kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hui.. onko täällä ihmiset siis jo ostanu oikeesti kaikkia tarvikkeita ennen edes ensimmäistä ultraa?? Mä en kyllä ole uskaltanu hankkia mitään kun jos jotain tapahtuu niin olis kauheeta säilytellä niitä tavaroita mahdolliseen seuraavaan kertaan.. No kukin tavallaan. Sen kehdon meinaan kyllä alkuvuodesta hankkia, mutta loput saa odottaa kevääseen..

Täällä edelleen odotellaan ekaa ultraa, joka on ensi viikon keskiviikkona. Menen sinne yksin, mies on leikkauksessa : ( Ainoa kaverini, joka tietää asiasta ei pysty mitenkään olemaan pois töistä tuolloin, joten hänestäkään ei ole apua. Ultra-aikaa en edes yritä siirtää, oli jo alunperinkin vaikea sopia sitä minun koulu- ja työjuttujeni takia... No, toivottavasti kaikki on masussa hyvin! "Raskausoireita" eli iltaväsymystä ja äklötystä silloin tällöin on edelleenkin ollut, joten uskoisin beiben olevan hengissä. Kuitenkaan en ole "uskaltanut" katsella vauvatarvikkeita, ja vaikka tietäisinkin varmasti kaiken olevan ok, niin tuskin siltikään vielä näin alkuvaiheessa mitään hankkisin. Pikkaisen on alkanut masu pömpöttää, varsinkin iltaisin, johtuen vissiin turvotuksesta :D

Positiivista mieltä kaikille näinä harmaina syyspäivinä!!!!!

10+6

hei ystäväiseni.

Kävin kipujen takia äitipolilla ja matkalla kyyneleet valu kun ajattelin että jos se tulee kesken. kaikki hyvin loppu hyvin kaikki oli kunnossa.

Mutta tämä ajatusleikki kaksista sydänäänistä ei ollutkaan mitään typerää ajatusleikkiä vaan totta :))))
siellä ne köllöttelivät :)))

En tiedä että onko vauvamasua, mutta vatsa on kyllä pömpöllään ja kyllä sen huomaa. Ja olen käyttänyt jo mammahousuja kun omat ei mahdu vyötäröstä kiinni. Ja ne tuntuu paremmalta, kun ei purista masua.
Pakko mennä vkl ostamaan isompaa rintsikka kokoa, kun kyllä ne puristaa liikaa ja ei ole enää mukavat päällä. Ihan mukava vaan kun tuntuu olevan vähän enemmn varustusta :) Ei haittaa!

Meinaan ottaa äitiyspakkauksen. Se on tosi hyvä aloituspakkaus :)

Otin sitten sikarokotteen TI ja olin sitten seuraavan yön 38 asteen kuumeessa ja päätä särki niin paljon. Se ei kestänyt kuitenkaan kuin sen yön ja aamun, sitten alkoi helpottamaan. Jännä miten kaikki on reagoinut rokotteeseen vähän eri tavalla. En olisi halunnut ottaa rokotetta, mutta kyllä sitä sitten kallistui sille kannalle kuitenkin. Ja niinhän THL on ainakin vakuuttanut, että turvallinen on. Jotenkin ei haluaisi ottaa vaan mitään ylimääräistä raskausaikana. Mutta minkäs teet, kun sattui sikakausi tähän.

huomisesta alkaa rv 12 :) Vointi jo parempi. Maistuu ruokakin jo vähän paremmin. On päiviä ja hetkiä, että on tosi hyvä olo jo. Kyllä se tästä.
Kaikille mukavaa odotusta :)

Pikinen, paljon, paljon onnea kaksosten johdosta! Mahtavaa! :-)))

Noista hankinnoista vielä lisäkommenttia. Meidän esikoinen täyttää ensi kuussa 2 v ja hänelle ostettiin kaikki tarvittava eli suuremmat hankinnat on tehty. Vaatteita tietysti tulee ostettua tälle uudelle tulokkaalle, ja tuota mainitsemaani sitteria ajattelin myös. Me saatiin tytöstä äippäpakkaus vm -07, jossa on mielestäni tosi nätit kuosit ja värit. Otetaan nyt myös pakkaus. Kaksostenrattaat saadaan luultavasti siskolta lainaan. Hän niitä jo tuossa keväällä kovasti oli meille jo tarjoamassa.

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 12+0

Oi Pikinen, onnea onnea tuplsa sydänäänistä kovasti:)

Mää just heräsin horroksesta...oli pakko vetään vähän lonkkaa ku meinas tupata väsyttään niin. Nyt sit vähän virkeempänä kait:). Siinäpä meni ajatukset siivouksista, kaippa sitä levätä pittää sillon ku kroppa niin sanoaa, siivoilla kerkee kyl myöhemminki:)

Joo itelläni nyt on 10 viikko loppu puolellaan ja ku ens ma on ultra sillon ollaan jo 11 viikolla. Tosiaan mun pahat olot on helpottanu kyllä.

Ite en oo ostanu mitään vauvakamoja en edes kattellu vakavissaan vielä mitään. Ajatusleikkejä vaan käyny ja pienessä päässä laskeskellu kuin paljon tulee (toivottavatsi) menemään rahaaa pikku tulokkaan hankintoihin:). Tosin järki päässä saa tässäki hommassa olla..mitään 800 e vaunuja meille ei edelleenkää esimerkiks tule.:)

Mutta kyllä vauvakamat ostetaan vasta sitten ku raskaus edenny pitemmälle, en todellakaan näin aikasessa vaihees vois kuvitella ostavani mitään. Eri asia jos ois aiempia mukuloita ja niiltä ois jääny tavaraa nurkkiin pörrään.

Tuplaonnittelut Pikiselle!! Aika hurjaa! Ja tosi jännä että ne voi tollai aavistaa. Meillä mies on toivonut kaksosia tai jopa kolmosia koko ajan ja jo ennen raskauttakin.. Olis kuulemma lottovoitto. Eipä taida olla sillä ihan realististista kuvaa aiheesta, ja riskeistäkään. Vaikka olisihan se tavallaan ihanaa. Muttaa kyllä se yks ihan hyvin riittää, näin alkajaisiksi. No, 30.11 on ultra, sittenpä näkee mitä löytyy vai löytyykö mitään. oireet edelleen aika vähissä, kuvotus harventunut ja ehkä väsymys lisääntynyt.

Ekaakertaako: minne päin matkaatte? Italia on ihana maa ja ruuat on aivan mahtavia! Voisin syödä vaikka viikon antipastoja! On tullut joskus vietettyä enempikin aikaa siellä suunnalla, ja niiden ihmisten ystävällisyys ja sydämellisyys lämmittää ja yllättää kyllä aina. omatoimimatkat on kyllä mukavia, tosin eipä oo pakettejakaan pahemmin tullut kokeiltua, kun on nuo hyväksi todettu. Käytiin tässä hiljan Saksassa, ja ostin sieltä varmaan viidet housut kun halvalla outleteista sai. Otin osan tosi isoja, jotta on talvellakin pidettävää. Niitä voi sitten resorilla ja kuminauhalla tuunata vyötäröltä. Nyt on ihanaa kun on löysiä vaatteita, vaikka kiloja ei kyl onneks oo tullut, mutta tuskinpa tästä ihan heti pienenee. Eikä tarvi sitten ahdistua jos jonain aamuna nappi sanoo poks vanhoista vaatteista. Rintaliivejäkin vissiin tarttis hankkia, nää normi DD:t rupee pursuaan yli, kauhulla odotan kesän tissejä.. Näissäkin on ollut ylimääräistä, ja vaikka välillä oon laiduttanutkin mm. 10kg, ei kuppikoko oo juuri muuttunut.. Tarttis varmaan joskus pienentää tai jotain..

rv 9+4

kiitos kiitos

Tunteet tahtoo myllätä aika paljon mutta toisaalta ihana kahtella tuota kuvaa missä ne näkyy ja ens viikolla otetaan uusiksi koko homma pitää vaan kirjoittaa muisti lappu kaikista kysymyksistä paperille mitä ennen ens viikkoa tulee mieleen.

Täälä alkaa rv 10+0 ja ultaan menossa 30 pv...menis vaan aika nopeasti!
Tuntuis ehkä todellisemmalta et masussa asustelee pikkuruinen:)
Pahoinvointia ollut iltaisin..nyt parina iltana ei mitään ja väsymys kyllä painaa!
paino laskenut -2kg ja omat housut vielä mahtuu hyin.Ekassa raskaudessa pärjäsin aika pitkälle omien housujen kanssa..muutenki oli aika pieni raskaus maha :)
meillä esikoinen sairastaa,ollut kovassa kuumeessa 3pv ja pari viimeyötä mennyt valvoessa.
Edelleen tässä pähkäilen sikapiikin kanssa,otanko vai en..epidemia kuulemma poistumassa päin jo!
Onko täälä muita ketkä ei ole sitä ottanut?

Pikinen: Onnittelut tuplista :) ja hienoa et selvisit sikataudista ja kaikki on hyvin!!!!

Helmiisi, mä en ole ottanut sikapiikkiä. Ei olla otettu sitä myöskään meidän kohta 2v-pikkuneidille. Ihan alusta asti mun mielipide on ollut sitä vastaan.

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 12+1

Moikka moi..

ihanaa viikonloppu! Illalla olis vielä kyllä hommia pitkään, mutta kuitenkin taas kaks vapaata! =)

Pikinen: Ei ole todellista!!! Onnea ihan hirveästi!! Näin ne vaan uniin tulee tietyt asiat. Kai mullakin sittenkin on kaksoset ja toinen 15 vuotias kahden päivän jälkeen =)

Sanni80: Mulla sama juttu, pakko olisi ostaa uusia rintsikoita, mutta menee kyllä hankinnat lähemmäksi joulua, nyt ei vaan ole liikaa rahaa =/ Sama juttu, aion ottaa äitiyspakkauksen, sieltä saa niin paljon hyviä perusjuttuja lapselle, kun ei ole mitään!

Vintti10: Meillä matka kohti Roomaa! =) Varattiin tosi kiva huone pienestä, kuuden huoneen hotellista. En oo koskaan Roomassa käyny, matkustellu kylläkin paljon. Asuin kolme vuotta ulkomailla työnpuolesta tossa 04-07 välisenä aikana ja matkustus jäänyt kyllä veriin lopun elämäksi. Harmillisen vähän vaan rahaa matkustella enää! =(

Mulla Vintti10 ihan sama kauhu! Sama juttu DD normisti ja nyt tursuu todellakin ulos.. en edes tiedä mistä kaupasta ja millähinnalla E:tä ja F:ää saa??? Varmaan Stockalta ainakin! =/ Siksi pakko siirtää hankintaa tuonnemmaksi vielä..

Helmiisa: Joo tauti poistumaanpäin tällä erää, mutta uusi ja pahempi aalto tulossa keväälle, eli sopivasti sille ajalle kun meillä synnytys lähenee = / Keväällä rokottaan riskiryhmät vielä uudelleen. Tämmöstä muistan jostain uutisista kuulleeni..

kyllä just kun luulin,että se ois ohi..niin ei. Siis kaverimme yrjö. Ei ollu oikeen nälkä mut päätin kuitenki vetää kananuggetteja ja nuudeleita vähäsen..pakkohan sitä on syödä..no kerkes annoksen vetää ni samantien tuli olo,että virheteko... No Joo en valita. Hetken kerkesin jo miettiä tuon pahoinvoinnin katoomista.:) Tosin mulla on vaihtunu aamuykäilyt nyt siihen,että ruokailu tuottaa joskus huonoo oloa..etenki jos syö sillon kun ei tee mieli..vaikka järki sanoo et on syötävä että jaksaa ja sinttikin sais kaiken mitä tarttee:)

Tuo kevään sika influenssa kyl ottaa päähän..nyt vähän harmittaa et meni nyt ottaan sen rokotteen..näyttäs tääl etelässäki hiipuvan jo tuo eipidemia vissiin.

Apua maanantaina ois se ultra!!Mua jännittää jo nyt aivan sairaan paljon..apua..mä varmaan pyörryn jännityksestä tai jotain siel jorvis. ja se on vasta 13.30 et joutuu jännäileen koko aamun...saa nähä tuleeko su.ma välisenä yönä nukuttua paljo:). Meil on ukkelin kanssa vapaa viikonloppu yhteinen, ihanaa päästään saunomaan yhes saunavuorol ja kaikkee, otetaan rennosti ja nautitaan:).

Mies on tällä hetkellä kiinnostunut selkeesti enemmän uudesta tulevasta puhelimestaan kuin sintistä:D Eilen meinasin vetää herneet nenään ku se oli silleen,et eikös se oo normaalia,että äiti on siitä kiinnostunut enempi syntymään asti:D. Voi pikkusta...se on vielä varmaA hämmennyksissä ja nyt mietinkin,että miten minä saisin sen konkreettisesti mahollisimman paljon tähän mukaan. No saapi tulla ultran jälkeiseen lääkärineuvolaan mukaan mikäli siel ultras kaikki jees:).

Mutta tällä hetkellä tuntuu sintti olevan miehelle joku epämääräinen asia , koska mitään konkreettista ei ole..Varmaan maanantainen ultra on kyl sit yks sellanen konreettinen juttu sitten hänellekin:).

Moikka moi!

Kirjottelen vielä ja palaan sitten ensi viikolla..

Musta sun Tiukku ei kyllä kannata harmitella yhtään, että olet ottanu rokotteen, ensinnäkin se ei siitä miskikään muutu ja vaikka epidemia on laantumaan päin niin ei se loppunut ole!! Ja tokikaan et voi olla varma olisitko sairastunut kuitenkin jos piikkiä et olisi ottanut.

Meillä aikalailla samanlaista, että mies ei kovin innostunu vielä asiasta / ei pelkää pahimpia samallalailla kun minä.. No kai se on normaalia kun naisen sisällähän se vauva on ja nainenhan kokee kaikki ne muutokset konkreetisesti alusta alkaen.

Mua ärsyttää se, että mies on niin hemmetin "korvaamaton" töissä, ettei välttämättä saa järjestettyä tuntia vapaata töistä kesken päivän, että pääsis mukaan ultraan. Meillä siis tiedetään vasta ti aamulla pääsekö mies mukaan vai ei.. = (

Otin eilen puheeksi sen ultran ja sanoin, että en halua että herra kiinnittää muhun sit mitään huomiota tai toijottele, vaan keskittyy joko lääkäriin tai monitoriin nii hän suutahti siitä, että ei hän nyt normaalistikaan mua "tuijottele".. huh. Pointti mulla vaan oli se, että tuo kyne nyt ei muutenkaan ole niin kiva kokemus ja ketään miestä mulla ei ikinä moisessa hommassa mukana ole ollut. Toioisin häneltä vain hienotunteisuutta ja tilannetajua kuinka tilanteessa käyttäytyy jotta minulla mahdollisimman helppo olla tilanteessa. Välttämättä hänelle ei kuitenkaan sisätutkimukset jne kuulu.. Aaaarrg!!! No kaipa tuo viesti meni perille kun sanoin, että mieti itsesi jossain alapäälääkärissä ja minä sua siinä vieressä tuijottamassa, tuskin olisi se mukavaa! Täytyy kyllä myöntää, että hiukan hermostuttaa tuo tilanne mennä kynekologille miehen kanssa. Miten muilla ensikertalaisilla?

Täällähän onkin ens viikolla monella jännät paikat! Eka ultra kun lähestyy... Onnittelut Pikiselle!! Aikamoinen uutinen :)

Mä en kans ole ottanu sikapiikkiä ja oon miettinyt joka päivä oliko se nyt sitten järkevää vai ei? Kummassakin puolensa, näin päätin nyt, katotaan sit keväällä uusiks jos 2 aalto tulee.. Ja toivotaan ettei se iskis ainakaan pahimpana versiona.

ekaakertaako?: Mä olin miehen kanssa alkuraskauden ultrassa ja komensin sen aika tiukasti istumaan mun vieressä olevalle penkille. Vaikka se nyt on ennenkin toosan nähnyt ni en halunnut että se näkee miten sitä anturia pyöritellään... oli se ehkä vähän kiusallinen tilanne aluks.. Mut eipä siinä ihmeitä, hyvin meni!

Oi, ja Roomaan ootte menossa... Olen kateudesta vihreä!! Oon viime keväästä asti haaveillu matkasta sinne :) Ihanaa reissua teille kun sen aika koittaa.

Oon nyt monta päivää yrittäny Googlettaa miten stressin aiheuttama ahdistus ja siitä seuraavat hengitysongelmat vaikuttaa sikiön hyvinvointiin mut huonosti löytyy tietoa... Stressaa työ ja muut asiat niin mahdottomasti! Sain onneks ajan maanantaille ni pääsen juttelemaan neuvolaan asiasta.. Ja sehän ei tilannetta paranna että stressaa sit kahta kauheemmin kun pelkää vahingoittavansa niin kovasti toivottua masuasukkia..

Jaa en tiedä mitä tapauhtui kun viestini katosi mutta tässä lyhennettynä uudestaan..

Mutta siis aiheesta mies sisätutkimuksessa: meillä meni varhaisultra tosi hyvin enkä tuntenut sitä kiusalliseksi eikä musta mieskään. Tosin tuijotti kyllä kokoajan ruutua ihmeissään. Tosin gynegologi ohjasi istumaan tuoliin siihen sivuun, joten ei suoranaisesti nähnytkään mitä sisälleni työnnettiin.
Asiaan saattoi vaikuttaa myös se että gynegologi oli tosi iloinen ja helposti lähestyttävä ja nainen. Ja sekin helpotti, että itse olen ollut kerran sisätutkimuksessa kasvaimen takia opetussairaalassa siten että oli 3 kandia tutkimuksessa mukana. Se ainoa tyttö suoritti harjoitteluna sisätutkimuksen lääkärin jälkeen. Aluksi olin ihan kauhuissani, mutta loppujen lopuksi mua alkoi naurattaan, kun mua alkoi käydä ne pojat sääliksi. Olivat ekaa kertaa vastaavassa tilanteessa ja suunnilleen ikäisiäni eikä ne olis tiennyt mihin olisivat katsoneet kun olisi pitänyt seurata tarkasti mitä alapäässäni tehdään.. :) ja sitten vielä mietin kokoajan että tunnenko ton toisen jostain. Siinä oli kyllä sellainen kokemus, että aika rennosti on sisätutkimuksiin mennyt sen jälkeen :) Luonnollisia asioitahan ne on -sillai pitää yrittää ajatella. Mutta ymmärrän kyllä, jos tuntuu oudolta.
Toivottavasti miehenne pääsee mukaan. Tai musta ainakin meillä oli hyvä, että pääsi. Vaikka ei vielä täysin ole samalla tavalla konkretisoitunut kun mulle niin ainakin pääsi näkemään, että siellä liikutaan ja on sydän ja kaikkea. Onneksi sai järjestettyä seuraavankin ultra-ajankohdan (eli siirrettyä työkokouksen) niin, että pääsee mukaan.

Jatkan täällä talopakettien valitsemista. Tontti ollaan siis saatu ja rakentaan pääsee samoihin aikoihin kun LA, joten pientä projektia pukkaa päälle..

Ihanaa perjantai iltaa ja viikonloppua kaikille!!

Ja sikapiikistä vielä:
itse en ottanut. Ja nyt mietin kokoajan onko se oikea ratkaisu. Tosin saanhan sen koska vain.. Eli ei tässä nyt hyviä ratkaisuja olekaan. Pitää vain koittaa olemaan ajattelematta. Itse olen miettinyt, että jo sitten kun 12 viikkoa on täynnä niin miettisi uudestaan asiaa. Ihan yli hysteerisesti kyllä pesen käsiäni enkä koske vessan kahvoihin jne töissä.. Toivotaan vaan kaikki, että säästytään sairastumatta!

moi

Tuosta sikapiikistä otin sen ite sairastin myös sikaflunssan ja söin tamiflu kuuriin ja siltikin kaksoset voivat hyvin.

Ei tällä hymyllä ole rajaa koko ajan on kuin naantalin aurinko ja ajatuksissa kaksoset.

On tietenkin niitä hetkiä kun on kipeä tulee sanottua mitä milloinkin mutta onneksi suurimman osan ajasta on hyvällä tuulella ja voi hyvin.

Onko teidän miehet avautunut tästä raskauden onnesta ja odotuksesta?

Onnea kaikille ultraan meniville.

Mä otin myös sikapiikin silloin heti kun sen sain eli olisko jo kolmisen viikkoa sitten. Hirvee pohtiminen oli mutta neuvolan täti ehdottomasti suositteli ja pari muutakin lääkäriä joiden kanssa mieheni puhui ja kyseli. Eli olen tosi turvallisilla mielin nyt asiasta.

Pikinen kyseli miehen suhtautumisesta.. Mun mies on ainakin yhtä raskaana kun mäkin, elää ihan täysillä mukana ja haluu tulla kaikkiin mahdollisiin ultriin ja neuvoloihin mukaan. On myös kirjoitellut kovasti neuvolasta saatuun raskausoppaaseen päiväkirjaa tulevalle pikkuiselle. Oon kyllä tosi onnellinen että se on niin messissä.

Ainiin, onnea pikinen kaksosista, ihanaa!!

No mies on onnellinen kyllä täälläkin, mutta eipä tuo oo hehkuttanu vielä asiaa mitenkään..en tosin itekkään kovin kauheetsi ole vielä uskaltanu riemuista ennenku tää huominen ultra nyt sit ohitte.:) Hitsi mua jännittää. Jotenki mulle on itellä fiilis,että kaikki on hyvin. Vaan entäpä jos ei olekaan, entä jos se niskapoimu turvotus menee yli rajojen..mitäs sitten.. Oletteko muut miettineet,että miten toimitte jos se niskapoimu turvotus on yli?Meillä neuvolassa ainaki myös kehotettiin miettimään tuotakin vaihtoehtoa..tosin mietinnät on jääny vähän vähille tässä. Mun tädillä on down lapsi ja olen jonkun verran kyl nähny sitäki puolta asiasta siis.

kaikenmoisia ajatuksia pyörii päässä tässä tällä hetkellä.

Tosin meillä mies stressaa mys tulevaa taloudellista tilannetta..asutaan pk-seudulla ja meidän vuokrakin on ihan sikakallis..et mites sit ku toinen ei ookkaa enää töissä..vaan onpa se äitiysraha vissiin ihan hyvä 9 ekaa kuukautta kun on kuitenkin keskiverto tuloilla tehny duunia ite kolmisen vuotta sitten:).

Huominen on varmaan yks elämän jännittävämpiä ja merkityksellisempiä päiviä.

Mä kävin katsomassa kiinalaisesta raskaushoroskoopista kumpi tulee..
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf
Poika tulisi sen testin mukaan. Ja sitten tein sen testin jossa sormukseen pujotetaan hius ja pidetään vatsan yläpuolella. Niin siinä mulle tuli tyttö. Pyöri niin hyvin. Tein sen vielä kahteen kertaan. Eli fifty fifty. Mutta oma tuntemus olisi nyt tyttö kuitenkin.. näin alustavasti :) Ja sitten on kiva alkaa katsomaan, että millainen vatsan muoto alkaa tulemaan..

Hieman aikaitahan tuollaista on nyt miettiä, mutta on kiva vähän fiilistellä jo ajatuksella ja saa kivoja ajatuksia. Kun kumma kyllä että miten sitä meinaa stressiä saada aikaiseksi vähän joka asiasta.
Nyt olen alkanut hieman stressaamaan NT ultraa, joka on parin viikon päästä. Pelkään, että siellä tulee sitten huonoja tuloksia. Kun nyt on tähän asti mennyt kyllä hyvin.
No yritän unohtaa sen nyt, koska ei se murehtimalla parane. Siellähän sen sitten saa tietää. Ja pitää vaan toivoa, että kaikki hyvin ja yrittää vaan miettiä mukavia juttuja siihen asti :)

Sitä ennen kamppailin sen sikapiikin kanssa, mitä monet myös täällä miettii..
kun en olisi sitä halunnut ottaa.. mutta sitten punnitsin asioita ja tultiin loppuen lopuksi siihen tulokseen että kannattaa. Ja jos tässä on se uusi aaltokin tulossa. Mutta nyt se on otettu ja ei tarvitse sitä ainakaan enää stressailla. :) Ja kaikki lääkäreitä myöten on puhunut sen turvallisuudesta, joten ajattelin etteivät he nyt voi valehdellakaan,jos vähänkin epäilisivät sen luotettavuutta.

Nyt voisin mennä syömään puuroa yms. Kun ruoka on taas maistunut ihmeen hyvin. Ihanaa kun tulee jo enemmän näitä päiviä että ruoka maistuu ja ei ole koko ajan huono olo :) Jee!

Rattoisaa päivän jatkoa kaikille!

tiukku: kun odotin nuorimmaista joka on nyt 7 v neuvolassa mulle sanottiin että kannattaa ehdottomasti tehdä abortti että teille tulee downinsyndroomalapsi no menin sitten lapsivesipunktioon ja selvis että meille tulee terve tyttö.
Vastausta kysellessä kysyin ensin lapsen sukupuolen ja sitten vasta onko se terve koska mulle olisi ollut ihan sama onko lapsella downinsyndrooma vai ei se olisi saanut syntyä siltikin.

Huomioikaa tämä on VAIN MINUN MIELIPIDE ja omana sen myös kirjoitan ja ymmärrän täysin toisten erinlaiset mielipiteet mutta kellä on oikeus päättää saako downinsyndrooma lapsi syntyä vai ei uskon että jos näitä tutkimuksia ei tehtäisi ja syntyisi jollainlailla kehitysvammainen (inhoan tuota sanaa) niin varmasti se olisi joka vanhemmalle yhtä rakas kuin se ns. tervekin. Voihan lapsella kuin lapsella olla kehityshäiriöitä tai muuta tai loukkaantua ja vammautua.

hyvää ultraa kaikille.

Huomenta!

Esikko-81: Juu, mä olen kanssa tarkat ohjeet antanu miehelle miten se toimii siellä gynellä. Kuitenkin haluan kysellä tiettyjä hyvin intiimejä asioita lääkäriltä ja ne kysyn todellakin mielelläni kahden lääkärin kanssa.. no täytyy vaan asennoitua niin, että tämä on maailman luonnollisinta ja kuitenkin ollaan yhdessä kurkkaamassa miniä.

Tiukku: Samaa mietin täällä. Asutaan kanssa vuokralla Helsingissä ja vuokra on todellakin aikamoinen.. Mietitty on, että ostettaisiin ensi syksynä oma, kun niihin saa lyhennysvapaita vuosia, maksettas tuollon kyllä paljon vähemmän kuukaudessa pankille kun mitä nyt vuokraa.. No täytyy katsoa mitä Helsingin kaupunki meinaa vuokrien kanssa.. miten paljon ensi vuodelle nousee.. = /

Pikinen: Sanonpa omankin mielipiteeni tähän down -asiaan.. Tässä kohtaa olen 90 %:sen varma, että jos lapsella todettaisiin downsyndrooma tekisin abortin. Minusta ei kertakaikiiaan olisi siihen, että koko loppu elämäni olisin "kiinni" lapsessa. hän ei koskaan pääsisi normaaliin elämään kiinni, eikä pääsisi nauttimaan kaikista elämisen onnista samallalailla kun terve lapsi / aikuinen. Minä olen myös seurannut downsyndroomaa ja heidän perheen elämää ja minusta ei vain valitettavasti olisi siihen! Olenko sitten huono äiti ja ihminen, en tiedä, mutta tällainen olen ja uskallan sen myös ääneen sanoa! Sitä en epäile, ettenkö rakastaisi lasta samallalailla jne. tottakai rakastaisin! Mutta Pikinen kun kysyt, että kenellä on oikeus päättää, niin lapsen äidillä on oikeus päättää! Lapsihan vaikuttaa äidin elämään oli terve tai ei! No tämä myöskin vain minun mielipide ja tietysti jos uutiset ovat ikävät niin varmasti pohdin asiaa vielä uudelleen, mutta samalla ajattelen, että olen kuitenkin vasta 30 ja meillä on mieheni kanssa aikaa vielä runsaasti yrittää uudelleeenkin.. Kuulostaa julmalta, mutta täytyy tässä omaa ja miehenkin elämää miettiä..

No nii.. viikonloppuna ei juurikaan mitään ihmeellistä. Töissä ja lauantaina baarissa tyttöjen kanssa. Sitä kesti sellasen 45 minuuttia. Oli ihan kauhee kokemus! Selvinpäin ja katsoa sitä örveltävää porukkaa! Kaikki tönii ja tuuppii ja jää jalkoihin, tuli niin hiree ahdistus, että oli heti pakko soittaa miehelle, että haluun pois! no jatkossa tietää, että illanistujaisiin voin osallistua, mutta baariin turha edes miettiä lähtevänsä! huh.. = / Sunnuntaina sitten nautittiin kaffet anopilla.. ja nyt tas töissä.. plääh!

rv 13

Huuuuuoh. 3,5 tuntia kärvistelyä...apua jännittää niin paljon kyllä että. Pitäs jotain aamupalaa syödä vaan ei oikein maistu eikä pysty keskittyyn mihinkään. Mua ei oikestaa häiritte tuo et se tehään alakautta ja mies on siinä mukana. Ihan sama. Ei varmaan maailman kivoin fiilis , mutta kaippa sen kestäää.

En oo aikoihin jännittänytkään varmaan mitään näin kun tätä ultraa..mies on tyyni ku viilipytty....kykenispä itekkin.Mä niin toivon ,että siellä olis se pikku sintti hengissä:).

Tiukku: Tsemppiä, kyllä kaikki varmasti on hyvin! (hyvä tässä llohdutella toista kun itse tuntuu, että oksentaa, vaikka vasta koettelemus huomenna.. ). Tsemppiä ja heti uutisia sitten kertomaan tänne!

Yhteistyössä