Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Katziina:Heipat kaikille!
Niin se vaan on joulu taas ohi ja vuosikin jo vaihtunut. Me ollaan vielä joululomalla mummoloissa sukuloimassa. Mies kävi kyllä jo pari päivää töissä parin sadan kilsan päässä, mutta me jäätiin Helmin kanssa mummolaan. Nyt on kyllä taas koko perhe koossa. Kiva olla täällä vähän pitempään, kun opiskelutkin jatkuu vasta reilun viikon päästä. Aika yksinäistä olis mun kotona vaan olla... Sunnuntaina lähdetään sitten kotia kohti.
Hemmulla on maanantaina ensimmäinen käynti hammashoitajan luona seitsemän kuukauden iässä. Suussa ei oo kyllä vielä yhtään hammasta, mutta mennään kuitenkin kuuntelemaan hampaidenhoito-ohjeita. Me saatiin hammashoitajalta (vauvapiirissä vieraili) pieni ensihammasharja, en muista mitä merkkiä oli. Sitten kun eka hammas ilmaantuu, ruvetaan harjailemaan sillä.
Tiistaina meillä alkaa sitten musiikkileikkikoulu. Meillä oli kerran vauvapiirissä muskari ja se oli mun mielestä tosi mukavaa. Helmikin tais tykätä. =) Siitä innostuneena ilmotinkin meidät kevätlukukaudeksi muskariin.
Katan nimimerkkigallup: Olin reilaamassa kavereiden kanssa ja Wienissä yksi mies yritti sanoa mun nimeä (Katja) ja siitä tuli aina Katzi. Katzi nimitys jäi elämään reissun ajaksi ja siitä sitten muokkasin ton nikin. Semmonen tarina mun nikin takana.
Helmi juttelee tosi paljon ja monenlaista tekstiä tulee. "Äiti" sanoo monta kertaa päivässä ihan selvästi.Tulee ei, ai, äi, tätä, vau, mää, kää ja ihan kaikkea mahdollista mongerrusta! Ihanan kuulosta on kyllä. :heart: Myös huutoa, kiljumista ja laulua tulee tytyn suusta usein ja kuuluvasti.
Yöt meillä nukutaan hyvin perhepedissä pääasiassa yhdellä syötöllä. (En kyllä osaa pitää syötöistä mitään lukua, kun syöttäminen on niin helppoa, kun nukutaan vierekkäin.) Hyvin riittää unta yöksi, vaikka päivälläkin nukkuu aina useamman tunnin.
Meillä ollaan nyt muutama päivä ryömitty etanan ketteryydellä lyhyen lyhyitä matkoja! Eteenpäin yritetään siis kovasti.
Jeps, mutta nyt on lähdettävä lenkille miehen siskon kans. Kivaa viikonloppua kaikille!
Katziina ja Helmiina 7kk+
Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:Kata-74
Painoa on kyllä tullut pojalle, ettei sen puolesta.. Mä jäin miettiin tota sun sanomaa, että Miska on ihan punainen ja hikinen kun syö. Tarkoitatko, että iho punehtuu syömisen yhteydessä? Kauanko tämä kestää? Se nimittäin saattaa olla myöskin merkki allergiasta. Kuten myös tuo hikoilu syödessä. Ainakin tuolla allergiapuolella NallePuh(jotain)-nimimerkki kertoo heillä olleen yksi allergiamerkeistä hikoilu pullosyömisen yhteydessä...
[/b]
Niin ei sydänkäyrää oteta siksi että refluksilapsella olisi siinä häikkää, vaan se kuuluu rutiiniin, että se otetaan ennen kuin aloitetaan lääkitys. Kun kuulemma joskus muinoin joku herra ameriikassa oli saanut rytmihäiriöitä refluksilääkityksestänsä, niin se katsotaan varmuuden vuoksi, näin sanoi meitin lääkäri lastenpolilla eilen. Ja siitä on myöskin ollut jotain juttua tuolla allergiapuolella..
Meillä on pojalle ilmaantunut nyt yskänkökötystä, liekö tämä sitten merkkiä oireilusta...? Myy, tiedätkö? Luultavasti johtunee siitä, että puklia nousee kurkkuun asti, mutta nielasee tms niin kököttää sitten... Merkataan oirepäiväkirjaan.... :ashamed:
Vielä Kata että tuo almiron on kuulemma monelle sellanen ei-sopiva. Saahan jotkut siitäkin apua tietenkin, mutta monelle ei ole käynyt kuulemma ja siten tuo neocate sopii epäilyvaiheessa kokeiluun ehkä paremmin, se kun on yleensä se viimeisin ja kaikille sopivin vaihtoehto. Tosin on niitäkin, jotka ei oikein tahdo sietää sitäkään. Mutta sinuna kokeilisin neocaten ensin, ja vaikka ihan pari viikkoa, pidä oirepäiväkirjaa samalla ja sitten palautat nykyisen maidon takaisin. Näinpä näät, mitä muutosta on tapahtunut. Kirjaa ylös kaikki muukin syöminen, oireet ja unet.. Sori kun neuvon, jos sulla on tästä jo tietoutta, mutta kun musta on tullut nyt kaikkitietävä kanaemo.. :snotty: Heh...![]()
Oikeesti oon kyllä ihan pihalla tuon omankin pojan kanssa tässä, että ei auta kuin maalaisjärjellä päästellä eteenpäin.. :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:Jotkut vauvat on tyytyväisiä vaikka olisi allergiakaakin, tai siis tämä yleinen iloisuus ja sen sellainen ei välttämättä poissulje allergiaa.. Voihan se olla esim "lievänä" tms.
Kiinnitin jossain kohtaa huomiota sun kirjoitukseen tuostakin, että saat kanniskella Miskaa ja on jokseenkin tyytymätön. Tämähän voi sitten kanssa johtua vaikka mistä, mutta myös tuosta allergiasta.. :/
Meillä lääkäri totesi tuon Jeren ihottuman (joka on poskissa ja leuassa) liittyvän hampaiden tuloon, kuolaamiseen, keleihin ja talon lämmitykseen jne... Voihan tuo olla atooppinenkin kuten minä.. Mene ja tiedä näistä. Lääkärin mukaan ihottuma laajenee ja pahenee, mikäli kyseessä on allergiaan liittyvä ihottuma.
Tuo neocate on tosi, tosi kallista, aivan törkeän hintaista! Meidän apteekissa maksoi 63e prk, ja Jere pärjäsi sillä n. 3pvää. Siitähän saa n.2,7litraa. Mutta parempi katsoa kuin katua...? Sitä saa aivan varmasti myös jostain ostettua omakustannehintaan, kun joku on hankkinut reseptillä, ja vaihtavat toiseen tai ei ole sopinutkaan. Kannattaa käydä esim. histamiini.com sivuilla, sinne tarvii rekisteröityä, siellä voidaan myydä neocatea, tai jollain muilla allergiasivuistolla tai pistä itse ilmoitus muutamaan paikkaan että haluat sitä ostaa.
Mulla on 3 avaamatonta purkkia ja mä pystyn ne sitten viikon, kahen päästä myymään, mikäli poika ei oirehdi "huolestuttavasti" semperistä...
Vakuutus ei korvaa noita maitoja, edes silloin, kun allergia on todettu. Kelasta saa 75%, kun altistus on positiivinen ja b-lausunto toimitettu kelaan. Mä huijasin Jeren juomaan apteekin maitoja laittamalla sokeira sekaan ja kyllä se siitä lähti uppoomaan..
Alkuperäinen kirjoittaja kata-74:Netskuli..Samma här...
Ihan kirjava poju.Oon ottanut kuvia tuosta värikkyydestä ja aattelin sen näyttää lääkärille myös.Ettei ole ihan mun kuvitelmaa tosiaan.
Ja hei...Mä kuvasin pulautuksia myös!!!![]()
Lääkäri ihmeissään kun sille kuvia lyön kasan!!!![]()
No,näkee ainakin sillä aina on subjektiivinen kokemus tuokin että pulauttaako paljon vaiko vähän.Sitte näkee ainakin.
Musta Miskalla lähtee se kirjavuus aika äkkiä kyllä pois,että noin 5 minsaa ruokailun jälkeen ei näy niin selvänä enää värit.
Samassa veneessä ollahan!!
:hug: