Mussupussu: Voisitko nyt rauhoittua vähän? Ihan oikeasti en ole todellakaan vihjaillut, että sinun vauvasi pienuus johtuisi sinun tekemisistäsi. Olen varma, että ketuttaa kun toiset kyselee ja syyttelee, mutta niin se menee, kun niitä on oikeastikin niitä, jotka ovat tupakoineet ja laihduttaneet raskauden aikana. Minä en kuitenkaan ole sinua syytellyt. Olisit mieluummin vihainen niille huonoille äideille, joiden takia sinäkin olet joutunut suurennuslasin alle.
Se, että tupakoivat/laihduttajat saavat useammin pieniä ja/tai sairaita vauvoja, ei tarkoita, että kaikki pienet vauvat olisivat tupakoijan/laihduttajan vauvoja. Se, että tupakoi tai laihduttaa ei tarkoita, että vauvasi tulisi syntymään pienenä ja/tai sairaana. Vaikka yhteys löytyy, niin se ei ole 100% Ei tarvitse ylitulkita jonkun ohimenevää heittoa noin kovasti. Mutta edelleen, anteeksi jos pahoitin mielesi ja jätän tämän aiheen nyt tähän.
Lisäys vielä kaikille, ettei synny enempää pahaa mieltä: Mielestäni kukin saa toki seurata painoaan ja syömisiään raskaudenkin aikana, kunhan syö terveellisesti ja tarpeeksi. Jotkut tuntuvat jopa nauttivat niistä kalorien ja hiilihydraattien laskemisista, mikäs minä olen heitä estämään

. En myöskään halveksu tupakoitsijoita automaattisesti. Jos edes yrität lopettaa tai vähentää, on se mielestäni heti askel oikeaan suuntaan, ja mielelläni haluaisinkin olla täällä tukena ja apuna lopettajille. Itse tupakoin ennen ja lopetin esikoista odottaessani ja minulle se oli melko helppoa, mutta tiedän, ettei se kaikille ole.
Vitamiineista: Lueskelin tuossa eilen Muropakettia ja löysin sieltä tuon D-vitamiiniketjun. Nythän on tosiaan paljastunut että tuo suositeltu 10µg suositus olisi aivan liian pieni. Niin siellä pojat olivat tilanneet vitamiineja tuolta jenkkilän puolelta http://www.iherb.com/
Laitoin itse sieltä tulemaan tuota D-vitamiinia, Omega-3 ja raskausmonivitamiinia, kaikkea 100-200kpl ja hintaa tuli yhteensä 25$, eli alle 20?. En saisi yhtä noista purkeista tuohon hintaan suomesta. Jos joku haluaa tilata tuolta niin tässä koodi, jolla saa 5$ pois: POH800
Niin, ja se on poks 7+0 nyt (pysyyköhän tuo ticker nyt perässä )