KESÄPINO,viidettä,kuudetta,seitsämättä jne odottaville=)

Kävin juuri neuvolassa ja huolta sekä murhetta sain mukaani.. :'( Valkuaista oli vajaan yhden plussan verran (noh, voi vaikuttaa että oli nafti näyte), sf-mitta oli kasvanu vain sentin ja putosi alakäyrälle (nyt 24.5, aiemmissa raskauksissa on ollu näillä viikoilla noin 28). Sitten vielä yritettiin neuvolan vanhalla ultralla ultrata asentoa niin eipä siitäkään ottanu selvää.. :'( Parin viikon päästä on uusi aika ja silloin onneksi on paikalla meidän neuvolan guru joka varmasti osaa sitten sanoa onko asiat niinkuin pitääkin. Täällä meillä tahtoo nuo neuvolantätit vaihtua joka kerta. :/ Että sellasta tänne, fiilikset on aika alamaissa. :'(

Hyvät Juhannukset kaikille tasapuolisesti. :wave:

Tellu30 30+1
 
Tellulle tällainen :hug: , vaikken halaajatyyppiä olekaan ;)
Lohdutusta: sf-mitta vaihtuu"vääräksi" melko tasan tarkkaan aina, kun on eri mittaaja. Minulla on ihan sama kokemus kanssasi viime raskaudessa: mitta heitti yhtäkkiä jyrkän alamäen ja polille sitä sitten mentiin tarkastamaan. Samoin valkuaista on tosi helposti virtsassa melkein syystä kuin syystä. Tiedän, että huolestuttaa -ihan kaikkihan meidän tilassamme saa isot mittasuhteet (ihan itsestänikin ja myötätunnolla puhun!!!), usein syyttä ja joskus syyttä. Th-henkilökunnan ja lääkäreiden puolikas epäröivä sana tai kulmien kurtistus saattaa saada viikkojen murheet aikaan. Vaan HYVÄ, että parin viikon kuluttua pääset tutkittavaksi ja siihen saakka koeta pitää mielesi jotenkin aisoissaa (juuu, toooosi helppoa :| ) ja täten määrään sinua kirjoittamaan tänne meille aina, kun huolestuttaa, harmittaa tai muuten on sellainen olo.
Sitäpaitsi neuvolaan/synnärillekin on oikeus ja lupa soittaa huolesta!

 
Kiitos Feenikslintunen :) Kävin sitten uudelleen neuvolassa eri terkalla. Ja onneksi oli mittausvirhe kyseessä, tämä toinen terkka sai mitaksi 27cm. Ja tosihan tuo on, että tuo mittaus on melko hankalaa ja jokaisella on eri tyyli mitata, onneksi selvisin säikähdyksellä. :heart: Taas tuli todistettua, omalla kohdalla ainakin, että mitä useampi raskaus - sen hullummaksi tulen.. :whistle:

 
Tellu: allekirjoitan tuon hulluuden :D raakauksissa 2-4 en ajatellut oikeastaan koko tilaani, vatsa vain oli siinä ja sitten lasi syntyi. ei murhetta, huolta, pähkäilyjä, paniikkia. Toki juu kamalaa pahoinvointia ja mielialahurjuuksia, mutta niitähän eienää muista ;) Ensimmäinen raskaus oli uutuudessaan tietenkin ihmeellinen ja miettiväinen -ja nyt sitten 2v sitten 5. raskaus,tästä tämänhetkisestä puhumattakaan, on täynnä huolta, murhettam, pelkoa ja jopa varmuutta siitä, etei kaikki voi mennä hyvin, ei voi syntyä täydellistä lasta, kun niitä on tuossa jo 5 pyörimässä :ashamed: Voi vain toivoa :whistle:

Kiva oli lukea HotMilkin seputuksia oikein kunnolla -lisää vain, kaikilta! :attn:

Täällä typy on kääntynyt ensimmäistä kertaa useammaksi päiväksi raivoon -ja minua vihloo!!!!!

Feenikslintunen 30+5
 
Ooottepa olleet ahkeria kirjottajia. Enhän mä nyt millään kerkii tässä kiiruussa kaikille kommentoimaankaan. Kiirus on siis kova, kun ylihuomenna lähetään ajelemaan saksan halki ja talo ja piha on kamalassa kunnossa ja kaikki pakkaamatta. Mä en tajuu, kun aamusta iltaa teen hommia kuin heikkopäinen ja silti on sotkusta ja tahmeeta. Vauvan huone on onneks melkein valmis. Huh.

Täällä ei tota sf mittaa ole ikinä mitattu. En siis tiedä että paljonko on. Varmaan 1000cm. Niin hirvee kumpu jo. Ei tääkään kivaa ole. Mutta hyvä Tellu, kun sait lisää senttejä ja siten mielenrauhan.
Mä allekirjoitan myös tuon saman hulluuden. Mä olen miettinyt samaa että miten voisi taas muka tulla täydellinen lapsi. Välillä ajatukset ovat niin hulluja että huh!

Eilen ultrassa vauva näytti kyllä täydelliseltä. Oli kääntynyt raivotarjontaan edellisenä yönä. (se kyllä tuntui!) Siellä se pikkuinen sitten joi lapsivettä ja maiskutteli suutaan ja näytti kieltäänkin. Ja mikä parasta istukka on siirtynyt niin, ettei ole enää kuin sentin röörin päälllä. Vielä muutama sentti tarvitaan ja sitten saisin synnyttää normaalisti. Kohdun kaula oli 6cm ja kiinni, joten mun touhuumiset ja välillä kipeätkin supparit eivät ole saaneet mitään aikaiseksi. Enkä kyllä epäillytkään. Siitä tulikin mieleeni Me9:n sairaalareissu. Onneksi menit!
Mulla ne supparit ei saa mitään aikaiseksi edes synnytyksessä. No saa, mutta hitaasti ja kivuliaasti. Jokaista olen ähertänyt tuntitolkulla. Nopein taisi olla n.11 tuntia kunnon vääntöä + kotona odottelut päälle. No, eipähän tarvii pelätä syöksysynnytystä esim. laivassa kun palataan suomesta takaisin. Toi kohdun kaulan pituus on musta aika hurja. Liekö se sitten syy pitkiin synnytyksiin. Onko kellään mitattu tommoisia lukemia? melkein ällöttää, kun ajattelee, että siellä on tommonen kamala pötkö :ashamed:

Apuva, sikolätin kimppuun lähtee hän. Apuuva ja nurmikkokin on ajamatta ja lakanat revitty sängyistä, eikä pesty. Apuuuuuuva.
 
Tajusin just että Suomessahan on juhannusaatto. Hyvää Juhannusta vaan teille ihanille:heart:

Täällä yritän saada kaiken tarvittavan koottua mukaan ja huomenna aamulla tää kiljusen herrasväki sitten suuntaan auton nokan kohti kotomaata ja uusia perunoita ja mansikoita ja herneitä ja ..... :p :p :p Tiistai aamuna on riemu riemuissaan kun laiva lipuu satamaan. Täytyy toivoa ettei riemu repee.

 
Riemun repeämättömyyttä toivokaamme siis :D eikä siitä kai vielä liene pelkoa, sillä tuo kohdunkaulasi senttimäärä on kyllä minunkin silmiini aika mojova monisynnyttäjälle. Itselläni oli kai ensiraskaudessa sen 5cm, muissa ollut alusta alkaen sellaiset 3cm ja näillä viikoilla 30+ sitten on alanut lyhetä. Vaan kyllä se typykkäsi sieltä pikkupikkupesästään tulee, kun aika on --ja huippujuttu, että istukka on tajunnut väistyä noin mainiosti!
valtavasti tervetuloa Suomeen -on taatusti ihanaa ja kaihoisan suloista tavata kaikki vanhat tutut ja maisemat!

Me vietämme jussia ihan kotosalla -toinen tyttöni on naapureiden kanssa reissussa. Nyt iltasellla kävelimme kunnon 1,5h lenkin ja huh, mitä lyllertämisrä se nyt onkaan, kun typy raivannut ilmeisesti päätään alas. Häntäluussakin on kova paine.

Feenikslintunen 30+6
 
Tervetuloa Suomeen riemu! Kohdunkaulanpituus kyllä kuulostaa minustakin suhteellisen pitkälle. Itseltäni sitä ei ole koskaan mitattu ultralla, mutta viime raskaudessa käsikopelolla lääkäri arvioi että voisi olla jotain 4cm.

Juhannusta on tullu vietettyä hyvin rauhallisissa merkeissä. Tänään olisi sitten vuorossa armotonta siivousta ja pakkaamista kun huomenna lähdetään reissuun. Nettipimentoon siis tämä emäntä menee. =)

Jep jep, mutta hommat ei tahdo edetä jos istuu koneella.. :whistle:

Tellu30 30+3
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. Mitä lähemmäks Suomea päästään, sitä malttamattomammaksi mä tulen. Nyt ollaan tässä matkanvarrella saksassa ja kunhan lapset herää, niin jatketaan matkaa. Toivottavasta jo laivasta saa ainakin ruista ja vaikka karjiksia ja munavoita. Kauhee Suomiherkkujen himo. Taitaa vähän kilot kasvaa tän loman aikana. Mutta ei tosiaankaan haittaa. On se sen arvoistakin. :heart:

 
Häh, kirjotin metrin pitusen viestin ja se hävis :eek:

Hmmm..


Kiitos tervetulotoivotuksista! Mitä lähemmäks Suomea tullaan, niin sitä malttamattomammaksi mä tulen. Ollaan nyt matkan varrella Saksassa ja jatketaan, kunhan lapset herää. Ihmeen kauan nukkuu! Mulla on ihan kauhee suomiherkkujen himo. Toivottavasti laivasta sais ainakin ruista, karjiksia ja munavoita. Pikkasen varmaan lihon tällä reissulla :kieh: mutta ei tosiaan haittaa. On se sen arvosta :p :p :p

Voikaahan ihanasti :heart:
 
31+2 =)

Olin neuvolassa (pienimmät mukanani, aaargh). Rutiinireissu, pikainen käynti ja sijainen . Mukava ihan juu ja mitäpä hän sille voi, etten nuku, suonikohjut molemmista jaloista pian räjähtävät ja painoa oli tulut kilo viikossa |O |O |O Osaksi varmasti ihan syömällä -lohduttaudun tässä tympeässä olossani (enkä siltikään synnyttääkään tahdo :eek: , se on alkanut kummitella mielessäni), varmasti unieni vähyys myös turvotuttaa.
Kaikenkaikkiaan ihan pöljä olo.

Mukavampia olotiloja teille kaikille tähän viikkoon!
 
taisin saada haamun :LOL:

tai sit en.. kierron pituudesta ei tietoa mut edellisistä menkoista nyt kuukausi .. että jospa se siellä sitten olis.. testejä riittää viel joten luulis viikon aikana vahvistuvan jos plussa on :D ja viides olis tulossa :whistle: ( ja viimeinen )
 
Eilen oli kauan odotettu nt-ultra ja pikkuisella oli kaikki hyvin :heart:, lääkäri vain ei millään meinannu saada mitattua niskaturvotusta, kun pikkuinen oli koko ajan väärässä asennossa :) No lopuksi sai kuitenkin mitaksi 0,4mm. Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan eli eiköhän tämä tästä taas =) Nyt lasten kanssa rannalle uimaan :)

puolitusinaa 12+3

ainiin, lasketunajan voisi muuttaa 8.1 :wave:
 
Tokassa ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Vaavilla ja mammalla kanssa. Jos en tietäisi olevani raskaana niin en todellakaan tietäisi sillä liikkeet ei edelleenkään tunnu joka johtuu taas siitä että istukka on etuseinämässä niinkuin kahden viimeisemmän kanssa ollutkin.

No varmistui sitten tua sukupuolikin poikahan siellä köllötti näytti ittensä niin hienosti että ei ollut epäilystäkään :heart: No saadaanpahan sitten vähän lähemmäs tasa painoo tähän porukkaan 5 tyttöä ja 3 poikaa ja nyt sitten tämä neljäs.

Hiljais eloa täällä suunnilla on olut lukennut kyllä olen mutta en ole kerennyt kirjoittelemaan kun nämä kaikki muruset ovat nytten kotona. Vauhtia ja vilskettä on kyllä riittännyt ihan mukavasti.

Ollaan keskiviikkona menossa tytyn 13 v (ihan kohta) katsomaan Epäilystä siihen yönäytökseen ja kyllä sitä täällä ollaan odotettukkin äiti ja tytär yhtä innoissaan. Mutta nyt sitten lapsia nukuttamaan jotta saa itellekkin aikaa vähäsen.

Maikkimaa ja ukko 19+5
 
Heippa piiiitkästä aikaa, toivottavasti kirjoitan tämänhetkiseen pinoon... :whistle:

ei ole tullut tosiaan hirveesti palstailtua,mutta ajattelin muutaman rivin riipaista kuulumisia :xmas:

Mulla on tää viikko mennyt rampatessa tk:ssa. Sunnuntai-iltana kuvittelin jo synnytyksen käynnistyneen, oli niin törkeet kivut ja puukoniskut ja supparit. Lisäksi alko kirvelemään alaosastoa jne. Maanantaina otettiin näytteet ja löyty verta kahdella plussalla ja proteiinia yhdellä plussalla pissasta. Lääkitys päälle ja lääkäriin... Yllätys oli,että tulehdus on tehny tuhojaan ja kohdunkaulaa oli enää sentti jäljellä,kohdunsuu pehmeä ja vetreä. Vauva laskeutunut tosi alas, pylly on mun navan korkeudella, päätä pysty lääkäri sormella silittämään Eli voi alkaa millon vaan. Liikkuminen tekee nyt tosi kipeetä ja juuri yöllä kääntymiset sun muut!

Ens ma ois vasta s-tapa-arvio, saa nähdä mennäänkö nyt edes sinne asti,kun kuulemma tuo tulehdus on edesauttanut etenemistä eikä sitä pysty enää jarruttamaan. Ei vaan uskalla mihkään lähteä, kun on leikkaus edessä.

Kääkkis ja lapanen 36+2




PS. ONNEA UUSILLE PLUSSANNEILLE!!!
 

Yhteistyössä