***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

onnea serafine, treveller ja mantelilastu iso onnittelu :hug: ja :flower:

voimia vielä kaikille "kuulansa kanssa kärvistelijöille" . luulin että ainakin kleo olisi menny jo ennen minua hakemaan nyyttiään kun on kipuja ollut mutta voima :hug: kuitenkin kaikille.

tinni ja nimetön jättiryyni 1vko1pvä
 
Taas uusia pieniä, wou! Paljon onnea mantelilastulle, travelerille ja serafinelle!!!

Täällä mennään edelleen vailla tuntemuksia. Maailman omituisin ja tylsin juhannus. Oltiin illalla katsomassa kokkoa, jota ei saatu ees kunnolla syttymään. Se oli yhtä laimee kuin mun olo tällä hetkellä :LOL: No kohta varmaan kipuilen niin että...

Suppailuja odotellen ja mukavaa juhannuspäivää toivottaen,
peppi & pkm (41+3)
 
Täälä meni limatulppa äsken. Oikein semmonen kunnon kasa ja muutenki ei tod. ollu valkkaria.
No mut, en innostu eipä toi mitään vielä lupaa :D

Menkkajuilintaa ja kamala väsy koko ajan.

Jennynen ja Pikku-Möhkö 40+0 :heart:
 
jadal
Onnittelut taas teille jotka ovat vauvansa saaneet :) :flower:

Mua ois tuo isäntä jo kovaa vauhtia viemässä sairaalaan, supistellut ihan kipeesti reilun tunnin, nyt viimisen 10min sisään tullut kolme supistusta. itse en vaan uskalla innostua, oon niin asennoitunut, että tää syntyy vasta väkipakolla viikoilla 42+1 :D

jadal 40+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Serafine, Traveler ja Mantelilastu: kaikille sylin täydelta onnea pienistä nyyteistä!! :heart: :flower:
niin hyvä valmis lista niin laitan onnittelut täältäkin siihen samaan. :D
onnea siis!!! :flower: :heart:
 
Onnittelut kaikilla vauvoista tasapuolisesti! :heart:

Täällä edelleen yhdes koossa. Limatulppaa on sitten tullut yöllä ihan reippaasti, mut sitä on tullut nyt tiistaista asti, eikä mitään tapahdu. :/

Nyt kaksi tuntia supistellut 10 min välein, ja vessassa on juostu. Mutta tää ei ole mitään uutta mulle. Mä lähden laitokselle vasta kun supparit tuntuu niin pahalta ettei olee pysty. Nyt ne vaan tuntuu joltain. Ja luultavasti loppuvat ihan kohta, niin kuin aina.

Bree 40+6
 
:heart: TYTTÖ TULI!! :heart:

Tänään kotiuduttiin iltapäivällä. On aikast hassu olo :heart: tässä me kökötetään miehen kanssa sohvalla ja vauva nukkuu täällä meiän kanssa. :D mä täs ihan pikaseen kirjottelen, ku en yhtään tie kauan vauva nukkuu... Söi tossa pari tuntia sitten ittesä aika komeasti täyteen ja pian vaipanvaihdon jälkeen sammahti.. Nukkui sitä ennen 6h et piti jo ruveta herättelee syömään.

Juu, synnytykses meni sit 3vrk. Virallinen kesto on papereissa 19h 40min, mut kun kolme vuorokautta valvoo supistusten takia niin että saa yhteensä n.3-4h unta, ni kyllä se tuntuu :D eli siis synnärille lähdimme siinä lauantai-illalla, siellä otettiin käyrää ja katottiin kohdunsuu, 1cm auki ja kanavaa 1,5cm. Päästiin tarkkailuhuoneeseen ja sain sairaalavaatteet. Yö meni valvoes ja kärvistelles, sain petidiiniä lihakseen ja se helpotti vast pitkän ajan päästä tunnin ajaks. Sunnuntaiamulla menin ammeeseen mut se oli vähän :$ sitte katsottiin kohdunsuu, ei muutosta, uus petidiinipiikki. Siitä tuliki sit uskomattoman huono olo ja laatta lensi. Aamupalan sain syötyä ja sen jälkeen torkuttiin miehen kans. Iltapäivällä taas tsekkaus kohdunsuulle, ei vieläkään mitään!! Kysyttiin haluanko lähteä yöksi kotiin, en halunnut ku oli niin kipeä olo enkä saanu nukutuks supistuksilta. Välit oli siis tähän mennes ollu koko ajan 4-10min, jokunen 15min välikin löytyi. Sain Litalgin-supon, ei vaikutusta. Käytiin miehen kans kaupungil käppäilemässä, ja hän lähti yöks kotiin. Kävin yöllä suihkussa, enkä ottanu enää tarjottua petidiiniä.

Maanantai-aamulla tuli lääkäri kattomaan kohdunsuun. Vain 2cm auki, mut kanava oli
hävinny!! =) Siinä samalla puhkas sit kalvot ja laitto vauvan päähän supistusanturin. Yritin taas nukkua... Mies tuli puoliltapäivin ja olin käyny taas suihkussa lillumassa.. Iltapäivällä sain akvarakkuloita, ei niistäkä ollu oikein mihinkään.

Alkuillasta kohdunsuu oli edelleen suht samoissa, 2-3cm auki. Siirryttin synnytyssaliin hönkimään ilokaasua. Tuliki muisteltua, miltä tuntui olla kännissä :D Se helpotti hiukkasen, mut sit supistukset alko menee ihan sekaviks ja mä olin iha pihalla koska hönkiä kaasua et tulis oikeeseen aikaan otettua. Kohdunsuu 3cm auki |O aamulla luvattua/uhattua tippaa ruvettiin valmistelee, vaik pelkäsin sitä kuollakseni ja olin vastustellu sitä koko ajan. Sitten kun olin antautunu tähän, niin mulle selvis, että saan haluamani epiduraalin ENNEN kun oksitosiini aloitetaan. Joo, ton ku ois tienny ni oisin suostunu oitis tippaan... :headwall: Lääkäri tuli tiistaiaamuna klo 1.30 laittelee puudutusta. Kanyylia ei meinattu millään saada mun käteen, näkisitte millä mustelmilla oikein olen.. :D epiduraalin laitto ei sattunut yhtään, eikä ollu vaikeaa olla selkä kyyryssä. Sitten tulikin taivas, ja sain nukuttua tunnin.. Annoksen vaikutus alkoi hiipua, kohdunsuu 4cm auki. Uus annos, tunti unta. Seuraavaksi olinkin jo 7cm auki, kun sain uuden annoksen =) tässä vaiheessa tuli ikävä tapahtuma, miehen piti lähteä töihin :'( anoppi tuli sitten loppuajaks mun tueks. Taas alkoi puudutus hiipua, nyt jo 9cm auki! Sain pienehkön annoksen, ettei ponnistamisen tarve häviäisi. Kun olin 9,5cm/10cm auki, loput myötäävästä reunasta työnnettiin varovasti vauvan pään taakse. Pystyssä piti olla, että vauva laskeutuisi kunnolla. Ja ai että se oli kamalaa, kun oli ihan hirveä paskahätä olo :$ (sitä oli muuten ollu monta tuntia) Sitte ruvettiin ponnistelee!! Aluks vähän harjoiteltiin ponnistelua puoli-istuvassa asennossa, supistusten väli oli harvaa ja tippaa nostettiin vähän väliä. Pian oltiin jo täydessä tohinassa ja siirryin ponnistamaan kylkiasentoon. Kohtu alkoi väsyä, tippaa tuli tuutin täydeltä ja välil supistukset vaan haki ja haki mut ei tullu tarvetta ponnistaa. :/

Ja varmaan 5-6krt mulle luvattiin että seuraavalla syntyy.. Mut aina se meni vaan seuraavaan :D ja sit ku se "syntyi" ni oli vast pelkkä pää!! Aah mikä työ!! Vielä hetken aikaa ja sieltä rojahti mötkäle pöydälle. Tästä alkoikin touhut.. Hengitysteitä imettiin, annettiin maskilla happea kun oli aika vaisun oloinen. Lapsivesi oli vihreää ja vauva vietiin happikaappiin. Napanuora oli ollut kahdesti kaulan ympärillä, mutta sen verran löysästi, ettei ollut vauvalle aiheuttanut ahdinkoa kuin pään tullessa synnytyskanavasta.

Happikaapista tuli pian kuulumisia että nopeasti virkos, ja suu hamuilee siihen malliin että pian tuodaan takaisin mun luo. Mun istukka ei halunnut heti tulla ulos, joten sitä sitten paineltiin. Oli tiukassa, ja napanuora katkes, lääkäri tuli painelee istukan ulos. Verenhukka olikin melkoinen, ja sain taas pikkasen lisää aineita suoneen... Itelleni yllätys oli, että väliliha säilyi ehjänä, ja tikattavaa ei tullut kuin yksi nirhauma emättimen puolelle ja kaksi virtsaputken suun oikealle puolle. Pitkä ponnistuvaihe (1h 23min) ja kylkiasento vaikuttivat tähän.

Mua vähän siistittiin ja sain uudet vaatteet, vauva tuotiin rinnalle 1h ikäisenä. Sain katsella sängystä, kun vauvaa pestiin ja puettiin, mun ei haluttu nousevan ylös, vaikka mulla ei edes ollu kauhean hutera olo. Sain vauvasta mielettömät lisäenergiat. Ja mitathan pienellä olivat sitten ne 52cm 4000g ja pipo 36cm. Nyt sitten ollaan tutustumassa toisiimme ja harjoitellaan imetystä :heart: rintoihin on noussu maito vähän turhankin hyvin, ja imetys sujuu rintakumin kanssa kun muutoin suihkuais niin kovin pienen nieluun.. Tänäänkin toiselta tuli imiessä maitoa nenästä.

Tämmöinen stoori :)
Talvis ja pikkuneiti 4vrk
 
Piip täällä supistellu kipeesti yli tunnin+ kivuttomasti päivällä ja illalla.. Se saunominen tais auttaa jotai.. Supistuksia tulee 10 minuutin välein suunilleen ja niitte välissä vauva riehuu ja viiltää kohdunsuuta ja selkää kovasti..

Herään sit huomen 12 jälkee nii ilmotan sitte jos ei lähtöö tullukkaa.. Tuntuu vaan et saattaavat loppua ku meen maate.. Ei oo limatulppaa kuulunu myöskään!


Talvis onnea :flower:

kleo ja Sara 40+2
 
jadal
käytiin sit sairaalassa katsastaa tilannetta...
kohdunsuu kahdelle sormelle auki, mutta kanavaa 2cm jäljellä ja sain luvan lähteä kotiin odottamaan lisätoimintaa. kotimatkalla tuli vielä muutama tosi kova supistus, mutta siihen ne sitten loppuikin :/

 
Jadal Ihanku meillä ke-to välisenä yönä. Tosin mä ehdin olla sairaalas 6 tuntia mut sit sanoin et voisin lähtee kotiin ku supparit loppu (to iltapäivällä) ja täälä sitä ollaan edelleen :p
Mulla oli mennessä kahdelle sormelle auki ja kanavaa pari senttiä, lähtiessä kahdelle sormelle auki mut kanava kadonnu. Tänään on sit tullu limatulppa, et eiköhän mekin vielä!

Jennynen ja P-M vielä hetken 40+0
 
Onnea Talvis :heart:

Toivottavasti Kleo on päässyt nyytin hakuun =)

Minä edelleen täällä.Ajattelinpa lähtee vähän ulkoilemaan pikkusen kanssa kun on niin upea ilma ulkona jospa se vähän tois lisää supistuksia.

Oikein mukavaa päivää kaikille :wave:

sankofa & bongos 40+5 :heart: ....huoh.. :ashamed:
 
HelloShitty
onnea Talvis! :flower:
rankalta kuulosti synnytys. varsinkin noi pitkät ponnistusvaiheet saa mulle aikaseks kylmiä väreitä. :/ :hug:

tsemppiä jadal sinne. raastavaa tommonen tuleeko vai eikö tuu. |O
onkohan kleo nyt sit päässy lähtee..? :attn:

täällä ei mitään ekstraa..tulkaa nyt kaikki nopeesti sinne vauva-puolelle. :D kauheen nopeesti se odotus-aika meni loppujen lopuks. ei oo yhtään haikee olo ei. :whistle: ja mä vannoin ettei semmosta oloa tuu. :LOL:

HS ja Juliet 11 vrk :heart:
 
Onnea Talvis :flower: aikamoisen urakka takana, huh huh.

Multa tuli limatulppaa tänään, JIHAAA!!! mutta eipä muuta uutista olekkaan.
Sovittiin miehen kaa et mennään mökille kahdestaan ottaan superlöylyt tänään kun kert esikoinen viel mummolas. =)

ja ravintolaan syömäänkin mennään, onpas mukava päivä tiedos...viel ku vaavikin päättäis syntyä tänään.

[/b]Kleo[/b] tais lähtee nyytin hakuun???

40+3
 
Onnittelut muillekin vauvansa saaneille! :heart:

Eilen päästiin vihdoin ja viimein kotiin vauvan ollessa kahden vuorokauden ikäinen. Itsehän ehdin olla sairaalassa kuusi päivää yhteensä. Tuntuu ihanalta ja jopa vähän epätodelliselta olla kotona ja tuo ihana pikkuinen tulla "tupsahti" mukaan..

Synnytyskertomusta, jos jotain kiinnostaa:
Maanantain neuvolareissulla tosiaan täti laittoi minut raskausmyrkytysoireiden vuoksi äitipolille käymään, ja jäin tarkkailuun sairaalaan. Keskiviikkoaamuna alkoi lapsivettä lorahdella, mutta supistuksia ei kuulunut vielä siinä vaiheessa.. Keskiviikkoiltana toksemiaoireet sitten paukahtivat päälle aika hurjina ja yhtäkkiä: ihan hurja päänsärky, verenpaineet nousivat ja päässä alkoi huipata ja tuli todella heikko ja epätodellinen olo.. Niinpä minut siirretiin osastolta synnytyssaliin tarkkailuun odottamaan seuraavaa aamua jolloin synnytys olisi pitänyt käynnistää. Salin puolella on paremmat laitteet tarkkailuun ja enemmän henkilökuntaa kuin osastolla..

Aamuviiden aikaan alkoi sitten supistella (ilman käynnistelyjä ) ja puoli kuudelta soitin jo miehelle tuskaisena, että alahan tulla tänne saliin.. |O Supistukset alkoivat ihan puskista ja tulivat tosi kovina. Olin aika tehokkaasti "sidottuna" sänkyyn, joten en oikein voinut liikkua. Toisessa kädessä oli magnesiumtippa toksemiaa helpottamaan, toisessa antibioottitippa ja verenpainemittari, joka mittasi koko yön muutaman minuutin välein paineita. Vatsan ympäri oli supistusanturi sekä sydänäänimittari... Ei sitten tullut suunnitelmien mukaan liikuskeltua synnytyksessä. ;)

Pyysin lääkettä joskus aamuvuorolaisen tultua töihin ja lääkäri tulikin aika pian laittamaan kohdunkaulanpuudutetta. Hän tutki tilanteen ja totesi, että puudutetta voidaan laittaa ihan hyvin. Toiselle puolelle ehti laittaa ja tuli taas hurja supistus, mikä aiheutti sen ettei toisella puolella ollutkaan enää mitään mihin puudutteen olisi voinut pistää. Avautumisvaihe meni muutenkin aika rytinällä eteenpäin.. Ponnistusvaiheeseen siirtyessä olin helpottunut kun tiesin, että pian kaikki on ohi. :) Sanoin kätilölle että nyt vauva olisi tulossa ja hän halusi tsekata tilanteen ja käski odotella ja olla ponnistamatta mikä on aivan uskomattoman vaikeaa silloin kun supistaa oikein kivasti. :| Kätilö kutsui äkkiä toisen avuksi paikalle ja laittoi tarvikkeet valmiiksi.. Vihdoin sain luvan ponnistaa. Ensin sain ponnistaa vain pään, sitten tuli taas kielto jatkaa.. Kätilö touhusi vauvan pään kimpussa jotain. Toisella ponnistuksella vauva olikin jo syntynyt. :) Pieni neiti oli maailmassa! :heart: Istukkaa jouduttiin odottelemaan puolisen tuntia ja ehdin menettää verta jonkin verran... Onneksi se tuli kuitenkin itsestään, ettei tarvinnut enää mitään ylimääräistä sähläystä siihen.

Salissa oltiin ihan rauhassa ja vauva oli kainalossa ainakin puoli tuntia, ennen kuin häntä mittailtaiin ja puettiin.. Aika jännä, että kolmannen vauvan ollessa kyseessä ei isiltä edes kysytty haluaako tämä kenties pukea tai pestä vauvaa. Olin vielä muutamia tunteja synnytyssalissa, jossa tarkkailtiin vointiani ja mittailtiin paineita.. Iltapäivällä pääsin siirtymään takaisin osastolle (vauva syntyi siis jo ennen kymmentä ). Osastolla oli mukavaa henkilökuntaa, joka oli varannut minulle paikan huoneesta, jossa toinen äiti oli sama, jonka kanssa oltiin oltukin jo pari päivää odottelemassa vauvojamme ja toinen äiti oli sitten tuttavaperheen äiti. Kun kuulin, että he ovat olleet synnyttämässä niin esitin toivomuksen päästä samaan huoneeseen.. Osastolla oli oikein mukavaa henkilökuntaa. :)

Nyt taitaa pieni kutsua tissiä, joten pitää mennä.. :wave:

Tsemppiä teille, jotka vielä odotatte omaa hetkeänne!

-maranooka & prinsessa 3vrk-
 
Mä en vaan osaa synnyttää.

Supistukset jatku tasaisina koko illan, mut menin nukkuu klo.24.00.
Heräsin yöllä 3.00 suht koviin supistuksiin jotka tuli 5 min välein. Pari tuntia kuulostelin sitte aloin herättelee porukoita lähtöä varten.
Sängystä kun nousin suppareita katos potku melkein kokonaan. Jatkuivat edelleen 5min välein, joten soitin synnärille mitä mieltä siellä oltiin ja sehän käski melkeimpä mennä nukkumaan takas.
No niinhän me mentiin. Sängyssä supparit sai taas potkua ja jatkuivat 6.30 asti jolloin nukahdin.
Ja täällä sitä ollaan kotona yhdessä koossa.

Kuinka vaikeeta tää voi olla?

Joko mun vaan pitäis mennä sinne sairaalaan vaikka musta supparit ei olekkaan törkeän kipeitä tai odotella sitä käynnistyspäivää. Mä en jaksa tätä et nää aina loppuu. Maha on ihan kipeä jo 12 tunnin supistelu-urakasta johtuen ja mieli on kireä.

Paskat sanon minä.

Bree 41+0

Ai niin, vauvauutisia oli, mä oon niin kade, mut silti isot onnittelut!
 
onnittelut vauvansa saaneille! :heart: :flower:
talvis mä en nyt ollut varma siitä syntymäpäivästä, viitsitkö sen hiukata jossain vaiheessa..

toivottavasti kleo on jo nyyttiä noutamassa, samoten raffel näyttää olevan jossain :)

ja ihan kaikille tsemppiä ja jaksamisia :hug:
 
Illalla vähän suppailin, jatkui vielä yölläkin mut jossain vaiheessa nukhadin sit.
Heräsin yöllä pari kertaa kipeään suppariin mut ny ei oo enää mikää :p ylläri :headwall:

Nooh, ei kai mulla tässä vielä mikään hätä ole (uskottelee itelleen kovasti) :D

Tsemppiä ja jaksamista muillekin loppuun =)

Jennynen ja P-M 40+1
 
Onnittelut vauvansa saaneille ja tsemppiä vielä odottajille!

Meille syntyi 18.6. (rv 40+3) tyttö, 3885g ja 51 cm. Synnytys oli tosi nopea eikä mitään kipulääkkeitä ehditty antaa. Ponnistusvaihe kesti 5 minuuttia, mutta positiivinen olo tuosta luomusynnytyksestä jäi, oikeastaan parempi kuin esikoiselta jolloin sain epiduraalin. Tänään siis kotiuduttiin, nyt vauvaa ihmettelemään =)

Cailin ja pikkuprinsessa 3 vrk
 
|O Täällä ollaan valitettavasti.. Supisteli koko yön vaihdellen 10-20min välein mutta ei niin kipeesti.. Sain nukuttua pätkittäin.. Sitte nyt sama homma et kivuttomia suppareita jatkuu, ei limatulppaa ei mitää..

Me lähetää kaupoille ostelee eväitä jos menee synnytykseks ens yönä.. Onneks tää viiltely alkoi taas ku nous sängystä.. :x

Ei me kaikki ikuisuuksiin voida hautoa nii jospa vauvoja alkais putkahdella.. :whistle:

kleo ja Sara 40+3
 

Yhteistyössä