***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Varasin ajan juur yliaikakontrolliin, joka on maanantaina. Naisten klinikalla on siis tapana hoitaa yliaikakontrolli raskauspäivänä 40+5. Ja puhelimessa olleen tädin mukaan naikkarilla on normisti tapana käynnistää synnytys sit 42+1 päivänä. Eli jos mitään ei itsestään tapahdu, niin saan aloittaa synnytykseni aika todennäköisesti tasan viikon päästä... Onks tääl muita naikkarille menijöitä, jotka olis saanut samanlaista infoa kontrolli -ja käynnistyspäivistä?

Eipä muuta tällä kertaa, paitsi tietty tsemiä taas kovasti kaikille!!!
peppi & pkm (41+1)
 
Synnytyskertomusta...

Eli sillon tiistain ja keskiviikon välisenä yönä alko suppailee ja kestiki koko yön, mutta aamupäivällä laantu ja oli puolen tunnin välejäki, eli en päässy sillon vielä HS:n kanssa samana yönä lähtemää! Sit alko illalla taas siinä 8-9 aikaa supistelee säännöllisesti 10 min, välein ja ne tiheni nopeesti siihen viitee minuuttii. Siinä sitte kärvistelin sohvalla ja sängyllä johonki yhtee asti, ku oli niin paha olo, et oli pakko käydä oksulla ja sen jälkee sanoinki miehelle, et nyt lähetää, ku haluun kohta jotain tähän kipuu...

No, en ollu vielä ku yhelle sormelle auki ja kohdunkaula melkee kadonnu, mut ne otti osastolle, onneks |O Ja sit sainki yöllä petidiinipiikin, josta tuliki huono olo, toiveissa ois ollu saada nukkuu hetki, mut ei, edellee supistukset tuntu koko ajan ja olin vaa jossai horrokses. sit sain ventolinea, jonka ois ollu tarkotus pidentää supistusten välejä hetkeks, et oisin saanu levättyy, ku tosiaa univelkaa oli parilta yöltä. Sekää ei oikee toiminu, supistelut jatku. Olin tässä vaiheessa kahelle sormelle auki. Sitte vielä kokeiltii aqua-rakkuloita selkää ja ylläri, ne vähän helpotti sitä selkäkipua, samoten ku kuumat kääreet.

Nyt oliki jo aamu jotain 9 kello ja mut laitettii käyrälle ja siinä makailin ja aloin kattoo, et onks noi vauvan sydänäänet, jotka laskee koko ajan. :eek: Onneks samalla tuli hoitaja sisää, jolta kysyin siitä ja se alkoki toimimaa... Alko lappaamaa porukkaa huoneesee, lääkäri tuli ja käski mut konttausasentoo ja sain lisähappea, olin hieman pyörällä päästä, et mikäs nyt tuli! Siinä otettii verinäytteet samalla ja ne äänet alko kohota onneks!!! Pari minuuttia ne ehti olla aika alhaalla, mutta sitte kohos. Vauvaa ultrattii ja kaikki näytti hyvältä, joten sektiolle ei ollu tarvetta, mutta lääkäri päätti, että puhkastaa kalvot. Tulikin aika nopee lähtö saliin ja mä hätäilin siinä, että mies on kotona nukkumassa, ku ajateltii, et menee vielä jonku aikaa. Onneks asutaa lähellä ja se ehti tulla just ku kalvot oli puhkastu.

Kalvojen puhkasemisen jälkee mulle luvattii epiduraali, jonka sainki melko pian ja se tehos uskomattoman hyvin! Oli taivaallista olla ilman kipuja ja siinä lueskeltii miehen kaa lehtiä. Kätilö oli melkee koko ajan paikalla ja vahti niitä vauvan sydänääniä, mutta ne pysy hyvinä koko synnytyksen ajan. Lapsivettä mulla oli melko vähän ja arvasinki sen, ku vauva tuntu niin selvästi mahan päältä.

Ennen ponnistusta alko kivut palaamaa ja lonkkaa särki jo ihan huolella, vaikka oli vielä puudutus päällä, mies saiki hieroa urakalla :D Ponnistusvaihe kesti 42 minuuttia ja alku oli opettelemista, miten ponnistaa, mutta siitä se lähti ja loppujen lopuks ei se niin kauheeta ollu, ku vaa yritti jollain tasolla rentoutua supistusten välissä.

Mies uskals kurkata, ku vauvan pää oli puoliks ulkona :xmas: Se oliki vähän kipeempi vaihe, mut siitäki selvittii!! Mies pyyhki mun kasvoja ja välillä olin kuulemma sen olonen, et jos koskee muhun vielä, ni tulee nyrkistä :LOL: Mut oikeesti oli kiva ku välillä huomio keskitty johonki muuhun, ku kipuu. Pari repeemää tuli, toinen oli tosi pieni, mut onneks ei tarvinnu leikata. Poika synty 16.22 ja koko synnytys kesti yhteensä noin 19 tuntia.

Sitä tunnetta, ku vauvan sai rinnalle, ei voi kuvailla. :heart: Jotain niin uskomatonta, et sieltä mahasta oikeesti tuli tommonen pieni ja heti niin rakas muru. Isi pääs kylvettämää ja pitämää vauvaa sylissä, sillä aikaa mä oottelin, että tulis jo ompelee, ku kirveli inhottavasti. |O Ompeluiden jälkee päästiiki jo imettää, mikä lähti sujumaa tosi hyvin :)

Tänää on meijän poju viikon vanha ja viime yönä veteli ennätyspitkät unet, viis tuntii yhtee mittaa! Alko kyllä kiristää tissejä siihen mallii, et nyt sais poika herätä... :D :snotty: ja sama tunne alkaa olla tälläki hetkellä..

Näin jälkeepäin oon tosi tyytyväinen siihen, et sain nukuttua ennen supistusten alkamista muutamia tosi hyviä yöunia, koska nyt ne onki ollu katkonaisempia, mutta sit ku tulee yks pidempi pätkä nukuttua, ni on taas ihan eri fiilis.

Paljon tsemppiä muille koitoksee :hug:

Ja onnea vauvaantuneille, teitä on niin paljon, etten muista kaikkia:ashamed:

Kleo just noita samoja tuntemuksia mulla oli ennen tositoimia :hug:

Soph ja poju 1vk
 
täällä kotiuduttu neuvolasta.Pikkusen mieli parempi aamuseen.
Siellä ei mitään ihmeempiä.Kaikki oli ok.Sain vielä ajan ensi viikolle.Toivottavasti ei tarvitse enään mennä sinne :whistle:
Menkkamaista jomotusta tänään havaittu.Tuntuu ihan tuolla alaselässä ja supistellut jonkin verran eli katsellaan jos pääsis tänään synnyttämään :p

Hyvää juhannusta kaikille =)

sankofa & bongos 40+2 :heart:
 
Meidän pikkuinen prinsessa syntyi aamulla ilman käynnistelyjä. Viikkoja kertyi peräti 39+1. Hurjalla vauhdilla suppareita alkoi tulla 5.30 ja lyhyellä kahden ponnistuksen rutistuksella pieni oli jo syntynyt.. (en saanut lupaa ponnistaa yhdellä rykäyksellä)) syntymäaika oli 9.45.

Neiti on 48cm ja painoa 3004g. Ja hurjan suloinen tietenkin! :heart:
 
Sankofa kans ilmeisesti näissä samoissa juilimisissa!

Kiitokset tsempanneille :heart:

Onnittelut Maranookalle

Tänään tulee siis kolmas päivä tätä menkkakipua ja vihlontaa ja omituista selkäsärkyä.. Oisin kyllä kypsä lähtee synnärille.. Ukkoki osti muka juhannukses muutaman siiderin että juo "sitte ku oon synnyttäny" :LOL: Nihän se luulee et mä jussin oon sairaalassa

Aust nyt lepäämään

kleo ja Sara 40+0
 
Maranooka onnittelut! :flower:

Nyt V####AA jo ihan huolella. Soittivat sitten sairaalasta etta ovat ihan taynna... Tanaan oli siis kaynnistys aika aamusta. Sanoivat soittavansa myohemmin ja antavansa lisatietoa jatkosta :headwall: Ja sivulauseessa ilmottivat etta mita todennakoisemmin menee sektioon :'( Ma oon ihan loppu (niinkuin varmasti moni muukin taalla), mutta tassa on jo kaks yota menny huonosti ku oon jannanny ja pelanny ja taas vedetaan matto jalkojen alta. Ei tan nain pitany menna. Miks mun kroppa ei osaa synnyttaa :ashamed:

Joo, hyvaa jussia kaikille, ma meen peiton alle kiukuttelemaan!

Traveler & nyytti 41+5 (muistaakseni)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja johanna83:
tääl suppaillu puoltoista tuntia 2-4min. välein. kohta se on hipsittävä suihkuun ja jos homma ei siihen kaadu ni sit lähettävä :whistle:

johan se ois aikakin.. 40+6

tsemppiä!!!
ja lähe nyt äkkiä ennen ku on liian myöhäistä! :hug: :wave:
 
Viime yönä unta tasan 0 tuntia. Suppailin koko yön ja kolmesta eteenpäin 6-7 minsan välein. Aamulla seitsemän aikaan oltiin synnärillä, käyrällä supparit 6 minsaa, mut kohdunsuu vain kahdelle sormelle auki ja kanavaa 1,5cm jäljellä. Laittoivat mut sielä nukkumaan ja sit iltapäivällä pyysin päästä kotiin. Nyt ei supparin supparia :ashamed: Mä en vain osaa synnyttää!! :headwall: ??

Onnea vauvaantuneille ja lähtöjä niitä tarvitseville, mä voisin mielelläni nukkua ens yönä :p

Jennynen ja Pikku-Möhkö 39+5
 
Mä en taija mennä tänäkää yönä :ashamed: Nukkumaan korkeintaan meen.. Tuo vauva on varmaan puhkonu mun suolet ja syöny mun lantion luut ja aikoo selkärangankin katkaista, siltä tuntuu ainaskiii |O

kleo ja Sara 40+0 (kohta 1 ylitte)
 
Onneks olkoon kaikille vauvan saaneille :heart:

voi Kleo ei kyl kuulosta kivalta nuo sinun vaivat.Toivotaan et vauva syntyis sulla pian. :hug:

Täällä eilen tosiaan tuli kipeempiä supistuksia ja tuota menkkamaista jomotusta.Vatsa on toiminut jo varmaan kuinkahan monta viikkoa hyvin.Paineentunnetta on välillä mut välillä se taas sitten helpottaa.En olisi ikinä uskonut että tämä raskaus menisi yli la kun kaikki mun muut lapset syntynyt ennen la :D mut juu rupee olemaan hermo tosi kireellä.Ei jaksaisi enään.Mulla tytöt nyt lähtee tänään isälleen ja tosiaan on sitten siellä siihen asti kun vauva syntyy.

Palaillaan :wave:

sankofa & bongos 40+3 :heart:
 
niin ja olo tällä hetkellä ok.Ei ole ainakaan vielä supistellut.Vauva sen sijaan ollut aika rauhallinen.Hei miten teillä näin loppuvaiheessa onko teidän vauvanne jotenkin rauhoittuneet liikkeiden kanssa??Mua välillä huolettaa vaikka kyl päivittäin niitä tunnen mutta en sillälailla kun ennen...
 
Huomenia kaikille! :wave:

Ollaan hengissä ja täysissä voimissa. Turo pääsi perjantaina tavalliselta lasten osastolta kotiin! Vaikka lääkärit ei oikeen toiveita vielä siinä vaiheessa kotiutumisesta antanu..

Arvot oli kaikki laskusuunnassa ja ku asutaan ihan OYS:n vieressä ni heltisivät. :D
Käskivät tulla suoraan osastolle tai soittaa heti jos jotain ilmenee, oon sitte tuijottanu sitä siitä asti! :whistle:

Neuvolan kautta jatkuu 2 viikon välein verikoekontrollit, muuten ei sen kummemmin tarvi seurailla, riippuen tieten tuloksista. Täti tulee maanantaina käymään, sittepä tietää taas jotain.

Ruoka maistuu, tosin pulloon tottu sairaalassa eli mä lypsän ja annan kuiten omaa maitoa, saa nähä kauanko näin hyvin kestää ja maitoa riittää. Eli painoa varmaan on tullu ihan kiitettävästi..
:whistle:

Ni miehen mitat oli 3274g ja 47cm!! :attn: Tais unohtua mainita.

Tultiin keskiviikkona junalla mummon luo, matka meni tosi hyvin. Ja eilen käytiin Juhannus"saunassa" Turon kans! Eli jälkilöylyissä lämpimässä kylvyssä, maitoa napa täyteen ja nukku sitte 6 tuntia putkeen.. :D
Ihania kuvia ja vauva tuntu nauttivan. Luo sitä nahkaansa ku käärme, öljyttiin ja hierottiin, ilme oli kyllä autuas!

Mun kohtutulehdus helpottaa, kuuria ei paljoa jäljellä. Eli kyllä tää tästä! Ristiäisiä pitäs alkaa miettiin, ja ehkä sitä nimeäki.. :snotty:

Mut onnea kovasti vauvaantuneille! :flower:
Ja suppareita, oikeen kovia ja työstäviä niitä tarvitseville! :D

Mulla ei oo konetta käytössä eli pääsen harvakseltaan kirjottaan, mut koitan linjoilla roikkua! Oikein hyvää Juhannusta kaikille!

Lisbet ja Turo 13 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
niin ja olo tällä hetkellä ok.Ei ole ainakaan vielä supistellut.Vauva sen sijaan ollut aika rauhallinen.Hei miten teillä näin loppuvaiheessa onko teidän vauvanne jotenkin rauhoittuneet liikkeiden kanssa??Mua välillä huolettaa vaikka kyl päivittäin niitä tunnen mutta en sillälailla kun ennen...
Ei oo rauhottunu, päinvastoin.. :eek:

kleo ja Sara 40+1
 
Vauvan liikkeistä.. Must kans tuntuu, et pieni on vähän rauhottunut. Liikkeitä tuntee kyllä laskematta päivän aikana ja paljonkin, mutta ne tulee jotenkin sysäyksissä ja oikeen huomaa että välillä mahassa nukutaan sikeesti. Jotkut asennot saa vauvan möyrimään ihan kunnolla, kuten tää työpöydän ääressä istuminen. Kai se sillon osoittaa mieltään, ettei tilaa oo tarpeeks ku mä oon ihan lytyssä.

Täällä ei edelleenkään minkäänmoisia supistuksia. Pari kertaa on ollu menkkajomotusta alaselässä, mut ei sekään mitenkään voimakasta ole ollut. Voihan rähmä. Tulis jo!

Raikasta juhannusta jokaiselle!!!

peppi & pkm (41+2)
 

Yhteistyössä