KESÄPINO,viidettä,kuudetta,seitsämättä jne odottaville=)

CB jospa kuitenkin parin päivän päästä olis+ :hug:
Kääkkänällä jännät paikat,tsemppiä viime hetkiin :hug:
Maikkimaalle poikaonnittelut :heart: (mä vasta pääsemässä tämän tulokkaan kanssa asetelmaan 5 tyttöä 3 poikaa ;) )
Puolitusinaa onnea myös hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Omana napa paukkuu tasaviikot 34 n 45 min päästä ja olen iloinen.Nyt on hyvät mahikset jos syntyy :heart: Vaan varmaan mennään kaikista uhkaavista supistuksista huolimatta la.han!
 
Kääkkänällä h-hetki lähenee, voimia vielä loppumetreille.

Tänään rv20, liikkeitä tuntuu ja mahakin jo aikamoinen pallo. Odotus erilainen kuin kaikki aiemmat, ei oireita ei edes närästystä joka vaivannut muissa raskauksissa tosi ikävästi. Ensi viikolla rakenneultra!

Ihanan helteisiä päiviä ollut, minä niin tykkään kuumista kesäpäivistä - mies aina sanookin että olen varmaan syntynyt väärälle puolelle maapalloa =) No, lämpimiä päiviä on luvassa, mikäs sen mukavampaa!

CB, jännityksellä odotetaan mitä tikkuun piirtyy muutaman päivän päästä =)

En mä nyt sitten keksinytkään enempää kirjoitettavaa - lyhyestä virsi kaunis vai miten se nyt menikään.... :whistle:

Hyvät yöt :wave:
 
Jospa mäkin jotai kirjottaisin pitkästä aikaa!!

Käytiin tossa yksi päivä Juliuksen kaa Helsingissä ja oli kyllä mukava reissu,toistekki lähetää jos ja kun semmonen jossai järkätään.

Mieskin on lähössä lauantaina TUSKAAN.

Julius on nyt sitte ottanu yhden askeleen ilman tukea :heart:
 
Vauvan painoarvio tänään ä-polilla 2850g :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: 34+0 viikkoa raskautta....
Apua,mitä jättiä kasvatan :|
10 päivää sitten arvio oli 2200g,ei kyllä oo 650g voinut tässä välissä kasvaa,eli jompi kumpi arvioi heittää,mut kumpi?????

Vauva sais alkaa kyllä jo syntyä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mä oon ihan kypsä tähän raskauteen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Kiitos Me9, neitim ja HotMilk, koitetaan kestää vielä hetki :hug:

Me9, meillä oli aika samoissa toi arvio, tai siis 2,6kg rv 33 painoarvio ja syntymäpainoarvioksi laskettiin 4,1-4,2kg. Kuulostaa siis aika lailla samoilta lukemilta kuin sulla. Toisaalta arvo heitellä muutaman sata grammaa jo siitä syystä, että ne laitteet on kuulemma tosi herkkiä millin mittaheitoillekin. :/ Mullakin saatiin hieman eri tuloksia ja lääkäri mittas kolmeen kertaan ja keskimmäinen otettiin sitten huomioon. Niin ja lekuri sanoi vielä, että näillä isoilla lapsilla on hiukan vaikea sanoa mitään "varmoja" painoarvioita,kun riippuu kovasti siitä miten paljon ehtivät kerätä rasvaa reisiinsä ja käsivarsiinsa. :xmas: Tässä just eilen hain kaupasta vauvatarvikkeita ja mietin vaippojen kanssa,et koon puolesta pitäs ottaa 3-6kg tarkoitettuja, kun ne 2-4 kiloisten on ihan liian pieniä. Mut falskaako sitten taas isompien vaipat kivasti....?

Jaksuja sulle kanssa, ei tää kivaa ole enää. Ja mulla kans sitä lorahtelevaa valkkaria tulee tosi paljon, tosin nyt jo läpinäkyvää sitkoakin, liekö ennustelee limatulppaa. :hug:
 
Kääkkänä,mä en halua synnyttää niin isoa :'( :ashamed: :|
Mä en kestä ajatusta että mennään laskettuun aikaan ja vielä mahdollisesti yli.
Mä en jaksa odottaa mitään jättiläistä,mulla sisäkalut nyt jo ihan loppu ja rikki ja kovilla....
Onhan ne toki arvioita vaan,kokemuksesta tiedän,mutta silti mietityttää ja kauhistuttaa.
Mun puolesta sais syntyä ihan heti.Pää hajoo nyt :'(
 
Ymmärrän, mutta kovin on vielä aikaiset viikot muuten synnytellä keuhkojen kannalta :hug:
Eikö teillä ole sellaista,et pyydetään ison koon vuoksi rv 38-39 vielä uuteen arvioon. Täällä Kaakossa on ollut sellainen mahdollista ja esim. mulla käynnistetty samalla reissulla,kun on katottu että 4,5kg tulossa... eli ei päästetä laskettuun aikaan eikä etenkään yli. Minkäkokoinen sulla oli edellinen ja missä vaiheessa syntyi? Pystyn kyllä muuten ihan täysin samaistumaan tilanteeseesi, kun kakkosen kohdalla oli ihan sama tilanne, sitten kolmonen ja nelonen jo leikattiinkin, tosin en juuri antanut vaihtoehtoja :ashamed: pelkoni kanssa.
 
Heippa,

olikos se niin, että Me9:lla ainakin on pienet paikat isolle lapselle syntyä? sinun sitten TÄYTYY puhua asiasta polille ja vaatia, että saat peloillesi ja synnytyksellesi apua/käynnistystä ---ja mielialoillesi myös! Kuitenkin vielämonta viikkoa raskautta jäljellä :) :hug: :hug: :hug:

Kääkkis: jaksamista sinullekin =)

Itselläni 4/5 lapsista olleet syntyessään 4,2-4,5-kiloisia, muttei kukaan ole mitään synnytystapa-arvioita koskaan edes heitellyt, olen alhaaltakin leveäkuin ladonovi. Siltikin ymmärrän ajatuksianne siinä mielesä, että nyt jo (rv 32 huomenna) vauva jysäjää ja ryskyttää alhaalla rt-käännöksen tehtyään ajoittain niin rankasti, ettei hän minään pieni keijukainen kertakaikkiaan VOI olla :kieh:

Onnittelut uusille pinolaisille ja CB:lle puhkun varmaa plussaa!

Riemu viihtyy Suomen suvessa?

taaperotx5:n Juliukselle onnittelut ensiaskeleesta :flower:

HotMilk: tykkään kanssa lämpimästä (talven kylmyyttä ja kuolleisutta vihaan, vihaan!), ei haittaa, vaikka turvottaa ja läkähdyttää ---tämä on kesä :heart:
Jotenkin lohdullista (vaikka tämä viimeinen raskauteni onkin) ja mukavaa kuulla, etteivät raskausvaivat aina pahene ja sinulla on nyt helppo-oireisempi raskaus menossa =)
 
Ei mun paikoissani varmaan mitään ahtautta ole,olen synnyttänyt yli 4 kiloisen.Mutta koko ajatus isosta vauvasta :'( Ja sen odotuksesta kun nyt jo kivuliasta :ashamed:
Mulla on lähete polille näistä mun fiiliksistä johtuen.Mutta tää aamuinen lääkäri ei todennut mitään siihen suuntaan että "olisi iso vauva"...Vaikka kysyin.
Mutta isohan se on jos jo 2,8kg :eek:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mä oon ihan puolikuollut, rättipoikki jne...

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa, paitsi verenpaine kohollaan ja turvotusta ihan hirveesti :(

Mukavat säät ulkona, mutta mun täytyy sanoa, että jalat on niin turvoksissa (on oikeasti sinisenpunertavat ja varpaat ihan pikkupallot jalkaterän kärjessä), että sattuu ihan s****nasti kävely (sorge törkeä ilmaisu). Sormet on aamulla kun nakit, luometkin on turvoksissa ja näitä mukavia loppuajan vaivoja. Mulla on siis huomattavasti enemmän turvotusta kun loppuaikana keskimäärin :/ . Nautin kyllä kesästä, mutta en siitä etten oikeasti voi kivuilta liikkua normaalisti :(

Äsken tilattiin meidän babylle vaunut. Jäi taas aika loppumetreille :)
Ostin lisäksi vaippoja, liivinsuojia, talkkia jne. varastoon.
Pinnasänky hankitaan myöhemmin, kun vauva on jo maailmassa.

Nyt täytyy ruveta siivoilemaan, illalla saunomaan jne B)

Kyllä mä oon jo tälle päivälle saanut suppareita aikaiseksi. Loppusuora häämöttää.
Näin omanapaisesti kirjoitteli:

vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+5 ja toivottelee kaikille mukavaa, lämmintä kesäviikonloppua !

 
Hei vaan :wave:
En ole koneelle ehtinyt, kun niin kiiruista on tämä lomalaisen elo. Pottuja, mansikoita ja herneitä on tullut syötyä hirmuiset määrät. 4 kiloa oli tullut painoa vähän reilun viikon aikana :ashamed: , vaikka taitaa kyllä olla turvotustakin. Kamalan turpea olo kokoajan.

Tsemppiä vaan kaikille vaivojen kanssa painiville. Täällä alkaa monet olemaan niin loppusuoralla että ei ole mikään ihme että tuskastuttaa. :hug:

Mua tuskastuttaa myös semmonen, niin turhanpäiväinen juttu kuin juhlavaate, jota mulla ei ole. Ens vkl ja sitten loppukuusta olis juhlat, joihin tarttis jonkun hienon vaatteen. Mutta mä olen löntystänyt samassa mekossa tai mammasortseissa koko kesän, kun muita ei ole. Ja turvonneisiin räpylöihin mahtuu vain crocsit. Että näytän varmasti fiksulta kun miehellä ja pojilla on puvut pykälässä ja likoilla hienot mekot ja mulla crocsit ja trikoomekko:whistle:

CB :lle plussatuulosia :whistle:
 
Kaikki taitavat olla nauttimassa helteisistä kesäpäivistä =)

Riemulla mukavat oltavat Suomessa!

Ajattelin että voisitte heittää arvailuja näin ultran lähestyessä, kumpi tulossa. Listaan oireita tähän:

-täysin oireeton raskaus, ei siis pahoinvointia
-ei päänsärkyä vaikka migreeni-ihminen olenkin
-iho hyvässä kunnossa
-tissit ei ole kasvaneet tuumaakaan
-maha ei näy takaapäin vaikka aikamoinen pallo jo onkin
-hedelmät maistuu, ei makea eikä oikein ruokakaan
-linea negraa ei ole

tässähän näitä oli :LOL: tiistaina selviää tulos =)
 
Olen tämän viikon "talonmiehenä" ystäväni kodissa ja vain 2/5 muksuista mukana ---aika luksusta! EN valita kuumuudesta, vaikka jalkani ovat kauheat pökkylät ja kihelmöivät turvotuksesta. Parempi tämä kuitenkin on kuin paukkupakkaset.

HotMilkille: ihan ainoastaan vatsan takaapäin näkymättömyyden perusteella sanoisin asukkiasi pojaksi -omiin oikeisiini vertaan tietenkin =) Pahoinvoinnit ovat itselläni pahentuneet keryta kerralta, vaikka vuorotellen on tyttöjä ja poikia, koskaan ei ole ollut linea negraa eikä ruokien maistuvuuksissakaan ole ollut eroja.
Tule sitten kertomaan!

 
Synnytystapa-arvio tehty ja sektiopäiväksi tuli 15.7. eli 10 päivää pitäs vielä saada vauva pidettyä mahassa. On tosi alhaalla,päätä oli vaikee saada ultrassa näkyviin, kanavaa jäljellä sentti ja sormelle on kohdunsuu auki. Verenpaineet pilvissä ja tulehdusoireita edelleen, samoin valkuaista ja turvotusta joten seurataan nyt sit raskausmyrkytysoireitakin Ei olis enää pitkä aika kuitenkaan. kohta tää on ohi!

omanapainen :ashamed: Kääkkis 36+6
 
Heipä hei,

reissusta kotiuduttu jo hyvän aikaa sitten, mutta olotila on ollut niin vetämätön ettei ole saanu aikaseksi kirjoitella.. :ashamed: On ollu kyllä kuuma!!! Reissu itsessään meni maha-asukin kanssa oikein mukavasti, ei tullut pahempia selkäkipuja eikä supistuksia. Ja lopunkin perheen kanssa matka meni oikein mallikkaasti.. :LOL:

Kumpainenhan siellä Hotmilkillä mahassa matkustaa? Ehkä kallistuisin tytön puoleen, omien kokemusten perusteella.

Jep, mutta helle on sulattanu aivot joten täytynee tulla kirjoitteleen paremmalla ajalla.. :wave:

Tellu30 32+0
 
Helle tosiaan sulattaa aivot jos niissä nyt enää mitään sulatettavaa onkaan.
Me lojutaan mökillä ja saunotaan, uidaan ja veneillään. On mukavaa. Joskin turvotus on aikamoista.

Kääkkänä sulla on kohta käärö sylissä. Ihanaa :heart: Jaksamisia tukalaan oloon :hug:

Minä kävin 4deessä. Vauva oli ihana :heart: yritän liittää kuvan, jonka otin kameralla 4d kuvasta, kun ei ole täällä mökillä skanneria. Nettitikun hommasin tänään, jotta pääsen lukemaan kuulumisianne =)




:heart:
 
Riemu,suloinen on :heart:
Kääkkänälle onnittelut eräpäivästä tännekin :heart:

Mulle tuli se Ä-poli aika 26.7 jolloin rv 37+3 ja toivon sydämestäni että itsekin saisin jonkun eräpäivän tälle tukalalle odotukselle ja vauvan syliini :heart:
 
Rakenneultra tehty, jossa kaikki hienosti. Pikkuinen tyttö siellä köllötteli :heart:

Kääkkänällä ei enää montaa päivää käärön syliin saamiseen.

Riemun vauva tosi suloinen =)
Hyvä että Me9 pääset kontrolliin ä-polille!

Sitten ihan ohimennen, huuhteletteko te mansikat ennen syömistä vai syöttekö niineen?
 
Heippa kaikille!!
En tiedä muistaako kukaan mua aikasemmin tältä blogilta, olisko ollu helmikuulta kun varovaisesti nostelin vauvakuumetta itselleni :whistle:
Nooh, kuume on saanut potkua alleen ja vasta ihan alkumetreillä täällä ollaan, mutta vauvaa odotellaan :heart: . Tosiaan aikasemmin jo 4 lasta ja tämä viides villahousu.
Te kaikki taidatte olla jo aikast pitkällä odotuksissanne, mutta mielenkiinnolla silti lueskelen pinoanne ;) On tää odotus taas NIIN jännää puuhaa B)

Kenellekkään ei olla vielä raskaudesta kerrottu, ei edes kuumeilusta ja uskoisin kaikkien sukulaisten ja ystävien olevan jo siinä uskossa, että meille ei enää vauvoja tule. Tavallaan jo vähän valmiiksi pelottaa kertoa tätä meidän ilouutista. Mun vanhemmat, ainakin äiti oli jo neljännen kanssa vähän sitä mieltä, että ollaanko hulluja ja eikö se 3 olis jo riittäny ihan hyvin.... nyt pitäs rohkaistua kertomaan että juu-u viides jo tulossa :$ Mut en murehdi sitä vielä, kunhan ne viikot olis sen 12, niin olis se keskenmenonriskikin olematon, kun eihän sitä koskaan tiedä, hermoillaan sitten. Mut tosi kiva oli päästä nyt kuumeilusta eroon ja vaihtaa se masun kasvatukseen :heart:

Piparminttu ja "salamatkustaja" 4+ (?)
 
HotMilk onnea tyttö-lupauksesta :heart:
Mansikat,kotimaiset,syön huuhtelematta =)

Piparminttu75 onnittelut plussasta :heart: ja tervetuloa mukavaan pinoon.Jos haluat,laita la tietoja ym niin päivittelen listaan.
 

Yhteistyössä