KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Mulla ovistesti näytti raskauden ENNEN kuin raskaustesti näytti plussaa..Ja raskaustestin tein 5 pv:ää ennen menkkoja (ai miten niin hätäinen??) :ashamed: nyt menossa kp 27 enkä uskalla testata.. :/ Aattelin oottaa ainakin ens viikkoon jos vaikka kroppa onkin sekaisin kkm:n jälkeen ja punainen lada kurvaa siksi myöhässä varikolle..

Imoen,tosi hieno juttu ettet joutunut kaavintaan!

Mur-mur,ihana nimimerkki! :D (kissahullu täällä vaan...)

Bm suurkiitos päivityksistä!

Tsemppi :hug: kaikille tarvitseville!!Ja plussa puuuuh!

nega paukahti testiin,olivat tosin niitä halpiksia, et huomenna aamulla uuestaan jos ei yöllä menkata ala ja ohjeessa lukee et pitäis antaa näytteen jäähtyä 10-20 minuuttia jotta tulis luotettava tulos :/ enhän minä jäähytelly kn en oo aiemminkaan sitä tehny...

Keffeli Itseänikin alkoi kiinnostamaan tuo kohdunnapukan sijainti kierron aikana ja googlettamalla sain ristiriitaisia tietoja. Englanninkielisellä sivustolla http://infertility.about.com/od/tryingtoconceive101/ht/cervixovulation.htm (sori en osaa linkittää, muoks. linkitys tuleekin näköjään itsestään) oli teksti, jonka ymmärrän niin, että sinun kuvailemat oireet viittaisivat selvästi ovulaatioon. Suomenkielisellä sivustolla http://www.helistin.fi/?page=7816740&id=6387763 taas sanotaan, että kohdunnapukka on ovulaation aikaan alhaalla ja helposti tavoitettavissa. Helistin on käyttänyt lähteenä ylläolevaa englanninkieliestä sivustoa.
En tiedä onko oma englantini jotenkin vajavaista, mutta minun mielestä helistimen sivuilla olevassa tekstissä on napukan korkeus juuri päinvastoin kuin alkuperäisessä lähteessä. Täytyy vielä lukea teksti uudestaan ajatuksella, jos vaikka tulkitsen sen väärin.

Itse en tosiaan aiemmin ole tutkinut tuota kohdunnapukan korkeutta, mutta täytyy katsoa jos aloittaisin tarkkailemisen. :) Sen olen huomannut, että menkkojen aikaan napukka on alempana. Kertokaa muut, jos tiedätte hyviä linkkejä, missä voisi tutustua aiheeseen.

Onnea Silent whisper! :flower: Listan tietojen perusteella olet jo pidemmän aikaa täällä ollut, joten toivotan erityisen paljon tsemppiä odotukseen. :heart:

Mutzilla, onko sulla aiemmin tullut plussa kuinka nopeasti? Pidän peukut pystyssä, että menkat pysyy poissa ja plussa sieltä vielä tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu-:
Keffeli

Mutzilla, onko sulla aiemmin tullut plussa kuinka nopeasti? Pidän peukut pystyssä, että menkat pysyy poissa ja plussa sieltä vielä tulisi.
apteekin testillä on aina pärähtänyt heti plussa ja ensimmäisestä kierrosta tuli kuopus ja kaksoset ja nyt tavallaan toka yk...tilasin jostain noita liuskatestejä ja siskokaan ei niillä saanu kuin roskishaamuja johon se kyllä muuttui kun sisko sitä vielä tutkaili, mutta minä en noihin roskishaamuihin luota

Tuittu- mä kans googlettelin tota asiaa nyt ja tässä perhesuunnittelun sivuilta linkki http://metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.php sielä on kohdunnapukka asiaa ;) ja sen mukaan ovulaation aikoihin saattaa olla korkeemmalla ja pehmeä jne... ;)
Toivottavasti toi oviksen tikuttelu nyt sitten tuottais pikkuhiljaa plussaa siihen tikkuun..

Mitenkäs kauan teillä on KMMMMMM:n jälkeen mennyt että ensimmäiset kuukautiset ovat tulleet? Mulla on nyt mennyt 1,5kk lääkkeellisestä tyhjennyksestä eikä vieläkään kuulu menkkoja. Viime viikolla soittelin verikokeen tuloksista ja se näytti että hcg arvo on enää 8.

Jep, kyllä se KN on oviksen aikaan: Aikas ylhäällä, melkeinpä tavoittamattomissa, limainen, pehmyt ja avoin..sitten raskautuessa mainitaan englanninkielisillä sivustoilla: Puolikypsän luumun oloinen, hieman avoin ja alhaalla..nousee kyllä sitten osalla ylemmä myöhemmin-EI kaikilla.

..miulla roikuskeli raskaana olessa alhaalla ja oli todella avoin, oli kuulemma aivan normaalia gynen mielestä =)..

Mulla on vähän jännät paikat, kun lämmöt on töksähtäny koholle. Mun norm.lämpä on 35,8 mut nyt ollu jo melkein viikon ajan 36,3-36,7..Oisko sit ollu ovis kenties..Ajattelin ensin, että johtuu primoluteista, mutta oli koholla jo ennen kuurin aloitusta. Tein kyllä tuon raskaustestin ennen kuurin alkua ja se näytti puhdasta negaa. Onko kellään tietoa tuosta lämmön noususta, että voiko se olla koholla kuukautisten alkuun asti ja onko se merkki siitä, että ovulaatio olisi ollut? Vaikka ei viel ole clomi kuurikaan alkanu. On vaan hieman hölmö olo ku kuvittelee että olis napsahtanu,mut ei kuitenkaan ole niitä oireita mitä oli sillo aiemmin ku napsahti, ainoastaan tuo lämmön nousu..vaikkakin ihme juttu kun aiemmin tämä lämpö on paleltanu kovasti ni nyt on ihan älyttömän kuuma ja välil hiukan kylmän väreitä..En uskalla ostaa nyt raskaustestiä kun tuo primo kuuri lopuillaan niin sitten näkee alkaako vuoto vai ei. viimeks ku mulla napsahti oli primo kuuri syöty ja vuoto jäi tulematta, odotin 10päivää ja tein testin joka oli plussa..Mut nyt jännittää, vaikkakin ei haluaisi pettyä :/ Tsemppiä paljon teille muillekin =)

teidän muiden juttuja lukiessa on alkanut kiinnostaan niin paljon toi oviksen bongaus noiden ovistestien avulla, että taidanpa laittaa tilauksen meneen, kun löytyi ovis/raskaustestiliuskoja 0,5-1$ hintaan.
onks noi ovis/raskausliuskatestit miten helppoja tulkita ?
harmittaa vaan, että tulee tän kierron jälkeen parin kuukauden tauko hommailuihin, kun tuun suomeen kyläileen ja mies jää kotio.. no, sen jälkeen onkin sitten aikaa niin kauan että nappaa :D

Kohdunnapukasta pikaisesti: itse olen ovistestien kanssa/tilalta käyttänyt ovulaation paikantamiseen juurikin kohdunnapukan tunnustelua ja limojen seurailua. Minulla oviksen aikaan kohdunnapukka on ennemmin korkealla kuin matalalla, mutta ei kyllä niin korkealla kuin raskauden aikana oli. Hiukan puolen välin yläpäuolella. Pehmeähkö ja ulkosuu sormenpäälle avoin. Kuukautisten aikaan taas se on todella alhaalla ja vielä pehmeämpi ja avoimempi. Raskauden aikana se oli kova ja napakka sekä korkealla :)

ON: o-testiin tänään aiempaa tummempi viiva, mutta edelleen kyllä nega. Mutta tummeneminen lienee hyvä merkki! Tänään on kp 16, ja yleensä selkeä o-plussa tulee kp 18, joten hyvät mahikset tavallisen mittaiseen kiertoon :)

Imoen Hienoa, että tuli hyviä uutisia!

Samoin Cappuccino oli saanut mukavia uutisia!

Toivottavasti Mutzilla ja Memmu86 saavat plussat sinne vielä pikaisesti.

En ehdi muuta kommentoimaan nyt.

Eilen illalla koti-inssi, vaikka iltapäivällä vielä ovistesti negaa. Tänään aamulla sitten Clearbluen digitesti hymyili niin iloisesti, että! Nytpä tässä sitten mietin, että mitäs tehdään.... Tänään ei onnistu millään ajoitukset yhteen, joten huominen on ainoa vaihtoehto sitten, jos toinen koti-inssi pitäis saada tehtyä. Tätäpä nyt voin sitten tässä pähkäillä....ARGH!

negaa edelleen näyttää tuo kotitestin liuskatesti :( pitäköhän tässä hakee apteekin oma jos ei ala ennenkuin mennään kauppaan, se on näyttänyt aina heti ollaanko vaiko eikö...en tilaa enää koskaan noita halpiksia netistä...

siskollekaan noi ei näyttänyt kuin roskishaamuja :/

10.3. KESKIVIIKKO

HAAVEISSA ESIKOINEN

krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 3/24-28
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 5/27
katjahei....................TM 02/10............................KP 8/
Tesmis......................KM 02/10............................KP 9/24-28
Tuittu-......................TM 01/10.............................KP 12/29-33
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 14/
kiia79.......................KM 10/08............................KP 14/28
Naw2012.................KM 02/09............................KP 16/
Mahdotontako.........KM 02/08, 08/08, 12/08......KP 17/30
Sunburned...............ES 11/09............................KP 19/
Kipinäkenkä.............TM 01/09, KM 12/09............KP 26/28
melina84..................KM 01/10............................KP 27/
Taffo82....................KM 02/10............................KP 28/28-29
Jeju81.....................KM 06/09
Marie1981...............KM 02/09, 07/09
Tash........................KM 12/08, 05/09
Siiri80......................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89.......KM 09/09
rikupi.......................KM 5/09, 10/09
sasuma...................KM 01/10
nipsu86...................KM ?/09, 12/09
Kätsy.......................KM 10/09, 02/10
wendy79.................KM 02/10

,-+HAAVEISSA TOINEN

miiak....................KM 01/10.......................................KP 5/
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09................................KP 5/27-29
SpanishDancer....KM 10/09.......................................KP 8/28-31
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10.....KP 8/29-33
Catalia.................ES 01/10.......................................KP 18/
Dakota Paws.......KU 08/09.......................................KP 28/31-40
Repa....................KM 02/07, TM 08/09......................KP 28/28-31
Nassi84...............KM 01/10.......................................KP 31/28-29
Memmu86............KM 03/07, 11/09...........................KP 32/28-56
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09................KP 32/26-29
Blöö.....................KM 10/09.......................................KP 33/28-35
haicu...................TM 10/09.......................................KP 44/23
Pippuri-83...........KM 12/09
Imoen.................KM 10/09, 01/10
icefairy................KM 02/10
erika76...............KM 02/10
Cappuccino.........KM 02/10
manna-...............KM 02/10

HAAVEISSA KOLMAS

happihyppy.............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.....KP 8/28
jääräpää.................KM 08/05, 01/10.....................KP 13/27-31
Keffeli......................KM 02/10................................KP 16/32-37
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09................KP 23/34
Unicco......................KM 07/07, 03/09....................KP 24/27
Mutzilla....................ES 01/10................................KP 29/28-41
Double-Trouble.......KM 12/09................................KP 35/31
Tsuba......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09

HAAVEISSA NELJÄS

Unikeiju-79.....KM 01/10.................KP 9/28

HAAVEISSA VIIDES

Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 23/

TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ, puupi, Minky

:heart: :heart:

2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22

2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper

SW,Ihania uutisia,onnea nyt matkaan :heart: :heart:

Siis voihan vidu... Kauan ihmisen täytyy kärsii ennenkuin ne menkat alkaa....eihää ne myöhässä ole,mut näillä oireilla olis voinut kuvitellla et olis jo alkanu :/

Mun ovistestit tuli jo =) Pitihän se heti testata,koska näyttäähän ne plussaa jos on raskaana...mut ei näyttäny...ylläri :p

Onnea SW! Hieno juttu!

Ovistesteistä, tietääkö joku mihin se perustuu että ne näyttäisi myös raskauden?

Krizze, niitä ei ole mun mielestä helppoa tulkita... mut mä otin siitä ketjusta idean, jossa on kuvia niistä testeistä. Eli "kerää koko sarja", teippaa ne johonkin järjestykseen, niin pystyt niitä viivojen värejä vertailemaan paremmin. Ei siis kannata heti heittää roskiin. Sit niihin saa vähän tolkkua, ja plussan bongaaminen voi olla helpompaa.

R

ps. Onnellinen, vieläkö/joko näkyy plussaa? Meillä sama jännäilypäivä, tosin mulla pitempi kierto, niin en ole vielä testaillut... Yritän olla testaamatta, se nega on niin pettymys...

Onnea kaikille hyvien uutisien omistajille jos en oo vielä joitakin onnitellut :flower:

Aaargh...ei toi ovistesti näytä ollenkaan plussaa :headwall: hermot menee... tosin mä oon kyllä aika malttamaton ja ovis voi hyvinkin olla vasta myöhemmin jos on ees ollenkaan tässä kierrossa.
Koko ajan sellanen olo et menkat alkais, juilii samaan malliin alaselkää ja -mahaa. Kiva jos tää kierto nyt lähteekin alusta...no, tosin sit ainakin tietäis että on ollu ne oikeat menkat kun tää kiertohan on laskettu km ekasta vuotopäivästä..
Kaaaatsellaan....

Riinu, Mä en tiedä mikä oli tarkka tieteellinen selitys sille, että ovistestit näyttää raskauden. Se taisi liittyä siihen, että hcg- ja lh-hormoonit muistuttaa jotenkin toisiaan ja siksi ovistestin merkkiaineet/testausaineet(?:)) reagoivat myös kohonneeseen hcg-pitoisuuteen.

Krizze, Ei noiden ovistikkujen tulkitseminen mitään helppoa ole ja siksi niiden kanssa kannattaa bongailla muitakin oireita. Jos muut oireet viittaa ovikseen, niin mieluummin luottaisin niihin kuin negatiiviseen ovistestiin. Itsellä ei ole kokemusta kuin vasta yhdestä tikutuskierrosta, mutta olen lukenut urakalla vanhoja keskusteluja ja ihmisten kokemuksia ja onhan niistä täälläkin ollut puhetta. Mun käyttämät david- ja pregcheck-merkkiset testit haalenee kovasti kuivuttuaan ja siksi mä oon ottanut kuvan testistä aina tuoreeltaan ja vertaillut niitä kuvia toisiinsa. Kyllä niistä kuivuneistakin liuskoista erottaa juuri ja juuri sen tummimman testin, kun tietää mitä etsii.

).( Ovista ei näy, eikä ole vielä tarviskaan, sillä mies on työmatkoilla. :) Ovulaatiota edeltävää limaa ei vielä näy, mikä huolestuttaa että kierto pian pidentyy liikaakin. Viime kierrossa alkoi limoja olemaan kp10 ja nyt kp12 ei vielä mitään paperiin asti. Harrastin kierron alussa paljon liikuntaa, jota en normaalisti tee ja se ehkä aiheuttaa kiertoon muutosta.

Listassa näyttää olevan moni kierron loppupäässä. Aikooko kukaan testata lähipäivinä? :) Tsemppiä ja plussatuulia kaikille testaajille. :heart:

Ja kiitos BlondeMonsoon listan päivittämisestä. :flower: Siitä on kätevä tarkistaa omat kiertopäivät. :)

Yhteistyössä