kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten meni, ultrassa käyneet?

Mä aloin tänään jo jännittämään, vaikka ultra vasta ylihuomenna. Joudun vielä menemään yksin, mies leikkauksessa, joten jännittää vielä enemmän! Huh huh...

11+3

huh... odottavan aika on pitkä.. ei uutisia vielä! Meitä on täällä siis ainakin 4 kenellä on tällä viikolla np-ultra! Kivaa saada uusia uutisia, toivottavasti kaikki on positiivisia..

tuikku: onnea ultraan jännitittäähän se mutta kohtahan se on ohi.

Ekakertaako?: anteeksi kirjoitukseni jos se noin suututti niinku kirjoitin se oli vain minun mielipide kirjoitin kyllä aika kärkkäästi eikä mun todellakaan ollut tarkoitus arvioida kenenkään äitiyttä ja jokainen tekee oman päätösen. Olen kasvanut suvussa jossa on kehitysvammaisia ehkä mielipiteeni johtuu juuri tuosta.

Pyydän kaikilta syvästi anteeksi jostka pahoittivat mielensä kirjoitukseni takia

Pikinen: Missään nimessä en ole loukkaantunut, suuttunut tai kokenut sanomisiesi takia huonoa äitiyttä. Halusin vain myös tuoda oman mielipiteeni esille, koska tämä asia on niin arka aihe ja jos tilanne tulisi eteen tulee se olemaan jokaiselle vaikea päätös. Niin usein esille tulee vaan näitä mielipiteitä, että ei voisi aborttia tehdä ja minusta tuntuu, että ne ketkä ajattelevat samallalailla kanssani eivät välttämättä uskalla tuoda mielipidettään esille yhteiskunnan "tuomion" pelossa. Siksi halusin tuoda mielipiteeni esille, jotta se mahdollinen ahdistusta tunteva samanlailla ajatteli tietää, että maailmassa on muitakin, ketkä voisivat toimia näin "julmalla" tavalla.

Missään nimessä en siis halua "riittaa" haastaa tai esittää loukkaantunutta. mielestäni jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja omaan päätökseen. =)

Heissan.

Sikiö vastas viikkoja 8 + 4 eikä sykettä löytynyt:( Ei ollu sintti vaa jostain syystä jaksanu:( Nyt itketään ja lujaa täällä. Huomenna pitäs mennä jorviin "synnyttämään" pois tää ku ei oo ittestään alkanu vuotamaan:(.

Vatsan päältä ultrattiin ..tiesin et kaikki ei oo hyvin ku kätilö niin pitkään siirteli ja paineli sen kapulan kanssa ja oli hiljaa:(. Sit kävi vielä lääkäri ,katto kohdunsuun ja teki alakautta ultran..sama lopputulos..ei ollu sykettä:(.

Pelottaa huominen ja itkettää vaan, vaikka tiesikin et tämäkin on yks mahdollisuus. Lkääkäri ku tuli ni sano et just toisessa huoneessa ollut sama tilanne:(.

Kiitos.

Olihan se järkyttävää. Ei mulla ollu kipuja eikä vuotoja..kyselihän ne sit raskausoireista, oonko sairastellu kuumetautia tms.

Varmaan yks elämäni kauheimpia kokemuksa ne muutamat hiljaiset minuutit siinä.

Tuikku, paljon lämpimiä halauksia teidän suunnalle! Ihan sydäntä kylmäsi kun luin sinun uutisesi ja tuli tosi surullinen olo. Voimia ja jaksamista kovasti!

Omalla suunnalla pahoinvointi on vähentynyt ja nyt pystyy jo noin 70 %:sesti syömään kaikkea. Lämmin kotiruoka ei vieläkään kyllä oikein mene alas. Muuten olo on tosi hyvä ja energinen. Rinnat kipuilee välillä.

Mulla on huomenna lääkärineuvola heti aamupäivällä. Pikkasen kyllä jo jännittää.

Mulla taas on flunssanpoikanen vaivana. Nenä vuotaa ja eilen oli kurkku kipeä. Toivottavasti menis pian ohi.

Kaikille ultraan menijöille extratsempitykset ja onnentoivotukset!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 12+4

Voi Tiukku... :( Itken täällä vuolaasti suru-uutisestasi... Tuntuu niin pahalta vaikken sua tunnekkaan. Voimia sulle ja teille ihan kauheesti!!! Ei tähän voi mitään sanoa. Huomenna oma ultra...

Mulle tuli kylmät väreet kun luin Tiukun viestin. Vaikka tietää, että kaikki on mahdollista, niin silti sitä vaan odottaa hyviä uutisia.

Voimia sulle Tiukku!!!!!

ekakertaako?: en minäkään "riitaa" taho haastaa.

Enkä halua edelleenkään ketään tuomita vaikka ei halua kehitysvammaista lasta.
Abortti on jokaisen oma päätös ja moni varmasti tekisi abortin jos on tulossa kehitysvammainen se on jokaisen oma päätös ja jos joku siihen päätyy en tule häntä mitenkään tuomitsemaan.

Koittakaa ottaa tästä jotain selvää kun en itekään ota :))

Nt-ultrassa ja verikokeissa käyty, kaikki toistaiseksi hyvin. Turvotusta 1,7mm joka on normi muttei kerro vielä mitään. Verikokeen kanssa saadaan vasta se "oikea" tulos. Masukki liikkui paljon, joka on kuulemma hyvä merkki :) Enkä tietenkään muistanut kysyä kauanko verikokeiden tulosten saaminen kestää :( Eli jatketaan odottelua...
Tää on kyllä kirjaimellisesti odotusaikaa, kokoajan pitää jännätä erilaisia tuloksia ja merkkejä. Nyt odotellaan sit rakenne ultraa joka on vasta tammikuun lopussa! Ja ennen sitä odotellaan noita nt-tuloksia.. Ja sitte siinä välissä odotellaan millon alkaa tuntua liikettä masussa :)
Laskettu aika vahvistui olevaksi 12.6.10. Odotellaan siihen asti ;)

Nyt 11+3

Ihanaa Esikko-81! Paljon onnea hienoista ultranäkymistä! Mulla meni verikokeissa noin viikko. Keskiviikkona ne otettiin ja sitten seuraavana keskiviikkona sain tulokset kun neuvolaan soitin.

Mulla on aamulla se lääkärineuvola. Kaikki ok. Lääkäri teki sisätutkimuksen sekä neuvolatäti otti ne kokeet eli paino, hb, yms. Hb oli laskenut 135:stä 118:sta, mutta ihan ok kuulemma vieläkin. Jatkan raskausvitamiinin popsimista. Painoa oli tullut 122 g/vko lisää eli ok sekin.

Kaikkein ihaninta oli kyllä kuulla ne vauvelin sydänäänet. Siellä massussa se sydän puksutti +170 lyöntiä minuutissa. Mieskin oli mukana kun töiltään oli sopivasti aikaa.

Niin, olin laskenut nuo rv:t jotenkin oudosti eli tänään on jo rv 12+6 eikä 12+5. Kohta varmaan alkaa nuo pikkusen liikkeetkin tuntumaan. Siinä ois kyllä aivan mahtava joululahja. :-)))

Odottelen täällä jo kuumeisesti lisää teidän ultrakuulumisia. Oikein paljon tsemppiä jokaiselle!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 12+6

Voi Tiuku oon pahoillani. Inhottava alkaa kirjoittaa omia hyviä kokemuksia lukemisen jälkeen mitä teille on ollut..

Oon tosi pahoillani ja lähetän Niin paljon kun saan niin matkaan voimia teille.

Tosiaan, oltiin eilen np ultras ja siellä se meidän vauva hyppi ja pomppi ja heilutteli ettei meinannut kätilö saada millään mittoja..sydän paukutti niin lujaa ja vauva näytti energiseltä.
Turvotus oli vaan 0.7-0,8 mutta verikokeet sitte antaa vastauksen viikon kuluttua.

Kyllä oli jännää, ja miehelle tietty nyt tuli koko juttu todelliseksi. Kävin vessassa ennen tapahtumaa mutta rakko oli niin täynnä kuitenkin ettei alakautta saanut otettua. Mahan päältä ultras ja hyvin näkyi.
Selkeesti mahalaukku, aivot , luut, kädet, polvet, jalat jne.
Hauska kun kuvassa on niin huulet mutrussa :))

Nyt on niin todellinen olo että en tiedä jos lähtis yhen vaatteen ostamaan ;). Kehto on hommattu, ei muuta tässä vaiheessa.

Laskettuaika siirtyi vkolla niinkuin arvelinkin pitkän kierron vuoksi. Eli nyt on La sitten 13.6. viikkoja on nyt sitten uudelleen 11+3..

Oikein ihania odotuksia kaikille ja on mahtavaa kun saadaan jakaa kokemuksia. On ne niin ainutkertaisia :)

Tiukku, olen niin pahoillani! Surku, eipä osaa muuta sanoa. Koita jaksaa, aikansa ottaa tuokin surku.

Mulla olis kans tuo ultra ens maanantaina, ja nyt rupee hiljalleen jännittään. Neuvola on sitten keskiviikkona. Muuten ei ihmeempiä, mitä nyt päivisin väsyttää aika paljon, en saa mitään aikaseksi ja ruisleipä ja kaurapuuro turvottaa, menkka juilimisia rupee oleen päivittäin.. Ainoostaan yks outo juttu on vihki ja kihlasormusten aiheuttama ihottuma. Ne on valkokultaa, ja rupesi reilu kuukausi sitten kutittamaan, tuskan ja öljyn kanssa sain pois ja kortisonilla (oiskohan edes saanu käyttää?) ja rasvalla ihottuman suht kuntoon. Sitten vein ne suurennettavaksi, kun eivät mahtuneen takas. Nyt ole pitänyt niitä vain ihmisten ilmoilla, kun tuntuu että rupeaa heti kutisemaan. Mulla on aiemmin ollut vöistä kans kutinaa, ja pahimmillaan jopa farkkujen napit ja koristenepit aiheutti näppylöitä. Mutta tarttee nyt seurata, väliaikaisena käyttämäni hopeinen kalevalakorun sormus aiheutti saman tyyppistä. Onko joku kuullut vastaavista ongelmista? Voiko raskaus herkistää noin? Meneeköhän tuo ohi raskauden jälkeen vai pitääkö vahtaa sormukset uusiks ja mihin sitten? Hakiessani sormuksia korukaupan myyjä sanoi että kotimaisessa valkokullassa ei ole nikkeliä. Ota niistäkin sitten selvää.. Yli kolme ja neljä vuotta oon tyytyväisenä pitänyt ja nyt tuli tuommoinen.

Mahtuuko teidän mukaan vielä kirjoittelemaan? Lueskelin vähän ketjua taaksepäin, että pääsin mukaan teidän vaiheisiinne :) Inhottavan monella on taival päättynyt, mutta toivotaan, että me loput saadaan jatkaa kirjoittelua loppuun saakka. Itse koin keskenmenon noin vuosi sitten, joten tiedän, että se tunne on jotain aivan kamalaa. Voimia erityisesti Tiukulle!

Käytiin miehen kanssa tänään neuvolassa ja sykettä kuunneltiin ensimmäisen kerran. Oli se kyllä ihana hetki... 170 oli täälläkin syke. Viikkoja on nyt kasassa suunnilleen 11+5, mutta tarkemmin selviää sitten kuulemma ensi maanantain niskapoimu-ultrassa. Mulla tämä raskaus ensimmäinen. Vielä en minäkään ole uskaltanut mitään vauvajuttuja mennä ostelemaan, ehkä sitten ensi maanantain jälkeen, jos kaikki on hyvin. Ihanaa lukea teidän kokemuksia np-ultrasta! En malta odottaa, että näen pikkukaverin! Näkyykö siinä ultrassa hyvinkin raajat ym?

moi amelie81 ja tervetuloa joukkoon..
tosiaan eilen oltiin np-ultras ja ensimmäistä ootellaan.
Kyllä siinä näky niin selkeesti kädet, jalat, polvet, sormet, mahalaukku, luut, aivot, nenä, huulet jne.
On se jännä kokemus, sanat ei riitä kertomaan.

Tervetuloa palstailemaan Amelie81! Onnea paljon sydänäänistä! Se on mahtava hetki kun pompotus kuuluu massusta! :-)))

Pitäs varmaan päivittää tuota meidän listaakin jossakin vaiheessa.

Me ostettiin esikoiselle eka vaatekappale, vaaleanpunainen unihaalari, rakenneultran jälkeen. Silloin kysyttiin sukupuolta ja tytöksi ultraaja vauvaa veikkasi ja tyttö tuli. :-))) Kysymme nytkin sukupuolen ennakkoon. Miten te muut?

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 12+6

Kiitti Ensimmäinen ja Catriina, odotellaan tuloksia 1-2 viikkoa :)

Ensimmäinen: Missä sä olet käynyt ultrassa jos siellä näkyi noin selvästi kaikki?
Siis kyllähän mäkin erotin jos käsi viuhtas tai jalka heilui mutta en lähtis noin selkeistä jutuista puhumaan... Kyllähän siitä erotti että mikä on pää ja mikä käsi mut aika epäselvältä se mun mielestä kuitenkin viel vaikutti...

Tervetuloa Amelie81, samaa vuosikertaa ollaan ;)

Hitto kun tekee mieli kokoajan vaan syödä.... Pikkusen ylipainoa ennestäänkin ni ei viittis kauheita lukemia ottaa vakaan raskausajan jälkeen.. :)

Catriina: Tällä hetkellä olen sitä mieltä että en kysy sukupuolta, mutta mielihän saattaa muuttua..! Oon miettinyt sitäkin että kun se ei ole ihan 100% varma niin on se inhottavaa jos ostaa kaapit täyteen vaaleensinistä ja sit tuleekin tyttö..

Seinäjoen keskussairaalasassa oltiin..kätilö esitteli kauan ultraamalla, ja näytti ko. jutut kun vauveli lopuksi vähän rauhoittui liikkeiltään. Huulet on kuvassa selkeet mutrut ;)
Oikein miellyttävä kätilö oli, itse en olisi osannut asioita vauvasta poimittua :)

Yhteistyössä