Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Meni mieli matalaks : /

Katselin kalenteria ja satuinpa huomaamaan että tämän kierron ovis taitaa juuri sopivasti ajoittua miehen 5 päivän reissun ajalle. Niiiin ootin että pääsee kierto käyntiin km jälkeen ja pääsee eteenpäin tässä projektissa. Mutta ei. Tuli vielä paha mieli kun mies vain tokaisi tämän kuultuaan että " No, tulee sitten vauva helmikuuksi" Hyvin iloisesti hymyillen :O Okei, sanoi vähän ajattelemattomasti, yritti ehkä ennemminkin lohduttaa, mutta musta se tuntu enemmän kuin iskulta päin kasvoja..

Ensin meni vuosia että sain miehenkin haluamaan kolmatta lasta. Sitten kun vihdoin pääsi tosi toimiin, tulikin 2 alkuraskauden km:a ja kolmantena kkm rv13. Noista ensimmäisen raskauden laskettuaika olisi ollut maaliskuussa :( Jotenkin iski tajuntaan tää todellisuus, kuinka sitä jo viime kesänä kuvitteli millaista elämä olisi juuri nyt, kolmen lapsen kanssa.

malttamaton: suurkiitos vastauksesta! voisitko vielä sanoa, että missä tuollaisen spr-paketin voi teettää? haluaisin teetättää samantien! jos nyt tässä kierrossa tulisi raskaaksi voisi varmaan tarvittaessa aloittaa lääkityksen samantien jos tärppää? vai miten se menee?

ADORA :hug:

TUULIANNALIINA: mulla on km tutkimukset tehty, takana oli silloin jo useampia keskenmenoja (se 4kpl (muistaakseni, näissä menee ihan sekaisin jo...)ja sitten tuo 08 rv 19 keskeytetty kromosomipoikkeava raskaus) ja katsottiin siis hyytymistekijät ja kromosomit. Mitään vikaa ei löytynyt: paitsi se juuri ja juuri viitearvoissa ollut kilpirauhanen (johon nyt thyroxin lääkitys)

Päätin et teen testin vasta aamulla...
Kovasti noi postissa tulleet testit polttelee, mut en halua tänään olla itku kurkussa jos sieltä se nega tulee.. on ihan sellanen olo :(
tyypilliset menkkafinnit ilmestyneet :(

Quu
Pahoittelut Neiti-81, ettei käynytkään tärppi :(

Tutkimuksista toistuvien km:n jälkeen, mulle tehtiin kolmannen perättäisen jälkeen osa (edullisimmat) väestöliiton kautta, kun en jaksanut odottaa sairaalaan aikaan ja sitten neljännen jälkeen sairaalassa puuttuvat. SPR:n hyytymistekijäpaketti ei ole luotettava, ellei raskauden päättymisestä ole 3 kk. Muita kokeita voi mun käsittääkseni ottaa jo aiemminkin, musta ainakin katsottiin heti keliakiakokeet, kilpirauhas- (myös kilpirauhasvasta-aineet=TPO-vasta-aineet) ja sokeriarvot, noi kromosomit ois myös voinut ottaa heti, mutta tutkimus ois muistaakseni maksanut n 500 e. Ja sit kierron tasoituttua katsottiin hormonikokeita (LH, FSH, prolaktiini). Ja sairaalassa tehtiin sonohysterografia eli kohdun ultra nesteellä. Noi ekat tutkimukset saattais saada terveyskeskuksestakin, ei ole kuitenkaan erityisen kalliita.

).( palattu juuri kotiin sairaalasta. Aamupäivästä tuntui supistuskipu mahassa ja 5 min jälkeen tunsin, kun verta hulahtaa. Soitin päivystykseen ja sitä kautta vaan gynen polille odottamaan tuntikausiksi vauvojen sekaan. Ultrassa näkyi ruskuaispussi, sikiöpussi, mutta ei vielä kaikua. Kuulemma normaali tilanne rv 5+0/5+1, hcg loistava eli 6300, mutta kohdussa jälleen kerran hematooma. Eli ei kortisoni estänyt sitä. Täytin luovutettu olo, kyllähän tämän jo tietää entuudestaan miten tämä päättyy. Sunnuntaina otetaan otetaan uusi hcg ja nyt vaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta... :'(

Voi malttamaton :hug: ja myös Neiti-81 :hug:

Mä en pystynyt mennä sairaalahuoneesta mihkään. Suora näkymä vierihoito-osastolle sekä yhteinen päivähuone.

Alkaa onneksi pysyä jo pystys, kun hb noussut ja pulssi rauhoittunut, joten pääsen jatkamaan normaalia elämää ja huomenna töihin. Muutama työkaveri tietää keskenmenosta.
Välillä vieläkin meinaa kyyneleet valua ihan yhtäkkiä.
Toivon mukaan työmaalla saan tehä hommani omis olois.

Tyhjennyksen jälkeen pitäis ainakin ohjeitten mukaan odottaa yhen kierron yli, mutta ei kyllä malttais...

rutistus malttamattomalle ja ihan mahottomasti peukutusta, että kyytiläinen olis tiukasti tarrannut kiinni!!!! :hug:

Neiti-81 VOI HEMMETTI :(

Tiiättekö armaat kanssasisaret, että mulle tuli äsken sellanen syvä toivottomuuden tunne! Sellanen, että meille ei ole sitä pientä rakasta tarkoitettu. Lyhykäisyydessään meidän tarina on, että kuusi vuotta on oltu ilman ehkäisyä ja ei ole ensimmäistäkään raskaustestiä sinä aikana tarvinnut tehdä..siis ennen helmikuuta. Mä oli jo kaikille kertonutkin ettei me saada biologisia lapsia, mutta sitten elämä yllätti ja hyvin äkkiä pyllisti myös. Ehkä mä olen vaan niitä ihmisiä, että mikään..siis MIKÄÄN ei tuu hopeatarjottimella. Anteeksi vuodatukseni.. nyt ihan itkettää :'(

Malttamaton: voimia, toivottavasti kyseessä ei nyt kuitenkaan olisi tragedianalku vaan vaaraton hematooma...

Neiti-81 :hug:

Quu: onko toi SPRn paketti siis väestöliiton kautta tilattava? Mä varasin nyt ajan Femedaan mutta saatiin vasta kahden viikon päähän, jolloin ovis jo ohi, eikä respasta osattu sanoa, pitäisikö yrittää välttää raskautumista tässä kierrossa. Osaan tutkimusta mahdollinen raskaus vaikuttaa, mutta ei kaikkiin. Eli en tiedä mitä tehdä, en haluaisi missata yhtä kiertoa turhaan. Jos joku osaa neuvoa tässä asiassa, niin mielelläni kuulisin asiasta. Kkmsta nyt 9 viikkoa, tai siis siitä milloin se todettiin, mutta alkio oli jo menehtynyt jo n. 4 viikkoa aiemmin, eli viikoilla 8+. Eli sen mukaan olisi jo kolme kuukautta kkmstä. Mitenköhän nämä viikot lasketaan kun kkm eikä km kyseessä?

Paras olisi jos saisi johonkin nopsaan ajan jo ensi viikolle ennen ovulaatiota, mutta ei taida onnata... SItä paitsi ekalla käynnillä ei vissiin tehdä vielä kokeita?

MALTTAMATON: kaikki peukut ja varpaat pystyssä että pieni on tiukasti kiinni!!!:hug: Mä NIIIIN toivon että kaikki siellä menis hyvin ja olis 9kk:n päästä teillä nyytti

SUSSU72, superiso :hug: Voin vaan kuvitella tuon fiiliksen, kun on vielä tärppivaikeuksien lisäksi tullut km :( on se niin väärin :( Ite vielä jotenkin ymmärtää kun herkästi raskautuu että ok, km:ja tulee ja se toivo tavallaan elää, ja kun on lapsia niin se paine on pienempi.. jos ennen esikoista ois ollu keskenmenoja niin oisin varmaan ihan romuna, hiton pahalta kun ne tuntuu nytkin, jokainen epäonnistuminen tai tärpitön kierto :( Jaksamista ihan hirveästi:hug: Jaksa uskoa siihen että se sitkeys palkitaan vielä:hug:

Jotenkin aina kun itella kuukautiset alkaa, toivon että se tärppi tulis jollekin joka sitä on pidempään toivonut... en tiedä.. aina tulee vaan se ajatus että toivottavasti jollain mua enemmän tärppiä kaipaavalle se sitten menisi. Ajattelen että ehkä mä oon jo osuuteni raskaus/lapsionnesta saanut. No, ainakaan ei tartte ehkäsyjuttuja murehtia..

Olen huomiseksi järjestänyt mulle ja miehelle yhteisen illan :heart: (tämä selittää miksi kuukautiset alkoi just nyt...) ja Ilonakin menee kummeilleen tuohon naapuriin yökylään, ja isommat tytöt isälleen. Josko käytäis leffassa ja muutama viini otettais.. ehkä just siksi kävi näin, ehkä me tarvitaan uutta tärppiä enemmän yhteinen päivä isännän kanssa :)

Voi mitä uutisia täällä onkaan ja kaikki jotenkin allapäin..:( Kovasti tsemppiä malttamaton, toivon todella ettei kaikki pääty kyyneliin! Olen sanaton. Elämä ei saa olla niin epäreilua! :hug:

Neiti-81 Pahoittelut tädistä! :hug: Olisi kyllä saanut pysytellä pois. Mukavaa yhteistä iltaa kuitenkin sinulle ja miehellesi! :)

Sussu-72 VOIMAHALI! :hug:

Miramei Jos saan kysyä niin miksi jouduit olemaan niin pitkään sairaalassa? Ilmeisesti jotain ongelmia tyhjennyksen kanssa? Jaksamista myös sinulle! :hug:

Seuraavaksi ois ihan suotavaa saada jotain hyviäkin uutisia tänne!

Se on kyllä vaikea paikka kun sielläkin missä mulla on tehty km:n jälkitoimet ja nyt leikkaus niin joutuu synnytysosastolle :/ ja sitten patistetaan käveleen käytävälle ettei tuu veritulppia leikkauksen jälkeen.. siinä sitten tallustelet vauvaloitten ja onnellisten uusien vanhempien seassa.. Kaikille voimia paljon jotka saaneet lisää huonoja uutisia :"(

MiNalo henkilökunta ei havainnut kudospaloja yms.. en kyllä minäkään. Kauan kerjättyäni gyne katsoi sisään ja veti ison palan istukkaa ulos, ultrasi ja sanoi, ettei ole vieläkään tyhjä. Tämä Ultra siis eilenaamulla ja tänään uudestaan ultrattiin ja olikin tyhjä vaikka mitään ei ollut välissä tullut jos verta ei lasketa ..no olen erittäin tyytyväinen jos asia on näin. Välissä suunniteltiin jo kaavintaa..Kyllä oli kamala viikonloppu ja tosiaan synnyttäneet olivat samalla osastolla. Serkkuni kertoi, että oli synnyttämässä nuorimmaistaan samassa huoneessa oli nuori nainen kohdunpoistossa!! Ei jeesus ole ajateltu pätkääkään. Tämä nainen ei ollut ehtinyt yhtäkään lasta synnyttää, vaikka niitä kipeästi oli toivonut..

MIRAMEI :hug:

Eipä sitten vielä kait ollukkaan kp 1...?
Sen aamuisen jälkeen siis ei ole vuotanut...??? hmm... odottelin niitä kyl muutenki vast la-su alkavaksi.. eli odotellaan että huomenna varmaan aukee hanat. Mulla ei vaan ikinä näin varottele, mut olihan viime kertainenkin plussa 2 vkoa kuukautisten jälkeen et mistä sitä tietää mitä tää kroppa ny sekoilee.... :/

Halit kaikille huonoja uutisia saaneille ja epätietoisuudessa eläville! :hug: Nää tämmöset on niin pirun vaikeita asioista ja varsinkin kun niihin ei monestikaan pysty itse vaikuttamaan. Tsemppiä!

Omaa hoikistuvaa napaa... Painon pudotus on kyllä lähteny tosi helposti käyntiin. Vajaassa kahdessa viikossa -2,5kg ja vyötäröltä -4cm! Nyt oon jo normaalipainoinen. :) Tavoite olisi vielä pudottaa n. 5kg. Sit olisin omassa ihannepainossani. Illalla tehtyyn o-testiin tasavahvat viivat, huomenna odotettavissa selkeä plussa. Eilen pupuiltiin, tänään on välipäivä. Toivon että tuosta painonpudotuksesta olisi apua raskautumisessa. Kaksi edellistä raskautta on alkanut kesken dieetin. ;)

tyhjennyksestä kolme vkoa ja torstaina päätin testata josko raskaustestikin näyttäisi negaa..ja näyttihän se..että ilmeisesti tyhjennys onnistunut ok (näin ainakin silloin sanottiin) vielä tosin pikkasen tuhruttelee. Loppuisi jo niin voisi yrittää uudelleen raskautumista..odottavan aika on pitkä..kauanko tuo tuhruttelu oikein jatkuu

Voi että mitäs urullisia uutisia täällä :hug: Jaksamista kaikille surun kohdanneille!

).( Itselläni ollut pari päivää iltaisin todella huono olo, kun laatta lentäis ihan just, mutta ei oo tullu. Itkettää kaikki tv-ohjelmat, mieheni sanoikin, että et voi vissiin kattoo telkkua ollenkaan :D Ja tänään alavatsan seutu todella hellän oloinen... Kun olis joku ilmakupla siellä... Olenkohan vaan kuvitellut kaikki oireet, koska aikalailla olis raskaus niin alussa, ettei välttämättä oireita voi edes olla...

No niin..apua tarvitaan! Elikkä eilen illalla ja tänä aamuna tuli tasavahvat viivat ovistestiin (tosi tummat). Lasketaanko se ovis tulevaksi siitä eilisiltaisesta..DPO-1?? ja tänään DPO-0? Mä olen ihan noviisi tässä hommassa. Pitänee tänään vielä varmistustalletukset tehdä. Hitto ku noi työt haittaa eli illalla vasta päästään tallettelemaan :LOL:

kultakimpale2 ja P12 niin epäreilua!! :'( Ihan hirmuisesti voimia!! :hug:

malttamaton jaksamista kovasti myös sinne ja samoin toivon kovasti, että kaikki päättyisi kuitenkin 9kk päästä onnellisesti. :hug: Olet varmaan jo monta kertaa tämän kertonut, mutta oliko sinulla myös noissa edellisissä onnistuneissa raskauksissa hematooma? Vuoteliko se koko odotusajan? Varmasti niin stressaavaa elellä peläten noita vuotoja. :|

Mikäs on neiti-81 tilanne?

Sussu-72 mulla ainakin on ollut niin, että kun ovistesti on näyttänyt plussaa, niin ovis on ollut viim. seuraavana päivänä. Eli siis juuri noin, että ovistesti+ päivä on se dpo-1, seuraava eli ovispäivä dpo0 ja niin edespäin. :)
Mutta korjailkaa ihmeessä jos puhun ihan omiani. :D

).( Täällä alkoi menkkajuilinnat...NYT JO!! :O Eli nyt siis dpo6 ja ei kyllä niitä menkkoja tarvitsisi vielä viikkoon tulla. :/ Saas nähdä, mulla kun välillä on ollut juuri vähän tuota ongelmaa, että luteaalivaihe jää lyhyeksi...voi plaah!

SUSSU, eilinen olis dpo -1, tänään 0 ja huomenna 1 :) Näin mä laskisin.

Täällä tänään kp 1, eli hanat aukesi.
PÖÖH.. taidan ottaa minäkin painonpudotusprojektia (vielä raskauskiloja..)
kukas tuol aikasemmal sivul kertoili hyvistä laihistuloksista? Tsemppiä! hienosti pudotettu :)
Mulla joka raskauden jälkeen ollu se 30kg:a pois otettavana... kuten taas. reilu 10 jäljellä ja Ilona tänään 6kk... mä turpoon aina ihan muodottomaksi odotusajalla :D

LYNETTE, olisko kiinnittymiseen liittyä juilintoja, peukut että johtuis siitä :)

Kiitos vastauksista Lynette ja Neiti-81 eli ihan oikein olin asian ymmärtänyt :D
*muoks*

Ja todellakin tänään se ovis! Oikee munis niin kipee, että kippuraan välillä vetää. Eipähän tarvii arvailla päivää enää=)

Viimeksi muokattu:
Lynette: 1. raskaudessa mulla oli vähän rusehtavaa vuotoa, mutta ei ikinä ultrattu ja se päätyi spontaaniin km rv 9. Toisessa raskaudessa alkoi tuhruttelemaan rv 6+0, ultrattiin 6+3 jolloin nähtiin selvä hematooma, mutta tuhruttelu loppui siihen ja raskaus jatkui onnellisesti loppuun. 3. raskaus päättyi spontaaniin km rv 7. Neljännessä raskaudessa ei mitään vuotelua tai hematoomaa koko aikana ja päättyi onnellisesti. 5. raskaudessa hematooma vuoteli aika alusta asti ja päättyi sykkeiden loppumiseen rv 9+5. Ja 6:ssa raskaudessa hematooma vuosi tosi alusta asti ja päättyi sykkeiden loppumiseen rv 8. Nyt siis menossa 7. raskaus ja ainakin 4:ssä on ollut hematooma. Vituttaa tilanne ihan suunnattomasti, jotenkin pienessä mielessäni kuvittelin että kortisoni suojaisi nyt hematoomalta kun lääkärit olleet sitä mieltä, että siinä olisi voinut olla se syy ja ei näköjään olekaan... Ainoa mikä positiivista, niin tällä krt hematooma ei jääny tuhruttelemaan eli hulahti kunnolla kerran ja loppui kun seinään, mutta ultrassa näytti kyllä isommalta kun koskaan ennen :(
Huomenna otetaan uusi hcg niin nähdään miten se on noussut/laskenut. Voi kun niiiiiin toivon, että tämä tällä krt onnistuisi. En ole uskaltanut pistää klexanea, kun sanottiin että jos vuotaa, ei saa pistää, mutta nyt ei vuoda eli pitäisikö pistää vai ei!?! Sairaalalääkäri ei uskaltanut sanoa mitään vaan käski kysyä Felicitaksesta mutta perjantaina siellä ei enää ollut lääkäri paikalla ja maanantaina vasta lääkäri sieltä soittelee!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä