Kesästä 07 yrittäneet ~ vol. 2

andala toivotaan parasta!!kerrothan heti kun selkiää mistä oireet johtuu :D jouskari terve :wave: ja kiva kun tulit kertomaan kuulumisia!hui toi amppari juttu kuullosti aika pelottavalta! |O mäe n jaksais millään odottaa et pääsen testailee sitä ovista..jotenki must on tullu kärsimättömämpi ku oon ruvennu palstoil roikkuu :ashamed:
 
Moikka!

Sori ihan hirveästi, etten ole ehtinyt täällä kauheasti pyörimään! :ashamed: Uusi työ on vienyt mut niin mennessään, että päivisin ei ehdi paljoa palstailla. :D Lisäksi vapaa-aikakin on ollut ihan täynnä toimintaa. Elämä haittaa nettiriippuvuutta! :LOL:

Seuraavat pari viikkoa on kanssa yhtä hullunmyllyä, olen töissä ja sen lisäksi ensi viikolla tulevat uudet opiskelijat, joita paimennan koko syyskuun. Omatkin opiskelut pitäisi aloittaa jossain vaiheessa (missäköhän vaiheessa??). Joten jos joku ystävällinen sielu voisi ottaa harteilleen listan päivityksen, olisin mitä kiitollisin! :heart:

Jouskarille onnellista odotusta! :heart: Kyllä mäkin olisin ollut ihan hysteerinen ampiaisen pistosta mihin tahansa, puhumattakaan kaulasta! :eek:

Veena: Ovistako tikuttelet? Hmm, onpa hankalaa. Voisitko jonkun tauon yhteydessä käydä tikuttamassa aamupäivällä? Silloin ei olisi niin epäilyttävää.

Andalalle peukut pystyssä, että oireet olisivat "sitä itseään"! b:)d

toinen: Tuttu tunne tuo kärsimättömyys! :ashamed:

).( Tänään oli sitten se odotettu gynekäynti kesän tauon jälkeen. Edelleen on munasarjat rakkulaiset, mutta enpä mitään muuta odottanutkaan. Positiivista oli se, että vas. munasarjassa gyne näki vielä viime kierron keltarauhasen rippeet, eli mä olen ovuloinut! :D Pienestä sitä voi ihminen ilahtua! :) Ajoitus vaan meni viime kierrossa ihan plörinäksi.

Kävin tänään myös ottamassa kaikki hormonikokeet eli LH:n, FSH:n ja prolaktiinin. Pyysin lisäksi kilpparikokeet, koska äidillä ja äidinäidillä on molemmilla vajaatoiminta. Ensi viikolla on uusi aika ja silloin on aukkari!! Kääk! Jännittää! Sitten varmaan kirjoitellaan lähetettä lapsettomuuspolille. Miehen testien tuloksetkin pitäisi olla valmiit.

Huh, nyt on kyllä hyvä fiilis, kun saatiin hommat käyntiin. :) Toki polille on se kolmen kuukauden jono, mutta ihan hyvillä mielin jään odottelemaan. Välissä voidaan vielä kokeilla clomeja, jos ei miehessä ole mitään vikaa ja meillä intoa riittää (ja riittäähän sitä!). :D
 
NuuNuu: Voi meitä kohtalotovereita!!Kyllä tää oli tosiaan aika pommi, ku tuli niin odottamatta ja tosiaan ku on luullu, ettei se voi sitä olla, kun ne munasarjat on ultrassa useesti jo nähty ja terveiksi havaittu (mut tilanne kai vaihtelee eri kierroissa). Mut mitä mä ymmärsin sen pätevän lapsettomuuslääkärin puheista, niin toi PCO ja pelkät monirakkulatyyppiset munasarjat on eri asioita, eli PCO:hon liittyy myös hormonitasojen muutoksia, mutta munirakkulaisuutta voi olla ilman niitäkin, mikä on lievempi vaiva. Ja ainaki mulla on tää lievempi kai (jos on vaikea PCO niin kuukautisia ei välttämättä tuu esim ollenkaan tai vaan pari kertaa vuodessa). Mäki olin aluksi aika rikki, mut nyt ei tunnu niin pahalta. Mulla on kaveri, jolla on PCO ja se sai myös luomuvauvan parin vuoden odotuksen jälkeen, toisella kaverilla on tää lievempi ja niillä vauva tuli reilun vuoden yrityksellä. Ja noi clomit on kai aika tehokkaita tähän vaivaa, jos ei muuta ongelmaa ole. Mä niin toivon, ettei mitää muuta paljastu näis tutkimuksissa....Hormonitasoista mulla otettiin prolaktiini ja sit se kilpirauhasarvo, ja sit myöhemmin katotaan onko se ovis tapahtunu clomeilla. tsemppiä sullekin, kyllä me tästä noustaan :)

Veena: Mä oon ainaki tehnyt ovistestejä ihan aamuisin, ainaki Clearbluen digitaalinen toimii myös aamuisin ja sitten ne Prismasta saatavat Fertestin testit, jotka pitääki tehä vaa aamuisin...eli onnistuu siis ilman töissä häseltämistä ;)

- - - - - -

Muuten täällä ei kummepia...jotenki lähti into tästä kierrosta, ku ultras todettiin noi monirakkulat eikä kai toivoa tässä kierrossa ainakaa raskautua, joten ei oo ees sitä tuttua ja tavallista loppukierron jännitystä ja epätoivoista odotusta...nyt vaan OOTTAA et ne menkat alkais ja sais popsia clomeja ekaa kertaa ja pääsis seurantaultraan ja tietäis tapahtuuko ovis ja kuulis et onko simpat ok ja munajohtimet auki jne....ja olisi edes TEORIASSA mahdollista RASKAUTUA!On tää kans hommaa....

Sitten viä kysymys: Mulle tehdään sit kun menkat alkaa ja syön clomeja, niin kp 10 seurantaultrassa se munajohtimien aukiolotutkimus, jossa ruiskutetaan sitä vettä johtimiin. mietin vaan, että jos siellä oiskin sitten kypsymässä se johtofolli niin huuhtoutuuko se sieltä sitten pois tai aiheuttaako muuta pahaa?Kun silloinhan tota tutkimusta ei tehä jos epäillään että munasolu saattaa olla kulkeutumassa kohtuun (->huuhtoutuu pois) mut ilmeisesti alkukierrossa munasolun vasta kypsyessä sen voi tehdä...?????Miten teillä muilla tehty?
 
Stellina: Mulla on kanssa tulossa ensi kierron alkupuoliskolla tuo aukiolotutkimus, ja se tehdään siis sen verran ennen ovista, että mitään vaaraa ei ole.

Pantsu: Kerro sitten, oliko se aukiolotutkimus ihan kamala! Hyvä juttu, että sulla on ovis tapahtunu. :heart:

Veena: Voi ei! Tulee ihan mieleen mun omat ovistestailut telttareissulla toukokuussa. Ei ollut helppoa eikä kivaa, varsinkin kun käytössä oli ne liuskamallit. Mulla on sellaisia ovistestejä nyt, joissa tulos pitää lukea viiden minuutin kuluttua mutta ei enää sen jälkeen. Mitä jos hommaisit tuollaisia nopeammin toimivia testejä, niin sun vessassa lymyily ei olisi niin epäilyttävää. :LOL:

Mulla ei enää ole toiveet kovin korkealla, koska tänään ei enää ole ollut kuvotusta tai mitään. Lisäksi joku tuolla kiinnitysvuotoketjussa sanoi, että kiinnittymisvuodosta huolimatta raskauden todennäköisyys on vain 30 prosenttia. Lisäksi ketjun aloittajalla alkoi menkat eilen, ja sillä oli siis ihan samanlaista vuotoa kuin mulla. Kurjaa! Onneksi ollaan tutkimuksissa kuitenkin, niin voin taas sitten siirtää toiveet niihin, kun menkat alkaa.
 
stellina: Mulla se tehdään kp 14 eli ensi maanantaina. Mulla on niin pitkä kierto, että gynekin arvioi, että luultavasti ovis ei ole lähimaillakaan silloin, vaikka siis normaalissa kierrossa toi olisi liian myöhään. Kuitenkin, se neste ei mitenkään vaikuta munasarjassa kypsyvään johtofolliin, joten ole rauhassa vaan. Se folli on ihan turvassa. :D
 
Pantalaimon ja Andala: Kiitos infosta, kevensi sydäntä :heart: Naurattaa melkein itteeki kun täällä on huolissaan jo etukäteen ehkä mahdollisesti kypsyvästä yhdestä munasolusta, jonka kasvaminen, irtoaminen ja hedelmöittyminen ja kohtuun kiinnittyminen ja vauvaksi asti kasvaminen on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin epätodennäköistä (miten ihmiset ylipäätään lisääntyy??)....mutta pakkohan nää äidinvaistot on kai johonki kohdistaa, kun ei lasta oo vielä huolehdittavana, niin pitää sitten näköjään hyysätä jo munasolujakin ;) Mukava, kun ollaan menossa samas vaihees tutkimuksia suurinpiirtein. Meillä mies käy simppatestin antaa tällä viikolla. Ollaan yhteyksissä ja tsemppiä! =)

Arabel: Mäkin nään vähän väliä unta omasta vaavista, yleensä siinä mulla on vaan yhtäkkiä sylissä vauva ja oon ihan hädissäni, että apua, mä en oo edes äitiyslomalla ja miten mä voin olla näin tyhmä, että käyn töissä, vaikka mulla on lapsi. Ja sitten seuraavaksi tajuan, että apua, tätähän pitäis imettääkin ja kuoleekohan se raukka nyt nälkään, kun en oo moista tajunnu :LOL: Eli on nää aika kokonaisvaltaisia haaveita ja toiveita, kun tulevat öisinkin toistuvasti mieleen....Niin kova on haave saada oma rakas lapsi syliin halittavaksi ja rakastettavaksi :heart:
 
Arabel ja Stellina: Mäkin olen kerran nähnyt tuollaisen unen, että sain vauvan enkä ollut yhtään varustautunut. Mulla ei siis ollut sille mitään vaatteita eikä tarvikkeita. Oli aika painajaismaista ja kamalaa kyllä. Mitähän noi tuollaiset unet oikein tarkoittaa? Täytyy kai niillä olla joku merkitys, kun ovat kerran kaikilla niin samanlaisia. (Opiskeluaikoina minä ja monet kaverit näkivät unta, että hampaat murskautuu ja/tai tippuu. Jonkun tulkinnan mukaan se kuulemma kertoi jonkinasteisesta elämänhallinnan puutteesta. :LOL: )
 
Pantsu ja Stelliina: Koskas teillä olikaan ne aukiolotutkimukset? Stelliinalle sanoinkin jo tuolla toisessa pinossa että se aukiolotutkimus kuuluupi tehdä menkkojen jälkeen, mutta ennen ovista. Mulla siis kävikin niin että ovuloinkin todella aikaisin ja ultrassa näkyi juuri irtoamaisillaan oleva folli (kp 10). Mutta tosiaan, ihan paikallaan pysyi, eikä mihinkään huuhtoutunut :)

Niin ja lohdutukseksi, jos jännittää, niin mua ei ainakaan sattunut yhtään!

Andala: Toi telttareissulla testailut kuulostaa mielenkiintoiselta suoritukselta :LOL: Mulla on nyt noita mammaksin testejä niin teen ne loppuun eli heräsin aamulla ensin viideltä vessaan ja sitten takaisin nukkumaan. Tuntui ihanalta kun tajusi ettei vielä tarvitsekaan herätä vaan saa mennä takaisin nukkumaan.. Tosin se johti siihen että nukuimme pommiin :D

muoks. Niin ja Pantsulle onnittelut vielä hyvistä ovulointi-uutisista
 
Ja tuosta listan päivittämisestä piti vielä sanoa että tehdäänkö niin että se päivittää kuka jaksaa/kerkiää? Kun taida niin kauhian innokkaita vakipäivittäjiä olla liikkellä :)

Niin ja missä se meidän lista muuten on???
 
Haikaraa pyydystämässä:


Linneja.............kp 64/34-54..........yk 11.......1.toiveissa
Gilmore.............kp 42/31-35..........yk 10.......1.toiveissa
Merlin................kp 35/26-34..........08/07......2. toiveissa
Pantteri76.........kp 35/27...............yk 11.......1.toiveissa?
Andala...............kp 33/31-41..........yk14........1.toiveissa
Stellina..............kp 25/31-39..........yk 10.......1.toiveissa
Joppu.................kp 23/29-33.........yk 14.......1.toiveissa
Arabel................kp 21/25-28.........yk 16.......1.toiveissa
Piglet.................kp 14/27-29.........yk 9.........1.toiveissa
Bianca72 ...........kp 13/-.................06/07.......6.toiveissa (07/08km)
Veena................kp 12/24-28.........yk 16.......1.toiveissa
Kiharapää..........kp 10/32-52.........yk 12.......1.toiveissa
Siskonen............kp 8/28................yk 13.......1.toiveissa
Pantalaimon.......kp 8/41................09/07......1.toiveissa
toinen.................kp 8/30................yk 12......2.toiveissa
Rosetta...............kp 7/37................yk 12......1.toiveissa
NuuNuu83..........kp -/-....................07/07......1.toiveissa
Tikka81...............kp -/-....................yk 11......1.toiveissa
Nanniina.............kp -/-....................10/07 .....1.toiveissa (07/08km)



Plussanneet:

Juli05....................yk 9
Toiveilija82...........yk 9
Tiinahuu...............yk 8
Tiger75................yk 11
HenLai.................yk 13
JJ-t......................07/07
Solina83..............yk 15
Jouskari82...........yk 11

 
Tänään oli taas hetken aikaa lievää kuvotusta, mutta en uskalla tulkita sitä nyt oikein miksikään, kun se oli kuitenkin lievempää kuin aikaisemmin. Todennäköisesti se oli vain sitä iänikuista menkkojenalkukuvotusta, tai sitten se johtui työpäivästä, joka oli tänään oikein poikkeuksellisen kurja. :( (Tahtoo kanssa uuden työpaikan...)

Veena: Mitäs ovistesti näytti? Joko alkaa viiva vahvistumaan?

Bianca: Toivottavasti kuitenkin oli ovis. :heart:
 
Aamulla sain kaksi viivaa ovistestiin ja siitä salamana ultraan ja hyvältä siellä näytti. Ensin lääkäri sanoi että limis on kyllä aika ohut (4,8), mutta sitten otti toisesta kohdasta ja sanoi että se on ihan ok (6,5). Ja folliikkeli oli komea :)

Huomenna siis aamulla mies simppojen vientiin ja sitten toimenpiteeseen. Harmina vaan se että se mun lääkäri ei ole huomenna paikalla niin mulle tulee joku mies lääkäri. Jotenkin alkoi pelottaan että se sattuu.. Kun miten noi miehet voi ymmärtää miltä se tuntuu..

Mutta joka tapauksessa hyvin iloinen olen ja jännittääkin. Voi kumpa meidän haaveesta nyt tulisi totta :heart:

Andala: Ookkos meinannut että uskaltaudut jossain vaiheessa testaamaan? Milloin?
 
stellina: Musta kyllä alkaa tuntumaan ,että mulla olisi tuo monirakkulaiset "vain"...Tuossa PCO;ssa kun niitä oireita tuntuisi olevan hiukkasen enemmän ja itseltäni en löydä siihen mitään muita samoja merkkejä kuin nuo rakkulat...Mene ja tiedä....
Tosiaan,kävin alkuviikolla viemässä pissatestit ja kyselin sitten niitä verikokeita mitä ollaan ottamassa ja siinähän oli juuri tuo prolaktiini ja olisiko sitten ollut myös se kilpirauhasarvo...Itseasiassa multa on aijemminkin otettu tuo kilpirauhasarvo,kun etsittiin syytä väsymykseen..silloin ainekin siltä osin kaikki ok..
Ja mitä niihin simenneste näytteisiin tulee,niin edelleen olen vailla vastausta,miten täällä ne hommat nykyään hoidetaan...On kuulemma näiden terveyskeskuksien palvelut sen verran muuttunut tässä lähiaikoina,ettei oikein tiedetä mitä tehdä... :headwall:
Sen verran ainekin tiedän,että ne täytyy itse lähettää Bulevardin labraan...Mutta täytyy nyt vain kärsivällisesti odotella neuvolatädin soittoa,kun hän otti asiakseen selvittää tämän asian.
Taidan tänää mennä apteekista ostamaan noita ovistikkuja,kun eipä ole niitä tullut kertaakaan vielä kokeiltua..olishan se nyt ihan hyvä selvittää,että tuleeko sitä ovista ollenkaan...Harmittaa kun ei ole aijemmin tullut niitä testattua... :headwall: Joten sitäkin joutuu tässä nyt sitten jännäämään...
 
Bianca72
Andala: Me ollaan kyllä jyystetty tosi tiuhaan, että ei ole simppojen puutetta muuten B) .
Pahoittelut kaikille, joita vaivaa kaikenmaailman tädit ym. vaivat :'( ! Mäkin haluisin jo uudelleen raskautua...Eilen tuntu pahalta pitkästä aikaa, kun näin yhden "muorin", jolla on alle 2v. ja nyt vauva näemmä tullu kesällä.. :/ ..kyllä myönnän, että hiukan on välillä kateutta..
 
Rosetta: Kiitos :) Jännittää kyllä kovasti! Itse olen kyllä kerran käynyt mies gynellä, mutta... Joo, ei se paha ollut mutta kyllä se vähän silloin sattu. Ja kun olen gynekammonen (huonoja kokemuksia) niin mielummin oisin mennyt sellaiselle jonka olen jo hyväksi havainnut. Toivottavasti menisi kaikki hyvin. Eteenpäin, sano mummo lumessa :)
 
Veena: Voi kun hyvä, että ovis tuli ajoissa. Sulla on niiiiiin jännää nyt! Meillä on muuten sellainen Väestöliiton Tampereen klinikan esite, jossa on paikan ylilääkärin kuva, ja se on siis mies. Musta se näyttää kuvassa ihan inhimilliseltä ja mukavalta. Itse ainakin voisin hyvin kuvitella olevani sen potilaana, vaikka muuten ajatus miesgynestä ei oikein innostakaan. Sitä en sitten tiedä, onko tuo paikan ainut mieslääkäri, mutta toivotaan, että te joka tapauksessa saatte jonkun hyvän ja ammattitaitoisen.

Aion testata vasta sunnuntaina, jos silloin vielä tarvetta on. Tädin pitäis tulla aikaisintaan huomenna ja viimeistään lauantaina. Todennäköisimpänä pidän, että tulee perjantaina. Nyt alkaa kyllä ihan hirveät piinapäivät!!!

Bianca: Hyvä, että puuhasteltu on! :D
 
Veena: Jännääää!Oon täällä ihan innoissani, kun teillä asiat etenee ja inssi edessä.Uskotaan ja toivotaan, että saadaan tänne pian uusi plussa pinoon!! :heart: Kävin itse muutes juuri viime vkolla Tren Väestöliitossa tuolla esitteen mieslääkärillä Eero Varilalla, oli todella fiksu ja asiantunteva, joten jos lääkärinäsi on hän, niin turha pelko pois, osaa varmasti hommansa hyvin!Iloisin mielin siis huomiseen =)

NuuNuu: Mäkään en ole kovin ahkerasti tikutellu ovistesteillä, muutaman kerran oon jaksanu koko kierron metsästää ovista ja yhdesti vaa löytäny...nyt tässä kierrossa metsästin ihan digitaalisella mittarilla, mutta en löytänyt ja sitten tulikin tuo ultra ja todettiin monirakkulaisuus...eli eipä se ovulaatio kai usein tuu mutta ainaki kerran todistetusti!

Andala: Ihailen kärsivällisyyttäsi, ite oisin jo testannu...mutta ymmärrän kyllä, että on mukavampi odottaa ja toivoa....voi että ku se ois ny tärpänny ja plussatuulet alkais puhalteleen täällä oikein urakalla ++++++++++++++ :)

Ois niin hienoa, kun oltais joku päivä täällä kaikki kertomassa ilosia plussauutisia ja tää koko pino sais siirtyä historiaan ja kaikki kesästä -07 saakka haaveilleet perustais uuden ja ikionnellisen vaaviodotuspinon...huoh, siitä haaveillen :heart:
 
Andala ja Stelliina: Kiitos teille :heart: Juu, se samainen lääkäri herra vissiin kyseessä. Kyllä se varmaan tietää mitä tekee eikä se satu. Kai. No, toivottavasti ainakaan..

Mies kävi aamulla antamassa simppalastinsa ja nyt sitten odotellaan toimenpidettä, joka on iltapäivällä. Iiiks. Arvatkaa vaan pystynkö keskittymään töihin..!
 
Veena: Varmasti jännittää ihan hirveästi. Mä en ainakaan pystyisi tuossa tilanteessa keskittymään yhtään mihinkään. Pidän sulle peukkuja, että kaikki sujuu helposti ja kivuttomasti ja että tässä kierrossa teille tulee se tärppi. :heart:

).( Mulla alkoi menkat. Heikottaa, oksettaa ja vatsaan koskee mielettömästi, eikä koko talosta löydy särkylääkkeitä, jotka tehoais. Hyvää tässä on se, että keho tuntuu toimivan säännöllisesti kuin kello. Ehkei ainakaan mussa ole mitään kovin suurta vikaa? Nyt vain sitten heti huomenna alkukierron verikokeisiin. Ensi viikolla pitäis myös tulla miehen simppatestien tulokset, ja sitä seuraavalla viikolla onkin sitten aukkari. Mun olo ei menkoista huolimatta ole kovin paha, paitsi siis fyysisesti. Oli ihana toivoa plussaa taas vähän aikaa, ja toivon, etten koskaan lannistu niin pahasti, ettenkö jaksaisi pitää toivoa yllä. Myös tutkimuksiin keskittyminen pitää lipun korkealla. =)
 
Voi Andala :hug: Jaksamista sulle hirmuisesti. Käy ostamassa vaikka fazerin sininen ja vietät illan miehen kainalossa, se ainakin auttaa.. Ja ainakin mulla auttaa myös tunne siitä että hommat (eli tutkimukset ja hoidot) etenevät. Tulee ainakin sellainen olo että ihan tosissaan tekee jotain asian eteen.
 
Andalalle hali :hug: ja voimia niiden menkkasärkyjen ja -vaivojen kanssa!

Veena: Muakin jännittää ihan hirveästi sun puolesta! =) Tosi paljon tsemppiä inssiin ja rutkasti onnea matkaan myös! b:)d

ON: Ei mitään ihmeellistä. Kiirettä pitää ja pinna on sen takia kireällä. Olen joutunut olemaan päivisin pitkään poissa kotoa (9-12) tuntia ja kissa protestoi eilen yksinoloaan pissaamalla meidän sänkyyn. :kieh: Nukuin yön huonosti sohvalla ja aamulla päätin, että on mies mitä mieltä tahansa, niin me hankitaan tolle seurankipeälle katille kissakaveri! Ehkä sen verran pitää odotella, että mies ehtii kotiin, mutta sitten kyllä haetaan joku pikkukaveri riehumaan ton kanssa. :)
 

Yhteistyössä