kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noniin, tänään noin klo 12.30 selviää miten beibe jakselee. Oon koko aamun yrittänyt "fiilistellä", että onko siellä joku hengissä oleva, mutten saa sieltä mitään "signaalia". Ohhoh, kuulostaa siltä, että oisin sekoamassa. Yöllä näin unen, että vuodan verta... : / Toivottavasti ei ollut enneuni! No, mutta asiat menee niin kuin menee, ja minä en pysty nyt tähän vaikuttamaan, joten otetaan vastaan mitä tulee!!

Jänskättää, tiedän tuon jännityksen tunteen. Et tosiaankaan ole sekoamassa. Mäkin makaan usein sohvalla pitkät tovit ja yritän jo kuulostella liikkeitä.

Varmasti kaikki on teillä hyvin. Tule sitten kertomaan kuulumiset kun ehdit takaisin koneen ääreen. :-)

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 13+0

Pitää toivoa, että täällä Vaasassa on yhtä hyvät ultrauslaitteet kuin Seinäjoella... Vielä viisi yötä pitää jaksaa odottaa!

Jänskättää: mäkin oon nähnyt jo useamman painajaisen, että sikiö kuollut. Kamalia, mutta ihanaa herätä ja tajuta, ettei se ollutkaan totta. Tsemppiä tämän päivän ultraan, eiköhän kaikki ole niinkuin pitääkin!

Mulla on kans Esikko-81 ihan hirveet ruokahalut ja oon jotenkin seonnut tuon syömisen kanssa... Ajattelen, et nyt kun oon raskaana niin saan syödä paljon. Välillä toivoo, että olis sitä pahoinvointia, ettei ruoka maistuis näin hyvin. Onneksi ei ollut kuitenkaan vielä tullut lisäkiloja, kun eilen neuvolassa punnittiin. Tätä menoa niitä alkaa kyllä kertyä =)

Päivää kaikille!

On ollu aika haipakkaa työn puolesta eilen ja tänään ja siksi en ole kerinny tänne kirjottelemaan.

Ultrassa käyty! Ja onnellinen olen! Kaikki hyvin. Niskaturvotusta 1,2 mm, joten senkin puolesta kaikki hyvin. Vauva liikku paljon, sätki ja potki joka suuntaan. Sit nukahti kesken kaiken. Joutu vähän herätteleen ja pomppi koko pienokainen siellä kohdussa kun paineli mahaa :') *sniif* Kokemus oli aivan mahtava ja ei sieltä kuivin silmin päässy pois. Oli tosi kiva kun oli mieskin mukana, kokemus oli yhtä hieno tottakai myös hänelle! Alkuun jännitin tätä alakautta tehtävää ultraa, mutta siinä tilanteessa olin niin paniikissa, että aian sama vaikka siellä olisi mukana ollut ketä tahansa! Ultra tehtiin alakauta, mutta vauva ei suostunut vaihtamaan asentoa, jotta ois saatu se niskaturvotus niin vaihtoi vatsan päälle. Sieltä nälkyi myös tosi hyvin ja kätilö sanoikin, että kohtu on eteenpäin kallellaan. Aivan mahtava fiilis! nyt on aika relata ja oikeasti vaan odottaa, että aika on kypsä! Virallinen laskettuaika on 8.6, nyt vk. 12+4.

Esikko-81: minulle kerrottiin, että tulokset tulee kotiin viikon kuluttua. Jos lisätutkimuksiin ei ole syytä tulee ainoastaan ilmoitus, että kaikki hyvin ja arvot. Muuten tulee kutsu lisätutkimuksiin.

Ensimmäinen: paljon onnea ultran tuloksista!

Amelle-81: Tervetuloa joukkoon. Ultra on kyllä mahtava kokemus! Raajat näkyy kyllä hyvin, varsinkin kun niitä heiluttelee =) Yhdessä mukaan saadussa kuvassa näkyy kivasti sormet :') Ja taas tippa linssissä.. Lääkäri katsoi, että kaikkia raajoja käyttää hyvin jne jne.

Esikko-81: Samaa ihmettelen, että missä Ensimmäinen olet ultrannut? Ei tuosta mitään aioja ja polvia kyllä erottanut. Raajat, pään ja sydämen sykkeen lähinnä. Reisiluun sai lääkäri mitattu, meillä 0,5 cm :')

Catriina: Mies haluaa tietää ja varmaan kysytäänkin sukupuoli. Hankinnat kuitenkin teen edelleen molemmille sopivalla värityksellä ja tavarat myös.. Kiitos muistamisesta muuten. Ultra tosiaan oli eilen, mutta työjuttujen vuoksi siis vasta nyt koneella.

Jänskättää: Voimia kitutuntiin! Se on vaan niin kauheeta odottaa.. mutta toivottavasti palkitaan!

Amelle81 ja Esikko-81: Mulla oli jokin aika sitten aika kamala ruokahalu, mutta nyt hiukan laantunut. Syön aika pieniä annoksia, kun tulee etova ja huono olo. Syön kyllä parin tunnin väkein, mutta niiinhän se pitääkin mennä!

Voinnit on mahtavat ja olo muutenkin loistava! Tänään siis pelkkää samettia kaikki!! =) =) =)

Ultrassa käyty. Beibe kuollut lääkärin mukaan viikolla 9, eli siis vajaa 3 viikkoa sitten. Mitään oireita ei ole ollut, vuotoa eikä kipuja. Lähete lähti gynenpolille, josta kutsutaan "lähipäivinä". Toivottavasti ennen viikonloppua. Tuntuu ihan uskomattomalta, että juuri minä kuulun niihin 10-15% jotka kokevat keskenmenon. Nyt jätän tämän palstan. Onnea kaikille jatkoon!!!!

palaan vielä uudelleen.. Mietin tässä vaan, että miten näin monelle on tullut matkalla huonoja uutisia. Onko täältä kaiken kaikkiaan jo 6 poistunut surumielin joukosta?? Todella ikävää.. Prosentuaalisestihan tuo luku on todella paljon enemmän kun 10-15 %:a tästä joukosta.. Onko nyt sitten vain sattunut tänne palstalle suuri otanta tuosta 10-15%:sta, vai onko prosentti todellisuudessa paljon suurempi?? Ihmetyttää vain nämä kaksi viimeistä tapausta, että kun mitään merkkejä ikävistä uutisista ei ole tullut etukäteen. Niitä keskenmenojahan on paljon, että itsestään tulee ulos joskus tuolla 7-9 viikon aikana, mutta, että vauva jää kohtuun on minusta harvinaisempaa.. Mieli menee kyllä aina matalaksi näistä uutisista. Ja todella on luojaa suuremmin vielä kiittäminen, että itse voi olla niiden onnellisten ja luojan suomien joukossa, että raskaus edelleen jatkuu. huh, rankkaa..

Jänskättää: olen pahoillani. :(. Mulle kävi sama homma ja sairaalassa lääkäri totes huoneesee tullessaan,että toisessa huoneessa oli sama tilanne.

Mä olin eilen alottelemassa jorvissa lääkkeellistä tyhjennystä. Mitään ei tapahtunut koko päivänä koko 3 lääkesatsin jälkeen...no yöllä alko jotain tapahtua..toivottavasti tää ois tässä. Sais edes tämä tapahtua nyt helpoimman kautta.

Onnea kaikille tänne ketjuun, toivottavasti teillä muilla menee hyvin!:)

Ekakertaako, teille paljon onnea hienoista ultranäkymistä! Mahtavaa kun jatkat meidän mukana!

Jänskättää, eikä!!! Eikä siis ole totta! Paljon voimia teille ja kaikkea hyvää jatkoon! Tiedän miltä tuntuu. Mulla oli km viime maaliskuulla viikolla 8. Epäilen, että se oli tuulimuna. Ei ollut paljon raskausoireitakaan. Vuoto alkoi itsestään ja kaikki tuli itsestään ulos enkä joutunut kaavintaan. Surutyötä tein useamman kuukauden. Tiedän kokemuksesta, että kyllä kaikki vielä kirkastuu. Kovasti vielä tsemppiä! Samoin teille Tiukku!

Munkin mielestä meidän ketjuun näitä km:ja on tullut jo liian monta. Ja vielä ilman mitään merkkejä, että joku olisi huonosti. Tosi epäreilua.

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 13+0

Jänskättää; pahoittelut! Hui sentään, nyt rupee edelleen epäuskoisemmin suhtautuun maanantain ultraan. Laskeskelin että n. kolmisenkymmentä on ilmoittanut odottaneen kesäkuun vauvaa tässä ketjussa ja viisikö sain lasketuksi keskenmenoja tai tuulimunia.. siitä saisin prosentiksi noin 17, eli kait tässä tilastollisesti keskiarvoilla mennään? Kellä muulla on vielä toi niskaturvotusultra edessä?
Nyt rupeen oleen taas ihan tyytyväinen että tää kuvotusolo on tullut takaisin, on edes jotain oiretta aiheesta.

Tässä tätä listaa. Toivottavasti on viimeisin versio.

2.6.2010 Corianteri, ensimmäinen
2.6.2010 Catriina, toinen
?.6.2010 KiiraLiina, toinen
4.6.2010 Nimbu,toinen
10.6.2010 Ekaakertaako?, ensimmäinen (5.6.2010)
10.6.2010 Jänskättää
12.6.2010 Kesävauva, ensimmäinen
12.6.2010 Esikko-81
12.6.2010 Camelia
13.6.2010 Sanni80, ensimmäinen
17.6.2010 Pinja28, ensimmäinen
18.6.2010 Yammy mammy, ensimmäinen
19.6.2010 Helmiisi, toinen
21.6 2010 Vintti10 ensimmäinen
(24.6.2010 barbalala, toinen - esikoinen syntyi 17.11.08)
? Barbara69
? EnnaN
? Tiukku

Puuttuuko vielä joku? Ensimmäinen, where are you? Tämän ketjun aloittaja Haicu on jo listasta poistettu. Kuka osaisi tämän päivittää?

Eikä, aivan hirveä juttu Jänskättää :( Pahoittelut sydämeni pohjasta. Selviät kyllä tästä, vaikka aikaa se ottaakin. Voimia teille!

Ihanaa Ekaakertaako?, että saitte hienoja uutisia! On se varmaan upea tunne nähdä se pikkuinen =) Nyt tosiaan voit reilusti nauttia raskaudestasi! Niin mäkin oon ajatellut sitten np-ultran jälkeen, jos kaikki vielä hyvin. Tätä ketjua on kyllä vaivannut niin huono onni, että alkoi taas todenteolla pelottamaan maanantai...

Päivitän ainakin itseni listaan mukaan:

2.6.2010 Corianteri, ensimmäinen
?.6.2010 KiiraLiina, toinen
4.6.2010 Nimbu,toinen
10.6.2010 Ekaakertaako?, ensimmäinen (5.6.2010)
10.6.2010 Jänskättää
12.6.2010 Esikko-81
12.6.2010 Camelia
(24.6.2010 barbalala, toinen - esikoinen syntyi 17.11.08)
? Barbara69
? EnnaN
? Tiukku
10.6.2010 Amelia81, ensimmäinen

5.6.2010 Ekaakertaako?
7.6.2010 Catriina, toinen
4.6.2010 Nimbu,toinen
5.6.2010 Ensimmäinen,
5.6.2010 EnnaN
12.6.2010 Esikko-81
18.6.2010 Helmiisi
24.6.2010 barbalala, toinen - esikoinen syntyi 17.11.08
Pikinen
Barbara69
KiiraLiina
Kesä10

Ja halusin myös laskea noiden ikävien uutisten prosentin... Eli 26 ilmoittautunutta, joista 5 tai 6 on mennyt kesken... Tuo kuudes siis ilmoittautui vain poistuneeksi, ei syytä. Mutta prosenttihan keikkuu tuolla 20% luokassa mun matikalla. Not nice :(

Voimia Tiukulle ja Jänskättää! Tuntuu niin pahalle kun tästä porukasta on jo niin moni saanut huonoja uutisia. :(

Vintti10: Mulla on vielä edessä nt-ultra ja nyt rupes jännittämään vielä enemmän sitä kun on kuullut taas surullisia uutisia. Mulla on 4.12 PE. Et vielä pitää viikko odottaa..

Onnea vaan kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia np-ultrassa. :)
Toivottavasti saa itsekin tulla kertomaan tänne hyviä uutisia.

Raskausoireita minulla vieläkin on. Ja eiköhän se nyt ainakin ole hyvä merkki.. Huono olo on ehkä hivenen helpottanut ja olen huomannut että se tulee enemmän nyt siitä kun olen väsynyt. Viikonloput kun ovat olleet paljon parempia.
Nyt rv 11+5. Mulla tuo NT-ultra on rv 13+0 ja siitä soittelinkin varmistaakseni ettei se ole liian myöhään. Kun lääkärin ultrassa viimeksi rv:t menivät vähän eteenpäin. Mutta ei kuulemma ole liian myöhään.
Millä viikoilla te nyt olette käyneet NT-ultrassa?!
Rattoisaa iltaa kaikille!

Korjasin Ekaakertaako?:n ja oman lasketun ajan.

4.6.2010 Nimbu,toinen
5.6.2010 Ensimmäinen,
5.6.2010 EnnaN
8.6.2010 Ekaakertaako?
12.6.2010 Esikko-81
18.6.2010 Helmiisi
Pikinen
Barbara69
KiiraLiina
Kesä10

Helmiisin tiedot päivitetty sekä oma esikoinen lisätty.

2.6.2010 Catriina, toinen - esikoinen 12/07
4.6.2010 Nimbu,toinen
5.6.2010 Ensimmäinen,
5.6.2010 EnnaN
8.6.2010 Ekaakertaako?
12.6.2010 Esikko-81
18.6.2010 Helmiisi, toinen - esikoinen 07/08
Pikinen
Barbara69
KiiraLiina
Kesä10

Täällä ois uus tuokas :) Laskettu aika 4.6 eskikoinen syntynyt 03 04.Ultrassa kävin viimeviikolla ja kaikki oli ok :) Kova pelko vaan,et takapakkia tulee vielä,odotan niin kovasti tätä ja viime raskaus oli tuulimuna ja sitä edellinen keskenmeno :(

jänskättää voimia teille sinne kovasti.

Laitan nyt omat tietoni eli laskettu aika on 17.6 ja kaksoset siis jos menee nyt loppuun ja lapset syntynyt 8.1.2001 ja 17.8.2002 molemmat tyttöjä.

Voi hirviä ultra on huomenna ja pelottaa ihan hirveenä.
Juniori sairastu justiin sopivasti ennen ultraa joten jos menen menen yksin siis jos isäntä saa lomaa töistä sen verran.

Kuulostaa varmaan aivan hullulta mutta kun meillä on aina kierätetty vaatteita ja olen aina antanut kaiken ja nyt kun ite tarvis jotain kaikki on vaan myymässä jotenkin itseä ärsyttää tämä homma jos huomenna on akikki kunnossa olisi tarkitus jo hissukseen ruveta laittamaan kaikkia valmiiksi ettei sitten käy niinku edellisten kanssa että kaikki on laittamatta kun lapsi syntyy tai siis lapset :)

Nauravat mulle kun puhun aina yhdestä vaikka niitä on kaksi

hyvää ultraa kaikille jotka on vielä menosa

Tervetuloa wimpula! :-)

Päivitin sinun ja pikisen tiedot listaan.

2.6.2010 Catriina, toinen - esikoinen 12/07
4.6.2010 Nimbu,toinen
4.6.2010 Wimpula, toinen - esikoinen 03/04
5.6.2010 Ensimmäinen,
5.6.2010 EnnaN
8.6.2010 Ekaakertaako?
12.6.2010 Esikko-81
17.6.2010 Pikinen, kolmas ja neljäs - lapset 01/01 ja 08/02
18.6.2010 Helmiisi, toinen - esikoinen 07/08
Barbara69
KiiraLiina
Kesä10

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 13+1

Meidän salamatkustajasta ei saatu kunnolla niskaturvotus lukemia,kun oli koko ajan linssiludena katsastellen,et mitä oikein koitatte siin,et ei onnistu sivuproffa kuva tällä kertaa...Mietityttää kyllä et toivottavasti siin nyt ei sit oo mitään :/ Minnepäin on kesähelmiä tulossa,me asutaan vaasan tuntumassa :)

Hienoa wimpula, että kaikki kuitenkin muuten kunnossa! Jätetäänkö se turvotus sitten kokonaan mittaamatta vai saatko uuden ajan? Me asutaan Vaasassa eli lähellä ollaan :)

Tsemppiä pikinen huomiseen ultraan!

...elikkäs olin matkoilla ja poissa kuvioista hetken aikaa. Varhaisultrassa kuului/näkyi syke viikolla 7 ja laskettu aika olisi 25.6. Vointi ok, iltaisin tuppaa olemaan kuvotusta. Tänään oli ensimmäinen neuvola ja mukava käynti oli, mies oli mukana. Edelleen kovasti mietityttää kuinka raskaus tulee etenemään ja varsinkin kun täällä on näitä ikäviä uutisia vähän väliä. Itsellä kun tätä ikääkin jo alkaa olla...

Moikka Kaikki!

Onnea kaikille ultranneille! Mukava kuulla, että hyvin on mennyt. Itse olen ollut poissa pari päivää. Aivan armottoman kiirettä työrintamalla! huh. Onneksi viikonloppu ovella..

Meillä ei ultrassa kanssa alakautta saatu niskaturvotusta, mutta vaihto vatsan päälle ja siitä sai mitattua sen.

Tänne ei mitään uutta. Odotusta vaan, että vatsa kasvais. Sain neuvolaan sydänääniajan ultrien väliin. Tuntu niin kauheelta ajatus, että vasta 2 kk seuraava kontrolli. Tekivät poikkeuksen kun pyysin kauniisti =) Palataan. Taas kiire jo juosta.

Yhteistyössä