kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa wimpula, että kaikki kuitenkin muuten kunnossa! Jätetäänkö se turvotus sitten kokonaan mittaamatta vai saatko uuden ajan? Me asutaan Vaasassa eli lähellä ollaan :)

Tsemppiä pikinen huomiseen ultraan!

ei sitä enää mitata,saivat jonkinlaisen lukeman,mutta sanoi,et se nyt ei oo varma ollenkaan kuiten,turvotusta ei näkynyt heidän mielestä ja lukemaksen sai 1,7 mm eli ihan normaali...Eilen kerrottiin mumolle ja papoille,tätille ja erittäin onnelliselle tulevalle isoveljelle :)

Viimeksi muokattu:
2.6.2010 Catriina, toinen - esikoinen 12/07
4.6.2010 Nimbu,toinen
4.6.2010 Wimpula, toinen - esikoinen 03/04
5.6.2010 Ensimmäinen,
5.6.2010 EnnaN
8.6.2010 Ekaakertaako?
10.6.2010 Amelia81, ensimmäinen
12.6.2010 Kesävauva, ensimmäinen
12.6.2010 Esikko-81
13.6.2010 Sanni80, ensimmäinen
17.6.2010 Pinja28, ensimmäinen
17.6.2010 Pikinen, kolmas ja neljäs - lapset 01/01 ja 08/02
18.6.2010 Helmiisi, toinen - esikoinen 07/08
18.6.2010 Yammy mammy, ensimmäinen
21.6 2010 Vintti10 ensimmäinen
24.6.2010 barbalala, toinen - esikoinen syntyi 17.11.08
25.6.2010 Barbara69
KiiraLiina
Kesä10

Päivitin listaan Barbara69:n lasketun ajan.

Täällä olo suht normaali. Ei enää ällötä juuri ollenkaan ja energiaakin löytyy huomattavasti enemmän kuin esim. viikko sitten. Vatsa muistuttaa jo vähän vauvavatsaa, varsinkin syönnin jälkeen. :-) Liikkeitä kovasti odottelen. Meillä seuraava neuvola vasta ensi vuonna eli 11.1.2010. Rakenneultra on 20.1.

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 13+2

Ihanaa, että täällä on nyt jo hyviäkin uutisia! Kamalasti kauhistellut tuota prosenttia minäkin, kun niin monella mennyt kesken...

Meillä NP ultra vasta 7.12 ja silloin lähes 13 viikkoa täynnä mutta hienoa että täällä oli jo joku muu selvittänyt, että ei ole liian myöhään, kun kanssa sitä aloin jo miettimään.

Nyt on alkanut jo vähän vauvamasu kasvaan tai sitten masu on turvoksissa. Varsinkin iltapäivisin ja iltaisin meinaan alkaa housut kiristään ja ahdistaan. Pitää yrittää viikonloppuna päästä mammahousu ostoksille. Mittasinkin ja kyllä se vyötärö oli 5 cm kasvanut, joten kait on uskottava :) Sinänsä kiva, että tulee merkkejä raskaudesta. Sitten kun NP-ultrassa käyty niin en jaksa varmaan enää yhtään piilotella asiaa töissäkään (jos vain siis siellä kaikki hyvin).

Täällä muuten ensimmäinen 5 päivää takana pitkään aikaan, että olen päässyt töihin joka päivä enkä ole oksentanut kertaakaan. Alkaa todellakin elämä helpottamaan! Iltaisin kyllä pahaaoloa mutta ei se niin haittaa. Nyt tosin kun mietin pitäiskö soitella illanistumisseuraa, kun mieskin pikkujouluissa, niin huomasin, että on vähän lämpöä. Toivottavasti tää on vain väsymyksen aiheuttamaan eikä mitään tautia! Vaikka mieli kovasti tekisi lähteä johonkin ihmisten ilmoille pitkästä aikaa, niin ajattelen, että nyt pitää levätä, että paras molemmille :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Todella kurjalta kuulostaa tuo keskenmenojen määrä. Surullista luettavaa. Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneneille!

Itselläni oli tänään np-ultra ja siinä kaikki vaikutti olevan kunnossa, verikokeiden tuloksia vielä odotellaan. Sydän sykki ja pikkukaveri oli ilmeisesti unillaan ja ärsyyntyi kovin liikkumaan anturin painellessa vatsaa :) hassua katseltavaa..

Kovasti itseänikin huolestutti, että onko kaikki kunnossa. Oireita ei hirveästi ole ollut, lähinnä nään yllättäessä pientä pahoinvoinnin tunnetta. Ja nälkähän on koko ajan.. Paino on noussut ja vatsaa turvottaa..

Muuten kaikin puolin hyvin mennyt. Hivenen motivaatio noihin koulutehtäviin on kyllä kärsinyt.. =)

Hei pitkästä aikaa! Tulin kurkkaamaan kuulumisianne.

Ihan ensiksi Suuren suuret pahoittelut kaikille ikäviä uutisia ja keskenmenoja saaneille! Se on niin epäreilua. Ensin odottaa kovasti vauvaa ja sitten se onni otetaan pois. Tiedän tunteen myös keskenmenon kokeneena. Paljon voimia ja aurinkoa jatkoon!!

Onnitteluja tietysti niille onnellisille, joilla on kaikki mennyt niin kuin toivookin! Olkaa onnellisia pikkuisistanne :).

Täällä odotus jatkuu hyvin, ilman sen kummempia oireita. Np-ultraa odotellessa, ensi torstaina päästään sinne. Todellakin jännittynein mielin sinne mennään, tai minä ainakin. Mies tuntuu olevan luottavaisella mielellä asian suhteen. Katsotaan sitten mitä siellä näkyy... Toivottavasti pikku-papunen on jaksanut kasvaa ja kehittyä!

Mutta tässä lyhyesti asiaa meikäläiseltä. Hyvää odotusta kaikille edelleen ja kohta alkaa jo joulukuu! Vetäydyn takaisin taustalle :)...

barbalala rv 10+2 ja poika 1v.

Päivitän vielä la:n kohdaltani.

4.6.2010 Nimbu,toinen
5.6.2010 Ensimmäinen,
5.6.2010 EnnaN
8.6.2010 Ekaakertaako?
12.6.2010 Esikko-81
21.6 2010 Vintti10 ensimmäinen
23.6.2010 barbalala, toinen - esikoinen 11/08
25.6.2010 Barbara69
KiiraLiina
Kesä10

Täällä ollaan, ei olla kadottu mihinkään..:)

Kiirus työviikko takana täälläkin ja väsy vielä kans jotenkin vaivaa.
Päivityslistalla mut saa poistaa 5.6. päivästä ja on nyt tosiaan 13.6.
Ensimmäinen kolmannes on nyt takana päin ja rakenneultra on 1.2. Inhottavan kauan saa odottaa..
Vatsa on alkanu pyöristymään ja varmaan jonkun ajan päästä sais mennä ostaa odotusvaatteita..mukavaa..

Surullista on kyllä lukea noista menetyksistä ..

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)

Nyt on sitten np-ultrassa käyty. Oli niin ihanaa! Siellä se pikkuinen venytteli... :) Kaikki oli muutenkin kunnossa, turvotusta 0,96mm. Jos sitä nyt voisi pikkuhiljaa uskaltaa ruveta ajattelemaan, että raskaana ollaan! Ja nyt onkin sitten pitkä aika odotella rakenneultraa tammikuun lopulle...

Heissan!
Viikonloppu taas takana, ikävä kyllä..
Kaikki mennyt hyvin.. rv. 14 jo kovaa vauhtia menossa =) Tilasin netistä mamma housut ja yhden paidan, kivaa kun on jotain oikeesti sopivaa päälle pantavaa. Oon saanu paljon miehen siskolta ja omalta siskolta mamma vaatteita, monet niistä vaan liian isoja, päätin nyt jotain ostaa ihan omaksikin. Nuo on sitten ihan kivoja lisiä sopivien vaatteiden lisäksi..

Ensimmäiset vauva vaatteetkin sain jo, miehen veljen vaimo on aika sähäkkä näissä hommissa ja kiikutti jo kassillisen erilaisia vaatteita. AIVAN IHANIA! :') Lisäksi sain convercen kengät! Söpöimmät ikinä! =) Oon hypistelly niitä koko eilisen päivän ja varmaan taas tänään uudelleen...

Jeps, mutta ei ihmeitä oloissa tai muissa.

moikka,
ajattelinpa kirjoitella tänne. Olen 21 vuotias, ensimmäistäni odottava. Viikkoja ei varmalle tiedä kun ei pillereiden jälkeen tullut kuukautisia ja käytettiin paria kertaa lukuunottamatta kondomia niin nyt ei tiedä milloin on tärpännyt, mutta kun hain sairaslomaa pahoinvointiin niin tk:n lääkäri tunnusteli että olisin ainakin 8vk huomenna 9vk :)
Meillä ensimmäinen neuvolakäynti 9.12 ja toivon että siellä selviäisi tarkemmin. Onko mahdollista että tekisivät ultran että saataisiin selville millä viikoilla olen? meillä np-uä 17.12 eli siellä viimeistään selviää, mutta olishan se kiva tietää jo ens viikolla että missä mennään.

Mulla kans massu pyöristynyt jo kovasti,mietin että alkoiko edellisessäkin raskaudessa jo tässä vaiheessa masu pömpöttää tällä tavalla,vai onko tää ihan kamalaa turvotusta vain :) Välillä vihloo ihan yhtäkkiä alavatsaan todella kipeää,toivottavasti ei merkki mistään pahasta,muuten mennyt kyllä hyvin,todella väsynyt olen aina vain,mut tää ilmaki masentaa jo todella paljon meikäläistä ainakin,ulkona ku tykkään aikaa viettää,nii kamalan pimeää ja sateista koko ajan,ei jaksa vaivautuu ulkoileen edes paljoa :( Tuleva ylpeä isoveli täällä odottelee kovasti vauvvaa ja esittää kipeitä kysymyksiä toisensa perään,ihanaa kun se on niin onnessaan :)

Iloisia terveisiä NT/NP- ultrasta (kumpi on oikein?? väliäkö tuolla..), sikiö löytyi, niskaturvotusta 0,6mm ja pääperämitta 42,2mm, ja viikkoja 11+1 ja kovin oli kaveri vastahakoinen sivuprofiilikuvauksiin, mutta kun aikansa kätilö höykytti anturia niin tulihan se sieltä. Välillä se hilutteli käsiään, ja oli joko naama tai selkä anturiin päin. Perään soittelevat jos veriseula yms hälyyttää.
Ei kyllä tullut mulle eikä miehelle sen kummempaa tunnekuohua taikka liikutusta, mutta olihan se ihana nähdä että sydän löi ja nuo alustavat tulokset on ok. Laskettu aika siirtyi päivällä neuvolan antamasta 19.6 eli on nyt 20. mutta väliäkö tuolla. Kaupassa koitin kattella vähän vauvan vaatteita, mutta eipä ne nyt hirveesti vielä kutsuneet. Vauva-lehden ostin, siinä sai toisen kaupanpäälle niin on vähän orientoitumislukemista neuvolabrosyyrien lisäksi. Onhan se nyt kuvien verran todellisempaa, jotain mustaa valkoisella. Ja ylihuomenna olisi toinen neuvolakin. Rakenneultra on tammikuun lopussa. Sukulaisillekin pitäis kertoa.. Ens viikolla ehkä..

Niin, ja mä sain sen työpaikan, ja aloitan siis tammikuun alusta! 8) Oon melkein siitä enemmän innoissani kuin raskaudesta, tuntuu niin uskomattomalta että saan vajaakuntoisena ja raskaana vakityöpaikan ja vielä suht miehiseltä alalta. Mutta niinhän se on että eihän raskaus saisi vaikuttaa, mutta niin vain sitä kuulee aina juttuja jostain muusta.. Tein kyllä lottolapunkin tänään, kun on jotenkin uskomattoman onnekas fiilis. Ihanaa palata ihmisten ilmoille töihin, nyt kun oon kohta reilun puolivuotta loisinu kotona.

Että semmoista, hyvä fiilis siis täällä. :)

Tässä vielä päivitetty lista:
4.6.2010 Nimbu,toinen
5.6.2010 Ensimmäinen,
5.6.2010 EnnaN
8.6.2010 Ekaakertaako?
12.6.2010 Esikko-81
20.6 2010 Vintti10 ensimmäinen
25.6.2010 Barbara69
KiiraLiina
Kesä10
taskulaatikko

Muoklasin kans omalta osaltani listaa. ENsimmäinen on monessa kohtaa. tarkoittaa varmaan lapsen lukumäärää.
Oma laskettu aika nimimerkillä ensimmäinen ja ensimmäinen lapsi on 13.6. * nauraa*
tänään oli neuvola ja sydänäänet siellä taas kuului..mukavata mukavata!!

Tässä vielä päivitetty lista:
4.6.2010 Nimbu,toinen
5.6.2010 EnnaN
8.6.2010 Ekaakertaako?
12.6.2010 Esikko-81
13.6.2010 Sanni80, Ensimmäinen
20.6 2010 Vintti10 ensimmäinen
25.6.2010 Barbara69
KiiraLiina
Kesä10
taskulaatikko

Paljon onnea hienoista ultrakuulumisesta kaikille, jotka on viime päivinä käyneet ultrassa!

Vihdoin alkoi joulukuu! Haluaisin taas leipoa torttuja. Nyt ne maistuu varmaan paremmin kuin silloin kuukausi sitten kun tein niin ekan kerran tälle vuodelle. Pipareitakin pitäisi pikkuneidin kanssa leipoa tässä joku päivä. Jouluvalot ja -koristeet laitettiin paikalle jo reilu viikko sitten. Nyt mietitään milloin laitettas kuusi. Ensi viikonloppu olisi hyvä ajankohta. Miten teidän muiden jouluvalmistelut? Vietättekö joulun kotosalla vaiko reissun päällä? Me ollaan vielä kahden vaiheilla.

Mulla on ällötys jo lähes kokonaan loppunut. Välillä tuntuu niitä repäisykipuja kun äkisti liikkuu, mutta olo on tosi hyvä. Massu näkyy jo vähän, mutta löysillä villatakeilla ja liiveillä sen saa kyllä hyvin vielä piiloon, jos tahtoo. :-)

Ihanaa joulukuun eka viikkoa kaikille!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 13+6

Tervehdys,

nyt viitsii kirjoittaa kun on huono olo hälventynyt. Tänään ekaa kertaa ultrassa ja ihanaa oli. Aloin ihan itkemään siinä, kun pikkuinen huito käsiään ja jalkojaan. Jotenkin uskomatonta, että se tollatavalla liikkuu ja tanssii niinkuin mieheni sano... mummo siihen heti että "orkesterinjohtaja tulossa" :). Nyt on ihana olo...

Ultassa käyty eilenä ja kaikki oli kunnossa :)
Olihan se ihanaa nähdä et kaikki oli kunnossa ja näki pikkuisen liikkuvan ja sykkeen kuuli!
Laskettu aika pysyy samassa eli 18.6 ja huomenna olisi neuvola sekä lääkärin tarkastus..tässä on nyt yön yli mietittävä sikarokotteen ottamista..saas nähä kumman päätöksen teen.

Moikka!

Kva kuulla hyviä uutisia. Mulla yksi suuri koettelemus tänään takana päin ja sain siitä ennen kaikkea henkisen voiton. Nyt senkin asian tiimoilta voin olla rauhassa ja siirtyä askeleen eteenpäin! =) Tänään jotenkin kovastikin suunnitellut taas tulevaa, hankintoja, auton vaihtoa jne... kivaa! Pikkuhiljaa varmasti alan jo ostelemaan tarvikeita, armasti alennusmyynneistä jos nyt näitä tavaroita alennukseen tulee ?? No kehdon tilaan jokatapauksessa ultran jälkeen.. =)

tsemppiä kaikille ja onnea odotukseen!

moikka kaikille

Olipa hyviä uutisia.

Itellä maha kasvaa joutusaa nyt on maha suurinpiirtein saman kokoinen kun juniorilla puolessavälissä.

Kauhujen hetket kodettiin tänään kun 12 tunnin syömättömyyden jälkeen piti juoda ns. kokista pullollinen eli kävin sokerirasituksessa meinasin pyörtyä labraan ja huono olo jatku melkein koko päivän.

No nyt on sikapiikki otettu joten turhaan sitä enään murehtii ja huolehtii!
Näin päätimme yhdessä.
Syke oli 160 pikkuisella kun kuunneltiin sydänääniä..olisko ollut jumppahetki menossa :)
Mamma vaatteita olen alkanut tilailemaan hennesin postimyynnistä ale hintaan...vielä toki menee omat farkut hyvin jalkaan..painoa oli tullut vain 200g lisää eli ei juurikaan mitään.

mutta hyvin voidaan täälä rv 11+5

Ohhoh,nyt taitaa päässä viirata tai jotain :D Mutta eilen koettua ja tänään myös,oon ihmeissään todellakin ja yllättynyt :) Eli pötköttelin eileen illalla kirjaa lukien sängyssä,nojaillen seinää vasten siinä.Sitten alkoi mahassa jyllään ja aloin katsoa massua,niin se heilui ihan miten sattuu :) Kuin se nyt jo näkyy :D Mitään en tuntenu,näin vain,ku massu heilui heh,oli ihanaa :) Nyt kun oon miettiny,kyllä se tottakai voi pitää paikkaansa.Ne ei vaan oo vauvan potkuja jotka siel näkyy,vaan ku vauva heiluu siellä ja ei osaa selittää,mut katsokaa vasiten kellä kesäkuun alussa laskettu aika niin vastaavasti,huomaatteko :)

Sikapiikistä vähän kyselisin, onko täällä kaikki ottaneet? Mä oon siirtänyt sitä sen verran, että tuli tuo 12 viikkoa täyteen, mutta ylihuomenna olis tarkoitus mennä ja vähän ristiriitaiset on tunteet... Tällä hetkellä oon kyllä ajatellut meneväni, vaikka tuntuu, että tauti on vähän laantumaan päin enkä tiedä kuinka todennäköistä sitä tartuntaa olisi saada. Mutta sittenpähän ei ainakaan tarttis enää sitä stressata. Onko teille piikin ottaneille tullut minkälaisia oireita?

Ohhoh wimpula, vähänkö ihanaa! Täytyypä ruveta täälläkin tutkailemaan :) Mä oon ajatellut, ettei niitä liikkeitä voi havaita vielä moniin viikkoihin...

Amelie81 rv 12+2

Pikainen kommentti Amelielle: Minä en ole ottanut sikapiikkiä enkä ota. Olen näin päättänyt jo pari kuukautta sitten. Syitä on monia. Meidän kohta 2v ei myöskään ole menossa piikille.

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 14+0

mullakin toinen raskaus,enkä kyllä odottanu minäkään :) Luultavasti ne on joitain ilmakuplia tai jotain vai voiko muka jo näkyä,en minäkään käsitä ja miettiny kovaa ja tutkaillu ja aina vain massu hytkyy ihan hassusti,miehen kans naureskeltu,et ei normaalisti kyllä noin osaa vatsalla temppuilla,et pakkohan sen on johtua pikkukaverista :)

Tulin vaan ilmoittamaan, että täälläkin on yksi erittäin onnellinen kesäkuisen odottaja :)! Kaikki oli hienosti np-ultrassa aamulla ja onnenkyynelkin tuli silmään ;). Koko vastasi viikkoja ja juppaaminen oli suloista! On niin hyvä mieli!

Tuosta rokotteesta: eli itse sen otin, kun viikkoja oli 7+4. Mitään oireita mulle siitä ei tullut. Rokotuskohta oli vähän arka pari päivää, mutta se oli siinä. Ei siis niitä "paljon" puhuttuja lihassärkyjä, kuumetta jne. ei tullut kyllä tänne.

Hyvää joulun odotusta kaikille!

barbalala ja papunen rv 11+1

Yhteistyössä