**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umayya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhti-ipanoiden äiti:
Jos en ihan väärin muista niin mulla oli edellisellä kerralla neuvolassa (3viikkoa sitten) kohtu navan korkeudella. Mut tällä mun vauvamasulla ei oo mikää ihme, saan joka kerta korjata et kesäkuussa vasta on laskettuaika ku ne sitä kyselee ja arvailee sen olevan lähempänä.

Vauhtis & Aksu rv 23+0 POKS

Niinpä.. Minunkin massulle työkaverit naureskelivat pari viikkoa sitten, että on jo paljon suurempi kuin erään toisen työpaikan odottajan. Hän on seitsemän viikkoa minua edellä odotuksessa, mutta odottaa kyllä ensimmäistään. :whistle:

Puolitututkin toki jo kyselevät milloin vauva syntyy :o Aika hauska pallo tämä maha kolmannesta kyllä on. Lohduttaudun sillä ajatuksella, että jospa tämä loppupuolella sitten kasvaa hillitymmin (kuten toisessa raskaudessa kävi kovan alkuspurtin jälkeen).

Terveisiä rakenneultrasta! kaikki hyvin ja hienosti, ultraaja tosi mukava vanhempi mies, jutusteltiin alkuunsa vähän politiikkaa ja sit vasta päästiin itse raskauteen ja vauvaan :) Sukupuolenkin kertoi, kun se kuulemma näkyi tosi selvästi, meinas kyl ensin, että jätetään se sitten Herran haltuun". Minä siihen kiireissäni rykäsin, et eikun sano vaan jos sen selvästi näet :); pikku rinssihän se siellä :heart:

Tuosta kahvista....mä olen sitä ihan hyvällä omalla tunnolla 3-4 kuppia päivässä juonut ilman mitään sen ihmeempiä vaikutuksia tai närästyksiä. En nyt ihan joka päivä, riippuu töissäkin paljon siitä kuka sen kahvin keittänyt.

Vaunujakin käytiin kattelemassa, Brion happyt vaikuttais aika hyvältä vaihtikselta. Mut onks kenelläkään mitään tietoa/kokemusta Takon Fast Rider-vaunuista? Nekin näyttää aika kivoilta... http://www.babytown.fi/products/434.

Himpsu ja Kyytiläinen 21+0

Alkuperäinen kirjoittaja Himpsu:
Vaunujakin käytiin kattelemassa, Brion happyt vaikuttais aika hyvältä vaihtikselta. Mut onks kenelläkään mitään tietoa/kokemusta Takon Fast Rider-vaunuista? Nekin näyttää aika kivoilta... http://www.babytown.fi/products/434.

Himpsu ja Kyytiläinen 21+0

Olen kerran nähnyt Tako-merkkiset vaunut/yhdistelmät livenä. Näin täällä meidän nurkilla sellaiset lastenkirpparilla myytävänä 120? ja mä pöllö en niitä silloin ostanu ku jäin arpoo et otanko vaiko en. Ois kantsinu ottaa ku seuraavan kerran menin niin vaunut olivat menneet.

Ne vaunut ainakin vaikutti ihan tukevilta ja hyviltä.

Caisachu ihana kuulla että kaikki oli hyvin :heart:

Maiskutin onhan noi ihan coolit vaunut,ne jotka kalloista tykkää :whistle:
Mä voisin huolia sellaiset retrokuosiset vaunut,terveisin retroihin hurahtanut :saint:

Ja onnittelut kaikille ultrassa kävijöille :heart:

Vituttaa huominen neuvola,onko mun pakko mennä sille vaa`alle? :whistle: :snotty:
Ei ole oikein täälläkään pariin päivään juttu lentänyt,kun nää päivät on niin samanlaisia, paitti naapero monottaa äippää urakalla :D

bad virgin ja naapero 23+3

Haluisin vaan aikasemmin nauttia tästä raskaudesta ja rentoutua ennen vauvan syntymää...Ei huvittais enää yhtään olla töissä.. =)

Onko teillä muilla jo iso vatsa?Tuntuu ettei tää mun masu kasva tarpeeks nopeesti isoks... :)

Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Haluisin vaan aikasemmin nauttia tästä raskaudesta ja rentoutua ennen vauvan syntymää...Ei huvittais enää yhtään olla töissä.. =)

Onko teillä muilla jo iso vatsa?Tuntuu ettei tää mun masu kasva tarpeeks nopeesti isoks... :)

Mä pitelen pitämättömät lomat pois ennen äitiysloman alkua :) Ai onko iso vatsa, mä voin kyllä pikku siivun luovuttaa tästä hetkeks jollekin, on aika tuskaisaa tän kans liikkuminen :( Joskin on se silti rakas kumpuseni joka ei siinä kummiskaan loputtomiin ole (kun vauva syntynyt, on taas hetken masua ikävä ) :heart:

Vauhtis rv23

Mä en edes tiedä miten muutoin menee kuvio tuon loman kanssa...siis kesäloman, kun jään nyt suoraan hoitovapaalta mammalomille niin siltä ajaltahan sitten taas kertyy lomapäiviä.
Tarviikin huomenna kysyä töissä tuosta asiasta, kun käyn viemässä noi paprut sinne.
Tänään en päässyt käymään, kun mies oli kipeä eikä voinut siten jäädä muksun kans kotiin...oksu vetää kummasti vedon veks.

ainakin edullisia ja kuvioituja vaunuja löytyy www.vaunula.fi.. sieltä ne mun mustavalkoset kukalliset on kotoisin :D

Ne pääkallot oli kyllä ihanat, katselin niitä jo pari kk sitten mutta hinta oli esteenä :(

Mulle ei merkillä väliä kunhan on turvalliset ja ergonomiset (korkeus, liikkuvuus, säädöt, helppous :D )

kleo ja nutu nyt jo rv 21+0

Alkuperäinen kirjoittaja Maiskutin:
mä haluun kivannäköiset, laadukkaat, suht edulliset kun nyt on vikat vaunut mitä hommataan. sit pitää olla just se säädettävä työntökorkeus kun ite oon 155cm ja mies 190cm. :D tilaakin saa viedä loppujen lopuks aika kivasti kun meillä kuitenkin kolmepyörärattaat millä voi mennä kauppaan. ai niin ja ihan pakko olla kova koppa. siitä en tinki. :D

Maiskutin ja villielukka rv 23+0 :heart:

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=530 Meillä on nämä ja molempien on hyvä työntää minä 157cm ja mies 183cm :wave:

merkkiset rattaat,, Suomen lastenvaunutukku niitä myy ainakin. MEillä on kolmipyöräínen malli, ja mukaan tuli pieni ja iso eturengas.. Tuo pieni pyörii 360astetta,ja onkin aivan huippu kaupunkikäytössä ja kaupoissa! Isolla eturenkaalla sitten talvella ja maastossa. Nyt tulevalle hankin kopan erikseen, joku herkkuväri olis ihana, mutta katsotaanpa vaan niin turvalliseen mustaan taivun jälleen :p
Bugaboon Cameleonit oli haaveissa heti plussattuani, mutta tulin järkiin kun katselin noita nykyisiämme, ja varsinkin sen kopan kans ovat kivatkivat...

Kastepukuun aion kuitenkin satsata tälläkertaa,, Tiia Vanhatapion pellavainen ihan huippukaunis puku tulee olemaan meidän Nessukan ristiäisissä jos ikinä sinne saakka päästän,,,
Mulla nimittäin huomenna ap rakenneultra, ja olo on todella huolestunut,,, Vauva ei juuri liiku, ja kun liikkuu niin kovin ovat hentoisia töytäisyt. Ekan kerran tunsin liikkeet jo rv12 mutta siitä eivät ole yhtään voimistuneet, ei yhtään :'( .Pelottaa kyllä. Kaikissa aikaisemmissa raskauksissa oon tuntenut n rv14 ja ovat tasaisesti voimistuneet ollen jo tähän aikaan kovin kunnollisia potkuja.
Nukkumaan pitäis lähteä, vaan ei jotenkin vuode kutsu,,, klo 10.30 on ultra Jorvissa,,,, JOS kaikki on hyvin lähden 6-v tytön plus parin siskoni kanssa naisten reissulle Ouluun.. Voi miten tätä on odotettu, vaan mitä jos,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :(

Onko teillä nimet jo päätetty vauveloille?
MEillä (mulla :) ) listaa on ja mieskin jo lähinnä sanonut mikä EI tod passaa, ja mikä EHKÄ,,,

Myrna nimi kiinnostaa tytöllle, vaan tuleekohan siitä se astiasto aina ekana mieleen :o

Nyt tämä lopettaa ja koittaa saada suunnan sänkyyn,, Palaan kyllä huomenissa krt ultrasta---kävi kuinka kävi

Piltsu ja Nessu 20+6

Masuha1 : Meilllä töissä ei onnistu pitämään kesälomaa ennen äippälomaa,tai siis kun kesäloma kuukaudet on touko-syyskuu ja mä jään äippälomalle 5.5 niin en voi pitää lomaa ,kerta jään just lomakauden alussa.mulle maksetaan se vaan rahana+lomalta paluurahat samalla...mut jos oisin jäänyt äippälomalle vaik kesäkuun alussa niin oisin saanut toukokuussa rahta+sen toukokuun olla kesälomalla.kyllähän se eka korpes,kun aatteli et mä tavallaan "häviän" sen yhen kuukauden vapaat(juu,maksaahan ne sen pois),mut tässä oon jo vötkistellyt 3vkoa sairaslomalla,joten voipi olla et oon loppuun asti sairaslomalla tai sit käyn yrittelemässä takas töihin...
Täällä taas valvottu klo5 lähtien.miksikähän mun nukkumatti on mut hylännyt???tahtoo nukkua,kerkeen valvoa sitten,kun vauva syntyy
:headwall:
Mies tunsi eilen ekaa kertaa potkut mahan päältä."Seppo" on hiljentynyt aina,kun mies laskee käden mahalle,mut eilen oli joku 100m uinti mahassa ,niin jo sai mieskin tuntea liikkeet...Tuleva isosisko tunsi jo muutama viikko sitten...
Nyt herätteleen tyttöä eskariin ja sit kyllä vedän peiton pään yli ja kahtelen nukkumatin kuvia...

Aamuterkuin :Ryhis 22+1

Alkuperäinen kirjoittaja kleopatra84:
Raffel nythän meillä kaikilla kesämassuilla alkaa olla se vauvan kasvuspurtti niin siks usealla paino pompannu :D Täällä kans kakskolme kiloa on tainnu nousta kuukaudessa

Mulla se paino nousee varmaa ton verran joka kuukausi :laugh: Et eipä mikää ihme ku kokonaismäärä on sit synnärillä se +20kg :D

Huomenna neuvolaan =) Vauhtis rv 23+1

Onpas tullut taas paljon tekstiä.
Minä täällä sairaslomalla tän ja huomisen päivän.Oltiin eilen perheen kaa siel flamingon vesipuistossa.Mietin moneen kertaan et pystynkö menemään ku tätä kauheet flunssaa mut en viittinyt perua..olis lapset pettyneet kovasti mut nyt olo kahta kauheempi sen eilisen riehumisen jälkeen :/ mut oli kyl hauskaa =)

Me taidetaan ottaa rahana tuo äitiysavustus.Ostetaan sillä sitten vauvalle mitä tarvitsee.Kun noita vaatteita muutenkin kauhea läjä.Meidän pitäis hankkia joku lipasto mihin saisi vauvan vaatteet laitettua kun meillä tätä kaappi tilaa ei löydy mistään.

mä otan kaikki lomat mitä on kertynyt töistä vielä ennen kun jään äitiyslomalle.Taidan hakea sitä varhennettua äitiyslomaa.

ens viikol neuvola ja sit saakin ne paperit sieltä.

sankofa & bongos 21+2 :heart:

ps.Vauvan liikkeet tuntuu nyt todella selkeiltä.Ihanaa kun oli niin kamalan hiljaista pitkään.Nyt tuntunut joka päivä kun toinen liikkuu niin kovasti.Miten toinen voi olla niin rakas jo :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Heti aamutuimaan olis kysymyksen paikka! =) Eli,onko kukaan aiemmassa tai tässä raskaudessa jäänyt sairaslomalle jo tosi aikaisessa vaiheessa ennen ä-loman alkua? Ja onko lääkäri suositellut vai itse pyytänyt?

Esikoinen syntyi helmikuussa (la 25.2) ja jäin marraskuun lopulla pois (n. 3kk ennen la:ta), jo aiemmin yritti nvla lääkäri saada mua jäämään, ja olinkin silloin tällöin pari vkoa kerrallaan. Nimenomaan lääkäri oli sitä mieltä että nyt ois syytä jäädä, ja kun en heti ottanu ku 2 vkoa, käski otta ayhteyttä sen jälkeen jos en kykene/jaksa olla. Enkä mie kyennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja kesäihme:
Talvis Kyselit tuossa vähän aiemmin vauvan kanssa ulos menosta. Viralliset suositukset ovat kutakuinkin niin, että talvivauvan (ylipäätään kylmempään vuodenaikaan syntyneet) kanssa voi aloittaa ulkoilun vähitellen noin 2 viikon iästä alkaen. Pienipainoisten vastasyntyneiden kanssa joskus suositellaan odottamaan pidempäänkin ja erityisesti jos on oikein kovat pakkaset. Lämpimään aikaan syntyvien kanssa voi ulkoilun aloittaa heti. Ihanaa saada kesävauveli, pääsee pian liikkeelle nauttimaan lämpimästä ?

:laugh: ? suvesta.

Tyttö syntyi viime helmikuussa jolloin oli tosi lauhaa. Odotettiin se 2vkoa - melkein. Varastettiin päivällä, ja kun kerrottiin neuvolan tädille, se vaan hymyili ettei niin leudolla olisi tarvinut odottaa niinkään kauaa. Ihana kun nyt ei tarvi odotella. Eri asia milloin sitä jaksaa itse kävellä/ulkoilla...

Kyllä mä yöllä mietin lonkkasäryn kanssa valvoessa et viikon päästä viimestään nla:ssa otan puheeksi kääkärille menon.Ei oo mitään järkeä kun ei meinaa päästä kävelemään töistä kotiin ja matkaa ei ole kun tien ylitys. :|
Vaunuista...Me ostettiin vaunulasta Firkonin F7:t.Edulliset ja tuntuvat ihan kelpo kärryiltä.Tein asiakkaille galluppia jotka kävi vaunujen kanssa ostoksilla. :D Tosi halvat yhdistelmiksi,meilla kun tämä vauva jää viimeiseksi hyvin suurella todennäköisyydellä.Muut kamat,kaukalo ja sänky on saatu.Vaateita en ole ostanut kun yhden bodyn.Ti on ultra,ehkä sen jälkeen...Olis niin kiva tietää mitä värejä hankkis. =)
Nyt on taas lähdettävä töihin.Voin tunnustaa että motivaatio on iso nolla!!!! :ashamed:

Hyvää Runeberginpäivää, tääll Kajaanissa on aivan kauhea myrsky, yäk!!
Mahassa Kaikki hyvin, töissä ei vaan jaksais olla, ei sitten millään, joka paikka on kipeänä nyt neljän työpäivän jälkeen. Onneksi ei ole nyt tätä tämän viikkoista lukuunottamatta kahta päivää useampaa päivää putkeen, ymmärtäävät töissäkin sen verran sentään. Ihmeissäni luin muitten lääkärien kommentteja, että kannattaa jäädä raskaasta työstä (itse olen ravintolakokki) sairaslomalle, täällä kun neuvolalääkäriltä ja työterveyslääkäriltä ei todellakaan saa sairaslomaa ennenkuin on pää kainalossa.
Jotain hyvääkin, soittelin tänään palkanlaskijalle ja olis enää hiukan reilu kuukausi töitä ja sit lomalle ja siitä suoraan äippälomalle, IHANAA!!! Jospa sen jotenkin jaksais.
Masukki pitää huolta etten pääse unohtamaan olevani raskaana, pitkin päivää pidetään tosi suurta potkuilua, illalla sitten viilliinnytäään vielä enemmän. Ihanaa kun ei tarvi kokoaikaa huolehtia onko siellä elämää ja kaikki hyvin.
Vaunut ostettiin huutonetistä "käytettyinä" (käytetty 4kk:tta), Brio duo oli merkki ja ihan päteviltä vaikuttavat ainakin tuolla huoneen nurkassa..
Jonkun verran olen vaatteita, 56-62 senttisiä ostanut, täytyy jotain uuttakin olla. :heart:
hoitolaukusta haluiaisin jonkun tukevan ja tilavan, suht edullisen, mutta netissä on niin paljon vaihtoehtoja, ettei tiedä mikä olis hyvä. onko kokemuksia?
Mutta nyt hommaamaan ton kuopuksen kanssa jotain, on pitkästä aikaa yhteinen vapaapäivä.
Viikonlopuksi lähdenkin kaverin luo yksinään ihanaa saa nukkua ja rentoutua rauhassa!! :D
kesämasu& erkkieinari 23+1 (23+5)

Alkuperäinen kirjoittaja kesämasu09:
hoitolaukusta haluiaisin jonkun tukevan ja tilavan, suht edullisen, mutta netissä on niin paljon vaihtoehtoja, ettei tiedä mikä olis hyvä. onko kokemuksia?

En osaa sano aminkä merkkinen meidän oma lie, saatiin kaupan päälle vaunujen kanssa (Jovi) Nyt jälkikäteen ajatellen, olisi ollut kiva jos sisäpuolella olisi ollut joku lokero, jolla saisi pidettyä paremmin tavarat järjestyksessä, ja meidän oamssa on ulkopuolella 'avoin' tasku. Vetoketjun taa olisi saanut luotettavammin avaimet, lomakon jne. vaunuillessa.

Yhteistyössä