***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Helou!
Ilmottaudun edelleenkin kärvistelijöiden joukkoon! Tänään Rv 41+1 ja aamusta lähetään yliaikakontrolliin OYS:iin. Saas nähä mitä tuleman pitää! Toissapäivänä ja eilen havaittu limatulppaa ensimmäisen kerran, tänään ei niinkään. Nesteitä kerään kuin kuiva pesusieni (6kg kahdessa viikossa!)
 
Täälläkin vielä yhdessä kasassa :kieh: , ei meinaa sitten millään tulla tämä vauva ulos!

Takana erittäin huonosti nukuttu yö... Oli kovin levoton olotila sekä tuntui kuin olisi krooninen pissahätä ja tulikin juostua tämän tässä wc.n ja sänkyn väliä...

Toissa illasta asti alkoi limatulppa irtoilemaan, eilen tuli ihan "kasoittain" kirkasta limamassaa.

Ennen irtoamista koko päivä juili masussa ja tuntui kun tuolla alakerrassa olisi ollut jokin cocktailtikku pystyssä ja sattui ihan hirveästi. Nyt limatulpan irrottua kaikki oudot ja kivuliaat tuntemukset (viikonloppuiset kipeät supistukset mukaanlukien) ovat kadonneet.
Ainoastaan tuntuu kovin epämielyttävä painon sekä paineentunne alhaalla kun vatsa laskeutui lähes silmissä tuonne alavatsan puolelle :/

Turvotukset lisääntyneet, eilen jouduin käydä ostamassa uudet ISOMMAT sandaalit joilla kärvistellä tämä raskaus loppuun asti, kun jalkoihin ei tosiaankaan enään mahtuneet muuta kuin miehen kengät :whistle:

Alkaa turhautuminen iskeä tässä pikku hiljaa, itku-potku-raivarit ei todellakaan enään kaukana... :kieh:

Heidi ja poju 40+4
 
Hölmö kysymys mutta mistä löydän tuon syntyneet listan?

Tänään eka neuvola, poika vetelee sellasia maitosatseja et oksat pois...tissin jälkeen viel 40-60ml.... tissillä oleminen on tosi hankalaa, ei se ole sellanen rauhallinen hetki vaan kähjätään niin et meinaa molemilla hermo mennä, muilla samaten????
Sitten pullosta vedetään tyytyväisenä satsit aina tissin jälkeen. Tiiän et tissistä tulee maitoo ku lypsämäl saan helposti sen 50ml kasaan...

M+poika 10päivää :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
HS on otettu sitä mukaa pois kun ovat siirtyneet syntyneisiin, kyselin silloin täältä että sopii, musta ainaskin on kiva kun näkee sitten sekeemmin kuka synnyttänyt kuka vielä odottava..
no juu mutta katsos kun ainakin mulle ei näy muuta ku synnyttäjät!!! ;) ei näy odottajat eikä linkkejä tai muutakaan. että silleen.. =)
 
jadal
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Suuren suuret tsempit teille kaikille jotka vielä kärvistelette mahan kanssa :hug:

Olitko sä Oripäässsä ;) ?
Mulla jäi sekin riemu ja helle kokematta, kunen uskaltanut lähteä,,
enkä varmaan olis jaksanutkaan kävellä siellä,,

Ehkä ensi vuonna,,,,,,,,,,,
en päässyt, kotiuduttiin lauantaina sairaalasta. ens vuonna sitten liperiin :)


Ja onnittelut taas kaikille vauvaantuneille :flower:
 
Lupasin palata kertomaan synnytyksestä ja teen sen nyt pikaisesti!

Laskettuna päivänä aamusta asti alkoi tulla veristä limaa ja pikkuisia supistuksia jota voimistui hiljalleen iltaa kohti mutta olivat suurimmaksi osin epäsäännöllisiä. Sitä paitsi sain viimeiset 2 kk säännöllisiä supistuksia usein, yleensä 5 min välein, joten en ottanut niitä kovinkaan tosissaan. Saunassa illalla supparit laantuivat melkein kokonaan pois, kunnes puolilta öin voimistuivat ja suunnilleen klo 2 olivat jo niin voimakkaita että alkoi tulla selväksi että tänä yönä lähdetään!

Kolmelta mies heräsi minun supistusten aikaisiin karjumisiin ja huuteli minut viereensä siliteltäväksi. Ei hän minua kauaa kattellut kun jo alkoi vaatia että joko lähettäis - olihan kuitenkin melkeen tunnin ajomatka sairaalaan edessä. Halusin vielä hetken kärvistellä kotona kuitenkin. Ennen neljää lähdettiin ajamaan. Autossa ei muuten ollut kiva kärvistellä...... Mutta penkinlämmitin tuntui mukavalta!

Puoli viiden tienoilla perillä, ja 4 cm auki. Sain akupunktioneuloja selkään ja aquarakkuloita mahaan. Neulat auttoi, rakkulat ei niinkään. Nopeasti aukesin 6 cm ja vielä nopeammin 8cm, kunnes homma hidastui. Supparit tuli harvemmin ja avautuminen loppui.

Vauvan pään havaittiin olevan jotenkin vinossa ja siksi ei painanut kunnolla kohdunsuuta. Menin sitten kontalleni oottelemaan josko vauva kääntäisi päätänsä. Olin tässä vaiheessa jo tosi kipeä, pikkuhiljaa alkoi ponnistuttaakin ja se oli ihan kamalaa kun ei saanut!!! Kohdunkaulan puuutteen sain 2 kertaa, ekalla kerralla helpotti tunniksi mutta toisella kerralla ei ollut enää kummoistakaan apua sillä se ponnistuttaminen tuntui jo supparikipuja kamalammalta eikä puudutus auttanut siihen. Lopulta minulle laitettiin oksitosiinitippa jolla aukesinkin 10 senttiin ripeästi.

Lopuksi vielä 15 minuutin ponnistus jonka aikana muutuin ihmisenä täysin!! Karjuin kuin jokin eläin ja hoin vaan etten pysty, sattuu likaa, ihan kamalaa, aaaaaaaaaaaaaaargh!!!! Miestä välillä nauratti, välillä kauhistutti! Enkä suostunut pysymään aloillani saatikka ponnistamaan kunnolla. Mies ja 2 kätilöä piteli mua kiinni ja minä koetin huitoa jaloilla kätilöitä... Kamalan noloa!!

Lopulta tajusin sumunu keskellä ettei mies ja kätilöt anna mun lähteä karkuun, että pakko vaan oli alkaa ponnistamaan kunnolla. Ja tämän jälkeen vauva tulikin ulos ihan nopeasti.

Toivoin ettei epparia leikattaisi kun esikoisesta oli huonoja kokemuksia, eikä leikattukaan. Pieni nirhauma tuli, johon 2 tikkiä. Nyt jo istun ja käyn vessassa niin kuin en olisi ikinä synnyttänytkään - esikon epparihaavan paranemiseen kun meni vuosi!!!

Niin, sitten saatiin vauva syliin. Ja se olikin tyttö!! Ihana yllätys! Me olimme miehen kanssa aivan varmoja pojasta!

Semmoinen tarina! NYt on boobsit pään kokoiset ja niitä pakottaa! Puuh! Minä kyllä pidän imettämisestä, mutta tämä maidonnousuvaihe on hurja. Tsemppiä kaikille joilla imetys ei ole yhtä helppoa!!!!!!!!!!

Synnytyksestä jäi hyvä maku suuhun, paitsi omasta käytöksestä. Hävettää ihan hirveästi!!!!!!! Esikoisesta ei ollut mitään tollasta. Minuun meni joku mörkö! Huh!

Onnea ja tsemppiä kaikille

Möhis ja Fantti-neiti 4 vrk
 
=)
ja aamulla sitten jorviin,,
toivottavasti lähtee käyntiin iloisesti ja nopeasti,,, jännittää ja pelottaa, mut enemmän n ilo mieli että tää on oikeest päättymässä nyt tämä raskaus mullakin,

Piltti +Nestori 41+6

ps. ens kerrralla ehkäpä jo uus nikki,, ainakin numero on vaihdettava :heart:
 
Pikaisesti taustalta moikkaan ja päivitän... Kiva lukea muidenkin kokemuksia loppumetreiltä

Meille syntyi 19.6. (rv 40+4) poika =) Mitat 3700g ja 53cm joten ihan samalla muotilla valmistui kuin vanhempi veljensä (joka oli 65g painavampi, mitta sama).

Eli niinpä vain meilläkin odotuksesta tuli lopulta todella pitkä -poika kun meinasi alkaa tulla jo rv 26 josta alkaen olin saikulla kotosalla. Loppuraskaus meni kyllä ihan normisti, tilanne rauhoittui ja odottavan ajasta tuli piiitkä :/

Synnytys kirjattiin 1,5h kestäneeksi (!!!!) mutta ei se ihan niin nopsa ollut. Vedet (noin keskimäärin kaikki vedet) meni kotona 30h ennen, käytiin silloin synnärillä näytillä jos olisi alkanut tulla nopeaan. Mutta supistukset alkoi vasta sit vrk vedenmenosta ja sittenkin epäsäännöllisinä. Tipalla niitä sitten voimistettiin, mutta loppuun asti odottelin säännöllisten alkua -ja siten myös epiduraali jäi saamatta... Kuitenkin supparit hoitivat hommansa ja kohdunsuu aukeni hyvin. Ponnistusvaiheeseen meni 10min ja se olikin isoin homma; poika oli kiertänyt napanuoran kahdesti kaulan ympäri ja kerran vartalon ympäri, joten löysiä ei ollut. Napanuora sitten katkaistiin jo siinä kohtaa kun vasta pää oli ulkona, joten loppurutistuksella oli tosi kiire ettei pieni jäisi liiaksi ilman happea.

Poika syntyi sinisenä ja elottomana. Ihmeen rauhallisena itse pysyin kun poika vietiin viroteltavaksi pois synnytyshuoneesta. Tiesin, että hyvin siinä käy. Toivoin ainakin. Ja pian sieltä jo tuotiinkin poika takaisin virkeämpänä ja hieman vähemmän sinisenä... Siitä eteenpäin tarina jatkuu taas vähemmän dramaattisena, poika pääsi vierihoitoon ja kotona ollaan oltu reilun viikon ajan.

Helteisen kesän riemuihin lisäsin taas itselleni rintatulehduksen --siinäkin toistan samaa kaavaa kuin esikoisen saatuani... Tällä kertaa onneksi antibiootti tuntui auttavan, joten nyt ei tarvii ottaa uusintareissua osastolle niinkuin aiemmin!

Tsemppiä helteisiin kaikille ja onnea kaikille pikku nyyttien tuhinaa kuunteleville =)
 
huomenta!

siitä onkin ihan mielettömän pitkä aika, kun olen viimeks kirjottanu.. :ashamed: :ashamed:

mutta: meille syntyi pieni tyttövauva 26.6. rv 41+4. Painoa neidillä oli 3790g pituutta 50cm. käynnistykseen olis ollu aika sinä päivänä klo 9, mutta hän syntyikin sitten yöllä klo 3.41. :heart:

synnytyskertomusta;

to ja pe välisenä yönä alko kipeet supistukset ihan yllättäen puol 3n aikoihin, tuli 4min välein ja olin jo valmistautumassa lähtöön, kun supistusten väli pitenikin siihen 10min välein. Niitä jatku iltapäivään saakka, olivat tosi kipeitä, mutta tulivat niin harvoin. sitten 4n jälkeen suppareita tuli taas 4min välein, soittelin jo synnärille. klo 23 lähdettiin sitte laitokselle päin, matkalla supistuksia tuli 2min välein.

sairaalaan kun päästiin olin 4cm auki, veivät siitä synnytyssaliin. kalvot puhkastiin ja sain kohdunkaulanpuudutteen, autto hetken. klo 01.30 sain epiduraalin. 3n jälkeen olin 9cm auki ja alettiin harjoittelemaan ponnistuksia. epiduraali oli vieny kaikki tuntemukset, ei ollut ponnistamisen tarvetta, mutta 21min myöhemmin tyttö tuli maailmaan.

repeämiä ei tullut ja kaikki sujui oikein hyvin. positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan.

mihan ja ilona 1vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja emmy-:
arvelin ilmoittaa että meille syntyi tyttö 29.6. painoa oli 3600g ja pituus 50cm. Rinsessa syntyi rv 40+5.
onnea!!! :flower: :heart:
mun kolmonen oli samankokoinen. tää neljäs olikin sitten isompi. :D
hmm..kummallista..mulla näkyy koko lista..sekoileekohan nää sivut vai missä vika..
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja emmy-:
arvelin ilmoittaa että meille syntyi tyttö 29.6. painoa oli 3600g ja pituus 50cm. Rinsessa syntyi rv 40+5.
onnea!!! :flower: :heart:
mun kolmonen oli samankokoinen. tää neljäs olikin sitten isompi. :D
hmm..kummallista..mulla näkyy koko lista..sekoileekohan nää sivut vai missä vika..
Niin mullakin on näkynyt koko ajan =)

Ja isot onnittelut tasapuolisesti jokaiselle vauvaantuneelle :flower:
 

Yhteistyössä