Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

MAANANTAI 28.3.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



KatieSadie...............KM 02/11.............................KP 1/28-31
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10........KP 2/27-28
Gabrielle..................KM 02/11...........................KP 4/30
syysmyrsky..............KM 02/11............................KP 6/
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10..................KP 9/22-34
viena.......................KM 11/10.............................KP 15/29-31
Katie85....................KM 11/10.............................KP 22/
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10........KP 28/26-30
ginger-lemon-honey..KM 09/10
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
äidiksi haaveileva......KM 01/11
Memelisa.................KM 03/11
LeenaT....................KM 12/10, 03/11



HAAVEISSA TOINEN



Astre..................KM 10/10, 02/11..........................KP 7/28
Mango86.............KM 02/11....................................KP 7/
Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 15/26-32
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10.........................KP 15/
Kengumamma.....KM 03/04, 11/09, 11/10...............KP 49/33
Nippinappi............KM 01/08, 03/10, 12/10
Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
miimii10..............KM 04/10
Mamulis..............KM 07/10
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11



HAAVEISSA KOLMAS



Ruttuinen Rusina KM 07/10
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
anooj...............KM 12/10
Champion.........KM 04/10, 09/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 16/25-28
neljäskö..............KM 02/07, 01/11.........................KP 24/30-40
Vaavimasu..........KM 8/10......................................KP 43/
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10................................KP 17/28
äitix4.......................KM 9/00, 12/10........................KP 19/24
mamakone...............KM 06/10, 03/11


HAAVEISSA KUUDES


Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07,12/10..........KP 4/25-30
Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10
sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, jenkkivaimo, jiinas, Oltermanni, Liinus, viirukissa, An-nie, durasel, Danjuska, Bianca



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ



 
Voi harmi Tillu on se niin ikävää kun ensin antaa testit toivoa ja sit vetää maton jalkojen alta!! :hug:
Duraselillakin jännät paikat, toivotaan että olis pikkunen matkassa ja ennenkaikkea pysyis kyydissä :heart:

Täällä olis kp 24/25-32 dpo 8. Aika hyvin oon onnistunu olemaan ajattelematta koko tätä raskautumis juttua tässä kierrossa, nyt sit parina viime päivänä oon täällä palstoilla lueskellut ja johan on alkanu "muka"-oireita ilmaantua! :kieh: :LOL: Muistan kyllä että viime kierrossakin olin muka niin varma että olisin raskaana, mahassa oli silloin ja on nytkin niitä repäisykipuja mitä oli ainakin edellisen raskauden alussa. Ja paleltaa kokoajan! Iltasin ainakin on lämmöt koholla, vaikkei muuten mitään flunssan oireita. Jostain syystä parina viime iltana oon hengästyny lenkillä koiran kanssa, normaalisti voin mennä paljon rivakampaa tahtia hengästymättä. Ja tänkin tietysti liitän automaattisesti raskauteen... :ashamed: Ja limailu on jatkunu oviksesta asti, en muista niin olleen aiemmin... Silti on koko ajan tunne et menkat alkaa viimeistään viikonloppuna. Kaikista "oireista" huolimatta, olo on vahvasti sellanen että en ole raskaana. Yhtään testiä ei ole kaapissa, enkä takuulla osta ennenkun aikasintaan kp33, jos sinne asti menee. Oon niiin kyllästynyt negoihin.!

Taidan lähtee koiran kanssa tarpomaan tonne lumisateeseen... Sais jo tuo lumen tulo riittää tälle talvelle! :kieh:
 
Tervehdys kaikille ja aurinkoista alkavaa viikkoa!

Too-Ticki! Tosi nihkeetä että tulee vielä noi jälki-ikävyydet itse kaavinnan jälkeen. Mulla tosiaan myös oli sama että kaavinnan jälkeen pärähti vielä hirvee tulehdus päälle ja pötkötin neljä päivää suonen sisäisessä antibiootissa marraskuussa, eli tiedän tunteen!

Duraselille ja kiitäjälle roppakaupalla jaksamista ja toivoa ja iloa jänniin päiviin!!! Myös Biancalle piinailuun :)

).( Mä tulin just miehen kanssa pieneltä romanttiseelta maaseutureissulta ja oli niin ihanan rentouttavaa ja kaikeksi yllätykseksi CB:hen pärähti eilen hymynaama (eli 2-3 päivää aikaisemmin kuin aikaisemmin). Eli olisikos tänään nyt sitten dp0. Yritetty hyödyntää, mutta aina kamala paine siitä jotta kuinka paljon tota ovisplussaa kannattaa / voi hyödyntää. Myöskin niin ettei painosta tuota miestä liikaa :p
 
Tillu pahoittelut negasta :hug:

En muista kuka kysyi, mut mulle sanottiin, että yhdet menkat väliin, mutta luseskelin netistä paljon. Spontaanin km jälkeen ei lääketieteellistä syytä odottaa. JOs kroppa ei valmis ei raskaus ala.

Tää alkukierto on tylsää odottelua. Nyt en millään muista kenelle piti kommentoida... Pitää suoria nukkumaan ja palata asiaan paremmalla ajalla ja ajatuksella.

Hyvää yötä :)
 
Tillu pahoittelut negasta :hug:

En muista kuka kysyi, mut mulle sanottiin, että yhdet menkat väliin, mutta luseskelin netistä paljon. Spontaanin km jälkeen ei lääketieteellistä syytä odottaa. JOs kroppa ei valmis ei raskaus ala.

Tää alkukierto on tylsää odottelua. Nyt en millään muista kenelle piti kommentoida... Pitää suoria nukkumaan ja palata asiaan paremmalla ajalla ja ajatuksella.

Hyvää yötä :)
Se on loppu nyt :p Vuoto meinaan. Eilen oli pientä tuhruilua vielä ja lipsahti pikkuisen pupuilun puolelle.

Edellisistä keskenmenoista en muista mitä annettiin ohjeeksi kun niistä jo aikaa, mutta nyt, vaikka km oli myöhäinen eli rv 18+5 niin sanottiin, että ei uusi raskaus ala jos kroppa ei ole valmis. Kaavinnassa tosin kävin viikko sitten ja en hoksannut lääkäriltä asiaa tiedustella. Jälkihoito lappusessa luki, että yhdynstää tulisi välttää jälkivuodon aikana, mutta jos nyt sattuu moisia hommia harrastamaan niin ehkäisystä pitää muistaa huolehtia jos ei halua raskauden alkavan sillä ovulaatio voi kuulemma tapahtua myös jälkivuodon aikana. No, mä en tällä asialla ressaa sen enempiä.
Ei ole mitään intressejä alkaa miettimään ehkäisyä ja uusi raskaus on toiveissa tietenkin mahdollisimman piaan, se on mulle ainakin sitä parasta henkistä hoitoa. Lupaus tulevaisuudesta, vaikka mahdollisesta tulevasta raskaudesta tulee henkisesti ja fyysisesti raskas. Pahin pelko on se, että en ole heinäkuuhun mennessä uudestaan raskaana kun olisi Tuulenpojan laskettuaika...

Tänään on kyllä taas ollut niin paska päivä ja tippa silmässä koko ajan. Miksi meille piti näin käydä. Nuo aiemmat alkuraskauden keskenmenot on olleet tähän verrattuna "läpihuuto" juttuja, mutta toinen niistä hoitui täysin spontaanisti ihan alussa ja toinen oli niitä luonnonhoitamia juttuja oli keskeytynyt km joka todettiin 11+6, en nyt kuollaksenikaan muista mitä ikää alkio vastasi, mutta oiskohan ollut muutaman viikon jo ollut menehtyneenä ja homma hoitui "siististi" kaapimalla.

Toisaaalta olen niin onnellinen, että sain hyvästellä ja jäättää jäähyväisiä Tuulenpojalle melkein kahden tunnin ajan. Ensin olin sitä mieltä etten halua edes vauvaa nähdä, mutta onneksi katsoin ja pitkään. Ehkä näin vaan piti käydä ja saimme oman pikkuenkelin pitämään meistä huolta...
 
sonsku :hug: Totta on tuo, että hyvä oli että sait pikkuisenne hyvästellä. Onneksi siis päätit näin tehdä. Äh, nyt mua alkaa itkettään. Voimia teille vielä kovasti.

Ens heinäkuu hirvittää muaki, jos plussaa ei oo testiin sitä ennen tullu. Mulla tuli km joulupäivänä rv 10+0. Laskettu ois ollu miehen syntymäpäivänä.
 
sonsulle :hug:

Täällä mieliala heittelehtii miten sattuu. Olen odottavan positiivinen ollut aina eiliseen iltaan asti. Nyt jotenkin valmistelen itseni pahimpaa ellei plussaa tule, kai se on jokin puolustusmekanismi ettei tipu liian ylhäältä ja lujaa ellei joululahjaa tule.. Omalla tavalla katse jo tammikuun yllätykseen, toisaalta taas odottava olo loppu viikon suhteen. Tiedä sitten mitä tässä odotan :ashamed:

Muutama pieni oire olevinaan, mutta mielikuvitus on monesti paras kaveri näissä asioissa :whistle:

Viikonloppua päin ja miehen ja mun vapaata odotellen :heart:
 
sonsku ja Sinderella :hug:

sonsku tiedän nii tuon tuntee tosta pahimmasta pelosta. Joulukuussa jouduin itse kokemaan keskeytyneen keskenmenon viikolla 20+ ja sen raskauden laskettuaika lähestyy ( la ois ollu 7.5 ) ja uutta raskautta ei vieläkään kuulu. Menetyksen kans on oppinut elämään. Alussa itku oli herkässä päivittäin, nyt ku aikaa on kulunut jo jonkin verran ni asiaa ei tule ajateltua enää niin useasti. Mielestähän se ei katoa koskaan mutta sen kanssa oppii elämään. Mutta tuo LA tulee olemaan kova paikka varsinkin jos ei uusi raskaus ala sitä ennen. Mulla ei taida olla ku yksi kierto enää mahdollista tulla raskaaksi ennen toukokuuta, ellei nyt ole tärpännyt.

Tänään napsahti sitten vuosi lisää ikääkin :)
Täytyy lähteä jatkaa ompeluja.
Aurinkoista päivää kaikille:flower:

PLUSSATUULIA:heart:
 
Sonskulle voimia:hug:

äitix4: synttärionnittelut:flower:

toukokuussa olis ollu myos täällä mun enkelityton la, siis v.09. ensimmäisen kerran se sattui, ja pahasti, mutta edelleen, vielä, jokainen vuosi se päivä kun tulee, se sattuu. Se ei taida koskaan unohtua. Aika parantaa.. hitaasti mutta varmasti.

np ultra oli eilen, uusi yritys 2 vkon päästä... oli niin vilkas veijari ettei suostunut mittailtavaksi vaan sätki ja potki, viuhtoi ja sambasi :heart: lääkäri arvioi ettei turvoitusta nähny ja että terveeltä vaikuttaa, mutta otetaan ne mitat nyt kuitenkin sitten uusiks parin vkon päästä.
Nyt olen siis julkisesti raskaana. uskomatonta. jotenkin putosi iso kivi harteilta nyt kun tähän asti on VIHDOIN päästy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti x4;23467928:
sonsku ja Sinderella :hug:

sonsku tiedän nii tuon tuntee tosta pahimmasta pelosta. Joulukuussa jouduin itse kokemaan keskeytyneen keskenmenon viikolla 20+ ja sen raskauden laskettuaika lähestyy ( la ois ollu 7.5 ) ja uutta raskautta ei vieläkään kuulu. Menetyksen kans on oppinut elämään. Alussa itku oli herkässä päivittäin, nyt ku aikaa on kulunut jo jonkin verran ni asiaa ei tule ajateltua enää niin useasti. Mielestähän se ei katoa koskaan mutta sen kanssa oppii elämään. Mutta tuo LA tulee olemaan kova paikka varsinkin jos ei uusi raskaus ala sitä ennen. Mulla ei taida olla ku yksi kierto enää mahdollista tulla raskaaksi ennen toukokuuta, ellei nyt ole tärpännyt.

Tänään napsahti sitten vuosi lisää ikääkin :)
Täytyy lähteä jatkaa ompeluja.
Aurinkoista päivää kaikille:flower:

PLUSSATUULIA:heart:
Synttärionnea :flower:

Mä piiskaan itseäni täällä, että mitä olisin voinnut tehdä toisin? Olisiko vaan pitännyt sitkeämmin vaatia seurantaa? Monen monta lähetettä neuvolasta kyllä äitipolille pistettiin ja aina vastauksena oli, että ei vaadi seurantaa! ja sitten kävi näin kun kävi. Meillä pikkuinen oli hyvinkin eloisa ja virkeä kun "synnytys" käynnistettiin kokonaan. Kohdunkaula oli siis pettänyt, kalvot pullotti emättimeen ja lapsivesitesti oli positiivinen. Ensin puhuttiin hätälangoituksesta, eli pää alaspäin osastolle makaamaan, että saadaan sikiökalvot vetäytymään takaisin kohtuun, mutta sitten kun lapsivesitesti oli positiivinen niin muita vaihtoehtoja ei annettu kun joko kotiin odottamaan, että pikkuinen "tipahtaa" ulos tai suoraan synnytyssaliin kalvojen puhkaisuun ja homman piti olla hetkessä ohi. Kuitenkin mun kroppa pisti 27h vastaan ennenkun luovutti ja pikkuinen syntyi, onneksi jo menehtyneenä. Siinä vaiheessa jos vauva olis yrittänny viel hengittää niin olisin varmaan kiipeillyt seinille:'(
Nyt on sitten niin helppo rangaista itseään, että miksi en vaan lähtenyt kotiin "miettimään" tätä toivotonta tilannetta. Olisiko sittenkin voitu päästä niin monta viikkoa eteenpäin, että vauvaa olisi voitu edes yrittää hoitaa? Turhahan näitä asioita on spekuloida kun tehty mikä tehty, mutta ketäs muuta sitä syyttäis kun itseään? Tosin syytän myös sairaalaa mun hädän vähättelystä ja siitä, että eivät kaikista lähetteistä huolimatta ottaneet mua tarkempaan seurantaan. Etenkin kun sairaalalla on tiedossa, että mulla oli edellisessä raskaudessa aivan sama ongelma, eli kohdunsisäsuu petti ja jouduin osastolepoon jo 19+6 vkolla ja makasin siellä 8 viikkoa (jossain välissä olin pari viikkoa kotona). 30-34 viikot makasin kotona ja sitten kun sain luvan nousta pystyyn synnytys käynnistyi perjantaina kun viikkoja oli 34+ ja polilla olikin vastassa lääkäri joka tuumasi, että ei me viikonloppua vasten näin pikkuviikkoisia synnytetä ja vielä saivat synnytyksen pysähtymään. Lopulta olin niin huonossa kunnossa fyysisesti, että liikkuminen 14 vkon vuodelevon jälkeen jatkui ja poika syntyi vasta tasan rv 38.
No, ylihuomenna mulla on jälkitarkastus ja sielä vaadin laatimaan selkeän sotasuunnitelman seuraavaan raskauteen ja jo heti alkuviikoista saakka tiukan ultraseurannan, sillä tuota sisäsuun pettämistä ei millään muulla voi havaita. Tukilankojen laitto on minun tapauksessani tehtävä jo ennenkun kalvopussi alkaa työntyä kohdunkaulaan, koska jos näin pääsee tapahtumaan niin vesien menin riski lankojen laitossa alkaa olla tosi suuri ja mä en kyllä kestä toista samanlaista menetystä, missä terve, hengissä oleva vauva joudutaan synnyttämään kun ei ole ajoissa hoidettu.
Sekavaa sepustusta, mutta niin on sekava mielikin. Ahdistaa niin tuo torstain käynti ja asioiden puiminen. Potilasasiamiehelle juttu lähtee sitten huhtikuun lopulla kun hän vuosilomilta palailee. Niin uskomattoman huonoa hoitoa olen saanut tai siis en ole saannut hoitoa pyynnöistä huolimatta raskausaikana saati sitten mitä oli jälkihoito! Ravasin sentään kahden viikon aikana kuudella lääkärillä ja vasta seitsemäs ilmoitti, että sun kohtusihan on ihan täynnä jotain... muut piti mua vaan sairasloman kinuajana ja mielenvikaisena joka ei vaan hyväksy asiaa ettei enään ole raskaana. Yksikin lääkäri kysyi, että paljonko olen sairaslomaa vailla ja oli aivan ihmeissään kun sanoin etten päivääkään tarvitse vaan tarvitsen hoitoa! Sairaslomalla en siis tee mitään kun olen tyttäreni omaishoitaja ja tällä hetkellä työtön kun ei kukaan ota tälläistä tapausta töihin jonka elämä keikkuu koko ajan veitsenterällä...

Kuullostaa kirjoitettuna aika hurjalta... moni varmaan ajattelee, että pakkoko vielä on se kuudes lapsi saada, mutta ei tätä asiaa järjellä selitetäkään =)
 
Silmät suurina luen taas sonskun kirjoitusta! Käsittämätöntä, ettei huoltasi ole otettu tosissaan, vaikka sama ongelma on ollut jo edellisessä raskaudessa :O Ja tuo jälkihoitokin kuulostaa tosiaan ala-arvoiselta. Luulisi, ettei ole iso homma lääkäriltä ultrata sitä kohtua ja varmistaa, ettei sielä ole raskausmateriaalia, varsinkin jos potilas itse niin epäilee. Kyllä sua on sonsku koiteltu! Kovasti voimia sinne :hug:

Kuullostaa kirjoitettuna aika hurjalta... moni varmaan ajattelee, että pakkoko vielä on se kuudes lapsi saada, mutta ei tätä asiaa järjellä selitetäkään =)
Niinhän se taitaa olla, ettei järjellä ole näiden vauvahaave asioiden kanssa kovinkaan paljon tekemistä :)

Neiti-81 ihanaa, että sielä edelleen ollaan tukevasti raskaana ja olet päässyt jo np-ultraan asti! Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Ehkä sitä itsekin sitten jonain päivänä... Ainakin sinun tilanteesi antaa uskoa itsellekin!

Tillu :hug: Voi kuinka kurjaa, että viiva muuttui negaksi :( Zemppiä tulevaan kiertoon!

Lasketuista ajoista oli puhetta. Ne on kyllä varmasti raskaita päiviä, varsinkin silloin, kun raskaus on ollut keskeytyessään jo pidemmällä. Voimia kaikille asianosaisille :hug: ja pikaista uutta plussaa ennen tuota päivää :whistle:

Oma napa on aika maassa tällä hetkellä....masentaa ja ahdistaa, että saadaanko me ikinä pientä nyyttiä syliimme, kun ei sitä uutta plussaakaan edes kuulu :'(
 
Viimeksi muokattu:
Moi pitkästä aikaa! Oon ollu taustalla enkä oikeestaan oo ees lukenu juttuja täällä, oon pistäny tauolle koko vauvaprojektin nyt hetkeksi. Takana siis tm 11/10 ja kkm 2/11, joka lääkkein tyhjennettiin ja sit vielä kaavittiin. Yhet jonkin sortin menkat lie jo tullu, kierto on kyllä aika sekaisin. Ovuloinut en ole, ne tunnen aina ja mitään tuntemuksia ei ole ollut. Surua tuo se, että mies on nyt sitä mieltä, että kolmannen yritys saa jäädä tähän, on niin koville ottanut nää keskenmeenneet yritelmät. Kaksi lasta jo on, kolmas vauvakuume tuli yllätyksenä ja taitaa jäädä sille asteelle. Kovasti pelkkä ajatus vauvoista sattuu, niin kovasti sellaisen vielä tahtoisin...pitää antaa ajan kulua ja miettiä vielä, luovuttaa en halua.

Tällaista täällä, ihanaa kevään jatkoa kaikille!
 
Sonsku, ensiksi suuret pahoittelut tapahtuneesta :( ihan kamalaa! pakko vanhana palstalaisena tulla tuolta toiselta puolelta kysymään, että olikos sulla jotain oireita ennen kamalaa tapahtumaa? Supisteli tms? Kiinnostaa, kun mulla on esikoinen syntyny 8 viikkoa ennenaikaisesti yhtäkkiä ilman syytä ja nyt siis odotan toista lastammme ja oon paniikista kankea että miten tää raskaus tulee päättymään.. Nyt jo supistelee kamalasti mut sairaalassa eivät vielä "ota kantaa" kun ei ole sitä 22 viikkoa täynnä... :| Neuvolalääkärissä kävin pari viikkoa sitten paikkojen tsekkauksessa ja silloin kaikki näytti hyvältä.. Esikoisen syntymä oli tosiaan yhtäkkinen (tai kyllähän mä neuvolassa koko ajan hoin, että supistelee ja tulee syntymään ajoissa mut ei mua uskottu..) niin ei voi oikein tietää mikä mulla petti.. Mun kroppa muuten toimi kuitenkin hyvin, vauva hyvän kokoinen jne..

Huikkis rv18+2
 
Mun oli pakko tulla kirjoittamaan tänne.
Mainitsin mun työkaverista joka on raskaana. Hän on hyvin nuori.
Sain juuri kuulla sellaista tekstiä että meinasin pyörtyä oikeasti. Siis sain leikkimielistä pilkkaa siitä, miten en saa lasta ja hänestä tulee äiti ennen minua. Näinköhän mä unta? Mulla on nyt ihan epätodellinen olo. En edes muista miten reagoin. :'(

Mä olen niin lyöty.. Ei mitään järkeä.

Tämmöstä.
 
Sonsku, ensiksi suuret pahoittelut tapahtuneesta :( ihan kamalaa! pakko vanhana palstalaisena tulla tuolta toiselta puolelta kysymään, että olikos sulla jotain oireita ennen kamalaa tapahtumaa? Supisteli tms? Kiinnostaa, kun mulla on esikoinen syntyny 8 viikkoa ennenaikaisesti yhtäkkiä ilman syytä ja nyt siis odotan toista lastammme ja oon paniikista kankea että miten tää raskaus tulee päättymään.. Nyt jo supistelee kamalasti mut sairaalassa eivät vielä "ota kantaa" kun ei ole sitä 22 viikkoa täynnä... :| Neuvolalääkärissä kävin pari viikkoa sitten paikkojen tsekkauksessa ja silloin kaikki näytti hyvältä.. Esikoisen syntymä oli tosiaan yhtäkkinen (tai kyllähän mä neuvolassa koko ajan hoin, että supistelee ja tulee syntymään ajoissa mut ei mua uskottu..) niin ei voi oikein tietää mikä mulla petti.. Mun kroppa muuten toimi kuitenkin hyvin, vauva hyvän kokoinen jne..

Huikkis rv18+2
Huikkis Eipä mulla ollut oikeestaan mitään oiretta. Vähän painontunnetta alapäässä ja viimeisen viikon aikana muutama supistus aina kun yskin (mulla aika karmee flunssa) ja nekään ollut mitenkään erityisen kipeitä. Suosittelen kyllä ultralla tsekkausta, että näkyy se kohdunsisäsuun tilanne. Ulkosuuhan mullakin tuntui ihan normaalilta vielä viikkoa ennen synnytystä vaikka kanavaa oli jäljellä vajaa sentti...
Lisään siis vielä, että sinne vaan äitipoilille vaikka päivystyksenä jos yhtään epäilyttää. Jos kohdunsisäsuulle pääsee tapahtumaan samoin kun mun tapauksessa on tukilankojen laitto myöhäistä vaan nimenomaan se SEURANTA on erityisen tärkeää, että sitä ns funneling ilmiöitä ei kohdunkaulaan pääse syntymään ja jos meinaa jotain tapahtua niin pystytään sitten joissa laittamaan se tukilanka.
 
Viimeksi muokattu:
Silmät suurina luen taas sonskun kirjoitusta! Käsittämätöntä, ettei huoltasi ole otettu tosissaan, vaikka sama ongelma on ollut jo edellisessä raskaudessa :O Ja tuo jälkihoitokin kuulostaa tosiaan ala-arvoiselta. Luulisi, ettei ole iso homma lääkäriltä ultrata sitä kohtua ja varmistaa, ettei sielä ole raskausmateriaalia, varsinkin jos potilas itse niin epäilee. Kyllä sua on sonsku koiteltu! Kovasti voimia sinne (
Sehän tästä niin kovin "hupaisaa" tekeekin, että kaikki muut lääkärit oli ihan naistentautien polilla ja ultran kanssa tehtynä paitsi yksi joka oli tk-lääkäri ja hänkin pisti siltä vilkaisulta mulle lähetteen naistentaudeille, koska "ei hän tiedä mikä sieltä kohdunkaulasta pilkistää, mutta ei se normaalilta näytä".
 
Kiitos sonsku vastauksesta.. Oon soitellu polille mut sieltä saan tietää jatkot vasta kun on rakenneultra, ennen sitä on "vaan" kuulemma km jolle ei voi mitään :headwall: Ja neuvolasta ei pahemmin apua saa, terkkarin mukaan mulle ei muka ois edes mitään erityistä seurantaa vaikka aikasempi lapsi on keskonen! (Polilta kyllä seurannan lupasivat, mutta sitten myöhemmin...) :headwall:
 
Huikkis Aika uskomattomalta kuullostaa, etenkin kun tosiaan voidaan hoitaa jos kyseessä on kohdunkaulan heikkous ja sehän ei selviä kun sillä kuuluisalla ultralla katsomalla. Oman mielenterveyden takia suosittelen käymään vaikka yksityisellä kurkkaamassa. Itseäni meinaan täällä syyttelen kun en mennyt...
Mutta multa on kyllä mennyt usko koko terveydenhuolto järjestelmään tämän oman episodini kanssa, joten mun on hyvin helppo uskoa, että antavat tuollaisia "mitään ei kuitenkaan tehdä" lausuntoja.
Siinä vielä haarat levällään maatessani ja sen ainoan karun vaihtoehdon kuullessani lääkäri yritti kovasti lohduttaa, että kyllä me sua sitten seuraavalla kerralla hoidetaan ajoissa!!! Ihan kun se olis tostanoinvaan juttu olla 18 viikkoa raskaana ja sitten ilman sen kummempia suruja päätyä moiseen. No, minua hoitava sairaala eli PHKS saa kyllä tästä vielä vastata mulle ihan kirjallisesti kuinka näin nyt vaan pääsi tapahtumaan!
 
TIISTAI 29.3.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



KatieSadie...............KM 02/11.............................KP 2/28-31
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10........KP 3/27-28
Gabrielle..................KM 02/11...........................KP 5/30
syysmyrsky..............KM 02/11............................KP 7/
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10..................KP 10/22-34
viena.......................KM 11/10.............................KP 16/29-31
Katie85....................KM 11/10.............................KP 23/
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10........KP 29/26-30
ginger-lemon-honey..KM 09/10
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
äidiksi haaveileva......KM 01/11
Memelisa.................KM 03/11
LeenaT....................KM 12/10, 03/11



HAAVEISSA TOINEN



Astre..................KM 10/10, 02/11..........................KP 8/28
Mango86.............KM 02/11....................................KP 8/
Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 16/26-32
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10.........................KP 16/
Kengumamma.....KM 03/04, 11/09, 11/10...............KP 50/33
Nippinappi............KM 01/08, 03/10, 12/10
Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
miimii10..............KM 04/10
Mamulis..............KM 07/10
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11



HAAVEISSA KOLMAS



Ruttuinen Rusina KM 07/10
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
anooj...............KM 12/10
Champion.........KM 04/10, 09/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 17/25-28
neljäskö..............KM 02/07, 01/11.........................KP 25/30-40
Vaavimasu..........KM 8/10......................................KP 44/
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10................................KP 18/28
äitix4.......................KM 9/00, 12/10........................KP 20/24
mamakone...............KM 06/10, 03/11


HAAVEISSA KUUDES


Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07,12/10..........KP 5/25-30
Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10
sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, jenkkivaimo, jiinas, Oltermanni, Liinus, viirukissa, An-nie, durasel, Danjuska, Bianca



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ



 

Yhteistyössä