Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Kahdesta kerralla minäkin haaveilen (tervettä?):LOL: Niin se vaan ihmismieli muuttuu kun aikoinaan lääkäri mulle sano, että mulla tosi suuri todennäköisyys saada kaksoset. Suvussa kuulemma kaksoset menee sillä kaavalla, että se osuis mulle sit. Sillon kyllä ajatus tuntu aivan karmivalta ja nyt ois onnellinen kun sais edes sen yhden :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli ja Sanle
scarleth: silloin kun meille aikoinaan suunniteltiin IVF:ä, niin mies kanssa tivasi lääkäriltä, että laitettaisiin sitten kaksi alkiota, mutta meiltä lääkäri ainakin kieltäytyi suoraan. Käsittääkseni yleisempää julkisella kuin yksityisellä, 2: alkion siirto.

).( ovislimaa tulee, mahaa alkaa nippailemaan ja halutkin alkaa heräilemään eli kai se ovis alkaa sieltä lähestymään pikkuhiljaa. Olen päättänyt, että otan prednisolin eli kortisonin ovulaatiosta lähtien.
 
morebabies Hienoa, että vihdoin ovis lähestyy.. :)

Mulla oli tänään kauheet menkkajuilinnat ja oon vaan odottanu, et menkat alkaa mut ei.. ja sit alko tossa illemmalla sellasen pistot alavatsaan tasaisin väliajoin..ja poskia kuumottaa ihan törkeenä nyt.. ja kun tän sanoin, niin menkat alkaa huomenna tai viimeistään perjantaina! :D niin se aina menee, kun alkaa jotain "oireita" listaileen..vaikkei nää mitään oireita oo..eikä pitäis ees kuvitella..pettyy vaan taas.. :(
 
micaela: paljon paljon ONNEA ja tarrasukkia matkaan! :heart:
Mullahan syksyllä digi näytti 4pvää plussaamisesta 3+ ja kaksi oli matkassa, et ihan hyvin siellä voi pari pikkuista kyydissä olla. :)

morebabies: mun päivitys on jääny huomaamatta, eli nyt menossa jo kp5/32

nellielli: Poskien kuumotushan on hyvä "oire"... Tsemppiä ja peukut täällä pystyssä! :heart:
 
Mahtavaa Micaela! Onnea ja tarrasukkia :heart:

Muillekin piinailijoille plussapuhureita :)

Mäkin oon aina toivonu kaksosia, meillä on suvussa niitä useitakin ja pikkutytöstä lähtien oon ihaillu ja haaveillu omista kaksosista.
Tosin nyt tilauksessa vain yksi, autossa on enää yksi paikka vapaana. Muuten joutuisi siirtymään pikkubussiin

Täällä oottelen menkkoja alkavaksi tänään tai huomenna. Tosin eipä tässä mitään jännättävää oo, kun ei oo ollu yritystäkään..
Ihan perusPMS-oireilua kylläkin, hermot kireellä, rinnat aristaa, pahoinvointia, menkkajuilintoja :/

Nyt nauliudun netin ja telkun ääreen oottelee uutisia naapurimaastamme.

Mukavaa loppuviikkoa, Puskajussi
 
Torstai 23.2.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN


Scarleth..35v......KM 1/12........................................KP 4/28
kodehu..28v.......KM 4/11, 8/11................................KP 7/30-32
Evya..24v..........KM 06/11, 08/11, 10/11....................KP 13/28-30
Hannahi1...........KM 12/11...................................... KP 14/28-30
duello..28v........enkelivauva 2/09, KM 12/11..............KP 20/28-30
jenksula...37v....TM 10/11.......................................KP 22/24-28
nellielli..26v.......KM 08/11......................................KP 26/28-32
Idylli.................KM 09/10, 10/11

HAAVEISSA TOINEN

Lilleri82..30v......KM 11/11.......................................KP 2/35
Salasei..............KM 09/09.......................................KP 5/30
diiselikissa..33v..KKM 11/11.....................................KP 5/32
Mame31..32v......KM 12/11.....................................KP 7/26
kultakimpale2.....KM 10/08, 3/09, 12/10...................KP 12/30-34
Dyra ................KM 08/11, 09/11, 11/11, 1/12, 2/12..KP 13/25
rontti1..28v........KM 09/11, 12/11............................KP 13/30-33
tiiru..................KM 11/11...................................... KP 14/?
meadow............KM 10/11...................................... KP 21/28
Ipna..31v...........KM 12/11...................................... KP 23/30
Toivotonko.........KM 11/11, KKM 1/12.......................KP 27/27
Fossiili..............KM 9/11, 01/12...............................KP ?
Miinä................KM 01/12........................................KP ?
Cannes..34v.......KM 11/09, 1/12...............................KP ?
pupu75..36v.......KM 1/12.........................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

morebabies..31v..KM 08/06, 03/09, 09/11, 01/12........KP 11/?
Filuuri................KKM 1/12......................................KP 18/28
Missa-76............KM 04/11......................................KP 37/28-32
Whisky Peat........KM 07/11......................................KP 38/30-35

HAAVEISSA NELJÄS

dyddö..29v..KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö 1/11,1/12..KP 9/30-33
M1n1..33v...enkelivauva 12/10, KM 09/11........................KP 10/30
Vaavimasu..KM 08/10, 08/11........................................KP 21/28-29
Wandii..32v..KM 12/11..................................................KP 22/32
Mamiksi monelle..37v..KKM 10/11..................................KP 23/34
johnu..........KM 01/11, 06/11

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse.......KM 11/10.............................................KP 15/28

PLUSSANNEET:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu 2012: Unelma kolme, Carolina30+, Neiti -81, Micaela

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, maikkuliini, *kenguru*, iitu85, beebe010, P12, taraolivia

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-syksy-2011-a/
 
Viimeksi muokattu:
omaa napaa..menkkajuilinnat vaan jatkuu..eiköhän ne menkat sieltä nyt ala, kun eilen menin jo muka niitä oireita listaileen..ja kutina senkun jatkuu! Ei hiivalääkkeet auttanu, joten eilen ostin jo niitä maitohappobakteeriatabletteja alapäähän ja tänään illalla laittais ekan tabletin..jospa niillä sais apua, kiitos! :)
 
Kaksosista ennekuin esikoisen sain niin olisin halunut kaksoset... No esikoisen ollessa vauva kiitin että etten saanut kaksosia vaikka esikoinen helppo tapaus onkin. Nyt ilmeisesti aika kuultaa muistot ja ei mua haittais vaikka kaksoset tulisi nyt ;-)

Ruotsiin tuli tytöntyllerö, ihanaa :heart:

).( edelleenkään en ole vaipunut epätoivoon vaan uskon vahvasti että tärppi kävi (näköjään lääkitys on nyt kohdallaan ;)). Oireita ei ole mutta ei vielä pitäisikään olla... kiinnittymistä tässä tarkkailen mutta sekin on vielä edessä päin, varmaan viikonloppuna kiinnittyy.
 
Piiiiiiiiiiiiitkän tauon jälkeen!

Laitettiin vauvahaaveilut miehen kanssa säkkiin ja säkki huoneen nurkaan. Avata sai jos mieli teki, mutta ei stressattu sen enempää. Tällä periaatteella jo monta monta kuukautta. Nyt olen kahtena aamuna melkein oksentanut, väsymys on ollut kaksi viikkoa hirmuinen ja rinnat aristaa. Samaan aikaan perheen kolme mukulaa ovat olleet ihme kuumetaudissa, jossa joka toinen päivä nousee kuume viikon ajan. Yskää, nuhaa jne. Luulin sairastavani samaa tautia.

Meillä tuo nelonen on ollut haaveissa jo 2,5 vuotta. Ja matkanvarrella ollaan jouduttu kokemaan kaksi varhaisen vaiheen keskenmenoakin. Rupesin tuossa laskeskelemaan kiertopäivää, kun kuukautiset on kesäkuun keskenmenon jälkeen olleet erittäin säännölliset. Huomasin olevani kiertopäivällä 45!! Keskenmenon mörkö ehkä kuitenkin sen verran taustalla haahuilee, etten uskalla tehdä testiä. En tiedä onko kenelläkään muulla samoja ajatuksia. Kiva olla välillä tietämätön ja elää vaaleanpunaisessa pilvilinnassa. Onko se todellisuuden pakoa? Mies haluaa myös "elää toivossa" ja salaa tuuletti, kun yökkäilin aamupalaa syödessäni. Lurjus! :)

Miehen syntymäpäivä on ensi viikolla. Jospa sinne asti odottelen testin tekoa. Aivan niin kuin siihen pystyisin!!! :D Oikeasti tuo vauvakuumeen hetkellinen hyllyttäminen teki mielelle hyvää. Stressain ja elin ns. kalenteri kourassa viikko viikolta. Tuntui, että vajoan välillä johonkin suohon, kun ei testit plussanneet ja aina ne kuukautiset alkoivat kuin nakutettu. Niin, voihan ne vieläkin alkaa ja tämä olla väärä hälytys. Olen kuitenkni jo oppinut olemaan realisti tämän asian kanssa.

Tsemppiä meille kaikille!! Eräs terkkari sanoi, edellisen km:n jälkeen, että maailmassa on niin paljon käyttämätöntä äidinrakkautta, että hän uskoo vahvasti, että jokainen siitä haaveileva saa sen kokea tavalla tai toisella. Viisas nainen.
 
  • Tykkää
Reactions: puskajussi
johnu, kiitokset erittäin tsemppaavasta ja ajatuksia herättävästä viestistä!

Olen miettinyt itse tämän vauvaprojektin painamista taka-alalle hetkeksi. Aloittaa voisi vaikka jättämällä hetkeksi nämä keskustelufoorumit ja muutenkin keksimällä elämään muuta puuhastelua näiden juttujen tilalle. Uskon vahvasti, että se nimenomaan tekisi mielelle hyvää, kuten sinäkin kirjoitit. On vaan niin älyttömän vaikea "irrottaa" - ihan kuin asia karkaisi käsistä, ellen koko ajan aktiivisesti prosessoi sitä. Tällä hetkellä hengähdystä tietysti haittaa myös se, että hoito ja lääkitykset ovat aktiivisesti meneillään ja pakottavat muistamaan asian joka päivä ainakin sen aikaa, kun piikit on pistelty.

Taidanpa kuitenkin viestisi innoittamana haudutella asiaa pari päivää, ja pohtia ihan tosissani miten onnistuisin vähän relaamaan näiden asioiden suhteen.... Kiitos!!
 
ipna kyllä se menkkajuilinta taisi kertoa ihan menkoista..äsken vessassa käydessä tuli jo vuotoa.. :( eli en varmaan ole taaskaan ovuloinut, koska nyt vasta dpo8 eli luteaalivaiheeksi tuli vain 7 päivää..no, uuteen kiertoon vaan..en oikein tiedä haenko niitä clomeja vielä tähänkään kiertoon, koska en jaksaisi asiasta stressata lontoon reissulla..kattoo nyt miten mieli muuttuu huomenna..vähä masentaa nyt kyl.. : / ja alapää kutiaa edelleen ja menkkojen aikaa sille ei mitään voi tehdä eli tuleepa kiva lontoon reissu, jos koko ajan kutiaa.. :(
 
johnu toivotaan parasta... todennäköisesti kuulutte siihen legendaariseen ryhmään joka päättää olla yrittämättä ja sitten tärpäääkin!!!

Meinas tulla tippalinssiin tuosta terkkarin sanonnasta... ihanasti sanottu!
 
Heippa pitkästä aikaa :)
Täällähän on tullu kivasti plussia, onnea kaikille ja erityisesti Lumille :heart:
Ihan nyt omia kuulumisia aattelin vähän kertoa.. Mulla on siis vuosia ollu kaikkia ihme oireita, kovaa väsymystä, paniikkioloa jne. ja nyt, vihdoin, syy selvis. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Liekö se syynä sitten keskenmenoonkin, mene ja tiedä, oon kyllä lukenut et voi niitäkin aiheuttaa.
Mutta joka tapauksessa on erittäin hyvä et tää on tiedossa ja hoidossa nyt, jos vaikka uskaltaudutaan uutta raskauttakin vielä koittamaan. Mies kyllä lähtis uuteen yritykseen vaikka heti, hällä on tosi kova vauvakuume ja puhuu/vihjailee siitä koko ajan. Mutta kun mua pelottaa! :(
 
  • Tykkää
Reactions: ipna ja _Lumi_
nellielli; mikä sua stressaa ajatuksessa clomien hakemisesta? Tietysti, jos aattelit että sitten ei pääse lomallakaan irrottautumaan näistä ajatuksista... ajattelin vaan, että mä napostelen clomeja kuin karkkia, ei stressaa yhtään enkä edes koe niitä miksikään varsinaiseksi hoidoksi tai muuksikaan stressin aiheuttajaksi :) Jos niistä olisi sulle selkeä apu, niin siinähän sitä stressin lievitystä olisi. Oliko siis niin että sulla olis reseptikin jo valmiina?

Niin joo, ja heippa DingeLiDong :) Ei olla varmaan kirjoiteltu samaan aikaan tänne vielä. Hienoa, että terveydentilaasi liittyen on asioita selvinnyt ja ihan varmastihan nuo kilppariasiat voi vaikuttaa raskauteen (en toki tiedä voivatko keskenmenon syy olla, mutta ei kai sekään kovin yllättävää olisi?) Kyllähän se uuden raskauden yrittäminen pelottaa varmaan jokaista keskenmenon kokenutta. Valitettavasti vaan ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa riski - ellei sitten ole valmis luopumaan koko lapsihaaveesta. Toivottavasti siis rohkaistut uuteen yritykseen :)
 
Viimeksi muokattu:
DingeLiDong Hienoa, että selvis syyt oireille ja kilpirauhasen vajaatoiminta on hoidossa! :) Uudelleen yrittäminen ei koskaan oo helppoa, mutta kyllä se sitten palkitseekin! :)

Scarleth Ei mua ne clomit itsessään ahdista..vaan lähinnä tekis varmaan pääkopalle hyvää, kun olis sellanen kierto nyt viä perään, ettei vois ees kuvitella tulevansa raskaaks..vaikee ny selittää.. ja tiedän, et olis varmaan ny järkevin tässä vauvakuumeessaan vaan hakee ne clomit (ja mulla oli tosiaan jo resepti kotona) ja ottaa niitä siinä alkukierrosta, mut en tiedä..huomiseen asti aikaa päättää, koska lauantaina lähetään jo aamuyöstä reissuun..tiedän, että tää kuulostaa nyt ihan hölmöltä kaikkien korvissa ja aattelette, ettei toi oikeesti sitä lasta kyl halua..mut en vaan ny osaa sen paremmin sanoa.. :(
 
Scarleth Hiton menkat, ku pistää aina hormonit niin sekaisin, et alko itkettään toi sun viestis.. ja siis ihan hyvällä tavalla, mut aina vähä ennen menkkoja ja menkkojen aikana oon kauhee liikuttuja! ja kun oon muutenki kauhee pillittäjä, niin voit vaan kuvitella ku menkkojen aikana oon tuplaten sen.. :D mut siis pointti oli se, et kiva, että ymmärrät! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
nellielli: :hug: hiton hormonit! Musta tuntuu kyllä kanssa, että olen niin niiden vietävissä nykyään, mutta ihan tyhmää kun menkkojen aikaan itkettää ja nyt kun ovis tulossa niin sama juttu. Vaikka laskeskelin, että ovisplussa pitäisi tulla vasta su/ma niin jotenkin on nämä oireet tosi voimakkaat jo. Tällä viikolla tuli tasan vuosi isän kuolemasta ja se on tietty itkettänyt, mutta eilen miehen kanssa yhdessä kun CSI:ssä saatiin elävä vauva pelastettua ruumiin sisältä. Hei haloo, kyseessä on fiktiivinen telkkarisarja, mutta olen saanut mieheenkin tartutettua nämä hormonit. Tänään itku tuli, kun tytöt pyysi niin nätisti että tulisin viereen päikkäreiksi. Mentiin sitten kaikki samaan sänkyyn ja jotenkin oli niin liikuttavaa, kun molemmat makasi mun kyljissä kiinni, käsi toisensä kädessä mun ympärillä ja tuhisivat poskeen. Oli pikkaisen vaikea kiemurrella sieltä välistä pois kun nukahtivat. En yleensä todellakaan nukuta viereen, mutta jos harvoin sitä pyytävät niin suostun yleensä. Väillä läheisyyden kaipuu vaan iskee itse kullekin :)

dingeLiDong: hyvä, että löytyi syy mihin vielä löytyy hoitokin. Pääset eroon inhottavista oireista.

).( viikonloppua odotellessa. Sain mieheltä treffikutsun lauantaiksi eli muksut hoitoon päikkäreiden jälkeen, syömään ja leffaan. Mietittiin, jos jätettäisiin yöksikin niin saisi su-aamuna nukkua niin pitkään kun haluaa :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä