***Kesävauvasta 2008 haaveilevat***

caffee81 voin kuvitella tunteesi. Toista yhteistä ollaan tehty nyt 17 kuukautta ja tunnetilat on vaihdellu ilosta suruun, jännityksestä epätoivoon. Tämä täti-ovis-jännitys-täti rumba tuntuu joskus hallitsevan elämää, mutta mitään ei tässä maailmassa tunnu saavan, ellei jaksa yrittää. Ekaa yhteistä teimme kaksi vuotta. Oltiin jo siinä mielentilassa, että emme koskaan sitä lasta saa. En enää edes jännännyt, tuleeko täti vai ei. Huomasin vain kaiken kiireen keskellä, että menkat oli myöhässä ja testasin negan. Mulla on ollu myöhäisiä plussia ja en kuitenkaan uskonut olevani raskaana. Oireitakaan ei juuri ollut, ei sen enempää kuin nytkään ja testasin sit vielä kp 40/28-30 uudelleen ja hailakkaakin hailakampi plussa oli. Siinä vaiheessa mun plussat yleensä vasta näkyykin. Mikä lie luonnonoikku sekin.

Sit varailin aikaa neuvolaan ja ultralla tarkistettiin missä mennään. Vedet siinä silmistä tuli, kun oli itekkin pakko uskoo, et 7+5 viikkoinen pikkuruinen ihmistaimi siellä kasvoi ja sydänkin jo löi tasaisesti. Pikkuneiti täyttää enskuussa 2v, joten kahden vuoden yritys palkittiin sillä parhaalla mahdollisella tavalla.

Nyt tuo 17 kuukautta alkaa yrityksen puolesta olla siinä pisteesä, että alkaa epätoivo hiipiä puseroon, mutta jatkamme sitten vaikka vielä toisen 17kk. Mulla on haamuraja 40v, et sen jälkeen ei yritetä (kattoos vaan kun on 40v uudestaan ;) ) vaan sit lapset on täs. Onhan mulla näitä viisi yhteensä, mutta ymmärrän mieheni kaipuun omasta toisesta, kaipaanhan itsekkin toista yhteistä.

Voikohan mikään muu olla sen raastavampaa, kuin yrittää saada lapsi. Se on samalla ihanaa ja tuskaista. Jotkut raskautuu tuosta vaan ja itse saa rämpiä kaikki suot ja rämeet päästäkseen samaan tilanteeseen. Mut sen jälkeen, kun saa sen pikkuisen, niin tuntuu, että ne kaikki epätoivon kuukaudet mitä yritettiin, on kuin pois pyyhityt. Mut nyt ne tunteet on taas pinnassa.

Samaa yritystä, samaa epätoivoa, jännitystä, pelkoa. Mietteitä kuinka kauan vielä. Me ollaan haaveiltu talvi, kevät ja kesävauvasta. Syysvauvasta....Nyt haaveillaan taas kesävauvasta. Joku viisas on joskus sanonu, et raskaaks on vaikea tulla, jos sitä liikaa miettii ja odottaa. Alan pikkuhiljaa uskoa sitä. Vaikka kuinka tikuttaa ovista ja ajottaa kaikki nappiin, niin mitään ei kuulu. Vai onko tämä jokin kohtalo. Teidä sitten.

Mutta toivoa emme ole vielä menettäneet. Ei ainakaan toisillemme sitä ääneen sanoneet. Joskus voin mieheni ilmeistä lukea, että hänen on vaikea kohdata tuttavia jotka odottaa tai on jo pikkuinen kainalossa. Vielä kamalampaa on sukulaisten ja naapureiden vitsailut ja kyselyt, että koskas te sisarusta tytölle teelle. Katotaan nyt, vastaillaan ja samaan lauseeseen nämä kyselijät lisää, että kannattas jo kovaa tehdä, ennen kun ollaan liian vanhoja. Siinä vaiheessa alkaa kiukku ja itku pujotella tekohymyn kanssa kilpaa, mikä niistä eka kasvoille tupsahtaa. Ihan kun emme itse tietäisi ikäämme, ihan kun ei tiedettäisi, kuinka tärkeä lapselle oma täys sisarus voi olla. Aivan kuin emme olisi jo yrittäneet. Se satuttaa, niin totta vie lujaa satuttaakin.

Me asutaan sivummalla keskikokoisen kaupungin laitamilla. Joskus en viitti tämän oman taajaman kauppoihinkaan mennä, kun nämä samat ihmiset siellä pitää juorukerhoaan. Lähden mieluummin autolla tuonne 30km päähän. Siellä saa rauhassa shoppailla ovistikut ja r-testit kenenkään kyselemättä, että jokos nyt on tärpänny. Omasta lähiapteekista lopetin testien haun jo aikaa sitten, kun alkoivat kaupitella siirpakkauksia ovistikkuja. Niin ja varulle muutamia ylimääräisiä r-testejä. Sama myyjä totes, et onhan teillä jo vaikka kuinka niitä lapsia, mutta kai teille vielä lisääkin mahtuu. Se riitti mulle. Eipä ottanut huomioon, että eihän miehelläni ole kuin yksi vasta. Vaikka ominaan hän pitää noita mun lapsiakin. Mutta ei silti niin ominaan.

Joo...nuorin poika tuli eskarista ja toiset tulee pian koulusta. Sori jos kyllästytän teidät jorinoillani ja täytän palstatilaa tällaisella ajattelulla, mutta tällaisia mietteitä ja asioita tämä tämänhetkinen elämä herättää.

Plussatuulia ja ovisonnea kaikille, Jokaiselle toivoisin sydämestäni pikkuisen nyytin kainaloon ensikesää sulostuttamaan.

:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja caffee81:
kp 1/28-34

Rankkaa on...Jotenkin tuntuu, etten jaksa enää yhtään oviksen kyttäystä enkä sitä kamalaa odottelua, että tuleeko täti vai ei. Ei vieläkään toista vauvaa suotu meille :'( Jo 6 pitkää kuukautta takana tätä yritystä...
Voi itku. :hug:
 
Red dragon:
Moana:
Tyhmäilen tässä nyt vähän... Onko nuo *hullut* tuossa listassa seitsemättä yrittäviä?

Eiku tais Pixie ehdotella, että voisko lisätä "hullut" , ku on niin kuumeinen olo, että meinaa ihan "seota"
Joo, se oli sellanen tyhmä vitsi kun oli sellanen olo, että hulluksi tässä on tullut kun kuvittelee vaikka mitä oireita itelleen vaikka testit näyttää negaa. Nytkin oon vuotanu 9 päivää ku seula ja SILTI kuvittelen olevani raskaana. Pää sekkoo... Huoh... Pitäs kai yrittää taas pitää parin viikon tauko palstailusta ja unohtaa koko vauvaprojekti vähäks aikaa. Tuskin tällä stressaamisella tärppää ikinä.

Caffee: :hug:
 
Vielä tulin katsomaan tätäkin palstaa... Mut kai sitten voi laittaa listalla plussanneisiin, koska olen tehnyt jo yhteensä neljä testiä ja kaikki näyttävät plussaa. Ja juu, ei tämä hullu sentään seitsemättä ole yrittämässä! :LOL:

Plussaonnea kaikille!!
 
Viimein täti suvaitsi saapua. Eli minulle voisi päivittää 2/28-50 yk.3. Olin kyllä eilen todella onnellinen ,kun menkat alkoi ja päästään uuteen yritykseen. Nyt imetän enää kaksi kertaa päivässä tuota esikkoa niin uskon ja toivon ,että hormoonitoiminta alkaa taas normalisoitua. Ovistikkuja on kasa kaapissa odottamassa.

Lukaisin pitkät tekstit pikapikaa läpi ,mutta nyt ei jouda mitään kummempaa kommentoida ,kuin plussatuulia kaikille !!
 
moikkelis, ei vieläkään näjy menkkoja...eipä oikein muuta, mun lomailu jatkuu viel ja tänään en oikeestaan oo tehny mitään....mikä helv ihanaa.. =)

mä ainaki viel käyn täällä joka päivä kunnes menkat alkaa, sit jätän palstailun harvemmaks...käyn siis vain lueskelemas teidän kuulumiset...
mukana oon tässä ryhmäs kunnes meille tärppi tulee, koukus oon teihin ja täällä on ihanaa purkaa sydäntä, kun en oikein kenellekkään muulle sitä voi tehdä, tätä aihetta koskien.... =)
 
Nyt ollaan sitten pitkän miettimisen jälkeen päädytty yrittämään sitä seuraavaa vauvaa..tai siis periaatteella että saa tulla jos on tullakseen... :heart:

Mitä sitä turhaan pitkittämään jos kerran molemmat ollaan varmoja että vauva halutaan....

Juttuseuraa teiltä tulin nyt hakemaan sitten =)

Tuossa toisessa ketjussa kyselin viä että onko muut jo yritys vaiheessa ottanut jotain vitamiinitabletteja?
Ja mitä syömisiä sitä pitäs välttää vai pitkääkö viä mitään..tai miten muuten muut ootte valmistautuneet...

Kirjotellaan kuulumisia :flower:
 
caffee :'( :hug: Pahoittelut tädistä. Tiedän tunteen.... itsellä yk 7, ja melkoisen myllerryksen kävin puolitoista viikkoa sitten.

Ihanasti kirjoitat Lumi-Marja! :hug:

Täällä kuumottaa kummallisesti alavatsaa.. nippailuakin, joten se ovis nyt varmasti tänään :/ kai..
Onneksi eilen illalla tuli pupuiltua. Tänään ei ehdi, pitä palata takaisin töihin. Vanhempainilta...

Tsemppiä kaikille!!
Hei :heart: käpynen, äläs lannistu. Peli on ihan kesken!!
 
just niin, joku plussas tuolla esikoisista haaveilevat puolella, ja se oli saman ikäinen ku mä, 83, oon onnellinen tottakai, mutta tuntuu nyt ainaki epäreilulta...en voi sille mitään,eilenki katsoin elämää lapselle konsaa, ni ainaku tuli joku kertomus keskosista niin mä purskahdin itkuun, olin eilen todella herkällä tuulella, ja nyt tänään on masentanu...ihan sairaasti, ja naurettavin on se että ollaan vasta kaks kk yritetty...mutta kun mun vauvakuume on niiin kova ettei oikein kuumeksi voi enään sanoa..se alkaa oleen sellanen tunne että kun tänäänkin makasin sohvalla yksin kissani kanss, ni et voisin hyvin olla kotona hoitamas meidän rakkauspaukkausta kun kerran muutenki viihdyn kotona...Mutta mä en luovuta , kyllä se meidän rakkauspakkaus tulee kun siltä tuntuu sopivalta... :heart: =)
 
kuules kylli jatketaanko vaan käsikädessä kulkua? ainakin melkein.. eli kp1..

ette koskaan usko miten saa**nanmoinen vi**tus on päällä.. masentaakin niin per**leesti :headwall: se ku**pää ämmä löyti sittenki tiensä tänne ja näin myöhään!!!!! en tajua mistä johtu ne mun rintojen kivut.. kouras välillä sillee sisältä.. nyt tuntuu just siltä etten jaksa enää yhtää tätä touhua kun tää ei tunnu koskaan onnistuvan.. jospa meille ei koskaan anneta sitä onnea et saa kokea sen raskauden ja sen kun saa oman pienen nyytin kainaloon..
 
voi voi, täällä taitaa olla masennus/vitutus/kaikkee siit väliltä kausi meneillään, suikale, todella iso voima :hug: sulle ja oikeesti uskon kyllä että se nyytti sun sylissä on tulevaisuudes...

itseasiassa tämä muiden preppaus antaa voimaa jopa mulle....mä oon täällä ollu todella alla päin ja nyt kun saan prepata muita niin piristyin vähäsen, me kaikki ollaan samas laivas... :heart:
 
Suikale :hug: koita kestää!


Sitä vaavia tahtoo niin paljon, niin paljon että ois valmis luopumaan kaikesta muusta. Ihania ne kuvitelmat, kun olis oman lapsen kanssa, oman perheen kans. Mutta toisaalta, ei osaa kuvitella omalle kohalle sitä, että MÄ tekisin positiivisen testin (mahdottomalta tuntuu) tai että MULLA olis iso maha! Sitä ei voi nähä vaikka kuin kuvittelee ja haaveilee. Jotenki tulee aina vaan semmonen ajatus takomaan, että ei sitä ikinä tapahdu... :(
 
juu tuntuu kyl nyt niin pahalta.. mä en jaksa tätä ainaista pettymystä.. ensin toivoo ja sitten joka saa**tanan kerta pettyy.. ja tää kerta tuntuu miljoona kertaa ahemmalta ku muut.. miks pitää pientä ihmistä ja ihmisen mieltä koitella näin pahasti.. tänä aamuna 5 heräsin taas vessaan ja kun vihdoin meinasin sen testin tehä ni mitäs löytyykään.. täti per**le siellä virnuili niin vit**maisesti ja vilkutti samalla :headwall: (hauska kuvitella sellanen kyömy/noita-akka nenänen ruma akka sinne pönttöön :LOL: ) onneks ukko kuitenki jo vähän sai mua paremmalle tuulelle.. aamulla jo sillon 5 aikaan nappas kainaloon ja lohdutteli ja äsken soitti.. on sitten pois kotookin sopivasti tänää :headwall: voi voi.. on kyl niin turhauttava olo..
 
Sydänkäpynen, oot saman ikänen ku minä ja meillä on esikoisen tjottailu menossa. Masentaa aina ku kuulee et joku kaveri/tuttu on alkanu oottaa ja lyhemmälläki yrityksellä ku minä. Serkku meinas loukkaantua ku kerroin miltä musta tuntuu ku muille vaan suodaan se odottamisen onni mut ei koskaan mulle tai meille. Tän serkun LA on joulukuussa. En oo nähny sitte heinäkuun häntäkään, mut toisaalta hyvä koska mä en kestä nähä kovin paljo isomahasia ihmisiä ku itellä tulee sellanen tunne et miks aina muut ja minä en koskaan.
 
oih te ootte niin ihania!!! ja todella kiwaa että täällä on mun ikäisiä...ja tietysti on vielä hauskempaa että täällä on eri ikäisiä...Nyt vaan nenä ja pää pystyyn ja uutta kierrosta positiivisella mielellä...Mä täällä viel odottelen menkkoja...pelkään sitä lauantaita...niinku suikale sanoi, siel se nauraa mulle, kun kuvittelen kaikkii raskausoireita...
 
Voimia sinulle suikale. Olen todella pahoillani. Odotin niin, etta plussaat.
:hug:

Taalla lahtee kohta viikko 6 kayntiin. Ihan hassua, ei vielakaan meinaa sisaistaa olevansa raskaana. Toivottavasti kaikki liittyvat plussanneisiin pian. Paljon plussaisia tuulia.
 
Onneks näyttää muillakin olevan näitä samoja fiiliksiä kuin mulla...et toivoo sitä pientä nyyttiä niin kovasti..ja sen takia kuvittelee itelleen kaiken maailman oireet ja sitten tuleeki menkat ja vitutuskäyrä nousee huippuunsa.. :headwall:
Oon huomannut että avopuolisokin on ruvennut nyt oikeen kunnolla toivomaan lasta...katselee niin haikeena vastaan tulevia vauvoja ja het rupee puhumaan että ois meilläkin tuommoinen ja koko ajan kyselee että joko siellä masussa kasvais semmonen pienokainen...ja aina sitä myös harmittaa kun mulla menkat alkaa...ei kyllä niin paljon miten mua...mutta onneks tämä meidän kisu helpottaa vähän tätä mieletöntä vauvakuumetta... =)
saa nähdä jos tämäkin kierto taas venyy koska ovista olen testaillut nyt 3-4 päivää ja parina päivänä olen vain saanut haamun testiin enkä kahta viivaa lainkaan...kuitenkin sen pitäis laskujen mukaan tänään olla... ei ymmärrä... :headwall:
 
Suikaleelle iso myötätunto :hug: , samoin caffeelle :hug: .

Kyllä te vielä sen käärön saatte jonain päivänä syliinne! :heart:

Oli mukava lukea tekstejä, te saatte pvn mittaan aikaan romaanin :hug: .

Sanoin miehelle, että olo on kyllä erilainen kuin hormonikierukan käyttö aikana. Minulla menkat loppui jo ihanaa... :heart: ..kierukan kanssa ensin tuhrua n 3pvää, sitten hanat auki 2 pvää ja vielä tuhrua2 pvää.. :headwall:
Nyt hanat vaan aukes ja sulkeutui :kieh: , kiva näin!!!!Ajatella jo kp5, ja just tuntuu, että ne alkoi =)

Tilasin digitaalisia ovismittareita, jos nyt tässä iässä harjoittelisin niiden käyttöä :D
Söin muuten verigreipin se oli paremman makuinen kuin se greippimehu :D

Ja vauvalin odottelusta, ajatelkaa kun toiset ovat yrittäneet 4,5 vuotta ja sitten saavat plussan*se on varmaan uskomattoman ihana asia* :heart:

Huomenna perjantai ja sitten onkin taas 3 pvää vapaata jeesss! :heart:

Plussatuulia ja herkkyyttä ovisajankohtiin keillä se aika on!
:heart: + :heart: +++++++++++++++++++++++ :heart: :heart:

:wave:
 
weiss
Voi eeeeei suikale!!! :'( :'( Mie oon itkeny täällä ja olen puolestasi sanaton!!! On vaikia löytää oikeita sanoja :ashamed: ! Mie toivon siulle paljon voimia ja uskon, että se onnen päivä vielä löytää tien sun luo ja varmasti saat vielä sen nyytin syliisi. Tuntuu niin pahalta siulle kirjottaa, kun itellä nyt jo tärppäsi, mutta sydämestäni pahoillani olen ja tahon sinne teille vain hyvää.. "pieni enkeli lennättää onnen siemenen tuulen mukana ja kuiskauksen pienen, sinun luo tahtoo tuo lapsi tulla ja sinua omakseen kutsua. Odota, tuo aika ei ole ihan vielä, mutta lähempänä kuin uskotkaan.." Mie siirryn taustailemaan, mutta aivan varmana luen teitin kuulumisia! :hug: kaikille ja niitä plussatuulia kovasti toivottelen! :wave:
 

Yhteistyössä