Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Kodehu toivottavasti ei pidä ennakko tuntemukset paikkansa. Mä uskon että se vaan johtuu tästä epäluuloisuudesta vaan ettei oikein voi ymmärtää jos sitä onkin raskaana.

Scarleth ekassa raskaudessa olin aivan varma että ne menkat alkaa... toisin kävi ;-)

).( ovistesti näyttää edeleen niin puhdasta negaa kuin voi vaan näyttää... mä en tajua... eilen oli seksihimoakin joka on normaalia oviksen aikohin, mutta mies on vähän kipee ja nukahti ennekuin meijän tuo esikoinen nukahti. Eli mä jatkan testaamista eipä tässä kai muutakaan voi?
 
kodehu, oon samaa mieltä kuin ipna. Jos sulla on vaan epämääräinen olo, että huonosti käy, niin eikö se selittyis sillä, että kun on keskenmenon kokenut, on aluksi vähän vaikea uskoa, että nytkään voisi kaikki mennä hyvin? Toivottavasti seuraava testi näyttää vahvempaa plussaa ja lievittää sitten sun huolta vähän. Sehän tässä onkin kurjaa kun aina pitää vaan odottaa, eikä kukaan voi koskaan luvata onnistunutta lopputulosta.

ipna mä alan kohta epäillä, että sun testeissä on jotain vikaa :) Olitko sä missä vaiheessa käynyt viimeks lääkärillä? Tulee vaan mieleen, että voisko joku lekuri ultrata sun munasarjat niin tietäis onko siellä mitään munasolun kasvamiseen viittaavaa toimintaa ylipäätäänkään?

Mulla on lämpö koholla ainakin vielä, 37,3. Se on kyllä loppukierrossa aina, yleensä jos aamulla on lämpö laskenut niin samana päivänä sopii sitten odotella menkkojakin. Eli siis tuskinpa alkavat vielä tänään. Tai mistä sitäkään tietää olisinko tulossa kipeäksi, mies kun on potenut flunssaa jo muutaman viikon.
 
Scarleth gynellä kävin viimeksi keskenmenossa joulukuussa ja sitä ennen syyskuussa normigynellä ihan tarkastuksessa ja kaikki näytti hyvälle. Lapsettomuuttahan meillä ei ole hoidettu koskaan ja mä ihan luomusti olen nämä raskaudet saanut aikaiseksi. Viimekierrosta ekaa kertaa bonggailin testeillä ovista (tällöinkään en saanut aikaiseksi kuin muutamana päivänä vähän vahvemman viivan jotka ei kuitenkaan olleet yhtävahvoja kuin testiviiva kaikki muut testit olikin sitten niin negoja kun voi vaan olla eli ei haamun haamua) kun jotenkin tuon keskenmenon jälkeen halusin raskautua nopeasti uudelleen. Erilaista tuon esikoisen ja km raskauden aikaan saamiseksi on se että esikoisen aikaan mulla oli vielä 2 munasarjaa ja nyt km raskaus saatiin aikaiseksi 1:llä munasarjalla. Eli kyllä mä ovuloin ainakin joskus mutta ehkä tässä mun elimistössä kestää käynnistyä tuon km jälkeen :( ... Pitää kai alkaa pitämään oikeasti jonkinlaista kiertopäiväkirjaa että oppisi tuntemaan tämän kropan...
 
morebabies kysyit, että miksi mun pitää odottaa kaksi kiertoa. Lääkäri suositteli niin, koska mun kohtu on ollut nyt aika kovilla. Marraskuussa se rv18 synnytys (sikiön koko vastasi n. rv15), sen jälkeen yhdet menkat ja rv8 kaavinta. Kohdunsuun olisi nyt kuulemma hyvä antaa rauhassa toipua, ettei seuraava mene kesken sen takia että se ei kestä.

Aion kyllä mennä yksityiselle lääkärille, kunhan kuulen patologin lausunnon siitä keskenmenneestä. Mun gyne on tosi varattu ja luultavasti en saa aikaa ennenkuin siihen seuraavaan kiertoon. Eilen keskustelin neuvolantädin kanssa ja hänkin oli sitä mieltä, että kannattais käydä nyt tällä ko. lääkärillä näyttäytymässä, kun on jo kaksi vaikeaa alkuraskautta (ja keskenmenoa) takana ja tämä kyseinen lääkäri on Porin parhaimmistoa näissä asioissa.. Ja jos hän katsoo tarpeelliseksi tutkia asiaa "jo" kahden keskenmenon jälkeen, niin hän vois kirjoittaa lähetteen itselleen julkiselle puolelle...

Kyllä mäkin uskon siihen, että kroppa itse tietää milloin voi raskautua. Ehkä sitä on henkisestikin niin poikki, että kolmas keskenmeno tähän väliin olis vähän liikaa. Noh, odotellaan ny ainaki ne yhdet ja katsotaan mitä se yksityisenpuolen lekuri sanoo :)

-iitu
 
ipna, totta, tuskinpa sun tapauksessa on tarvetta heti lääkäriin juosta :) Mulla taas kun on lapsettomuustaustaa, niin ei jotenkin tuu mieleenkään, että missään vaiheessa olisi järkeä vaan odotella ja katsella miten kroppa alkaa toimia :)

Noniin, nyt on lääkärin kanssa juteltu ja ivf seuraavaan kiertoon suunniteltu, jännää!! Loiventaa ehkä vähän viikonloppuna tulossa olevan negatestin aiheuttamaa romahdusta, kun on heti uudet kuviot alkamassa.
 
  • Tykkää
Reactions: iitu85 ja ipna
Perjantai 17.2.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN


Evya..24v...........KM 06/11,08/11,10/11....................KP 7/28-30
Hannahi1...........KM 12/11......................................KP 8/28-30
duello..28v.........enkelivauva 2/09, KM 12/11.............KP 14/28-30
nellielli..26v.......KM 08/11......................................KP 20/28-32
Micaela..26v.......KM 11/10, 04/11............................KP 22/33
Scarleth..35v......KM 1/12.......................................KP 28/28
kodehu..28v.......KM 4/11, 8/11................................KP 30/30-32
taraolivia...........TM 11/11......................................KP 39/?
Idylli.................KM 09/10, 10/11

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 10/08, 3/09, 12/10....................KP 6/30-34
Dyra ................KM 08/11, 09/11, 11/11, 1/12, 2/12..KP 7/25
rontti1..28v........KM 09/11, 12/11.............................KP 7/30-33
tiiru..................KM 11/11.......................................KP 8/?
meadow............KM 10/11.......................................KP 15/28
Ipna..31v...........KM 12/11.......................................KP 17/30
Toivotonko.........KM 11/11, KKM 1/12.......................KP 21/27
Mame31..32v......KM 12/11...................................... KP 27/?
Lilleri82..30v......KM 11/11...................................... .KP 30/?
diiselikissa..33v..KKM 11/11.....................................KP 30/?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12...............................KP ?
Miinä................KM 01/12.......................................KP ?
Salasei..............KM 09/09......................................KP ?
Cannes..34v.......KM 11/09, 1/12...............................KP ?
pupu75..36v.......KM 1/12.........................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

morebabies..31v..KM 08/06, 03/09, 09/11, 01/12..........KP 5/?
Filuuri................KKM 1/12......................................KP 12/28
Missa-76............KM 04/11.......................................KP 31/28-32
Whisky Peat........KM 07/11......................................KP 32/30-35

HAAVEISSA NELJÄS

M1n1..33v............enkelivauva 12/10, KM 09/11.............KP 4/30
Vaavimasu...........KM 08/10, 08/11...............................KP 15/28-29
Wandii..32v...........KM 12/11.......................................KP 16/32
Mamiksi monelle..37v..KKM 10/11.................................KP 17/38
johnu...................KM 01/11, 06/11

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse.......KM 11/10...........................................KP 10/28

PLUSSANNEET:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu 2012: Unelma kolme, Carolina30+, Neiti -81

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, maikkuliini, *kenguru*, iitu85, beebe010, P12

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-syksy-2011-a/
 
ipna: onpa tosi erikoista ettei ovistestiin tule mitään viivaa?!?

scarleth: se on kumma miten muun ajatteleminen piristää mieltä vaikka samaan aiheeseen menee tuo IVF, mutta luo ainakin toivoa :) Toivotaan nyt vielä kuitenkin, että ettei ivf:n asti tarvisi mennä vaan viikonlopun testaus toisi yllätyksen.

).( mies aloitti jo tänään kyselyn, että milloin sitä ovista osaisi odottaa. Oli vähän pettyneen oloinen, kun totesin et vasta viikon päästä aloitan testaamaan. Odottaa niin kovasti, että pääsisi edes yrittämään raskaaksi tuloa, kun tämä on tälläistä odotuksen odottamista.

kodehu: saako sut lisätä plussanneisiin? Oletko tehnyt varmistustestiä?
 
P12
Jospa tännekin pieni tilannepäivitys jos joku vielä muistaa, aika vähän tullut kirjoiteltua kun taustalle siirryin.

Ensiksi onnea plussanneille ja tsemppiä paljon piinailijoille :heart:
Ja pahoittelut uusille pinoon joutuneille :hug:

Mulla on ollut nyt vuoden kestäneen raskautumisyrityksen ajan tosi pitkät ja epäsäännölliset kierrot, ja tänään tulikin kp15 ylläripyllärinä vahva plussa ovulaatiotestiin :) Pieni erävoitto siis pitkäkiertolaiselle, nyt on kierrosta tulossa vain n. 30 päivän mittainen. Gynepolin pitäisi soitella tänään alkukierron hormonilabroista, mutta siellä tuskin suurta häikkää löytyy kun onnistuin ovuloimaan ajallaan ensimmäistä kertaa koko yrityksen aikana. Ehkäpä kroppa vaan tarvitsi tämän vuoden palautuakseen edellisestä synnytyksestä.

Palailen parin viikon kuluttua kertoilemaan pyörähtikö uusi kierto käyntiin vai miten kävi :) Mies oli ainakin kovin innokas kun nyt jo päästiin harrastamaan vauvantekoa ja hyödynnetty on eilen illalla ja tänään päivällä, eli mahdollisuudet raskauteen jälleen kerran löytyy :heart:
 
Helou! Täällä kp15 ja ovulaatiopäivä kivusta päätellen....yleensä on aina niin tarkka kp14 ovulaatio :) No, nyt on harrastettu seksiä kp13 ja tänään jatkuu...:heart: Viime kierrossa oli taktiikka joka päivä, nyt kokeillaan sitten joka toinen päivä ! On se tämäkin touhua! ;) Mukavaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia!
 
meadow joo, sanopa muuta, olis kiva kun olis spontaani ja yllätyksellinen seksielämä :D

morebabies, niinpä! Eikö olekin erikoista, että vaikka sama teema jatkuu, niin uudenlainen hoito ja ylipäätään se, että pistelyt ja lääkkeet alkaa, piristää jo mieltä ja valaa uskoa siihen, että onnistuminenkin tulee joskus. Plussaan en kyllä tän kierron osalta enää usko. Mitään varsinaisia raskausoireita ei oo, ja mahassa on semmoinen menkkapaine, että eiköhän ne sieltä tule. Aattelin, että josko jo puolittais luge-annoksen eli jättäis illalla ottamatta, huomenna vaikkapa testi ja kun nega on selvä, pääsis vuotokin alkamaan mahdollisimman äkkiä.
 
Onneksi olkoon P12 oviplussasta! Jospa tässä kierrossa jäisi joku pysyvästi kyytiin kun ovis tulee ajoissa. =)

meadow onnea myös oviksesta, toivottavasti jokatoinen-taktiikka tuo tulosta tässä kierrossa! =)

Toivottavasti itse saisin liittyö ovis ja piinailukerhoon ens viikon alussa. Tapasin tuoreen vauvan aiemmin tänään ja mä vaan niiiiiin haluaisin kanssa...
 
Hieps,

täällä on ollut hiljaista.
Tässä edelleen niitä ekoja menkkoja malttamattomana odotellaan, niin eipä oikein asiaakaan ole ennen kuin tosi toimiin päästään. :/
Sais kyllä kohta jo tulla! Toivottavasti ei hirveesti kierto sotkeennu.. sillo viime viikolla olin siellä jt-ultrassa ja silloin oli ovulaatio meneillään sekä ultran että tikkujen vahvistamana eli kaiketi tässä voisi menkkoja odotella viimeistään ensi viikonloppuna. Eikös?

Synnytyksen jälkeen mulla tuli ekat kuukautiset tasan 24 päivän päästä ja ennen epäsäännöllinen kierto muuttui kellon tarkkuudella säännölliseksi,saas nähdä sotkeeko tää km kierron sitten taas ihan persiilleen..

Scarleth Sun kuulumisia ooon käyny lukemassa vähän väliä, toivottavasti ne menkat ei nyt ala! Mä ainakin uskon niin! Niin, ja mulla oli yrittäessä joka ikinen kierto kaiken maailman oireet, oksensinkin välillä.. mut sitten siinä tärppikierrossa ei mitään oireita! Vasta kun menkat oli jonkun päivän myöhässä tajusin testinkään tehdä, sillon koko asia vaan unohtu ku oli paljon muuta, ja yllätys oli aika suuri ku kaks viivaa tuli samantien testiin:p Pari ekaa viikkoo oli aika oireettomia, sit tuli tissikivut, alamahajuilinnat ja megapahoinvointi mut sillo plussatessa ei kertakaikkiaan mitään oireita!
Peukut pystyssä täällä sun puolesta!

Ipna Pidän peukut pystyssä että se plussa ovistestiin tulisi pian!

Omanapa: Mä siis aattelin vähän täällä taustalla pysyy sen ajan kunhan ne menkat nyt alkaa. Alkas alkas alkas nyt.

Sitä mää aattelin kysyy, että onko ihan normaalia että mulla on tullu nyt parina päivänä rinnoista maitoo??! Ihmettelin eka kun on rintsikat välillä ihan märät ja aloin sit kattoo tarkemmin niin ihan suht runsaasti sitä maitoo tuli kun vähänkin puristi.. hmm.. mulla ei esikoista odottaessa tullu maitoo ku vasta eka kerran lapsen synnyttyä, nyt raskaana ollessakaan ei tullut- joillakin kai tulee jo raskausaikana maitoo?! Et saattoiko toi keskenmeno nyt jotenkin oikeesti sekottaa hormonitoimintaa ja voiks se olla jotain.. vakavaa? :p

Mut plussatuulia kaikille,
mä luen teidän juttuja joka päivä mut omassa olossa ei vielä hirveesti raportoitavaa niin palailen sit heti menkkojen alettua. :)

Muutes, greippimehusta- missä vaiheessa sen juominen pitäisi aloittaa?
 
salasei: rinnoista voi tulla eritettä tietyssä vaiheessa kiertoa: joillain tulee aina, jollain ei koskaan. Mulla tuli joskus aikoinaan ja otettiin heti prolaktiini-kokeet lääkärissä, koska sen liikaeritys aiheuttaa juurikin sitä ettei tule raskaaksi. Googleta! Mutta siis voi olla ihan normaalia tietyssä vaiheessa kiertoa.
 
Lauantai 18.2.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN


kodehu..28v.......KM 4/11, 8/11................................KP 2/30-32
Evya..24v...........KM 06/11,08/11,10/11....................KP 8/28-30
Hannahi1...........KM 12/11...................................... KP 9/28-30
duello..28v.........enkelivauva 2/09, KM 12/11.............KP 15/28-30
jenksula...37v....TM 10/11.......................................KP 17/24-28
nellielli..26v.......KM 08/11...................................... KP 21/28-32
Micaela..26v.......KM 11/10, 04/11............................KP 23/33
Scarleth..35v......KM 1/12...................................... .KP 29/28
taraolivia...........TM 11/11...................................... KP 40/?
Idylli.................KM 09/10, 10/11

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 10/08, 3/09, 12/10....................KP 7/30-34
Dyra ................KM 08/11, 09/11, 11/11, 1/12, 2/12..KP 8/25
rontti1..28v........KM 09/11, 12/11............................KP 8/30-33
tiiru..................KM 11/11...................................... .KP 9/?
meadow............KM 10/11...................................... .KP 16/28
Ipna..31v...........KM 12/11......................................KP 18/30
Toivotonko.........KM 11/11, KKM 1/12.......................KP 22/27
Mame31..32v......KM 12/11.....................................KP 28/?
Lilleri82..30v......KM 11/11......................................KP 31/?
diiselikissa..33v..KKM 11/11.....................................KP 31/?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12...............................KP ?
Miinä................KM 01/12.......................................KP ?
Salasei..............KM 09/09......................................KP ?
Cannes..34v.......KM 11/09, 1/12...............................KP ?
pupu75..36v.......KM 1/12.........................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

morebabies..31v..KM 08/06, 03/09, 09/11, 01/12..........KP 6/?
Filuuri................KKM 1/12......................................KP 13/28
Missa-76............KM 04/11.......................................KP 32/28-32
Whisky Peat........KM 07/11......................................KP 33/30-35

HAAVEISSA NELJÄS

M1n1..33v............enkelivauva 12/10, KM 09/11.............KP 5/30
Vaavimasu...........KM 08/10, 08/11...............................KP 16/28-29
Wandii..32v...........KM 12/11.......................................KP 17/32
Mamiksi monelle..37v..KKM 10/11.................................KP 18/38
johnu...................KM 01/11, 06/11

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse.......KM 11/10...........................................KP 11/28

PLUSSANNEET:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu 2012: Unelma kolme, Carolina30+, Neiti -81

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, maikkuliini, *kenguru*, iitu85, beebe010, P12

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-syksy-2011-a/
 
Viimeksi muokattu:
Tännehän on tullut tekstiä :) Ensinnäkin ONNEA plussanneille!! :flower:

Ja uusille pahoittelut keskenmenosta :hug: ja tervetuloa turisemaan ja jännittämään :)

Mulla nyt tasan 4viikkoa keskenmenosta ja vuoto ihan kummallista. Tällä viikolla oli jo varmaan 5 peräkkäistä vuodotonta päivää ja tänään alkoi taas tulla paksumpia klönttejä (sori kielikuva) ihan ruskeaa verta. Ihan ihmetouhua, eikai nämä nyt menkat voi olla?? Eilen myös hieman kipristeli alamahaa, pelkään nyt että jotain sinne on jäänyt, tänään tosin kipua ei ole ollut. Ei vaan malttais odottaa, ensi viikolla teen testin varmistaakseni, että HCG on laskenut. Voisin viedä tk:hon, mutta taidan tehdä kotona.

Miten teillä muilla jälkivuoto, kauanko kesti? Mullahan oli keskeytynyt km, kehitys loppunut about 8-9 viikolle ja vuoto alkoi 11+4. Tyhjennys spontaanisti, 2 cytotecia sain suun kautta kun kävin päivystyksessä keskenmenon varmistamassa.

Ja mullakin kyllä käy ajoittain mielessä, että nyt olis jo mukavasti pyöristynyt maha, jos olis pysynyt kyydissä. Ystävälläni on laskettu aika 6.8. (päivää ennen, kuin mulla ois ollut) ja hänellä on ihana vauvamasu jo ihan pullahtanut esiin. Rankkaa seurata sivusta, mutta toki onnellinen hänen puolestaan olen.

Kevättä odotellessa (tosin tänään ihanan keväinen ilma jo!) ja paljon plussatuulia puhallellen :)
 
Hei. Täältä haluis yks kuumelija liittyä seuraanne. Pitkään olen sivusta seurannut keskusteluanne ja lopulta uskaltaudun mukaan jos huolitte :)
Eli mun tietoja vähän (tai oikeestaan aika paljon): ikä 29 haaveissa 4lapsonen ja sit nämä ikävämmät asiat eli:KM 5/05,KM 9/06,KM 1/07,KM11/09,enkeli tyttö 1/11,km 1/12 ja nyt kp 4/30-33
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille! :flower: Ja plussatuulia niitä kaipaaville! :)

Neiti-81: Onnea ja hassua miten tuo imetys vaikuttaa eri ihmisellä! Mulla se on pitänyt menkat pois koko imetyksen ajan, alkaneet kummallakin kerralla parin viikon - kuukauden päästä lopetuksesta (pysyneet yli puoli vuotta pois ei-täysimetykselläkin).

Tervetuloa uusilla ja pahoittelut tänne päätymisestä! :hug:

(.) Tiistaina tein jälleen testin... digi näytti 3+ eli kuten pitikin. Raskaana sitä kai ollaan edelleenkin, vaikka 100% varmalta ei tunnu. Rinnat ovat arat, väsyttää, janottaa ja jonkin verran kuvottaa/närästää, mutta muistaakseni vähemmän kuin kahdessa onnistuneessa raskaudessa, mutta toisaalta viikot vasta 5+. Oispa digejä, joilla voisi testata myöhemmätkin kuin "3+" raskausviikot... kotidoblerilla tietty sykkeitä voi myöhemmin kuunnella. Meillä ei tosin sellaista ole, enkä sellaista aio hankkia... but never say never. :D Ehkä tuonne lokakuisten pinoon voisi jo varovasti kurkata. Meillä huokaistaan, jos syytä on, vasta np-ultran jälkeen...
 

Yhteistyössä