Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

@Tiha no voi :poop: Mikä dpo tai kp sulla on nyt? Muistelin, että kerroit ettet tikuttanut ovista.. Onko vuoto runsasta vai niukkaa? Onko tuo selkäjomotus tyypillinen menkkaoire sulla?

Olen kyllä vähän arvellut, että mulla saattoi olla kiinnittymisyritystä (viikko sitten, dpo 9 vasta), kun oli sellaista outoa alavatsakipua. Menkat alkoi la, ja testit tein ti ja la. Ei varmaan noilla mun 20- tai 25-herkkyyksisillä testeillä ois mitään näkynyt esim. torstainakaan. Että eipä sitä sitten voi mistään selvittää enää.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tarkoitatte että ei kunnon kuukautisia? Mullakin oli kaavinnasta ensimmäisen kierron kuukautiset myös niukat 3-4pv...tää kierto näyttää venyvän myös...pitäisköhän käydä kans ultrassa tsekkaa paikat..
Tarkoitin että minulla kaavinnanjälkeiset kahdet "kuukautiset" kesti1-2päivää sellaisena tuhruna että verta tuli vain pyyhkiessä.Kun ei ole kalvoa jota poistaa niin edes terolut kuurilla ei kunnon vuotoa tule.
Ai niin tänään dpo9 ja negaa testissä.
 
Joo, siis en tikuttanu ovista ja km:n jälkeen ei oo yksiäkään menkkoja tullu välissä ni en tiiä miten kierto pitäis laskea(n) mutta ei mulla olis varmaan ku joku 4+0 tai pari päivää enemmän sen mukaan nyt menossa. Toissapäivänä tein ekan positiivisen viivatestin, eilen digi 1-2 viikkoa (ja tänään viiva vahvistunu, pakko oli testata:oops:).

Alaselkää jomotteli vaan km aikaan, menkoissa kipu on ollu mahassa. Vuotoa ei paljon oo, vähän enää pyyhkiessä ruskeeta ja kivutkaan ei paljoa enää häiritse. Lähtis vaan kunnolla käyntiin, jos meinaa (n)
 
Ok, kyllä (alku-) raskauden aikana voi olla vuotoja, @Tiha . Älä vielä luovuta! Ei kai auta kuin seurailla tilannetta ja voithan sä soittaa neuvolaankin ja kertoa tilanteen. Aina kolmen vuorokauden jälkeen raskaushormonin määrä pitäisi tuplaantua, eli sen mukaisesti voit tehdä uuden testin sopivalla raskaustestillä.
 
Onnea kaikille plussanneille:)

Ja pahoittelut muillekkin uuteen kiertoon joutuneille:(

Tiha toivotaan parasta, että olis vain alkuraskauden oireita.

Miten te muut jaksatte uudet kierrot?
Musta tuntuu että mun on tosi vaikee jaksaa huomata ettei tärpännytkään ja aina vaan vaikeempaa ja rankempaa:notworthy:
Vaikka sitten menkkojen loputtua taas hyvällä mielellä ja positiivisella asenteella ainaki tähän asti menny.
Mitä vitamiineja kannattais nyt syödä ja minkä verran?
Oon syöny multivitaa, riittääköhän se??
 
@Maaria1980, kiitos:) Mulla oli kyllä esikoisestakin tällästä ruskeeta vuotoa muistaakseni viikot 7-9, mutta nyt kun alko jo näin aikasin ja km jälkeen heti, ni ei meinaa usko riittää, että kaikki vois olla hyvin:confused: Mutta niin kauan ku ihan verinen punainen vuoto pysyy poissa, ni on vielä toivoa... Ei auta kuin olla peukut pystyssä(y) Testisuoraa varmasti teen seuraavinakin aamuina jos vuoto ei kovene:whistle: mutta en tiiä kuinkahan kauan hcg voi nousta, jos km on alkamassa?
 
@Kath, ite syön tällä hetkellä (ja koko yritysajan, varmaan viime syksystä asti) raskausvitamiineja, ja jonain päivänä otan vielä lisäfoolihappoa ja raskaus omega-3. En tiiä oikeesti mitä pitäis /kannattais syyä, foolihappo kai tärkein, vitamiineissahan sitä onkin kyllä jo?
 
@Kinder_Kitty voi ei :(, jospa vielä on toivoa jos menkat ei ala. Voimia!

@Tiha liekin voimia, jospa ois vain vaaratonta vuotoa.

@Kath huonosti ainakin minä jaksan uudet kierrot. Viime kierrossa jo alusta asti melko luovuttanut olo. Nyt tässäkin kierrossa melko luovuttanut olo. Toki jos tallettelut onnistuu oviksen tienoilla niin olo varmaan hetkellisesti positiivisempi. Tällä hetkellä otan aika raskaasti yrityksen "venymisen". Aloitin viime kierrossa vehnänalkioöljyn ja jatkan tässäkin kierrossa. Sisältää e vitamiinia ja ymmärtääkseni tekee hyvää limakalvoille. Muuten syön säännöllisesti D vitamiinia ja foolihappoa ihan muutenkin, en vain vauvahaaveiden vuoksi :)
 
Onpas täällä ollut vilkasta.. onnittelut plussanneille, ja toivottavasti epävarmat plussatkin sieltä vahvistuvat! Ja pahoittelut myös kaikille joilla hiipui toivo uuden kierron myötä :unsure:

Mulla on onneks ollut kiireistä enkä ole liikaa ehtinyt miettimään, mutta nyt on jo kierto aika pitkällä, luulisin että kp 31/30-33. Ei ole yhtään mitään oireita kuukautisten alusta, muttei raskaudestakaan, eli ootan vielä muutaman päivän ennenku testailen jos tulee ees tarvetta. Voihan tää eka kierto muutenki olla pidempi, ovulaatiokin oli vähä sekava.

@Kath Mä alotin foolihapon ja kalsium/D-vitamiinilisän syömisen sattumalta just 2kk ennen raskautta, ja oon nyt jatkanu siinä toivossa että raskautuisin taas pian. Ne on mun ymmärtääkseni tärkeimpiä jos muuten on terveellinen ja hedelmiä ja kasviksia paljon sisältävä ruokavalio (y)
 
Huomenta vaan taas!

Täällä alkamassa kp 5/25-27. Eilen uusi yritys päästä luontaistuotekauppaan, eihän se silloin illalla ollut auki. Täällä on myös muuttunut menkat niukoiksi, kahdet menkat olleet km:n jälkeen. Tiedän, että oon malttamaton. Osa on varmaan kuullut Gelèe Royalesta? Sitä voi käyttää kuukautisten normalisoimiseen, ja ties mihin muuhunkin.

Ostin noita nyt pienen purkin (Biosorin-merkkiä, taisi olla 60 kapselia) ja eilen otin jo ekan. Otan ensin yhden per päivä, katsotaan nostanko kahteen. Noissa mun tableteissa on myös vehnänalkioöljyä. Vitamiineja ja hivenaineita on kuulemma vähäisiä määriä, joten raskausvitamiinit kulkee tietysti rinnalla. Jos tästä nyt tämän purkin aikana raskautuu, jätän nuo Gelèe Royalet pois, koska niissä on myös A-vitamiinia, vaikka kai sitäkin vähän pitäisi saada.

En tiedä, onko mulle miehen yskä tarttumassa vai sainko jo jotain sivuvaikutuksia yhdestä pilleristä vai johtuiko pölystä, kun järjestelin eilen paikkoja, kurkussa oli jotain kutinaa eilen. Ja siis useampi tunti oli pillerin ottamisen ja tuon kutinan välillä. En ole tiettävästi mehiläisille allerginen, ampiaisista en tiedä (mutta en usko), ja hunajaa pystyn toki syömään (vaikkei sitä nyt litratolkulla kukaan syökään). Mutta pitää seurailla mitä vaikutuksia tulee, negatiivisia tai positiivisia.

En nyt sano, että kokeilkaa tekin tätä, mutta onhan se yksi vaihtoehto. Mä en kauan ehtinyt googletella, mutta kuulemma englanniksi löytyy ainakin asiaa, mutta ei tämän vaikutuksia ole tieteellisesti todennettu. Sitäkin tässä mietin, voiko siitepölyallergia ja tämä siitepölyaika voimistaa haittavaikutuksia (jos siis mehiläisallergiaa on). En kyllä yleensä saa oikein mitään oireita noista siitepölyistä, vaikka allergiatesteissä teininä jotain pientä reagointia niihin havaittiin.
 
Niin, mikä on tilanne, @Kinder_Kitty ? Huomasin, että oot laittanut toiseen ketjuun viestejä. Mikä kp siellä on nyt? Toivottavasti on viiva vahvistunut (y)

Muokkaus: Nyt kävin katsomassa toisessa ryhmässä. Mut eikös tässä ole vielä menkkoihin aikaa kuitenkin? Eikö sun kierto ollut joku 28-30? Ärsyttävää kyllä niitä odotella. Tsemppiä ja jaksamisia sinne!
 
Viimeksi muokattu:
Ok,kiitos vuotovastauksista. Mä tein eilen Early testin ja ei mitään,kyllä siihen testiin olis pitänyt tulla jo jos olis kyytiläinen matkassa..kierto on venyny enkkoihin, 30/25 ja näyttää vaan jatkuvan....menkkajuilintaa ollu nyt viikon verran,mutta ei ni ei..mä oon niin hilkulla että varaan ajan gynelle ja ultraan...alkaa nousee kaiken maailman ajatukset mieleen...mutta tää on vissii normaalia kaavinnan jälkeen että kierron tasaantumisessa voi tovi vierähtää?? ehkä siellä ei oo vielä paikat valmiina raskautumiselle...
 
@Maaria1980 tilanne on se et eilen pc:n liuskassa ei niin mitään.. eli menkkoja oottelen täällä.. maanantaina mulla oli menkkamaisia jomotuksia todella lieviä mut menkkoja ei näkyny ja tuo on outoa koska mulla ei koskaan oo kipuja ilman menkkoja.. ne oli siis niin lieviä eivät voimistuneet ollenkaan kuten mulla menkkakivut voimistuvat niin et otan särkylääkkeen..ne siis lähti välillä pois ja tuli uudestaan..en ymmärrä ollenkaan tätä kiertoa enää.. nyt siis kp25 ja dpo kai sitte 14 siitäkään en oo ihan varma kun oviksesta en oo satavarma..polilta käskivät testata vasta torstaina uuestaan ja teenkin kyl huomenna testin vaik turhaa se onkin.. mulla siis oli ovis todennäköisesti jo todella aikasin sillä kp10 ovistesti oli jo todella tumma mitä mulla ei ikinä ole tuossa kierron vaiheessa.. kp 11 kävin ultrassa vasemmalla iso kysta ja oikeella ei vastetta.. vatsaontelossa nestettä.. vasemmalle ei siis nähty sen ison kystan takia kunnolla.. eli selkeetä johtofolliia ei löytynyt.. mut sit siellä oli joku lituskainen 15mm rakkula.. jota lekuri nimitti vaan kystaksi.. ja joo viimekierto oli sen 30pvää ja edellinen oli sit 34.. et tiiiä nyt mitä mun keho tässä rupee temppuamaan yrittämään jopa liian aikasta ovista :D
 
Viimeksi muokattu:
Mahtuuko mukaan yksi kuumeilija? Pitkä tarina lyhyesti, meillä toisessa raskaudessa selvisi rakenneultrassa ettei kaikki ole pienellä hyvin, eikä vauva tule selviämään, joten raskaus keskeytettiin tammikuussa viikoilla 23+6. Pikku hiljaa on toivuttu psyykkisesti ja henkisesti niin kuin oman lapsen hautaamisesta koskaan voi toipua. Jos ei muuta niin ainakin kokemus on vahvistanut tunnetta siitä että vielä halutaan lapsi.

Mulla on PCOS, jonka takia esikoinen sai alkunsa hoidoilla. Enkeli olikin sitten luomuyllätys, joten nyt sitten jännätään kuinka käy. Eka ovulaatio raskauden jälkeen on vihdoinkin tänään DPO0 18/31+, joten kohta päästään piinailemaan.

Mrs.Ö 27v rk 1/17 ja 2. (elävä)lapsi haaveissa


 
  • Tykkää
Reactions: Leikkuri
Mahtuuko tänne vielä? :) Sain viimeisimmän KM helmikuun lopussa, hyvin varhain ja se oli aika shokki. Sitä edellinen KM oli melkein kolme vuotta sitten, raskaus oli ensimmäinen ja ehti edetä vk 12. Tässä välissä olen saanut terveen lapsen ja nyt toista yrittämässä.

Tänään KP 22 (/24-25) ja luulen, että täällä minua ymmärretään. Eli kova piinailu päällä. En usko yhtään että olen raskautunut tästä kierrosta, mutta viikko oviksesta alkoi ilmetä sellaisia oireita, jotka saivat varpailleen..
 
Heippa pitkästä aikaan!

Mä oon ollut erityisen hölmö kun oon vaan ihmetellyt miksei vanhaan ketjuun tuu mitään viestejä kunnes tänään tajusin vasta että mahdollisesti uusi ketju perustettu ja rupesin tarkistamaan asiaa ja löysin tänne :ROFLMAO:

Plussanneille toivotan paljon onnea ja toivotaan että pääsette maaliin saakka! Piinailijoille toivotan hermoja (aika on pitkä, tiedän) ja uuteen kiertoon joutuneille pahoittelut. Tervetuloa uudet mukaan keskustelemaan ja saamaan vertaistukea!

En tiedä muistaako kukaan enää mua mutta lyhyesti taustaa: 4 vuotta yritystä takana, saldona 2kkm ja 1tm viime lokakuussa. Hoidoissa ollaan ja nyt ollaan jonossa ivf.ään syksyllä. Tässä välissä aattelin syödä femareita koska aikaisemmin auttanut raskautumaan ja nyt menossa piinapäivät. En tiedä mikä on kierronpituus kun vaihtelee 21-100+ välillä joten testaileminen hankalaa. Oireita on mutta testaan joskus ensi viikolla..
 
Tervetuloa uudet:)

Daisy85 , näyttää tuossa mun vitamiini pillereissä olevan foolihappoa, e ja d vitamiinia ym.
Mietin vaan että onkohan tarpeeks jos ottaa yhen päivään...
Oon ollu nyt vähä hiilihydraattisella ruokavaliolla suurimmaks osaks nyt jo jonkin aikaa mutta viikonloppuna tulee syötyä monesti vähä rennommin.
Aloin käymään pitkästä aikaa myös salilla, pari vuotta alkaa olla siitä kun lopetin.

Nyt pääsiäisen viettoon.
 
Onnea plussanneille ja pahoittelut ja tsempit uusille!
Mulla on niin masistelua kyllä nyt että ihan tosissaan leviää pää tän asian kanssa:( tästä on pikkuhiljaa kehkeytynyt sellainen pakkomielle, tosi ahdistavaa! En oo tännekään aikoihin kirjoitellut kun pelkkää valitusta mielessä:unsure:

Nyt kp29/31-32 enkä kyllä usko tämänkään olevan plussakierto. Vituttaa jo valmiiks:whistle: eli jos/kun ne menkat sieltä tulee niin alkais yk 4 keskenmenon jälkeen. Ei tätä vaan jaksa:poop:

Toivottavasti muilla olisi vähän valoisammat ajatukset! Niin joo ja hyvää pääsiäistä kaikille!:)

Terkuin erittäin turhautunut KeepGoing
 
KeepGoing, ihan ku olisin kirjottanu tuon sun tekstin. Samaa oon ite tehny, lauantaina alko menkat niin siitä asti oon ollu aivan maassa ja oon ihan luovuttanu.
Mutta sitten taas ennen tätiä alan ajatella että jospa sittenkin olis tärpänny vaikka järki yrittää toppuutella etten pettyis.
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Hei kaikki!

Minäkin haluaisin liittyä keskusteluihinne mukaan. Taustalla olen ollut tähän saakka, kun henkinen puoli ei ole kestänyt kirjoittaa.

Olin yllättynyt saadessani testiin toisenkin viivan helmikuussa. Keho kuitenkin huijasi minua kaikkine raskausoireineen. Ultrassa kävikin ilmi, että sikiökaikua ei ollut ollenkaan, ainoastaan viikkoja vastaava täysin tyhjä sikiöpussi. Lääkkeellisen tyhjennyksen jouduin tekemään kotona mieheni kanssa maaliskuun alussa.

Nyt alkaisi yk1 lääkkeellisen tyhjennyksen ja ensimmäisten kuukautisten jälkeen. Menossa on kp8/29-31. Ahdistus on ollut kovaa epäonnen jälkeen, en ole oikein kenellekään voinut asiasta avautua. Toivottavasti saadaan uusi onnistunut raskaus alulle pian niin ehkä se olisi parasta lääkettä tähän oloon...

29v. tm 3/17 ensimmäinen pieni haaveissa
 
Olin laskenut aiemmin yhen päivän väärin ja tänään ois nyt sitten kp 32/31-32. Ei menkkoja, ei mitään. En usko raskauteen enkä viitsi hetkeen mitään testiä hakee ku hukkaan menee kuitenkin. Saas nähdä koska ne alkaa.(n)
 
Moikka!
Täältä ilmottautuis yks ikuinen vauvahaaveilija mukaan. Itse yritys aloitettiin viime elokuussa kun onnistui ylipuhua mies tähän hommaan mukaan. Koskaan en ole palstoille kirjoitellut mutta nyt tuntuu että ois hyvä aika alottaa :) Elokuusta asti olen taustalla lueskellut useampia ketjuja. Menee varmaan hetki että opettelen tän käyttöä..
Minulla kkm hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä kotona 2 viikkoa sitte, kkm todettiin varhaisultrassa 7+2 ja kasvu oli pysähtynyt 5+6. Yllättävän nopeasti alkanut toipua asian suhteen kun hoitoon pääsi nopeasti ja 3 päivää tyhjennyksen jälkeen todettiin ultrassa kohtu tyhjäksi. Saatiin lääkäriltä lupa olla ilman ehkäisyä heti vuodon loputtua ja vuoto mulla loppuikin reilu viikko sitten.
Välillä on henkisesti todella raastavaa kun lähipiirissä on paljon raskaana olevia sekä vastasyntyneitä. Itkua saa useinkin pidätellä mutta onneksi kaikki perusasiat on elämässä tällä hetkellä kunnossa niin tämän kestää paremmin.
Mukava päästä keskusteluun osalliseksi, ehkä tämä säästää läheisiä kavereita ja miestä näiltä mielialan vaihteluilta kun kaikki menee välillä niin mahtavasti ja toisinaan ryömitään pohjamudissa :D Täällä tämmöstä sekoilua ymmärretään ehkä parhaiten ;)
 

Yhteistyössä