Kesävauvelista 2009 haaveilevia?

:heart: Taas aamulla pissasin tikkuun, alkaa olee mulla noita tikkuja hyvä rivi, ja vieläkään en osaa uskoa todeksi. Neuvola ajankin jo sain, olisi 2.12. Kuulosti hyvin mukavalle se neuvola täti. Ja hensku00 plussammeet kelpaa hyvin, on se sitten pysyvä tai ei niin plussaa se on, niin ne neuvolassakin sanoi :p

Tanja ja pöppiäinen 4+1
 
Hensku00 jonnekin mulla ne menkkakivut kadonneet, runsasta valkovuotoa vaihteeksi on. Ei tästä kauaa ole kun sitä tuli ihan kiitettävästi. Ei mitään oireitakaan et menkat alkais.. Mutta kun tuo kierto nyt ei oo ollu niin säännöllinen, niin en jaksa vielä mitää suurempia toivoakaan.

Meillä vietetään sunnuntaina poikien (3v ja 5v) synttäreitä. Pitäis jaksaa siivota ja leipoa. Onneks kuitenkin saan perjantaina nauttia lyhyestä työpäivästä, niin on aikaa tehdä kakkupohja ja kävästä vielä kaupassa ennen kuin mies lähtee töihin. :)
 
juu kyllä mulle voi laittaa kp4 vaikka se eka päivä oli mitä oli..seuraavana päivänä tuli jo ihan "normaalia" vuotoa.Mut nyt noi menkat on ollut sellaset et nyt loppuu ei ku jatkuu..siis ihan oudot..no sitä sit aletaan jännittämään sitä ovulaatiota et koska se saapuu..voih..tahtoo jo vauvan..kaikille tuntuu tulevan vauvoja just nyt..siis kavereille.. :) no minäkin vielä joskus.. :)
Niin ja onnea oikein paljon tavallinentanja :heart: aivan ihanaa et sulle tuli plussa.
 
KESKIVIIKKO 19.11.2008

Kuumeilevat:

Kumkvatti....................kp 28/28.................yk3..........3. toiveissa
Hensku00....................kp 21/28.................yk4..........1. toiveissa
Nasuli08 .....................kp 12/28-30.............yk5..........1. toiveissa
AnnaStiina82...............kp 25/30-36...............yk3..........2. toiveissa
taaperotx4..................kp 35/31...................yk3...........5. toiveissa
hentsu84.....................kp 4/29-30..............yk4..........2. toiveissa
toivova-84...................kp 45/25-29.............yk 4.......1. toiveissa
sarppuli........................kp 14/28-30...........yk3..........2. toiveissa
Cyanide................. ......kp18/33-37...........yk 1.........2. toiveissa
Pakanamaan Kartta.....kp 46/30................yk?..........3. toiveissa
nelosenkaipuu.............kp 51/31.................yk3..........4. toiveissa
Mexico..........................kp 52/27.................yk.3.........1. toiveissa
denise..........................kp 2/27-30............yk.4.........1. toiveissa
H-a-n-n-e.....................kp 21/30.................yk.3.........2. toiveissa
kiana78........................kp 13/28-40..............yk.2.........5. toiveissa
Muumero......................kp 11/??..................yk.3.........2. toiveissa
mami09.........................kp 26/32.................yk.2.........4. toiveissa
Miirulainen.....................kp ?.........................yk?..........2 . toiveissa
Kesäheinä07.................kp 29/27-29.............yk.3......... . 2 . toiveissa
teddybear82..................kp 20/28-30.............yk.2.........1. toiveissa
Varri...............................kp 20/30-31.............yk.2.......1. toiveissa
nazu..............................kp 95/25-28.............yk ?...........2. toiveissa
Marylene........................kp ?..........................yk ?...........2. toiveissa
choco..............................kp 10/28..................yk2........... 6.toiveissa
tupajumi.........................kp ?........................yk.?...........? toiveissa


Taustailee:

Tuulia79


:heart: PLUSSANNEET :heart:



Elokuussa:
Ensitoive
Matilda-08

Syyskussa:
Minttu84

Lokakuussa:
Uula
Mammelu
Hapsiainen07
masuha1

Marraskuussa:
Tiara
Katalin
tavallinentanja


 
Mä oon nyt sittenkin epäileväinen sen suhteen, että voiko terojen kanssa tulla raskaaks :'( luin niin hyvät perustelut yhestä ketjusta siitä että terojen kanssa ei voi tulla raskaaks jos alkaa syömään niitä ennen ovista.Että nyt aloin epäilemään sit kaikkea :'( varmaan siis tässäkin kierrossa joutuu pettymään :'( tai eihän vielä saa toivoaan menettää, mut sitä pelkää niin kuitenkin. Ens kierrossahan en teroja syö, että siinä vois olla sit paremmat tärppi mahdollisuudet....toivotaan kuitenkin että ens kiertoon ei tarttis hypätä vaan saisin siirtyä tuonne odottajien puolelle. Mutta mitä tässä uskoa, kun kaikki puhuu niin ristiin tuota terolut-juttua, en tiiä, pää menee sekasin :/ Mut ei kait tässä taas voi muuta kuin odottaa, mulla tuskin kierto on nyt tässäkään kierrossa tuota 28 päivää, jos se ovis on vielä tuloillaan, mut jos sitä ei tule, niin sit tuo 28päivää voi pitää paikkansa. Viime kierto oli kyllä ihmeellinen että se terojenkin kans kesti sen muistaakseni 42päivää, mut sillon mulla tais ovis olla tuossa joskus kp24 tienoilla, et siinä mielessä tuo42 päivää oli ihan odotettavissa.... mut ei auta kuin katella ja ootella....ovista kuitenkin täytyy vielä koittaa tikuttaa....
 
Onnea tavallinentanja :flower:

Mä en ole paljon kirjotellut kun tässä ollaan kaikki vuorotellen oltu kipeitä ja alkukierto on aina niin tylsää aikaa ;) :p Mun kohdalta tämä kierto on jo ohi ja toiveet menneet. Seksiä ei oikeastaan ole vielä ollut paljon (ei sitä kipeenä jaksa ja mullahan se ovis on aina vasta myöhemmin) ja mies on ollut työmatkalla jo useamman päivän. Nyt on kuitenkin ollut lämmöt koholla jo 3 päivää joten mulla oli ovis JO NYT!! :headwall: :kieh: Siis, minkä takia jo nyt kun aina ennen on ollut vasta kp 20 jälkeen?! No, toivoa ei ole, ei sitten yhtään, mutta ainakin kierto on lyhyeempi eli pitäisi olla vain 28 päivää, jos oikein taas laskin.En tiedä sitten, auttoiko se että lihotin vähän itseäni :p

Teroista on ollut keskustelua ja lisään oman mielipiteeni ja kokemukseni :D Mä olen joskus yksityiseltä gyneltä kysynyt, että kannattaako mun niitä syödä koska mun kierto on niin pitkä. Ja oli sitä mieltä, että ei kannata ottaa sitä riskiä. Koska mullahan on siis aina ovulaatio, se on vaan niin myöhään eli joskus kp 20 ja sen kuulemma terot estää. Eli jos ovis on joskus ennen kun aloittaa terot tai joskus sanotaan vaikka kp 18 eli ihan pari päivää terojen aloittamisen jälkeen, niin sitä sillon ne ei pysty sitä estämään. Mutta noin myöhään kun mullakin se on, niin estää sen kyllä. Tosin, hän sanoi, että jos pidempään syö niitä teroja, ja sitä kautta pakottaa sen vuodon alkamaan aikaisemmin, niin se voi aiheuttaa sen et se ovulaatiokin tulisi sitten aina aikaisemmin. Sitä kautta niistä voisi olla hyötyä, mutta hän oli siis sitä mieltä, että turhaan menee monta kiertoa hukkaan eikä siltikään ole mitään takuita et saako ne se mun oviksen tulemaan aikaisemmin vai jääkö se sitten kokonaan pois :/ Mun pitäisi sitten syödä sekä clomeja että teroja jotta varmasti tulisi ovis ja osuisi oikeaan kohtaan. Mä en näe mitään syytä syödä kahta hormonia kun kuitenkin kierto toimii luonnostaan vaikka onkin pitkä ;) Mutta jokainen meistä on erilainen ja uskon, että jokainen neuvo jonka lääkäri antaa, pätee vain siihen potilaaseen. Eli mun kohdalla terot estäisi oviksen (ainakin useamman kierron ajan) ja toisella jolla ei ole sama tilanne kun mulla, niin sillä ei estä :)

Ei toisaalta harmita, että tämä kierto meni ihan ohi koska kierto kuitenkin lyhenee :D Viime kierrossa kun oli se ovis vasta sillon kp 30 niin oli melko turhauttavaa odottaa |O Ens kierrossa on vaan kaikki jouluhulinat ja sellaiset mutta eiköhän silti ehditä jossain vaiheessa viettämään miehen kanssa sitä kahdenkeskeistäkin aikaa :p

Kumkvatti Koska teet testin? :)

taaperotx4 Joko on plussa saatu? b :D d

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hensku00:
Mä oon nyt sittenkin epäileväinen sen suhteen, että voiko terojen kanssa tulla raskaaks :'( luin niin hyvät perustelut yhestä ketjusta siitä että terojen kanssa ei voi tulla raskaaks jos alkaa syömään niitä ennen ovista.Että nyt aloin epäilemään sit kaikkea :'( varmaan siis tässäkin kierrossa joutuu pettymään :'( tai eihän vielä saa toivoaan menettää, mut sitä pelkää niin kuitenkin. Ens kierrossahan en teroja syö, että siinä vois olla sit paremmat tärppi mahdollisuudet....toivotaan kuitenkin että ens kiertoon ei tarttis hypätä vaan saisin siirtyä tuonne odottajien puolelle. Mutta mitä tässä uskoa, kun kaikki puhuu niin ristiin tuota terolut-juttua, en tiiä, pää menee sekasin :/ Mut ei kait tässä taas voi muuta kuin odottaa, mulla tuskin kierto on nyt tässäkään kierrossa tuota 28 päivää, jos se ovis on vielä tuloillaan, mut jos sitä ei tule, niin sit tuo 28päivää voi pitää paikkansa. Viime kierto oli kyllä ihmeellinen että se terojenkin kans kesti sen muistaakseni 42päivää, mut sillon mulla tais ovis olla tuossa joskus kp24 tienoilla, et siinä mielessä tuo42 päivää oli ihan odotettavissa.... mut ei auta kuin katella ja ootella....ovista kuitenkin täytyy vielä koittaa tikuttaa....
Laitatko linkin sinne keskusteluun? Mä oon kanssa melko utelias tämän asian suhteen vaikka omalta kohdalta luotankin siihen lääkäriin :) Äläkä toivoa menetä :hug: On sitä naiset tulleet raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta joten kaikki on aina mahdollista :D
 
Cyanide mä en varmaan enää sitä keskustelua löydä, mut voin koittaa etsiä. Mutta alan kuitenkin oleen samoilla linjoilla sun kanssa tuossa terolut- asiassa. Sullakin oli tuossa viestissäs hyvät perustelut!! Harmi vaan mun kannalta, mut ehkä ens kierrossa sitten.... mut koitan nyt etsiä sitä keskustelua ja linkata sen sitten.... :)
 
Heissan.
Olen ihan uusi täällä ja pakko on onnestani kertoa, eli minäkin eilen tein testin ja positiivistä näytti. Kesävauva tulossa toivottavasti siis tännekkin. :heart:
Tätä onkin reilu kolme vuotta toivottu ja yritetty.
 
Oi, onnea Tinnaa :flower: Hienoa, että teidän pitkä odotus on palkittu noin ihanalla tavalla! Nyt vaan äkkiä tuonne odotuspuolelle ;)

Hensku00 En mä usko, että yksikään lääkäri valehtelisi tai toimisi vastoin sen potilaan parasta eli varmaan ottavat huomioon sen potilaan tilanteen ja neuvovat ja toimivat sen mukaan. Sen takia ohjeetkin on välillä erilaiset ;) Mutta tämä takia mä kysyin sulta sillon että onko ovis voinut olla sulla vasta terojen lopettamisen jälkeen, jos ne on vaikka sillon sitä, no ei varsinaisesti estänyt vaan siirtänyt sinne terojen lopettamisen jälkeen? Koska meillähän taisi olla saman pituinen viime kierto eli sen 43 päivää? Ja mulla ainakin oli ovis sillon kp 30 eli jos sullakin on ollut se vasta sillon? Etkö sä lopettanut terojen syönnin joskus kp 26? En siis halua väittää, että näin on asia tai mitään sellasista mutta tuli vaan mieleen et voisiko olla et kävi näin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hensku00:
Cyanide löysin! Siinä heti toisena on mielestäni painavaa asiaa!

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1235097
Kuulostaa ihan järkevältä. Terothan on pelkkää progesteronia (?) ja se on sitä mitä elimistö erittää luonnostaan vasta oviksen jälkeen joten tuntuisi hassulta, että ovis voisi tulla vaikka elimistö on sellaisessa tilassa kun se yleensä on oviksen jälkeen. Joten ainakin meidän kohdalla kellä on ovis vasta myöhään niin kannattaa jättää terot syömättä :D Eikös sulla kuitenkin ollut ovis yleensä aikaisemmin ja kiertokin suhteellisen lyhyt joten sulla voi ihan hyvin ehtiä olemaan ovis?
 
Cyanide Oot varmaan ihan oikeassa, tuosta kun sanoit että jos mulla oli ovis vasta terojen lopettamisen jälkeen, niin aattelin että hyvin on voinut ollakin. Ja noista limoista :x päätellen niin olikin. Niitä sillon ihmettelin. Mutta outoa jos se ovis tuli vielä terojen lopettamisen jälkeenkin? Söin teroja siis kp24 saakka. Ja mulla oli tosiaan viime kierto sen reilu 40 päivää, en enää ihan tarkkaa muista, mut yli 40 se oli,mut muistelen mäkin että meillä tais olla saman mittanen kierto. :)
Toivon vaan niin kovasti että tää kierto ei ois vielä menetetty!!
 
Hensku00 Mä luin vähän huonosti noita aikaisempia tekstejä mutta säkö olit tikuttanut ovista? Eikä vielä ollut tasavahvat viivat? Täälläkin on moni tullut raskaaksi vaikka ei olekaan saanut yhtä vahvoja viivoja, että jo se että se vahvistuu on lupaava merkki :)
 
CyanideMä sain itseasiassa terot siihen kun mun kierrot oli niin älyttömän pitkiä, huiteli tuossa 50 päivän tienoilla. Eli mulla ei ole lyhyttä kiertoa.Mä epäilin kans että mulla ei ole ovista ollenkaan tai sit se on tosi myöhään. Mut siis näyttää siltä että sitä ei ainakaan ennen kp20 tule mulla ovista. Ja sikskään mun ei varmaan kannattais noita teroja enää syödä, eli siis täytyy kokeilla ilman teroja (lääkäri käski kokeilemaan) oisko kierto yhtään tasaantunut, kun mulla normisti on kierto ollut ennen pillereiden syöntiä noin 33-35 päivää. Nyt siis nää pitkät kierrot tulleet pillereiden lopettamisen jälkeen. Tuo vaan oli tosi jännä tuo viime kierto, että siinä ehkä jostain kumman syystä on ovis voinut olla vasta tuon terojen syönnin jälkeen, koska normaalisti kun terot lopettaa, niin menkat alkaa aika pian....ja mulla meni viimeks tosiaan kierto sinne yli 40 päivän.....

Musta kans tuossa ketjussa oli hyvin perusteltu miks terot estäis raskautumisen!
 
Cyanide joo olen tikuttanut ovista, ja vahvistumaan päivän on olleet viivat :) Ennen oon tikuttanut kiertopäivillä11-17, ja sillon ei ole ollut kuin hailakkaa viivaa. Mut saa nyt nähä, vahvistuuko nuo viivat enää, jos nää terot sit estää sen oviksen. :/ mut kiitos sulle kun sä tsemppaat niin kovasti!!! :hug: antaa voimia jaksaa tätä yrittämistä, vaikka tää tuntuu olevan vähän toivotonta välillä!
 
Hensku00 oli kyselly.. On ollut minulla niin voimaton ja väsy olo etten ole koneella jaksanu olla.. =/ mut nyt vähä pirteempi..
Oviksen kai? bongasin tossa pari päivää sitten..saas nähä miten käy..
Tänään gynellä käyty.. Ultras ja sano et kaik kunnossa, ei mitää häikkää.. :) et kovasti vaan pupuilemaan.. ;P ja paljon foolihappoa kuulemma pitää syödä.. :)

mites te muut? :)

Niin ja onnea plussaneille.. :) :heart:
 
En oo miettynyt edes koko testin tekemistä. :ashamed: Mä jotenkin oon niin asennoitunut siihen et ne menkat vielä alkaa. Vähän tänään nipistellyt mahaa siihen malliin, et varmaan viimeistään aamulla alkavat. :/ Toki, nyt ei haittaa, vaan uutta yritystä taas joulukuussa. Olis kivaa pitää ne toivotut "pikkujoulut" joulukuun alussa..
 

Yhteistyössä