Kesän 2010 P-I-I-N-A-I-L-I-J-A-T

Heippa, aloitin nyt tällaisen ketjun meille piinistelijöille.

Tervetuloa mukaan kaikki halukkaat; jakamaan tuntemuksia, olotiloja, mielialavaihteluja, iloja ja suruja. Piinailuaika kun on niin hermoja raastavaa.

Olisi kiva kuulla muidenkin "oireista". :) Itse taidan kaikki mahdolliset oireet kuvitella, vaikka kuinka toivonkin, että niitä on. :LOL: Ja selitän itselleni, että ne mahdollisesti oikeat oireet johtuu punktiosta ja lääkkeistä...

Amelie
 
Hyvä Amelie80 kun aloitit tän ketjun. Mun pp-oireet tässä:

pp1-3 migreeni (joka alkoi jo ennen siirtoa)
pp3-6 rintojen arkuus, menkkatuntemuksia, vatsanippailuja, alaselkäsärkyä
pp5-6 todella kiukkuinen ja negatiivinen fiilis
pp7-8 rintojen arkuutta ja satunnaisia vihlaisuja oikeassa rinnassa, vatsatuntemukset pois

Ja piinailen siis 1.IVF:n 1.PAS:sia, lääkityksenä Progynova ja Lugesteron eli kaikki tuntemukset johtuvat varmasti lääkkeistä.
 
Tässä mun oireet:

PP0-3 Rinnat kipeenä (siirrosta asti)
PP4-6 Rinnat kipeenä, ihan kosketusherkät, ja hyppimistä ei voi kuvitellakaan. :LOL: Alavatsassa nippailua samassa kohdassa, menkkatuntemuksia. Vihlasuja rinnoissa. Mielialat heittelee rajusti.
PP7 Rinnat kipeänä, pientä menkkatuntemusta ajoittain ja jomotusta alavatsassa.

Meillä meneillään siis 3. ICSI tuoresiirto kahdella alkiolla.

Mimosah Toi sun alaselkäsärky kuulostaa todella lupaavalta! :) Ja myös toi rintojen arkuus. Vitsi kun saatais hei se plussa! Pelottaa kyllä jo valmiiks, ja ihan masentuu kun oireita ei välillä olekaan. Kuuntelenkohan itseäni liian tarkasti ja onkohan mulla tällaisia tuntemuksia kierrossa, jossa ei mitään tapahdu? En kyllä usko. :kieh:

Amelie PP 7 :heart: :heart:
 
Hu huu kaikki piinailijat! :wave:

).( Täällä mennään edelleen tissikupujen kanssa. Eilen oli noin tunnin kestävä kovempi menkkakipumainen olo. Tänään ei muuta kuin pientä kipunointia samassa tississä kuin aikaisemmin. Aamulla tuli tosi paha aavistus negasta. Jotenkin sellainen olo, että en voi onnistua ikinä. Miks en? Niin vahvasti tuntuu vaan siltä. En uskalla ajatella edes sitä, että mitä sitten tapahtuu kun taas tulee nega? Miten jaksan nousta TAAS siitä loputtomasta suosta, joka vetää mut sisuksiinsa. Ahdistaa ihan hirveästi. Yöllä näin unta, että mun hcg oli 124 PP14. Ihan kai kohtuullinen. Mutta olin siinä unessa jotenkin pettynyt kun arvo oli niin alhainen. Ja oikeesti en ole edes menossa hcg testiin, haluaisin kyllä, mutta julkinen ei sitä mahdollisuutta anna. Onko kukaan käynyt yksityisellä klinikalla ottamassa arvon, vaikka on ollut hoidossa julkisella? Mitähän se maksaa?
 
Moi Amelie tulin vaan kommentoimaan tuota hcg:n ottamista...

Mä olen kanssa julkisella puolella hoidoissa ja myöskään TAYSissa ei siis oteta hcg-arvoa. Menin sitten ihan terveyskeskukseen ja pyysin hcg-arvon ottoa. Ainakin meidän terveyskeskuksessa se onnistui ja sain sen kahdessa päivässä. Maksoi 20 ? eli ei mielestäni paha.

Aiemmassa hoidossa kävin yksityisellä lasettomuusklinikalla ottamassa arvon ja siellä se maksoi 50 ? ja tuloksen saaminen kesti viikon. Kerrankin voin siis suositeela terveyskeskusta :)

Tsemppiä piinailuun, toivottavasti päättyy korkeaan hcg-arvoon :)
 
Amelie80 kahdestaanko me piinaillaan B) Mun mielestä noi sun satunnaiset menkkatuntemukset kuulostaa hyviltä. Itsellä on sellaista tasaista ja jatkuvaa ja luulen, että on huono merkki.

Mä tein tänään (pp9) herkän testin ja nega tuli tietenkin :'( Ei olisi vielä pitänyt tehdä, mutta kun niin moni plussaaja kertoo saavansa plussan jo pp8-10 välillä, niin enpä sitä vaan malttanut pitää näppejä erossa. Eli aika vahvasti tuohon tuloksen nyt tällä hetkellä uskon, kun muutenkin on sekä mielessä, että kropassa negaolo. Menkkatuntemukset alkoi tänään voimakkaina, ovat sellaista tasaista särkyä, eikä mitään kramppeja tms. Rinnat ovat edelleen tosi arat.

 
Mimosah Me todennäköisesti sitten ollaan täällä kaksin :LOL:

Voi kurjuus kun testasit negan. :( Mutta olisko se liian varhaista vielä? Oletko tänään testannut? Mulla olis ovistesti, mutta taidan olla testaamatta. En uskalla. :eek: Oireita ei mulla ole enää. Kaikki nypytykset ja menkkatuntemukset on hävinnyt. Johtuivat varmasti punktiosta. Tissitkään ei ole enää niin arat. Eli mulla on sama negaolo kropassa kuin sulla. Voi vi..u! :'(
 
Heips! Mäkin tänne voin tulla jutustelemaan ettette nyt ihan kaksin joudu piinailemaan ;)

Mimosah: Mulla siis kanssa 1.IVF:n 1.PAS ja lääkkeinä myös progynova ja lugesteron. Toivottavasti testailit vain liian aikaisin ja nega vaihtuisi vielä plussaan :hug:

Amelie80: Sinulle kanssa positiivisia plussatuulia täältä lähettelen, varmaan tulee perillekkin kun tuolla ulkonakin tuulee niin kovaa ;)

Mulla tänään pp11 ja kaapissa olis yks raskaustesti mikä on tullut kaupan päälle kun oon ostanut ovistestejä. Ehkäpä huomenaamulla testaan, en varmaan saa nukutuksikaan kun jännittää niin kovin. Oireita ei mulla oo muuta kun kova väsymys ja palelu...
 
Linnia Kiva kun tulit mukaan! Ei tarvii ihan kahden olla :LOL: Sun palelu ja väsymys viittaa kyllä hyvin raskauteen. Onko sulla ollu palelua iltaisin vai ihan koko päivän? Mua palelee iltaisin ja väsyttää ihan sairaasti, mutta se varmaan johtuu huonoista yöunista. Tää tässä on just ärsyttävää kun kaikille mun oireille on jokin luonnollinen selitys. :headwall: Tsemppiä testaamiseen! Tulethan kertomaan sitten miten kävi? Mulla olis testipäivä tostaina, mutta taidan testata keskiviikkona, koska meillä on töissä torstaina mun vetämä palaveri ja taitaa olla liian riskaapeliä testailla just sillon. Pelottaa ihan hirveästi. Tuntuu vaan, että en ikinä saa sitä kahta viivaa näkyviin, en nytkään. :'(
 
tää innokas testailija jätti tänään testin välistä, ei uskalla ottaa vastaan sitä lopullista negaa. Eli punktio oli 21.5 perjantaina ja siirto maanantaina, nyt torstaina sain hailun viivan testiin, mut eilen perjantaina sitäkään ei enään näkynyt, jos raskaus olis alkanu niin olishan sen haamun pitäny vahvistuu, mut se olikin hävinny kokonaan :'(
huomenna teen viimesen testin ja on se uskottava sitten ettei vieläkään ollu meidän vuoro.
 
Amelie80: Iltaisin kai muaki paleltaa, kai se voi oikeasti johtua siitä ettei oo tarpeeksi vaatetta päällä :LOL: Ja väsymyski johtunee varmaan liian lyhyistä yöunista ja lääkkeistä :/ Että kyl munki oireille on ihan luonnollinen selitys. Huomenna tuun kertomaan sitten kuinka testin kanssa kävi. Mutta tsemppiä ja jaksamista piinailuun, toivotaan parasta meille kaikille :heart:

leiska: Jaksamista myös Sinulle, toivotaan että testi muuttuisi vielä positiiviseksi :hug:
 
Kommentoinpa minäkin tänne, vaikka en jotenkin vieläkään käsitä, että itsekin piinailen... Ei kyllä ole mitään oireitakaan (siis mitkä ei johtuis lääkkeistä), mitkä sais ajan tuntumaan piinapäiviltä. Tai sit oon vaan jo niin pessimisti, ettei edes sitä pientä toivoa onnistumisesta ole tähän yritykseen löytynyt. No, toisaalta tulen vielä niin paljon teidän muiden perässä, että ei kai niitä oireita pitäiskään olla.

Linnian puolesta täällä jo jännitän huomista! Pakko tulla heti aamusta katsomaan, kuinka sulle kävi. Mulla hajos tänään oma tietokone ja olin jo ihan "viekkareissa", kun en päässyt tänne tarkistamaan, joko oot testannu. Peukutuksia positiivisen tuloksen puolesta =)

leiska: Ja sulle pidän tietysti myös peukkuja, että huominen testi olisikin iloinen yllätys!

Jaksamista kaikille näihin piinapäiviin oireiden tai oireettomuuden keskellä! :heart: Eiköhän mullekin ala viimeistään ens viikolla tulla, jos ei muita, niin ainakin mielikuvitusoireita :LOL:
 
Jospa itsekin ilmoittautuisi tännekin pinoon. Tosin pp3 vasta menossa ja nyt jo tunne että ei tästä mitään tuu kutenkaan. Vaikka siirron jälkeen oli vahva tunne että nyt täytyy tärpätä. Joo niin kuin Hanuu sanoi, niin ei kai näin aikaisin oireita voi ollakaan. Mutta kuitenkin niitä odottelee. *huoh* Ainoana olen huomannut kun taas muutaman kierron jälkeen luget on käytössä, niin heti tokana päivänä niiden aloituksesta alkaa menkkamaiset jomotukset. Kaikkihan sen tietää että ne jos mitkä laittaa aina mielen matalaksi, mut täytyy vaan yrittää ajatella, että ne johtuu vain ja ainoastaan lugeista.
 
Täytynee minunkin ilmoittautua, ensimmäinen IVF takana ja huomenna pitäisi mennä verikokeeseen. Vastauksen saa vasta keskiviikkona. Taitaa tulla negaa, ei ole oikeastaan mitään oireita mitkä ei voisi johtua muustakin :( Meillä yritystä takana vajaa kuusi vuotta, ja yksi raskaus mikä päättyi keskenmenoon viikolla 12 :/
 
Tervetuloa Hanuu, Timotei ja Joppu! Kiva kun ilmoittauduitte mukaan tähän pinoon. :heart:

Joppu Mulla on myös aina samat fiilikset kun sullakin, eli siirron jälkeen vahva onnistumisen tunne, joka päivä päivältä muuttuu synkemmäksi ja synkemmäksi peloksi ja epätoivon tunteeksi.

Linnian ja leiskan testikuulumisia odottelen. Toivottavasti olette plussanneet! :heart:

leiskalle vielä siitä haaleasta viivasta. Teitkö testin samalla merkillä uudestaan? Voisiko testin herkkyys vaikuttaa?

).( Täällä ei edelleenkä oireita, ainoastaan tuo tissiherkkyys on, mutta ei mitään muutoksia nänneissä eikä mitään hormoninyppyjä ole näkyvissä... Pitäis lähteä hakemaan YO apteekistä progeja lisää ja ei paljoa kiinnosta kun matkaa tulee noin 160 km. :eek: Ja sen negan takia ainakaan. :kieh: Pakko se on kuitenkin niitä hakea.

Paljon jaksamista meille kaikille! :heart:
 


Kesän 2010 Piinailijat

Nimimerkki.............. Hoito...................Alkiot.............................PP

Linnia.......................1.IVF:n 1.PAS...... :heart: ..........................13

timotei78 .................1.IVF.................. :heart: ............................??

leiska........................2.ICSI................ :heart: ............................13

Mimosah..............1.IVF:n1.PAS............ :heart: ...........................11

Amelie80..................3.ICSI................... :heart: :heart: .....................10

natazja.................1.IVF:n 1.PAS..............:heart: :heart: .....................10

Hanuu................1.IVF:n 2.PAS...............:heart: .............................6

Joppu..................1.IVF:n 3.PAS................:heart: .............................3


Plussanneet


 
Hanuu ja joppu: Mukavaa kun tulitte tänne piinailemaan :)

timotei78: Toivottavasti nyt tärppäisi, aika kauan joudut odottelemaan verikokeen tuloksia :/

).( Neljä vuotta siihen meni ja ette ikinä usko, clearbluen digitestissä luki että oon RASKAANA! Uskomatonta, luulin ettei tätä päivää ikinä tuu et näkisin raskaustestissä positiivisen tuloksen! :heart: Aamuyöllä neljältä oli pakko tehdä kun en enää malttanut nukkua ja voitte arvata et sen tuloksen jälkeen ei uni enää tullut :LOL:

Tsemppiä ja malttia teille kaikille piinailijoille! :heart:
 
Linnia Mielettömän hienoa! Onnea paljon paljon paljon!!!! :heart: Siirränkin sut heti plussanneisiin. :heart: Oliko sulla tosiaan oireina ainoastaan palelu ja väsymys? Ei rinnoissa mitään tuntemuksia eikä vatsassa mitään nippailuja? Huikeeta! Olen todella onnellinen sun puolesta. Tää tuo taas lisätoivoa niille, jotka PAS:a piinailee.
 
Amelie80: Kiitos kiitos! Juu ei ollut muita oireita ku palelu ja väsymys. Ootetaan vielä se huominen veritesti ja jos sekin on positiivinen ni sit saat laittaa mut plussanneisiin. En vieläkään voi uskoa tätä, onneksi tossa testissä sailyy tulos näytöllä 24h ni voin vähän väliä tarkastaa et tää on oikeesti totta :LOL:

Toivottavasti tämä luo kaikille uskoa että pas:sillakin voi onnistua! :heart:
 
Voi että, Linnia =) Onnittelut :flower: Ei sitä kyllä usko omalle kohdalle osuvan ikinä, minäkään... Mutta toivottavasti ihmeitä riittäis myös mun kohdalle ja pääsisin sun kanssa siirtymään odottajien puolelle. Toivotaan, että huomisessa veritestissä tulee tällä kertaa kunnon lukemat!

Ja leiskalle oikein iso lohtuhalaus :hug: Pelkään että itselläni on sama tilanne viikon päästä.
 

Yhteistyössä