~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutzilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
terve taas :wave:

Viikonloppu takana ja nyt vihdoin kerrottu porukoille ja hyvin näyttivät ottavan asian:) Äiti oli kuulemma jo vähän arvaillutkin tämän - ties mikä kuudes aisti kyseessä.
Nyt en millään malttaisi odottaa, että alkaisi jo tuntea liikkeitä ja vatsan kasvukin näkyä
Mun vatsa on nimittäin toistaiseksi ihan olematon, iltaisin kyllä turvottaa, mutta muuten hyvä jos huomaan itsekään mitään eroa entiseen.

Saagatar: Toivottavasti saat asiallisempaa kohtelua neuvolassa ensi kerralla! Mua oltiin onneksi varoiteltu toisesta, olen itsekin tehnyt enemmän ja vähemmän tyhmiä asioita joskus teininä, ja harmittaisi kyllä kamalasti, jos neuvolatäti kaivaisi nuo kummittelemaan nyt, ja vain siksi, että vastasit rehellellisesti!

Minttu ja Elattaria, jaksamisia kummallekin!

Pikkuapinalle kiitos hauskoista linkeistä! Olen itse täysin ompelutaidoton tumpelo, mutta käsityöasiat ovat kyllä muuten lähellä sydäntä - ehkä sitä saisi tuolta kaivattua kadotetun inspiraation myös ompelun opettelemiselle:)

Salma ja sintti 13+2

Minutkin voi valitettavasti poistaa listalta :'( .

Aloin viime ti rv 10+6 aamuyöstä vuotaa verta. Olimme etelänmatkalla, joten menin aamupäivällä hotellin lääkärin juttusille, joka laittoi lähetteen yksityiseen sairaalaan. Siellä ultra kertoi surulliset uutiset: alkion kehitys oli pysähtynyt jo rv 7+4, vain päivä sen jälkeen kun olin ensimmäisessä neuvolassa ja sain possupiikin (sattumaa vai ei?). Alkuraskauden ultrassa rv 6+5 kaikki oli kuitenkin niin kuin pitikin, syke löytyi vahvana ja koko vastasi viikkoja jne.

Ottivat sitten sairaalaan sisään ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Meidän pieni toukka kokonaisen sikiöpussinsa ympäröimänä "syntyi" kädelleni ja päätyi lopulta sairaalan vessanpyttyyn... En joutunut tämän ansiosta enää kaavintaan, vaan pääsin hotelliin seuraavana päivänä, jotain hyvää sentään. Loppuloma meni aika sumussa, yritin parhaani mukaan peittää suruni ja kipuni lapsilta (joille ei oltu vielä onneksi kerrottu vauvasta) ja viime yönä palattiin sitten Suomeen.

Mulla olisi tänään ollut np-ultra, mutta heräsin aamulla perumaan ajan. Olo on sanoin kuvaamattoman tyhjä. Menen vielä tänään lääkäriin (yksityiselle, eivät huoli kunnalliselle puolelle, kun "homma on hoidettu" muualla jo) ja saan toivottavasti suomenkieliset ohjeet ja tiedon, koska voimme yrittää uudelleen.

Onnellista odotusta teille kaikille, nauttikaa mahoistanne!

Jaja

Moi kaikille ja POKSUS POKSUN eli 14+0 tänään. Olo ihan ok, välillä vieläkin hieman huono olo, ja iltaisin superväsynyt, mut muuten hyvin menee.
Salmanderin kanssa ollaan oltu samaan aikaan vauvauutisia julistamassa!Mekin kerrottiin minun vanhemmille vkonloppuna ja samalla tädille, joka on mulle hyvin läheinen ja hän oli taas kertonu toiselle tädilleni, eli hyvin alkaa kiertämään =) Miehen vanhemmat ja hänen isovanhemmat ja minun veli perheineen kuuli ilouutisen viikko sitten. Kaikki ovat tietenki superonnellisia, kolme kymppiä lähestyy ja vauvaa on odoteltu lähipiirissä jo kauan. Samalla meille jo oltiin työntämässä turvakaukaloa, sitteriä, vauvansänkyä, rattaita ja kaikkee mahollista =) Aika ihanaa.

Mut edelleen, mietin onko vaavi siellä. Maha alkaa vähän jo kasvaa mut silti. LApsettomuuden jälkimaininkeja. Nt-ultrassa kaikki oli hyvin. Kaikki on hyvin ja silti olen epävarma.Noh, tämmöstä tämä kai sitten on :(

Huomentapäivää! :wave:

Mintulle on sattunut pelottava juttu, onneks oli tosiaan enkeleitä matkassa :hug:
Kipujen kans kärvisteleville jaksamista ja tsemppiä, että kaikki on hyvin :hug:
JajaOlipa teillä ikävä päätös lomareissulle, pahoittelut km:stä :hug:

ON: Ultrassa käyty uusintayrityksellä niskaturvotuksen kanssa ja nythän se saatiinki mitattua. Pikkunen oli heti sopivassa asennossa tyrkyllä, että saatiin se mitattua ja 2.0mm saatiin lukemaksi, nyt sitte vaan odotellaan viikko että josko sieltä soittoa ei tulis nii tiedetään, että kaikki on hyvin. Eikai tuo mitta oo edes paha joten kai mä saan jo huokasta helpotuksesta, ainaki se ultraaja sano, ettei mun tarvi stressata.
Pieni oli kasvanu huimasti ja vastas ultran mukaan vkoa 14+0, mut kuitenki mennää menkoista lasketuilla vkoilla ku eihän tuo kaks päivää LA:ta mihkään siirtäis yms. Rakenteita kateltiin, mitä tässä vaiheessa näky ja kaikki näytti olevan kunnossa. Pieni oli nyt paljon vilkkaampi ku viikko sitte, siellä se heilutteli käsiä ja näin yhessä vaiheessa toisen käden sormetki ihan selvästi =) Kaikki siis ihan loistavasti ja fiilis sen mukainen =)

Niisku- ja rakas 13+5 :heart:

Voi Jaja, mulle tuli kyyneleet silmiin sun tilanteesta.Voimia sinne ihan mielettömästi!! :hug:
Sanat ei riitä taas...

).( Tänään meidän alkio onkin jo sikiö, kun 10 viikkoa tuli täyteen.POKS.
Tasan 2 viikkoa np-ultraan.
Olo on PALJON parempi, ällötys loppui melkein kokonaan viimeviikolla, ja olokin on aavistuksen enrgisempi. Lauantaina jaksoin jopa viedä tytön uimahalliin. Viikoilta 5 asti olen ollut niin poikki, ettei energia ole riittänyt kuin arjen välttämättömiin rutiineihin. Mutta nyt on valoa tunnelin päässä!Ihanaa. Kerroin töissä yhdelle työkaverille, oli sellainen olo että pakko saada töissä kertoa edes jollekkin. Pomoille kerron sitten parin viikon päästä ultran jälkeen. Vähän jännittää tuo pomolle kertominen. Olen ollut töissä täällä vasta vuoden, ja vakituisen paikan sain vasta 5 kk sitten...Joudun asian vielä hoitamaan puhelimitse, sillä johtajamme käy niin harvoin täällä toimistolla...
Kyselisin, että onko muita jännittänyt tämä töissä kertominen, ja miten on pomo suhtautunut?

Johanna ja Pikkiriikki 10+0 POKS!
:heart:

jaja78oltiin samaan aikaan laitettu viestit, joten en huomannu tuota viestiäsi. :hug: Voimia sinulle ja teidän perheelle sinne. Aivan varmasti on hirveä olo ja varmaan miettii, että johtuuko kaikki siitä hemmetin porsaspiikistä. Eikös sua vielä joku lääkäri varoitellu, että ei pitäis ennen 12 viikkoa sitä mennä ottamaan?
No sitä ei varmaan voi koskaan tietää mistä se johtui, kyllähän monilla on mennyt kesken vaikka ekassa ultrassa kaikki olisikin hyvin. Minä otin piikin kun päiviä oli kasassa 10+3, ja onneksi mitään ei ole tullut siitä, nt-ultrakin jo takana.
En osaa sanoa muuta, kuin että surra täytyy nyt kun on surun aihe.voimia. :|

Jaja78 voimia teille suruun. Jossittelu on turhaa, jos meillä olisi luotettava kristallipallo käytössä tietäisimme aina mitä valintoja kulloinkin tehdä, vaan ei ole.

Mintun kokemus on ollut varmasti kamala. Onneksi selvisit "säikähdyksellä", joskin kovalla sellaisella.

Minä olin tänään yhteydessä neuvolaan ja alkaessani kertomaan asiaa purskahdin itkuun. Terkkari, joka langan toisessa päässä oli, oli aivan mahtava ja hän olisi antanut minulle jo huomiseksi uuden ajan uutta äitiyskorttia varten, mutta olen huomenna työmatkalla niin aika menee viikon päähän. Terkkari myös sanoi, ettei heidän tiedoissaan näy minun kohdallani mitään huumeiden käytöstä. Haluan sen tosin vielä omin silmin nähdä, kun seuraavan kerran neuvolaan menen. Tämän päiväinen terkkari myös sanoi, että työntekijä kenen kanssa viime viikolla olen asioinut on heillä sijaisena. Tämä asia saanee tältä osin siin onnellisen lopun, mutta kyllä säikytti melkoisesti ja leimansa jätti siihen, mitä neuvolassa tästä lähin kerron ja mitä en, mikä voi olla ihan hyväkin asia. Minulla ku on tapana olla toisinaan liian avoin ja rehellinen eikä se todellakaan ole aina hyvä juttu.

keskenmenon kokeneille hali.

ja hyviä ultra-kuulumisia oli taas moni saanut :heart: :heart:

täällä väsymys jatkuu sekä pahoinvoinnit/kyökkimiset :x :x

tänne ei ihmeitä =) viimeistään ens maanantaina haen mittarin terkalta.
tänään mulla oli töissä aika tiukka paita ja muutama kyllä ihan selvästi katso mun mahaa mutta eivät ainakaan sanoneet mitään =) mä kun oon koittanut tota masua peitllä lötsöillä tunikoilla mutta nyt kun kaikki pesussa niin piti kehitellä jotain muuta päälle pantavaa =)

tänttärä ja hilma-elmeri 13+4

Jajalle pahoittelut keskenmenosta :'( :hug:

PikkuVarpunen Jouduin kertomaan lähimmälle esimiehelleni 10+ viikoilla kun hain sairaslomaa alavatsakipujen ja "kramppien" takia ja lähdin kesken päivän töistä. Olin ihan hermona :D Ääni värisi ja sopertelin jotain :ashamed: Johtui kai lähinnä tästä raskaudenajan tunteellisuudesta mitä mulla on ollu. Hän otti asian oikein hyvin ja oli kuulemma jotain aavistellukin. Sanoi että hyvä tietää niin voi sitten varautua järjestelyihin esim. kevyemmästä työstä mulle.

Oon ollu tuolla reilu kaks vuotta josta n. vuoden vakisopimuksella et senkin puolesta oli ihan hyvä fiilis kertoa, toki olisin sen vähän pidempään halunnut itselläni pitää. Muut työpaikalla ei tiedä ja huomatkoon sitten kun huomaa (luulisin että lähiviikkoina, mahan kasvusta päätellen :D).

Mikään kiirehän sulla ei oo kertoo, kaks kuukautta ennen äitiysloman alkua viimestään pitää kertoo, toki onhan se korrektia vähän aiemmin asiasta vihjasta sijaisjärjestelyjen ym. takia. Toivottavasti sunkin pomo suhtautuu hyvin! :)

Pikkuapina ja Papu 14+0 POKS POKS!

Hei.
Mahdunko mukaan ketjuun.
Olen 27v. kahden pojan äiti 7v ja 4v. ja nyt siis kolmatta odotan RV 12+1 <3 ekassa ultrassa kävin 2 viikkoa sitten ja keskiviikkona on np-ultra.
Phks on sairaala jossa lapsi syntyy :)

Nyt on np-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin! :heart:
Ihan mieletön millasta elämää tyyppi piti mahassa ja sit ei kuitenkaan tunne mitään, vielä.
LA pysyi samana eli 12.6. Kokonsa perusteella pari pvä edellä.
Tyyppi yritti kovasti laittaa kättä suuhun. :D
Tuli ihana varmuus, että masussa joku on ja, sillä on kaikki hyvin.

Jännä juttu, että meille tuli molemmille miehen kanssa tunne, että masussa on poika. Mutta katsotaan nyt..

Täällä kaikki oikein mainiosti. Pahoinvointi on kadonnut, ja olo on tosi hyvä. Nyt vaan ilmeni aivan järkyttävä oire. Oikeanpuoleista nänniä kutittaa aivan vietävästi! Tuntuu että järki lähtee kohta. Bepanthenia oon siihen laittanut enemmän kuin tarpeeksi, eihän tässä nukkumaankaan pääse kun ei pysty olemaan. |O Perskules sentään!

mipsu ja nöttönen 12+3

Alkuperäinen kirjoittaja mipsu:
Täällä kaikki oikein mainiosti. Pahoinvointi on kadonnut, ja olo on tosi hyvä. Nyt vaan ilmeni aivan järkyttävä oire. Oikeanpuoleista nänniä kutittaa aivan vietävästi! Tuntuu että järki lähtee kohta. Bepanthenia oon siihen laittanut enemmän kuin tarpeeksi, eihän tässä nukkumaankaan pääse kun ei pysty olemaan. |O Perskules sentään!

mipsu ja nöttönen 12+3

täällä kohtalotoveri, mulla kutisee vasen rinnan alunen :kieh: :kieh:

Iso :hug: kaikille keskenmenon kokoneille.

Onneksi monella on ollut hyviä ultrakuulumisia! :heart:

Tänään käytiin np-ultrassa ja kaikki on tosi hyvin. Turvotusta ei ollut nimeksikään.

Kun olen lukenut näitä teidän juttuja täällä, niin alkoi oikeastaan pelottaa ultraan meno: mitä, jos kaikki ei olekaan kunnossa... Onneksi oli. Saatiin parit vilkutuksetkin.

Oli pikkuinen vaan niin jääräpäinen, ettei millään meinannut antaa niskaa katsoa. Piti sitten ultraajan vähän "tökkiä" mua mahaan, niin lopulta pikkuinen kääntyi. Meitä ei kyllä miehen kanssa yhtään harmittanut, sillä saatiinpahan katsella ihanuutta kauemmin. :heart:
LA siirtyi.. Nyt piti olla 12+3, mutta koko vastasikin 13+1, joten LA on 7.6.10.

Ollaan tähän asti kerrottu vasta mun vanhemmille ja äidiltä olenkin saanut paljon vastauksia raskauteen liittyvissä kysymyksissä. Miehen vanhemmille ei olla vielä kerrottu, sillä etenkin anoppini on kova juoruamaan, eikä haluttu riskeerata ennen kuin tiedettiin, että kaikki on varmasti OK. Tänään olisi sitten tarkoitus mennä kertomaan miehenkin vanhemmille kuvien kera.

Pine ja pikkuinen 13+1

Jaja: :hug: :'(

Lumihiutale: Tervetuloa porukkaan :wave:

Saagatar: Onneksi sait nyt hyvää kohtelua neuvolasta :hug:

Pikkuvarpunen: Aina se pomolle kertominen vähän jännittää, vaikka tilanne olisi mikä. Itselläni 8 vuotta vakinaista työsuhdetta takana, joista 2 vuotta olin esikon kanssa kotona ja silti kertominen jännitti. Hyvin pomo otti asian, oli tyytyväinen, kun sai tiedon ajoissa, koska oli juuri sijaisjärjestelyjä tekemässä, joihin tämä tieto teki muutoksen. Toisekseen totesi vain, että on tyytyväinen, kun tulee lisää eläkkeenmaksajia =) Kerroin siis rv7+4 juuri noiden tulevien sijaisasioiden takia.

Onnittelut hyvistä ultranäkymistä: Niiskuneiti, Pupuneiti ja Pine :flower:

ON: Sokerilitkua käyty juomassa aamulla. Eikä ollut mitään colaan viittaavaakaan. Mutta joihan tuon, kun oli jano/nälkä. Tulokset saa soittaa huomenna. Sattumalta törmäsin neuvolan odotushuoneessa vuoden takaiseen muskarituttuun, jolla on ennestään 3 lasta ja nyt 1 kk vanhat kaksoset, jotka olivat tulleet painokontrolliin. Olivat muuten tosi lutuiset, kun nukkuivat omissa turvakaukaloissaan :heart: :heart:

Lenniina ja pieni 13+4

Täällä oli taas hyviä ultrakuulumisiakin! Onnea! :flower:

Jaja :hug: ja jaksamista!

Huomenna on neuvolalääkärin aika ja onhan sitä odotetukin jo. Kaksi kertaa sitä on siirretty neuvolan puolesta, kun on ollut sikarokotuksia eli jos nyt sitten pääsisi vihdoin. Sydämenlyöntien kuuntelua lähinnä odotan, kun viimeksi neuvolassa ei kuunneltu. Ultrassa kyllä kuultiin, mutta siitäkin on jo muutama viikko aikaa.

Pomolle kertomisesta vielä... jännitti hieman, mutta sain hyvin kerrottua ja pomo oli kuulemma jo aavistellutkin hieman jotain sen tapaista eli hyvinhän se meni. =) Ja kerroin siis nt-ultran jälkeen ja samalla työkavereillekin...

Ja tyttö/poikaolosta... ehkä enemmän tyttöolo, kun on niin samat raskausoireet kuin esikoisestakin eli näpyt, makeanhimo, mandariinihimo alussa, etominen. Toisaalta välillä poikaolo, kun on vielä lisäoireina olleet kipeät rinnat ja ummetus. Ehtii varmaan siis olo muuttumaan moneen kertaan. :D

garden ja reiska 14+3

Jaja: Iso :hug: Voimia suruun!

Lenniina: kiitos glögikakku ohjeesta. Laitan talteen ja kokeilen sitten vuoden päästä. :) Ihanaa muuten, kun jaksat kommentoida tasaisesti kaikille ja huomioida erikseen kaikki ultratut.

Niiskuneiti, papuneiti ja Pine: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Pohtijatar: Täällä toinen, joka pelkää koko ajan onko masussa elämää varmasti ja mitä jos menee kesken. Tämä pelko kulkee kanssani todennäköisesti synnytykseen asti, kuten esikoista odottaessanikin. Pelkoja luo lähipiirin rankat kokemukset raskausaikoina ja synnytyksessä. Tsemppiä ja iloa. Pian ne liikkeet tuntuu ja sitten vähän huoli helpottaa. :hug:

Saagatar: Hienoa, että sait parempaa ja asiallisempaa palvelua nyt neuvolassa. Toivottavasti ikävä kokemus unohtuu pian ja saat nauttia raskaudesta ja hyvästä hoidosta.

Työ+pomo+raskaus: Rajun pahoinvoinnin vuoksi pomo kuuli raskaudestani jo rv 5+3 ja melko pian muut työkaverit, kun oli hyvin vaikea piilotella pienessä yhteisössä jatkuvaa oksentelua. Vaikka olin ollut töissä vasta 1,5kk (sijaisuus), kaikki suhtautui hyvin. Onnekseni olen voinut sopia pahoinvoinnin kannalta hankalista töistä ja työpaikka on tullut vastaan.

On: Tänään oli etukäteen jännittämäni neuvola. Toden totta nyt sujui hyvin ja löysin yhteisen nuotin th:n kanssa. Rokotteesta ei puhuttu enää sanaakaan. Sain neuvoja oloon ja hyvää pohjaa pohdinnalle, missä sitä lopulta synnyttäisi (Porvoo, Kättäri vai Naistenklinikka). Ihmeekseni ja ilokseni sydänäänetkin kuunneltiin ja löytyihän ne lopulta, vaikka Millajoonas kovin pakoili. Normaalisti neuvolalääkäri tavataan täällä vasta rv 20 jälkeen, mutta minun pitää mennä ensi viikolla näiden mun perussairauksien vuoksi. No, sopii sekin, vaikka ilmankin olisin pärjännyt.

Syyshortensia ja Millajoonas 12+1

Jajalle jaksamista!

Ummetukseen auttaa muuten A+ vehnänalkio-luumu -jogurtti! Oon ottanu sen päivittäiseen ruokavaliooni ja kyllä toimii! Makukin on yllättävän ok, mutta en tykkää kun lisäävät aina niin paljon sokeria noihin juguihin. Oikeen narskuu hampaissa, yök.

Mitäs raskauteen/vauvaan liittyvää olette toivoneet joululahjaksi?

Jee, huomenna on meidän mammakerhon pikkujoulut! Tilasin pikkujoulupuvun Briteistä ja nyt jännittelen ehtiikö tulla perille ennen noita juhlia...

Salille käy tän mamman tie! :wave:

Pahoittelut huonoja uutisia kuulleille :hug:

Onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mitään raskauteen tai vauvaan liittyvää en oo pyytäny joululahjaks. Suklaata ja lämpösiä sukkia. Siinä mun toiveet. ja ehkä joku hyvä murhakirja :D

Huomen ois ultra 7.15 ja tietty isommalla puhkes tänää ekat vesirokkonäppylät... minnehän nekin sais huomiseks? Taitaa isukille tulla hoitopäivä tai useempi...

Pelottaa ja jännittää huominen. Mitäs jos täs muutamas viikos onkin käynny jotain, niinkun kovin monelle täällä... Ei pitäis liikaa miettiä, ja tää ilta onkin ohjelmaa täys. Pitäis saada koti joulukuntoon. Ens la ois kynttiläkutsut ja siihen mennessä meinasin verhot vaihtaa :xmas:

tupajumi ja salamatkustaja 11+6

Jaja :hug: :'( en pysty ees kuvittelemaan miltä tuo tuntuu...Pahoitteluni!

POKS 13+0
Niin se aika vaan kuluu. :)

Mulla on ihan poikaolo, mä oon melkein 100% varma et se on poika, silti isäntä hokee isin pikku rinsessasta ja tästähän otetaan selvää....Pistettiin leikkimielinen veto pystyyn ja sukupuoli tullaankin tarkistamaan rakenneultrassa tammikuussa.. :p

Rinnat mullakin on kutissu jo pitemmän aikaa, meinaa järki lähtee, mut kasvamisestahan se vaan kertoo ja sen kyllä huomaakin... :D On alkanu tissit ja maha kasvaa ihan huolella... :whistle:

Mitäs raskauteen/vauvaan liittyvää olette toivoneet joululahjaksi? EI mitään, meinas hermo jo mennä kun porukka alko ehottelee ja kyselee et mitäs vauvalle ostetaan lahjaks kun menette naimisiin, no ei sitten yhtään mitään!Mä en halua loukata kenenkää tunteita mut mun oma mielipide asialle on että on typerää laittaa rahaa kiinni joululahjojen muodossa juttuun mitä ei oikeesti ole vielä tässä maailmassa. Katotaan sit ens jouluna niitä lahjoja. :)
Mä oon muutenkin muuttunu nyt niin jotenkin vauvakrääsä vastaiseks että ymmärrys niitä ihmisiä kohtaan jotka on jo tehny vauvanhuoneet ja miettineet nimet sekä kummit valmiiks on aika huono..Emt, kai mä jotenkin alitajuntaisesti koko ajan pelkään että jotain pahaa tapahtuu tai että herään jonakin aamuna ja huomaan ettei tätä ollutkaan, better safe than sorry....

Anteeksi negatiivisuuteni, eikä todellakaan ollut tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa jos näin sattui tapahtumaan, musta on vaan positiivisuus ollu taas viime aikoina aika kaukana, vetoan häästressiin ja hormoneihin.. :laugh:

Maira ja mytty 13+0

Jaja78 Voimia sinulle ja perheelle :hug:

lumihiutale82 Tervetuloa mukaan :wave:

Hyviä ultrakuulumisia saaneille onnea =)

Mitäs raskauteen/vauvaan liittyvää olette toivoneet joululahjaksi? Eipä oikeastaan mitään koska meiltä löytyy kaikki tarvittava tulokkaalle =) Päätettiin että lahjoja ostetaan vain muksuille.

Vesirokosta sen verran että ootteko kaikki sairastanu sen tai ottanu rokotteen? Itsellä kävi sen verran huono tuuri että en ole sitä sairastanu ja rokotetta en kerenny ottamaan. Elikkäs nyt täytyy senkin kanssa olla varuillaan ja kun poikakin on pari päivää viikossa hoidossa niin toivotaan että sieltä ei sitten tule tuota kyseistä tautia.

(.) Olossa ei mitään uutta. Aamulla huomasin kun pötköttelin selällään että pieni kumpu tuntuu mahan kohdalla kaiken ylimääräisen keskeltä =)

emmmaa ja asukki POKS POKS 12+0

Heippa.

Jajalle :hug: ihan tuli kyyneleet minunkin silmiin :'(

Tervetuloa uusille :wave:

Liikkeistä:kuinka aikaisin ootte tunteneet liikkeitä? mulla vasta rv 14 ja oon ollut tuntevinani liikkeitä :whistle: Edellisetsä ekat liikkeet tuntui rv15 ja esikoisesta myöhemmin ;)

Sitten ekasta lääkärineuvolasta:tehtiinkö sisätutkimus?
Mulla oli eka lääkäriultra rv10 ja sisäkautta ultrattiin,muuttei muuten tutkittu:whistle:

Rapu ja :heart: 14+0

Oli pakko tulla kommentoimaan muutamaa juttua..
Elikkä Rapu82 kyseli liikkeistä.. Minä voin 100% sanoa tuntevani pienenpieniä hentoisia liikkeitä alavatsalla, niistä ei voi erehtyä. Neljäs raskaus suht pienillä aikaväleillä ja olen melkoisen hoikka (bmi 19) joten uskon että liikkeet ei mikään mahdottomuus ole.. Nyt menossa rv 14+0 ja vauva vastasi ultrassa kolmea päivää isompaa joten olen tasan varma että hän siellä hentoisesti itsestään ilmoittelee :wave: "Kutitukset" tuntuvat aina samassa kohtaa, vasemmalla puolella alavatsalla. Istukka mulla olikin oikealla edessä..

Mitäs raskauteen/vauvaan liittyvää olette toivoneet joululahjaksi? No en kyllä mitään, koska kaikkea löytyy! :wave: Voisin kyllä itse itseni palkita uusilla mammahousuilla :whistle:

Sitten ekasta lääkärineuvolasta:tehtiinkö sisätutkimus?: Mulle tehtiin, oli silloin rv 12+0, Kohdunsuu oli niinkuin pitääkin, samalla kuunteli myös sydänäänet.

Vesirokosta
: Munkin on pitänyt tästä käydä kysymässä, mulla siis jo neljäs raskaus menossa eikä ikinä ennen olla neuvolassa otettu puheeksi vesirokkoa.. Nyt neuvolantäti kysyi olenko sen sairastanut, ja täytyy myöntää ettei itselläni ole minkäänlaista tietoa :ashamed: Kysyin äidiltäni asiasta, hänkään ei varmaksi muistanut. Sanoi että joku/jotkut meidän sisaruksista on sen sairastanut mutta ei varmaksi muista että ketkä.. Löytyisköhän se tieto lapsuusajan neuvolankortista? :wave: Meillä se meinaan taitaa olla tallessa. Sanoivat neuvolassa että olisi tosi ikävä tauti näin raskaana ollessa. Mie stressiä ottavana ihmisenä oon tuotakin nyt miettinyt ihan hulluna |O Meillä ku vielä isommat on sellaisessa iässä, että todellakin sen voisivat jostain tuoda niin..onneksi kuitenkin ovat kotihoidossa.

Sit miun piti vielä kysyä että oletteko saaneeet sen paksun Vauva odotus - kirjasen. Siellä oli jossain sivulla 82 tai 83 (muistaakseni) sellaiset Polarn O Pyretin - etukuponkit. Olisiko ne jollekin ylimääräisiä ja haluais postittaa mulle? Maksaisin tottakai postikulut :) Olisin todella kiitollinen :)

Hakaneula & :heart: 14+0

Jaja :hug:

Lumihiutale, tervetuloa!

Mitäs raskauteen/vauvaan liittyvää olette toivoneet joululahjaksi?
En ole minäkään oikein mitään osannut toivoa, vaikka ihan rehellisesti sanottuna meillä ei ole yhtään vauvatavaraa vielä. En tiedä olenko kamalan negatiivinen, mutta en kyllä jaksais vielä hössöttää ollenkaan - vauvan tuloon on vielä kuitenkin puoli vuotta aikaa, eiköhän tässä ehdi kaikenlaista vielä. Tuntuu, että mun raskaudesta hössöttää niin moni (sekä miehen että minun vanhempani tulossa ekaa kertaa isovanhemmiksi), että olisin mielelläni ihan rauhassa. Ajattelinkin itsekkäästi toivoa joululahjaksi asioita vain itselleni - luulen, että sieltä tulee silti kaikenlaista vauvakrääsää enemmän tai vähemmän.
Olen siis Mairan kanssa samoilla linjoilla: eihän tämä vauva ole vielä edes syntynyt! Ja tuskin ymmärtää joulun päälle kovin paljon vielä ensi vuoden joulunakaan...
Voihan toki olla, että hormonien hyrrätessä lepyn vielä ja vaihdan joululahjalistan uusiksi:D

Vesirokosta: Olen joskus pienenä tuon sairastanut, eli ei onneksi tarvitse murehtia moista. Sikainfluenssarokotusta sen sijaan mietin edelleen. Puoli sukua painostaa nyt sen puolesta, mutta tuskin silti lähiviikkoinakaan otan. Alun perin mietin, että olisin hakenut piikin kun 12 viikkoa tuli täyteen, mutta nyt kun se epidemia tuntuu laantuvan (ja olen ihan perusterve), niin ei taas yhtään nappaisi.

Soittelin eilen neuvolaan, kun en ollut sieltä mitään tuloksia saanut. Taisi olla neuvolatäti tosi kiireinen, sanoi vaan, että kaikki näytteet puhtaat, soita seuraavan ultran jälkeen niin katsotaan joku aika. Suoraan sanottuna tekis mieli vaihtaa yksityiselle, mutta rahatilanne on aika tiukilla kun teen tällä hetkellä niin epäsäännöllisesti töitä opiskelujen lisäksi (ja miehen tulot muutenkin mitättömät). Näillä näkymin mun seuraava (ja vasta toinen) neuvola on siis vasta 24-25 raskausviikolla, mikä tuntuu kyllä tosi myöhäseltä. Ois kiva varmistella jo aiemmin, että siellä on kaikki kunnossa kun liikkeitäkään ei vielä tunnu. Toisaalta ei paljon kiinnostais olla koko neuvolan kanssa tekemisissä kun siellä on aina tollanen "mitäs tänne soittelet ja kysyt" -tyyli. Anteeksi kun valitan taas tätä meidän neuvolakäytäntöä, kateellisen panettelua varmaan kun täällä toinen toistaan on jo useemman kerran päässyt kuuntelemaan sydänääniä :kieh:

Millaista liikuntaa muuten ootte harrastaneet nyt raskausaikana?

Mulla on nyt alkuraskauden jälkeen jäänyt liikunta lähinnä koiran kanssa ulkoiluun, aiemmin ratsastin myös säännöllisesti, mutta se ei enää tunnu kovin kivalta (ja on kiellettyjen listalla tietysti). Uimaan tekis mieli raahautua tai johonkin mammavesijumppaan tms, ettei sitä täysin rapistuisi. Ei kukaan sattuisi tietämään pk-seudulta jotain mammauintia tai -vesijumppaa keväälle? Tai onko kukaan käynyt tuollaisissa aiemmin? Netistä löytyy lähinnä jotain joogatunteja vain, ja tiedän, että se on mulle vähän liian hidastemposta liikuntaa..

Jaksamista kaikille ja onnittelut taas hyvistä ultranäkymistä niitä saaneille!

Salma ja sintti 13+3

Yhteistyössä