***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower:
Muutto ja nettipimento ohi. :D
Äitipolilla käytiin perjantaina ja meidän pikkuneiti syntyy 17.6. eli siinä on myös juhannussuunnitelmat. :LOL:
Vauvanvaatteet olen saanu tänään ja eilen pestyä,ja kohta alan laittaa kehtoa valmiiksi.

Serafine ja pikku-Ella n.2500g 38+0
 
talvis meillä ainakin toi ukko kulta ei paljon julkisesti fiiliksiään näyttele. mutta synnytys tilanteessa on jotenkin ihan eri... eli alkaa vissiinkin potee huonoo omatuntoa tai jotain kun viimksikin ihan huomasi kuinka paha hällä oli olla kun mua sattui. eli jotenkin siitä sai enempi voimia. ja oon huomannu sen että kyllä siellä salissa ukkoon liikettä saa kun vaan sanoo (ei siis osaa lukea ajatuksia.)

iso voima :hug: vielä ja tänään siis lähdössä talvis ja lissuli.... alahan sinäkin hs mennä että min'kin pääsen joskus....

tinni ja ryyni 39+6
 
Mä näin viime yönä unta et mun vauva oli kaunis ja mustatukkainen, 3200g ja 48cm :D

Painun laittamaan ruuat valmistumaan ja sänkyyn meen makaamaan ja lukemaan uusinta vauva-lehtee

Huomenna shoppailee, miten tätä jaksaa.. Tänääki ihmiset tuijotti ku hullua, huomaakohan musta muka et kohta poksahtaa..

kleo ja Sara 38+5
 
Ei vaan meinaa uni tulla silmään vaikka välillä käyn pitkällään. Sillon vaan herkästi alkaa kellottelee noita suppareita mitä nyt meinaa kyl tulla edelleenkin sitä 10min tahtia. Välillä on pidempi tauko välis mut tunnissa niitä on tullut vähintään neljä ja siis ihan kipeitä suppareita on. Jospa tämä tästä jossain välissä tiheentyis, ehkä sit ens yönä :|
Nyt meen porukoilla käymään. Vien tuon uroskoiran sinne hoitoon niin on yksi kuskattava vähempänä jos tulee lähtö esim yöllä. Muutenkin saa jotain muuta ajateltavaa, kun vielä näköjään pystyssä pysyn ja supistusten väli on edelleen tuota kymppiä :)
Limatulppaa saatika vesiä ei ole näkynyt...

Nytkin supistaa niin että tuntuu ettei voi istua tässä penkillä.... Jospa se tästä lähtis. Hyvä päivä olis syntyä 10.6 kun ite oon syntyny 6.10 :D
 
Onnea vielä ainakin Martsulille! :flower:

Ihana nähdä teidän pikkuisien kuvia! :heart: Itse täällä ihmeellisessä hormonimyrskyssä koitetaan elellä.. Hurjan räjähdysherkkä ja jopa itkuinen olo (ja oikeasti en juuri koskaan itke mitään). Meillä mies taitaa kyllä tavallaan tykätä siitä, että vaimokulta kerrankin on avuton ja saa lohdutella minua..

Päivät menee kyllä uskomattoman hitaasti ja tekemistä koitan koko ajan keksiä. Tänään on alkanut vain tuntua siltä, etten enää jaksaisi edes kävellä kun on niin kömpelö olo ja jotenkin raihnainen. Viime yönä sain jotenkin nukuttua, mikä tarkoittaa sitä että seuraava yö menee taas ihan plörinäksi (supistelee tai jotain muuta). Nyt mennyt jo jonkin aikaa tällä "kaavalla".

Nyt ruokkimaan muksuja.. :wave:

-maranooka & prinsessa 37+6-
 
Eilen illalla ja yöllä oli lauantain jälkeen vaihteeksi taas tuntemuksia..painontunnetta alavatsalla, pissalla ravaamista ja jonkin sortin möyrimistä/suppareita koko yö niin etten saanu nukuttua ku vasta kolmesta lähtien.

Tänään oli neuvola, jossa kaikki OK! Meidän neuvolakätilö on tosi kiva..teki sisätutkimuksen ku sanoin et ois kiva tietää onko alapääs tapahtunu jotain ku veristä limaa tuli la:na ja taas uudelleen tänä aamuna. Kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki eli noin 2-3cm ja pää tyrkyllä..kätilö vähän venytti ja ärsytti paikkoja tahallaan. Hitusen tulee edelleen veristä vuotoakin. Neuvolan jälkeen onkin taas vähän supistellu, mut ei mitenkään säännöllisesti/tiheään ja alavattalla on painontunnetta. Alkais jo tapahtumaan!! Ainakaan en uskalla alkaa taas innostumaan..tietty sitten huomenna ei taaskaan oireen oiretta.

josema 39+1
 
Ihania vauvoja!! Tahtoo kans :D

Tänään soitti lekuri magneettikuvien tuloksista, lantio on nippa nappa, että mahtuuko vauva vai ei :/ Pitäs kuulma mahtua, jos on oikeessa asennossa.. Esikkohan oli naama ylöspäin ja ohta edellä tulossa niin vissiin siks ei tullu.. Sain sit ite päättää, että haluanko sektioajan vai haluanko kokeilla alakautta synnyttää.. Valitsin jälkimmäisen, nyt sit vaan ootellaan, että millon pikkunen päättää tulla :)

MiNiMaM ja tyllerö 40+3
 
Juu laittakaa vaan lisää Sisu ja muut noit vauvakuvii ni lähen alta aikayksikön saunaa siivoomaan ja juokseen talon ympäri :kieh:
Mä alan pikku-hiljaa kans kaipailemaan Nunnua mahanahan tälle puolelle enemmän ja enemmän :heart:

jadal no on aika ajattelematonta noilta miehen porukoilta :/ Mä en kyl vois kuvitellakaa, et täs ois jotain vieraita pyörimässä: loppuraskaudessa mun mielestä jokasella pitäs olla oikeus keskittyä itsekkäästi vaan omaan itseensä (ja perheeseen) ilman et tartteis muita huomioida. Sun tilassas oisin kyl räjähtäny jo useemman kerran...

Lissulille vaan pitkää pinnaa edelleen :hug: pidetään peukkuja!

tinni pidetään peukkuja, että homma sujuis "normaalisti" ilman, et vauvaa tarttis heti alkaa kiikuttaan mihkää. Mua kyl kans harmittaa, etten saa sitä pientä paidan alle ja imetettäväks heti... Se on vaan ollu niin upea hetki kummallakin kertaa :heart:

himpsu oisko sun isälle iskeny sitten joku katumus päälle (jos siis hänkää ei o aiemmin täs raskaudessa ollu niin kauheen kiinnostunu ?) ja siks kyselee nyt oikeen urakalla jos potee jotain huonoa omatuntoa? Aikast tylsää toi sun äitis suhtautuminen: on olevinaan ilonen ja ylpeä, mut oikeestaan ei sit kiinnosta pätkän vertaa :/ Aika teennäistä mummoilua.

martsuli kiva kun meni noin mukavasti. Itellä oli samanlainen fiilis tokan jälkeen.

Tänne ei mitään ihmeitä. Supisteluja ja kipuiluja entiseen malliin. Ois kiva kyl saada nukkuu ens yönä.
 
Tänään oli neuvola:

38+6
Painonmuutos/viikko 1400g
Turvotus +
RR 119/80
U-Prot. +
Sf-Mitta 39
Ympärysmitta 108cm
Syke 142
Liikkeet ++


Huomenna aamulla pitää mennä labraan antaan virtsanäyte, koska tänään näytteestä tuli ++. Eli neuvolatäti haluaa varmistaa että ei ole tulehduksia tai esim. streptokokkibakteeria..Jos ei kuulemma olis näin lopussa odotuksessa niin ois riski raskausmyrkytykseen..

Pää on kuulemma jo niin alhaalla, että voi olla synnytysreissu jo tällä viikolla...!! :) Kyllä lähtöä ollaan tässä jo ooteltukin..!Tai mistäs sen tietää jos ei silti halua vielä tulla!Saatiin seuraava neuvola-aika maanantaiksi mutta neuvolatäti sanoi että toivotaan ettei välttämättä sillon tarvitse enää mennä... :)

Masuha&Piskuinen 38+6 :heart:
 
HelloShitty
mua aina jaksaa ihmetyttää (ja jopa pikkusen naurattaa) noi "tuskin nähään viikon päästä"-läpät. :whistle: suurin osa lapsista syntyy la:n jälkeen ja silti mammat oottaa monta viikkoa etukäteen että ihan millon vaan tulee. törkeetä että tädit oikein heittää vettä myllyyn ja elättelee toiveita niin usein. :kieh: toivottavasti vauvat nyt tulee pian mutta pakostakin on näitäkin meiän pinossa jotka hautuu piiitkään ja jopa joutuu käynnistykseen. :/
 
Ninniliina: On tuo isukki soitellu ja ollu ihan mukana koko ajan, mut ei ihan nyt näin tiiviisti kumminkaan.. Mutsi nyt on aina ollu tollanen kummallinen, en mä muuten siitä napisis ja menettäs hermojani, mut toi stanan kaksinaamaisuus ahistaa! pitäs värmaan sanoa sille itelleen, eikä teille täällä keuhkota :D Onneksi meillä on kuitenki hyviä ystäviä ja anoppi ja appi on ihania, niitten kanssa pärjää ja jaksaa.

Minä en kovin noista th:n "ei ehkä enää ens viikolla nähä" jaksa kanssa innostua, huvittaa vaan. Mä oon HS sun kanssa täällä vielä pitkään, muumioidutaan tänne loppuvuodeksi :)

Lissulille lähtöpotkuja kovasti, saahaan lisää ihaneja vauvakuvia ja kertomuksia tänne!

 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mua aina jaksaa ihmetyttää (ja jopa pikkusen naurattaa) noi "tuskin nähään viikon päästä"-läpät. :whistle: suurin osa lapsista syntyy la:n jälkeen ja silti mammat oottaa monta viikkoa etukäteen että ihan millon vaan tulee. törkeetä että tädit oikein heittää vettä myllyyn ja elättelee toiveita niin usein. :kieh: toivottavasti vauvat nyt tulee pian mutta pakostakin on näitäkin meiän pinossa jotka hautuu piiitkään ja jopa joutuu käynnistykseen. :/
peesi...

sit ku mä oon terveydenhoitajana ni en heitä ainuttakaan tällasta kommenttia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mua aina jaksaa ihmetyttää (ja jopa pikkusen naurattaa) noi "tuskin nähään viikon päästä"-läpät. :whistle: suurin osa lapsista syntyy la:n jälkeen ja silti mammat oottaa monta viikkoa etukäteen että ihan millon vaan tulee. törkeetä että tädit oikein heittää vettä myllyyn ja elättelee toiveita niin usein. :kieh: toivottavasti vauvat nyt tulee pian mutta pakostakin on näitäkin meiän pinossa jotka hautuu piiitkään ja jopa joutuu käynnistykseen. :/
'syntyykö suurinosa lasketun ajan jälkeen? :eek: Mä luulin et se menee tasasesti +-2 viikkoa lasketusta :eek:

kleo ja Sara 38+5
 
jadal
varo vaan Lissuli ette sinne saunaan synnytä :)

just kun oon lukenut teidän kyllästymisestä JOKO NYT puheluihin ja viesteihin, niin eiköhän ne sit alkanut täälläkin, mä kun ehdin olla tyytyväinen, että jotain vaivaa multa sentään puuttuu. :LOL:
 
Nopeasti vain omia kuulumisia.
Päivällä oltiin äippäpolilla, sielä kaikki ok ei tarvi mennä enää.
Kohdunsuu raollaan, kaula jäljellä, paikat pehmenny. Vauvakin on tosi alhaalla jo.
Sisätutkimuksen takia vuotanut nyt vähän verta, ja suppareitakin jonku verran nyt illalla.
Mut välit mitä sattuu, eikä semmosia kipeitä vielä oo.
Mieskin on kipeenä niin aattelin vaan et jos menis koittamaan nukkumista.

Jennynen ja P-M 38+3
 
lissulille supistuksia..... jos ei siis sinne aunaan jo synnyttänyt....
ite en uskaltais varmaankaan olla kuin tunnin kotona 5min välein tulevien suppareitten kanssa kun synnytykset kuitenkin olleet vain kolme ja puoltuntisia....

tinni ja ryyni 39+6 (puolen tunnin päästä jo 40 apuva.... viimeinen raskauteni loppuu pian)
 
Peesailen HS:a: mulla on onneks ollu fiksuja th:a, jotka ei oo höpötelleet moisia. Kun eihän sitä oikeesti tiedä, niin en tiä sit onko tollanen "turhan" toivon antaminen nyt kauheen järkevää. Ei ole siis tarkoitus masentaa teitä, jotka noista kommenteista ootte voimia saaneet, mutta sen jälkeen kun itellä oli ekassa raskaudessa rv 32 lähtien se tilanne, että "voi syntyä koska vaan" niin en o pahemmin turhia toiveita mielessäni viritellyt. Enempi tunnustelen, et miltä omassa kropassa tuntuu ja vähän sen mukaan miten edellisillä kierroksilla on mennyt. Ja poikkeus vahvistaa säännön - eihän noi raskaudet samallail mene.
Laskettu aika on kuitenkin vaan +/- 2 viikkoa syntymäajan arvio.

Himpsu kiva, että teil kuitenkin löytyy tuota lähipiiriä, jotka on mukana odotuksessa ja tukee teitä :) ...ja senkuns höpäjät vaan: hyvää se vaan tekee päästellä höyryjä :D

äääh... pitikö mun mennä nukkuun ajoissa? Kukaan nukku-mattia nähny missään, et vois käskee käymään täällä??!!
 
HelloShitty
tämmösiäkö ne oli..? :whistle:
eihän nää oo yhtään kivoja.. :| :D
pitäis varmaan kohta soittaa siskolle kun sillä menee kuitenkin omaa aikansa. mutta sit taas...en vaan millään luota siihen että nyt on mun vuoro niin... |O :headwall: taidan mennä suihkuun kohta jos se vaikka auttais... :p

ai niin ja tärkein unohtu..
HS ja J rv 40+6 toivottavasti ei tarvii kirjoittaa tota isompaa lukua enää. :kieh:
 
joo hs täällä kans kärvistellää ja mietitää millon tulee lähtö... täs jo reilu kolme tuntii supistellu nyt välit n.6 min. ja en kyl meinaa uskoo, et pääsis oikeesti jo hakee sitä pientä kotii :snotty:

toivotaa, et ei tarvi enää kirjotella isompia lukuja :kieh:

Sophia 41+1
 

Yhteistyössä