~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutzilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
OdottamatonOdotus, mene HETI hakemaa lääkkeet pissatulehdukseen!!!älä jää odottaa..tollasia oireita oli mullaki parina päivänä ja toissayönä se iski niin pahana että itkua sai vääntää..eilen aamuna alko kaiken lisäks tulemaa verta ku tulehdus oli jo niin paha!jouduin lähtee eilen kesken päivän töistä että sain kuurin ja vieläki on vähä tuskaista käydä pissalla..että en suosittele kauheesti odottelee sen kanssa... Pahoittelut huonoja uutisia saaneille! :hug: maira ja mytty 12+2

Todella isot pahoittelut kaikille pettymyksen kokeneille :'( :hug:
Itsekin odotan pelonsekaisin tuntein ensiviikon nt ultraa. Vuotoja ei ole enää onneksi ollut, muutei se vielä mitään tarkoita.

Mä meinaan syödä Jouluna ihan normaalisti kaikkea mitä ennenkin, en ole ennenkään syönyt mitään mikä on kiellettyjen listalla joten mun meny pysyy samana. Joulupöydässä on kyllä tarjolla kaikkea kiellettyä mutteivät ne onneksi kuulu mun ruoavalioon muutenkaan.

Taas yritin esikoiselle vihjaista, että äidin masussa on vauva. Ei mene läpi, hän ei vain usko asiaa. Yhtä kovapäinen kuin äitinsäkin :laugh:
Kotidopplerin tilasin, petyn kyllä varmaan kauheesti jos syke ei vielä kuulu, eikä se välttämättä näillä viikoilla vielä kuulukaan.

Meidän masuasukilla on nyt nimi: Huugoliini =)

odottamatonodotus Jos on pienikin epäilys virtsiitistä niin heti viemään näytettä ja kuuria hakemaan. Raskauden aikana virtsiitti tulee aina hoitaa, vaikka olisikin oireeton.

Möhkisäiti: Iso :hug: Voimia suruun.

Pikkuapina: Toivottavasti työt järjestyy eikä ylitöitä tarvitse enää tehdä.

Nan-nan-naa: Mukavaa risteilyä!

Lenniina: Glögikakku kuulostaa maukkaalta. Haluaisitko jakaa reseptin?

Odottamatonodotus: Kannattaa soittaa neuvolaan ja käydä antamassa virtsanäyte. Voi olla tulehdus. Itselläni on rakon sairaudesta johtuen vähän saman tyyppisiä oireita, mutta mulla kyse on nestetasapainon järkkymisestä. Juon liian vähän ja sitten koko ajan pissattaa, mutta tulee vain tippa (=oire liian vähäisestä juomisesta). Kun käy hereillä ollessa vessassa 30 kertaa ja yöllä 5 kertaa, niin juominen menee automaattisesti vähemmälle ja sitten se tietenkin kostautuu. Toivottavasti saat apua ja oireet helpottaa. Nuo ei ole kivoja oireita.

Mipsu: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Äitiysvaatteet ja imetysliivit: Mukava lukea kokemuksistanne, kun edellisestä raskaudesta on 6 vuotta. Silloin taisi olla vähän eri merkkejä ja paljon uusia hyviä on tullut tämän jälkeen.
Iso rintaisia suosittelen kiinnittämään erityistä huomiota olkaimiin, että ovat leveät ja tukevat. On huomattavasti mukavampi kantaa rintojaan tukevissa liiveissä, niin ei hartiat kipeydy. Itsellä rinnat posahti taas vauhdilla ja harmikseni kasvoivat isosti jo nyt kokoon e75 (pieni muutos kun ennen odotusta oli d70). Enkä heti huomioinut liivien tukevuutta, niin johan vieraili pääkivut ja yläselän jumitukset. Eipä auttanut kuin marssia etsimään tukevampia liivejä. Onneksi nykyisin löytyy kauniitakin isoja kokoja eikä vain sellaisia mummojentukiliivien näköisiä.

Jouluruuat: Me on vietetty jo useampi joulu kotona kolmistaan. Joulupäivänä tai välipäiviksi on sitten lähdetty mummuloihin Pohjanmaalle. Ruokiamme viitoittaa paljon esikoisen allergiat. Meiltä löytyy yleensä: porkkana-, bataatti- ja perunalaatikot, kinkku, graavi-, kylmäsavustettu- ja lämminsavustettulohi, silli, salaatteja, juustoja, hillokkeita, joululimppua ja jälkiruuaksi vadelmarahkaa. Tänä vuonna jää nuo herkkulohet ja ihana Brie-juusto syömättä, mutta täytyy sitten napostella usein kinkkua herukkahillon kanssa ja syödä paljon imellettyä perunalaatikkoa. :p

on: Uskallan varoen sanoa, että valoa näkyy tunnelin päässä. Pahoinvointi on mun mittapuun mukaan minimaalisella tasolla, yökkimistä on vain aamusta ja illasta ja kuvotusolokin on välillä poissa. Ihanaa, että helpottaa, ainakin välillä. Tämä tuleekin tarpeeseen, koska viikonloppu menee pitkien työpäivien merkeissä.

Iloa kaikille! =)

Syyshortensia ja Millajoonas rv 11+3

OdottamatonOdotus samaa minäkin meinasin sanoa ku edeltävät, että mene heti labraan antaan pissanäyte ja jos on tulehdus niin saat siihen lääkkeet. Tulehdusta ei kannata jättää hoitamatta! mulle ainaki neuvolassa ovat useampaan otteeseen sanoneet, että heti yhteyttä jos tulee oireita!

Tänne ei sen kummempia. Ihanaa ku nyt on jo torstai ja kohta on taasen viikonloppu edessä. Maanantaina onki sitte kiva päästä taas masukkia moikkaileen =)

Niisku- ja rakas 13+1
:heart:

:hug: Möhkisäidille!

ja taas onnea hyviä ultrauutisia saaneille!

Kiitoksia jouluruokavinkeistä, en muista nyt kuka vinkkasi, mutta voihan sen kalan tosiaan paistaakin:D Ollaan menossa miehen suvun luo jouluksi, ja ne on hurjia kokkaamaan nimenomaan noita kiellettyjä kalaruokia, eli siksi lähinnä vähän hirvittää. Tuntuu vaan nololta viedä mukaan kokonaan oma satsi, että "moikka, sori teidän ruoat ei nyt tänä vuonna kelpaa". No, ehkä ne ymmärtää:) Ja ehkä tosiaan ihan hyvä kokeilla jotain muuta ja uutta tänä vuonna!

Kiitti taas Mussupussulle nettikauppavinkeistä. Taidan tilata itsekin tuollaiset Bravadon liivit. Mieluummin ostaa yhdet hyväksi havaitut ja kestävät, sovittelin viime viikonloppuna HM:ssä niiden liivejä niin meinas itku tulla, niin huonoja ne oli. Kaikkia ei edes pystynyt sovittamaan, koska ne oli tiukasti nippusiteellä kiinni henkarissa.

Odottamatonodotus: Laita Mutzillalle yksityisviestiä, niin sut lisätään siihen etusivun listalle! Ja lääkäriin, mars! :)

Eilen tuli postissa veriseulan tulokset, ja puhtain paperein päästiin läpi:) Hirmu nopeaa toimintaa oli, tasan viikossa tulokset saatiin. Meillä oli niskaturvotusta muistaakseni 2,4, mikä on kuitenkin aika paljon enemmän kuin monella muulla täällä - siksi vähän jännitti.

Odottamaton odotus: Samaa mieltä muiden kanssa että käy antamassa pissanäyte labraan/neuvolaan.
Jouluruokagallup: Me vietetään aatto anoppilassa tossa naapurissa ja jos menù on sama kun ennen niin pöydästä löytyy peruna- porkkana- lanttu-ja maksalaatikkoa, kinkkua, keitettyjä perunoita, makaronilaatikkoa, ihanan mureaa lihakastiketta, graavilohta, rosollia, salaattia, joululimppua, ruisleipää. Olikohan muuta? Juomana kotikalja, vesi, maito ja punaviini. Ja jälkkäriksi riisipuuroa ja sekametelisoppaa. Ja vielä myöhemmin tietenkin kahvi ja tortut ja piparit yms.. Ah sitä mähkimistä ja ähkimistä, kuinkahan sitä osais syödä sopivasti...
(.) Neuvola oli tänään ja kaikki muuten kunnossa, paitsi verenpaine koholla. Ens viikolla uudestaan mittauttamaan. Tais löytyä syy mun päänsäryille.. Ajattelin oman mittarin hankkimista, jos vain löytäis jostain sopivaan hintaan hyvän.. Hemppa oli 140 ja vauvan sydän löi 160:ä. Ja mikä parasta, paino oli tippunut 2kg :D Tota ylimäärästä kun löytyy ihan reilusti, niin tavote olis ettei kovin paljon paino nousis raskausaikana. Tietenkään en laihdutakaan, mutta vähän kyllä katson, mitä syön.

-minttu ja pumpelo :heart: rv13+2

sokerinrasituksessa käyty litku mitä join 3dl oli kammottavaa eikä meinannu pysyä mun sisällä siis se oli sokeria ja vettä (siis tyyliin 3dl vettä ja varmaan 2 paketellista sirkku pala sokeria) se maistu niin ällölle
pääsin onneks makoileen sängylle kun voin niin huonosti.

(tampereella kun tämä tehtiin sain colaa muistuttavaa litkua ja se oli hyvää)

no soitin äskön tuloksia ja joo paasto-arvo joka mulla viimeksin johti lopulta insuliinille asti niin nyt taas eli kaks arvoa hyviä paasto oli 5,3 ( onkohan raja 4,8)
purskahdin kyllä itkuun :'( :'(
eihän tässä olla kun vasta mittailemassa sokereita ja kattomassa mitä suuhunsa laittaa mutta mua ressaa mä oon järkyttävän piikki kammonen ja nyt saa taas itteensä pistellä henki hievärissä =(
joulukin tulossa ei pääse ees herkuttelemaan taidan syödä loppu raskauden pelkkiä porkkanoita :(

mä teen varmaan kärpäsestä härkäsen mutta kun viime raskaudessa jätin sokerin ja kaikki limut ym pois niin arvot vaan heitteli pilvissä ja pelkään kamalasti että jouduin näin aikasessa vaiheessa insuliinille ( viimeksi oli kuitenkin "vaan" 6vk todettiin rv 32) ja nyt näin alussa..

terkka koitti lohdutella että oli arvasttavissa ym kun oli jo edellisessä (ja ehkä sitäkin edellisessä koska poika synty isona) mut jotenkin ois toivonut että ei vielä tai mielummin ei kokonaan.

ens viikolla en ehdi töitten takia mittaria hakemaan mutta viimeistään 7.12

tänttärä ja hilma-elmeri 12+6

Odottamattomalle odotukselle olisin kanssa sanonut samaa kuin kaikki edelliset, mene ihmeessä neuvolan kautta pissatesteihin! Oireet on aika klassiset pissatulehduksen oireet.Mutta onneksi siihen saa heti sitten lääkkeet!

).( Pahaolo on tosiaan hellittänyt. Jo 4 päivää ilman yökkimiskohtauksia!Whippiii!Väsymys vaivaa edelleen.Vatsasta ei huomaa vieläkään mitään, jostain luin että viikolla 10 kohtu olisi greipin kokoinen, ja sikiö luumun kokoinen. Hauskat hedelmävertaukset. :)
Nyt on vähän alkanut tulla sellainen olo, että meille tosiaan taitaa vauva tulla. Np-ultraan on 2 viikkoa enää.
Sen jälkeen kun kerrottiin tytölle vauvasta, pieni on joka päivä itse ottanut masuvauvan puheeksi. Eilen vatsani kurisi nälästä, ja tyttö sanoi: "Se vauva varmaan lauloi nyt siellä".Ihana! :heart: Aion ostaa meidän neidille pukin konttiin Brion pinkit nuken vaunut, voidaan sitten yhdessä työnnellä kesällä. :heart: Tyttö nimesi vauvan jo Lauraksi.:)

Johanna ja Pikkiriikki 9+3

Pitkän pitkästä aikaa hei kaikille!!

Olen pitänyt tässä vähän hiljaiseloa syystä ja toisesta. Ikäviäkin uutisia oli näköjään tänne pinoon vielä kertynyt. Onpas ikävää. Pahoitteluni! Täytyy nyt toivoa kun alkaa lopuillakin tulla kriittiset viikot täyteen, että ne on loppu nyt!!!
Tuli tosiaan käytyä tuossa ekassa (nt) ultrassa ja kaikki vaikuttais olevan just niinkuin pitää. Muuten tässä ollaan toipumassa pahamaineisesta sikataudista. Alkoi viikko sitten lihasäryllä ja yskällä. Paripäivää siitä nousi 39 kuume iltapäiväksi. Muuten kuume ollut 37-38 välissä koko ajan. Yskä oli sikamainen! Aikaansaa sen, että hengittäminen on raskaampaa. Ilman sitä tää tauti olis ollut lastenleikkiä. Viikon se otti ja edelleen mieluiten viettää aikaa makuuasennossa. Tosi voipunut olo. Mulle tarjottiin 4. päivänä Tamifluta juuri tän yskän ja raskauden takia. Kieltäydyin siitä, kun epäilyttää koko lääke. Kävin tänään neuvolalääkärissä ja kaikki näyttäis olevan taudin jäljiltä mahassa myös kunnossa. Lääkäri sanoi, että influenssan ei pitäisi vaikuttaa epäsuotuisasti sikiöön, enemmän vaaraa on äidillä, kun kroppa keskittyy maha-asukkaan hyvinvointiin.
Jälkiviisaana sanoisin, että oon todella tyytyväinen että sairastettiin koko perhe tää nyt pois. Ei tarvi enää vaivata päätänsä että rokottaako vai ei. Päästiin kaikki aika vähällä ja saatiin elinikäinen suoja. Jos olisin ollut pidemmällä raskaana (isompi maha painaa myös keuhkoja) tää olis varmaan ollut mulle pahempi juttu hengittämisen kannalta eli ehdottomasti ottaisin rokotteen esimerkiksi siinä tapauksessa, että toinen influenssa aalto tulisi ens keväänä Suomeen ja ei ole tautia sairastanut. Loppu hyvin kaikki hyvin...

Tuli nyt vaan tällasta omaa napaa, pahoittelut siitä...

Tsemppiä kaikille joulukuuhun! Tammikuussa itselläni ainakin häämöttää jo rakenneultra. Sitä on mukava odottaa samoin kun joulua!

Ei mun ainakaa tarttenu mitään näytettä viedä, painelin omalle lääkärille ja sanoin et epäilen pissatulehdusta, kyseli oireet ja määräs lääkkeet. 5Min ja olin kävelemässä apteekkiin resepti kourassa... Mut tosiaan, sen kanssa ei kannata alkaa odottelee, tää ei oo yhtään kivaa ku äityy näin pahaks, verta tiputtelee vieläkin aika-ajoin ja huoli nöttösestä on kova. :ashamed: Oma moka kun oottelin, mut luulin ettei se oo virtsis tai ainakaa paha sellainen ku oireili niin veikeesti vaan sillon tällön, luoja tietää kuinka kauan se on tolla jo muhinu ennenku laitto itkettää..

Jouluruuista Aion syödä ihan samalla lailla kun ennenkin, mä en kalasta tykkää joten vedän navan täyteen laatikoita ja kinkkua... :) Mutta mä nyt oon muutenkin ollu sillä linjalla etten oo kattonu mitä suuhuni laitan, kaikkee voi syödä kun syö kohtuudella.

Mammavaatteita oon ostanu kahtien kirppis byysien muodossa, en tykänny niistä kuitenkaa sitten kun päälleni laitoin ja tolla ne kaapissa mörköilee..Ihan samoilla lantiofarkuilla täällä mennään kun ennenkin, vaikka maha onkin kasvanu niin että näkyy ihan selvästi..Tuskin tulee kauheesti kamppeita ostettuakaan, käytän sit isännän verjareita ja paitoja, tuntuu typerältä laittaa rahaa kiinni vaatteisiin joita et kuitenkaa käytä ku ihan vähän aikaan, vallankaa kun sitä rahaa ei muutenkaan ole..

Maira ja mytty

heippa!

Eka ultrassa kayty ja kaikki ok. Viime raskauden aikana -08 asuin englannissa ja tilasin taalta melkein kaikki aippa vaatteet. Musta hinta laatu suhde paikallaan. Ja nyt toimittavat myos suomeen. Onneksi olen pitanyt kaikki vaatteet, joten yhden farkut olen vaan ostanut.
www.dorothyperkins.com
Meilla esikoinen 1v 5kk syo viela tissia,kait tassa jotenkin pitaaa alkaa vierottamaan jos ei ala maidon tulo loppua. Olen lukenut etta raskauden puolessa valissa voi tulo loppua. Sita odotellessa. Eihan se mua haittaa, vaan toi ylla syominen valista vasyttaa kun toi viime Mutta onneksi saa nukkua tyton kanssa paiva unia, kun olen kotona kodinhoidon tuella.
hyvaa joulun odotusta kaikille!

oli tosta valista jaanyt tekstia pois. Eli viime raskauden aikana mulle tuli issas vaiva ja se taas aamu yosta valvottaa. Siis tytto herattaa monta kertaa yossa, vessassa pitaa kayda kaksi kertaa yms. Eli valilla on aamulla tosi vasy.

Iltaa kaikille! :wave:

Miten se muka tuntuu ettei ehdi tänne kirjoitella.. :whistle:
Illasta olis aina kivasti aikaa vaan ei saa aikaiseksi aloittaa näppäilemään. Nyt koitan jonku rivin saada kirjoitettua!

Onnitteluja taas hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart:
Ja pahoittelut niille joilla ollut niitä surullisempia, ainakin Bonustehtävä ja Möhkisäiti :hug:

Odottamaton Odotus
: Samaa kehotan kuin muut että pikapikaa lääkäriin! Itsellä joskus teininä ollut pissatulehdus, ja se on kyllä todella kivulias juttu. Ja menee kyllä varmasti koko ajan pahemmaksi jos sitä ei hoida pois. Toivottavasti olet jo saanut lääkkeet ja päässyt karkottamaan sitä pois! :hug:

Jouluruuista: Täällä ollaan JOKA vuosi valmiissa pöydässä mummilassa joten itsellä ei paljoa tarvii miettiä nuita ruokia, kunhan vaan syö. Vaan paljon siinä on ja kaikkea! :) En erityisemmin ole jouluruokien ystävä, kinkku ja maksalaatikko on ainoat sellaiset "herkut", muita laatikoita en voi edes sietää..

leena80
: Täällä kans vielä kuopus 1v 2kk tissillä ja todellakin mietityttää tuo homma, pitäis jotenkin saada pikkuhiljaa lopetettua vaan ku tietäis miten.. Toinen on vielä niin kiinni :saint: Se olis jo jotain ihan hirveetä jos pitäis kahta yhtäaikaa imetellä :D

Sukupuolesta pieni gallub vaikka onkin tainnut jo olla puhetta: Kuinka monella on jotain tuntemuksia/olotilaa vauvan sukupuolen suhteen? Meinaatteko ottaa sen selville ennen syntymää? Ja toivotteko itse tiettyä sukupuolta, jos niin miksi? :)

Itsellä on aika vahva tunne sukupuolesta, ja otetaan se kyllä selville. Ennen joulua tilaan ajan yksityiselle, toivottavasti näkyis jo sitten :) Niin, ja vauvan sukupuolella ei ole mitään väliä kun molempaa sorttia täältä jo löytyy.

Mut miepä palailen vielä illalla, tähän tulikin enempi ku muutama rivi :laugh:

Hakaneula & :heart: 13+2

Täältä myös Bonustehtävälle ja möhkisäitille pahoittelut. :hug:
Minäkin sain keskenmenon elokuussa ja nyt jo takaisin täällä (heti toisessa kierrossa nappasi), toivotaan teille yhtä hyvää onnea!

OdottamatonOdotus ja muutkin päivitystä kaipaavat: Mutzilla päivittelee ja on pyytänyt, että ihmiset laittaisivat yksityisviestiä, koska niitä tietoja on vaikea bongata tuolta tekstien seasta.

Oma ultra oli tiistaina ja siellä onneksi kaikki kunnossa.

Äitiysvaatteita en ole vielä hommannut, muutamat housut on edellisestä raskaudesta. Katselen sitten vähän myöhemmin noita. Varmaan jotain liivejä tulee ainakin katseltua.

Sukupuolesta ei ole vahvoja tuntemuksia. Olen huumorilla miettinyt, että oliskohan tämä poika, kun vanhat suolaiset herkut ovat alkaneet maistua taas. Tyttöä odottaessani kaikki leivokset, suklaa ja karkit oli pop, ja tuo makeanhimo jäi siitä päällekin. Nyt taas olen alkanut himoitsemaan pitsaa ja sipsejä. Mutta joo, ei ole mitään oikeaa uskoa asiaan.

Hakaneulalle: Mulla on tavoitteena saada pois nuo yo syomiset. Tytto kun heraa niin monta kertaa yossa ja alkaa suurinpiirtein paitaa repimaan paalta, jos ei suosiolla tule tissi esille. siis aivan kauheaa huutoa ja sit rauhottuu kun saa mita haluaa.
Olishan se eri helppoa jos vain paivalla imettaisi. Silloin ei kylla haittaisi jos vaikka kahta lastakin imettaisi. Jos se ei olisi kun pari kertaa paivassa isommalle. Sita sanotaankin etta ns. tandemi imettaminen on pienen vauvan kannalta parempi. Eli jos pieni sairastuu ei se vaikuta maidon tuloon yms.
Toivon nyt kuitenkin et jos tassa raskauden edetessa maidon tulo vahenisi. Mulla kun ei vaan ole yhtaan energiaa alkaa vierottamaan ja viimeisiakin yo unia menettamaan.

Sukupuoli gallupista: Musta tuntuu etta taas on tulossa tytto. Viimeksi ei sukupuolta 20vk ultrassa nahty huonosta aseennosta riippuen. Ja myohemmin kun kavin pari kertaa en edes kysynyt. Se on kuitenkin elaman suurempia yllatyksia. Eli tamankin saa olla sitten yllatys. Mies haluaisi tietaa, mutta ei sit kysyta kerta en itse halua tietaa. Onpahan jotakin mita jannittaa viime minuuteilla asti!
Mutta hyvaa viikonloppua kaikille! Lahtaan tyton kanssa mun vanhemmille 5 paivaa. Mukavaa maaseudun rauhaa ja elaimia!

Huomenia! :wave:
Tänttärä voi harmi kun sun täytyy alkaa noita sokereita seuraileen, mutta eihän sille mitään maha että ne sulla raskausaikana nousee, jaksuja :hug:

Onnittelut jälleen hyvistä ultrakuulumisista, ihania kuviaki löyty pikkusista! :flower:

Sukupuoligallup
Mulla on ollu plussaamisesta asti ihan tyttöolo, mies oottaa, että tulis poika. Aiotaan ottaa rakenneultrassa sukupuoli selville jos vaan suostuu masukki sen meille näyttämään :P Mulle ei oo sukupuolella kuitenkaan väliä, molemmat on ihan yhtä tervetulleita. =)

Ihanaa ku alkaa viikonloppu, oon jo ihan kypsä koululle täksi viikoksi. Maanantaina sitte pääsee taasen kurkkiin mussukkaa =)

Hyvää viikonloppua mammat! :flower:

Niisku- ja rakas 13+2 :heart:

Ihania ultrakuvia täällä, en malttaisi enää odottaa np-ultraa! Varhaisultrassahan jo 7+4 näin että siellä joku on, mutta np-ultrassa vauva näyttää jo pieneltä vauvalta. :heart:

Sukupuoligallup: Ei ole aavistustakaan, kumpi mahassa köllii. Aiotaan asia kyllä selvittää. En tiedä kerrotaanko Naistenklinikalla nykyään sukupuolta, Kättärillä ei vuonna 06 kerrottu kellekkään. Rakenneultrassa kyllä asiaa kysäistään, ja mennään varmaan 4D-ultraan myös Femedaan, jossa se sitten ainakin selviää. Mutta yhtä mielelläni ottaisin perheeseemme toisen tytön kuin pienen pojankin! :heart:

Johanna ja Pikkiriikki 9+4 (mistä näitä viikkoja on yhtäkkiä tullut)

Syyshortensia: Muistin väärin, se olikin glögitorttu eikä -kakku ja vielä tuorejuustolla :ashamed:, mutta tässä resepti kuitenkin: http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=2883&rname=mausteinen_glÖgitorttu

Salmander: Tykkäisiköhän miehesi suku, jos vihjaisitte etukäteen, että raa'at kalat ovat tänä jouluna sulta kielletty? Luulenpa meinaan, että olisivat otettuja, kun voisivat valmistaa sulle oman juhlakalan - näin ainakin olisi meillä ja miehenkin suvussa =)

Tänttärä: :hug: Itselläni sokerirasitus edessä ensi tiistaina :x

Hyvistä ultranäkymistä onnittelen: Creu, Leena ja Millenia :flower:

Hakaneula: Kyllä aiomme sukupuolen selvittää ennalta. Miehen suku on poikavoittoista, joten pikkuveljeä odottelen tulevaksi. Mutta molemmat vaihtoehdot otetaan avosylin vastaan =) Osaisiko sitä tytölle äiti ollakkaan, kun on poika tuo esikko :laugh: Ja raskausoireni ovat olleet osin erilaisia kuin esikossa, mutta palstalta lukeneena voin todeta, että ovat jopa enemmän poikaan viittaavia kuin esikolla - minkähänlainen äijänpätkä sieltä onkaan tulossa :laugh: Ja työkaveri sanoi, että mulla on taas poikamaha...

ON: Veriseulatulokset tulivat eilen postissa. Tulos normaali eikä edellytä jatkotutkimuksia =) Muuten olo on ollut viime päivinä heikko. Välillä vielä yökötyttää mm. hajut ja jos hengästyy, mitä tapahtuu nykyisin pienissäkin portaissa ja mäissä. Aamuisin kyllä jaksaa herätä (9-10 tuntia unta takana), mutta tuntuu, ettei jaksa mitään tehdä ja töihin lähtö tuottaa suuria vaikeuksia. Tuntuu kuin ei jaksaisi edes kättä nostaa, että tekisi vain mieli pötkätä sohvalla. Toivottavasti menee pian ohi! Että se siitä energisestä keskiraskaudesta :(

Lenniina ja pieni 13+0 :heart: POKS :heart:

Mainioita ultrakuvia täällä! Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä taas saaneille, oon vähän ulalla jo, ketkä kaikki on käyneet:)

Leena80: Ei tullut mieleenkään, että Dorothy Perkins lähettää Suomeen, kiitos vinkistä! Hinnat näyttävät olevan ainakin kohdallaan:) Ei nyt ehkä viittis koko vaatekaappia laittaa uusiks, mutta hyvä että vaihtoehtoja löytyy:)

Lenniina: Täytyy vinkata miehen suvulle tosiaan! Juhlakala kuullostaa jo aika hyvältä:D Ollaan väännetty tästä tyhmästä ruoka-asiasta kättä miehen kanssa varmaan jo kuukausi, hänen mielestään kun voisin ihan hyvin syödä kaikkea mitä ennenkin, on kuulemma "neuvolatätien hössötystä" koko homma, että raakaa kalaa vain kehiin.. Onneksi alkaa mieli pikkuhiljaa muuttua, en minä eikä hänkään halua millään lailla vaarantaa pikkuisen alkutaipaletta.

Sukupuoligallup: En osaa sukupuolesta sanoa mitään:D Joka toinen päivä olen ihan varma, että tyttö se on, joka toinen päivä taas siellä on aivan varmasti poika. En oikein raskausoireistakaan uskalla veikata mitään, ensimmäinen kun kyseessä. Taidetaan kyllä rakenneultrassa kysyä, jos tuolloin näkyy - mies uteli jo nt-ultrassa, johon kätilö tokaisi, että "kerrotaan vain, jos ollaan ihan varmoja asiasta, ei heitetä mitään arvailuja ilmaan".
Mennään varmaan rakenneultran jälkeen vielä käymään Femedassa 4D:ssä, eli eiköhän se sukupuoli näy viimeistään siellä. Ajattelin aluksi, että homma on ihan rahanhukkaa, mutta niin moni kaveri on nyt kuvaillut ainutlaatuiseksi kokemukseksi, että taidetaan sittenkin mennä katsomaan pikkuista :D

Tätä on kyselty monta kertaa, mutta edelliskerrasta taitaa olla jo aikaa:
Kenelle kaikille ootte jo raskaudesta kertoneet, nyt kun 12 viikkoa on poksunut/alkaa poksua jo aika monella?

Meillä tietää koko miehen suku ja kaveripiiri, mulla toistaiseksi vasta pari kaveria. Koulussa en oo halunnut vielä kertoa, mutta eiköhän asia selviä luokan pikkujouluissa viikon päästä. Mun vanhemmille (äiti ja isäpuoli) kerrotaan tänään, kun mennään pitkästä aikaa heidän luokseen viikonlopuksi. Jännittää kyllä hirveästi, miten reagoivat, vaikka iloisia varmaan ovatkin. Meidän suvussa on ollut tapana, että lapset hankitaan vasta sitten, kun opiskelut on takana ja varma työpaikka alla, ja meillä on miehen kanssa kummallakin koulut aika pahasti kesken:D
Meidän isälle oli tarkoitus kertoa sunnuntaina, mutta peruuntui sitten koko homma, kun ei nähdäkään. Harmittaa, kun haluaisin kuitenkin hänenkin tietävän ennen kuin alan hommaa kailottaa kovaan ääneen muulle suvulle, enkä ole halunnut puhelimessakaan asiaa töksäyttää. No, ehkä ensi viikolla sitten.

Täälläkin odotellaan sitä keskiraskauden auvoisaa aikaa. Pahoinvointi jatkuu ja väsymys tuntuu vain pahenevan. Mielialatkin heittelee ihan miten sattuu, kiukustun nykyään ihan kamalan pienistä asioista :ashamed:

Huh, tulipa taas tekstiä!
Hyvää viikonloppua kaikille, maaseutu kutsuu!

Salma ja sintti 12 + 6 (jee huomenna poksuu taas!)

Heippa.

Möhkisäidille suuren suuri :hug:

Sukupuoligalluppi: ei ole vahvaa tuntemusta sukupuolesta,mutta kaksi edellistä tyttöä,niin jotenkin tyttöä aavistelen nyttekin :D Aika samanlainen raskaus tähän mennessä,kun tytöistä.Helpompaa olis,jos tyttö tulee,vaatteita olis valmiina ja nimikin,mutta kumpikin on tervetullut,ja olishan se poikakin kiva saada :heart:
Ei aiota selvittää sukupuolta etukäteen,ei olla aiemmistakaan haluttu tietää,kun vasta kun on syntynyt ;)

Lenniina:
täällä myös ei niin hehkeä keskiraskaus alkanut,väsyttää,ällöttää välillä,ja välillä tuntuu,ettei jaksaisi edes kättä nostaa :ashamed:

Jouluruuista: peruslaatikot,kinkku,rosolli,silliä,limppua,joulutorttuja ,pipareita,suklaata,mandariinejä,glögiä :p

jahas jos menis etsimään kynttelikköä ja ikkunakoristeita :D

Rapu ja :heart: 13+3

Herranjumala toi Dorothy Perkins on halpa! Oon ihan positiivisesti järkyttynyt! Oon käsittänyt, että on jotenki fiinimpi merkki ja kaikkee. Vois ehkä tilata jotain... :whistle: Kiitos Leena80 vinkistä! Tiesitkö muuten, että juuri yösyöttäminen ylläpitää maidontuotantoa? Eli jos ajattelit imetystä lopetella, aloita vähentämällä yösyöttöjä. Kokeile vaikka antaa yöllä vettä pullosta? Ja panosta tuhtiin iltapalaan, eli reippaasti puuroa taaperolle! Ja joku muu lohdutuskeino kuin tissi yöllä, esim. unilelu. Tosi vaikee neuvoa, kun meillä noi imetysjutut on menny niin helposti ja omalla painollaan. Tyttö on melkein alusta asti nukkunu yöt hyvin ja parilla syötöllä. Lopetti imemisen ihan omasta tahdosta siinä 10 kk paikkeilla. No onhan meilläkin omat ongelmamme ollut, mutta ei mitään kovin vaikeita juttuja...

Mulla vaan kunto kasvaa ja lantio kapenee! Mammahousutkin on alkanu roikkua pyllystä. Ihana olo! Miks mä en toiminu näin ekassa raskaudessa? Hä?! Maha kasvaa silleen kivan tasaisesti, mutta välillä turvottaa tosi paljon. Kai se kuuluu asiaan. Jotenki salaa toivoisin toista tyttöä ja musta tuntuu että mies myös... No se selviää sitten aikanaan kumpi tulee. Molempi parempi. :heart:

Sukupuoli - Alkuun mulla oli vahva tyttöfiilis, mutta nyt oon ihan varma, että poika sieltä on tulossa. Mun esikoinen on tyttö, mutta hänellä eri isä. Kaksi seuraavaa onkin sitten poikia ja mun miehen isällä on vaan poikia, joten mistä sitä tietää jos mieskin tekee vaan poikia :D Ei siinä mitään, pojat on ihania, mutta pieni prinsessa olis kyllä ihan mukava ylläri näiden kahden sankarin jatkeeksi ;)

Jouluruokia - Meillä on vakiona kinkku, rosolli, lanttu-, peruna-, porkkana-, maksa-, ja kaalilaatikko, salaattia, jotain kalaa. Tällä kertaa ei graavilohta, kun minä olen pääasiassa se kalojen ystävä. Purkkisilliä olen syönyt ihan normaaliin tapaan, niin ehkä sitä sitten. Kinkusta en niin välitä.
Jälkkäriksi jotain uutta tällä kertaa, kun olen jo parina vuonna tehnyt mariannejäädykettä. Illemmalla sitten kahvia, glögiä ja herkkuja. Ainakin joku juustokakku ja ehkä joku suklaa-kirsikkatäytekakku. Pastöroidustamaidosta valmistettuja juustojakin syön ihan niin kuin ennenkin. Mä yleensä lehdistä etsin uusia hyviä reseptejä, joilla sitten täydennän kaikkia aterioita. Jos joku resepti on oikein hyvä ja onnistunut, niin se menee talteen ja sitä on tarjolla joskus toistekin.
Riisipuurot meillä syödään jo aamupalaksi.
Aatto ollaan kotona ja joulupäivänä ja tapaninpäivänä käydään syömässä mun äidin ja anopin luona. Ei niitä ruokia niin hirveesti onneksi tarvitse tehdä, kun pääsee myös muiden ruokia syömään :)

Mulla oli eilen neuvola ja painon nousua ja turvotusta sen verran, että joudun sokerirasitukseen viikolla 16 :x Ja sitten viikolla 28 uudestaan. Mukavaa,,, Täälläkin on sellaista vesisokerilitkua ja se on kamalaa. Ihan puistattaa ajatuskin.

Mussupussu - Vähän mä olen kade, toiset ne vaan levenee :laugh: Kasvaneella ruokahalulla ei tietenkään ole mitään osuutta asiaan :whistle: Olen kyllä yrittänyt jumppaan päästä, niin usein kuin mahdollista, jos edes kunto pysyisi hyvänä kiloista huolimatta :D Huomenna olis tarkoitus taas mennä bodypumpiin, kun miehellä kerrankin vapaapäivä lauantaina. Harmittaa, kun tuolla salilla missä käyn on kyllä lapsiparkki, mutta eihän tää meidän 1v jää sinne. Itkee vaan hysteerisenä ja mulla ei ole sydäntä itkettää häntä tuntia siellä, joten en pääse ollenkaan niin usein kuin haluaisin.

zizilisko+nuppu 14 vko :heart:

tänään taas viikot poksui =)
pahoinvoinnit jaksavat vaan olla eikö tää oikeesti hellitä ikinä.

sukupuolesta: mä ostin ennen raskauttani ihan törkeet kasat poikamaista vaatetta siis varmaan 2 muovipussillisen verran ja värit hyvinkin poikamaisia ja velour vaatteeseen ihastunu eli sitä on ja paljon jotenkin aattelin että poika tulee. no nyt kun raskautta on päästy näinkin pitkälle niin jka toinen päivä on poika olo ja joka toinen tyttö se että mä alkuraskaudessa söin pussi tolkulla satsumoita,rajut pahoinvoinnit ja suklaan himo niin ja että kahvi ei maistu viittaavat ihan selvästi mun ekaan raskauteen joka oli tyttö (paitsi sillon himona oli appelsiini mehu ei satsumat) kahdesta pojasta taas kun on ollut himo just rasvaseen pizzaan,hampurilaisiin,ym ja pahoinvoinnit saattovat kestää rv 14-20 asti mutta olivat lievempänä eli oli enimmäkseen kyökkimistä.
meinaan kuitenkin ultrassa kysyä kumpi tulossa jos ei käy samanlaisesti kun kuopuksessa vasta rv 36 molemmista pojista ollut alussa kunnon poika olo jo ennen ultria ja poikiahan ne oli nyt on vähän epävarma olo..tänään tyttö olo huomenna ehkä poika =)

joulusta: ollaan aattona ylensä oltu anopin tykönä mä oon aattona tehnyt riisipuuron,sekametelisopan ja mansikkasopan 25.12 teen sitten mä kaikki joulupöperöt kala ei tuu oleen täälläkään ongelma kun en kalan ystävä ole mutta laatikoita,kinkku,lihapullia,rosolli,perunoita ym

joku kyseli että onko monelle kerrottu niin ite en oo kuin muutamalle kaverille kertonut muuten vielä ihan salassa.lapsille ois kiva kertoo mutta sen tietää että ne hölöttää heti kouluun,päiväkotiin ja sukulaisille =) vaikka mun maha sen verran iso että oottelen kuka hoksaa ekana raskauden..ja voi aika outoo toimintaa olla kun aattona anoppilassa mä käyn yllättäen vessassa ennen ruokailua ja heti ruokailun jälkeen ja vessasta kuuluu piip (kun pitää ne sokerit mitata)

tänttärä ja hilma-elmeri rv 13

Yhteistyössä