kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuuluuko sokerirasitus ihan rutiini juttuihin teidän paikkakunnalla?! Vai onko pissasta löytynyt hieman sokuria? Meillä kun siitä ei ole mitään puhuttu.. Ajattelin vaan.. en kyllä siihen hirveästi hingu. Ei varmaan niin hyvää ole mitä puhuitte.

Ja muilla on nähtävästi ollut jo puhetta perhevalmennuksesta. Meillä ei siitäkään mitään mainintaa.. Mutta eiköhän se sieltä tule. Ettei ne oo meitä unohtaneet. Onhan sinne kiva kuitenkin mennä. :)

Kovasti minunkin masussa on vilskettä ja kyllä se joka kerta saa hymyn huulille kun tuntee sen liikkeet :) on sillä valtava vaikutus..
Nyt masu on ollut suppareiden suhteen rauhallisempi kun olen ottanut rauhallisemmin. Mutta heti jos lähden tiukemmin liikkumaan niin alkaa vatsa kovettua. Kai se sitten on tätä synnytykseen asti. Tai jos ne vaikka jää pois jossain vaiheessa.

On sitä kyllä aika "mummo olo" täälläkin. Puuskutan pienemmästäkin ja vauhti ei enää ole niin kova. Outoa mulle, koska on niin kova aina ollut liikkumaan ja urheilemaan. Ja kunto on omasta mielestä ollut hyvä. Nyt tuntuu että olisi huono kunto kun pienemmässä ylämäessäkin puuskuttaa ja pitää myös välillä pysähtyä kun supistaa. On tämä kummallista aikaa :)

Mulla himoihin on kuuluneet hedelmät, jätski ja uutena nyt letut..nam! Tänäänkin oli pakko niitä tehdä ja olivat niiiin hyviä :) Ei ole tullut mitään legendaarisia suolakurkkua juttuja.

Mukavaa illan jatkoa kaikille ja odotellaan vauvojamme hymyssä suin, vaikka välillä kolottaa ja paikat jumittaa sekä vauhti vaan hidastuu. Ollaan me niin pitkällä jo. Kohta se kevät koittaa ja me ollaan äippälomalla. :)

moikka

En jaksanut ruveta kaikkia käymään läpi lukemaan ja vastaamaan rupee uni painaan.

Tänään kotiuduin sairaalasta ja nyt ollaan sitten loppu aika täydellisessä vuodelevossa kotona niin kauan kun kohdunsuu aukeaa jos aukeaa ja sitten siirryn takas sairaalaan.

Lapsi vettä on molemmissa istukoissa liikaa ja keskiviikkona menen yliopistolliseen tutkimuksiin mutta vauvoilla ei ole hätää muutenkun toivotaan että synnytys ei käynnisty vielä pitkään aikaan ainakaan nyt 10 viikkoon.

Onneksi kumminkin pääsin kotia makaamaan ettei tarvinnut sairaalassa 10 viikkoa maata.

Pikinen: Voimia sulle, että jaksat lepäillä. Se on yllättävän vaikeata. Tulin tässä huomanneeksi, kun 5 pv olin sairaslomalla ja pitäisi ottaa rauhallisesti.
Ja sulla nyt pidempi aika lepäillä. Mutta hyvin se menee. Uskon sen! Tsemppiä!

Ensi viikolla menen jo töihin ja koitan ottaa nyt vähän rauhallisemmin. Toivottavasti töiden puolesta se onnistuu.Kun nyt on ollut niin mukavan rauhallista suppareiden suhteenkin kun olen levännyt kunnolla. Näin saisi ollakin.

Mutta on siellä ulkona ihana ilma. Oikein keväinen :) linnut laulaa ja aurinko paistaa. Kevättä rinnassa ja vaavi se vaan poksuu masussa. B)

Hep!

Täällä meillä päin kuuluu automaattisesti sokerirasitukset jos ikää on onko se nyt yli 27 vai mitähän, ylipaino ja sukurasite..
Saahan siitä kieltäytyä mutta suositeltavaa. JOtenkin nyt helpottaa kun se on takanapäin ..tulee ainakin mietittyä monenmoista.
Oltiin eilen ostoksilla, haaviin jäi emmaljungan citycross malliset vaunut kaikilla herkuilla ja sitten mieskin osti vauvalle tuttia ja pipoa kotimatkalle sairaalasta.

Taas todellisempaa.. viimeiset 6 viikkoa ois töitä ja sit 2 vkoa talvilomaa.
Katotaa miten jaksan reissut mutta nyt on hyvä olla.

Loppuviikon meillä vauva oli jotenkin oudossa asennossa. Vatta ihan pystys ja jämäkkä ja en tuntenu potkuja. veteli tonne sisällepäin ja mulla oli kauan sellainen huono-olo ja pissatti kokoajan.
Ajattelinki että potkii virtsarakkoa kokoajan ja mietin onko siä joku pahoinvointielin ku jotenki olo ihan ähkys ja ei ruoka maittanu.
Mulle kun kyllä maistuu.

Joku oli kirjoittanut hedelmähimosta..mulla sama juttu. en ole oikein koskaan ollut hedelmäihminen mutta kyllä nyt omput, appelsiiti ja kaikki on tehny tehtävänsä. Saa syödä kuitenkin niitä murehtimatta että ois epäterveellistä. Mukavaa kun jotai saa mässätä.

Meillä alkaa synnytysvalmennu puolesta kuusta ja on joka maanantai, en toki tiedä/muista kuinka pitkälle aikaa. Ryhmässä on LA:T toukokuussa ja kesäkuussa syntyville.
Muutaman vkon päästä on lääkärineuvola vuorossa.
Mulla itellä on - veri ni joudun vielä syyninkiin ja verikokeisiin näillä viikoilla. Mut rokotetaan synnytyksessä jos vauvalla on + veri. Ettei kroppamme hyljeksi toisiaan.

Mitäs muuta, tsemppiä ja voimia lähetän kans teille jotka ootte sl. Harmillista..mutta muistetataan jos ees yhtää helpottaa et sitten on ihana palkinto tulossa palkinnoksi :)

Nyt tuleeki kovettu juhlimisvko. tiistaina tulee ne pyöreet täyteen ja kahvituksia on useampana iltana. rauhallisis merkeis mennään mutta kiva kutsua väkeä kylään ..
Saa samalla sitten esitellä vauvakrääsää..

Niin ja äitiyspakkausta oottelen. paperit postitin 2 vkoa sitten. Jännä nähä tuleeko vanha vai uusi malli..
Mutta mukavaa pyhää kaikille!!

t Ensimmäinen rv 26+0

Moikka moi!

Hyvää alkanutta viikkoa!
Täällä on hääjuhlat juhlittu ja raskasta oli... =) Olin nyt sitten pukeutuneen mustiin, mutta tummalla luumula somistin asua: koruja, satiininauha vyötäröllä, kengät ja käsilaukku, sisäksi hiuksissa oli saman sävyisiä raitoja.. Sain kovasti kehuja mekosta, olin "kehystänyt" vatsan leveällä satiininauhalla niin, että kiristin mekon rintojen alta, kiersin nauhan seläntaakse ristiin ja sieltä nauha kiersi vatsan alta sivulle isolle rusetille.. Itseä häiritsi ainoastaan suuret "Pamelat", mutta mihinkä niitäkään törkkää kunne nyt on mukana jokatapauksessa.

Viikonloppu meni siis aika pitkälti hommaillessa häitä. Perjantaina mentiin koristelemaan miehen kanssa juhlapaikka aj lauantaina vielä viimeistelin homman. Kävin aamulla kampaajalla ja meikissä ja oli kyllä ihana kun ei tarvinnu stressata näistä asioista muun stressin lisäksi. Tälläkin khetkellä nimittäin oikea käsi niin puutunu, ettei kyllä ripsaripuikko tunnu paljon sormissa.. Ois ollu ihan kauheeta ruveta itse säätämään jotain meikkiä ja tukkaa aamulla.. No joo, mutta onneksi on juhlat juhlittu! Ei se hirvittävän kivaa ole plösönä edustaa missään juhlissa..

Muuta ihmeelllistä ja uutta viikonlopulta on: Makoilin kyljellään sohvalla ja vauva potki ihan hirveesti ja rupesin katsomaan mahaa niin se poukkoili ihan täysiä laidasta laitaan!! =) Oli kyllä niin siistin näköstä, harmi vaan, että mies nukku krapulaansa pois, mutta miehen 5 v tyttö pääsi todistamaan tapahtumaan mun kanssa. Oli aika kiva kyllä! Nyt se kyllä alkaa jo niin todentumaan tämä raskaus, silti tuntuu, että en todellakaan ole valmis äidiksi ja synnytykseen! = /

Sanni80: Sokerirasitus tulee ylipainoisille ja vanhoille automaattisesti, muiten vain jos jotain ongelmaa pississä..

Voi jee teitä onnelisia ketkä himoitsee hedelmiä, mitenhän sitä sais omat himot siirrettyä niihin karkkien aj sipsien sijaan..

Pikinen: Tsemppiä sulle sinne lepoihin! Koita jaksaa vaan nyt levätä. Toivotaan kaikki täällä, että vaavit pysyy masussa niin pitkään kun mahdollista!

Ensimmäinen: meillä samat yhdistelmävaunut.. Minkä värin valitsitte? Meillä Grey Dream. On kyllä hyvät ja HIENOT!!! Oon niitä hiukan hypistelly, mutta en vielä kauheesti kun on ollu niin kiirettä viime viikon... Täällä tais aika moni olla päätymässä samaan valintaan.. Paljon onnea jo Ensimmäinen etukäteen pyöreistä!!

Mun pitäis nyt kyllä laittaa ne Kela paperit.. miten olette toimittaneet sen neuvola todistuksen jos ootte tehnyt hakemuksen netissä?

Palataan taas..

rv 27+2

Sanni80: Meillä päin pääsee/joutuu sokerirasitukseen jos on PCO (munasarjojen monirakkula-oireyhtymä). Epäilevät että raskaudenajan diabeteksellä ja sillä on jotain tekoa toistensa kanssa. Muistelisin terveysdenhoitajan sanoneen, että tämä on ensimmäinen vai toinen vuosi kun meikäläisiä testataan eli kai vähän niin kuin tutkivat hypoteesinsä paikkansapitävyyttä.

Runsaat kilot ovat meikäläisellä ihan itse tehtyjä. Pohjalla kesältä raju stressi ja painon pudotus rakennusprojektin yhteydessä ja siihen päälle raskaus niin olen ollut sitä mieltä, että saan nyt helliä itseäni herkuilla. Täytyy vaan siirtyä sinne hedelmä osastolle. Ja katsotaan, ehkä mulle on vaan kertynyt nämä kilot jo tässä vaiheessa, nyt kasvaisi enää vauva (ja joulupukki tulee huomenna pääsiäispupun kanssa).

Heipä hei pitkästä aikaa!

Olen hieman laiska kirjoittelemaan, mutta kovasti olen seuraillut muiden kuulumisia taustalla. Vatsa on kovasti kasvanut ja painoakin on tullut jo 7 kiloa. Huhhui.. mihinkähän asti tuo vielä nousee.. Paino tuntuu nousevan melkein jo ruoan ja herkkujen ajattelemisella.
Kotia on laiteltu ja hankintoja tehty. Äitiyspakkaus tuli jo pari viikkoa sitten ja se oli 2009 vuoden mallia. Äitiyspäivärahat hain netin kautta ja toimittelin lisäksi Kelalle liitteitä, palkkanauhoja ym.

Vointi on pääasiassa ihan hyvä, ainoastaan tuo masuasukki tahtoo painaa alavatsalla melko kovasti lenkillä ollessa. Välillä joutuu hiljentämään tahtia ja jopa pysähtelemään. Varsinaisia harjoitussupisteluja en juurikaan ole tuntenut. Pikkumies liikkuu kovasti ja tekee vatsasta mitä epämääräisempiä luomuksia painautumalla milloin millekin suunnalle. Potkut on melko kovia ja topakoita. Maltan tuskin odottaa, mitä ne lopussa ovat =/. Eipä olisi enää pitkä aika, kun tulokas saapuu maailmaan.. loppuaika menee varmasti vauhdilla. Ainakin tähän asti aika on tuntunut menevän todella nopeasti.

Sokerirasituksessa kävin ja arvot olivat normaalit. Meilläpäin sokerirasitus tehdään kaikille yli 27-vuotiaille ja lisäksi, jos on syytä epäillä diabetesriskiä.

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä erityisesti Pikiselle!

No niin, sain vihdoin laitettua netissä Kelalle hakemukset. oli kyllä iisi tehdä siellä. hassua vaan, että piti erikseen laittaa vielä äitoysavustus ja lapsilisähakemus, kun kaavakkeellahan ne on kaikki samassa.. No nyt vaan odottelemaan käsittelyä. Itse toki tiedän jo summat mitä tulee, kun kelaan soitin niin sai mulle kaikki kerrottua jo puhelimessa, joten nyt vaan sitä päätöstä pitää odottaa ja äippäpakkausta.. Kaikki on ilmeisesti saaneet vuoden 2009 pakkauksen vielä? Katsotaan miten käy. Se minusta kuitenkin on oikein kivan värinen, joten ei haittaa vaikka uutta ei vielä tulisikaan..

mullakin olis torstaina sokerirasitusta tiedossa. tylsää lähinnä se ajantappo siiinä testien välissä, muuten eipä pahemmin herätä tunteita puoleen eikä toiseen.

Tsemppiä pikiselle, saatko sä tehdä mitään kotona paitsi maata? Mä suosittelen äänikirjoja, niitä on kirjastoissa ihan hyvin ainakin meilläpäin.

Tuolla suomi24 sivuilla joku kelan asiakaspalvelija kela-kerttu antoi ymmärtää että uus äitiyspakkaus olisi jaossa ehkä jo huhtikuussa.. Eli jos viimeseen vanuttais ja venyttäis papereitten kanssa niin voisi saada uuden, kiitos vuoden 2009 vauvabuumin..?

Mulle on ruvennu tuleen makeen ja hiilarihötön himoja, ja muutenkin söisin kokoajan jos olis jotain herkkuja.. Onneks ei hirveesti oo tullu ostettua kotiin. Mehuja ja appelsiineja voisin syödä vaikka ja kuinka, mut niistä tulee pylly ruvelle jos liikaa mättää. En tiedä mikä osuus on tyhjällä vitamiinipurkilla noitten mielitekojen kanssa, jo pari viikkoo on pitäny käydä apteekissa ostaan uus.. Se oiskin veikeetä jos niitten nappailun jälkeen vähenis noi mieliteot. täytyypä hankkia huomenna se uusi.

Kirpparilta ostettiin viikonloppuna jotain vauvan vaatteita. osa on kyllä tosi kulunutta mitä on myynnissä, mutta on siellä joukossa hyvääkin kamaa. Samoin harkitsen uuden ompelukoneen ostoa, vanha on vanhana ostettu ja jo aika paljon ommeltu... sit vois ommella kestovaippoja ja muuta sellaista kun ois riskaamaton kone..

Muuten olo on ihan ok, satunnaisia liitoskipuja häpyliitoksessa ja supistuksia etenkin kumartelusta kantelusta ja esim ostoskärryn tyhjäämisestä ilmenee, mutta eipä vielä isompaa haittaa elämään noistakaan. Jotenkin sellainen fiilis että vaikka nyt alkais tosi vaikeeta yms niin helpolla ja pitkälle kuitenkin on ollut. Ehkä mä odotin vaikeempaa ja "raskaampaa" oloa, kun on massaa ennestäänkin. mutta ehkä just siks tää olo ei oo niin erilainen kuin jos ois ollu tosi hoikka ja sit iso lisäys siihen.
Lainasin kirjastosta pari raskaus ja synnytysaiheista kirjaa ja niihin aattelin seuraavaksi paneutua. Ja oon ruvennut kyykkimään lattialla ja jumppapalloon tukeutuen, jos siitä olis jotain iloa välilihan tulevaisuudelle?? Muuten mukula on aika säännöllisen liikkeissään, ja liikkeet on usein sellaista pientä tärinää ja pörinää, tosin isojakin poukkoiluja on. Jostain luin että pojat pissatessaan tärisee tms.. Onko kellään kokemuksia aiheesta? Me ei siis tiedetä kumpi on tulossa.

Sellaisia kuulumisia näin viikolla 25+1

joo siis en sais tehä kotona muuta kun maata maata mutta miehelle tuli hälykeikka ja on nyt torstaihin asti pois kotoa ja likka sairastu eilen illalla korvatulehdukseen ja nyt pitäis sitte ajaa 30km lähimpään lääkäriin.

Illalla tulee mun kaveri tänne ja on lasten kanssa sitten siihen asti kun ne lähtevät mummolaan tai sitten on siihen asti kun mieheni saapuu kotia.

Moikka!

Voi että. Tsemppiä Pikinen oikeesti sinne, hitto musta ei varmaan olis kotona makaajaksi, vaikka vauvan eteen sitä tietenkin tekee mitä vaan, mutta oon niin nopea liikkeissäni normaalisti, että työtä se vaatis, että malttais olla paikallaan.

Mulla taas pinna kireellä, kun eilen saatiin vakuutuspäätös Pohjolasta. Meillä siis vuoden ikäinen koira ja se oli hoidossa vanhempien luona kun oltiin Italiassa. No koira sitten nappas isän silmälasit pöydältä ja pureskeli ne. Mulla koiralle on vastuuvakuutus, mutta sepä ei korvaa tätä kun vakuutuksen ottajana hoidon ajan on ollut isä, meidän sijaan!!! Mitä h...ttiä??? Oon niin raivona taas noille vakuutusyhtiöille, kunmaksetaan vuodessa yli tonni vakuutusmaksuja ja nyt ensimmäisen kerran moneen vuoteen sattuu mitään ja yllätys yllätys.. vakuutus ei jostain nippelitiedosta johtuen taas korvaa!! Ärsyttää niin paljon!! No soitin Pohjolaan ja irtisanoin kaikki vakuutukset ja vaihdan yhtiötä. Laitoin tarjouspyyntöjä kaikkiin yhtiöihin, täytyy taas käydä tämä kilpailutus läpi ja miettiä mitä vakuutuksia sitä oikeesti kannattaa ottaa!!! Tuntuu, että noi on niiin huijausta koko vakuutukset, sen kerran kun jotain sattuu niin ei korvata!!

Olot täällä muuten normaalit, edelleen toinen käsi kokonaan tunnottomana ja kiinnostaa kympillä kirjottaa koneella mitään! PAH!

Ekakertaako: Sama ehto lemmikkieläimen aiheuttamasta vahingosta on Fenniallakin. Taitaa olla kaikilla yhtiöillä. Kun neuvottelet vakuutusten siirrosta kerro mitä sinulle on sattunut ja kysy korvataanko se, ennen kuin teet päätöksiä.

Hoitokuluvakuutusten viidakko on myös melkoinen. Itse päädyin Fennian vakuutukseen alhaisen omavastuun ja hinnan takia. Korvauksille on tosin heillä katto, mutta 17 000 € ei missään normaalia liippaavassa tapauksessa tule todennäköisesti täyteen. If:n vakuutus oli mielestäni markkinoiden omituisin. Vauvalle on oma vakuutuksensa, joka pitää vaihtaa parin kuukauden ikäisenä lapsen vakuutukseen. Eli jos on ilmennyt jotain niin se siis suljetaan tässä välissä vakuutuksesta pois.

Vauvojen normaaliin riesaan, ihottumaan, määrätyt perusvoiteet on muuten suljettu pois melkein kaikkien yhtiöiden vakuutuksista.

Jos haluaa tehdä syntymättömälle lapselle vakuutuksen eli niin, että se tulee voimaan syntymästä, alkaa olla viime hetket käsillä sen varaamiseksi.

Moikka!

niinhan ne taitaa olla joka paikassa samankaltaisia noi ehdot, mutta ärsyttää asiassa vaan se kun vakuutusta ottaessa kysyin, että korvaako se hoidossa taahtuneet vahingot ja sanottiin, että korvaa.. no itsepähän en lukenut vakuutusehtoja... mutta sapettaa kutienkin niin paljon, että kilpailutan kaikki taas ja mietin muutenkin uudelleen mitä sitä kannattaa pitää ja mitä ei..

Vauva vakuutus meni meillä jo tosiaan ohi.. eilen.. =) No katsotaan onko se tarpeen kunhan vauva syntyy..

Mä täällä isun jalat pöydällä toimistolla, tuntuu, että muutasennot ei oikein ota yksiin ton selän ja jalkojen kanssa... noonneksi duunissa ymmärtävät.. kiinnostus on taas ihan kympissä näihin hommiin! mikähän se on vaikka tietää, että olis nyt hyvä puuhailla, mut ei vaan jotenkin huvita.. *huoh*

Ekakertaako? mä hain syntymättömän lapsen vakuutusta lähivakuutuksesta ja sain vastauksesti "emme kommentoi äitin lääkitystä mutta lääkkeiden takia emme voi vakuutusta myöntää" joooooooo no kyselin vielä perään nyt joku aika sitte ja siellä oli joku lääkäri sanonut että vakuutusta ei voi myöntää lääkkeiden takia vaikka siellä oli pitkä selostus lääkkeistä ja yhteystiedoista mistä asiaa voi tarkentaa. Harmikseni en voi ottaa lasten vakuutuksia pois kykeisestä vakuutusyhtiöstä kun mikään vakuutus yhtiö ei enään ota likkojen sairauksia oman korvauksen piiriin.

Heissan

Täällä ei olekaan mitään uusia kuulumisia..

No mä kävin neuvolassa ja kaikki hyvin. Sokerit kohdillaan ja sen puolesta ei tarvetta lopettaa sokereiden syömistä. painoa tullu nyt kokonaisuudessaan 11,7 kg, joten onhan tossa. No lääkäri sano, että mun kokoiselle 16 kg on maksimi kun puhutaan "normaalista" raskaudesta, joten pelivaraa vielä se reilut 4 kg loppuajalle.. Tarkottaen, että rajottaa suklaata pitäis... no päsiäisen lääkäri sano, että ei ortodoksina sitä voi kieltää, mutta pääsiäisviikko kestää VAIN SEN VIIKON =) =)

Vauva voi hyvin, syke 138 ja kohdun korkeus 27 cm, eli yläkäyrällä menee, mutta tämäkin normaalia kun olen niin pieni kokoinen. Kuulemma pitkillä naisilla vastaavasti koko menee ihan alakäyrällä. Käsien puutumiseen ei osannu sanoa muuta kun, että normaalia on ja vesi, jumppa ja ananas auttaa..

Näillä eväillä, seuraava neuvola jo 3 vk:n kuluttua.. Kertokaahan mutkin kuulumisia..

Täältäkin pikaiset kuulumiset! Mulla on ollut nivuset tosi kipeänä ja maanantaina alkoi selkäsärky. Sen takia huomenna ois sitten lääkäriaika. Esikoisen odotuksessa mulla oli tuo sama vaiva. Ainoastaan lepo auttoi silloin.

Vauva liikkuu todella paljon. Ihana kun pusero poukkoilee kun vauva tanssii massussa.

Mulla on seuraava neuvola vasta pääsiäisen jälkeen ja silloin olen jo äitiyslomalla. Äitiysloma alkaa jo vajaan kolmen viikon kuluttua kun aloitan sen varhennettuna.

Me saatiin vakuutus Fenniasta. Samasta paikasta vakuutus on esikoisneidilläkin. Laitettiin hakemus heti rakenneultran jälkeen tammikuun lopulla kun muistissa oli, että viimeistään kolme kuukautta ennen laskettua aikaa vakuutusta pitää anoa, jos sen halua voimaan jo odotusaikana.

Onko kukaan vielä saanut äitiyspakkausta?

Nyt on pakko mennä lepoasentoon. Selkää särkee jo kovasti.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 28+1

Heips! Mäkin kävin tiistaina neuvolassa ja muuten kaikki ok, mutta verenpaine huippualhaalla. Nyt pitäis sitten kuulemma syödä vähän salmiakkia päivittäin ja juoda edes kupillinen kahvia. Tuottaa kyllä tuskaa tuo kahvin juominen, kun en ennen ole juonut ollenkaan... on niiiiin pahaa :( Salmiakin syöminen onkin sitten helpompaa =D

Painoa mulla on tullut nyt 4kg, joten se on onneksi toistaiseksi pysynyt aisoissa. Mulla nyt siis rv27+0 ja tiistaina oli kohdunpohjankorkeus vasta 21 cm. Tosi alarajoilla siis käsittääkseni, ei terkkari siitä kyllä mitään sanonut... Viikon päästä olis sitten lääkäri niin saa tarkistaa, onko nuo supistukset saaneet mitään aikaan. Nyt niitä ei ole kyllä pahemmin ollutkaan, kun oon ottanut tosi rauhallisesti.

Mä laitoin Kelan paperit vasta tänään menemään. Nyt sitten odotellaan sitä pakkausta, onko kellään tietoa, miten pian sen voi saada?

Hei! Täälläkin oli tiistaina lääkärineuvola, ja seuraava neuvola onkin jo kolmen viikon päästä ja sen jälkeen kahden viikon välein, mitä nyt sen terveydenhoitajan puheista ymmärsin. Kaikki oli neuvolassa ok, painoa tullut noin 8kg, kuulemma 12kg on "ihanne" painonnousu kokoiselleni.

Äitiyspakkaus tuli muutama viikko sitten, kolme viikkoa kesti tulla. Itse en oikein tuosta 2009 vuoden pakkauksesta pidä, ei vaan oikein ne värit ole mieluisia.

Täällä on muuten kaikki hyvin, paitsi on aivan hirveää närästystä ja jaloissa öisin erittäin kivuliaita suonenvetoja!

Mary 27+1

Heissan!

Tsemppiä Catriina sinne selkäkipuihin, ei kivaa todellakaan..

Amelie81: Mielenkiinnosta kysyn, että miten pitkä olet? Kun neuvolasta sanottiin, että pitkillä nimenomaan masu kasvaa vähemmän, no toki sulla tuo painokin noussut aivan eri määriä kun allekirjoittaneella, mutta joka tapauksessa...

Siskolla on tuo vuoden 2009 pakkaus ja itse pidän kyllä siitä ja jopa toivon, että saisin sen, mutta voi hyvin olla, että tulee uusi paketti jo meille, kun minäkin vasta laitoin hakemuksen Kelaan..

Mulle on iskeny nyt aikamoinen väsy, eilen tuli nukuttua kyllä oikeestaan ihan koko ilta!! Nukuin sohvalla ja siirryttiin sänkyyn "kattomaan telkkaria", no nukahdin ja heräsin kymmeneltä siirryin pesujen kautta nukkumaan.. No ihan takuulla viime viikko ja viikonloppu vaikuttaa asiaan.. Nyt onneksi ei ole mitään suunnitelmia tulevalle viikonlopulle, enkä halua suunnitelmia tehdäkään. Käydään syömässä jossain ulkona ja leffassa ja katotaan 30-v lahjaksi saamaani sinkkuelämää koko tuotantokautta läpi. Onneksi mieskin on kiinnostunut sarjasta, kiva katella yhdessä!

Heips kaikille...

Täällä mennään samaa rataa, vatsa näkyy jo aika hyvin enkä ole sitä yrittänytkään peitellä. Kävi aika hassu juttu, töissä yks miespuolinen asiakkaani lähetti sähköpostia että voisiko kiittää minua "vaivoistani" vaikka illallisella tai drinkillä?! Siis olin samana päivänä käynyt heidän toimistollaan nyt keskiviikkona. Ei tainnu kaveri huomata että olen raskaana (ja btw naimisissakin). Luulis ettei 5kk raskaana oleva nainen ole ihan miesten ykkös iskun kohteena ;). Toki ihan hyvä mieli siitä tuli..kohteliaasti toki kieltäydyin kunniasta.

Amelie81: tuossa jo kysäistiinkin että oletko pitkä? Itse olen 175cm ja sama tilanne muuten, eli verenpaine laahaa tosi alhaalla ja painoa tullut just max tuo 4kg lisää... tiedä sitten vaikuttaako se mihinkään vai onko sattumaa..

Ootteko muut ostelleet mamma-vaatteita? Itse oon ostanut vain h&m:stä mamma farkut, joita töissä voin pitää. Muuten menee ihan perus halterneck paidat ja trikoo tunikat, joita oon käyttänyt ennen raskauttakin.. Tulee aika tyyriiksi jos rupee koko vaatekertansa uusimaan. Ehkä ostan vielä suorat ns. business mamma housut loppuajaksi töihin..

Ei selity kyllä pituudellakaan tämä mun kohdunkaulan lyhyys, oon vaan 165 cm. Lähtöpaino oli 56,6kg. Kyllä mun maha mielestäni on ihan kohtuukokoinen, mutta siihen vaikuttaa varmaan tuo edessä oleva istukkakin...

ekaakertaako?: Kiva kuulla, että jonkun muunkin mies katsoo mielellään sinkkuelämää =) Munkin mies tykkää siitä!

Muutaman viikon joutuu siis vielä äitiyspakkausta odotella, ja jännittää kumpi sieltä tulee. Mä en ole kauheasti tutustunut siihen tämän vuoden pakkaukseen, viime vuoden pakkausta kävin jossain vaiheessa netissä katselemassa ja se oli ainakin ihan kiva.

Yammy Mammy: Mä olen ostanut yhdet äitiysfarkut, kun ei oikeastaan enää muuta voinut pitää kuin legginsejä. Tuntuu, että olis kiva vielä toisetkin farkut hommata, vaikka turhaahan se toisaalta on. Joitain paitojakin oon ostanut, ne istuu niin jotenkin paljon ihanammin kun normipaidat. Ja mä stressaan, että mistä löydän jonkun kiva takin kevääksi... Tuo mun viime keväänä ostama on vähän turhan tiukkaa mallia.

Jeps, eilen oli neuvola täälläkin suunnalla. Mulla on nyt lomilta palattuani alkanut tuleen suppareita lähes päivittäin töitten jälkeen, ei ollenkaan kipeitä, mut terkka oli sitä mieltä, ettei tässä kohdin passais päivittäin tulla ees kivuttomia. Nyt vielä hetkonen katsellaan ja seurataan, mulle varattiin lääkärineuvola kk päähän, että ennen vaan puhelua, jos "sama meno jatkuu"... Muuten pääasiassa suht ok ollut, vähän närästystä lisääntyvässä määrin ja yönukkumiset aika onnettomia, mut kylä tää tästä... 8vkoa olis vielä töitä. Ens viikolla pitäis taloon laittaa äippälomahakemus menemään, ja siihen alkuun kesälomaa. Että on tässä vielä töitä eessä...

Reissussa oltiin viime vko pohjoisessa ja kaikki siellä meni kivasti. Kyl maisemanvaihdos tekee aina niin hyvää. Ja vaikka automatkaa oli se 12h, niin ihmeen hyvin sitä itse jaksoi autossa istuskella. Noo, vähän turvonnut oli sen päivän jälkeen, mut onneks se siitä laski. Ja oli muuten tooosi kiva mennä neuvolaan tällä vkolla, kun syömiset oli todellakin ryöstäytyneet viime vkolla... No, nyt kokonaispainonnousu 5kg, et ihan ok. Tai no, äitipolilla oltu sitä mieltä, ettei sais ollenkaan nousta, mut ekassa raskaudessa nousi suht samaan tahtiin ja lähti kaikki ja enemmänki pois synnytyksen jälkeen. Mä en itseasiassa vieläkään paina sitä, mitä painoin ykköstä odottamaan aloittaessa...

Olipas omaa napaa taas todella... Mukavaa ja auringonpaisteista vkl kaikille tasapuolisesti :)

Sopuli rv 24+5

Stressaan koko ajan tuota painoani, mutta kun ruokaa on näköpiirissä niin ei harmita enää mikään. Eilen mies oli ostanut Pandan uusimman lakusekoitus-pussin ja sai tehdä ihan tosissaan töitä, että hänkin sai siitä jotain :-D Hedonisti mikä hedonisti, ei auta kuin myöntää.

Selkävaivoja on edelleen satunnaisesti. Lääkärini epäili, että nekin ovat itseasiassa liitoskipuja lantiosta vaikka tuntuvatkin alaselässä. Akupunktiota oli viimeisen kerran eilen ja nyt päätimme, että kokeilen minkälaiseksi olo asettuu eikä varattu uutta aikaa. Olen joka tapauksessa pystynyt olemaan töissä. Satulatuolista on muuten apua. Ainakin siinä istumalihakset puutuvat alkuun sen verran nopeasti, että on pakko nousta välillä jaloittelemaan ja sehän hoitaa selkääkin. Isolla jumppapallolla istuminen olisi varmaan myös hyväksi.

Onko teillä muillakin hankaluuksia lähteä liikkeelle eli pitkään istuttuanne alaselkä on niin jäykkä, että tuntuu, että pitää kädellä avittaa se suoraksi?

Minulla on ensimmäinen lääkärineuvola vasta kolmen viikon päästä ja sekin on epävarma. Terveyskeskuksen päivystämisen järjestämisessä on ollut ongelmia niin neuvolaan ei ole ehditty antaa aikoja. Noh, kaippa ne meikäläisenkin vilkaisevat kun sen aiheelliseksi katsovat.

Minulla on myös masu sen verran iso nykyään, että tänään ensimmäinen asiakas kysyi, koska vauva syntyy. Myös miespuoleinen kollega sanoi äsken, että nyt sinusta jo huomaakin, että odotat.

Hmm, itse kieriskelee omassa päässään paino"ongelman" kanssa niin mitenkähän nuo kommentit sitten ottaisi? :-) "Pitää olla pikkusen pläski, pläski. Pitää olla jotain mitä keinuttaa-a-a-a
Rytmi ja sanani on valtaa. Kiikuttaa, mitä löytyy jokasen alta."

Ai niin myös takamus kipeytyy nykyään pitkästä istumisesta :-P

Älkää ottako painosta ressiä kyllä ne katoaa ja se mikä ei katoa olkaa ylpeitä siittä olette kuitenkin lapsen tehnyt. Mä ainakin aijon kantaa läskini ylpeydellä ja jos jotain häiritsee voi kääntää päänsä muualle :)) ei me olla ainakaan maailmanlihavimpia

Ennan oliko toi siittä laulusta toi loppu pätkä

Yhteistyössä