~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Lämmöt nousee aina jonkin verran ovulaation jälkeen..eli siistä ainakin itse tiedän et ovulaatio on tapahtunut. Ja sit mahdollisen kiinnittymisen jälkeen ne kai nousee vielä hieman..Paria päivää ennen menkkojen alkua lämmöt taas laskee sinne "normaaliin". Eli jos on raskaana, lämmöt jääkin koholle. MUTTA lämpö tulisi aina mitata aamulla suunnilleen samaan aikaan, ennen ylösnousua sängystä. Itse satun mittailemaan lämpöjä milloin mihinkin aikaan päivästä, joten en pysty vetämään niistä mitään johtopäätöksiä.
 
Lämmöt nousee aina jonkin verran ovulaation jälkeen..eli siistä ainakin itse tiedän et ovulaatio on tapahtunut. Ja sit mahdollisen kiinnittymisen jälkeen ne kai nousee vielä hieman..Paria päivää ennen menkkojen alkua lämmöt taas laskee sinne "normaaliin". Eli jos on raskaana, lämmöt jääkin koholle. MUTTA lämpö tulisi aina mitata aamulla suunnilleen samaan aikaan, ennen ylösnousua sängystä. Itse satun mittailemaan lämpöjä milloin mihinkin aikaan päivästä, joten en pysty vetämään niistä mitään johtopäätöksiä.
Minäki mittaan yleensä aina illalla jos mittailen niitä.. ja sillon viimeksi toukokuussa ennen plussaa niin ihmettelin ku lämmöt pomppas ylöspäin, ja siitä kiinnittymisestä ne nousi vielä lisää(siis eka oli koholla mutta sitte ku oli kiinnittyny niin pomppas lisää, en vaan tajunnu sitä sillon mutta näin jälkikäteen ku mietin). . Saapi nähä onko tapahtunu mitään. Kattelin niitä o-testejä kun mulla on niistä kuvat että on se torstaina ollu jo vähän tummempi ku kontrolliviiva, mutta miksi se perjantaina näytti edelleen plussaa ku eikö sen LH-Tason pitäs laskia sitten sen huipun jälkeen? ja perjantaina oli myös kipuja..

Ja periaatteessahan se on ihan sama mitkä dpo:t on menossa mutta ku mietin että alotanko terolutit vai en..

Muoks. Tässä on vielä kuvat testeistä..tämä on torstai Torstai - Image - Aijaa.com ja toinen on perjantai perjantai - Image - Aijaa.com
 
Viimeksi muokattu:
Heissan muruset taas!

Tänne sitä vaan taas jouduttiin tuolta odotuspuolelta. Keskenmeno alkoi oikein vauhdilla toissa perjantaina. Kättärille kiireesti lähdin töistä ja 50min myöhemmin olin leikkauspöydällä kun kuiviin meinasin vuotaa.

Nyt tässä sitten mietitään kuinka jatketaan etiäpäin. Olisiko tämä lasten teko nyt tässä ja nautittaisiin siitä, että edes yksi rinsessa meillä on. Kuitenkin tuo esikoinen täyttää jo keväällä 6 niin ei tässä nyt enää sille leikkikaveria saa tekemälläkään.

Varmaan tässä välillä käyn teidän juttuja seuraamassa, mutta tuskin kovin aktiivisesti tällä hetkellä ainakaan.

-Jetta-
 
Kattelin niitä o-testejä kun mulla on niistä kuvat että on se torstaina ollu jo vähän tummempi ku kontrolliviiva, mutta miksi se perjantaina näytti edelleen plussaa ku eikö sen LH-Tason pitäs laskia sitten sen huipun jälkeen? ja perjantaina oli myös kipuja..
Mun silmään tosiaan tuossa perjantain testissä on vahvempi plussa. Mulla yleensä ensin näyttää tasavahvaa ja sit jo illasta tai seuraavana päivänä vahvempaa ku kontrolli. Sitten siitä seuraavana päivänä viiva on jo hiipunut lähes kokonaan. Muistanko väärin et sulla ois todettu PCO? Eiks siinä voi olla niin et ovistestiin tulee ympäri kiertoa tasavahvaa tai melko vahvaa viivaa..Sori jos muistelen väärin sun taustoja..Niin ja voihan se olla et sun munasolu on irronnu noitten testitulosten välissä jossain. Mulla kipuilee myös oviksen jälkeisenä päivänä, en kyllä tiedä miks? Se saa mutkin aina epäilemään et mitä jos ovis olikin myöhemmin ku mitä testin mukaan. Sehän on tosi yksilöllistä et millon siitä ovisplussasta se munasolun irtoaminen tapahtuu. Mä oon aina veikannu et mulla ei mene siitä plussasta ku noin 12 tuntia mut joillakinhan se voi olla jopa pari vrk:tta.
 
Jetta Tosi ikävä kuulla, että taas kävi huonosti! :'( Paljon voimia! :hug: Ihan samoja ajatuksia on mullakin pyöriny mielessä. Meidän esikoinen täyttää kans ensi vuonna 6 ja kyllä se jatkuva ikäeron venyminen ahdistaa mieltä. Tytöstä tulisi niiiiin hyvä isosisko ja toivoo itsekin kovasti pikkusisarusta. Sydän särkyy, ei voi mitään.
 
MiNalo niinhän se voi olla kyllä, ja kiitos, toivotaan! =) Oudon tunteen toi aamulla myös se, että kun kerroin miehelle että menkat alkoi, hän kertoi mulle, että oli nähnyt unta että oltiin ultrassa katsomassa meidän masuvauvan sydämensykettä.. :ashamed: Ja Gyne oli myös näyttänyt että näin se kasvaa, ja skrollannu näyttöä, niin että näkyi miten vauva viikossa kasvaa :D:D
 
MiNalo: siis joo, pco tuomiona ja ennenki on nuo o-testit tuottanu pään vaivaa, mutta nyt viimeksi ku kävin gynellä niin metut oli alkanu vaikuttaa ja munasarjat ei oo enään niin helminauhamaiset.. Ja alku kierron ku testauksen alotin kp11 niin viivat oli vaaleita, ja verrattaessa ennen metuja ku testas niin oli aika tummia, vaikka kierto oli alussa.. Mutta ajattelin laskea että se perjantai ois ollu se plussa (mieli tekis torstaista ku perjantaina oli kivut :) ) mutta päivä sinne tai tänne.. Ja tänään testi anto vaaleeta hailakkaa viivaa, oli pakko testata. Lämmöt oli nyt 36,8 että ei tuokaan mun mielestä normi oo, normi ois ehkä joku 35.8-36.2.. Mutta en tosiaan oo mittään käyriä piirrelly :D

Pahoittelut Jettalle että kävi niin :( ja kovasti voimia toipumiseen!
 
Minalo: Ok, hyvä tietää. En vielä ole tehnyt, huomenna aamulla ajattelin! :)

Mulla siis jatkui tuo vuoto, tuli kuuden päivän ajan verta pyyhkiessä, ei siis siteeseen lainkaan. Mutta nyt sekin loppui?! Mitä tämä on?? Luulin, että kuukautiset sieltä alkaa, mutta eipä näköjään.. Outoa:confused: Todella toivon, että olisi uudesta raskaudesta kysymys, mutta pelottaa.
 
Syssy^^ Ihanaa, nyt jännitellään sit sun puolesta, ja muiden jotka jännäilee!!!

Nipsu74 on niin tuoreessa muistissa koko tuo ruljanssi (alle kaks viikkoa sitten sama tilanne oli mulla), suruaikaa se vaatii ja läpikäymistä!! Toivon sullekin parasta ja että seuraavissa olis sitte jo ihan kunnon munasolu ja tärppäis heti!! <3 Jaksuja ja :hug:

VanillaLady ne aamulämmöthän menee niin että kuukautisten alkamispäivästä ovulaatioon asti ne on alhaalla, ja pari pvä ennen ovulaatiota laskee vielä hiukan, ja ovulaation jälkeen nousee 0,5-1 asteen korkeemmalle, jossa pysyy sitten seuraaviin menkkoihin saakka, ellei tule raskaaksi jolloin lämmöt jää ylös. Ja nämähän on mitattava aamulla heti silmät avattuaan ENNEN sängystä nousua. Mulla ei kiinnittymisen jälkeen noussut enää enempää vaan pysyi aika samassa niin kauan kun jaksoin mittailla. Nyt ajattelin alkaa uudelleen aamulämpöjen mittailun niin tietää vähän millon alkaa kierrot ja muut normalisoitua.

Omaa napaa, mulla vihdoin alkaa tuntua olevan voiton puolella, puoltoista viikkoa siis kaavinnasta ja viikko enemmän lääkkeellisestä. Eilen oli eka päivä ilman yhtään vuotoa ja sitäkin ennen jo ollut tosi vähäistä.. Meinattiin miehen kanssa ootella vielä rauhassa mutta niin se peitto heiluskeli kuitenkin hurjan pitkän tauon jälkeen, varsinkin ku halut on palanneet sen raskausajan pahoinvoinnin ja väsystelyn jälkeen...... Saunassakin kävin jo tänään ja nyt nautin tästä että voi tehdä asioita ja syödä mitä haluaa.. :D

Silti mielessä on jo kovasti seuraava yritys! Maltan silti odottaa niitä menkkoja, ja jos nyt ennen jo tärppää "vahingossa" niin sitte tärppää. Menkööt omalla painollaan. Uskoisin silti että parin viikon sisään pitäis menkkojen alkaa. Ihana että tässä prosessissa edes JOKU meni (ehkä) hyvin, kun tuo vuoto kesti vain tuon puoltoista viikkoa! Jaksuja ja pahoittelut Jettalle, kyllä se siitä vielä!! <3

PS. Mikä ihmeen täti? :D
 
Voi nipsu ikävää! Voimia kovasti!

Jetta Voimahali sinnekkin!

Pippuri Täällä kans yks lämpöjen mittailija. Kolmisen vuotta mittaillu ehkäisymielessä ja oon piirrelly käyriä mistä näkee aika hyvin nousun aina oviksen jälkeen. :D Viime raskaudessa joo nousi selkeesti 0,2 astetta heti oviksesta. Sen jälkeen lämmöt heitteli miten sattuu ja tuli vähän alemmaskin takas. Kiinnittymisen jälkeen nousi ihan vähän parin päivän päästä ja ylin lämpö mitä mittasin plussan jälkeen oli 36.7 kun ennen ovista on yleensä 36.1 - 36.4. VanillaLady Suusta kannattaa mitata lämmöt ja tosiaan aamulla aina samaan aikaan ennen nousemista. Toinen hyvä on kans tuolta alapäästä, mutta itse en ole sieltä jaksanut kokeilla. :D

Tänään aamusta oli lämmöt huimat 36.8!! :S Jännittää! Koko ajan odottelen paniikissa alkaako vuotaa. Jos sitä viimeistää viikonloppuna testais.

Maikkki Itse myös nautin hetkellisesti tuosta, että voi syödä vapaasti ja juoda myös. Viinipullon korkkasin aika pian kun teki mieli. :D Niin täti tarkottaa ilmeisesti kuukautisia. Ihmettelin sitä myös aluksi. :D
 
Kiitos selvennyksistä lämpöjen mittaamiseen suhteen. Ehkä voisi joku kierto testailla mutta toivottavasti ei tartteisi ;)

Itse alan olla jo päässyt yli keskenmenosta tai ainakin tämä uusi yritys vie kaiken huomion. Mutta kannattaa ihan rauhassa antaa kropan ja etenkin pään palautua. Se ei ole koskaan helppoa. Toki itsekin välillä haikeana ajattelee miten pitkällä raskautta olisi nyt jos kaikki olisi mennyt hyvin :(

Noh, tänään on nyt 10 päivää pregnylistä eli sen aiheuttaman hcg:n nousun ei pitäisi enää näkyä testeissä. R-testejä mulla ei kaapissa olekaan jäljellä mutta testasin huvikseen aamulla ovulaatiotestillä ja näytti hyvin negatiivista. Vielä pari päivää sitten olisi voinut tulkita positiiviseksi ja ovulaatiopäivänä väriä ei meinannut riittää kontrolliviivaan ollenkaan kun oli niin vahva.

Tissit edelleen kipeät ja pientä mahanippailua on, molemmat kuitenkin vähenemään päin pregnylin hälvetessä.. Mene ja tiedä sitten. Eilen seksin jälkeen koski sisuskaluja aika kovastikin mikä ei kyl mulle ole normaalia. Tänään siis vasta dpo9. On kyllä todellakin piinapäivät!
 
Pahoittelut Jetta! Kuulostaa äärimmäisen raskaalta!

Mä olen liian kärsimätön lämpöjen mittaaja ollut aina :) Toisaalta johtunee siitä, että mä tunnen yhtälailla ovulaation, kun raskaudenkin kropassa heti, en tarviis välttämättä mitään testejä. Toisaalta joskus ois kiva olla tuntematta...

Mulla on jotenkin taas noussut se keskenmenon suru pintaan. Ehkä liittyy siihen, että tapahtu niin myöhään ja kerto ollu ihan sekaisin, niin tuntuu, että tässä menee ikuisuus. Viimeksi kun sain keskenmenoja, niin ne oli aiemmin ja kierto palautui heti ja raskauduin ikäänkuin joka toisesta kierrosta. Nyt yhtäkkiä tuli mieleen, et jos raskaus olis jatkunut, niin mulla olisi raskaus jo yli puolivälin...

Kaveri sai vauvan jokin aika sitten ja siitä jaksan iloita, mutta muuten mulla on edelleen vähän vaikea katsoa raskausmahoja ja muutenkin kaikki vauvoihin liittyvät tekee pahaa, välttelen niitä tehokkaasti.
 
Hellurei!

Sydäntähti Minä alan kyllä kans seuraavaan kiertoon (jahka sinne joskus pääsee) niin mittaan lämpöjä ja piirteleen käyriä :D on tämä muuten niin p*rkeleen hankalaa hommaa että pakko kai se on ottaa kaikki keinot käyttöön.. voihan sitä ainaki kokeilla, ompahan taas yks juttu mikä ajaa sitte hulluuden partaalle :LOL:

Lämmöt on vissiin kyllä koholla tai sitte mun ruumiinlämpö on noussu ku oon luullu että se on sen 35,8-36,2 ja eilen oli illalla 36.8-37... en jotenki vaan uskalla edes ajatella että jotaki ois tapahtunu, alavatsassa nipistelee vähän väliä (tai sitte minä kuvittelen) MUTTA kuivaa kautta ei oo tullu..ainakaan vielä ja eikö sen pitäs tulla oikian ovulaation jälkeen?! Tiiä näistä sitte.. :stick:
Mulla tuli tossa ajatus mieleen kun siellä ultrassa näky kaks follia, ja ne o-testit oli plussaa to ja pe niin entä jos ne on irronnu molemmat mutta eri aikaan? jos se sen takia näyttää.. tuo oli vaan ajatelma ja lähes tulkoon varmaan mahdoton ajatus tätä mun ruhoa ajatellen mutta niih, se vaan tuli mieleen :D

Onko täällä kellään kokemusta siitä Donna sylki-ovulaatiotestistä? ajattelin että jos sitäki kokeilis ku alkaa nuo tikut olemaan jo vähän liian tuttuja..

Muoks. Ja en tiiä uskallanko liittyä tuohon "piinailijoihin" eli montako dpo:ta on takana ku en uskalla luottaa siihen että jotaki ois vihdoin oikiasti tapahtunu |O ..jotenki tuntuu että se tois huonoa tuuria :ashamed:

MiNalo Voitko kertoa tosta nettisivusta mihin oot rekisteröityny että miten se toimii jne? :D sulla oli siellä jo hyvän näkönen viiva :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä ollaan ihan päästä pyörässä, eilis aamun viivanpaikka on tummentunut kuivuessaan selkeämmäksi, monta kertaa oon sitä pällistellyt ja kyllä siinä vaan jotain pientä näkyy.. ehkä se on huomenna vaan testattava uudelleen että asia varmistuu, jos ei vuoto ala ennen sitä, nyt on toinen päivä keltarauhashormonin lopettamisesta, viimeksi vuoto alkoi toisen päivän iltana/yöllä. Nythän mä aloitin syömään tuon kymmenen päivän kuurin vasta kp 17 enkä kp15 niinkuin lääkäri oli määrännyt, halusin antaa ns. "ovulaatiolle aikaa tapahtua". Eli nyt voi hyvin olla vasta dpo 10-11.. mutta eikös silti pitäisi jotain näkyä testissä selvemmin jos on näkyäkseen. Viimeksikin viivat kyllä tummui hitaasti. Huoh tätä piinailua, voisko ne menkat nyt alkaa ja palauttaa mut todellisuuteen :LOL:

Tsemppiä muillekkin piinapäiviin! Minalo mikä sulla on tilanne, ootko testaillut?
 
Uusille Pahoittelut tänne joutumisesta :(

Evaparadise Mä niiiiiiiiiiii-iiiin piudän peukkuja sulle, että viiva vahvistuu ja kaikki konkretisoituu 9kk päästä :)

).( Tänään oli NP-ultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin :) pieni unelias ihmisen alku siellä köllötteli, eikä millään uostunut hetkeä pidemmäksi vaihtaa asentoaan, vaan käänis selän aina vaan ja jatkoi uniaan :) Vastasi viikkoja 12+2 eli la olisi päivä jälkeen ukon synttereiden :D

Joosukka ja MiniMuru 11+5 (30kp:n mukaan)
 
Varhaisultrassa aamulla käyty ja syke löytyi! Koko vastasi vk 7+6 (menkoista laskettuna olisi 7+4). Pelko se on pe**eessä vielä pitkään mutta hetkellisesti helpotti (no ehkä kahdeksi tunniksi... ;). Meinasin myydä jo maani viikonloppuna, henkisesti olen voinut kyllä tosi huonosti mutta päivä kerrallaan. Ajatus on käydä yksityisellä vielä ennen nt-ultraa tsekkaamassa tilanne, ensimmäinen kkm huomattiin siellä joka jätti ison trauman. Toivotaan että tämä kestäisi loppuun asti, kyllä on kädet kainaloita myöten ristissä.

Tsemppiä kaikille yhtäpuolisesti!
 
Joosukka ja alien_1 Ihana kuulla mahtavia ultrakuulumisia! :heart: Mähän sanoin et jotain taikaa tässä nyt on...ette te tänne enää palaa! ;)

evaparadise Oi joi, kun siellä on jännät paikat sullakin! Toivotaan et viiva on huomisaamuna vahvempi! :) Mä en oo nyt tälle päivää testannut. Tunnen taas etten ole raskaana. :(

Pippuri85 Se sivusto on sellainen, mihin merkataan omaan kiertoon liittyviä asioita ja oviksen jälkeisiä oireita. Ja sitten tosiaan sinne voi liittää kuvia sekä ovis- että raskaustesteistä ja muut rekisteröityneet käyttäjät voivat äänestää et mitä mieltä ovat testin tuloksesta. Siis siellä on vaikka mitä! Tosi kiva sivusto, kylläkin englanninkielinen. Jos päätät liittyä sinne niin kysy vaan jatkossa lisää jos jotain ongelmia tulee! :)
 
Viikko sitten lauantaina irrotuspiikki ja su todenköisesti ovis kipujen perusteella eli tänään dpo9. Todellakin jäi liian lyhyeksi. Täytyypä kysäistä lääkäriltä taas tätäkin. Ja että aloitanko taas clomit kun viime kierrossa ne ei saanut tuloksia aikaan. Todennäköisesti siis ehkä pistokset uudestaan, niillä irtosi ainakin munasolu (tai siis kolme! Miten yksikään niistä ei voinut vaan tärpätä!) ja ehkä keltarauhashormoni tukemaan loppukiertoa? Saas nähdä.. Mä morkkistelen nyt pari päivää ja nousen sit taas tästä suosta.
 
Nega testattu täällä! :( Eli tätiä odottamaan vaan..harmitus toki taasen. Mutta mulla on ens viikolla omalla lääkärillä käynti ja aion kyllä vaatia kannanottoa mun olotilaan. Itse epäilen vahvasti kilpirauhasen vajaatoimintaa vaikka arvot viitearvojen sisällä olivatkin. Uusintakokeet vaan (edelliset otettu vajaa vuos sitten) ja lääkityksen aloitus! Sen verran paljon on nuita oireita mulla.
 
Pippuri85 Se sivusto on sellainen, mihin merkataan omaan kiertoon liittyviä asioita ja oviksen jälkeisiä oireita. Ja sitten tosiaan sinne voi liittää kuvia sekä ovis- että raskaustesteistä ja muut rekisteröityneet käyttäjät voivat äänestää et mitä mieltä ovat testin tuloksesta. Siis siellä on vaikka mitä! Tosi kiva sivusto, kylläkin englanninkielinen. Jos päätät liittyä sinne niin kysy vaan jatkossa lisää jos jotain ongelmia tulee! :)
Palveleeko tuo sivusto myös tämmösiä kierroltaan epämääräisiä? :D kattelin niitä testien kuvia ja oli kyllä kiva sivusto, ja varsinki ne ku sai niitä kuvan kontrasteja muutettua! Ja voi paska tuota negaa :( Kannattaa kyllä lekurissa vaatia kaikki, kun sulla on kuitenki "niin hyvä kierto" ja ihan selvästi yritystä kiinnittyä niin mikä siinä on ettei kunnolla sitä tee ja toivottavasti saat avun =)

Nuista lämmöistä vielä, ne ketkä niitä mittailee niin mittaatteko aamulla ja illalla? Ku oon niitä nyt satunnaisesti mittaillu ja eilen illalla oli taas 36,8 mutta aamulla ku herää niin ei oo ku 36-36,1.. että pitäskö sen kokoajan pysyä ylhäällä riippumatta siitä mitä tekee jos ovulaatio on ollu?

VanillaLady Muistanko oikeen ettet ovuloi luomusti kovin hyvin? Jos sun kroppa meni nyt sekasi nuista monista munasoluista ja vaatii aikaa että tottuu siihen toimintatapaan :D mutta lääkäri varmasti osaa auttaa..

..Tässä mietin että alotanko terot vai en. Jos en alota ja oikiaa ovista ei oo ollu niin kierto venyy taas hurjan pitkäksi. Ja _jos_ on niin hyvä tuuri käyny että ois käyny muka tärppi niin eihän niistä teroluteista ollu haittaa vaikka niitä söi? :confused: ku eikö se pitäny ootella että ovis ois ohi ja parin päivän päästä alottaa terot sitte.. nyt pitäs olla dpo 4-5.
 

Yhteistyössä