Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Äääääh, tuntuu ettei tämä lopu koskaan. 19.11. lääkkeellinen tyhjennys, lääkäri vielä ultrasi mut ennen kuin pääsin lähtemään kotiin, tavara oli tullut pihalle ja kohtu pienentynyt. Nyt 5vkoa 2pvää myöhemmin edelleen raskaustesti positiivinen, viiva aika haalea onneksi, mutta silti positiivinen. Vuodottomia päiviä oli jossain välissä 2 tai 3, muuten vuotanut vähän koko ajan. Ja ei ole mahdollisuutta uudelle raskaudelle. Vitsit miten turhauttavaa, keväisen km jälkeen negatesti 10 päivän jälkeen.

Alkaa kyllä käydä henkisesti aika raskaaksi tämä. Ensimmäinen uä oli 10.12. Sen jälkeen oon oottanut vaan kontrollia ja sitä että tämän sais päätökseen. Tänään piti olla poliaika että saisin viimeinkin ne tyhjennyslääkkeet. Ja olen kipeänä. No sain perjantaille uuden ajan. Ja nyt sitten kuulin että koska viikkoja on jo näin paljon ja istukkakudos jatkaa kasvuaan niin vuotoriskikin kasvaa. Joten lääkäri arvioi nyt sitten onko tarpeen tehdä tyhjennys sairaalassa. Miksen voinut saada jo viikko sitten niitä lääkkeitä sen kätilön tekemän kontrolliultran perusteella?

• Surullinen
Reactions: Minie
Alkaa kyllä käydä henkisesti aika raskaaksi tämä. Ensimmäinen uä oli 10.12. Sen jälkeen oon oottanut vaan kontrollia ja sitä että tämän sais päätökseen. Tänään piti olla poliaika että saisin viimeinkin ne tyhjennyslääkkeet. Ja olen kipeänä. No sain perjantaille uuden ajan. Ja nyt sitten kuulin että koska viikkoja on jo näin paljon ja istukkakudos jatkaa kasvuaan niin vuotoriskikin kasvaa. Joten lääkäri arvioi nyt sitten onko tarpeen tehdä tyhjennys sairaalassa. Miksen voinut saada jo viikko sitten niitä lääkkeitä sen kätilön tekemän kontrolliultran perusteella?
Kuulostaa todella kohtuuttomalta tilanteenne. Ylipäätään jos mitään ei voi tehdä, niin voi vain ihmetellä mikä merkitys oli kenellekään sillä kätilön kontrollilla. 😞

Toivottavasti perjantaina ottavat teidät sairaalaan. Olisi vähemmän epävarmuutta ja ymmärtääkseni monella kehon toipuminen on käynnistynyt toimenpiteen jälkeen nopeasti. Jaksamista siihen saakka.

Kuulostaa todella kohtuuttomalta tilanteenne. Ylipäätään jos mitään ei voi tehdä, niin voi vain ihmetellä mikä merkitys oli kenellekään sillä kätilön kontrollilla.

Toivottavasti perjantaina ottavat teidät sairaalaan. Olisi vähemmän epävarmuutta ja ymmärtääkseni monella kehon toipuminen on käynnistynyt toimenpiteen jälkeen nopeasti. Jaksamista siihen saakka.
♥

Jaksamisia @Nipaus ❤

Kylläpä kirpaisi kun tänään tullut kahteen otteeseen labratuloksia jotka otettiin silloin kun luulin vielä olevani raskaana.. Onneksi en niistä mitään ymmärrä, enkä ajatellut sen kummemmin perehtyäkään.

Viikko tyhjennyksestä ja jälkivuoto onneksi vähentynyt paljon. Siteeseen hädin tuskin tulee mitään, pyyhkiessä vaan ruskeaa limatuhrua mitä viime kerrallakin 🤨 Ehkä tämä tästä kohta loppuisi..

No niinhän siinä kävi mitä pelkäsinkin. Istukkakudosta oli niin runsaasti että joudun osastolle tyhjennykseen. Sunnuntai-aamuna ekat lääkkeet kotona kielen alle ja sitten osastolle tunnin päästä. Siellä kuulemma antavat kolmen tunnin välein lisää lääkettä kunnes kohtu tyhjentyy. Näillä viikoilla voi kestää pitkään ja pitää varautua että voi joutua jäämään yön yli. Uutta raskautta saa yrittää heti kun vuoto loppuu. Pelottaa miten kipeää tulee tekemään. Toivon enää sitä että tyhjennys onnistuisi lääkkeillä, eikä kaavintaa vaadita.

Eilen alkoi tyhjennys. Otin kotona 7.30 ekat lääkkeet ja tulin sairaalaan. Istuin melkein kaksi tuntia aulassa odottamassa osastolle pääsyä ja sainkin sitten suoraan uudet lääkkeet päästyäni sisään noin 10.30. Tästä eteenpäin kolmen tunnin välein sain lisää cytotecia. Joskus iltapäivällä alkoi tulla hieman vuotoa, hyvin vähäisesti kuitenkin. Kipua tai kramppaamista tmv ei ollut. Iltapäivällä sain myös tipan, kun tuntui että kuolen nälkään. Koko päivä piti olla ravinnotta. 19.30 sain viimeisen lääkkeen ja sanottiin että kolmen tunnin päästä siitä saan iltapalan, pidetään yö taukoa ja aloitetaan aamulla uudestaan. Itku silmässä sain kuitenkin luvan lähteä kotiin silloin 22.30 ja syödä. 00 alkaen piti kuitenkin olla taas ravinnotta ja tulla aamulla takaisin. Nyt taas osastolla ja ekat lääkkeet kielen alla. On kyllä aika turhautunut olo, jos vielä toisen päivän turhaan täällä huoneessa pyörin ja lopulta kaavintaan.

Minun tarina päättyi sitten lopulta illalla klo20 imukaavintaan. Kymmeneltä pääsin kotiin. Ei ollut miellyttävä kokemus, kivulias vaikka onneksi nopea. Toivottavasti tämä nyt oli tällä selvä. Uutta raskautta saa yrittää kun yhdet kuukautiset on välissä. Joten niitä nyt odotellaan ja kerätään rohkeutta uuteen yritykseen.

• Surullinen
Reactions: Mimmimami
Täällä 2 viikkoa takana lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja jälkivuoto turhauttaa 🙄

Ajattelin ja toivoin että olisi loppumaisillaan kun oli enää rusehtavaa tuhrua, mutta muuttuipa sitten alkuviikosta taas veriseksi ja mukana tulee jotain "limaklönttejä". Onneksi on edelleen sen verran vähäistä että tulee lähinnä pyyhkiessä ja pikkuhousun suojilla pärjää muutoin. Varsinkin aina lenkkien jälkeen tulee yleensä enemmän "tavaraa" pihalle 😬 Mahakipuja ollut välillä, mutta ei niin kovia ja menee ohitse itsestään. Stressaa että ei kai ole tulehdusta, mutta näytille ei polille oteta ellei ole selkeitä tulehduksen merkkejä.. Raskaustestiin tuli haamu viiva viimeisellä minuutilla kun maanantaina testasin, toki se nyt on vielä normaalia tässä vaiheessa.

Onko kokemuksia jälkivuodon muuttumisesta ns. kesken kaiken? 🤔

Täällä 2 viikkoa takana lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja jälkivuoto turhauttaa

Ajattelin ja toivoin että olisi loppumaisillaan kun oli enää rusehtavaa tuhrua, mutta muuttuipa sitten alkuviikosta taas veriseksi ja mukana tulee jotain "limaklönttejä". Onneksi on edelleen sen verran vähäistä että tulee lähinnä pyyhkiessä ja pikkuhousun suojilla pärjää muutoin. Varsinkin aina lenkkien jälkeen tulee yleensä enemmän "tavaraa" pihalle Mahakipuja ollut välillä, mutta ei niin kovia ja menee ohitse itsestään. Stressaa että ei kai ole tulehdusta, mutta näytille ei polille oteta ellei ole selkeitä tulehduksen merkkejä.. Raskaustestiin tuli haamu viiva viimeisellä minuutilla kun maanantaina testasin, toki se nyt on vielä normaalia tässä vaiheessa.

Onko kokemuksia jälkivuodon muuttumisesta ns. kesken kaiken?
On. Alkoi tulla hyytymiä yms 10pvä kuluttua. Vuoto oli ollut siihen saakka todella niukkaa jo. Sitten vuoto runsastui ja runsastui jokusen päivän päästä kunnes tuli kiire sairaalaan kun valui kaikesta läpi kenkiin saakka. Löytyi istukan palasia ultrassa. Ei tulehdusta. Kaavinta ja kaksipussia tiputettua verta... Hb oli veripussien tiputuksen jlkn 92

Minulla taas ollut huoli kun jälkivuoto on imukaavinnan jälkeen ollut lähes olematonta. Oletin että vuotoa kuitenkin tulisi pari viikkoa, ja nyt se on ollut sellaista pyyhkimisvuotoa. Nyt siis kohta kolme vuorokautta kaavinnasta.

Minulla taas ollut huoli kun jälkivuoto on imukaavinnan jälkeen ollut lähes olematonta. Oletin että vuotoa kuitenkin tulisi pari viikkoa, ja nyt se on ollut sellaista pyyhkimisvuotoa. Nyt siis kohta kolme vuorokautta kaavinnasta.
Kaavinnan jälkeen loppui minullakin vuoto aikalailla heti. Sillä kohtu kuitenkin tyhjenee aikahyvin kaavinnassa, joten vuodettavaa ei jää. Lääkkeellisen tyhjennyksen kanssa on paljon enemmän kohdun itse saatava puhdistettua.

Mulla tuli lääkkeellinen vuoto melkein kaikki kerralla, ekana päivänä sen jälkeen tuli vähän mutta sitten vaan pyyhkimisvuotoa. Reilu viikko siitä alkoi outo tunne vatsassa ja lääkärissä todettiin että oli jäänyt materiaalia ja tehtiin imukaavinta. Sen päivän ajan vuoti, sitten pyyhkimisvuotoa ja pelkkää tuhrua muutama viikko. Kaavinnan jälkeen se oli ihan normaalia.

Ok, kiitos vastauksista. Sanottiinko teille kaavinnan jälkeen että pitää yhdet kuukautiset odottaa ennen uutta yritystä?
Suositeltiin mutta lääkäri sanoi myös että jos tulee aiemmin raskaaksi niin sehän on vain iloinen asia. Eli ei käytetty ehkäisyä välissä, mutta en raskaaksikaan tullut. Mulla nyt kahdet tosi niukat menkat ollut km jälkeen joten ei varmaan ole ollut limakalvoakaan missä kasvaa vaikka hedelmöittymään olisi munasolu sattunut.

Tää on varmaankin mun osoite. Kävin keskiviikkona varhaisultrassa, viikkoja menkoista laskettuna olisi pitänyt olla 6+6, löydös vastasi viikkoja 4-5. :'( Periaatteessa jos olisi lähempänä tuota viittä, olisi pieni mahdollisuus jäljellä, mutta jos vain 4 niin ei toivoakaan, koska olisin plussannut aivan mahdottomasti liian aikaisin siihen.. Henkisesti koitan nyt valmistautua, että kesken on mennyt, 💔 Kontrolliaikaa odotellessa, millon lie sen sitten saakaan.. Aiempaa kokemusta mulla ei ole keskenmenoista, eli ihan uutta on kaikki.

• Surullinen
Reactions: Minie ja Mimmimami
Miten ootte käsitelleet kesken menneeseen raskauteen liittyvät jutut? Mulla suurin suru ja jälkeenpäin tullut ahdistus helpottaneet, mutta silti tuntuu, että oman lapsen menetti vaikka viikkoja oli se 10 vasta. Lippuja ja lappuja, ultrakuvaa.. Yöpöydän laatikossa kaikki sokin sokin vielä.
Ei varmasti mitään "oikeaa" tapaa, mutta olis kiva lukea mitä näille ootte tehnyt. Kaikkee sitä miettiikin.

Moikka!
Saanko tulla tänne, vaikka varsinaisesti nyt ei kuumeilutilanne olekaan?

Tausta:
Kkm rv18, kkm rv8, kkm rv10 (v. 2011-2012)
Poika (v. 2013)
Kkm rv10 (v. 2014)

Viimeisin keskenmeno johti (tavallaan) eroon ja sittemmin olen kuumeillut sinkkuna tai on tossa toki suhteitakin ollut, mutta ei yritystä.

Pohdin itsellistä äitiyttä, mutta matalan AMH-arvon takia oli pakko asia hylätä. Sitten löytyi parisuhde ja taustani tuntien ”tuskin munasoluja enää on, ei käytetä ehkäisyä” ja ekasta kierrosta raskaaksi. Onnellinen ups kyseessä. No minusta ainakin, miesparka vielä sulattelee uutista. Nyt 5+1 menossa.

Rankan taustan takia en uskalla tuonne odottavien ryhmään mennä. Sieltä tippuminen on ihan hirveää. Saanko jäädä hetkeksi tänne? Onko tällä hetkellä muita plussanneita täällä?

Miten ootte käsitelleet kesken menneeseen raskauteen liittyvät jutut? Mulla suurin suru ja jälkeenpäin tullut ahdistus helpottaneet, mutta silti tuntuu, että oman lapsen menetti vaikka viikkoja oli se 10 vasta. Lippuja ja lappuja, ultrakuvaa.. Yöpöydän laatikossa kaikki sokin sokin vielä.
Ei varmasti mitään "oikeaa" tapaa, mutta olis kiva lukea mitä näille ootte tehnyt. Kaikkee sitä miettiikin.
Minä oon molemmissa keskenmenoissa jättänyt ne ultrakuvat polille kun mennyt hakemaan tyhjennyslääkkeet. Tässä raskaudessa ehdin käydä neuvolassa, suht nopeasti revin ja hävitin neuvolakortin ja kaikki siellä annetut lippulaput. Poistin puhelimesta raskaustestien kuvat.. Kokenut itselle paremmaksi kun ei tule vastaan niitä muistoja.

Tänään pääsi itku "pitkästä aikaa", kun raskaustesti näytti vieläkin haaleaa haamua. Vaikka iskoistin kuinka päähäni, että se on normaalia vielä... turhautuminen otti vallan kun viimeksi tuli nega ja vuodot oli ohi 2 viikossa, niin miksei tämäkin voi olla jo ohi. Sitten alkoi vielä surettaa koko keskenmeno yleisesti ja se että saadaanko me ikinä koko lasta.

No jos jotain positiivista, niin vuoto on alkanut ainakin niukentumaan entisestään eilisen jälkeen.. ✌ sormet ja varpaat pystyssä että kohta loppuisi.

• Surullinen
Reactions: Mimmimami
Tiedättekö sen tunteen, kun alkaa epäilyttää? Oireet on edes hetken pois, niin johan alkaa päässä pyörimään ajatuksia :(
No sillai kävi nyt taas, eilen oli olotila kuin enemmänkin raskaana ja nyt ei tunnu miltään. Oispa joku kelle purkaa tätä olotilaa sen 24/7 mitä se omassa mielessä pyörii. Vielä pitäis odotella 1,5viikkoa ekaan ultraan.

Lisäksi paikallinen naistenpoli oli sitä mieltä etten tarvitse lääkeapua raskaudessa (klexane+lugestron), vaikka niiden kanssa on onnistunut yksi raskaus. Mitään faktaahan niiden toimivuudesta ei ole, mutta ei ole käytöstä haittaakaan. Onneksi felicitas kirjoitti reseptit vaikka se tarkoittaakin mulle huomattavia lisäkuluja ultrien takia jne.

Menossa 6+0

Tausta:
Poika (v. 2013)
Kkm rv10 (v. 2014)

-iitu

Tiedättekö sen tunteen, kun alkaa epäilyttää? Oireet on edes hetken pois, niin johan alkaa päässä pyörimään ajatuksia
No sillai kävi nyt taas, eilen oli olotila kuin enemmänkin raskaana ja nyt ei tunnu miltään. Oispa joku kelle purkaa tätä olotilaa sen 24/7 mitä se omassa mielessä pyörii. Vielä pitäis odotella 1,5viikkoa ekaan ultraan.

Lisäksi paikallinen naistenpoli oli sitä mieltä etten tarvitse lääkeapua raskaudessa (klexane+lugestron), vaikka niiden kanssa on onnistunut yksi raskaus. Mitään faktaahan niiden toimivuudesta ei ole, mutta ei ole käytöstä haittaakaan. Onneksi felicitas kirjoitti reseptit vaikka se tarkoittaakin mulle huomattavia lisäkuluja ultrien takia jne.

Menossa 6+0

Tausta:
Poika (v. 2013)
Kkm rv10 (v. 2014)

-iitu
Huhhuh, tsemppiä @iitu85! Toivotaan, että kyse on vain kropan tottumisesta ensimmäisiin muutoksiin ja pian tunnet taas jotain uutta merkkiä.

Ja vaikka lääkkeistäsi ei olisikaan tilastollisesti todettua hyötyä kaikille raskautta yrittäville, voivat ne sinun kohdallasi hyvin olla se taika, joka tuo lapsen syliin asti.

• Tykkää
Reactions: iitu85
Huhhuh, tsemppiä @iitu85! Toivotaan, että kyse on vain kropan tottumisesta ensimmäisiin muutoksiin ja pian tunnet taas jotain uutta merkkiä.

Ja vaikka lääkkeistäsi ei olisikaan tilastollisesti todettua hyötyä kaikille raskautta yrittäville, voivat ne sinun kohdallasi hyvin olla se taika, joka tuo lapsen syliin asti.
Eihän tässä auta kuin laittaa sormet ristiin ja toivoa parasta. Piinallisia viikkoja nämä, kun ei tiedä onko masussa kaikki hyvin.

Hei mitä luulette, voiko tässä olla jotain tulehdusriskiä?

Eilen yöllä vessassa käydessä jäi paperiin ihan verta ja joku harmahtava parin sentin kokonoinen "pala" 😳 laitoin loppu yöksi siteen, mutta siihen oli tullut vaan yksi tippa. Jälkivuoto on sen jälkeen niukentunut vielä entisestään.

Mietin lähinnä että jos tuo nyt ollut jotain raskausmateriaalia ja lillunut tuolla sisällä reilu 3 viikkoa niin onkohan voinut jotain tulehdusta auheuttaa..?

Hei mitä luulette, voiko tässä olla jotain tulehdusriskiä?

Eilen yöllä vessassa käydessä jäi paperiin ihan verta ja joku harmahtava parin sentin kokonoinen "pala" laitoin loppu yöksi siteen, mutta siihen oli tullut vaan yksi tippa. Jälkivuoto on sen jälkeen niukentunut vielä entisestään.

Mietin lähinnä että jos tuo nyt ollut jotain raskausmateriaalia ja lillunut tuolla sisällä reilu 3 viikkoa niin onkohan voinut jotain tulehdusta auheuttaa..?
Mä olen saanut joka kerta kkm jälkeen kohtutulehduksen. Mä olen huomannut siitä, että tulee heti ihan jäätävä tärähdyskipu = joka askeleella sattuu, ja vuoto muuttuu erilaiseksi. Ei jää kyllä huomaamatta se, sattuu pirusti. Ja mulla kehittyny aina ihan muutama päivä tyhjennyksestä tulehdukseksi.

Yhteistyössä