Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Tänään soitettu lapsettOmuus polille ja onneksi päästään sinne kuitenkin hoitoihin.. Toukokuun puolessa välissä luultavasti käynti sitten.. Mä olen päättänyt nyt että me ei luovuteta.. Ei vaan voi olla että km tulisi viellä montakin,. Tai no kai se on mahdollista mutta kaipa silloi jokin vika on jossainja siihen varmaan silloi apuja löytyy!
 
Kultakimpale2 ja P12, lämmin :hug: ja voimia!!

Kiitokset MiNalo päivittelystä!

(.) ovistikutus aloitettu, kun oireet alkoivat jo viikonloppuna. Eilen ja tänään haamut liuskassa, kun olen ottanut irti digistä, tuloillaan siis toivon mukaan piakkoin.
 
Torstaina 19.4.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Sussu -72__39v_KM 3/12__________________________KP 10/24-27
heidukka__26v__KM 3/12__________________________KP 12/28
Sachie__20v___KKM 3/12__________________________KP 25/32
miuku9__21v___TM 2/12__________________________KP 32/26-28
kodehu__28v___KM 4/11, 8/11_____________________KP 35/30-32
Scarleth__35v__KM 1/12__________________________KP 6/28-32
duello__28v___enkelivauva 2/09, KM 12/11___________KP 44/28-30
Hannahi1______KM 12/11__________________________KP 51/28-30
tuuliannaliina__38v__KKM 4/10, 2/12________________KP 4/28
Starhope______KKM 3/12_________________________KP

HAAVEISSA TOINEN

cannes__34v___KKM 11/09, KKM 1/12_______________KP 8/28-33
Aniit__________TM 4/11__________________________KP 8/?
Pink89________KM 1/12__________________________KP 10/24-27
Sanniz__34v____KU 3/11, KKM 1/12________________KP 13/28-30
MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12_________________KP 4/32
meadow_______KM 10/11_________________________KP 19/28-30
Quu__35v_____KM 10/10,12/10,3/11,8/11,3/12________KP 19/28-32
Toivotonko_____KKM 11/11, KM 1/12_________________KP 30/27
Salasei________KM 09/09__________________________KP 61/30
pupu75__36v____KM 1/12__________________________KP?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP?

HAAVEISSA KOLMAS

Zoobles_____TM 1/12___________________________KP 9/27-30
Suerte__34v____KKM 3/12______________________KP 15/29
Sirel________KM 3/12__________________________KP 18/?
Whisky Peat___KM 07/11________________________KP 27/30-35
adora______KM 12/11, 3/12_____________________KP 1/30-33
Missa-76____KM 04/11, TM 3/12__________________KP

HAAVEISSA NELJÄS

Neiti81_30v_gen.kesk.12/08,KM 6/09,6/10,10/10,11/10,TM 3/12__KP 35/24-27
M1n1__33v_enkelivauva 12/10, KM 09/11___________________KP 13/25
Mamiksi monelle__37v_KKM 10/11________________________KP 45/34
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö 1/11,1/12___KP 65/30-33
kokkeli______KKM 4/12________________________________KP 2/25-28

HAAVEISSA VIIDES

Lynette__25v____KM 3/12__________________________KP 20/?
puskajussi__40v__KKM 12/11_______________________KP 26/30
piuu___30v____KU 3/12___________________________KP 32/28
miss bamse____KM 11/10__________________________KP 43/28

PLUSSANNEET :heart: :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Carolina30+, Neiti -81, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, kultakimpale2, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, P12, tiiru, iitu85, vaavimasu

TAUSTALLA:

mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, maikkuliini, *kenguru*, beebe010, taraolivia, Suerte, Lilleri82, diiselikissa, cannes, miinä, fossiili

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-kevat-2012-a/
 
Viimeksi muokattu:
Kokkeli oliskohan sinulla tänään KP2? Näin ainakin itse laskisin kerran tyhjennys tehty eilen. Minulla kierto pidentyi ekan km:n jälkeen 28:sta 32:teen ja siinä se on pysynytkin..

kultakimpale hienoa, että pääsette hoitoihin! Välillä ihan nolottaa, kun itselle tuntuu ihan maailmanlopulta nämä kaksi keskenmenoa..kun sinullakin on niitä neljä. :ashamed: Mutta samalla tavalla ajattelen itsekin, että pakkohan sen raskauden on joskus jatkua loppuun asti! Kun kerta raskaaksi tuleminen onnistuu. Jatkuminen on taattava vaikka sitten tukihoitojen kanssa!

Siitäpä tulikin mieleeni..viimeisimmän km:n todennut lääkäri sanoi, että voisin aloittaa mini-ASA:n seuraavan kerran kun raskaudun. Te, joilla on tietoa/kokemusta asiasta..mitä lääkettä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Toki ajattelin noudattaa tätä neuvoa, vaikka eihän sitä tiedä onko siitä mitään hyötyä..
 
Onpa täällä surullisia uutisia :( Paljon voima-ajatuksia täältä kultakimpaleelle ja P12:lle. Olen ihan sanaton, tätä vaan ei kenenkään pitäisi joutua kohtamaan :(

MiNalo, mini-ASA:ssa on kyse asetyylisalisyylihaposta eli esim. Disperin tai Primaspan -kauppanimellä myytävästä lääkkeestä. Voi joskus ehkäistä keskenmenoja, joiden taustalla on hyytymistekijöihin (tai vasta-aineisiin?) liittyvä syy. Itse söin hoitojen yhteydessä km:n jälkeen 100mg Disperiniä yhden päivittäin. Jos vasta-aineissa on todettu jotain ongelmaa niin silloin käsittääkseni voidaan käyttää myös kortisonia tukilääkityksenä... mulla on sellainen fiilis että jotkut lääkärit uskoo näihin tukilääkityksiin ja jotkut ei. Itse vähintäänkin kysyisin hoitavan lääkärin "suostumuksen" Disperinin aloitukseen.

ON: Synarelan sivuvaikutuksia vihdoin havaittu, nimittäin pakkauksessa mainittu "mielialanvaihtelu". Tapan kohta tuon ukon, tai jonkun muun. Tuntuu että kaikki pikkuasiat aiheuttaa hirveän myrskyn ja oon ollut pari päivää tosi ahdistunut - ilman mitään erityisen selkeää, isoa syytä. Miehen mielestä kaikki on suht ok, joten voisin kuvitella että ehkä mä todellakin ylireagoin, lääkkeiden tai jonkun muun syyn takia. Mutta tuo tieto ei hirveesti lohduta, kun joku epämääräinen paha mieli jyllää koko ajan sisuksissa ja itku tulee silmiin vähän väliä. Ärsyttävää!!
 
Voi siis esikoista odottaessa minulla jotkut vasta aineet oli koholla ja kolme tai neljä kertaa otettiin verikoe ja seurattiin nouseeko liikaa.. En tiennyt että se voi aiheuttaa keskenmenon!! Siis se SPR verikoe.. Vai olikohan se sen.. No kuitenkin.. Siitäkin vasta aineesta puhutte?
 
MiNalo: Taitaa se olla kp 2.

Tänään kävin neuvolassa, kun olo on edelleen todella hutera. Hb oli 116, joka yleensä on lähempänä 130. Verenpainekkin oli matalahko, mut niin se on aina. Syke huiteli 98, vaikka olin jo vartin istunut rauhassa.
Kävin sitte hakees rautaa ja c-vitamiiniä. Toivottavasti jo vkl kykenen töihin ei enää huvita maata kotona...
 
Quu
Voi ei P12, onpa surullisia uutisia, pahoittelut :hug:

MiNalo, mini-ASAa mäkin vielä kommentoin, oon käyttänyt kahdessa vikassa raskaudessa aina plussasta lähtien Primaspan 100 mg /pv, kun väestöliitossa meinasivat, että toistuvien km:n takia kannattaa sekin ottaa käyttöön. Sairaalassa sanottiin, että näyttö tehosta on huono, ei ole tutkimuksissa havaittu estävän keskenmenoja, mutta aiemmin sitä ilmeisesti on käytetty enemmänkin. Eli varmaan tosiaan oman lääkärin ohjeella kannattaa mennä.
Kortisonia mullekin jo ehdotettiin, vähän sama juttu sairaalan keskustelun perusteella, näyttö huono ja ilmeisesti joissain tapauksissa voi olla jopa haitaksi. Vasta-aineet ei ole ne samat kun hyytymistekijöissä, ainakin jos ymmärsin oikein, ajatuksena käytölle olis se, että keho tuottaa vasta-aineita hylkimään alkiota ja kortisoni auttaisi siihen.
 
ON: Kävin niinden kipujen vuoksi tänään gynen polilla ja siellä todettiin kohdun tyhjentyneen. Jotain ihan pientä nukkaa siellä on 3mm mut kuulemma alle 3cm on normimitoissa eikä lähetä kaavintaan. Onneks! Jotain positiivisiakin uutisia. Mulla ei siis jälkivuoto kestäny todellakaan kauaa.
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
tarkoitatko kultakimpale2 sitä jos on RH- veriryhmä? mulla ainaki synnytysten ja nyt kohdunulkoisen jälkeen pistettiin ("pakko" pistää) se "antijokupiikki",muuten voi aiheuttaa ongelmia tulevissa raskauksissa. Siis ite olen veriryhmältä B rh- (anti-D piikki tais olla)
 
Viimeksi muokattu:
P12 ei ole totta :'( Olen niin pahoillani. Suuret lohtuhalit ja voimia! :hug:

Pink89 Mua ainakin helpotti keskenmenosta kirjoittaminen. Luin myös kahden ensimmäisen viikon aikana paljon tuolta Keskenmeno -el muiden kokemuksia keskenmenoista. Vaikka niiden lukeminen oli vaikeaa ja tuntui että sydän repeää siitä tuskan määrästä. Loppujen lopuksi oli voimaannuttavaa tietää etten ole todellakaan yksin menetykseni kanssa.

Mulle voi päivittää KP 1. Eli tiistaina oli hCG 9 ja nyt jo alkoi menkat, huippua :D Oon hihkunut ilosta koko päivän, pääsee vihdoin uuteen yritykseen! Kokkelille siis vastauksena että muutaman päivän venyi tämä eka kierto tyhjennyksen jälkeen.
 
Pahoittelut kaikille surun kohdanneille :hug: ja onnittelut plussistta ja haamuista :heart:
).( Täällä nippailuja mahassa, päänsärkyä ja väsymystä... toki voi johtua ihan töistäkin ja siitä että hartiat jumissa... ensi viikolla hieroja...
 
kultakimpale2,en mäkään saanu sillon ku EPÄILIN saaneeni varhaosen km,mut ton KU jälkeen mun piti ite muistuttaa siitä piikistä että sain :/ outoa sinänsä ku se kuuluu antaa km/ku/synnytys jälkeen ja kyllähän ne tiesi mun veriryhmän ku leikkaus saliin varattiin verta. tyhmää oli ite muistuttaa..
 
Tuosta Anti D-piikistä..

Siitä saattaa itse kyllä joutua muistuttamaan terveydenhuoltoihmisiä..

Itse sain tämän kuumeiluni aikaan sen ekan kerran 2010 tyhjennyksen jälkeen sairaalassa.
Sitten kun ollut näitä kemiallisia, olen soittelut päivystykseen ja sieltä on joka kerta kehoitettu(kysytty lääkäriltä)piikki tulla hakemaan, vaikka raskaus olisi mennyt kesken aikaisillahin viikoilla.(rv4+6)

Viimeksi 2011 heinäkuun kemiallisessa kävin HCG kontrollissa, joka oli dpo16 enää 6..vuoto alkoi siinä 5+0 jälkeen..sillä kertaa en jaksanut piikkiä hakea..olin niin loputtoman pettynyt ja suruinen..

Anti D-Piikin olen siis yleensä käynyt aina hakemassa kun raskaus todennettu HCG kontrollilla.
..tuolloin Heinäkuu 2011 vain jäi..

Käytännöt vaihtelee kyllä kaupungeittain.
Olen lukenut eri palstoilta, että naiset ovat saaneet esim. infoa: ennen rv 6+0 keskeytyneisiin, ei ole tarvinnut piikiä hakea.


:attn:Kannattaa kemiallisissakin raskauksissa(ennen rv6+0) RH- veristen naisten siis itse kysellä, millainen käytäntö omassa kaupungissa on.
 
Viimeksi muokattu:
Perjantaina 20.4.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Sussu -72__39v_KM 3/12__________________________KP 11/24-27
heidukka__26v__KM 3/12__________________________KP 13/28
Sachie__20v___KKM 3/12__________________________KP 26/32
miuku9__21v___TM 2/12__________________________KP 3/26-28
kodehu__28v___KM 4/11, 8/11_____________________KP 5/30-32
Scarleth__35v__KM 1/12__________________________KP 7/28-32
duello__28v___enkelivauva 2/09, KM 12/11___________KP 45/28-30
Hannahi1______KM 12/11__________________________KP 52/28-30
tuuliannaliina__38v__KKM 4/10, 2/12________________KP 5/28
Starhope______KKM 3/12_________________________KP

HAAVEISSA TOINEN

cannes__34v___KKM 11/09, KKM 1/12_______________KP 9/28-33
Aniit__________TM 4/11__________________________KP 9/?
Pink89________KM 1/12__________________________KP 11/24-27
Sanniz__34v____KU 3/11, KKM 1/12________________KP 14/28-30
MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12_________________KP 5/32
meadow_______KM 10/11_________________________KP 20/28-30
Quu__35v_____KM 10/10,12/10,3/11,8/11,3/12________KP 20/28-32
Toivotonko_____KKM 11/11, KM 1/12_________________KP 31/27
Salasei________KM 09/09__________________________KP 62/30
pupu75__36v____KM 1/12__________________________KP?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP?

HAAVEISSA KOLMAS

Zoobles_____TM 1/12___________________________KP 10/27-30
Suerte__34v____KKM 3/12______________________KP 16/29
Sirel________KM 3/12__________________________KP 19/?
Whisky Peat___KM 07/11________________________KP 28/30-35
adora______KM 12/11, 3/12_____________________KP 2/30-33
Missa-76____KM 04/11, TM 3/12__________________KP

HAAVEISSA NELJÄS

Neiti81_30v_gen.kesk.12/08,KM 6/09,6/10,10/10,11/10,TM 3/12__KP 1/24-27
M1n1__33v_enkelivauva 12/10, KM 09/11___________________KP 14/25
Mamiksi monelle__37v_KKM 10/11________________________KP 46/34
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö 1/11,1/12___KP 66/30-33
kokkeli_____KKM 4/12_______________________________KP 3/25-28

HAAVEISSA VIIDES

Lynette__25v____KM 3/12__________________________KP 21/?
puskajussi__40v__KKM 12/11_______________________KP 27/30
piuu___30v____KU 3/12___________________________KP 33/28
miss bamse____KM 11/10__________________________KP 44/28

PLUSSANNEET :heart: :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Carolina30+, Neiti -81, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, kultakimpale2, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, P12, tiiru, iitu85, vaavimasu

TAUSTALLA:

mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, maikkuliini, *kenguru*, beebe010, taraolivia, Suerte, Lilleri82, diiselikissa, cannes, miinä, fossiili

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-kevat-2012-a/
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ensinnäkin osanotot Kultakimpale ja P12 ja virtuaalihalit :hug:

Täällä ovis tekee tuloaan. Tänä aamuna ovistestillä bongattu jo lähes tasavahvat viivat.. Eilen myös talleteltu =) Uskoisin ovulaation olevan parin päivän sisään.. oikeassa munasarjassa tuntuu kipua =)

Mur-mur: Mulla on B- veri ja vasta keskustelupalstoilta luin, että keskenmenon jälkeen olis anti D-piikki saatava? Eli jos (iso JOS) mä plussaan niin laittaako ne sen vielä siinä vaiheessakin?

Viikonloppuja kaikille.. mulla se kuluu töiden merkeissä!
 
(.) tiedän mitä meillä tehdään tänään, hymynaama virnisteli tänä aamuna digissä :D
Tuntuu vaan ovis taasen sillä puolella, mistä munatorvi on poistettu, joten mahikset vielä normaalia pienemmät, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Ihmismieli on kyllä ihmeellinen. Ensin olin aamusta ihan intoa piukeena hymynaamasta, kun tuli ajallaan kp 14 ja päästään pian taasen jännäilemään, mutta sitten oli liian pitkä bussimatka töihin.. me kun mentiin ja varattiin viikonloppuna lomareissu toukokuun lopulle ja aloin sitten miettimään, että mitä, jos nyt tärppäisi, miten sitten käy reissun kanssa, mitä jos siellä sattuu jotain, mitä jos siellä joutuu sairaalaan ja monta muuta mitä jos –vaihtoehtoa. Aivan älytöntä, tiedän, mutta tämä on niiiiin tätä naisen ajatusmaailmaa ja mielikuvitusta, ainakin mulla :LOL:
 
veriryhmistä: mä olen veriryhmältäni A-, joten jokaisen keskenmenon ja synnytyksen yhteydessä olen saanut sen piikin. Sanottu, että siten suojataan seuraava raskaus. Musta ennen se annettiin ennen aina, mutta nykyisin käytäntö on vaihtunut, että jos raskaus on keskeytynyt ennen 7+0 niin piikkiä ei tarvita. Ja tietty raskauksissa seurattu verikokeilla koko ajan ettei ala tuottamaan vasta-aineita.

sussu: siis sulle ei annettu sitä piikkiä keskenmenon yhteydessä?

neiti -81: testaa nyt, niin pääset meidän kanssa odotuspuolelle. Toi keskenmenon jälkeinen odotuspino on tooosi hiljainen enkä uskalla joulukuisiin liittyä vielä todellakaan..
 
En ole plärännyt koko ketjua läpi mutta tuli mieleen, että millaiset ovat ne tutkimukset, johin joutuu jos kokee kolme keskenmenoa peräkkäin? Toivon tietenkin, ettei enää kolmatta tulisi, mutta haluaisin silti tietää, että mitä tarkkaan ottaen tutkitaan, eli mitkä ongelmat voidaan tutkimuksilla kartoittaa?

USAssa tutkimuksiin kehotetaan menemään jo toisen peräkkäisen km jälkeen. Ja kun käy paikallisilla keskustelupalstoilla, tosi moni siellä on mini-aspirin kuureilla plussattuaan jne. Jos joku on käynyt em. tutkimukset läpi, kuuulisin mielelläni mitä siellä tehtiin. Onko julkisen puolen seula yhtä tarkka kuin yksityisen? Itse ajattelen,e ttä jos kolmas kkm/km tulee (kaksi edellistä kkm), haluaisin mahdollisimman tarkat tutkimukset ja maksaisin mielelläni lystin vaikka mieluummin itse ja menisin yksityiselle, jos julkisen puolen tutkimukset ovat ylimalkaisempia kuin yksityisen.
 
Malttamaton, joo ei annettu ei :( Soittelin silloin polille kun keskenmeno oli spontaanisti tullut..sieltä sanottiin ettei jo sovittuja verikokeita tarvii ottaa :O Sit lueskelin näistä veriryhmistä ja olisin ihan varmasti tiennyt sanoa oman veriryhmäni..käyn nimittäin säännöllisesti luovuttamassa verta. Kyllähän tää juttu aika isosti veetuttaa jos uusi raskaus alkaa ja samasta syystä menee kesken :mad:
 
Tuuliannaliina: mä teetätin jo 1. keskenmenon jälkeen tutkimuksia eli katsottiin veren hyytymistekijät (voi tukkia istukan hienot verisuonet ja aiheuttaa keskenmenon) ja veren vasta-aineet (ei liity veriryhmään), muistaakseni tutkimus oli mielestäni SPR-paketti tai vastaava. Ei maksanut kuin noin 100-150€. Mulla silloin aikoinaan huomattiin noiden vasta-aineiden olevan vähän koholla eli kehoni hylkii vierasta kudosta eli alkiota. Hoidettiin kortisonilla eli sen avulla onnistunut 2 raskautta, missä sitä ei ole ollut eli 4 raskautta, ovat menneet kesken. Nyt 4:n keskenmenon (2 perättäistä) jälkeen ottivat julkisella puolella molemmista vanhemmista kromosomitutkimukset ja minusta keliakiakokeet verestä. Käsittääkseni nuo kromosonitutkimukset ovat kalliit tehdä, koska niistä meinasivat olla tosi nihkeitä ottamaan, mutta pysyin kovana että toinen lääkäri lupasi, että ne otetaan. Ja sitten noissa kaikissa kokeissa on varoaika eli 3-4 kk raskauden jälkeen voidaan vasta ottaa eli tyhmästi jos on mennyt kesken niin ei saisi ennen niitä tulla raskaaksi uudestaan.
 

Yhteistyössä