kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle ei tullut sikapiikistä mitään oireilua,paitsi käsivarsi on ollut kipeä,mutta nyt jo helpottaa!
Itsekkin odotin et viikkoja tulisi enemmän ja oli 11+5 kun piikin sain.
Päätös oli vaikea,mutta olen keskustellut 2 lääkärin kanssa, kätilön ja 2 neuvolantädin ja kaikki olivat sitä mieltä että rokote kannattaa ottaa.Eivät painostaneet!
Lähden töihin tammikuussa ja työskentelen päiväkodissa jossa varmasi pöpöt jyllää ja ei kaikkia lapsia ole rokotettu ja perheenjäseniä, joten aika suuri riski saada se kun uusi aalto iskee tammikuussa kun on ennustettu...
Toivotaan parasta,että ei sikiöille aiheutu mitään vaurioita tulevaisuudessa!!!

Minä näin mahani liikkuvan eräs ilta toiselta puolelta toiselle :) en vaan usko et voiko se olla pikkuinen siirtämässä :) hauskaa!!!!

Tässä linkki ketä kiinnostaa raskaus ja sikapiikki
http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/59d5d234-2056-4bfe-9a1d-fa6da5138e00

Terveiset taas pienen tauon jälkeen! Tiistaina kuultiin ekaa kertaa sydänäänet ja kyllä voimakkaasti ja nopeasti sykkivät. Mies sanoi heti että joku ADHD sieltä on tulossa :) Maanantaina on NP-ultra joten ei enää montaa päivää jännitettävänä. Toivottavasti siellä kaikki hyvin.

Aloin kanssa miettimään nyt kun 12 viikkoa täynnä, että ottaisiko sen piikin vai en. Jotenkin olen nyt vielä enemmän ei kannalla (vaikuttaa varmaan äitini mielipide, joka farmaseuttina vahvasti ei mieltä). Tosin eilen kun nousi pieni kuume niin heti pelästyin että voi ei sikatautia... no mutta onneksi tää on varmaan vaan väsmyksen aiheuttamaa. Kroppa ollut aina sellainen että väsyessään nostaa kuumeen. Nyt on sitten taas tullut pari päivää lepäiltyä kotona. Johan sitä monta päivää pahoinvoinnin jälkeen ehti töissä olemaankin :) (hieman omaatuntoa painaa, mutta ajattelen että sikiö ennen kaikkea. Jos en olsi raskaana olisin alhaisella kuumeella kun ei muita oireita niin varmaan mennyt töihin. Nyt ajattelin että se on merkki, että tulee levätä).

Viime viikonloppuna tuli ostettua ekat mammahousut kun alkoi mahaa turvottaan etenkin iltapäivisin jo sen verran paljon, että alkoi vanhat housut ahdistamaan. Ovat kyllä mukava jalassa! Vielä ei tosin mahaa ulkopuoliset huomaa vaikka itse huomaankin, että vyötärön ympärys levinnyt.

Jokos täällä on ihmisillä alkanut innokkaat jouluvalmistelut? olen aina ollut sellainen joulunvalmistelija mutta nyt on kyllä aika vähissä tekeminen. Ei ole edes valotähti vielä ilmestynyt ikkunaan saatika askarreltu kortteja tai piparkakkutaloa.. no katsoo miten tämän joulun valmistelu menee -ajatellut että en ota paineita. Jos ei jaksa tehdä niin sitten ei jaksa :) Ensi jouluna sitten yhdessä pikkuvaavin kanssa mahdollisesti uudessa kodissa :)
Tulis vain jo lunta niin tulisi paljon jouluiseimpi fiilis!

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Ihanaa kun tulee joulu :) Tänään sain jopa koottua sellasen tuikkukipon jonka päällä on hyrrässä enkeleitä... Jouluvaloja ei ole näkynyt ja saas nähdä saadaanko niitä ennen aattoa edes kellarista ylös! Ei jotenkin nyt kiinnostais mikään ylimääräinen, itse aattoa ja varsinkin niitä vapaapäiviä odottelen kovasti mutta panostus jouluun taitaa nyt jäädä vähemmälle.

En ole ottanut sikapiikkiä ja joka päivä sitä tulee kyllä mietittyä kumpi ratkaisu on nyt sitten oikeasti parempi.. Ajattelin että saattaisin ottaa sen ehkä alkuvuodesta ja toivoa ettei tauti iskisi ainakaan pahana ennen sitä...

En ole päässyt / jaksanut lähteä kaupoille etsimään mammahousuja vaan ajattelin tuunata muutamat housut itse resorikankaalla ja kuminauhalla :D Tarvikkeet on jo ostettu muutama viikko sitten mutta ne odottelee kiltisti ompelukoneen pöydälle nostoa.

Naama kukkii ja nyt on ilmestynyt yläselkään ja dekolteen alueellekin näppyjä, odottelen vaan sitä hehkeää ja siloposkista, virkeää ja kaikinpuolin euforisen onnellista raskausaikaa.. Itku ja raivo on herkässä. Olen muutenkin älyttömän herkkä niin nyt meinaa välillä mennä vähän reagoinnit yli :(

Saatan pysyä taustalla nyt kotvasen aikaa.. Lueskelen kaikki viestit mutta kirjoitteleminen taitaa taas jäädä vähemmälle... Ellei tule jotain juttuja joihin pakko kommentoida ;) Ihanaista odotteluajan jatkoa kaikille!!!!!

En ole moneen päivään jaksanut kirjoitella kun on iltaisin ollut aika huono olo. Mutta olen käynyt nopeasti lukemassa teidän juttuja.
Eilen oli NP-ultra. Jännitin sitä kovasti, onneksi mies oli mukana rauhallisempana osapuolena.. Se nyt muutenkin haluaa tulla kaikkeen mukaan..Ainakin vielä :) Ehkä sitten kaikkiin neuvolareissuihin ei tarvitse, mut saa tietenkin tulla :)
Juu, mutta siitä NP-ultrasta.. hyvin se meni. Siellä se pikkuinen oli kasvanut ja oli jo 6,1cm pitkä. Siinä se kätilö kertoi niin hienosti kaikkea mitä se katsoo vauvasta ja kaikki oli niin kuin pitikin.
Se pomppi ja suoristeli välillä jalkojaan Ja sitten oli taas ihan paikoillaankin ja kädet heilui. Ja kaikkea se touhuili.. Välillä vaikutti siltä että se haluaa nyt levätä. Syke sykki vimmatusti :) Hyviä kuvia saatiin itsellemme. Kyllä siellä tuli tippa linssiin ja oli niin onnellinen että kaikki oli hyvin. Ei tullut mitään riskitekijöitä.. seulonnoista selvittiin hyvin :) Se jotenkin helpotti niin oloa ja tuli sen reissun jälkeen sellainen olo, että uskaltaa jo ajatella että hyvinhän tämä menee. <3
Kätilön mielestä pahoinvoinnin pitäisi alkaa jo hellittämään. Nyt 12+5 menossa. Onhan tässä jo hyviäkin iltoja ollut, että on se vähenemään päin.. Itse luulen että se on väsymyksestä johtuvaa, kun töissä niin väsyy ja kotia kun pääsee alkaa huonovointisuus. Viikonloppuisin kun voin ihan hyvin. Varmati kun saan levätä heti kun siltä tuntuu ja syödä paljon useammin..
Mulla kun ei oikeastaan aamupahoinvointia ole ollutkaan.

Ainiin siitä sikapiikistä on joku kysellyt, että ketkä kaikki on sen ottanut.. Ja itse otin sikapiikin rv 11. Pitkän pohdinnan jälkeen.. Ensin olin sitä niin vastaan.. Olen töissä sairaalassa ja kyllä mua alkoi pelottamaan sekin jos saan sen sian.. Tulin sitten siihen päätökseen mieheni kanssa että pienempi paha tuo rokote on.
Nyt olen tyytyväinen että otin sen.. Kun onhan ne povaillut uuttakin aaltoa, niin eipä tarvi jännätä sitten.
Ja pienokainen voi kuitenkin hyvin, vaikka se piikki on otettu :)

Ihanaa odotusta kaikille ja jouluvalmisteluja! Tuli laitettua kynttelikkö jo ikkunalaudalle ja joitain jouluvaloja. Ja on tässä pikku hiljaa alkanut olemaan Joulu tunnelmaa.. :)

hei

Meillä raskaus etenee hurjaa kyytiä tai siis mahan koko. Oli niin ihanaa olla kylässä ja hoitaa veljen poikaa voi hirvee piti eka miettiä että miten nämä nyt meni ja kohta oli kauhee kaipuu omia vauvoja kumpa olis jo kesäkuu.

Vaatteita on jo kovasti hommattu vaunuja kävin kattomassa ja toisaalta varasin jo ja istuimet hankin ens kuussa ja sitten kaikki alkaa oleen valmiina.

Olen ollut ny paripäivää todella hyvässä kunnossa ja toivon ettei tämä ole tyyntä myrskyn edellä. Nuorempi tyttäreni leikataan maanantaina ja sitten vietämme pari päivää sairaala elämää. toivottavasti pysyn todella hyvässä kunnpossa koska lapsen toipuminen vie viikon tai kaks.

Palaan taas asiaan ja hyvää jatkoa ja onnea ultraan.

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Jotenkin en oo saanu aikaseks kirjoteltua enkä kyllä paljon muutakaan. Väsymys on ollut aikamoista. Mullakin tuntuu et vatsa on jo vähän kasvanu tai sit se on vaan turvotusta. Mitkään housut ei meinaa mennä enää kiinni! Toisaalta se on mukavaakin :)

Mulla ois np ultra vasta 10.12, tällä hetkellä la ois 28.6. Saapi nähdä siirtyykö se johonkin suuntaan tuosta. Viikkoja tällä hetkellä on siis 10+3. Tuntuu et te muut ootte jo hurjan paljon pidemmällä :)

Mulla siis vielä eka kova jännitys edessäpäin, yritän olla liikaa miettimättä ettei ihan sekois jännitykseen.
Pahoinvointi on helpottanut itsellä aika paljon, ainakin toistaiseksi. Kiva juttu, mutta toisaalta heti rupee kuvittelee et onks siellä sit ees mitään... Ens torstaina sitten pitäis selvitä sekin asia, vihdoinkin.

Ihanaa odotusta kaikille!

Heissan!

Täällä viikonloppu jo vietetty, kokonainen yks päivä oli vapaata. Perjantaina olin pitkään yöhön hommissa ja nyt taas jo töiden parissa = ( No kai sita jaksaa kun tietää, että kohta on muutama vapaa, kun meidän allala välipäivinä on turha mennä töihin jos ei ole mitään erityistä tekemistä...

Mulla vatsa kasvaa kyllä aika kovaa vauhtia. Ihan selvä kumpu jo on ja aika isokin. Sisko oikein pelästy kun näki mahan.. sano vaan, että ilmeisesti aika iso maha on tulossa = / Ei olis kyllä mitään toivoakaan laittaa omia vaatteita enää päälle. Nyt maha ei ole sellanen "läski römppä" vaan on ihan kunnon kova kumpu.. vauvamaha siis!

joku täällä kyseli onko joulua jo laitettu, niin oon nyt ensimäisen kerran taas moneen vuoteen laittanu juolua. Haettiin kellarista koristeet ja liinat ja eilen kävin osteleen vähän jouluvaloja ja kukkia. Ihan kiva nyt laittaa kun on joku muukin niistä nautimassa. Oon niin kauan ollu sinkkuna, että en oo jaksanu joulua laittaa kotiin ollenkaan, kun oon aina koko joulun ollut vanhemmilla. Nyt senkin suhteen sitten hyvin erilainen joulu taas tulossa.

Esikko-81: Mulla ihan sama fiilis, tuntuu, että oon koko ajan pahalla päällä ja pinna palaa samantien kun tulee yksikin poikittainen asia eteen.. ei kivaa. Itseäkin oikien ärsyttää välillä kun oon niin ärsyttävä!!

Sanni80: Onnea ultrasta! Se on kyllä niin kivaa käydä katselemassa pientä.

Tässä seuraavaan ultraan joutuu odottamaan vielä reilun kuukauden, mutta onneksi viikon päästä päästään neuviolaan kuuntelemaan sydänääniä =) Tässä tuntuu kyllä, että aika menee aika vauhdilla.. nyt mulla menossa jo rv 15, eli 14+1, huh.. vastahan mä plussasin ja viikkoja oli 5 + jotain : ) On kyllä niin kiva kun vatsa alkaa jo kasvamaan, e oo enää niin marsu ja läski olo vaan raskaus konkretisoituu kokoajan enemmän.

Kesä10: Tsemppiä ultraan. Tiedän niin tuon tunteen kun pelottaa.. Ultran jälkeenkin pelko tuntu jatkuvan, mutta sisko sanoi aika hyvin, että jokainen äiti kyllä tuntee jos jokin on mennyt pieleen. Nyt vaan nauttimaan raskaudesta täysin siemauksin. Sulla toki veilä kriittisin aika hiukan kesken, mutta siinä se aika kirii.. ultran jälkeen oikein lentää.. Mula ultra oli jo 2 viikkoa sitten ja tuntu että siitä on vasta hetki..

No tässä ajatuksia täältä.. nyt työhommiin kiinni taas..

Minäkin olen edelleen mukana. En vain työkiireiden takia ole ehtinyt koneelle.

Lämpimiä ajatuksia kaikille joilla on nyt surua.

"Nasun" tuleminen on nyt julkistettu. Isovanhemmat olivat onnesta sykkyrällä kuten koko muukin lähipiiri. Työnantaja hommasi minulle heti harjoittelijan, joka alkaa opetella hommiani, ettei äitiysloman tuurauskaan tuota ongelmia.

Olin työpaikan pikkujouluissa toissa viikonloppuna. Olin järjestely-vuorossa tänä vuonna joten oli hiukan pakko saapua paikalle. Viinin maistelu meni sivu suun, mikä ei sinänsä harmittanut. Mikä kylläkin pänni oli humalaiset työkaverit joiden keskustelujen skaala oli jokseenkin seuraava: "Ihanaa kun sä oot raskaana.", "Ootko sä tosi onnellinen kun sä oot raskaana?", "Mä melkein itkin kun kuulin, että sä oot raskaana.", "Harmittaako sua kauheasti kun et voi juoda?"

Kolmeen ensimmäiseen: onhan se ihan mukavaa, että maailma kerrankin pyörii oman navan ympärillä, mutta minä olen ihan omana itsenäni edelleen olemassa JA kyllä, olen tosi onnellinen ja kiva, että sinäkin olet, mutta puhutaanko välillä jostain muusta?

Viimeiseen: Mikä ihme kysymys tuo on aikuiselta ihmiseltä? Olen saanut laillisesti juoda alkoholia jo useita vuosia, kuten myös käydä baareissa. Olen saanut niistä ihan kylliksi ja odotan innolla tätä uutta elämänvaihetta. En ole mikään teini, jota harmittaa kun hyvä ryyppyreissu menee ohi.

Muuten ei uutisia miltään rintamalta. Olo on ollut hyvä. Kakomisrefleksi on vain todella herkässä nykyään, joten sen kanssa täytyy olla varovainen. Olenkin kertonut hammastahna-vaahto oksuistani, uutena joukkoon liittyi vitamiinipilleri-oksu. Heitin aamulla puolihuolimattomasti monivitamiinin suuhuni ja sehän juuttuikin kurkkuun, aiheutti kakomisen ja sitten jo morjestinkin aamupalaani yrjön alttarilla. Sairaanhoitaja neuvolassa arveli tuon liittyvän raskauden aiheuttamaan limakalvojen yleiseen herkkyyteen.

Muuten te kaikki jotka kärsitte pahoinvoinnista, syöttehän monivitamiineja tai paremminkin B6-vitamiinia? Itse hankin ekan neuvola-kerran jälkeen sairaanhoitajan suosituksesta Multivitan raskaus-monivitamiineja ja kuvotus loppui kuin seinään. Tosin joillekin nekin voivat aiheuttaa pahoinvointia :-(

Heissan.

Kovasti on foorumi hiljentyny.. Kaipa kaikilla aikamoista kiirusta näin joulun alla... kuten myös itselläni.
Tänne ei mitään ihmeitä. Vatsaa kasvatellessa.. Minkäänlaisia oloja ei ole ollut enää moneen viikkoon. Kovasti odotan jo maanantaita, että pääsee kuulostelemaan asukin ääniä. Sisko tosin varoitteli, että äänet ei välttämättä kuulu kun on sen suhteen vielä niin alussa raskaus. Varmuudella äänet kuuluu vatsa puolne välin jälkeen, joten oon yrittäny henkisesti valmistautua, mutta paniikkihan sitä iskee jos äänet ei kuulu. No onneks siinä tapauksessa saa kait ylimääräsen ultran.. no joo, en täsät nyt mitään paniikkia ota. vatsa kuitenkin kasvaa koko ajan, joten eiköhän se vauveli siellä kroolaa ihan normisti, kuitenkin jo rv 15 yli puolen välin.. =)

Joulu se vaan paahtaa tulemaan... ens viikolla pitäs mennä lahjat ostamaan. Onneksi kaikki tiedossa mitä ostetaan, ettei siihen mene turhaan aikaa.. tosin miehelle en tiedä mitä ostasin.. ajattelin tuoksua, mutta kun ollaan menossa italiaan sillon helmikuussa niin kentältä sais niin paljon halvemmalla.. = / No täytyy katsoa mitä sitä keksii..

Kirjotelkaahan kuulumisia taas..

marie

Täällä kanssa yksi laiska kirjoittaja...meillä oli np ultra eilen kaikki näytti olevan kunnossa. Mukavaa oli nähdä vauvan liikkuvan vilkaasti ja runsaasti kuvia saatiin mukaan. Perjantaina työpaikan pikkujoulut, joten silloin varmaan paljastuu salat... Nyt vaan odotellaan massun kasvammista. Onneksi iltakuvotusta ei enää ole ja muutenki olo suht normaali.

Sama täällä, ihan normielämää eletään. Kuvotusta ei juurikaan enää ole, pissattaa ja janottaa ehkä enempi kuin ennen. Paino pyörii samoissa, eli kilo pari alempana kuin ennen. Nälkä tulee ehkä helpommin kuin ennen. Koko ajan mietitään pitäiskö kertoo vanhemmille, mutta kait me sitten joulun jälkeen tai joulun pyhinä ilmoitellaan, muuten ne hössöttää ennen joulua kahta kauheemmin. Ja maha on ihan sama kuin ennenkin, mitä nyt tietyt ruuat turvottaa sitä selkeesti. Sikäli on ollu nyt kyllä helppo syödä terveellisesti kun kaikki turhat aiheuttaa just sitä turvotusta.. Mut tää viikko tuntuu vähän väliviikolta, ens viikolla onkin vähän enemmän ohjelmaa, pitäis tehdä uusi työsopimus ja irtisanoutua vanhasta ja sitten ois vielä yhden kaveriporukan pikkujoulutkin, ja pääsee siellä kertoon molemmat uutiset. Sikapikin saan perjantaina, kai mä sen otan? onhan sitten melkein jo 13vkoo täysi jos jotain lohduttaa. vaikka kaippa sekin hypetys meni ohi..
Mutta sellaista, ihan tavallista elämää eikä mitään ihmeempiä uutisia.

rv 12+3

Moikka kaikille!

Hih, tuntuu niin oudolta, että porukat täällä ei ole vielä kertonu vanhemmille / töissä jne uutisesta. mä kun on kertonu jo heti alussa ja nyt tietää jo kaikki! Julkistin asian jo Facebookissakin! =) hih, no kaikki tavallaan... oon vaan niin tohkeissani asiasta.

Eilne taas pyörittelin vauvan vaatteita sängyn päällä.. on ne vaan NIIN ihania!! =) =) =)
No kohta olis sydänäänet ja sit kk kuluttua jo toinen ultra! jee. Meillä on viikonloppuna miehen isän 60-v pippalot ja sinne on tulossa heidän koko suku, joten siellä varaan tulee asia kerrottua sitten jo kaikille muillekin sukulaisille, onhan viikot jo kohta 15 täynnä! =) JEEEE!

Kaikille ensimmäiseksi onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Kirjoittelu on mullakin jäänyt vähän vähemmälle. Tuntuu, että nyt on sellainen suvantovaihe ja oottelee jo sitä rakenneultraa kovasti. Meillä se on 20.1. Ennen sitä vielä 3. neuvola 11.1.

Uskon jo, että oon tuntenut vauvan liikkeitä. Eilen tunsin ihan selvästi sellaisen nippaisun alavatsalla. Kyyneleet tuli tosiaan silmiin. Iltaisin vatsassa tuntuu myös möyrintää, mutta ihan varmaksi en tiiä onko ne ruuansulatusjuttuja vaiko vauvan toimintaa. Neuvolatäti kyllä maanantaina esikoisen neuvolakäynnillä sanoi, että nyt voi jo tuntua hyvinkin vauvan liikkeitä. :-)))

Millä viikoilla teillä uudelleensynnyttäjät ovat aikaimmat lapset syntyneet? Meidän esikoinen syntyi viikolla 38+4. Lapsivedet meni kotona ja synnytys kesti nelisen tuntia. Mulla tuo vauvan täysaikaisuuden raja (rv 37+0) täyttyy 12.5. eli tuo päivä on tavallaan iso rajapyykki mulle.

Nyt lounaalle. Ihanaa joulukuun jatkoa kaikille kesävauvaa odottaville!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 15+1

Kaikille ensimmäiseksi onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Kirjoittelu on mullakin jäänyt vähän vähemmälle. Tuntuu, että nyt on sellainen suvantovaihe ja oottelee jo sitä rakenneultraa kovasti. Meillä se on 20.1. Ennen sitä vielä 3. neuvola 11.1.

Uskon jo, että oon tuntenut vauvan liikkeitä. Eilen tunsin ihan selvästi sellaisen nippaisun alavatsalla. Kyyneleet tuli tosiaan silmiin. Iltaisin vatsassa tuntuu myös möyrintää, mutta ihan varmaksi en tiiä onko ne ruuansulatusjuttuja vaiko vauvan toimintaa. Neuvolatäti kyllä maanantaina esikoisen neuvolakäynnillä sanoi, että nyt voi jo tuntua hyvinkin vauvan liikkeitä. :-)))

Millä viikoilla teillä uudelleensynnyttäjät ovat aikaimmat lapset syntyneet? Meidän esikoinen syntyi viikolla 38+4. Lapsivedet meni kotona ja synnytys kesti nelisen tuntia. Mulla tuo vauvan täysaikaisuuden raja (rv 37+0) täyttyy 12.5. eli tuo päivä on tavallaan iso rajapyykki mulle.

Nyt lounaalle. Ihanaa joulukuun jatkoa kaikille kesävauvaa odottaville!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 15+1

Mulla poika syntyi keskosena,rv 34... Toivottavasti tämä pikkuvesseli pysyisi nyt huomattavasti pidempään.Vedet meni viikolla 32 ja poikaa pidetti sitten se reilu viikko sisällä,toisin sanoen säännölliset supparit kesti reilun viikon huh,ei sais nyt muistella,oli kivulias synnytys ja todella raskas vauva aika kyllä :/ Minä oon kans noita liikkeitä miettiny ja pähkäilly kovasti jo tovin,et tuntuuko ne muka ja masu pomppiiki oudosti vai onko ne ilmakuplia,ihan ihmeissään,ku ei vielä luulis tuntuvan,saati näkyvän,mutta seljällään ku makaa ja katsoo mahaa,se hyppii ihan hassusti :D Tänään kävin neuvolassa sydän äänet oli ok painoa ei ollut tullu,mikä kyllä ihme,kun massu ihan turvonnu,kun on tullu syötyä iltasin vähän epäterveellisestikin,aamusin ku ei vieläkään oikein mikään maistu...Ihan hillittömästi menee vettä,juon todella todella paljon,mistähän se johtuu :/

Viimeksi muokattu:
Moikka!

Olis niin mahtavaa kanssa jo tuntea vauvan liikkeet.. ei ne vaan vielä tunnu missään, vaikka kovasti oon yrittäny kuulostella asiaa.. No kyllä ne varmaan jo parin-kolmen viikon sisään alkaa tuntumaan !

Huh, vielä olis tiukka iltarutistus edessä, vaikka töissä jo ollu 08.00 asti. Sit yöllä pääsis viikonlopun viettoon.. Joka vuosi sitä muistaa aina uudelleen, miten raskas tää loppu vuosi olikaan työn puolesta. No kaiken palkitsee aina tietenkin se, että saa kaksi viikkoa levätä joululomalla kotona. =) Tosin kotikonttori hommia tarvittaessa.. Pitää yrittää hoitaa tilaisuudet siihen malliin, ettei tarvitsis lomilla hommia tehdä vaan ens viikon jälkeen olis valmista..

Joululahjoja pitäs ostella ensi viikolla, onneks kaikki kyllä hyvin hallussa, että tietää mitä kenellekin ostaa, mutta sit niiden etsiminen on kuitenkin ihan oma juttunsa jokatapauksessa..

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Mä tuskin viikonloppuna taas kirjottelen ja jos viikko kiireinen niin nopeasti jotain kommentoin viikolla. Muuten hyvää joulua jo kaikille jos kiire painaa niin kovaksi että en kerkii tänne ennen..

rv 14+6

Kävin tänään ekstra käynnin terkkarilla kun meillä tosiaan on niin että alussa käydään n. rv 8 ja seuraava vasta 20-22 viikolla! Hullun hommaa... Onneks sinne pääsee aina kun haluaa, kävin kuuntelemassa sydänääniä ja rauhoitun taas hetkeksi :)

Pomolle kerroin tänään raskaudesta ja olen ihan kauhuissani kun ne on jo miettimässä mulle tuuraajaa äippäloman ajaksi! Haluisin ite odotella rakenneultraan asti... En uskalla vieläkään täysillä nauttia tästä siunatusta tilasta vaan möröt hiipii mielessä aikalailla... Uskaltauduin ostamaan Stockalta sellasen pienen pahvilaatikon jossa on 6 paria vauvan sukkia... On ne söpöjä :) Muuta en osta ennen rakenneultraa.

Housut kiristää ja maha on varsinkin iltaisin aikamoinen... Etominen ei ole vieläkään mennyt ohi, onneks ei sentään tule ylös asti! Odottelen kans niin kovasti vauvan liikkeitä!!! Jatkoja hyviä taas kaikille :D

Rv 13+5

Kaikille näyttää kuuluvan aika hyvää odotusta :) Mulle myös..Pahoinvointi on vähentynyt selvästi. Painoa ei vielä ole kyllä tullut lisää, mutta eiköhän se siitä kun alkaa kunnolla ruoka maistumaan. Välllä tuntuu että vatsassa liikahtaisi tai muljahtaisi.. Onko muilla niitä tuntemuksia?!
Niin miettii että tekeekö se pikkuinen sen. Mutta ei sen vielä pitäisi tuntua..Näin on sanottu kun rv 15 aluillaan. Mutta mukava se on niin ajatella B)
Huomenna meillä on terkkakäynti taas.. Ja odotan innolla kun kuulee sydänäänet <3 Huomenna meinaan kysyä, jos se ei sitä sano.. et kuinka kovaa syke lyö. Siitä ei oo ollut puhetta, sanottu vaan että hyvin lyö.Haluan vaan tietää, niin voin siitäkin fiilistellä onko poika vai tyttö. Vaikka ei niihinkään niin uskominen ole. Saahan sitä fiilistellä :)
Mukavaa odotusta kaikille ja kohtahan se Joulukin jo tulee ja 4 pv:n päästä alkaa loma. Mahtavaa!

Moikka kaikille!

Mulla oli tänään ekaa kertaa sydänäänten kuuntelu ja 154 jumputti pikkanen =) Aika villin kuulosta tuo.. Hyvin kuulu ja heti löyty äänet, nyt on mukava odotella taas kk että pääsee rakenne ultraan. Tällä viikolla ajateltiin mennä isoon "lasten maailmaan" missä kaikkea mahdollista. Pääsee testaileen ja tutustumaan erilaisiin vaihtoehtoihin kerralla saman katon alla, jos sieltä vaikka löytyis kaikki samalla kertaa.. =)

Ise olen voinut ihan hyvin. Nyt oon muutaman päivän ollu pahassa ripulissa, mutta sekin tuntuu jo helpottavan. Ei ne terkkarissa osanneet siihen mitään sanoa, muuta kun, että seurailee ja jos vointi uononeen pitää mennä jatkotutkimuksiin.. Nyt taitaa kyllä vatsatautia olla liikenteessä..

Muuten siis kaiki hyvin.

Rv 16

Uusi viikko uudet kujeet.. Nyt on työlupa lääkäriltä, loppuviikosta tehdään uusi työsoppari ja irtisanon vanhan.. Kiva fiilis, ihanaa päästä töihin puolen vuoden tauon jälkeen!! Eilen kerrottiin vanhemmille ja osalle sisaruksista. Ittee vähän jänskätti aihe, enkä ollut ajatellut yhtään kuinka iso ilose tuleville isovanhemmille ja sedille ja tädeille on. Silleen jännä juttu, tietty kun on ite aika tasasilla fiiliksillä mennyt niin ei osaa ajatella kuinka jotkut toiset voi iloita asiasta. ehkä sen syntymän jälkeen senkin ihmeen ja ilon sitten ymmärtää. On siis kaikki niin totaaliuutta tää lapsimaailma.
Perjantaina sain sikapiikinkin, eipä tullut isompia oireita, paitsi sen lihaksen kipeytyminen mihin se tuikattiin, mut sekin on jo ohi. Kaveri oli viikon keskussairaalassa pahassa kehkokuumeessa, eikä ollut helppo nakki perusterveelle nuorelle ihmiselle, eli jos sen rokotteella välttää niin hyvä niin.

Ai niin, maksaako teidän muiden äitiyspolikäynnit? mulle tuli ekasta ultrasta n. 25€ lasku, ja Jkl:n Gravidassa oli tämä toimenpide. Jotenkin olin käsittänyt että tuo kuuluu ns. maksuttomaan neuvolatoimintaan... Eihän tuo paljoa ole mutta kumminkin jotenkin yllätyin.

Semmoisia kuulumisia sinne, hyviä odotteluja teille muille! me lähdetään vielä pikku lomaselle Ruotsiin tässä viikonloppuna, kivaa semmoinenkin vaihtelu.

moikka!

Vintti: Mä luulin ja luulen edelleen, että ultra kuuluu maksuttomaan palveluun, kun mun mielestä kunta tarjoaa kaksi ultraa ja neuvolat ilmaiseksi.. voi olla, että olen sun kanssa samoin väärillä jäljillä, mut mä en ole vielä laskua saanut tuosta nelisen viikkoa sitten olleesta ultrasta.. Voihan se vielä tosin tullakin..

Mä täällä kotikonttorilla edelleen puuhastelen.. ei vaan ota ripuli hellittääkseen.. = /
Nyt mieskin oikein kunnolla kipeänä. yöllä kramppaili ja kuumetta aamulla heti 38.5 vaikka ottanu yöllä monta lääkettää.. huh.. kovasti olis huomenna menossa duuniin.. juu ei ole! Varasin sille lääkärin tänään klo 13.20 ja pidän huolen, että loppu viikko on saikkua herralla, li sen verran pelottavaa yöllinen kramppailu..

No tässä tärkeimmät mä jatkan hommia.

Uusi viikko uudet kujeet.. Nyt on työlupa lääkäriltä, loppuviikosta tehdään uusi työsoppari ja irtisanon vanhan.. Kiva fiilis, ihanaa päästä töihin puolen vuoden tauon jälkeen!! Eilen kerrottiin vanhemmille ja osalle sisaruksista. Ittee vähän jänskätti aihe, enkä ollut ajatellut yhtään kuinka iso ilose tuleville isovanhemmille ja sedille ja tädeille on. Silleen jännä juttu, tietty kun on ite aika tasasilla fiiliksillä mennyt niin ei osaa ajatella kuinka jotkut toiset voi iloita asiasta. ehkä sen syntymän jälkeen senkin ihmeen ja ilon sitten ymmärtää. On siis kaikki niin totaaliuutta tää lapsimaailma.
Perjantaina sain sikapiikinkin, eipä tullut isompia oireita, paitsi sen lihaksen kipeytyminen mihin se tuikattiin, mut sekin on jo ohi. Kaveri oli viikon keskussairaalassa pahassa kehkokuumeessa, eikä ollut helppo nakki perusterveelle nuorelle ihmiselle, eli jos sen rokotteella välttää niin hyvä niin.

Ai niin, maksaako teidän muiden äitiyspolikäynnit? mulle tuli ekasta ultrasta n. 25€ lasku, ja Jkl:n Gravidassa oli tämä toimenpide. Jotenkin olin käsittänyt että tuo kuuluu ns. maksuttomaan neuvolatoimintaan... Eihän tuo paljoa ole mutta kumminkin jotenkin yllätyin.

Semmoisia kuulumisia sinne, hyviä odotteluja teille muille! me lähdetään vielä pikku lomaselle Ruotsiin tässä viikonloppuna, kivaa semmoinenkin vaihtelu.

Jos ultrassa kävisi omalla terveysasemalla, niin silloin ei maksaisi mitään, mutta kaikki Gravidassa käynnit maksavat sen poliklinikkamaksun verran. Tyhmää, kun ultristakin joutuu maksamaan, mutta niin se vain on. Tosin huomattavasti halvemmaksi ultrat silti tulevat, kuin jos joutuisi yksityiselle menemään :)

Viimeksi muokattu:
Niinpä, ja täällä ei enää ultrata ollenkaan, pitää siis aina tehdä puolipäiväretki Jyväskylään. Sikäli tietysti kiva käydä selläkin niin ompahan vähän tutumpi mennä synnyttämäänkin, kun ei ole aiemmin tullut käytyä koko paikassa.

Kaikenkaikkiaan oon aika tyytyväinen julkiseen terveydenhoitoon. Tää kotipaikan arvauskeskus voi olla mitä on, aina vaihtuvine lääkäreineen, mutta onneksi isommat sössöt kuten taannoin itsellä kesällä hoidetaan muualla, ja se on ollut ihan huippukokemus. Aina sama lääkäri ja aikaa on ollut aina vaikka kuinka. Ja minua ne siitä kuitenkin laskuttavat, eli ei mene edes vakuutusyhtiön piikkiin.

Niin ja siis se piti vielä sanoa että onpahan sitten siellä gravidassakin hyvät laitteet ja niillä tottuneet ja rutinoituneet käyttäjät, joiden tulkintoihin voi luottaa. Ja halpaahan se loppuviimein on, minusta ainakin nuo omavastuut.. Oon tosiaan siitä sattuneesta syystä vielä pitkään noitten veromarkkojen suhteen plussalla.

heippa kaikille

Olipa ihan kuulla hyviä uutisia jonkun verran olen käynyt lukemassa mutta ei ole tullut kirjoitettua.

Meillä on ollut niin kauheaa vilskettä likkaleikattiin isäntä lähti 2 viikon työkeikalle ja löyty pimuilta täitä ja nyt on sitten siivottu.

Kävin eilen neuvolassa ja on ollut yhtä itkua koko eilinen ja tämä päivä ei löytynyt kuin yhdet sydänäänet ja vielä huomiseen täytyisi odottaa ennenku pääsee ultraan olen kyllä ollut kipeä ja koittanut parhaani mukaan olla rauhassa mutta huomenna sitten selviää

Yhteistyössä