Kesästä 07 yrittäneet ~ vol. 2

Huomenta

Mie bongasin eilen selkeän ovisplussan ja ekaa kertaa kerroin siitä miehellekin. En oo aikaisemmin kertonut kun olen luuullut että se ottaa sitää paineita ja menee ihan pakkopullaksi koko vauvanteko, mutta ihan hienosti se suhtautu. Nyt ollaan laiteltu sitten lauantaista lähtien simoja joka päivä matkaan ja ainakin vielä tänään touhutaan =) . Hirveitä toiveita en laita tällekään kierrolle, koska on meillä ajoitus sattunut melkein joka kierrossa kohdalleen, parin viikon päästä ois se lääkäriaikakin menkat alkaa mun tuurilla samana päivänä.
 
Täällä alkaa olemaan vuoto ohi. Eilen tuli pieni hyytymä ja sitä ennen nipisteli alamasulla tosi lujaa ja hetki sen jälkeenkin. Nyt tuntuu sekin vähäinen vuoto olemaan ohi. Ihan olen pihalla tästä, että pääsikö mukamas näin helpolla. :eek: Argh!
 
Hei vaan, ja sori kun olen ollut vähän hiljainen viime viikon. Oli niin täyteen tungettu kalenteri, että kotona kävin lähinnä nukkumassa. Mieskin palasi vihdoin kotiin ( :heart: ), joten viikonloppu vietettiin ihan vaan laatuaikaa (lue: siivottiin ja käytiin leffassa). :D

Tulin juuri gyneltä ja olipas taas erikoisia uutisia! Gynen mielestä mulla on ollut ovis viikonloppuna!! Limakalvo oli kuulemma sen näköinen, lisäksi oikealta oli kadonnut se iso folli ja kohdussa sekä sen edessä oli pienet nestelammikot, aivan kuin munarakkulan puhkeamisen jälkeen! :eek: Toisaalta, vasemmassa munasarjassa oli yksi iso, 16 mm:n folli tai oikeastaan niitä oli kaksi vierekkäin! :eek: :eek: Periaatteessa ovis voisi siis olla tuloillaankin. Gyne kuitenkin veikkasi ensimmäistä vaihtoehtoa todennäköisemmäksi. Huh! Mä kun olin ihan henkisesti valmistautunut aloittamaan tänään terolutit!

Ajattelin kuitenkin tehdä viikolla muutamana päivänä ovistestin ja toki heilutellaan peittoja vielä varmuuden vuoksi. Onneksi nyt viikonloppunakin tuli ihan kivasti touhuiltua, joten jos ovis oli, niin ei pitäisi yrityksen puutteesta olla kiinni! :D

Nyt saankin piinailla sitten parin viikon päästä! Enpä kyllä olisi ikinä uskonut, että pääsisin vielä luomuna piinailemaan. Olo on ihan pöllämystynyt!

Sori tämä omanapaisuus. :ashamed: Palailen lukemaan teidän kuulumiset piakkoin.
 
Veena En ole tehnyt minkäänsortin testiä. Ei ole edes moinen juolahtanut mieleen, kun on saanut vaan jotenkin sen käsityksen gyneltä ettei olis toivoakaan et ovuloisin ilman apua.
eli nyt on sitten joko kp4 tai sit ei. Oon kyllä ihan pihalla. :eek: Pitänee seurailla.
 
Rosetta: Onnittelut ovisplussasta!

Piglet: Kuulostaa kyllä tosi oudoilta noi sun kuukautiset.

Pantsu: Tuohan kuulostaa hyvältä! Olis kyllä hienoa, jos teillä nyt tärppäis.

Veena: Meillä on torstaina se lääkäri, ja tänään tuli vihdoin ne miehen tulokset. Ei näytä kovin hyvältä. Monessa kohtaa luvut ovat viitearvoja heikommat, esim. normaalimuotoisia siittiöitä oli vain kaksi prosenttia ja niitä parhaita suoraan eteneviä siittiöitä ei ole ollenkaan. Ilmeisesti spermasta ei siis saa pesemälläkään ihan priimatavaraa. Tulosten mukana oli lähete joihinkin labrakokeisiin. Saa nähdä, paljastuuko niissä mitään.

Toisaalta hyvä, että syitä alkaa löytymään, ja paras tilanne ehkä oliskin se, että miehessä olisi vikaa, mutta mussa ei. Nuo miesten ongelmat on kuitenkin niin paljon helpommin tutkittavissa ja hoidettavissa. Mutta mutta... mussahan voi tietysti olla vikaa myös. Mun labrakokeiden vastauksia ei ole vielä tullut, aukkaria ei ole tehty, eli oikeastaan tiedän vasta sen, että ultrassa kohtu ja toisen puolen munasarjat olivat kunnossa (, toista puoltahan lääkäri ei nähnyt).
 
Nega testattu aamulla :'(

Ja herkällä testillä eli eiköhän se olisi näkynyt jos oisi jotain mitä näkyä. Tulenkohan mä ikinä elämässäni näkemään testissä muutakuin sen yhden viivan? :'(

Mies sanoi ettei suostu uskomaan ettei siellä ole mitään. Sanoin kyllä että eiköhän se näkyisi jos siellä jotain oisi.

Pahoittelen omaan napaa. On vaan niin surkea olo...
 
Tässä tulee nyt infoo mun tutkimuskuulumisista...

Eli kp 9 on menossa ja clomit syöty ja tänään oli lääkärille sitten ultra-aika. Ja huh, onneksi oli yksi munarakkula nyt ottanut johtoaseman ja kasvanut 1 cm kokoiseksi (muut oli noin 5mm) ja lääkärin mukaan tilanne näytti oikein hyvältä, limakalvot ja kohtu kaikin puolin ok. Aavisteli, että ovikseen ois kuitenkin viä noin viikko aikaa, joten ensi viikon alussa ultrataan tilanne uudelleen. Mulle tehtiin myös se aukkari (lyhyt mutta erittäin inha toimenpide) ja johtimet oli täysin auki nekin =) Ja kaikkein parasta oli se, että miehen simppatestin tuloksetkin olivat valmiina ja niiden osaltakin kaikki oli ok. eli nyt on hyvä mieli tän päivästen tutkimustulosten mukaan ainaki. Olin niin helpottunu tosta yhdestä johtofollista :) Miten sitä voiki näin pieni asia saada mielen iloiseksi, vaikka se itse plussa onki tässä tilanteessa viä kaukainen haave?Mut pienet askeleetki oikeeseen suuntaan tuntuu niin hyviltä!Eli tässä kierrossa toivo viä elää...

Nyt vaa IHAN KAIKILLE +++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
stellina: Aika hyvältä kuulostaa! :) Tiedän tuon tunteen, se on ollut mulla viime viikolla ja viimeksi eilen. Hassua tosiaan, kuinka niin pienistä asioista kuin kasvavasta munarakkulasta tai miehen hyvistä tuloksista voi tulla niin onnelliseksi! Onnea ovisbongailuun! b=)d

ON: Aika kuivat on kelit. :whistle: Josko se ovis sittenkin oli jo? Alavatsalla tosin nippailee vieläkin, mutta ne voi tietenkin olla ne surkastuvat munarakkulat vasemmalla puolella. Itseasiassa ajatus oviksesta jostain syystä jopa pelottaa. :ashamed: Meillä on ollut niin vähän kiertoja, joissa olisi ollut edes teoriassa mahdollista tärpätä, että siksi tuntuu nyt hassulta.

Mä muuten aloitin käymään Painonvartijoissa viime viikolla! :D Mentiin hyvän ystävän kanssa, kun tuntui, että paino jämähti kesän jälkeen. Nyt on taas suunta alaspäin ja tuntuu tosi hyvältä! Vielä viimeinen rutistus kohti normaalipainoa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pantalaimon:
stellina: Meillä on ollut niin vähän kiertoja, joissa olisi ollut edes teoriassa mahdollista tärpätä, että siksi tuntuu nyt hassulta.
Pantalaimon: Sama juttu tuntuu mustakin tosi hassulta!Vähän samanlainen fiilis nyt, kun silloin ku jätettiin ehkäisy pois ja alettiin "yrittään" vauvaa...jotenki niin jo vuodessa tavallaan alistunu siihen, ettei se raskaus kuitenkaa ala ja ny havahtuukin siihen, että nyt sen ois jopa mahdollista alkaakin, hui!Jännittävää on =) Vaikka samalla toisaalta ei uskallakaan toivoa sitä kun on niin usein jo pettynyt... Toi munarakkulan kasvun tuoma onnellinen olo nauratti mua ja miestäki tänää, vitsailtiin, että ku toiset pyytää ultrakuvia sikiöstä nii pitäskö meidän pyytää munarakkulasta, ois sitten mahdollisen plussavaavin alku sitten valokuvattu jo melkosen varhaisessa vaiheessa :LOL: No, toivottavasti viä päästään joskus sitä itse vaavia ihasteleen sekä ultrassa että livenä =)
 
Rosetalle onnittelut oviksen bongaamisesta :flower:
Mikäs Pigletin outo tilanne on?
Andala :hug: kovasti tsemppiä sinne! Kovasti on sinnittelemistä ja odottelemisen aikaa teillä, mutta toivotaan että ongelma olisi pinestä kiinni :hug:
Veena :/ en kyllä olisi tuota negaa halunnut sinulta lukea... mutta kovin aikasinhan sinä sen testin teit! Tuolta just luin että missä vaiheesa immeiset on testannut niin jollain oli puhdas nega 28/28 ja myöhemmin vasta ilmestyi plussa... Mutta vielähän ei ole mitään merkkejä tädistä eihän? Toivottavasti prkl ei tulekaan!!! :hug: :hug:

Stelliinalle onnittelut hyvistä uutisista :flower:
Jee Pantsu on saanut uutta virettä syksyyn ja painonhallintaa! Kiva, kiva :D Ja toivotaan että ovis on nyt ollut ja hyödynnetty hyvin :saint:

Jouskis 7+2 = viikon päästä ekaan neuvolaan :whistle:
 
Ja täällä taas...

Andala ja miksei muutkin: Mä oon kuullu, et vuos on sellanen ihan normaali aika minkä lapsenteko kestää vähintään. Riippuen tietty ehkäsystä, mut jos vaikka pillereitä on käyttäny, niin menee elimistöllä noin vuos aikaa palautua normaaliin pillereiden lopettamisesta. Mä kun kävin lääkärillä, niin silloin oli yritystä takana 9kk, niin hän sanoi, ettei se mikään pitkä aika vielä ole. No sekin tietty riippuu vähän asiasta. Tässä asiassa se on mun mielestä aika hel***in pitkä aika! :/

Bianca: Ei sitä toivoa saa menettää. Niinku täällä on jo sanottu, ei saa heittää kirvestä kaivoon... :hug:

Rosetta: Onnea plussasta! Hienoo, et ootte miehenne kans päässy juttelemaan asiasta. Mä oon omalle äijälleni maininnu tikuttamisesta, mut joko sitä ei kiinnosta tai sit se ei tiiä mitä sanois. On ihan hiljaa vaan, niin ku aina ku juttu menee tähän yrittämiseen. On kyllä siinä tekemisessä itessään kyllä mukana... :LOL:

Piglet: Jos se kuitenkin on nyt sitä... b :) d

Pantsu: Mä pidän peukkuja teille!

Veena: No jos ei nyt ni sit ens kerralla :hug: Eikä ne välttämättä ne herkätkään kovin aikasessa vaiheessa testattuna näytä plussaa.

Stellina: Hyvältä kuulostaa toi teidän tilanne.

ON: Mä sitte tosiaan aloitin eilen oviksen tikuttamisen. Jännä nähä, koska ilmestyy se toinen viiva siihen tikkuun. Pitääkö mun alavatsatuntemukset ollenkaan paikkansa, kun oon aina olettanu oviksen tapahtuvan, kun tulee menkkamaisia kipuja.

Nyt sitten vaan kaikille plussia!!! Mitäs muutakaan tekemistä näin syksyn pimeydessä ja ainaisessa vesisateessa on, kuin käpertyä oman kullan kainaloon lämmittelemään.
 
Veena :hug:
Mun tilanne on se että viime yönä tuli hieman punaista vuotoa, mutta pikkuhuosunsuoja riitti. Nyt se vuoto on lakannut kokonaan.
En usko olevani raskaana vaikka tällä hetkellä kahvi maistuu kammottavalta, vain kylmät kahvijuomat menee alas.
Nyt valvon töissä.
 
Veena: Jaksuja, mutta ei ihan vielä luovuta toivosta =)

Stelliina: Tosi hyvät tulokset tutkimuksista =) ja kyllä se aina piristää mieltä, kun tiettä että munis kasvaa. Kun miehen simpatkin noin hyvät niin teillä on kyllä aika hyvät mahikset saada plussa piankin =)
 
Andala: Mäkin olen miettinyt tuota vuosi yritystä-juttua paljonkin, kun olen tässä pohtinut, että miten ihmeessä mun kroppa päätti nyt yhtäkkiä alkaa toimia (tai eihän sekään vielä aivan varmaa ole, että toimiiko). Toikin vaihtoehto on käynyt mielessä, että jospa nyt vasta on ne ehkäisyhormonit poistuneet kehosta ja oma hormonitoiminta normalisoitunut. Toisaalta, kun mulla on todettu polykystiset munasarjat, niin painon putoaminen ja metformiini voivat ihan yhtä hyvin olla tämän "ihmeen" taustalla.

stellina: Hyvin samoin miettein olemme siis liikkeellä. :) Mulla on maanantaisen iloisuuden lisäksi hiipinyt mieleen hirveä pelko. Pelkään sitä pettymystä joka tulee, jos (tai kun) ne menkat sittenkin alkavat. :ashamed:

(.) -> kohta ).( :D Taitaa flunssaa pukata päälle. Nenä on tukossa ja päätäkin vähän särkee. :kieh: Voi perhana. Menin juuri lupaamaan äidille, että mennään auttamaan viikonloppuna mökille. Enhän mä sinne kipeänä pääse. Täytyy varmaan hakea c-vitamiinia kaupasta ja juoda litratolkulla kuumaa mehua. Jospa ei tauti pääsisi niin jylläämään niillä konsteilla.
 
Hej!

Mä oon palannu erittäin virkistävältä "kesä"lomalta. Tosin tuliaisena tuli myöskin vuosisadan flunssa, mutta eipä se mitään, loma vaan sit jatkuu muutaman päivän saikulla...

Oli kyllä niin kivaa! Vietin monta päivää sellasten sinkkukavereiden kanssa, joiden elämästä lapset on vielä niiiiiiiin kaukana. Shoppailtiin ja bailattiin ja juoruttiin eikä kukaan mainunnu vauvoja! Tosi kivaa.

Nyt taas sitten paluu arkeen ja vauvakuumeiluun, huoh. :/ Jotenki tosi turhauttavaa kun tutkimuksiin pääsemiseen on niin älyttömän pitkä jono ja ennen sitä ei tapahdu yhtään mitään. Toivottavasti jokaista aikaa lapsettomuuspolille ei joudu odottamaan näin kauan, neljää kuukautta. Mähän oon jo kevyesti eläkeiässä muuten ennen kun mitään tulosta saavutetaan! :LOL: Yksityisellekin tietty vois mennä, mutta jotenki tuntuu että ei haluu laittaa siihen niin kauheesti rahaa, kun oikeesti ei oo mikään kiire kun ikääkin on vasta se 25. Täytyy sit kattoo jos alkaa tuntuu ihan toivottomalta nuo jonot että mitä tehdään.

Veenalle halit! Kurjaa on aina joutua pettymään...

Ai Pantsu on menny Painonvartijoihin! Vitsi ku mäkin haluisin! En vaan jotenki yksin haluu mennä ja ei oo oikeen ketään kaveria joka lähtis... Kaikki ylipainoset kaverit asuu kaukana :)

No, minäpä tässä jatkan sairastelua, mukavaa syysviikkoa kaikille!

 

Yhteistyössä