KESÄKUUN VAUVAT 2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kata

Vieras
Heippa!!Joko löytyy kesäkuuksi plussanneita muita??
TÄällä epätodellinen olo,meille tulee vauva.

Tämä on toinen yhteinen vauva,Tyttö täytti heinäkuussa 1.

Ite olen 32 ja mies kohta 36...

Lisää masunkasvattajia kesäkuuksi!!

Hei,
Täällä plussa pärähti tikkuun viikko sitten, ja yhtälailla epätodellisessa olotilassa ollaan. Esikoisen (08/2005) jälkeen oli tarkoitus olla jonkin aikaa töissä, mutta kuukauden kuluttua töiden aloittamisesta tämä toinen ilmoitti olemassaolostaan. Laskettu aika olisi kai 4.6. - varmuudella en tiedä kun kierrot on vaihdelleet 25-35 pvän välillä. Ikää mulla on 35-vuotta ja miehellä himpun verran enemmän.

Toivottelen nyt hyvää yötä ja hyvää viikonloppua. Jospas viikonlopun aikana löytyis lisää plussaajia niin pistetään aktiivinen ketju pystyyn ja aletaan odottaa kesäkuuta yhdessä.

Heeiiippa!

Täällä plussasi myös viikko sitten, ja laskettu aika tuo sama 4.6. kuin Mirkullakin. :) Ihan ensimmäinen olisi nyt siis tuloillaan.. Kyllä on jännää! :D

Niin minä siis melkein 29v (ensi kuussa) ja mies samaa vuosimallia.

Kiva kivaa,Mirkku ja Viikuna!!
Teillä myös -05 Mirkku,kuukauden meidän tyttöö nuorempi.
Mukavaa saadaan lisää kesäkuisiin kirjoittelemaan ja jakamaan odotusjuttuja!!
Viikuna sulla onkin jännää kun ekaa odotat,meillä melko tuoreessa muistissa,mutta yhtä uutta se aina on,mullakin tämä jo neljäs raskaus-kaikki olleet erilaisia!!

Minä uskaltauduin vihdoin tekemään testin tänään (menkat tasan viikon myöhässä) ja plussahan sieltä tuli!! Olo on ihan epätodellinen, vaikka oireista osasin jo asian laidan aavistella. Vauva-lehden mukaan esikoista voi odotella la 2.6.
Itselläni ikää 28v, avomies vuoden vanhempi. Lähikaveripiirissä ei ole muilla vielä vauvoja, joka lisää täpinöitä entisestään!

KAisu,Onnea sullekin isosti ja kirjoittelemaan tänne vaan!!
Mulla on ollut ihmeelllistä nippailua mahassa,vihloo välilläkin oikein..
Ei oikein mitään muuta oiretta ole paitsi kauhee nälkä koko ajan.Pelkään että pahoinvointi iskee mä tytöstä oksensin ympäri vuorokauden liki kolme kuukautta...

Jaaha täällä alkaa iltatouhut,mentävä!!

Meille odotellaan myös uutta vaavia kesäkuun alulle, la:sta ei oo tarkempaa tietoa, kun edellisen lapsukaisen jälkeen (6/2005) menkat ei ehtineet alkaa... Imetys oli tarkoitus lopettaa kokonaan just näihin aikoihin, että menkat tulisi ja voitais alkaa yrittää taas vauvelia. Esikoisen odotus käynnistyi lämmön nousulla ja mielialan heittelyinä, ja nyt oli samat oireet, joitten perusteella alkoi epäilykset heräillä. Ja plussa tuli!!! Alkuviikosta käytiin ultrassa kurkkaamassa että missähän vaiheessa ollaan menossa, kun ei voitu käyttää menkkoja laskurina. Pikkiriikkinen möntti näkyi ja sen koon perusteella terkkari veikkas iäks 4 vkoa. Reilun viikon päästä uus ultra jossa ehkä selviää jotain tarkempaa :D Jännää, vaikka ei ollakaan ensikertalaisia!

Hei!
Viikko sitten testin tein ja netistä katsotun laskurin mukaan laskettu aika olisi 2.6. Ensimmäinen lapsi olisi tulossa joten aika lailla jänskättää, mutta ihmeen rauhallisena olen jaksanut pysyä. Helposti väsyy ja enimmäkseen tekee mieli lepäillä. Jonkin verran on ollut alavatsakipuja, se vähän huolettaa. Onkohan normaalia? Raskauspahoinvointi myös huolettaa, jos se iskee pahana. Vielä ei ole pahoinvointia ainakaan ollut. Missä vaiheessa tuo pahoinvointi yleensä iskee, onko kokemuksia?

Hei!
Ilmoittaudun minäkin, testasin perjantaina ja plussahan sieltä tuli, kuten vähän aavistelinkin. Laskettu aika n. 6.6.07, eli rv 4+4 menossa.
Itse olen 29v ja mies 35v sekä poika 7/05.
Töissä olen ollut toukokuusta lähtien ja poika tarhassa nyt parisen kuukautta. Vähän hirvittää ilmoittaa esimiehelle raskaudesta, kun se aika tulee, koska viime äippäloman he kituuttivat ilman sijaista.. saa nähdä miten käy.

Olen kuitenkin nyt erittäin onnellinen ja aion nauttia tästä raskaudesta kunnolla, koska todennäköisesti se tulee olemaan viimeinen..
Pahoinvointi on jo alkanut, mikä ei ole yllätys, koska viime raskaudessa se alkoi myös nopeasti ja kesti yli 3kk, jonka aikana laihduin kolmisen kiloa..eli pöntöllä tuli vietettyä aikaa. Vähän hirvittää jaksamisen kanssa, kun ollaan juuri vielä rakentamassa omakotitaloa, mutta eiköhän se asiat tästä järjesty.

Toivottavasti tästä tulee aktiivinen ja kannustava ketju!!

Hurjasti onnea kaikille sekä eritysesti esikoistaan odottaville..

Moikka ja onnea uusille kovasti!!
Maaria sulla samanikäinen poika,Maisa on 1.7 viime vuonna syntynyt...meitä kolme tässä ketjussa jo,kellä -05 lapsukaiset!

Pahoinvoinnista,toisilla alkaa jo ennen plussaa,mulla alkoi 6 rv:llä ja jatkui rv 16 asti.Oksensin ympäri vuorokauden,se oli ihan kaameeta.Toivon että nyt säästyisin...Paistoin juur jauhelihaa,ja hajut jo tulleet vahvemmiksi,kuvotti kevyesti.Samantien muistin etten voinut paistaa jauhelihaa lainkaan kun Maisaa ootin,varsinkin ekat 4 kk.Ja sittenkin ainoastaan naudanlihaa ei sekotusta!!

Nälkä on koko ajan,onko muilla tämänlaista? Mutta sitten kun saa ruokaa,ei enää maistukaan..Äsken käytiin Hesellä ja sitten annos eessä,aloin kakoo etten taida pystyäkään ja muutaman suupalan sain alas.

Mehujää Grandi huusi pakastealtaassa ja se oli taivaallista!!
Pahoinvointiin muuten mehujäät on hyvää ensiapua,varatkaa kaappiin!!Ja mehukeitot sekä piimä jos saa alas.Mä join Maisan odotusaikana piimää kauheesti,muuten en ole ikinä juonut,inhonnut suorastaan!

VOi meitä hormonihiiriä!!!=)

Joo,kirjoittelemaan kovasti vaan!!Mistä päin te ootte? Täällä asustellaan Hämeessä,vaan hitaita ei olla ei!!

Ulkopuolisena huomasin, että täällähän on jo kesäkuu -07 ketju!!!!Niin se aika rientää!Itse olen kesäkuu-06-ketjulaisia ja tuossa vierellä köllöttää nelikuinen esikoispoika!Tsemppiä ja onnea kaikille!!!!! =)IHANAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No kait se minäkin sitten käyn alustavasti ilmottautumassa, vaikka vasta haamun sain perjantaina. Mulla piiiiiiiiiiitkä kierto, joten laskettu aika ei ole ihan selvä. Oikeastaan odottelin oletetusta oviksesta päätellen menkkoja vasta alkavan viikon puolivälissä, mutta tuo "kuumeilu" paljasti tilan. Niinpä sen testin perjantaina tekaisin. Ihmeen aikaisinhan se haamua näytti, mutta enhän voi olla varma tuosta oviksesta. Omien laskelmien mukaan la olis 12.6. Huomenna uutta testiä, jotta voi olla varmempi tästä hommasta:-)

Meille siis olisi tulossa neljäs lapsukainen. Isommat -96, -98 ja 07/05. Katan kanssa ollaankin ennestään tuttuja :-)
Aikoinaan olin itse täällä Kesäkuu 05 odottajissa, mutta meidän kesiksestä tulikin heinis, kun la oli 27.6.

Mulla ei oireina oikein muuta kuin tuo kuumeilu edelleenkin. Silmissä outo kiilto :-) Vähän tissit tässä viikonlopun aikana kasvaneet ja kipeytyneet. En ole koskaan aiemmin joutunut kärsimään raskauspahoinvoinnista, ja nyt pidän peukkuja, ettei tälläkään kertaa... Mutta kaikki otetaan vastaan, mitä asiaan kuuluu;-)

Onnittelut kaikille plussanneille!

Moi ja onnea kovasti kaikille uusille ketjuun liittyneille!!

Kata: mulla ihan sama ongelma ruuan kanssa eli mikään ei maistu ja lähinnä etoo. Nälkä on kyllä koko ajan ja heikottaa tosi paljon, jos ei ole pariin tuntiin ole mitään saanut suuhunsa. Yritin viikonloppunakin kaikkea herkkua laittaa ruuaksi, mutta yhtä tyhjän kanssa. Pystyn syömään hyvin vain hedelmiä, jogurtteja jne. mutta pakko yrittää myös kunnon ruokaa saada menemään...ja varmuuden vuoksi ruveta kulkemaan banaaneja taskut täynnä :)
Mua mietityttää kamalan paljon muutenkin tämä ravintoasia, kun netistä itse opiskelen viikonlopun aikana näitä raskauden aikana vältettäviä ruoka-aineita. Tietysti heti sitten panikoin ja mietin, että olenko jo jotain syönyt! Tieto todella lisää tuskaa. Eli vinkkejä kaivataan kokeneemmilta!
Kirjoittelen muuten Helsingistä, mutta Päijät-Hämeestä olen kotoisin.

Eipä sitä varmuutta vielä enempää tänään saanut. Haamuilu jatkuu. Joudun vielä loppuviikosta tekemään uuden testin. Kyllähän toi tietysti selvä plussa on toi haamukin, mutta minä en usko ennen kuin on vahva viiva tikussa! Kaikista kolmesta olen testaillut sen verran myöhään, että vahva viiva on iskenyt silmille jo ennen kontrolliviivaa:-) Tää on ihan outoa tää haamuilu.

Mullakin alkaa toi nälkä saapua seuralaiseksi. Nytkin tunti sitten söin lounaan, ihan kunnollisen ja nälkä on taas :-D Olenkin vitsaillut, että mulla pelkkä plussa testissä nostaa painon kolme kiloa. Kaikissa koko raskausajan painonnousu on ollut 12kg, josta tosiaan aika iso osa heti alussa. Mulla on nälkä ja mulle myös maistuu :-D Kun ei tosiaan ole sitä pahoinvointia ollu.

Voitais varmaan jossakin vaiheessa vähän listaillakin, kun tulee lisää väkeä.

Meitin perhe on Lounais-Suomesta, aikas läheltä Turkua. Tyksiin siis synnyttelemään toivottavasti ensi kesäkuussa :-)

Kaisu, ei kannata vielä panikoida noista ruoka-aineista. Jos jotain kiellettyä olet syönyt ennen plussausta, niin siitä tuskin mitään haittaa on.
Homejuustot, kraavikalat nyt ainakin kannattaa pois jättää. Homejuustoakin kuumennettuna esim. pizzassa voi syödä.

Hei!

Kävinkin jo viime viikolla kurkkaamassa olisiko meille ollut ketjua. Kiva, että nyt on!

Meillä esikoisesta nyt plussattiin toissa viikolla. Nyt menossa kaiketi rv 5+3. La olisi siis 1.6.07. Ollaan täällä kuitenkin vielä ihan jalat maassa kun keväällä alkanut raskaus meni kesken jotakuinkin näillä viikoilla. Onneksi nyt on kuitenkin jo paljon suuremmat mahdollisuudet jatkua kuin mennä kesken! (Tässä vaiheessa Tekayn sivujen taulukon mukaan on 80% mahdollisuus, että raskaus jatkuu loppuun asti.) Siihen siis yritän luottaa.

Mulla on oireina ollut rintojen kasvu ja kipuilu. Toinen rinta kasvoi yhtenä yönä hassusti ihan muotopuoleksi toiseen verrattuna. Nyt on jo tasoittunut:) Lievää etomista on ollut ja jännitän alkaako raskauspahoinvointi. Väsymys on myös kovaa, nytkin tekisi mieli mennä nukkumaan! Ja outo juttu on myös se, että mulle on alkanut ilmestyä mahaan se linea negra. Olen kyllä muutenkin taipuvainen tummiin pigmenttimuutoksiin, mutta kyllä tämä vähän yllätti. Se kun kai yleensä tulee vasta keskiraskaudessa.

Kerrottiin eilen mun vanhemmille asiasta ja olivat ihan innoissaan. Kiva juttu!

Hauskaa kun meitä on täällä jo monta. Näin esikoisraskaudessa ainakin on tosi mukavaa saada jakaa ajatuksia muidenkin kanssa. Kun tuo mies ressu ei taida jaksaa ihan kaikkea kuunnella! Kirjoitellaan siis!

Heipat,

Kiva kun tänne on viikonlopun aikana tullut näin monta viestiä. Ja mukava kun on erilaisia odottajia, sekä monilapsisia että ensimmäistä odottavia.

Mulla ensimmäinen odotus mahan kasvua lukuunottamatta lähes oireeton. Pahoinvointia vain muutaman kerran eikä muutenkaan mitään suonenvetoa kummempaa vaivaa. Toivottavasti menisi nytkin niin. Ruoka -mitä vaan ja kuinka paljon vaan - kyllä maistuisi, mutta koitan pysyä kohtuudessa. Edellisestä raskaudesta kun lisäpainoa tuli huimat 23 kiloa. Nyt koitan selvitä 10 kg vähemmällä.

Vähän tuntuu jännältä ilmoittautua taas neuvolan asiakkaaksi ja päästä itse "keskipisteeksi". Ensin meinasin kuitenkin käydä varhaisultrassa ja hoitaa tuon neuvolapuolen sen jälkeen. Töissä on vähän hankalaa, kun etsivät henkilöitä kaikenmaailman työryhmiin. Tekisi niin mieli sanoa, että mua ei kannata harkita, koska todennäköisesti/toivottavasti en ole täällä enää keväällä. Ei kuitenkaan meinata kertoa kenellekkään tästä vauvelista ennenkuin 12 vkoa on täynnä.

Heipat,

Kiva kun tänne on viikonlopun aikana tullut näin monta viestiä. Ja mukava kun on erilaisia odottajia, sekä monilapsisia että ensimmäistä odottavia.

Mulla ensimmäinen odotus mahan kasvua lukuunottamatta lähes oireeton. Pahoinvointia vain muutaman kerran eikä muutenkaan mitään suonenvetoa kummempaa vaivaa. Toivottavasti menisi nytkin niin. Ruoka -mitä vaan ja kuinka paljon vaan - kyllä maistuisi, mutta koitan pysyä kohtuudessa. Edellisestä raskaudesta kun lisäpainoa tuli huimat 23 kiloa. Nyt koitan selvitä 10 kg vähemmällä.

Vähän tuntuu jännältä ilmoittautua taas neuvolan asiakkaaksi ja päästä itse "keskipisteeksi". Ensin meinasin kuitenkin käydä varhaisultrassa ja hoitaa tuon neuvolapuolen sen jälkeen. Töissä on vähän hankalaa, kun etsivät henkilöitä kaikenmaailman työryhmiin. Tekisi niin mieli sanoa, että mua ei kannata harkita, koska todennäköisesti/toivottavasti en ole täällä enää keväällä. Ei kuitenkaan meinata kertoa kenellekkään tästä vauvelista ennenkuin 12 vkoa on täynnä.

Moi kaikille ja onnea!

IHANAA; Positiivinen tulos tuli viime viikolla! Olen 26 vuotias, avopuolisoni saman ikäinen.

Johan sitä oltiin odotettu; kaksi aikaisempaa päättyi varhaiseen keskenmenoon. Jotenkin tuntuu, etten ole vieläkään toipunut kaikesta mitä niiden mukana tuli, henkisesti. Nyt sitten vain odotellaan ja toivotaan todellakin parasta. Ei oikein uskalla vielä kiljua ilosta, kun on tullut pettymyksiä, mutta kyllä meillä iloisia ilmeitä on kotona ja esikoinen on todella toivottu ja haluttu. Laskettu aika olisi ainakin yhden laskurin mukaan 7.6.2007.

Koska meille on tapahtunut mitä on, emme aio kertoa asiasta kenellekään ennenkuin 12 rv täynnä. Rinnat on kipeät ja turvonneet, liivikauppaan on jouduttu jo menemään. Väsymys on hirveä, koko ajan tekis mieli nukkua. Mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Viime päivinä on ollut aika pahaa turvotusta myö vatsan seudulla, kuuluuko kenties asiaan. JA: avopuolison "oireet": onnesta sekaisin, vaikka pelkääkin pahinta sekä uskomattoman huomionottava ja hellä käyttäytyminen ;)!

Kirjoitellaanpas siis ahkeraan, on kiva lukea muiden odottajien tunteista yms.

Nostetaas ketjua, että kaikki uudetkin plussaajat huomaa :-)

Täällä vielä odotellaan torstain uutta testausta ja toivotaan, että olis jo vahvistunut. Voisi sitten itsekin uskoa. Vaikka minä olen yleensä alkanut olemaan raskaana tosissani vasta käytyäni varhaisraskauden ultrassa. Nytkin ajan jo varasin alustavasti, kun noita myöhäisiä aikoja ei välttämättä niin vain saa. Ultra siis olisi jo ma 16.10. Neuvolaan aion soitella vasta sen jälkeen. Tuo ultrahan riittää raskauden toteamiseksi, eikä sinne neuvolaan sitten ole mitään kiirettä. Siis minulla :-) Kun raskauksia on jo kolme takana ja viimeisimmästä niin vähän aikaa. Ei siellä mitään ihmeellistä tapahdu ennen viimeisiä kuukausia. Mutta ensimmäistä odottavilla asia on ihan eri :-D

Närästää, väsyttää, paleltaa, hengästyttää reippaalla kävelylenkillä... Sieltä ne oireet saapuu. Tuntemukset alavatsallakin alkaneet. Vähän menkkaolo, mutta ennen menkkoja normaalisti olevasta kuivasta kaudesta ei tietoakaan ;-) Kai tässä sitten raskaana ollaan!

Mä kerroin siskolle viikonloppuna haamusta. Hän olikin odottanut, että koskas meille se neljäs tulee. Ei ollut siis yllätys ollenkaan. Mutta tiedän, että suvuista löytyy niitäkin, jotka tulevat pyörtymään ;-)

Odotellaanpas lisää väkeä... Muinoin kesäkuu 2005 oli muuten äärettömän ihana ja aktiivinen porukka. Edelleenkin ollaan aktiivisesti Mesessä yhteisönä :-) Tehdään tästä yhtä reipas ketju!

Heissuli vei!!!Tossa alun sekavuuksissa ja menkkojen alusta oltiin vähän sekaisin,ja jostain keksin sen 9 päivän kesäkuuta.No,nyt oikein kaivettiiin kaikki maholloiset päivyrit ja muisteltiin elokuunloppua niin menkat oli ilmeisesti 25-26 päivä aloitus ja loppui 29 päivä.Eli la menis siihen 1-2 kesäkuuta eli kesäkuussa silti heilun!!

Meillä ei ole kuin kaks mahollista hedelmöityspäivää eli 12 ja 16.9 ja menkkoihin nähen se oli se 12 päivä.Meillä ei siis tekemällä tehty vielä tätä,oli kumia käytössä mutta mies on jo vuoden päivät hinkunut toista.Mulle hiipinyt pikkuhiljaa ja sellasina JOO VAUVA-päivänä tä on saanut alkunsa.

Meillä iso perhe ja olen sitä jaksamista miettinyt isosti.Mutta eiköhän se hyvin mene,alku voi olla raskasta,mut en töitä pelkää!!

Mulla tämä neljäs raskaus,viides lapsi ja koko meidän perheen kuudes lapsi siis!!

Taustaa eli mulla -94 syntynyt poika,-99 syntyneet kaksoset(t+p) ja miehellä -99 syntynyt poika.
-05 syntynyt tyttö on meidän yhteinen ja nyt toinen yhteinen tulossa.
Mahaa on vihlonut useana päivänä mutta vuotoja ei ole.
Rinnat kipeet ja kauhee nälkä!!
Olen ollut ikäni kova syömään,herkkusuu oikein.Odotusaikoina korostunut oikein mutta painoa ei mulle ole tullut kuin yksösraskauksissa 5 kiloa ja kaksosista 7.Korkeimillaan paino huiteli 65 kilossa.Normaalisti sen 58 painan,siitä nytkin lähetään.

En ole neuvolaan vielä soittanut enkä oikein tiiä varhasiultrasta.Mies povaa kaksosia,se tietty kiinnostais kovin!!
Katotaan,onhan tässä aikaa.Nyt mennään siis 5+3 kaiketikin!!
Äkkiä sitä jo kuudennella viikolla ollaan!!!
Tarroja kaikille ja nautitaan masunkasvattamisesta.Ihanaa että on ensi-ja uudelleensynnyttäjiä,sitä saa niin eri perspektiiviä näkökantoihin!!

Ai juu,mä olen 32 ja mies täyttää 36 ens kuussa!!!

Aatteles Kata, jos siellä oiskin kaksi;-) Teillähän olis kyllä aika komia pesua sitten jo!

Heti kun saan itselle täyden varmuuden tuosta raskaudesta, alan kanssa "pelätä" niitä kaksosia. Mulla on itsellä ollut sellainen olo, että jos tässä vielä nelonen saadaan aikaiseksi ja ajatellaan siihen jäävän lasten lukumäärän, niin varmaan sieltä kaksi pamahtaa ;-) Toisaalta olen kyllä häissämme sanonut (11vuotta sitten) ,että meille tulee sitten viisi poikaa :-D Saldo siis nyt 1 tyttö ja 2 poikaa. Tässä on huumormielellä niitä ennustuksiakin kahdesta. Iik, ois se kyllä aika hurjaa! Ja Katahan pelotteli niistä kovista oviskivuista, että taitaa irtoilla monia muniksia...

Muistatkos Kata oliko kaksosraskaus erilainen alussa kuin yksös? Hih, ei riitä että haetaan niitä oireita, vaan nyt pitää vielä tarkemmin ruveta analysoimaan.

Huijui.. kuutosviikko alkoi eilen ja samalla tulin vasta hölmöyksissäni huomanneeksi, että mulla on käytössä sellainen rasva, mikä on lääkärin määräämä, ja sitähän ei sitten saakaan käyttää raskaana ollessa! Ja mä olen sitä käyttänyt tähän asti ihan normaalisti sen kummemmin edes ajattelematta. Huijui. Toivottavasti se nyt ei ole ehtinyt tehdä pahojaan, pelottaa ja hirvittää ja riipustin jo yhdelle lääkäripalstalle kysymystäkin tuskissani. Toivottavasti ei ole ehtinyt vaikuttaa mihinkään, eikös se vauvan alku näihin aikoihin ala vasta kiinnittyä kunnolla ja saada jotain äidin elimistöstä itselleenkin..? Toivottavasti näin, hirvittää.

Nälkä oli koko ajan ja heikotus kun ei heti saanut ruokaa.No,nä ihan tavallisia juttuja.Nippailua oli aika tavalla mut muuten en epäillyt tuplia ennen kuin 14 viikolla tunsin liikkeet.Se oli sellaista lepatusta ympäri masua,ihan erilaista kkun ekasta,ne oli selkeitä potkuja yhteen kohtaan tai kahteen.Kaksosista se oli kuin ois ollut sananmukaisesti perhosia mahassa,lepatti ja räpytti siellä....
En silloin osannut tuntemuksia niin kuunnella,eri asia nyt!!Vahtaa koko ajan mitä tapahtuu kropassa!!

Oli se ihanaa aikaa,kyllä varmaan joku meistä kesäkuisista kaksoset pamauttaa!!!Mulla ihan sellanen olo! =)
Maha ei kasvanut alkuun sen enempää,mut näissä kahessa yhden vauvan odotuksista mulla on vasta 25 viikon jälkeen alkanut kasvu,kaksosista se alkoi 20 viikolla.

Katoin juur liberon sivuilta,meidän nyytit on sentin kokoisia kalanpoikasen näköisiä otuksia!!
Aatella että jo sentti!Musta se on paljon...
parin viikon päästä on jo joko tyttö tai poika siellä,nyt meillä jokaisella vielä tyttöjä!!

Hoi,

sellainen juttu muuten vielä, että minkä muotoisia teidän vatsat on (siis niillä, joilla jo näkyy jotain)? Mulla on nyt viimeisten muutaman päivän sisällä maha mennyt ihan hassun muotoiseksi, siinä on sivusta katsoen tosi jyrkkä kulma! :D Siis että vyötärön kohdalta lähtee nousemaan hyvin suoralinjaisesti, sitten tuossa navan alapuolella on se korkein kohta, josta vatsa lähtee kaartumaan tosi jyrkästi ja suorana linjana taas alaspäin. Vatsa on ikäänkuin vähän pystyssä ylöspäin. Tosi hassun näköinen, mä kun ajattelin, että raskaana ollessa vatsa olisi pyöreä ;)

Mukava kun olette kirjoittaneet taustatietoja itsestänne. Laitan tähän omiani.

Itse olen 27 ja mieheni täytti juuri 32v. Vauvaa ollaan yritetty tasan vuosi. Välillä alkoi jo usko loppua. Toukokuussa sitten varasimme ajan hedelmättömyystutkimuksiin ja parin viikon kuluttua sitten plussasinkin. Peruutin siis tutkimusajan ja kehuin loistavasta palvelusta; pelkkä puhelinsoitto riitti!:)

Valitettavasti se raskaus meni sitten heti kesken. Tuo kohtalo nyt tietenkin pelottaa tälläkin kertaa. Tosin tuolloin en saanut testin viivaa vahvistumaan kunnolla. Vuoto alkoi viikolla 5, mutta luulen raskauden keskeytyneen jo aikaisemmin koska testin viiva oli niin haalea koko ajan. Nyt viiva on kyllä jo tosi tumma, eli tällä kertaa en usko ainakaan ihan samoin käyvän.

Toukokuussa ehdin innoissani kertoa raskaudesta monelle läheiselle ystävälle. Sitten olikin vähän kurjaa kun joutui selittelemään ettei enää olekaan raskaana. Tällä kertaa olen kertonut vain kahdelle ystävälle ja gynekologisukulaiselle vanhempien lisäksi. Yritän vielä malttaa pitää salaisuuden vaikka se on kyllä mulle tosi hankalaa!

Oletteko muuten menossa alkuraskauden ultraan? Itse taidan mennä viikolla 7. Jotenkin tuntuu, että on tärkeää nähdä omin silmin jotakin siellä masussa. Ajatella, että siellä sitten saattaa jo sydän sykkiä! Uskomatonta!

Oletteko muuten kaikki vakituisessa työsuhteessa? Itse olen määräaikanen 31.7.07 asti ja jään siis kesken määräaikaisuuden äitiyslomalle. Olen joskus kuullut, että työnantaja ei voi päättää työsopimusta äitiysloman aikana. Koskeekohan tämä myös määräaikaisia sopimuksia? (Edellisessä työpaikassani kaikki määräaikaiset äitiyslomalle jääneet palasivat lomansa jälkeen takaisin töihin). Nyt mietin, että joudunko äitiysloman päätteeksi työnhakuun vai palaanko vain takaisin nykyiseen työpaikkaani? Tiedättekö miten asia teidän kohdalla menee?

Oireista vielä: rinnat kasvavat ja vihlovat. Mahassa oviksen kaltaista tuntemusta, sekä joskus vihlovaa "repäisykipua". Tänään on lisäksi sattunut välillä vasemmalle sivulle vähän enemmän ja uudella tavalla. Toivottavasti se on ihan normaalia. Etovan olon hetket ovat lisääntyneet ja voimistuneet... Taidan saada lopulta sen oikean pahoinvoinnin... Olen huomannut pahan olon iskevän aina vähän ajan päästä ruokailusta. Taitaa liittyä jotenkin verensokerin nousuun.Väsymys on lisäksi välillä suurta. Päikkärit ovat aina töiden jälkeen paikallaan!

No, lopetan tämän jättikirjeen! Huomiseen!

Yhteistyössä