***Kesämasut 2009 VOL.2***

nyt löytyi syy noihin valtaviin rintaraivareihin, mitä neiti saa..mulla on selvästi suihkutissit! :D sitä maitoo vaan lentää kaaressa..miten tätä on voinu olla huomaamatta..?! :eek: :ashamed: no mutta oli pakko tulla tänne kertomaan, kun syy löyty. epäilin jo, että mun maidossa on jotain vikaa..

alina sai ihan kauheet vatsanväänteet nanista, kun joutu sitä syömään sen yhen päivän, kakka oli vihreetä vaahtoo ja likka huusi suoraa huutoa melkeen koko yön..pieni reppana!

mihan ja alina (huomenna 2kk neuvolaan)
 
Täällä ollut juttua kiinteistä. Olen myöskin ajatellut että josko aloittaisi antamaan velliä kun tuntuu että nania menee niin paljon. Olen täysin samaa mieltä kiinteiden antamisesta ym. että maalaisjärjen käyttö on sallittua, kun suosituksetkin vaihtelee koko ajan, tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Joskin tänään on mennyt aika vähän ja tyttö huutanut klo 20 asti vatsavaivoja ja väsymystä voi raukkaa oli pakko viedä kylpyyn ja se helpotti oloa hetkeksi. Mietin että olenko syönyt mitään erikoista niin eilen illalla tuli syötyä italianpataa...olisikohan se ollut syynä tämän päivän vaivoihin :/ . Tyttö meni nukkumaankin aiemmin kuin yleensä kun huutaminen vei voimat :( . No jospa huomenna parempi pvä ja nyt äippä jättää ylimausteiset ruuat syömättä.

Meillä sekstailut alkoi n kolmen viikon kuluttua synnytyksestä ja paikat oli silloin ihan ok, sen jälkeen onkin peitot pöllyneet kun ei melkein koko raskaus aikana harrasteltu seksiä ;) . Neitokainen nukkuu selällään ja kyljellään, kääntyilee kovasti muttei päivällä kääntyile. Ottaa joskus tavaroista kiinni ja kurkottelee niitä kohti, varsinkin käsien (oman) löytyminen on ollu mielenkiintoista, kun puristaa kovasti kättä nyrkkiin ja katsoo sitä ja vie sitä kovasti kohti kasvoja osuen välillä silmään tai nenään :D :heart: .

Aloitetaan tytsyn kanssa vauvamuskari huomenna, taitaa neiti olla nuorinta porukkaa siellä ja epäilinkin ettei liian aikaisin aloiteta, mutta sanoivat että ehdottomasti mukaan vaan.

Maare ja tyty 2kk ja n. 2 viikkoa
 
kiinteiden aloittelut eivät tunnu meillä vielä ajankohtaisilta, kun yöt menevät niin hyvin, ja päivisin syömisvälit on 2-2,5h luokkaa... en aio hysteerisenä tuijottaa ikää, katsotaan koska vauva näyttää olevansa valmis kiinteisiin, että paljonko on sillon ikää kertynyt. maitomääristä en osaa sanoa, paljon tällä haavaa menee, ku meillä nautiskellaan tissimaitoa. mut ne kerrat ku ollaan pullosta annettu, ni huomaa että yksittäinen määrä on alkanut kasvaa. ennen oli aika jämptisti 100ml, tänään meni pullosta 120ml ja enempiki ois varmaan menny :eek:

kädet on täälläkin huomattu. nyrkkiä ihastellaan kovin kun se on tuohon kasvojen eteen ojennettuna :LOL: ja sormet, ne maistuu ah niin hyvälle..

enpäs kirjottele enempää tänään... kova ois yritys tällä viikolla muuttaa, ja suoriutua maanantaina amk:lle uusintatenttiin. ei sinne meno, mut se lukeminen :ashamed:

Talvis ja eilen kastettu Minja Emilia 2kk ja risat :heart:
 
Joo, taidanpa perua puheeni sen 3.5kk iän suhteen kiinteiden aloittamiseen... Tänä aamuna V nykäsi 2.2dl maitoa tunnin sisällä!!!!!! :eek: mahahan sillä venyy mahdottomaksi tuommosilla maitomäärillä. Illallakin söi ainakin sen 2dl reilussa tunnissa, enemmänkin saatto mennä, mut mentiin jo ukkosen kans sekasin laskuissa. Että tää taitaa ens viikolla (mökkireussusta palattua ) ostaa purkin ruusunmarja sosetta, ja ruveta kokeilee sitä vauvalle.
Ja kaupan purkkiperunaa kai se on alkuun annettava perunana, kun uusia pottuja ei sais antaa noin pienelle. Mutta se on ajankohtaista vähän myöhemmin.

Te, joilla vauvat saa jo velliä maidon joukossa "alaikäisenä", niin oletteko sanonu neuvolassa asiasta? Mä maanantaina kuulostelen terkkaria vähän, et sanonko ollenkaan et aion jo antaa maistaa sosetta. Meidän terkka on vähän tuulella käyvää sorttia, niin parempi ehkä, jos ei ihan joka asiaa sinne kerro... :whistle:

Sisu ja Venla perjantaina 3kk :heart:
 
meillä vauva nukkuu pääasiassa selällään. kyljellään ei pysy enää mitenkään. mahallaan ei oikein osaa nukkua ku väkisin pitäis kokoajan sit tököttää pää pystyssä :)

yöt menee meillä ihan kivasti. viime yönäkin nukkui 21-4.30 ja sit vielä 3 tuntia :)

d-tipoissakin ollaan jo edetty :) annetaan jo 3 tippaa päivässä, eikä ole ollut enää mitään vatsanväänteitä..

ihanaa kyllä huomata, miten nuo pienet kehittyy niin nopeasti. aivan ihanan kuuloista, kun meilläkin tyttö kertoo jo hirveesti juttuja ja samalla leveä hymy kasvoillaan :) ja hirveesti seuraa ympäristöä, ku pää kääntyilee välillä ihan taukoamatta :)

mulla olis huomenna jälkitarkastus... ja toivottavasti en ole tulossa kipeäksi. kurkku on ihan todella kipeä! ei ole kiva, jos tyttöönkin sitten tarttuu :( ja meillä olis lauantaina vielä ristiäisetkin...

sunshine ja pikku-emäntä 2 kk 1 vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
kiinteiden aloittelut eivät tunnu meillä vielä ajankohtaisilta, kun yöt menevät niin hyvin, ja päivisin syömisvälit on 2-2,5h luokkaa... en aio hysteerisenä tuijottaa ikää, katsotaan koska vauva näyttää olevansa valmis kiinteisiin, että paljonko on sillon ikää kertynyt. maitomääristä en osaa sanoa, paljon tällä haavaa menee, ku meillä nautiskellaan tissimaitoa. mut ne kerrat ku ollaan pullosta annettu, ni huomaa että yksittäinen määrä on alkanut kasvaa. ennen oli aika jämptisti 100ml, tänään meni pullosta 120ml ja enempiki ois varmaan menny :eek:

kädet on täälläkin huomattu. nyrkkiä ihastellaan kovin kun se on tuohon kasvojen eteen ojennettuna :LOL: ja sormet, ne maistuu ah niin hyvälle..
Meilläkin on näin :D Neiti on ihan tyytyväinen tissimaidolla, ja silloin kun saa korviketta niin 120-140 ml riittää kerta-annoksena hienosti. lisäksi jos syö liikaa niin pulauttelee. Joten ei ole kiire kiinteiden aloituksella.

Ja meilläkin syödään nyrkkiä. Ja lattialla neiti kääntyy kyljelleen. Mielenkiinnolla odotan koska alkaa punnertaminen vatsalleen =) se on niin suloista :heart:

Ja sylissä ollessaan Ella yrittää kovasti vänkää istuma-asentoon. Ja jos seisoo niin neidin pitää kanssa olla pystyssä jotta näkee. Eihän neiti nyt enää mikään vauva ole :heart: :D

mulla on aökanut karme hiustenlähtö :eek: :/ :( ihan tupottain irtoaa suihkussa pesun jälkeen, ja harjatessa. tämä on sitä mistä en tykkää....

Ls ja ella
 
Sisu me käytiin ihan erikseen neuvolassa tuon "alaikäisenä" vellin aloittamisen takia. Soitin neuvolaan kun Onni alkoi syömään viisi desiä korviketta iltaisin (parin tunnin sisään) ja päivittäinen saldokin pyöri koko ajan siellä 1,5 litran korvilla |O Onni oli reilu 2kk silloin kun aloitettiin antamaan maissivelliä iltaisin. Neuvolassa oltiin ihan ymmärtäväisiä senkin takia, koska kertamäärät olivat suhteellisen suuria tuossa korvikkeessa. Painokin menee +20 käyrällä.......Samalla meille sanottiin, että kiinteät kannattaa aloittaa tuossa reilu kolmen kuukauden iässä. Asiasta tuntuu olevan monta kantaa ja vielä samoilla ihmisílläkin mielipiteet vaihtelee päivittäin :kieh:

Onko muiden vauvoilla sellaista ongelmaa, että suostuu nukkumaan vain selällään ja pää aina kääntyneenä samaan suuntaan??? Muutenkin "kenottaa" päätän aina samalle suunnalle muistuttaen lähinnä Hartsa Kirvesniemiä?? Olen yrittänyt "tilkitä" kyljelleen vaikka millä keinoilla, mutta kaveri on jo niin vahva jässikkä, että kampeaa itsensä selälleen keinolla millä hyvänsä. Pää ei näytä kauhean toispuoleiselta, mutta tuo kenotus alkaa huolestuttaa. Olen vaihtanut syöttötyylejä ja hoitotapoja erilaisiksi ettei johtuisi ainakaan siitä. Meillä Onni on kammennut aina puoli-istuvaan asentoon, on inhonnut ns.vauva-asentoa ihan pienestä saakka eli sylissä on joko "istuen" tai sitten rötköttää mamman ISON mahan päällä.

Tällaista onkelmaa täällä, mites muilla?
 
mulla ois kysymys imettäjille ja miksei muilleki menkoista. Eli onko teillä muilla jo alkaneet ja ovatko millaiset? ja siksi utelen kun luulin jo pari viikkoa sitten että mulla alkoi menkat. Alaselkää särki, ja hieman vaaleanpunertavaa vuotoa tuli pyyhkiessä ja vähän alushousuihin. Mut siinä se. Ja nyt taas sama tilanne! :eek: Vuoto ei siis ala kunnolla. Nytkin särkee alaselkää ja viime päivien makean himosta sekä ärsytystilasta voisin melkein väittää että nyt on kyseessä juurikin menkat. Mutta mietityttää silti et jos onkin joku tulehdus... mulla meinaa olis yks kuuri valmiina, sain sen jälkitarkastuksessa. Ja se kuurikin on sillai hassu et sekä lääkäri että farmaseutti sanoivat että sitä saa käyttää imetyksen aikana, mutta ohjeessa lukee että ei... :snotty: lääke on paikallishoitona puikkoina alapäähän..
 
LS Mä vielä osaimetän eli päivällä kerran ja sit n. klo 20-09 pelkkää tissiä eikä mulla ole vielä alkaneet, synnytyksestä nyt 10viikkoa. Alamaha on kyllä ollut jo pari viikkoa sen tuntuinen et vois alkaa koska vaan, mut eipä ole näkynyt. Mulla jälkitarkastus vasta loppuviikosta ja jännityksellä odotan on siellä sitten joku tulehdus tai jotain mistä kipu vois johtua... :/

Mönkiäinen Täällä toinen "Hartsa", yöt nukkuu aina samalla kyljellä ja pää sen mukainen, vaik kuinka vääntää eri asentoon kyllä se siihen samaan aina itsensä nytkyttää :) Ja todellakin sylissäkin nykyään vain istunta-asennossa ja silloin pää kallellaan. Minä myös yrittänyt kiinnittää huomiota asiaan, mut vielä ei ainakaan muutosta... :whistle:
 
sisu meidän pikkukakkoselle neuvokla jo suositteli 3kk iässä aloittamaan vellit koska oli iso poika... (silloin meni korviketta noin litra päivässä)
nyt konstan kanssa menee päivässä korviketta 1100ml ja maissi velliä illalla 100ml syö siis kerralla aina 200ml paitsi illalla ennen nukkumaan menoo 100 ml velliä ja 120ml maitoo...
syö yöllä kerran.

levoton strutsi mulla on alkanut menkat vasta sen jälkeen kun lopettanut kunnolla imettämisen. nytkin muutamaan otteeseen tullu imetys aikana samallaista haaleeta "liisteriä". mutta kun lopetin pumppaamisenkin niin meni noin viikko ja alkoi kunnon menkat . eli ei voi varsinaisesi noita haaleenpunasia limoja laskee menkoiksi... tai ainakaan mä en laske.

pään asenniosta täällä toinen kenottaja :wave: . anoppi koitti viimeviikolla saada konstaa kääntämään päänsä kun makaa olkaarin lattialla aina pää telkkuun päin. laittoi toisin päin maate että kääntäis päänsä telkkuunpäin eli toiseensuuntaan... ei auttanut tuijotti sitten sohvaa.... ja todellakin öisinkin nukkuu selällään aina pää samaan suuntaan... en o ainakaan vielä havainnu että olisi pää mitenkään väärin muovautunut.

lopuksi viellä meitin ruokaaikataulu
9.00 200ml tutteli
12-13 (riippuen miten pitkään nukkuu) 200ml tutteli
jos söi 12 ni seuraava klo 15 200ml maitoo
klo 18 200ml maitoo
klo 21.00 100ml maissivelli ja 120 ml maitoo
noin klo 4.00 200ml maitoo

eli päivällä mennään noinn 3h välillä tänään päikkärit pitkät nukkuu nimittäin vieläkin ja nukkunut klo 10.00 lähtien.
 
tinni Mulla ei ole koskaan aikaisemmin tullut tälläisiä vaalean/haaleanpunaisia limoja silloin tällöin :whistle: mutta ilmeisesti tää nyt johtuu siitä kun tyttö syö niin harvoin, ja en esim. öisin imetä ollenkaan? Lisäksi tyttö saa pullosta maitoa n. 1-2 kertaa päivässä, eli osittain imetystähän tää kait on. Poikien kanssa mulla alkoi menkat vasta kun imetys loppui, eikä mitään tälläisiä punertavia vuotoja näkynyt ollenkaan koko imetysaikana.
 
LS Mulla alkoi menkat tässä kuussa oikein kunnolla, viime kuussakin oli parin päivän pienet vuodot. Eli vuotoa oli normaali määrä ja n. viisi päivää eli ihan normaalisti. Osittain imetän kuitenkin vielä, joku päivä enemmän ja joku päivä taas vähemmän.

Meidän tyty kanssa enemmän kääntää vasemmalle päätään mutta kääntää myös oikealle kun houkuttelee esim. tavaroilla. Neuvolassa sanoi terkka että johtuu siitä miten päin on päätä kohdussa pitänyt. Täällä nukutaan tosi epäsäännöllisesti yöt siis hyvin mutta päivisin joskus pitkiä n. kolmekin tunnin unia ja joskus vartin unia, ei koskaan oikein tiedä jääkö tekemiset kesken kun jotain aloittaa.

Olipas kivaa tänään muskarissa neiti oli hyvällä tuulella kun nukkui juuri ennen muskaria ja sai masunsa täyteen niin kelpasi lauleskella :heart: . Vauvauintikin on alkamassa ensi kuussa ja ostin ihanan uimapuvun piskuiselle :) . :LOL:
 
meilläkin neiti pitää päätään kallellaan aina samaan suuntaan..

neuvolassa käyty, pituutta oli 60,5cm (synt. 50cm) ja painoa 6100g (synt. 3790g). neuvolatädin mukaan kookas, jäntevä. juttelee ja hymyilee paljon.

menkoista joku kyseli, ei ole alkanu vielä, jälkivuotokin loppu vasta pari päivää sitte.

mihan ja alina (huomenna 2kk :heart: )
 
Enpä ole neuvolaan maininnut mitään siitä, että meillä on jo hiukan aloiteltu vellin antamista.. enkä taida sanoakaan ellei erikseen siitä kysy..

Menkkojen alkamisesta oli kans juttua; no minä edelleen odottelen niitä alkaviksi, viimeisimmästä maidon pumppaamisestakin on jo yli kk aikaa.. et missähän viipynee. Ei mulla sinänsä niitä ikävä oo, mut ihmetyttäähän se kun osalla on ilmeisesti alkaneet jo vaikka imettääkin vielä :/

Hmm.. Tänään Ella vetäis kunnon 3,5 h päikkärit, jännää miten nämä päivät vaihtelee; eilen päikkäreistä ei tahtonu tulla yhtään mitään. No, sylissäpä tuota tänäänkin neiti ne päikkärinsä nukkui, joten tämä äippä istui vaan ko. ajan sohvalla.. en uskaltanu alkaa siirtään muualle ku sit ois pian menny päikkärit taas ihan överiksi. Pitää taas joku toinen päivä yrittää uusiks vaunuihin/pinnikseen päikkäreille nukuttamista, tänään ei huvittanu ku oli suu turvoksissa hamppilääkärissä käynnin jäljiltä :(

Pirtsi ja Ella
 
meillä Nea sai ensimmäiset kiinteät tasan 4kk iässä, eli viime sunnuntaina :D ei oikeestaan ollu tarvetta antaa aiemmin kun maitomäärät ei ollu niin hurjat.. velliä iltamaidon sekaan laitoin muutamaa viikkoa aiemmin (ja nykyään illalla annan ihan pelkkää velliä) kun sairaalasta lähtiessä lastenlääkäri antoi ohjeen , jossa oli että 3-3,5 kuukauden iässä voi alkaa antamaan riisi- tai maissivelliä.
tyttö on pitkä ja hoikka ;) viime viikolla 59cm ja 4975g..

tänään jälleen neuvola. luultavasti vain näytteen otto.. bläääh, tää on yhtä helkatin neuvolassa ramppaamista kun Nealla on se MRSA, nyt kyllä tartuntatautihoitaja soitti ja sanoi jutelleensa lasten lääkärin kanssa ja lääkri oli sitä mieltä että näytteiden otto riittää kerran kuussa. kun terkkari on ottanut ne nyt joka toinen viikko ja nyt tuli vaan viikko väliä.. tuo bakteeri kun on sellainen mikä sitten luultavasti itsekseen jossain vaiheessa häviää...

nyt en yhtään muista että kuka se oli joka kirjotti että sektio haava jotekin tuntuu kipeältä tai jotain sellasta.. kun mulla siis nyt aikaa se 4kku siitä ja edelleen välilä juilii, mutta ei kuulemma ole mitenkään epätavallista...

mä odotan ja odotan mutta ei, täällä ei merkkejäkään mistään kääntymisestä.. tosin ei nyt ole kiiruskaan kun on tuo ennen aikaisuus, mutta jotenkin sitä vaan ajttelee ite että menny jo 4 kuukautta ja ei vieläkään.. :ashamed:

ja sitten, kuinka moni täällä seuraa Big Brotheria?? meikäläien on vaan niin hurahtanut siihen ohjelmaan että jopa 24/7 on hankittuna, (joo, pöllö oon ;) ) joten eilen pääsin jo taloon tirkistelemään... :D

m-m ja Nea 4kk ja 3pv

*muoks* muutama kirjotusvirhe...
 
Mä en oo kiinteitä edes ajatellut vielä...tissillä mennään edelleen, päivällä n. 2 tunnin välein ja yöllä n.4 h välein. Tosin eihän pikkumies oo vasta kun just 2kk, joten ei vielä taida kiire ollakaan, kun tuollain pärjäillään.

Meillä päätä pidetään jo topakasti pitkiäkin aikoja, varsinkin lattialla viltin päällä touhutessa. Ja mahallaan nukkuu edelleen paljon mielummin ku selällään. Taitaa meilläkin olla pää aina samaan suuntaan (kasvot siis) kallellaan mahallaan nukkuessa. Kyljelleen on tuota epeliä ihan turha enää edes laittaa, kieppaa siitä aina ittensä. Masulta käännytään jo selälleen ja kova on hinku päästä selältä masulleen, mut olkapää on tiellä :D

Eipä oo menkkoja näkyny täälläkään, eikä kyllä haittaa yhtään :) Paljon mukavampi olla näin. Johtunee tuosta imetyksestä, et ei vielä näy ei kuulu.

Eilen oltiin ekan kerran muskarissa. Oltiin porukan pienimmät, kaikki muut oli 5-10 kk ikäisiä. Oltais kyllä menty oman ikästen (1-4kk) ryhmään, mut oltiin ainoat ilmoittautuneet :( Ens viikkolla vielä käydään katsomassa, miten sujuu. Jos edelleen hyvin, niin sit maksetaan ja jatketaan koko vuosi. Olis kyllä mukavaa, pikkumies nautti ja äitistäkin oli mukavaa nähdä ihmisiä :) Vauva-uintia me ollaan ajateltu kanssa, mut meillä on uimahalli remontissa ja aukeaa lokakuun alussa. Kaiketi sillon voidaan vielä aloittaa, Justus on sitten himpun päälle 3kk. Onks tohon aloitusikään millasta rajapyykkiä, ettei oo "liian vanha"? Noilla harrastuksilla mennään ukkelin kanssa, omat jutut on sitten erikseen. Onks teillä minkälaisia suunnitelmia vauvan "harrastusten" suhteen?

Jaahas, jos laittas kotia vähän kuntoon ja lähtis ruokaostoksille.

-Himpsu ja Justus 2kk1vko
 
Hip hei. Oma jälkitarkastus vihdoin takana. Lääkäri jutteli mulle papasta ja sanoi sitten, että: "sullahan on nyt sit se ensimmäinen papaseula ens vuonna kun täytät 20, ja sit niitä tulee viiden vuoden välein..." Ja mä olin vähän hämilläni, kun mielestäni oon ihan ikäiseni näköinen, eli ens vuonna 30 vee... Sit lääkäri kans sanoi et: "Oot kyl hienosti jaksanut treenata näitä lantionpohjan lihaksia, kun on niin napakassa kunnossa." Ja mähän en oo kertaakaan tehny mitään treeniä.... Eli aika positiivinen tarkastus =) Pkm oli myös kiltisti, söi vähän tissiä ja torkutteli. Me ei myöskään olla viel kiinteitä mietitty, mutta velliä ajattelin antaa ehkä kuukauden päästä, riippuen neuvolantätin ohjeista, no kattoo nyt...

Miten muuten saatte päivänne kulumaan, siis ne keillä on vasta ensimmäinen vauva? Kun must tuntuu, et koti on liiankin siisti, valokuva-kansiot järjestyksessä jne... Eikä koko aikaa jaksa vauvaakaan viihdyttää, tai tuijotella kun se nukkuu..

Aurinkoa kaikille!
peppi + pkm (tasan 2 kk)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Ja sylissä ollessaan Ella yrittää kovasti vänkää istuma-asentoon.
meil ihan sama... muiden sylissä saattaa viihtyä jokusen aikaa kehtoasennossa, mut mä saan samantien huudot jos erehdyn sitä yrittämään.. eli mä kannan vauvaa siis vain olkapäällä tai pystyasennossa kasvot menosuuntaan. sohvallakin on raskas istua vauva sylissä ku pitää pystyasento olla.. en voi ees nojata selkänojaan ku alkaa huuto :D

Himpsu vauvauintia ei saa edes aloittaa alle 3kk ikäisenä, eli hyvin ehditte =) täällä päin oli ryhmät 3-6kk ja 6-12kk.

peppi80 mulla ei oo kauheesti tekemisenpuutetta yhden lapsen kanssa. päikkärit menee niin huonosti pikkusia pätkiä, että kun Minja nukkuu, ni teen kiireellä ruokaa/viikkaan pyykkii/pieniä siivoushommia tms. hereilläoloaikana seurustellaan ja leikitään yhdessä, vaihdetaan vaippaa, tissitellään. lisäksi mulle osuu 1-2 koiran ulkoilutusta vauvan kanssa ku mies on töissä. ehdotuksia ajan kulumiseen: liikuntaa, käsitöitä, kirjoja/lehtiä/leffoja...? ite odotan jo et ois aikaa noihin =)

nyt pidän parhaillaan päiväunikoulua tytölle joten mulla on aikaa olla netissä :D siis kun meillä on päivisin semmosta 30min-1h pätkää, ei saa aina tarpeeksi unta siinä pätkässä ja sit seuraavat 45min-1h on kitinää -> 45min unet ja kierre jatkuu.. :/ nyt on tyttö nukkunu vaunuissa patiolla 20min, nukahtamiseen meni 10min. voi kun se oppis nukkumaan päivälläkin tarpeeksi ni ei tarvitsis kitistä koko ajan :(

Talvis ja Minja 2kk+risat
 
Meillä esiintyy kans tuota istuma-asentoon vänkäämistä. Välillä ei mikään muu kelpaakaan ku pystyasennot ja kamala parku alkaa heti jos yrittää makuullaan pitää sylissä.

Peppi80 Mulla ei kans oo tekemisen puutetä päivisin yhden lapsen kans, johtuen suurelta osin siitä et oon pulloruokinnasta huolimatta täysin kiinni neidissä. Hereillä ollessa seurustellaan ym ja sit päikkäriaikana toimitaan päikkärisylinä, joten kotihommia tehdään sit jos neiti sattuu nukahtaan muualle ku syliin (eli harvoin) tai kun mies tulee kotiin..

Talvis Mun pitäis varmaan kans alkaa pitään jotain päiväunikoulua eli käytännössä opettaa neiti nukahtaan vaunuihin tai pinnikseen, jotta sais jotain muutakin tehtyä päivän aikana. No nyt taitaa neiti alkaa jo olemaankin hiukka väsyny joten ei muuta ku kokeileen.. Tätäkin siis kirjoitan neiti sylissä yhdellä kädellä :D

Pirtsi ja Ella 2kk + melkein 2vk päälle
 

Yhteistyössä