Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

Onnea MamiJ ja Kiitäjä :flower: :heart: Nuo plussa uutiset tällasessa porukassa on aina ihania, ei oo minusta ollenkaan sama asia kun jos joku muu ilmoittaa olevansa raskaana, kun tietää kuinka sitä raskautta on toivottu.

Täällä kp 16 ja eilen ovis+ pärähti testiin. Joo, tiedän ei mun pitäny mitään testailla :whistle: mutta kun muutama testi jäi viime kierrolta, niin pakkohan se oli ne käyttää. Ja eihän mun pitäny jouluvauvaa haluta edes. :snotty: Mut nyt ei oo minkäänlaisia testejä enää kaapeissa pyörimässä, tää on viimenen mahdolisuus sille kolmoselle tulla nyt ainakin pariin vuoteen. En usko että olis tärppiä käyny, aina menny niin kauan siihen. Kovasti tietysti nyt toivon sitä omaa joulutonttua, mut toisaalta ei ehkä niiiin paljoa harmita kun menkat taas alkaa, kun mulla olis toivottavasti se opiskelemaan lähtö syksyllä. Mulla ajatukset jo ihan siellä syksyssä, vaikken ole edes saanu sitä opiskelupaikkaa vielä! :LOL: Toisaalta salaa toivon, että nyt kun on ollut suht rento meininki tän vauvajutun kanssa viime viikot ja tuskin tässä alan oireitakaan kytistelee, niin oliskin sit tärppi käynyt. Monesti oon lukenut että sit kun lopettaa sen yrittämisen ja ottaa rennosti, niin sit tärppäiskin.
No anyway, kävi miten kävi, sopii mulle :) jos kuitenkin valita sais, niin kyllä se joulutonttu mieluisampi vaihtiehto olis :heart:

Kovasti paljon plussa onnea kaikille! Olis se kyllä aikamoinen joululahja.... :heart: (ehkä sillä ei niin merkitystä vaikka syntyiskin joulukuussa, eikös n. 1/12 ihmisistä oo silloin syntyny ja suurin osa varmasti ihan täysjärkisiä ihmisiä ilman sen pahempia traumoja syntymäkuukaudestaan huolimatta :xmas: )
 
Hei taas!

Viikonloppu sujunut ihan ok mutta eilen kierron vikana päivänä alkoi ne pelätyt supistukset illalla ja kesti sen pari minuuttia. Toisen kerran ne tuli aamuyöllä ja kesti taas sen pari minuuttia. On ne vaan inhottavia mutta samoja on ollu aiemmissakin raskauksissa just noihin aikoihin. Nyt on vähän yököttävä olo ja väsyttää.

Eli toistaiseksi raskaana ollaan vielä. :)
 
Ihanaa, taas lisää plussia tullut tänne :) Onnea Kiitäjä ja MamiJ ja muillekin jota en ole huomannut onnitella :)

Täällä masu kasvaa ja vauvan potkuja tunnen jo päivitttäin.. :heart: Mutta helpolla ei tämäkään raskaus suju, nyt jo supistusten takia oon sairaslomalla (oon kyllä hoitovapaalla muutenkin, mut rahallisesti auttaa jäädä sairaslomalle, on vaan pitkä karenssi ennen kun rahaa saa..).. Mutta tosiaan rauhassa yritän olla, jotta tyyppi vatsassa viihtyisi vielä PITKÄÄÄÄN!

Tsemppiä taas kaikille :heart:

-Huikkis rv17+0
 
Iltaa naikkoset!

Tillu79 täällä on sormet ja varpaat ristissä, että kyseessä olis kiinnittymisvuoto :whistle:
Kiitokset taas onnittelijoille :hug: Tää porukka täällä on kyllä aivan loistavaa. Tuntuu tosi hyvältä ku oon täällä voinu kertoo tosta plussasta. Muille en ookaan viä kertonu, paitti mun miehelle tietty. Tällä kertaa odotetaan kyllä, että se maaginen 12 viikkoo (vai mikä se raja nyt onkaan) tulee täyteen ennen ku kerrotaan kellekään.

Tänä aamuna tein testin taas, juu-u myönnän olevani testien suurkuluttaja :LOL: Ja olihan se viiva taas eilisestä vahvistunut. :heart: Onneks noi mun käyttämät testit on aika halpoja. On se vaan niin suuri helpotus kun näkee, että viiva on vahvistunu. Siittä helpotuksen tunteesta voi vähän maksaakin :D

Plussatuulia kovasti kaikille ja tsemppiä! :heart:
 
Moi, mahtuiskohan tänne yksi keskenmenon jälkeen kuumeileva mukaan? Esikoisesta haaveillaan ja kuukausi sitten keskenmennyt raskaus oli meidän ensimmäinen, keskenmeno rv 8. Edelleen menetys on mielessä joka päivä, mutta varovasti aletaan suuntaan ajatuksia myös tulevaisuuteen... Ensimmäisiä menkkoja ei ole vielä tullut ja viime torstaina olin sairaalassa kovien toispuoleisten kipujen takia, ultrassa löytyi kysta munasarjasta... Nyt sitten odotellaan mihin suuntaan sen tilanne kehittyy...

Isot onnittelut plussanneille!! :heart:
 
Gabrielle Tervetuloa vaan messiin! Täällä on tosi kiva porukka, jonka kanssa vaihtaa ajatuksia. :wave:
Pahoittelut menetyksestänne. :hug:

Täällä edelleen kovat odotukset, että se joulutonttu :xmas: syliin tupsahtaisi 6.12. Siispä annan sille TÄDIN ryökäleelle porttikiellon meille seuraavan 10kk ajaksi.. :stick:
 
Gabrielle tervetuloa mukaan:wave: ja pahoittelut menetyksestäsi!

Bianca mä uskon, että jos vahvasti suuntaa ajatuksensa johonkin tavoitteeseen se on helpompi saavuttaa. Eli kannattaa uskoa siihen kouluun pääsemiseen :)

Tillu79Mä voisin myös antaa porttikiellon tädille :D

ON: Eilen illalla tuli kaks kertaa vaaleanpunasta tuhrua, ei kuitenkaan housuihin asti. Ajattelin, et nyt se täti kurvaa paikalle, kun yleensä mulla tulee tuhrut ja parin tunnin perästä hanat aukeaa. Noh, eipä ole muuta tullut ja ihan oli pakko tehä aaulla r-testi Negahan tuo oli. Miks piti mennä testaamaan, kun haluan silti uskoa raskauden mahdollisuuteen, ei vaan vielä näy testissä kun herkkyys 25(mitä yksikköä nyt ikinä olikaan ). Pitäs vaan suosiolla odotella siihen, et menkat ois myöhässä. Tänään siis dpo 12. Nyt olin laiska ja kopioin tän toisesta ketjusta:ashamed:
 
Nyt tulee pelkkää omaa napaa ku on nuppi niin sekasin ettei pysty keskittymään..
Eli pregchekin liuska näyttää haaleeta vaaleenpunasta viivaa ja digi sanoo: raskaana!
Kyllä on jännää taas! Voi kumpa, kumpa, kumpa tällä kertaa alkanut raskaus vois kestää sen 9kk!!!
Nyt vaan odotellaan vahvistuuko viiva jne.

Ja sinä joka tunnet minut henk.koht. hys hys!!!!
 
Mariel85 onnea kovasti :heart: iso lasti vaaviliimaa matkaan, että tämä raskaus kestää!!

Nyt pelkkää omaa napaa:

Sain viime viikolla yhdeltä todella hyvältä ystävältä e-kortin, jossa oli animaatiokuva lentävästä haikarasta ja teksti "Odotettavissa lokakuussa 2011". Siis viestihän on maailman selvin (jonka tajusin tänään), mutta mitä tekee mun vauvahuuruinen pää! No sehän käsittää viestin zemppiviestinä tyyliin "tälläistä toivon teille lokakkuussa 2011". Kortin lähettäjä ystäväni tietää keskenmenoista ja vauvakuumeestani & yrityksestä ja jotenkin ajattelin, että ilman muuta ystäväni haluaa vain zempata minua. No minähän lähetin sitten kiitos kortin takaisin tyyliin, että "kiitos ihanasta kortista , mutta lokakuu taitaa olla menetetty tapaus jo. Enemminkin odotetaan josko se joulutonttu tarttuis matkaan ;)" Tänään sain sitten viestin tuolta ystävältä, että kortti oli kyllä enemmin tarkoitettu ilmoitukseksi, että meille tulee lokakuussa perheenlisäystä. Että sori vaan, jos viesti ei ollut yksiselitteinen... Että joo...mitä minä teen seuraavaksi: juoksen työpaikan vessaan itkemään silmät punaisena omaa tyhmyyttäni ja sitä, että ystäväni saa jo toisen lapsen vaikka meillä ei edelleenkään ole sitä ensimäistäkään :'(

Nyt jo hiukan naurattaa, että miten voinkin elää niin tässä omassa km/vauva maailmassani, että käsitän toisten vauvauutisetkin jo zemppauksena itselleni :LOL: Toisaalta ei naurata yhtään, koska en enää tunne vilpitöntä iloa ystäväni puolesta, niinkuin hänen ensimmäisen lapsensa kohdalla, vaan itkeä tihrustan katkeruuttani :ashamed: Tähänkö mun elämäni on menny, että itken silmät punaisena kesken työpäivän toisten vauvauutisia??
 
hei kaikille! enpä ole paljoa käyny palstaileen että saisin stressiä lievitettyä.. jälkivuodon ja tuhruilujen jälkeen ei olekaan viel menkkoja ollu.. tyhjennys oli siis tammikuun alussa.. no viikko sit viikonloppuna tunsin kovaa alavatsakipua joka tuntui ovulaatio kivulta, teinpä sit testin ja ovulaatiohan se näytti.. nyt dpo 9

perjantaina aloin sit tuhruamaan taas mutta veristä pientä limailua sitä jatkunu koko viikonlopun yli ja vatsaaki kipuillut välillä.. mutta ei menkkamaista jomotusta vaan jotain erilaista.. kertokaapa siis mulle voisiko ollu kiinnittymis kipua ja -vuotoa??? tänään tein ovulaatiotestin ja aivan selkeä viiva eli siis selventäkää oonko raskaana vai mitä täs ny pitäs aatella.. ??
 
Hei taas kaikille. En malttanut olla pois täältä kun pää on mikä on ja nyt kun odotukset on siinä tädin tulossa jo ja ensi kuun lääkärissä. Olen nyt käynyt keskustelemassa omasta tilanteestani erikois sairaanhoitajalla kun kuitenkin pää tekee tepposia kaiken mahdollisen suhteen ja mieli on mennyt vuoristorataa ihan toivosta pelkoon...

Onnea kaikille plussanneille ja vauvaliimaa paljon lähettelen

Omanapaisuus on ollut pinnalla ja anteeksi siitä. Ymmärrän kaikkien katkerat tunteet toisten vauva-uutisista ja samallaisia tunteita itselläkin ollut vaikka tilanteeni onkin erillainen kuin monilla muilla:ashamed: Mutta kuitenkin olen 2 kertaa raskautunut ja tiennyt jo toisella kerralla ettei se kestä matkassa, mutta sattuuhan se kuitenkin. Olen myös käynyt yksityisellä tarkistamassa nyt että on kaikki todella tullut pihalle ja sain samalla tietää että minun "palautuminen" on nopeaa:confused: eli pitäisi kuulemma piasnkin tulla tädin kylään ja päästä taas kiertoa laskemaan ja ensi kuussa on se tärkeä käynti gynellä ja toivon että sitten olisi pian se leikkaus niin voisimme alkaa kuumeilemaan ihan oikeasti, eikä tälläistä "klipsit ei pidä" kuumeilua enään:D Kyllä 2 keskenmenoa tästä syystä riittää meille. Pupuilut on nyt tauolla kunnes saadaan tieto että leikkaus tehdään ja kunnes se on ohi ja saadaan lupa aloittaa "yrittäminen" eli meillä ei seksiä nyt ole piiiitkään aikaan:LOL:
 
Gabrielle tervetuloa porukkaan! :flower:

Mariel85: Onnea ihan hirveästi!!

Omaa napaa:
Aamulla hyvä olo. Liiankin. Olen hieman väsynyt mutta niin hemmetin hyvällä tuulella ja muutenkin hehkuva olo. Olis kiva jos pysyis tällanen olo siihen asti kun ultrataan mahdollinen tuulimuna, sillä jos edes jotain iloa koko tuulimunasta on niin ainakin on ollut hyvä olo. Pakko etsiä jotain positiivista. On vaan niin varma olo että tämä kolmaskin on tuulimuna. Se olo on ja pysyy. :|
 
Äh mää olen nyt tullut viikonloppuna tosi kipeeksi. Kuumetta ja ihan tolkuton kurkkukipu. Ja oviksen pitäisi tulla viikon päästä. Nyt on voimakkaasti sellainen olo että kun huomenna menen lääkäriin niin antibiootit tulee. Voi apua. Onko teillä viisaat kohtalotoverot vinkkejä tahi kokemusta kannattaako lasta edes yrittää jos on kipee ja estääkö antibiootit oviksen. Viime kierrossa mies oli tosi kipee ja nyt sit mie. Hitto.

Just nyt en tarvitsisi tätä tautia kaiken päälle. Äh ja äh äh.

Sori omanapaisuus, mutta oon niin tukossa ettei äly nyt taivu muuhun :)
 
Taas uusia plussanneita, Onnea kovasti :)

Täällä piinaillaan kp 29/28 ja tätiä ei oo kylään vielä tullut :) Olo on turvonnut, pakko pitää vaan löysempiä housuja :D Muuten ei mitään oloja kumpaakaan suuntaan, ei menkka jomotuksia tai tuntemuksia muutenkaan?! En silti uskalla olla kovinkaan toiveikas noiden kahden keskenmenon jälkeen, mutta jospa tää muuttuiskin iloksi? :)
 
Heippa kaikille :)

Sorppa nyt tulee vaan omaa napaa ku oon jotenki kauheen väsy..
Kierron viimesiä päiviä vietellään eli piinapäiviä. Vaikka testiin on tullutkin selkeä viiva, joka on koko ajan vahvistunu niin silti vähä jänskättää, että jos ne menkat alkaaki..Onki joku kemiallinen kyseessä tjtn. :/ Onko teillä muilla tietoa noista kemiallisista raskauksista? Onko kuinka yleisiä ja vahvistuuko viiva kemiallisessa?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :hug:
 
MamiJ Mul on ollut yks kemiallinen ja siinä sain plussan n. 5 päivää ennen ku menkkojen olis pitän alkaa, viiva ei juurikaan vahvistunut ja sit menkkojen aikaan alkoi haalistua, vuoto alkoi 3 päivää myöhässä ja silloin ei testissä enää näkyn mitää :) Et hyvältä kuulostaa jos se on vahvistun! Kovasti tsemppiä ja toivotaan et pikkunen pysyy matkassa :)
 
Kiitos Astre vastauksesta =) Ja hurrrjasti plussatuulia sulle :whistle:
Kyllä toi viiva on komeasti vahvistunu, mieskin sano tänään ku katto testiä että:" Sehän on jo melkein yhtä vahva ku toi kontrolliviiva" Ja siis tosiaan ke-to ois oletettujen menkkojen alkamisajankohta.

Kertokaa ihmeessä muutkin jos teillä on kokemusta/ tietoo noista kemiallisista.

Kiitäjälle tsemppiä kovasti! :hug: Raskaana ollessa pitäis ajatella positiivisesti ja ottaa rennosti eikä ressata..Mut helpommin sanottu ku tehty. Varsinki ku on takana epäonninen raskaus/raskauksia.
Kai sitä jotenki alitajunnas ajattelee, että on helpompi kohdata ne mahdolliset epäonnistumiset raskaudessa kun on etukäteen niitä miettiny ja tavallaan niihin valmistautunu. Mutta eiköhän ne ihan yhtä pahalta tunnu oli niitä sit etukäteen kelannu tai ei. Nyt koitetaan molemmat rentoutua ja olla ressaamatta. :hug:
 
iltoja

Mariel
: Onnea ja pysyköön pieni matkassa :heart:

Gabrielle: Tervetuloa joukkoon =)

omaa napaa..
polilta lääkäri soitti tänään.. prog.arvo oli 36 ja jos oikein ymmörsin niin on oltava vähintään 25 että on ovukoinut.. korjatkaa jos oon väärin ymmärtänyt!!
Nyt kun sitten aloin lääkärin sanomisia miettiä niin sanoi että sulla vaan ei näköjään ole ovulaatio kierron puolivälissä vaan kp 16-18. Ja kun aloin laskea niin tuo verikoe otettiin kun kiertopäiviä oli jo 23 :confused: Ja ennen sitä kun kävin kp21 siellä polilla ultrassa niin sanoi että limakalo näyttää että kierto olis puolivälissä.... menee ihan yli hilseen meikäläisen ymmärryksen.. ja siis tuon arvon perusteella sanoi että olen juuri 1-3pv sitten ovuloinut... :confused:

mut joka tapauksessa.. pysyttelen taustalla tai saa minut heivata sieltäkin pois.. yritän olla nyt kiertopäivä/oloja miettimättä... ei pää kestä ja tuska vaan yltyy. Pyrin nyt nauttimaan noista kahdesta tuhisijasta jotka tuolla nukkuu, enkä murehtimaan. Kevättä kohti ja pari viikkoa töitä enää.. sitten saan olla taas muutaman kk:n kotona lasten kanssa.
mut mielelläni kyllä tastallakin olisin.. on vaan pino vailla vertaa =)
 
Danjuska, miulla oli sillä kierrolla kuin raskauduin, Progesteroni 31.6(muistaakseni Kp22)
..uskon, että olet ovuloinut.=)

Harvalla naisella tuo ovulaatio on keskellä kiertoa!
..ehkä hieman erheellisesti monessa yhteydessä puhutaan kierron "puolesta välistä"..
..ovis sattuu kyllä yleensä välille Kp12-14 tai sitten esim. Kp10-18..ja pitkän kierron omaavalla voi olla hieman myöhemminhin.
Mikäli kierto alle 21 tai yli 35vrk, saattaa ovis toistuvasti jäädä tulematta.

Miulla esim kierrot oleet nyt 25-26vrk ja ovislaskureiden mukaan ovis sattuisi Kp13..näin ei käytännössä ole, vaan ovis on Kp10 - viimeistään, Kp11(oireiden ja O-testien perusteella)
Pidemmillä kierroilla(28)ovis ollut Kp12-17 välillä.

Miulla tuo ikä tosin jo tekee sen, että oviskin tulee vaihtelevasti.

Rentoa mieltä ja yläri pylläriä kesäksi - sitä siulle kovin toivon!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
MamiJ
Verkkolääkärit - Etusivu - Helistin.fi
..netistä poimittua..
Kemiallisen raskauden raja on yhtä keinotekoinen kuin jaottelu alku- keski- tai loppuraskauteenkin on. Rajana kemiallisen raskauden ja varhaisen keskenmenon välillä pidetään raskausviikkoa 5+0. Sitä ennen tapahtuneet keskenmenot luokitellaan kemiallisiksi raskauksiksi. Varhainen keskenmeno tapahtuu rv 5+0 ja rv 12+0 välillä. Myöhäinen keskenmeno on silloin jos se tapahtuu rv 12+0 jälkeen, mutta ennen rv 22+0. Tämän jälkeen sikiö luokitellaan jo vauvaksi, ja rv22+0 jälkeen tapahtuneet menehtymiset kantavat termiä kohtukuolema.

Kun olet jo saanut testiin vahvan viivan, koeta olla enää dippailemati - sen perusteeella et voi nähdä, onko raskaus kenties kemiallinen vai jatkuuko ihan normaalisti.
vahvan plussan jälkeen menee usein pitkänkin aikaa, ennen kuin testi alkaisi haalenemaan JOS raskaus ei etene - monella näin.(miulla keskeytyneessä km:ssa)

Miulla kemiallisissa raskauksissa(4+5 ja 5+4) tuli testiin haalea viivanen, joka ei kovastikkaan alkanut vahvistumaan, vaikka en päivittäin testaillutkaan..siitä tiesin, mitä tuleman pitää.

Olisiko HCG:n määritys verestä nyt se paras vaihtoehto?..se kertoisi raskaudesta pal-jon enemmän, kuin tuo R-testi..voisitko pyytää lähetettä esim. Neuvolan Terv. hoitajalta/TK:n hoitajalta/lääkäriltä..tai sitten kävisit yksityisellä, pääse ilman lähetettä.:)
Itse tulevaisuudessa näin tekisin jos vielä raskaustuisin.

kävin viime tärpin tultua dpo14/hcg48 ja dpo17/hcg47..nuo arvot kertoivat sen, mitä jo aavistelinhin.

Myös pidemmälle meneessä raskaudessa(8+3(6+6) kävin verikokeessa: rv6+0 HCG hieman alle 5000 ja rv6+6 vajaa 6000..Neuvolan TH osasi jo kertoa, että raskaus ei tule etenemään(vaikka vielä alkion sydänäänetkin sitten kertaalleen näinkin rv7+3)

Ihan alkuraskauden HCG määritys kertoilee paljon, esim. n. 2-3vrk:n välein n.2-3krt..myöhemmin tuo HCG ei tuplaudukkaan(vähintään) enää n. 48h-72h välein.

Voimasätehiä siulle!
 
Viimeksi muokattu:
Danjuska yli hilseen meni multakin. Toki en ole asioihin perehtynyt, mutta tarkoittaako tuo nyt, että sun arvot on normaalit?

MamiJ älä ressaa:cool: Mä lähetän sulle positiivisia ajatuksia ja lempeitä tuulia! Niiden avulla on tarkoitus auttaa sua jaksamaan seuraava 9kk odotus ;)

ON: Täällä kp1. Positiivisin mielin lähdetään uuteen yritykseen. Enhän mä rehellisesti ajatellut niin upean mäihän käyvän, että heti putkeen olis uus tärppi tullut :) Greippimehut odottaa kaapissa ja aurinko paistaa:cool:
 

Yhteistyössä