Kesästä 07 yrittäneet ~ vol. 2

Siskoselle onnea uudesta työpaikasta! Mä teen tällä hetkellä 2-vuoroa ja kyllä se näkyy perhe-elämässä. Ennen tein 3-vuoroa ja silloin ei oikein isännän kans kerenny rauhassa olemaan. Nyttenkin on iltavuorot sellaisia, et siin on vajaa tunti isännän kans aikaa oleilla, kun töistä illalla kotiudun. Hän kun tekee päivävuoroa, niin täytyy nukkumaan päästä.

:hug: kaikille tädistä kärsiville.

Veenalle tsempitykset!!

Mä oon kans miettiny, pitäiskö mennä ultraamaan munasarjat. Jospas meikäläiselläkin on jonkin sortin rakkulat. Menkat oli pillereillä säännölliset, mut täs vuoden verran ne on ollu miten milloinkin. Nyttenkin täällä odotellaan tädin saapumista päivillä 38. Prolaktiiniarvo mulla oli ihan hyvä, kun se tässä jokin aika takaperin otettiin. Kilpirauhasarvot samaten.

Lauantaina tarttis mennä 50- ja 18vuotis synttäreille, joten testi täytyy tehdä viimeistään lauantaiaamuna. Negaahan se kuitenkin taas näyttää...

Mä kuulin taas uuden vauvauutisen. Isännän pikkusisko saa maaliskuussa vauvan. Se on sit jo kolmas tässä ihan lähisuvussa. Kuinkahan kauan tässä vielä joutuu ite oottelemaan... :/
 
Kiitokset kaikille tsempityksistä, tulivat tarpeeseen :)

Toimenpide ohi ja hyvin meni. Kesti kokonaisuudessaan ehkä 2 min ja mies piti kädestä kiinni kokoajan. Ei varsinaisesti sattunut, mutta vähän nipisti kun lääkäri joutui suoristamaan mun kohdunkaulan kun se oli jotenkin "rutussa". Ja se levitin on aina ikävä. Mutta lääkäri oli kyllä tosi hyvä, että siitä jäi positiivinen mieli. Nyt sitä sitten on oikein kunnon piinaviikot edessä kunnes selviää miten käy :saint:

Niin ja sori oma napa, on vaan niin jotenkin ajatukset tässä hommassa nyt :ashamed:
 
Veena voihan nenä mä kävin aijemmin jo lukemas et menet sinne toimenpiteeseen ja sitä jännitin sun puolesta, mutta nyt jännitän vielä enemmän ja toivon todella että nyt tapahtuu!! Hyvä että toimenpide meni mukavasti ja mies oli mukana tukena!! :hug: :heart:
b :saint: d

Andala harmin paikka kun se tätsä sieltä kumminki tuli :( :hug:

Pantsu tsemppiä kiireen keskelle!! Koita jaksaa :hug: Oih kuulostaa hyvälle toisen kisulaisen hankinta :D Meidän koiruus vauvalle tuli mensut eilen :eek: Eli sehän ei ole enää mikään pentu enää vaan uhmaikänen teini neiti :LOL: Meikällä jäi menkat niin koiruudelle tuli... :whistle:

Tein tollasen laskurin,mitä yhellä jos toisella on;


).( olo täällä on tosi hyvä! Ei vaan vieläkään ole oikein mennu jakeluun tää raskaus, siksi en ole pitänyt kiirettäkään neuvoloiden ym. soittojen kanssa. Jos vaikka ensi viikolla niin ehkä tää raskauskin tulis todemmaksi...

++++++++++++++++++++++ :whistle: Plussa puhureita teille!
 
Moi! :wave:

Veena: Mahtava juttu, täälläkin on jännätty koko päivä' mukana! Ja jännätään seuraavat pari viikkoa.. :D Mulla on mies gyne ja aivan ihanan helläkätinen! (hyvä sanan valinta.. :whistle: ) Ekalla kerralla jännitti ihan sikana, mutta ihan turhaan. Voi että mä oon ihan fiiliksissä sun puolesta!! :flower:

Andala: :hug:

Pantsukka: Voi, kissavauvat on ihania! Jaksuja pitkien päivien puurtamiseen.. =)

Merlin: Peukkuja pidetään että tuliskin ylläriplussa! =)

On: täällä ei jälleen kerran mitään oloja! Eipä sinällään yllätä.. finnit loistaa poissaolollaan, eli siis niukemmat menkat tulossa, siis.. :D Ai miten niin oon tarkaillu krooppaani?? :D

Palaillaan taas, kauppareissu kutsuu.. :wave:

Ainiin, Jouskarille: ihanaa kun käyt moikkaamassa! :heart: Ja kyllä se pikkunen alkaa vielä itsestään ilmottelemaan ;)

Heihei!
 
Veena: Hyvä että kaikki meni hyvin! Toivottavasti nyt tärppää. Täälläkin pidetään sulle kovasti peukkuja. :heart: Ostin muuten tänään töihin itselleni lohtusuklaata, ja voi että oli hyvää!

Kiitos kaikille haleista! :heart: Tästä noustaan! (Ja huomenna noustaan muuten tosi aikaisin, kun pitää mennä yhdeksäksi niihin alkukierron lapsettomuusverikokeisiin, ja sitä ennen pitää olla valveilla neljä tuntia. :kieh: )

Nyt täytyy jatkaa ruoanlaittoa, kirjoittelen myöhemmin lisää...
 
Kattelin just vanhaa kalenteria ja mulle tuli eilen tasan vuosi siitä, ku lopetin pillerit. Loppupeleis se aika menee tosi äkkiä, et nauti JOUSKARI niistä päivistä. Kohta se pieni on jo sylissä, sitten meneekin jo eskariin ja tovi siitä, niin muuttaa omaan kotiin... :attn:
 
... No niin, ruoka laitettu ja syöty.

Pantsu: Voi kissa, minkä teki! :D

Merlin: Sullahan on kierto jo aika paljon yli tuon sun normaalin vaihteluvälin. :eek: Jospa sieltä olis sittenkin tulossa niitä hyviä uutisia. :heart: Kerro sitten heti meille testausuutiset.

Ja tosiaan: vuosi menee äkkiä. Itsekin olen tässä miettinyt, että olen tavallaan jo toisella kierroksella, kun toiveilen toista kertaa kevät- ja nyt kohta jo kesävauvaa. Tässä alkaa kyllä välillä pieni pelko hiipiä mieleen, että jospa ei kohta ehditä saada sitä ensimmäistäkään lasta. Meillä mies siis täyttää tänä vuonna jo 42, joten ihan hirveän kauan ei voida tätä yritystä jatkaa. Mies ei nimittäin halua olla ihan hirveän vanha isä, ja ymmärrän sen kyllä oikein hyvin. Jos olis tärpännyt heti, niin nyt voitaisiin yrittää jo toista. Mutta jos saadaan edes se yksi, niin sekin on jo paljon, ja olen siitä iloinen. :heart:
 
Alkukierron verikokeissa on nyt sitten käyty, ja harmittaa vietävästi, kun tuloksissa taitaa mennä ihan älyttömän pitkään. Kun kävin siinä keltarauhashormonikokeessa viime viikolla, niin mulle sanottiin, että tulokset tulisivat jo viikon päästä. Samoin sanottiin nytkin, että nämä alkukierron tulokset olisivat viikon päästä valmiit. Pyysin tällä käynnillä tulosteen viime viikon tuloksista, mutta lapussa ei ollutkaan mitään muuta kuin joidenkin ikivanhojen verikokeiden tuloksia ja tieto, että viimeviikkoistenkin kokeiden tulokset valmistuvat vasta 8.9. ja nämä tämänpäiväisten kokeiden tulokset 11.-21.9. Ärsyttävää. :headwall: Mitkään tulokset eivät siis ehdi valmistua ennen seuraavaa Väestöliiton aikaa.

Bianca: Niin, kyllähän sitä tuossa iässä voi vielä isäksi tulla, jos vain itsestä siltä tuntuu. Mutta jos taas ei tunnu, niin sitten ei auta muu kuin unohtaa koko juttu. Vanhemmuutta ja lasta täytyy kuitenkin molempien haluta. Meillä tämä on mennyt niin, että alussa mies halusi lasta ihan hirveästi ja minä en ollenkaan. Nyt tilanne on suunnilleen se, että molemmat haluavat yhtä paljon. Mies on kuitenkin alkanut pikku hiljaa kääntyä sille kannalle, että jos lasta ei tule, niin maailma ei kaadu siihen. Mulla taas kuume nousee tasaisesti mutta varmasti koko ajan. Kuitenkin kun mulla on itsellä ollut tuo vaihe, jolloin olen ajatellut, etten halua lasta ja että musta ei edes olis äidiksi, niin tajuan, että tällaisissa asioissa ei vaan saa painostaa ja että lapsi täytyy tehdä vain silloin, kun sitä todella haluaa. Tärkeintä on kuitenkin, että me saadaan olla yhdessä, ja jos lasta ei tule, niin sitten niitä hyvän elämän aineksia löytyy jostain muualta. Tai jotenkin näin...
 
Haikaraa pyydystämässä:


Linneja.............kp 67/34-54..........yk 11.......1.toiveissa
Gilmore.............kp 45/31-35..........yk 10.......1.toiveissa
Merlin................kp 38/26-34..........08/07......2. toiveissa
Pantteri76.........kp 38/27...............yk 11.......1.toiveissa?
Stellina..............kp 28/31-39..........yk 10.......1.toiveissa
Joppu.................kp 26/29-33.........yk 14.......1.toiveissa
Arabel................kp 24/25-28.........yk 16.......1.toiveissa
Piglet.................kp 17/27-29.........yk 9.........1.toiveissa
Bianca72 ...........kp 16/-.................06/07.......6.toiveissa (07/08km)
Veena................kp 15/24-28.........yk 16.......1.toiveissa
Kiharapää..........kp 13/32-52.........yk 12.......1.toiveissa
Siskonen............kp 11/28..............yk 13.......1.toiveissa
Pantalaimon.......kp 11/41..............09/07......1.toiveissa
toinen.................kp 11/30..............yk 12......2.toiveissa
Rosetta...............kp 10/37..............yk 12......1.toiveissa
Andala................kp 2/31-41...........yk14........1.toiveissa
NuuNuu83..........kp -/-....................07/07......1.toiveissa
Tikka81...............kp -/-....................yk 11......1.toiveissa
Nanniina.............kp -/-....................10/07 .....1.toiveissa (07/08km)



Plussanneet:

Juli05....................yk 9
Toiveilija82...........yk 9
Tiinahuu...............yk 8
Tiger75................yk 11
HenLai.................yk 13
JJ-t......................07/07
Solina83..............yk 15
Jouskari82...........yk 11
 
Merlin: Siis hetkonen, sullahan huitelee kp:t jo ties miessä? Koska aiot uskaltaa testata?

Jouskari: Kiva tulit morjestaan :wave:

Arabel: joo oli kyllä helläkätinen tämäkin gyne, ja muutenkin sellaine että höpötteli sellaisia että tuli rennompi olo. Ja lisäksi vielä selitti kaikista jutuista, mistä ei oman gynen kanssa ees ollut ollut puhetta.

Tähän ikäkeskusteluun on pakko osallistua sen verran että kerron mitä me-ei-ikinä-saada-vauvaa-päivänä pohdin. Meillä siis ikää vasta tänä vuonna 26 ja 30. Ja aloin miettiä että jos nyt on nämä inseminaatiohoidot ja niillä ei tule tulosta niin sittenhän meidän pitäisi aloittaa IVF hoidot. Hoidot on niin kalliita että pitäisi varmaan mennä julkiselle, jonne joutuu käsittääkseni jonottaa pelkästään puoli vuotta että pääsee alkuun. Sen jälkeen jonotetaan niihin hoitoihin. Sitten ne hoidot kun alkaa, niin käsittääkseni yksi kerta kestää monta kuukautta. Ja niitä tehdään ne 3 varsinaista + mahdollisesti pakasteesta sulatetut. Ja tuskin niitä nyt ihan putkeen tehdään. Ja jos me ei niilläkään saada lasta ja sitten lähdetään johonkin adoptio jonoon, joka kestää 5 vuottaa niin... Keretäänkö me sitten vielä niitä lapsiä saamaankaan?? No joo, tämä siis niinä synkkinä tunteina miettittyjä. En edes vielä tiedä miten suhtaudun eri asioihin, tai miten mies suhtautuu. Mutta toisaalta se onni voi tulla millä kerralla tahansa..
 
Moikkamoi!

Mulla on jossain vaiheessa jääny noi kp:t jälkeen, tänään on siis jo kp13! Jos seuraavan kerran päivitettäessä joku viittis korjata pari päivää lisää :)

Pantsun kissa on ollu sit kauheen ihana... Mun kissa taas oli eilen pudottanu mun uikkarin narulta. Kävin vaan äkkiä hakemassa sen pois ja toruin kissaa. No, sitten illalla altaan reunalla uimahallissa kaveri huomautti että ootko huomannu että sun uikkarissa on kaks aika isoo reikää takapuolessa... No enpä ollu huomannu ja kyllä oli noloa!! Kisu armas oli sit ehtiny raadella kuitenki... Uikkarin ostoon siis!! :LOL: Mä oon kans kovasti halunnu tolle kissalle kaveria. Nyt olis hyvä tilaisuuskin, kun kaverit muuttavat ulkomaille ja ettivät niiden kissalle uutta kotia. Mies vaan ei oo yhtään suostuvainen... Täytyy yrittää sitä pehmittää asialle, olis niin hyvä, kun tuo meidänki kisu joutuu olemaan aika paljon yksin kotona.

Nyt lähden pakkaamaan, lähden kesälomaa viettämään vähän pohjoisemmaksi kotiseudulle! Palailen koneen äärelle reilun viikon päästä!!
 
Heippa, terkkuja lomalta!

Mulla on ihan sama vaihe kierrosta menossa kun Siskosella, eli mullekin vois laittaa kp 13. Ja yrityskiertokin on näköjään jo yhdestoista, huh huh. Jotenkin lasken itseni jo lapsettomaksi, lehdistäkin nykyään pistää silmään kaikki lapsettomuusjutut ja selailen lapsettomuusblogeja ja niin pois päin. Ei enää vauvakuumeilua, vaan kuumeista lapsettomuuden kanssa painimista...

Nyt lukaisen vielä teidän tässä välillä kirjoittamianne juttuja, että pääsen kärryille missä mennään. Ainakin Jouskari näytti plussanneen tässä välillä, paljon paljon onnea! :flower: :heart:
 
Huomenta kaikille! :wave:

..arvatkaas mitä?

..niimpä, täällä siirrytään taas uuteen kiertoon. kp1/25 ja yk17. Hassua, miten ei tunnu niin pahalta enää, lähinnä tyhjältä. Ei alkanut vielä kunnolla, mutta tuhrusta tietää jo mitä tuleman pitää. :/

Parempaa kiertoa teille muille! :hug:
 
Harmaata sunnuntainta!
Täällä myöskin tänään kp 1... ja yk 15 käyntiin.
Ensi viikolla soittelen kyllä väestöliittoon ja varaan ajan ensikäynnille. Haluan nyt oikeesti tietää miten tässä kannattaisi edetä, kun olen tullut siihen tulokseen että jotain apuja tässä on saatava tai mä hajoan kohta. Minä itse uskon vakaasti että ongelma on niisä miehen simpoissa. Jos prosentti vaan on nornaaleja niin totta helvetissä sen täytyy asiaa vaikeuttaa. Vaikka lausunnossa lukikin että tod näk hedelmöityskyky hyvä. anteeksi omanapaisuus, mutta taas kerran kieltämättä vituttaa. Mutta sitten taas toisaalta ihan ok olo, kun on päättänyt että nyt sitä apua on lähdettävä hakemaan ja sitä toivottavasti on saatavilla.
 
Moikka moi vaan! Täällä oottelen, että eikö ne menkat tosiaan vois jo alkaa, että pääsis clomitteleen ja varaan ultra-aikaa ja sais rattaat pyöriin. Nyt just ku antais tätille oikeen luvan tulla kylitteleen, niin ei se sitte millään viitti tulla, aaarghhh!!! :kieh: Ku tietää, ettei täs kierros oo voinu tärpätä niin ei jaksais oottaa. Muutes, miten te muut ootte ollu töistä pois noiden ultrien ym takia? ootteko ilmottaneet olevanne saikulla koko päivän vai miten ootte toimineet? Aloin moista täs just murehtiin, ku kp 10 pitäis sinne ultraan mennä? Te jotka ootte hoidois/tutkimuksis Tren Väestöliitos, niin kuinka hyvin siellä on ajoissa valinnanvaraa ja pääseekö omalle lääkärille yleensä? Mieskin kävi oman simppatestinsä nyt antamassa ja sitäki saa alkaa jännäilleen. Otti asian tosi rennosti eikä myönnä ainakaa ressaavansa tuloksia. Mä taidan tehdä sen meidän kumpaisenki puolesta...

Veena: Täällä kaikki sormet ja varpaat pystyssä, kyllä se plussa sais ny tulla =) Se Eero oli kyl munki mielestä niin asiantunteva, että haluisin sillä kyllä jatkossaki käydä, sai kyllä mun luottamuksen heti puolelleen!! Tosta katastrofiajattelutavasta (et ajatuksissaan käy jo läpi kaikki mahdolliset kurjimmat lopputulokset täs lapsettomuudessakin), niin se on kans just mulle tyypillistä....mut koitan tehdä siitä parannusta koko aika. Kuten sanoit, se onni voi tulla millä kerralla vaan...

Joppu: :hug: Iso hali ja voimia!Tutut on tunteet.Suosittelen kyllä, että rohkeesti vaa tutkimuksiin. Mä olin vuoden yrittämisen jälkeen oikeesti niiiiiiiiiiiin hajoamispisteessä joka lailla, mutta nyt ku syitä alkaa selviään ja asiaan saa apua ja ees jotain toivoa on, niin huomaa, et on joka lailla niiiiin paljon parempi olla!henkisesti ainaki alkaa välillä jo oleen helpompaa.

Merlin, Arabel: :hug: Uuteen yritykseen vaan, voimia ja uskoa pikkuihmeen toivomiseen :heart: Arabel, toi mitä sanoit tyhjästä olosta kuvaa aika lailla just nappiin munki nykystä olotilaa tän vaavihaaveilun suhteen.Ei niinkään hajoamisolotila vaan just tyhjä syli olo.... :(

Piglet: Jänskää, jospas se ois se tärppi sitten tapahtunut. Pikaista plussausta sulle täältä toivon =)
 
heippa kaikille! andala :hug: jouskari terve!kiva että on menny hyvin ja onnea ekaan neuvolaan! :heart: piglet toivotaan parasta :attn: täällä on oviksen tikuttelut käynnissä,ilmottelenpa sitten että kuinka käy :wave:
 
Merlin, Arabel ja Joppu: :hug: Joppu, mulla ainakin tuo tutkimuksiin hakeutuminen on antanut ihan uutta tsemppiä ja toivoa yritykseen.

Stellina: Meillä ei saa olla pois töistä näiden lapsettomuustutkimusten takia. Olen tähän asti tehnyt sisään sen, minkä olen joutunut olemaan poissa. Pomolle olen sanonut, missä olen, ja yksi työkaveri tietää myös. Yritän aina saada ajat mahdollisimman aikaisin aamusta, niin kerkiän vielä töihin. Jos jatkossa joudun olemaan paljon kokonaisia päiviä pois, niin sitten pitää varmaan alkaa käyttää lomapäiviä tähän. :headwall: :kieh: :(
 
Siskonen: Ei hittolainen minkä se mirri oli tehnyt :LOL: Varmaan mukavaa olla uimahallissa tuollaisissa vähän avarammissa bikineissä :D

Onpas täällä ollut inhottava tätien massaryntäys :( Arabel, Merlin, ja Joppu: Voimia teille hirmuisesti :hug:

Stelliina: En ole ottanut vapaita töistä. Ne ultrat kun on kumminkin noin 5-10 min juttuja ja inssissä meni höpinöineen kaikkineen ehkä 10-15 min, niin olen vaan sanonut että käyn asioilla ja tullut sitten takaisin töihin. Ajattelin että jos joku kysyy jotain, niin sanon että menen gynekologille. Meillä kun on lähes kaikki työntekijät miehiä, niin en usko että kyselevät sen jälkeen mitään.
 

Yhteistyössä