Keskenmeno vai ei?

Viime lauantaina alkoi menkat, jotka olivat voimakkuudeltaan sitä luokkaa, että epäilin keskenmenoa ja olin hyvinkin varma viitä. Näkyi mielestäni myös muuta kiuin verta ja vuodon luonne oli sama kuin syksyn keskenmenossa. Epäilin myös olevani raskaana ennen menkkoja, koska väsytti ihan hirveästi ja rinnat olivat kipeät. Raskaustesti saattoi näyttää jotakin, en ollut varma. Oireet hävisivät, kun vuoto alkoi.

Mutta... raskaustesti näyttää nyt keskiviikkona haaleaa plussaa. Nyt on selvästi se viiva, ja vuoto on tyrehtymässä - kuten menkoissa pitäisikin minulla tässä vaiheessa vähitellen.

Ilmeisesti oli keskenmeno, ja tuo viivakin häviää viikon aikana... Vai voinko kuitenkin olla raskaana??? Mulla on yksityislääkärille aika ensi viikon torstaina. Tuskin terveydentilassa on mitään, miksi se pitäisi aikaistaa, mutta en vain tiedä, pystynkö henkisesti odottamaan sinne asti... Kai on yritettävä päästä ultraan aikaisemmin.

Mitähän veikkaatte? Onko muilla kokemuksia?
 
Soitat terveydenhoitajlle tai lääkärille ja pyydät päästä hCG:n määrän mittaukseen. Siitä näkee, että nouseeko hCG ja jos nousee, niin kuinka nopeesti. Jos sulla on vaikka ollut kaksi ja toinen tullut kesken. Jos hCG ei nouse tai ihan vähän vaan, niin sitten sinne on jääny jotain raskausmateriaalia, joka pitäis saada pois. Muista sitten sanoa, että haluat nähdä hCG: n määrän, et sitä onko plussaa vai ei. Niin ja sitä arvoa pitää seurata parin kolmen päivän välein ainakin muutaman kerran.

Toivotaan parasta! :heart:
 
mullakin oli (rv 12+4) tosi kovaa vuotoa, itkut tuli ukon kanssa, että se oli sitten siinä. ultrassa kuitenkin lääkäri totesi, että pikkuisella kaikki ok.

ei kannata luopua toivosta!

meillä nyt neiti 5kk...
 
Kiitos neuvoista.

Soitin terveysasemaan. Halusivat varata minulle ajan lääkärille, jotta saisin lähetteen HUSiin. Sain tietää, ettei terveysasemalla ole ultralaitetta, joten päätin mennä suoraan Kättärille ja väkisinkin puhua itseni sinne sisään ilman lähetettä. Olisi muuten mennyt koko päivä asian kanssa!

Ei tarvinnut ylipuhua, koska musta oli taustatietoja, ja alkuraskauden verenvuotoon ei tarvita sinne lähetettä.

Valitettavasti mitään ei ole kohdussa :'( Mietinnässä oli, olenko edes ollut raskaana, koska hormonikin oli nyt alle 1. Ostin saman testin, jolla eilen ja ennen vkonloppua sain haamuviivoja (Predictor). Ei viivan viivaa nyt, joten raskaana olin.

No, kohtu oli sen verran hyvännäköinen ja paikat kunnossa. Saatiin lupa yrittää samantien.

Oon tämän ja huomisen saikulla työkaverin ja esimiehen suosituksesta. Ehkä parempi näin, että saan henkisesti toivuttua kunnolla. On tällainen ylimääräinen show kyllä rankkaa!

HUOM! Taas sairaalan tapa katsoa asia ainoastaan fyysiseltä kannalta. Lääkäri:"... ja sairaslomaa ei tarvita...". En pyytänytkään häneltä, kun voin olla 3 pvä ilman todistusta.

Täytyy yrittää jaksaa taas uusia yrityksiä - ja todennäköisesti myös paljon pettymyksiä... En ole kovin optimistisella päällä.
 
:hug:

Mullakin on täällä surkee tilanne. Viikkoja olis huomenna kasassa 5 ja eilen alkoi tiputtelu. Se on tänään vähän yltyny. Kai tääki on menossa kesken. Mulla on takana yks keskeytynyt keskenmeno ja yks kohdunulkoinen ja 2 vuotta yritystä. :'(
 
:attn:
missä ajassa suunnilleen pitäisi tulla raskaaksi ilman että on aihetta epäillä jotain olevan pielessä?
tiedän että tähän on hieman vaikeaa vastata,mutta olen yrittänyt lasta mieheni kanssa jo puolen vuoden ajan ilman minkäänlaista tulosta...yrittämisen puutteesta ei siis ole kyse. olen 20 vuotias tällä hetkellä täysin terve nuori nainen.
olen sairastanut lapsuudessa/nuoruudessa anoreksian kaltaista syömishäiriötä, nyt vuoden verran syönyt normaalisti. mies täysin terve myös. lääkärissä mitään vikaa ei perustutkimuksissa löytynyt noin 4kk sitten.
milloin siis olisi aiheellista tutkituttaa asiaa tarkemmin ettei suotta hätäilisi muttei turhaan viivyttele ja pahenna asiaa??
koville on ottanut vaikka ei voi verrata teidän muiden kokemuksiin...mutta itselle ja miehelle asia on raskas :(
 
tuota... Mulla on PCO, joka saattaa aiheuttaa häiriötä hedelmällisyydessä. Yksityinen lääkäri suositteli 6kk:n yrittämisen jälkeen yhteydenottoa. En tiedä, ottaako julkinen puoli vielä vastaan, mutta kannattaa yrittää.

Vertaisin tilannettasi omaan PCO:hon, koska sulla on tekijöitä, jotka saattavat häiritä hedelmällisyyttäsi. Toisaalta, olet tosi nuori vielä. Voisiko olla, että aikaa menee sairastamasi syömishäiriön vuoksi, mutta kaikki palaa vähitellen ennalleen? Kannattaisi varmaan jutella lääkärin kanssa.

Pari vinkkiä:
- Buranaa älä syö, voi haitata kiinnittymistä
- Älkää käyttäkö liukuvoiteita; tappavat siittiöt.

Normaalistihan suositellaan vuoden yrittämisen jälkeen hakeutumista tutkimukseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
:hug:

Mullakin on täällä surkee tilanne. Viikkoja olis huomenna kasassa 5 ja eilen alkoi tiputtelu. Se on tänään vähän yltyny. Kai tääki on menossa kesken. Mulla on takana yks keskeytynyt keskenmeno ja yks kohdunulkoinen ja 2 vuotta yritystä. :'(

Voi itku! Otan osaa, jos asia on niinkuin epäilet. Ei kyllä hyvältä vaikuta :hug:

Koetetaan jaksaa eteenpäin..
 
Täällä vielä sinnitellään. Edelleen vähän tuhruttaa, muttei enää niin paljon. Oon huolesta sairaana mutta ei auta kuin odotella.

Snörkföken :hug:

Sinja ootko tikuttanut ovista? Suosittelen, sillä mullakin tuli ovis aiemmin kuin olin kuvitellut. Mä oon käyttäny niitä Prisman testejä. 6kk vois vielä mennä huonon tuurin piikkiin, mutta jos ei nyt syksyllä tärppää, niin ei muuta kuin soitto lääkäriin.
 
No voihan... :'( Jos asut Hesassa, voit mennä ainakin virka-aikana Kätilöopistolle ilman ajanvarausta ja lähetettä, kun on kyse alkuraskauden verenvuodosta. Ei tartte torstaihin odottaa.

Ei voi kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta... Jotain niiiin epäreilua. Sulle nyt kaiken jälkeen todella toivoisi onnistunutta raskautta! :hug:
 

Yhteistyössä