Minttumaari*, tottahan toki. Mä laitan sulle kutsun tulemaan tuonne kerhoon (vaikka se vielä täysin hölinävapaa onkin) ja listaan sut Kesäkuisiin.
Imetyksestä: onko kellään samaa ongelmaa kuin mulla, että maitoa tulee niin hemmetisti ettei sitä oikein enää voi pakastaakaan kun ei ole tilaa? Luovuttaisin muuten, mutta MRSA-kantajuudesta johtuen en usko että onnistuu, joten en edes ole ottanut yhteyttä HUS:iin sillä en enää halua että mua torpataan kantajuuden takia tippaakaan. Viikko eristyksissä sairaalassa riitti.
Mulla siis tulee maitoa niin paljon, ettei tosikaan. Imetyksestä on luovuttu melkein kokonaan kun poika tottunut pulloon, siitä tulee niin nopsaan ja onhan se tavallaan kätevää kun mieskin saa syöttää + voi pitää lukua tarkasti määristä mitä menee. Mä joudun pumppaamaan 5-10 kertaa vuorokaudessa, ja parhaimmillaan irtoaa rinnoista 200 ml + 250 ml, eli lähemmäs puoli litraa kerralla. Olen lopen kyllästynyt pullorumbaan, minigrip-pusseihin ja siihen miten sidottu olen rintojeni takia.
Oon yrittänyt puristella käsillä pois pahimmat pahkut rinnoista, valuttanut maitoa hukkaan ettei tulisi tulehdusta pakkaantumisen johdosta, mutta ei mene kuin pari tuntia ja taas rinnat kivikovat, kipeät ja räjähtämispisteessä. Toinen rinta on vielä suihkuava ja saattaa ampua maitoa metrien päähän. Tää tilanne on aivan mahdoton.
Tiedän että pumppaaminen lisää tuotantoa, mutta miten mun tulisi tässä oikein tehdä? Jos en rintoja saa tyhjennettyä "loppuun asti", rintatulehdus on todennäköinen (mulla sellainen tuli esikoisen kanssa ja imetyskin sitten tyssäsi siihen). Pakkasessa on litroittain maitoa, ja meillä sellainen pieni luukkupakastin vielä, ei sinne enempää mahdu. Enkä kyllä haluaisi viemäriinkään maitoa heittää.
Lettu ja Ruttukorva, tasan neljä viikkoa