**Kesämasut 2009**

|O <- haukotus.
Mä notkun täällä vähän väliä, ja juon varmaan 17. kupillista kahvia tälle päivää :x En uskalla pötkähtää hetkeksikään, etten nukahda :ashamed: Oikeesti, voisin kaatua suorilta jaloilta nukkumaan, mieskin tuossa soitti, ettei vielä ennätä ihan kotiin, niin pakko yrittää jotenkin pysyä hereillä... :snotty:

HelloShitty
kävin tänään kattoo kaverin yöllä syntynyttä vauvaa. :heart: voi että se oli pieni ja oma iso. :D ihanat pienet vauvat. =)

Juliet on nukkunu melkein koko päivän. syöny vaan välillä. nyt alkaa pikkuhiljaa herätä. onneks. muuten se kökkii varmaan koko yön. :D eipä täällä mitään ekstraa. näppylöitä typyllä on myös! :wave:

HS ja Juliet huomenna 4 vko.

Eilinen meni hienosti!! Käytiin vauvahieronnassa ja sit toi jötikkä kakki koko illan :D Yö nukuttiin ihan hissuksiin kaikki. MYÖS VAUVA! Ei kitissy illalla ollenkaan :eek: Hieronta tais auttaa. Pitäis vissii opetella itekkin hieromaan tuota, ni sais saman autuuden joka ilta :)

Ja eilen meillä oli ekaa kertaa lastenhoitaja pari tuntia. Käytiin miehen kanssa ulkona syömässä :heart:Kyllä oli outoa!! Mua oikeen kuumotti ja tuntu ku olis pala revitty irti. Koko ajan teki mieli soittaa että kuinka kotona menee. Hyvin oli menny ja vaavi oli nukkunu koko ajan :)

Raffel ja Papsi 3vk 5pv

Taa
Onnea Pilttiä5! :D

LS Mä laitoin tänään vasta postiin ristiäiskutsut ja ristiäiset on 26.7. Meni kutsujen väsääminen hieman myöhäseksi, kun en päässyt sinelliin hakemaan tarvikkeita. Onneksi lähes kaikki kutsutut kuitenkin tiesi jo päivämäärän. Eli ei mun mielestä sulla oo mitään hoppua kutsujen kanssa :D Montakos kutsua joudut tekemään? Mulla palais pinna noiden 3D-kuvien leikkelyyn, jos kauhean monta olis. Mä olin laiska ja käytin ääriviivatarroja. Harmi kun ei tullu kuvaa otettua, että ois voinu näyttää.

Näppylöistä on ollu puhetta. Meidän tytöllä niitä oli muutama aikanaan, mutta tällä pojalla on ihan reippaanlaisesti. Mä taidan olla aika hormonihirviö tällä hetkellä :D

Mä taidan muuten kallistua kohta siihen, että haen apteekista sitä disflatyliä. Tuo cuplaton ei kyllä auta suuntaan eikä toiseen. Tai sitten Kaapo meinaa koliikkivauvaksi ryhtyä :( Kamalaa huutoa ja kitinää ollut taas koko ilta. Nyt sain hetkeksi nukahtamaan, mutta veikkaan, että viimeistään tunnin päästä herätään huutamaan pariksi tunniksi. Mä varmaan sekoaisin, jos ei ois miestä jakamassa tätä kanniskelua ja hyssyttelyä.

Taa ja Kaapo 1kk 4pv

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:

LS Mä laitoin tänään vasta postiin ristiäiskutsut ja ristiäiset on 26.7. Meni kutsujen väsääminen hieman myöhäseksi, kun en päässyt sinelliin hakemaan tarvikkeita. Onneksi lähes kaikki kutsutut kuitenkin tiesi jo päivämäärän. Eli ei mun mielestä sulla oo mitään hoppua kutsujen kanssa :D Montakos kutsua joudut tekemään? Mulla palais pinna noiden 3D-kuvien leikkelyyn, jos kauhean monta olis. Mä olin laiska ja käytin ääriviivatarroja. Harmi kun ei tullu kuvaa otettua, että ois voinu näyttää.

Näppylöistä on ollu puhetta. Meidän tytöllä niitä oli muutama aikanaan, mutta tällä pojalla on ihan reippaanlaisesti. Mä taidan olla aika hormonihirviö tällä hetkellä :D

Mä taidan muuten kallistua kohta siihen, että haen apteekista sitä disflatyliä. Tuo cuplaton ei kyllä auta suuntaan eikä toiseen. Tai sitten Kaapo meinaa koliikkivauvaksi ryhtyä :( Kamalaa huutoa ja kitinää ollut taas koko ilta. Nyt sain hetkeksi nukahtamaan, mutta veikkaan, että viimeistään tunnin päästä herätään huutamaan pariksi tunniksi. Mä varmaan sekoaisin, jos ei ois miestä jakamassa tätä kanniskelua ja hyssyttelyä.

Taa ja Kaapo 1kk 4pv
Kannattaa kokeilla RelaDropseja --- niillä on tutkitusti paras hyöty vauvojen mahavaivoihin. Niitä annetaan kerran päivässä joten sekin helpompaa..
Käytin niitä edellisellä kerrralla.. katsotaan onko nyt tarvetta :) .

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:

Taa ja Kaapo 1kk 4pv
Kutsuja ei tehdä kuin 12 kpl, ja värväsin kummitätini tekemään ne :D Hän on tehnyt kortteja ennenkin joten tietää tekniikan noissa 3-d kuvissa. Jos oisin itse tehnyt niin todennäköisesti en olisi edes noita ottanut :D

Meillä on kaikille pojille ollut disflatylistä enemmän apua kuin cuplatonista, ja suosittelen lämpimästi etsimään sitä sopivaa tippamäärää molemmista aineista :attn:
meillä esim. esikoiselle auttoi parhaiten 1 tippa cuplatonia ennen ruokaa, jos antoi sen 3 poika huusi kahta kauheammin ilmavaivojaan! Sama juttu disflatylin kanssa, eli voi olla että vähempi määrä auttaa paremmin kuin se annostusohjeen mukainen määrä....

Huomen aamulla meillä olis neuvola :D Kiva nähdä miten tyttö on kasvanut, musta tosin tuntuu että tisseistä tulee kahvikermaa ennemmin kuin maitoa :D sen verran paljon tuntuu tyttö keränneen painoa itselleen =) mut huomennahan se selviää!

Mites teillä muilla hikoilu on yhteydessä imetykseen? Kun mulla tuntuu että hiki nousee kainaloihin samaa tahtia mitä maito rintoihin :LOL: apteekin absolut torr on kyllä käytössä ja ei tää hikoilu niin pahana ole mitä poikien jälkeen...

Mut nyt alkaa olla tytön unille laitto käsillä :wave:

meillä kotona myös noita rela tippoja. siinämielessä parempia ettei pullo jää käyttämättä kun niitä voi käyttää kaikki. muutamia vatsa/ökätauteja saatu nopeemmin taittumaan ja vältetty kokonaan... siis sillee että jollakulla meistä ollu oksutauti ni muut syöny viikon verran reloja ja ei o sairastunut muut.... eli ihan hyvää kamaa maksoi aikanaan ainaski toi rla pullo 20e eli hiukan enempi kuin noi muut....

näppylöitä sellaisia valkoisia pallukoita urakalla leuassa ja poskissa. meillä ollut kaikilla poijilla ja paljon... eli toivottavasti teininä ei sit tuu niin paljon :LOL: ainakin voi toivoo niin....

kutsista. meillä kanssa ristiäiset 9.8 ja en o edes aloittanut kutsujen tekemistä eli hyvin ehtii jos tällä viikolla postittelet...

tinni ja ryyni 3viikkoo 5pvä

neuvolakuulumisia.
Elikkä ikää tytöllä tänään päivän vajaa kuukausi =)
Painoa 4930 g :eek: ja 54,3 cm =)
Eli hyvin saa tyttö maitoa, ja syö ilmeisesti myös tehokkaasti vaikka syö harvoin eikä oikeastaan juurikaan haaveile tissillä kuin iltaisin jonkin verran lutkutetaan :D

niin nopeaan menee aika, niin nopeaan!

meillä on ristiäiset 23.8 ja eilen ostosreissulla hain korttivälineet... kortteja voin ruveta väsää vasta kun mulla on joku kaveri, ku painetaan sormiväreillä vauvan jalan kuva korttiin, ja se tuskin onnistuu yksin siivosti :D mut eipä täs viel onneks paniikki oo, meinasin että jos heinäkuun lopussa yrittäis viimeistään lähettää 3vko ennen h-hetkeä. kutsutaan vain lähimmät ja suurin osa tietää päivämäärän jo.

Talvis ja tyttö 3vko 1pv :heart:

kleopatra84 lapsen nimi pitää olla ilmoitettuna maistraattiin 2kuukauden kuluessa lapsen syntymästä. meillä tyttö syntyi 23.4 ja ristiäiset oli 27.6 eli pikkasen yli 2 kuukauden meni mutta pappi sanoi että tuon vertanen ei haittaa..
muuten ei siis oo mitään väliä koska kastetaan. mun serkku sai kolmoset viime keväänä ja ne tyttöset kastettiin "vasta" neljän kuukauden iässä, mutta nimet oli toki ilmoitettu aiemmin...

täällä oli jossain vaiheessa juttua siitä miltä lapselle annettavat tipat yms. maistuu.. d-vitamiineja ja keskostippoja maistoin kun sairaalassa sanottiin että täytyy tietää mitä lapselle antaa.. noh, ne maistuu öljylle missä ei oo makua.. kotona sitten kun hain apteekista sen lisäraudan niin maistoin sitäkin, maistuu makealle ja ehdin jo ajatella että onpas hyvää,mutta se hyvä maku kesti sen hetken ja suuhun jäi sama maku kun ois rautatankoa imestkellyt..yök..ihan hirveetä litkua!! en kehota ketään sitä maistamaan...

mä sain hirmusen innostuksen siivota keittiön kappeja ja laatikoita.. alku alkoi oikein hienosti ja sain jotain tehtyä mutta sitten pikku-netiti päätti että äiti ei saa siivota ja nyt on koko keittiö niiin levällään kun olla ja voi.. täytyy miettiä sitä kantoliinan hankkimista..taitaa olla aika näppärä väline :)

eipähän sitten sen ihmeemmpiä tällä kertaa..

m-m

Levoton Strutsi en tiedä millon on tuo juttu tullut, mutta ainakin siinä paperissa mihin kirjotettiin lapsen nimi ja kummit yms. luki yläreunassa että tiedot ilmoitettava kahden kuukauden kuluessa lapsen syntymästä..

kenenkä lapsia ylipäänsä kastetaan? vai tuleeko vaan ne nimiäiset? meinaako kukaan tehdä niin että itse kuuluu kirkoon mutta silti lasta ei kasteta tai sitten toisin päin että ei itse kuulu mutta lapsi kastetaan?

m-m ja nea 2kk, 2 vko ja 2 päivää :D

Huomenta :wave:
Oli eilinen vähän sählinkipäivä, enkä ehtiny käydä edes teidän kuulumisia lukee. No, nyt taas täällä. Meillä sit herätään nykyään joka aamu 6 jälkeen... :whistle: Mua meinaa vähän väsyttää, mut Minni on ihan tyytyväisenä valvinu sieltä asti, edelleen hereillä siis...
Kaikki suht ok, lähdetään 10:ksi MLL:n perhekahvilalle. Sen jälkeen onkin pyykiipäivä tiedossa, esikoinen lähtee lauantaina mummelin kans Jyväskylään ja Tampereelle lomareissulle, niin mulla on sit pakkaushommat edessä. Viedään tyttö Kajaaniiin lauantaina, vähän jännittää lähtee koko perheellä ekan kerran kotoa vähän kauemmas päiväksi. Automatkat siis lähinnä jännittää, et miten Minnin kans sujuu :whistle: Uskon, et se nukkuu matkat.
:wave:
Sisu ja Minni 1 kk 11vrk

P.S. Mansikka-Maija, me molemmat kuulutaan kirkkoon ja Minni kastetaan, ihan kuten siskonsakin aikanaan.

Taa
mansikka-maija, Me kastetaan Kaapo. Saattais muutama sydäninfarkti suvussa aiheutua, jos ilmottaisin, että nyt onkin nimiäiset eikä ristiäiset. Ja esikoinenkin kastettiin niin haluan samaa linjaa jatkaa. Niin ja lasta ei voida kastaa ellei ainakin toinen vanhempi kuulu kirkkoon. Meillä mies ei kuulu. Minäkin olen harkinnut, että sitten jossain vaiheessa eroan kirkosta, kun ei tuo oikein mun elämänkatsomukseen sinällään kuulu.

Tänään olen muuten noussu todellakin väärällä jalalla sängystä :kieh: . Mua kiukuttaa niin kovaa! Kaapo jälleen vinkui ja kitisi suunnilleen jostain aamuyöstä lähtien. Seiskan aikaan sitten noustiin ylös, kun ei enää mikään kelvannu eikä mikään ollu hyvin. Nyt on pinna tiukalla ja tekis mieli paiskoa tavaroita. Nyt jos ois tupakkaa niin varmaan polttaisin!! Prkl!

Eilen annoin cuplatonia muuten vain d-vitamiinin kanssa yhtäaikaa aamulla ja päivän kitinät oli pääosin sitten heti sen jälkeen. Ehkä me siis jätämme cuplatonin kokonaan pois, koska näyttää siltä, että se aiheuttaa meillä jonkinlaista mahavaivaa. Kiitos LS myöskin vinkistä tarkistaa tippojen määrä. Aina olen uskollisesti antanut sallitut 4 tippaa eikä ole pienessä mielessäkään käyny, että vähemmällä saattais jopa paremmin saada toivotun tuloksen.

Taa Olepa hyvä =) Kannatan tosiaan sitä että aloittaa ensin vähemmällä tippamäärällä ja sit lisäilee sitä kunnes löytyy apu.

Muistin tosiaan vasta tällä viikolla aloittaa jekovitit tytölle, ja vaikka olllaan vasta yhdessä tipassa niin selvästi on aiheuttanut vatsan kipristelyä ja ilmavaivoja! ja aion nyt vielä pari päivää antaa vaan tuon 1 tippa. Jos nyt nostan annoksen parin päivän välein niin johan on meilleki huutokonsertti valmis.

Ella täyttää tänään 1 kk :heart:

johan pomppas!! neuvolasta soitettiin ja kerrottiin että sairalasta oli soitettu että silloin kun nea oli vauva-teholla niin siellä oli jollain toisella vauvalla ollu joku bakteeri joka tarttuu pieniin vauvoihin kun ei vielä vastustuskykyä ole.. nyt sitten johonkin testeihin pitää mennä että onko tää bakteeri nyt sitten myös nealla.. huh huh.. tää on siis muuten oireeton mutta silti täytyy selvittää onko jotain vai ei kun myöhemmin jos esim. flunssa tai joku muu lääkehoitoa vaativa tauti niin lääkäri osaa määrätä oikeanlaiset lääkkeet ettei sitten tuo bakteeri pääse valloilleen.. jotkut tietyt lääkkeet on mitkä voi sen laukasta.. en oikein ymmärrä koko juttua vielä mutta ens viikon ti neuvolassa sitten otetaan nuo näytteet, nielusta, nenästä ja vaippa- alueelta ja muutama päivä menee tuloksissa.. kyllä ottaa aivoon...mitenköhän tää asia on sitte siellä sairaaassa tullu esille?? :kieh: :kieh: :kieh:

Muutamaan päivään en ole ehtinytkään koneelle.. Pikku hippumme on alkanut ihan tosissaan kitistä ja kiljuskella vatsavaivoja päivittäin. :/ Relat käytössä, cuplattomat vaihdettiin eilen disflatyliin. Eilen ehdin antaa kaikki kolme annosta ennen yötä ja hiukan helpommin sain nukkua kuin aikaisempina öinä.. mies nukkuu olkkarissa ja minä vauva kainalossa makkarissa. Joudun kuitenkin heräämään itse imettämään ja samalla vaivalla röyhtäytän vauvan, aamuisin vien pienen sitten isin hoiviin ja saan itse sitten nukkua pidempään. Ei ole mielestäni järkeä, että molemmat nukuttaisiin huonosti kaikki yöt, näin jaksetaan vähän paremmin lasten kanssa touhuilla päivisin. :)

Täysimetys jatkuu. Öisin tissitellään alle parin tunnin välein ja päivisin syöttövälit saattavat venähtää välillä kolmeenkin tuntiin. Neiti nukkuu myös paremmin päivällä, eli jotenkin kun saisi tämän vauvan rytmin käännettyä toisin päin, olisin hyvin tyytyväinen.. Maitoa riittää hyvin, mutta sitä tulee niin vauhdilla että pieni saa tosissaan nieleskellä, ettei hotkisi samalla (hädissään) ilmaa.

Nimiäisistä käydään kotona miehen kanssa keskustelua.. Toisaalta vauvalle olisi kiva järjestää juhlat, mutta toisaalta ei jaksa kovin suurta tapahtumaa nimiäisistä tehdä kun nimi on jo annettu ja kaikki sen tietävät.. Eli nyt lähinnä mietitään miten ja millä porukalla juhlistettaisiin rakasta ja ihanaa vauvaamme. :heart:

Nyt pieni taas kitisee, ei lohduttelupuuhiin.. -maranooka & hippu 3vk-

Meillä myös kastetaan tyttö kuten esikoinenkin. Meillä ei suvulle varmaankaan olisi merkitystä vaikkei kastettaisikaan. Mutta nyt on "pakko" kastaa kun esikoinenkin on kastettu..Itselläkin vähän ristiriitaiset tunteet kirkkoa kohtaan, mutta kuitenkin kuulun kirkkoon kuten mieskin. Onhan siinä hyvääkin, mutta nuo vanhoillisimmat käsitykset tuppaa ärsyttämään kuten se että miten voi olla mahdollista että 2000-luvulla edelleen keskustellaan naispappeudesta.. |O Mutta nyt menee vähän ohi aiheen. :D Kastepappi ei ole meille ennestään tuttu, mutta on nainen ja olin siitä ilahtunut. =)

Levoton Strutsi täällä myös yksi hikoilija! :wave: Sama juttu oli esikoisenkin kanssa imetysaikana eli hiki virtaa ja jatkuvasti kuuma..Tuntuu että lakanoita saisi olla kokoajan vaihtamassa kun erityisesti yöllä hikoilen ihan älyttömästi kun on vauva kainalossa. Ja sitten jos ei ole kuuma niin on kylmä ja tissejä palelee (heti jos on ikkuna auki ja vähänkin vetää tms) eli ikinä ei oo sopiva lämpötila. :LOL:

Iidukka & typy 3vk1pv

Neuvolaterveiset täältä päin...

"Seppo"oli kasvanut hurjasti,kun lähtöpaino oli sairaalassa 3990gr ja se ei kahteen viikkoon ollut noussut kuin 10gr niin nyt siitä kahdessa viikossa oli paino noussut ollen nyt 4480gr eli tosi hyvin ja pituutta oli 55,6cm(53cm oli syntyessä).Kaikki oli hyvin muutenkin...sain ohjeeksi antaa 4-5krt päivässä vauvan suuhun puolukkamehua muutama tippa,kun kieli meinaa olla valkoinen,ettei tule haavoja kieleen,samoin kipeisiin nänneihin ennen imetystä puolukkamehua laittaa...eli puolukkamehut esiin...tulipahan nuille puolukoillekkin jotain käyttöä pakkasesta... :LOL:

Meillä on koko akka kööri flunssan kourissa...säälittävän kuulosta kun tuo pienimmänkin nenä röhisee,ja mä onneton unohdin ostaa sen nenäletkun kaupungilla käydessä...eilenkin muka menin sitä ostaan ja unohdin silloinkin...joten jos näätte mun muistia ni palauttakaa mulle se takaisin kiitos :ashamed:

Juttelin erään kampaajan kans sen liikkeen eessä,kun tuli ihasteleen pientä vauvaa ulos,niin käski mun odottaa hetken ja hilpas liikkeeseensä ja toi vaaleanpunaista shamppoota mulle pullon,kun kuulemma vauvan saaneita äitejä pitää muistaa =) olin ihan ihmeissäni,et kiitos...Ihana kun joku nuin yllättää..

Ukko pakkas aamulla extempore kamansa ja painu ruotsiin kalaan(viikko sit oli siellä viimex)...aiko olla kaks päivää..mä sit tietty vedin herneen nokkaan ja haistatin piiiitkät paskat,arvatkaa miksi????no,kun se vei multa auton...mulle jäi tuo ukin vanha lootus,jolla just ja just kehtaa ajaa kaupungille ja sillonki syrjäteitä kun ei tiiä mihin liikennevaloihin se mut jättää...Ukolleni on aivan sama vaik ois kaks viikkoa reissussa,mut kun se auto...ois mua ni reissatuttanut ja mä oisin voinu pimujeni kans ottaa pari yötä hotellissa vaasassa ja oltas mällätty wasalandiat ja kaupat läpi...no,systeri aiko huomenna lähtä käyttään meitä hoplopissa:) jotain lohdutusta...onneksi ukko ei voi soitella sieltä kalapaikasta,muuten kuulis kunniansa...käskin sen ens viikon pyöräillä töihin et me tytöt reissataan vuorostaan...en vaan uskalla varata hotellia enneku tietää ees 80%varmasti mitä säätä lupailee...

mutta näillä mietteillä imurin varteen...

ryhis ja Alisa tasan 1kk

Yhteistyössä