Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Kiitos @Emppuelkku ja @Minji.

Onnea @RUSKA82! Mahtavaa, että tulikin noin ihania uutisia. :love:


@Pihlaja36 Voi miten ikävä kuulla. :cry: Meillä tärppäsi kuudennesta kierrosta. Esikoinen täälläkin toiveissa, ikää on jokunen vuosi vähemmän kuin sulla. Väistämättä nyt mietityttää kuinka kauan uuteen tärppiin menee.

Tuo oikeastaan pyörii päässä päivittäin. Ja mitä jos tulee lisää keskenmenoja. :( Vuoto alkaa vihdoin olla loppu joten voi pikkuhiljaa alkaa jännittää, milloin menkat tulevat. Toivon ettei kierto mennyt aivan sekaisin.o_O:poop: Mietin myös testaisinko perjantaina, tulisiko rt:lla jo nega.
Joo Katsotaan alkaako oireita näkymään... mulle oireet on hyvä merkki jos lapseni raskaus aikaa muistelee..

Kiitos kaikille!
 
Kiitos sympatiasta rakkaat kanssasisaret. <3

Sain tänään viimein verikokeen tulokset: hcg alle 2, eli negatiivinen. Ei yhtään auttanut, että sain viallisella rfsu:lla selvän haamun ennen kuin tulokset tulivat. o_O En enää koske rfsu:n testeihin ja toivon, ettei näin tee kukaan muukaan. :ROFLMAO: Luget siis jostain syystä pitää mun kuukautisia poissa vaikka gynen mukaan se on mahdotonta. Enpä taida enää niihinkään koskea. Kuukautisetkin antavat edelleen odotuttaa itseään, joten uuteen yritykseenkään ei pääse.
 
Kiitos kaikille sympatioista ❤ Vertaistuki on kyl parasta tukea.

@RUSKA82 Onnea!!!

@sucrine Mä kans mietin että tekis mieli tehdä jo testi, että onko nega.

Tänään oli eka päivä ettei tullut enää mitään vuotoa. Johan täs 13 päivää meni. Sit välillä tuntuu että ihan kun ois ovistuntemuksia! Voiko olla että tulis näin nopeesti?? Toisaalta jos eilen vielä oli jotain jäännösvuotoa niin ei kai sentään
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
Yritähän nauttia raskaudestasi @RUSKA82 vaikka helppoa se ei aina tule olemaan.

Mites @mira.flower ja @joojoo1 mikä teidän tilanne on tällä hetkellä?

Joku kyseli aikaisemmin ovulaatiosta itse en tunnista ovulaatiota yhtään mistään, ehkä siksi että ovuloin todella harvoin (n) mutta edes niissä lääkkellisissä kierroissa, kun olen tiennyt että ovulaatio olisi tapahtumassa en ole huomannut mitään eroa :ROFLMAO:
Eli Koita tässä nyt sitten paikallistaa sellasta :D joten mielenkiinnosta itsekin kuulisin millaisia pireitae teillä muilla on ennen, aikana ja jälkeen ovulaation?

Täällä on nyt kp 8 menkat tosiaan loppui sillon kp4-5 (y) yleensä ne loppuu näillä main. Nyt vaan odotellaan, josko tässä kuussa ihme tapahtuisi :love: harvassahan nuo luomuplussat on meillä ollut, mutta ei mahdottomuuksia.

@Keijukuningatar hienoa, että teillä kuitenkin yritys/tjottailu jatkuu ja toivottavasti plussa nyt tulisi :love:

Paljon oli kaikkea muutakin, mutta nyt alkaa lapsetkin heräillä, joten aamupalan tekoon..
 
Tänään ultrassa syke ja rv 6+2 :love: Sain jo ensimmäisen ultrakuvan, jossa näkyi pieni papu ja kaikki hyvin! :barefoot::love: Kiitos tästä ryhmästä ja vertaistuesta, toivotaan silti ettei tarvitse tänne enää palata. Tsemppiä kaikille (y) <3
 
Mä opin tunnistamaan ovulaation pari vuotta sitten. Olin luullut että suolistossa on joku ilmakupla tms kunnes tajusin että sama juttu on aina kerran kuussa eikä ikinä näyttänyt liittyvän mihinkään mitä oisin syönyt. Mulla se tuntuu siltä kun ois pieniä kiviä toisella puolella alavatsassa, niin että tuntuu samalla kun astuu sen puolen jalalla. Mul ei siis niinkään särkyä. Niin ja sit tajusin kans että lisääntynyt lima on myös samaan aikaan kipujen kanssa. Että sitäkin luulin joskus jokskin tulehdukseksi tai että on jotain vikaa. Mä luin yhden kirjan, Taking charge of your fertility, minkä kautta aloin tajuta asioita. Ärsyttää että tytöille ja naisille puhutaan vaan kuukautisista, eikä mistään muusta. Sit moni luulee normaaleja oireita ihan muuksi. Grrrr! Tuon kirjan neuvojen mukaan opin myös tunnustelemaan sormella kohdunsuuta, mistä voi päätellä onko ovis lähellä :)

Jostain luin muuten että km:n jälkeen syntyviä lapsia kutsutaan sateenkaarilapsiksi. Eli sellaiset meille kaikille on siis tulossa ☺
 
Syöttekö muuten jotain ravintolisiä tms? Mä jatkan multivitaa ja nyt sit ostin macaa, kun olikohan siitä täällä vai jossain muualla puhe. Katotaan miten se vaikuttaa. Ois kiva jos tulis halujakin lisää kun ne on mul niin vähäiset ollu muutenki.
 
@Pihlaja36 mä ostin sitä minisunin mama vitamiinia, nyt sit popsin normaalia vitskua ja sitä mamaa vähän vuorotellen miltä nyt tuntuukaan :whistle::LOL:

Mä oon huomenna menossa uudelleen sinne hcg mittaukseen, toivoisin että ne soittaisi niin sanoa että taas vuotaa ja mitäs nyt..
 
Täälläkin tiputtaa jotain rusehtavaa.. tosin ei edes pikkuhousunsuojaan vaan pyyhittäessä. Ovistesti nega.
Mä nyt eka kertaa kokeilen noita liuskoja vaikka kyllä mä yleensä tiedän koska ovulaatio on, mutta täytyy nyt ees jotain tikutella, kun niin outoo tää touhu taas..
 
Onnea @joojoo1 :love::love::love: ihanaa, että epävarmasta alusta huolimatta siellä on kaikki kunnossa!!!

@Pihlaja36 mä oon törmänny usein instassa jenkki tileillä tähän rainbow baby termiin, kiitos selvennyksestä (y) oon nimittäin miettiny mitäköhän se pohjimmiltaan tarkoittaa. Ja täällä käytössä multivita mama, maca jauhe sekä vehnänalkioöljy! Mulla maca on auttanu tasaamaan hormoneita ja kiertoa :)

Tsemppiä teille joilla tiputtelee tai vuotelee tai on muuten epäselvyyttä tilanteessa!

Mulla ovulaatio oireet vaihtelee eri kierroissa, joka hankaloittaa oviksen tarkan ajankohdan bongaamista. Yleensä on ovislimoja, toista puolta alavatsasta jomottelee selkeästi, rinnat on arat, päätä saattaa särkeä ja joskus tulee finnejä. Tunnistan kyl milloin ovulaatio alkaa lähestymään ja yleensä myös milloin se alkaa olla ohi mutta pelkkien tuntemusten perusteella ei tarkkaa ajankohtaa pysty sanomaan. Nyt en kyllä taas ymmärrä kun ovisliman tapaista limaa tuli taas ihan vähän ja tänää pitäis olla 4dpo(n) muut ovis oireet on loppunu täysin ja iltapäivisin ja iltaisin on ollu palelua, jonka oon liittäny siihen et lämmöt ois varmaan oviksen jäljiltä noussu. Toivottavasti se ovulaatio nyt oikeesti tapahtui :(
 
@Noups mullakin epäilyttää tapahtuiko ovis edes. Tai oikeastaan pelottaa, mutta koska lämmöt nousussa, ovustesti haalennut, limat vähentyneet ja kun oli ne hullut tärinäkivut vasemmalla.. joten ehkä ovis olikin oikeasti. Minusta oireesi kuulostaa hyviltä dpo päiviin nähden!

Ompas mystistä @Ninnu118 mikä kp sulla olikaan nyt?

@joojoo1 onnea aivan mahtava uutinen :love:

Tsemppiä huomiseen @Nonsk !

@Pihlaja36 uusi juttu mulle toi sateenkaarilapsi! Omani on sitten sellainen! Ja tulevakin. Täällä käytössä foolihappo, b-monivitamiini, sinkki, kalsium ja vahva d. Inofolic loppui ja greippimehu oli vaan kierron ekan viikon. Vadelmanlehtitee ovikseen asti. Maitohappobakteerit satunnaisesti.
 
@Keijukuningatar kiitos kannustuksesta :love: sulla kans kyllä kuulostaa vahvasti, että on ovis tapahtunut (y) mikä dpo sulla? ärsyttävää tämä arvailu aina, että missä kierron vaiheessa oikeasti mennään, voi kun voisi aina käydä ultrassa varmistamassa tilanteen :ROFLMAO: kerran olin varma ettei ovista ollut ollenkaan ja menin sit tosi kovan alavatsakivun vuoksi gynelle, no keltarauhanen se siellä oli vuotanu nestettä joka kipuili :whistle: et kyllä nää nii vaihtelee nää oireet (n)

Hei lämmön mittailijat: millä mittarilla mittailette lämpöjä? Pitäskö sen siis olla sellanen, joka näyttää kahden desimaalin tarkkuudella? Onko kauhean vaativaa hommaa vai tuleeko helposti rutiiniksi? :ROFLMAO: Mulla on vuorotyö niin on vähä epäsäännöllinen unirytmi mut oiskohan tosta mittailusta kuitenkin jotain hyötyä :rolleyes:
 
Menin jo sekaisin siitä mitä kerroin aiemmin mutta mullakin on vihdoin vuoto loppunut tällä viikolla. Tai haaleasti vaaleanpunaista vuotoa enää. (y)

@Pihlaja36 Mulla vuoti yli 30 päivää. :confused: Ihmettelin itsekin jo olikohan viime viikolla, kun oli ovismaisia oireita. Erikoista. muoks. Sanoinpa epäselvästi. :LOL: Ovista siis tosiaan, olisko muka voinut jo olla.

Syön multivita raskaus -tabletteja kun ehdin jo hankkia niitä. Lisäksi omega, maca ja vehnänalkioöljy tabletteina. Ennen raskautta oli erikseen D- ja C-vitamiini, sinkki ja B, jossa oli foolihappoa.

@kosmo Mä olen opetellut tunnistamaan ovista tänä vuonna, tikuttelemalla. Söin yli 10v e-pillereitä, joten eipä ole ollut aiemmin tuntemuksia. Ovista olen ollut bongaavinaani hetkittäisestä kipuilusta ja nippailusta. Selvät limat olen bongannut ehkä kerran.

@joojoo1 Onnea! :love:
 
Viimeksi muokattu:
@Noups täällä vasta dpo1 ja keltarauhanen kipuilee. Aika matelee! Mä oon vasta alottanu lämpöjenmittaukset joku kuukaus-kaks sitten mutta heräilen eri aikoihin ja aina en saa edes sitä kolmen tunnin pätkää unta ennen aamumittausta.. haastavaa on. Mutta kun mittaat suht samaan aikaan herättyäsi pitäs lämmöistä jotain tolkkua saada!

Olet jo voiton puolella @sucrine :love:

@Ninnu118 km kyllä saa aikaan sellasta että niin keho ja mieli sekasin hormoneista. Toivottavasti kierto jatkuu normaalina! Ja ehkä oviksen tikutteli tuo varmuutta jos ei muuta :)
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine
Heippa kaikille!
Ajattelin tulla tänne saamaan vähän vertaistukea. Täällä plussasin 11.9 haamun, 12.9 digillä raskaana 1-2. Tästä alkoi kahden päivän päästä vuodot ja vuosinkin melkein viikon ihan yhtenään..
Eivät ottaneet edes näytille terkkariin, kun soitin.:(
Nyt sitten, kun harmituksesta on päässyt, toivon et tulis pian uus plussa!
MUTTA, voiko tässä alkaa heti yrittämällä yrittää? Millon seuraava ovis voi jo olla? Luin, että ei edes välttämättä tule menkkoja välissä, vaan ovis voi olla piankin kk:n jälkeen? (Ovistestejä tilasin jo).
Yrityskertoja meillä kerkes olemaan vasta 2, ennen tätä plussaa.
Tunnen itteni kyllä niin hölmöks ja tietämättömäks :oops:
Terv. 32v kahden lapsen äiti :D
 
Pahoittelut @Shalley. :( Mulle gyne neuvoi odottamaan yhdet kuukautiset ennen uuden yrityksen aloittamista, kun oli niin pitkään vuotoa ja vähän epämääräinen tilanne. Ekan ultran tehnyt kätilö taas sanoi, ettei nykyään enää ohjeisteta automaattisesti odottamaan. Oviksesta en osaa sanoa kun olen itsekin tuoreessa tilanteessa.

Tämä on ainoita tilanteita kun negaa voi juhlia. Tein siis testin nyt aamulla (cb puikko) ja oli nega, vain haaleista haalein viivanpaikka myös. Joten nyt sitten vaan odottamaan niitä menkkoja. Vaikka ei niitäkään nyt oikeasti haluaisi. :ROFLMAO:
 
Ikävä kuulla @Shalley :( Kyllä se uus tärppi ihan varmasti tulee!

Mä tein tänään aamulla testin, kyllä se nega jo oli, ihan ihan haalea haamu näkyi jos oikein tarkkaan kattoi. Mut nythän siis mulla 2vko keskenmenosta ja ohjeessa oli et testi vasta 4vkon päästä.
 
@Shalley Tervetuloa! Ikävä kuulla keskenmenostasi. :( Mä aloittaisin uuden yrityksen ilman ensimmäisiä kuukautisia, jos vaan yhtään siltä tuntuu. Kyllä se kroppa tietää, milloin on uudelleen valmis. (y)

Täällä vihdoin näkyy valoa tunnelin päässä. :) Kävin juuri gynellä ja ultrauksen mukaan uusi kierto on kuin onkin alkanut vaikka vuoto on ollut todella niukkaa. Arveli myös, että ovulaatiokin oli tapahtunut, kun mitään kystia ei ollut missään. Sanoi, että joskus vaan tulee hassuja kiertoja, on niin sattumankauppaa kaikki. Nyt eka hormonipilleri taas otettu ja ensi perjantaina taas kontrolliultraan. :)

Mutta on tämä hermoille kauheaa. Eilen pillahdin pomon edessä itkemään, kun mainitsin, että joudun taas kesken päivää lääkäriin. Onneksi on ihana ja ymmärtäväinen pomo ja osasi lohduttaa, kun kerroin syyn itkulle. ❤ Onneksi on ihana pomo. ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Shalley
15375386377968547803615001790023.jpg
Huomenna odotetut menkat. Ei menny taas nii suunnitellusti, kun kävin ostamassa testejä kaappiin :whistle:
Minun silmä näkee haamun, mutta en jaksa olla edes toiveikas vielä.. odotan siis kuukautisia ja katson ilmestyykö vahvempi viiva testiin vai saapuuko punaiset päivät.
Nyt teidän silmiä kaipaan. Onko se haamu? o_O

Testinä perus clearblue testi 25mlU/ml herkkyydellä. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
@ipanassu en osaa sanoa onko jotain, joku haamu näkyy (n)

Mulla oli hcg enää 14. Viikon päästä haluaa vielä käyvän kuitenkin että tulis se alle 5. Tänään tullut kunnon kananmunalimat. o_O Ja vuotoa ei oo aamupäivän jälkeen ollut, unohdin kysyä siltä lääkäriltä siitä että oisko pitänyt huolestua ku uudelleen alko pariks päiväks :notworthy:
 
Kiitos kaikille :)
Tänään tuli myös mulle puhdas nega r testistä. Oon kyllä ekaa kertaa iloinen. Ainakaan ei oo epäselvyyttä, ja voi lähtee uuteen yritykseen (y)
Tänään tuli postissa myös ovis ja raskaustestit. En malta odottaa et pääsee käyttää :p
@ipanassu mun silmään näkyy kyl haamua ;)
 

Yhteistyössä