Joulukuun tontut -15 *syyskuussa*

Neuvola kuulumisia, kaikki joo ookoo sf mitta 28, kaikki hyvin verenpaineet ja pissa puhdas. Poju istua nököttää tuolla masussa:confused:, sitä minä vähä veikkasinkii kun tuntu välillä että pyörii koko masun ympäri. Kaitpa kerkii vielä kääntyä oikein päin, toivotaan:barefoot:.
Paasto arvo kokeeseen pitäs mennä sain lähetteen labraan sitä varten ja pissanäyte sinne myös vietävä, on ollu noita supisteluita jos jotai tulehdusta tekee, keskiviikkona neuvolalääkäri tekee sisätutkimuksen ja ottaa tulehus kokeet kohdunsuulta.
Seuraava neuvola oliskin miun synttäripäivän:LOL: parin viikon päästä..

Hookoo ja viikot poksuu 30+0rv
 
Täällä oltiin viime to-pe sairaslomalla iskiaksen takia. Lääkärin mukaan yleensä loppua kohden vaan pahenee. :( Ei huvittas syödä särkylääkettäkään hirveästi, kun kaikki vaikuttaa vauvaan. Mielummin kuulemma hakea sairaslomaa, kun lääkkeitä popsia varsinkin, kun tää on vaiva paranee vain synnyttämällä.

Työantaja oli mennyt ilmoittaa mun palkkatulot jo kelalle vaikka nimenomaa pyysin ilmoittamaan palkat ennen äitiysloman alkamista. Nyt niistää puuttuu 1kk, kun haen 6kk tulojen perusteella ja tuo vaikuttaa suoraan äitiysrahaa.

Voisko vaan olla jo äitiysloma ja kaikki nää asiat ois jo ratkennut?! Olipas taas tosi positiivinen kirjoitus. :unsure:

Jaanel ja 29+5
 
Mulla kanssa iskias vaivaa, ei onneks äly pahana oo mutta kumminkii ja ite koitan vältellä ylimääräsiä lääkkeitä. Jotkut sanoo että se vyö mikäs se onkaa joka tukee masuakin niin helpottas. En tiiä niin vaan oon kuullu..:unsure:

Tässä nälässä ollaan:X3:, tunnin päästä paastokoe.. nälkä o_O.. 12tuntia syömättä:confused:.. no otin eväät mukaan kuhan testit tehty meen vetää banskun naamaan:ROFLMAO:. Sitte tänää neuvola-lääkäri parin tunnin päästä. No nopeesti tää menee, anoppi tulee pienten tyttöjen luo. Nii pääsen sitte lähtemää.
Mukavaa päivää teille muillekkii :)

HooKoo 30+2rv
 
Maanantaina sitten tietää kokeen tulokset, kohdunsuu kiinni ja 5senttii pitkä ultralla mittas, kaikki siis siellä hyvin, vaa supistelee ja tutkimuksen jälkeen supistelee kovemmin:unsure:..
Sain siis rasitus ja seksikiellon viikolle 32 asti:confused: perskutti..
Noh vauva tärkein ettei synny vielä onhan se pieni vielä.
Kolmen viikon päästä uusi lääkäri käynti.
Perjantaina todellakin lähden shoppailemaan ukon kanssa, haetaan/ostetaan uusi turvakaukalo vauvalle ja 2vuotiaan synttäri tarvikkeet + lahja.

HooKoo 30+2rv
 
Mulle lääkäri ehdotti sitä vyötäkin, mutta se vaatii käynnin fysioterapiassa, johon en työterveyshuollon kautta pääse. :unsure:

Tänään alko masun napsuminen. Esikoisen aikaan se vaan lisääntyi loppua kohden. Hikka muuten tuntuu tuolla alhaalla, joten josko tää ois raivotarjonnassa. Terkkari ainakin sitä veikkaili ja omat tuntemukset myös. Mielummin synnytän alakautta kuin meen sektioon, jota oon valmiiksi murehtinut.

Hookoo: Mä selvisin ilman tuota rasitusta taas. En varmaa ite pystyis tuohon, koska mulla tulee tosi herkästi huono-olo ja joudun vieläkin välillä ottamaan niitä pahoinvointilääkkeitä. :(

Oon tehnyt viimesiä hankintoja vauvalle ja vielä pitäs pinnis jaksaa hioa ja maalata äippäloman alettua. Ja pestä pienet vaatteet sekä silittää. Ja tietty kassi pakata. :rolleyes:

Mulla on nyt iskias ollu parempi, mutta supistukset tulleet riesaksi. Toivottavasti ei paikkoja aukasis, kun esikoisen raskaudes kävi niin. Pitää melkein varata lääkärille aikaa, että tarkistaa kohdunsuun tilanteen, kun täällä sitä ei tarkastella automaattisesti. Terkan mukaan koko raskauden ajan voi välttyä siltä, jos ei oo syytä tutkia. Hieman outo käytäntö verrattuna aiempaan paikkakuntaan.(n)

Viikonloppuna vietetään moninkertaisia synttäreitä, kun anoppi ja sen mies tulee meille mm. esikoisen 3-wee ja mieheni, joka täytti vasta vuosia. Mies on tän viikon ollut saikulla, joten annoin sille jo lahjaksi isyyspakkauksen etukäteen. Vielä pitäis kotona siivota ja leipoa lauantaiksi. Onneksi juhlitaan vaan pienimuotoisesti lähempien kanssa.

Jaanel ja 29+6
 
Ei täälläkään automaattisesti näköjää uudelleensynnyttäjiä tarkastella kohdunsuusta, mie vaa valitin noista supistuksista ja kivuista, nii johan rupes tapahtumaan:cautious:..
Miulla on ollu koko päivän jumalattoman kipee alaselkä:confused: liekkö sängyn patja huono vai nukuinko vinksvonks vaiko jotai siltä väliltäo_O. Noh kahtellaan miten tässä käyp..
Ainiin löydettii vauvalle hiano turvakaukalo ja siihen tietty telakka(y) :) nyt passaa vaavin matkustella auto kyydissä.
Huominen päivä pyhitetty siivouksella jeah rait tällä selällä:whistle: ja kakkukin tehtävä. Tänään otetaa rennosti:D.
Hyviä viikonloppuja kaikille.

HooKoo 30+4rv
 
Nonii taas poks poks poksuu viikot :rolleyes:

Niin sain kokeen tulokset negatiivisiä oli kaikki paitsi paasto arvo 5.5:eek: raja siis 4-6.. oon just rajoilla, mutta neuvola haluaa silti että mittaan sokereita ja ens viikolla saan lainaan mittarin. Kääks pelottaa itseä pistäminen :confused:.. mies tekee sen puolestani kun pistää lehmiäkin jos jollakin jotai lääkkeitä yms.. samalla tuikkaa minnuuki ennen ja jälkeen ruuan.

Noh mutta muuten kyllä hyvässä hapessa ollaa vaavi liikkuvainen liiankin liikkuvainen:ROFLMAO: ja minä supistelen päivittäin että eipä sille ny voi mitää. Otetaan iisisti(y)

HooKoo 31+0rv:love:
 
Muutto hoidettu! Jes! Tänään häviää vielä muuttolaatikot eteisestä, niin ehkä meille mahtuu sitten taas sisällekin. :D Kolme päivää meni aamusta puoleen yöhön jalkeilla ja voi jee sen kyllä huomasi. Öisin piti raahustaa seiniä pitkin vessaan kun joku tuolla persauksen ja takareiden liitoskohdassa oli molemmilla puolilla niin kipiä, ettei meinannut pystyssä pysyä. No, eilen olin päivän töissä ja illan riehumiset vähän maltillisemmat, niin tänään on ollut jo ihan ok olo. Turvotus on kyllä kintuissa taas lisääntynyt. On kyllä tullut joutuakin liian vähän... :cautious:

Nyt alkaa olla semmonen fiilis, että äippäloma vois alkaa nyt eikä melkein. Mutta vielä olis reilut 6 viikkoa... Muutto ilmeisesti käynnisti pesänrakennusvietin, ja toisaalta oon aina muuton jälkeen ollut ihan mahdoton noiden romujen kanssa. Mies käskee lepäämään, niin istun hetkeksi sohvalle, kunnes joku juttu pistää silmään, vien sen paikoilleen ja siitä se taas lähtee. Tunti aina hujahtaa touhutessa, kunnes taas huomaa, että on ihan rätti poikki ja pitäs varmaan levätä... Minuutin istun alas ja taas mennään. Huoh. Noh, hyvä puoli on se, että ne rojut loppuu aikanaa. :ROFLMAO:

Hukkis on myös uupunut muutosta. Laiskasti liikku pitkin päivää ja vain illalla intoutuu vähän enempi puskemaan ja potkimaan. Perjantaina olisi neuvola sokerien takia. Aion tylysti ilmoittaa, että jatkossa mittaan kerran viikkoon. :cautious: Tiedän tasan tarkkaan miten mun kroppa mihinkin reagoi eikä tässä parissa viikossa ole tullut yhtään hullua hurskaammaksi vaikka reikiä on tehty sormen päihin kasapäin. Arvot on ihan priimaa kun syön normaalisti. Jos herkuttelen, niin sitten voi mennä vähän yli rajojen. Että se siitä...

Ah, huominen ja torstai menee etäpäivinä kotona. Kotitoimisto on hyvä nakkisuoja, niin saa uurastettua yhden parin päivän projektin pois päiväjärjestyksestä. Ja on se vaan ihanan rentoa kotona työskennellä. Lounastauolla voi syömisen lisäksi käydä kävelyllä ja höpistä miehen kanssa. Ja muutenkin työn voi rytmittää itselleen sopivaksi. Tykkään. (y)

tamariini ja hukkis 28+0
 
Mä oon herätelly vähitellen pesänrakennus viettiä, ei oikeen mitää suurta voi tehdä kun on se rasituskielto mutta sänky juttuja tullu tilattua vauvalle sellane pesä, verhotanko mulla niitä pinnasängyn verhoja on, sitte oon tilannu hoitopöydälle uuden alusta, harsoja pukluihin, tissisuojia itelleni, sitte oon tilannu jo pienille tytöille joululahjatki:whistle:. Mies kun tois navetan vintiltä pinnasängyn niin saisin pestyä sen kosteella liinalla ja laitettua valmiiksi:).
Vauvan kotiintulo vaatteet oon jo valinnu valmiiksi, itse synnytyslaukku on tekemättä, yks ilta tuli itkujen itku kun en oo jaksanu panostaa laukkuun silleen:ROFLMAO:.. typerää:D.. Noh kerkiihän tuon..

Onnea tamariini uuteen kotiin:)

Hookoo 31+1rv
 

Yhteistyössä