***Kesämasut 2009 VOL.2***

Taa
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Juliet nauroi ääneen ekan kerran tänään. :heart: semmonen ihana pieni räkätys kuului muutama kerta. tuli oikein tippa linssiin. niin ihana oli. :heart:
Meilläkin on saatu ekat höhötykset. On se vaan niin sulonen ääni. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Juliet nauroi ääneen ekan kerran tänään. :heart: semmonen ihana pieni räkätys kuului muutama kerta. tuli oikein tippa linssiin. niin ihana oli. :heart:
Meilläkin on saatu ekat höhötykset. On se vaan niin sulonen ääni. :heart:
Niin on :heart:
Hauskaa on myös kun Vanessan isä pyytää näyttämään kieltä,niin pikkunen työntää kielen ulos ja käy nauramaan :D
 
mönkiäinen heh, meidän Nea on nyt sen 4600g :) ja ikää siis viikkoa vajaa 4 kuukautta :D

täällä myöskin on alkanut tyttö seurustelemaan oikein kunnolla :heart: on se vaan ihanaa herätä aamulla ja kurkata pinnikseen kun sieltä tulee maailman ihanin hymy vastaan :D oon kyllä niin mielettömän rakastunu tuohon lapseen että ei oo tosikaan!!

onnea Ryhis valtavan paljon huomisen johdosta! :)

jihuu!!! meillä ilmeisesti ensimmäinen negatiivinen MRSA tulos koska ei ole soittoa kuulunut, ja tällä viikolla piti tulosten tulla, ja sanoivat että sitten soitellaan jos vielä bakteeria löytyy.. nyt sitten oteaan vielä ainakin kahdet näytteet ja jos ne on myös negatiivisia niin sitten Neaa ei enää lueta kantajaksi!

aaaauuu, mulla on alaselkä/häntäluun alue ihan sairaan kipee.. välillä tuntuu siltä että nikamat ois jotenkii nalkissa toisiaan vasten tms.. joskus kun sängystä nousee niin tuntuu että lähtee taju kun niin kovaa koskee, tavallaan ihan ku sellasta hermosärkyä tai jotain.. välillä en edes sängystä tai sohvalta pääse ylös vaan joudun könyämään lattian kautta tai huutamaan mieen apuun.. lääkäri ajan sain sitten keskiviikolle, ensin ei se hoitaja meinannu ees antaa aikaa kun sanoi että synnytyksessä voi tulla tällänen vaiva ja ei sille voi mitään tehdä, tylysti totesin että mä en edes ole synnyttänyt ja haluan sen ajan. sit sain :D toivottavasti selviää että mikä mua vaivaa..
mä oon myös jotenkii varmaa alitajusesti väsynyt, olo ei tunnu väsyneeltä eikä mitään mutta öisin taas oon alkanu vaeltaa , millon herään mistäki peitto kädessä, yks yö etin Neaa peitttojen alta ihan paniikissa kunnes tajusin että olin nähny unta ja että omassa sängyssää toinen tuhisee.. aika pelottavaa herätä millon mistäkii.. (mä oon siis aina viikolla yöt yksin kun mies töissä)

johan tuli taas tarinaa omasta itsestään.. huh..

ootteko muuten miettiny sikä sika nuhaa?? tai siis että ootteko kaupungilla tai jossain tavallista tarkempia käsihygienian suhteen? meille annettiin sairaalassa ohjeeksi käyttää käsidesiä aina ennen kun vauvan kanssa toimii (ainakin siis ensimmäiset 3 kuukautta), mutta edelleen oon jatkanu sitä, myös siis itse laitan vaikka söisin kahvilassa vaan paninin tms käsin syötävän jutun.. en vaan halua saada sitä kaameeta tautia...

nyt lopetettava kun silmät alkaa lupsumaan kiinni... naitinait!!

m-m ja Nea 3kk 3vko ja 2 päivää
 
Ihan pikapikaa
kerron että perjantaina 6vkon neuvolassa
pituus 59,7
paino 6200g :D
että ei mikään pikkujäbä edelleenkään meidän vaava,,

Eilen oli kivat ristiäiset ja nimeksi tuli Vihtori...

Huomenna on aloitettava taas ne D-tipat, toivottavasti tottuu ´pikaisesti ettei tulis näistä päivistä rikkonaisia, niin hyvin on nyt menny kun jätin ne pois. PAkkohan niitä on antaa että saadaan tukevat luut tälle herralle.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä5:
Ihan pikapikaa
kerron että perjantaina 6vkon neuvolassa
pituus 59,7
paino 6200g :D
että ei mikään pikkujäbä edelleenkään meidän vaava,,

Eilen oli kivat ristiäiset ja nimeksi tuli Vihtori...

Huomenna on aloitettava taas ne D-tipat, toivottavasti tottuu ´pikaisesti ettei tulis näistä päivistä rikkonaisia, niin hyvin on nyt menny kun jätin ne pois. PAkkohan niitä on antaa että saadaan tukevat luut tälle herralle.
onnea nimestä. :flower: :heart:
hyvin kasvaa teiän vauva.
 
Meidän pikkuisen kastepäivä oli 8.8.2009 ja nimeksi tuli Max Toivo Oliver. KOvasti kasvetaan tääläkin 6vk neuvolassa 4700g ja 56cm, syntymäpainohan oli 3020g ja pituus 50,5cm. Seuraava neuvola on vasta syyskuun puolessa välissä, se onkin lääkärineuvola ja ensimmäiset rokotukset edessä.
Vatsavaivoja on edelleen vähän. Vaivat vähenivät hieman kun lopetettiin cuplatonit, Rela-tipatkin oli tauolla mutta masu meni huonompaan joten nyt Relat taas käytössä.
Täälläkin hymyillään kovin mutta ääneen nauretaan vain unissaan :LOL: Nyrkit maistuu tosi hyvältä ja kaikki mikä eteen sattuu niin menee suuhun. Mahallaan ei poitsu viihdy kovinkaan paljon, tosi nopeasti alkaa huuto. Sylissä kyllä tykkää olla mutta vain pystyasennossa heti alkaa kitinä jos yrittää enemmän makuulla pitää. Päätä kannatellaan jo aika hyvin. Päästä tulikin mieleen että neuvolassa kehottivat seuraamaan että nukkuisi tasaisesti pää molemmilla puolilla vuorotellen kun on kuulemma pää hieman toispuoleisesti muotoutunut. Tätä ollaan sitten yritetty vahata ja eihän siitä mitään oikein tahdo tulla, aina pää kääntyy juuri sille puolelle minne ei saisi. Muotoutuukohan tuo pää vielä isompana vai jääkö se nyt tuollaiseksi? :ashamed:
T. Topoca ja Max 8vk5pv
 
onko muita kenelle on ilmaantunut sappikivet nyt raskauden jälkeen?? on ihan älyttömiä kohtauksia ja ne kivut on kyllä pahemmat, ku synnytyksessä!! kävin päivystyksessä, kun kohtaus kesti yli 6h ja sain litalginia lihakseen, auttoi kyllä aika nopeasti, mutta sen seurauksena tuli imetyskieltoa vrk..eli nanilla meni se vuorokausi, alina söi 1400ml yhteensä.

Joo täällä poistettiin just sappirakko viikko sitten perjantaina. Kohtaukset oli tosi kovia.
 
Kiitos kiitos.eka päivä rouvana takana :D jopa huomenlahjan ukko oli tajunnu ostaa,kun jätin koruliikkeen esitteen oikeasta kohti auki :LOL: eilen siis oli SUURI päivä.Pappi ensin vihki meidät(oisitte kuulleet mikä kohahdus kävi vieraitten kesken kun kuulivat vihkimisestä),sitten kaste ja nimeksihän tuli se Alisa Anna Ilona(pappi lausui koko ajan Alissa,vaikka oli kirj.oikein...mun nimen se lausui kans koko ajan väärin,vaikka oli senkin kirjottanu oikein,nauroinki ukolle,et vieraan naisen kans menit naimisiin :kieh: ) sitten pyysin pappia siunaamaan isonsiskon koulutielle...siinä vaiheessa mä sit repesin märyyn :ashamed: muuten pystyin yllättävää kyllä,aika hyvin kasassa...Hääyö meni niin romanttisesti ,et tultiin kastepaikasta kotia,ni otin päänsärkypillerin ja lähin nukkumaan :whistle: ukko aiko kertoa kaikille.Tänään sitten minun vauvani lähti ekaluokalle.Sekä äiti,että tyttö olivat reippaita,eikä kumpikaan itkeny(tytöstä en sitä odottanutkaan,itseäni epäilin...)meille vanhemmille ero oli tehty kivuttomaksi ja lapset kutsuttiin luokkaan,vilkutukset ovelta ja luokanovi kiinni...sekä tyttö ,että äiti sai kotiläksyä...

Ihanaa,kun helteet loppui,mun puolesta syksy saa tulla...Alisa nukkuu paljon paremmin päivät.On nämä neljä vuodenaikaa kiva juttu,aikansa kutakin jaksaa,sitten on taas kiva,kun vaihtuu säät...

Mutta nyt ikean kuvaston kimppuun...löyty taas vaikka ja mitä...haaparanta kutsuu....

Ryhis(kaksi osaisella sukunimellä =) ) ja Virallisesti Alisa
 
Oikein paljon Onnea Ryhikselle rouviintumisesta :) ja toki myös Alisalle nätin nimen saamisesta ;) :heart: Tuo korulehden aukijättäminen sopivasta kohdasta on aika hyvä "vihjauskeino", taisipa tulla itsekin sitä pari vuotta sitten käytettyä huomenlahjasta vihjatessani :LOL:

Olen kyl samaa mieltä noiden helteiden loppumisesta, kitinät väheni huomattavasti heti ku helteet loppui :) Meillä on vaan edelleen yhtä taistelua nuo päikkärit, meillä kun ei neiti suostu nukkuun vaunuissa ku max. sen ajan ku ne on liikkeellä - eli sylissä ja vauvakeinussa nukutaan se mitä nukutaan.. :/ Yöllä sentään on nyt muutamana yönä nukuttu yhteen putkeen jopa 6h, mut sit neiti onkin ollut täysin virkeänä hereillä jo 4.30, kun huonojen päikkärien takia väsy on tullut illasta liiankin aikaisin :headwall:

Pirtsi ja Ella
 
Ryhikselle onnittelu:hug: !! :flower:


:eek: :eek: :eek: Mitämitämitä!! Heräsin klo 6 aamulla hätkähtäen, ja tajusin samaan syssyyn, että Venla ei ole heränny koko yönä. Tuli ihan kamala tunne, että onko sillä kaikki kunnossa... Nykäsin peiton sen päältä pois, ja normaaliin tapaan se hätkähti unissaan... Nukku vaan tosi siki. Neiti siis kaiken kaikkiaan nukku putkeen 10h ja 10min!!!!!!! (Nukahti 21.30, ja heräsi7.40 ) :eek: :eek: :eek: Voitte vaan kuvitella, et tää laps oli HIEMAN nälkänen :heart:
 
Meillä ollu käytössä tutteli omneo nii sitäpä ei tältä kylältä löydy, naapurikaupungista aina satsit oon hakenu nii ei enää ollukkaa koko omneoo naapurikaupungissakaan nii ostin H.A nania.. Siitä alkanu pulauttelu :| Ei paljoo pulauttele mutta kuiteskii.. Vähemmän muuteski syö sitä kerrallaan.. Ennen meni 120-160ml kerrallaan nii nyt enää 60-100ml.. Outoa..

Vaihtaisin takaisin tutteliin mutta ei sitä oo missään, tää on pienen kylän huonoja puolia :|

Huomenna lääkärineuvola

kleo ja Sara 7 viikkoa 5 päivää
 
Meidän piiku hipun (uni)hankaluudet jatkuvat. Neidille on tullut myös ihottumalänttejä jalkoihin. :( Epäilen, että olisi allerginen jollekin. Voi toki olla, että ihotyyppi on vain atooppinen, mutta nuo itkut ja huonosti nukkumiset, punaiset ihottumaläiskät ja paukuttelut voivat viitata myös allergiaan.. Esikoisella allergiat puhkesivat vasta lisäruokien alettua, enkä ollut vielä osannut varautua allergiarumbaan..

Neiti on täysimetyksellä ja olen tämän päivän henkisestyi koettanut valmistaa itseäni taas karsittuun ruokavalioon. Juuri kun pääsin iloitsemaan (ruuasta ja herkuista) tiukan raskausdiabeetikon ruokavalion jälkeen..

Kävin muuten sokerirasitustestissä eilen ja arvot olivat kaiketi ihan palautuneet normaaleiksi. Äityisneuvolan tädillä ei tosin ollut varmaa tietoa raja-arvoista :whistle: ainakin raskausaikana arvot olisivat olleet hyvät.
 
Kävin tuossa lääkärillä jälkitarkastuksessa. Sanoi että paikat on yhtä kuvat kun 80 vuotiaalla mummolla!! Sen tutkimuksetkin teki niin pirun kipeetä. Miten tässä uskaltaa mitään miehen kanssa harrastella kun paikat on niin rutikuivat ja kipeät... Onko muilla samaa ongelmaa vai oonko ainoo 80-vuotias tällä palstalla alapäästäni??? :eek: :/

Meillä on jo tovi höhötetty ja muutenkin tehty kaikenlaisia äännähdyksiä :heart: :heart: Maailman suloisimpia. Tänään poitsu kääntyi mahalleen ihan omin avuin!!!

Sunnuntaina käytiin saunomassa toiseen otteeseen pikkuherran elämän aikana. Neljässä kympissä oltiin ihan ylälauteella ja vähän heitin löylyä ja imetin samalla. Sitä ennen kylvettiin ja poitsu oli niiin tohkeissaan siitä touhusta. Saunan jälkeen suihkuteltiin hiet pois, pukeuduttiin lämpimästi, syötiin ja jätkä veti unta napaan 8 tuntia putkeen, söi ja nukkui taas 3,5 tuntia :) Sai kerrankin nukkua pitkät unet :) Tästä innostuneena taidankin heti 3kk iässä aloitta vauvauinnin :) pul pul vaan....

Lissu ja jäbä 2kk6pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja maare2:
BB Tosiaan kun tyttö meilläkin asui tuohon aikaan tissillä ja silti oli tyytymätön raukka eli nälkäinen koko ajan. Kokeilin lisämaitoa ja heti alkoi olla pidempiä aikoja tyytyväinen. Meillä siis annetaan joskous enemmän ja joskus vähemmän lisämaitoa riippuen maidonnoususta ym.

Mulla tullut myös ekat menkat viime kuussa tai ainakin luulen niin... Nyt pikkuista vuotoa ollut tänään. Me päätimme kullan kanssa että annamme kakkosen tulla jos on tullakseen. Onko muuten miten totta että imetyksen eikana ei muka voisi tulla raskaaksi? olen kuullut siitä ristiriitaisia mielipiteitä?
mä kans kommaan tähän... meillä on lapsentahtisesti täysimetetty tyttö, ikää 2kk, ja mulla alkoi pari pv sitte ekat mensut.. eli kierto on lähteny käyntiin ilmeisesti heti kun tyttö on alkanu nukkua öisin pitkää pätkää (1kk iässä 5h, 1,5kk meni 6h, ja nyt menee 7-8h). onneksi ei olla luotettu imetyksen ehkäisyvoimaan vaan ollaan kumeilla menty ja nyt aloitin minipilleritkin.
 

Yhteistyössä