***Kesämasut 2009 VOL.2***

Meillä 4kk neuvola takana ja aikamoinen matami onkin. 8400g (3800g) ja 67cm (52cm)
En kyllä ymmärrä miten tuo venyy tota pituutta ku viimestä päivää. Paino mun mielestä oli ihan ok niin ei tarvi stressata siitä, jos tyssääkin jossain vaiheessa... Et semmonen äidin murunen :heart:

Sisu ja mönkiäinen Täällä kanssa rööki maistuu... Ja niin kuin Sisu sanoi niin mulle se on ainakin semmonen pakokeino. Pääsee edes viideksi minuutiksi pihalle yksin. Pääsishän sitä muutenkin, mut on sentäs jokin syy... Eipä mulla muita paheita olekaan niin en aio tuosta ottaa paineita. Loppuu se sitten taas, kun uusi masuasukas ilmaantuu...

Meillä menee kyllä ukon kanssa tosi hyvin. Parisuhde voi ehkä paremmin kuin koskaan :heart:

Meillä on nyt pari viikkoa soseita syöty ja samaan tahtiin aion jatkaakin. Maidon kulutus on selvästi vähentynyt... Ja edelleen nukutaan semmoset 9-11 tuntia yössä heräämättä. Saa nähdä kuinka kauan, mut nautin nyt siitä kun vielä voin ;)

Jaksuja kaikille :hug:
 
Sinänsä kiva kuulla, että emme ole näköjään todellakaan ainoita joilla nämä yöt on alkaneet mennä päin peetä! Mä luulen kans et jos neiti päättää alkaa todellakin koko ajan harrastaan noita tosi huonoja öitä, niin alkaa täälläkin tuo miehen lärvi ärsyttää.. vielä ei sitä tee, mut saas nähdä.. Ja mä olen kans tosi huono nukahtaan yöllä uudelleen, joten ei hyvää tiiä.

Siitä mun piti kans kysäistä et onko muilla illalla karmeita huutokohtauksia jotka alkaa tasan silloin kun neiti hoksaa et nyt pitäis mennä nukkuun? Meillä neiti voi olla jopa suht hyväntuulinen siinä illalla esim. pesulta tultaessa ja kun laitetaan yökkärit päälle mut voi kiesus sitä hetkeä kun yritetään alkaa syöttään iltamaito jotta jaksais nukkua niin samantien alkaa hirveä huuto joka ei meinaa laantua ei sitten millään! Mitenhän tuon ongelmankin muka sais pois vai onkohan sekin jotain iän mukanaan tuomaa hommaa.. |O
 
Pirtsi meillä kans Alisa alkaa huutaan kun iltamaito pitäs juoda...mä ratkasin sen sillä,että aloin antaan peruna-porkkanavellin iltamaidon sijaan...vielä ainakin tepsii huutoihin...mut eka vaikka kävellen koeta saada tyttö rauhottuun,muuten meillä ei ole suostunut alkaan syömään...

Saako sanoa että vittu?Kiitos...otin lävistyksen elokuun lopussa,ja aamulla huomasin et siihen perkele on kasvanu taas sellanen märkäpatti...mulla oli toisessa korvassa samassa kohti läväri muutama vuosi sitten,ja siihen kasvo iiiso patti,otin korun pois ni hävis pattikin...no,nyt oon ollu innoissaan et tää on parantunu paremmin,ni mitä tuota paskaa...pitää käydä kun allu herää niin siellä lävistäjällä,et onko tämä nyt taas tässä...pienet on murheet mulla,mut nyt kuitenkin korpee ja lujaa... :headwall:

Jos jollakin velä nukkuu vauva huonosti/lyhyitä päikkäreitä,niin koettakaa,kun vauva alkaa kitiseen/itkeen ni kääntää se kyljelleen nukkuun...meillä Alisa kitisi aina n.1h päästä päikkäreillä ni tajusin alkaa kääntään sillon kyljelleen ni uni maittaa sitten lisää...

Ihanaa,täällä oli klo8 aamulla 7astetta pakkasta.vein kaikki petivaatteet ulos ja nyt taidan raahata sohvatyynyt et saa ne tampata raikkaiksi...pölytkin vois pyyhkästä...tai sit rojahtaa sohvan nurkkaan :D

 
Oiii, monilla jo vauvat ryömii ja nauraa kovasti ääneen :heart: . Ihania vauvakuvia oli myös!! Meidän tyttö ryömii jo huimia matkoja taakse päin. Kun hetkeksi jättää lattialle niin on jo jossain aivan muualla mihin sen jätin. Ääneen ei olla vielä varsinaisesti naurettu mutta ei mene kauaa, kun hymyilee ja "röhähtelee" jo kovasti. Soseista on maisteltu perunaa, porkkanaa, mangoa ja päärynää. Ihan kivasti on maistunut.

neuvolakin oli äskettäin tytön mitat oli: 8kg ja 64cm pipo 43cm= hyvin siis kasvaa. Yöt edelleen nukkuu hyvin, mutta päivärytmit vaihtelevat melkein viikoittain. Perussettiä mennään eli päivät ulkoillaan ja keksitään parhaan mukaan kaikkea kivaa tekemistä.

Oli juttua miten parisuhteet voivat niin nyt kyllä täytyy sanoa, että meillä ei kauhean hyvin... tuntuu ettei ole kontaktia mieheen, ollaan ja elellään vaan ja riidellään...huoh...mitähän sitä keksisi jotta molemmilla olisi parempi olla..vai pitäisikö vain luovuttaa.. :ashamed:

Hyviä vointeja ja flunssavapaata syksyn alkua!!

maare ja tyty 4 kk :heart:
 
Pirtsi, meillähän on tuota ilta-itkua ollu koko Venlan elinajan. Ja se ON rasittavaa. Terkkari oli kovasti sitä mieltä, että liittyy siihen nukkumaanmenemiseen nimenomaan, ns. uni-itkua siis olis. Mua itseä eniten raivostuttaa koko ilta-itkuissa se, että Venla ei kelpuuta isänsä syliä, vaan mun on oltava paikalla, ja jos esim. MENEN SINNE RÖÖKILLE kesken iltahommien, niin V saattaa tyytyväisenä olla vähän aikaa isällään, mutta sitten hoksaa, että perkele, tässä kohtaa piti huutaa, ja se alkaa sit kuin salama kirkkaalta taivaalta, eikä lopu ennen kun on takas mun sylissä.

Ja joo joo, jos jota kuta alkaa v*tuttamaan tämä valitus, tätähän äitiys on, ja vauvat vaan joskus itkee iltasin, tiedetään, mutta on mulla oikeus jossakin purnata tästäKIN. Jokainen väsyy joskus.
 
Meillä siihen iltaitkuun ei vaikuta lainkaan se, kumpi iltamaitoa tai -velliä yrittää syöttää - sama tilanne. Ja myöskään se ei siis vaikuta, et antaiskin velliä maidon sijaan. Se on vaan niin rasittavaa kun joka ilta on se sama karmea huuto tiettyyn kellonaikaan vaikka mitä tekis :( ihmeellistä onkin vaan just se, miten se alkaa aina just samalla tietyllä hetkellä.. pitää vissiin yrittää vielä kerran jotenkin muuttaa iltarituaalien järjestystä, josko se auttais.

Sisulle :hug: mua ei ainakaan sun "purkautumiset" haittaa lainkaan, sitä vartenhan tämä palsta on että saa avautua, monesti se hiukan ainakin helpottaa :)

Sain sentään leivottua rahkakakkua, illalla pääsee maistelemaan sitä :)
 
Kuukauden Sara nauranu ääneen.. Ylikin muistaakseni.. Ryömii pari kymmentä senttiä etteenpäin ja pyörii ympyrää mahallaan. Selältä mahalleen ja toitepäin menee..

3kk iässä oli 6660 ja 62cm

Ero tuli meille.. Kahen lapsen yh:na nykyään mä täällä
 
kleopatralle :hug:
:hug: myös muille, kenellä on vaikeaa

olen luopunut soseista, joita alinalle aloittelin, eivät vaikuttaneet yöuniin mitenkään..
nyt olen tänään ja eilen herätellyt neitiä päiväunilta, jotta nukkuis yön paremmin, aika heikoin tuloksin toistaseks.. :snotty:

se vaan on NIIIN väsyttävää, kun alina herää yöllä 1½-2 tunnin välein syömään ja seurustelemaan, päivällä nukkuis putkeen jopa 6h! :headwall:

laitan alinan iltaisin vaan sänkyyn, nukahtaa itekseen, tutin joskus harvoin haluaa. pyrin laittamaan sänkyyn aina ennen kuin kauhee väsymysitkukohtaus alkaa, koska muuten sitä hyssyttelemistä kestää ainakin tunnin.

eipä mulla mitään positiivista ollut tälläkään kertaa.. :ashamed:
 
huonoista öistä meillä tais olla tällee pyöreesti arvioituna varmaan 2vko semmosia ihmeellisiä ähellysöitä.. nukkumaanmeno oli semmosta tuttishow'ta, ja Minja pyöri sängyssä levottomasti varmaan 4 ekaa tuntia yöunistaan. pari kertaa hän heräskin siinä puoliltaöin valvoakseen tunnin sängyssään (ei onneks hermostunu et ois tarvinnu nostaa pois). siis kiljuskeli siellä ihan onnessaan, rapsutteli lakanaa tms.. seurusteli :D joinain öinä oli 2 yösyöttöä normaalin yhden sijaan.. ja mä olin ihan et mistä voi johtua, ei ymmärrä!! ei ollu oppinu mitään uutta hetkeen, ei hampaita näkyvissä, tms..

mut sit viime yö oli taas ihan "outo". 20.45 nukkumaan, 5.25 halus tissiä, nukkui vielä 8.50 asti. :heart: enkä laittanu yöllä kertaakaan tuttia suuhun!! nytkin on nukkunu 19.30 saakka ihan levollisesti tuolla. uskaltaisko sitä tänään vaikka seksiä harrastaa ku tyttö ei heitä volttia jokaisesta lakanan kohahduksesta.. :LOL:

Talvis ja Minja pian 4kk :heart:
 
Kleolle :hug: ja voimia!

:D :D JIPII JIHUU!!! Pakko vähän tuulettaa, kun viime yö meni vähän paremmin!! Ensistäänkin, V meni illalla 20.30 nukkuu, ja ei tarvinnu sitä nukuttaa sen kummemmin, kerran tais herätä, ja kävin vaan antaa tutin ja jatko unia. 2 aikaan ähelsi jotain, käänsin kylelleen, pönkkäsin vähän selän takaa peitolla, laitoin tutin suuhun, ja pupun kainaloon, ja siihen taas nukahti. 5.30 heräsi, kun miehen herätys piippasi, nostin viereen, ja sit nukuttiin taas :heart: Herättiin 8 aikaan! Jospa nämä yöt kääntyis tästä taas parempaan suuntaan!
 
Kleolle minultakin :hug: ja jaksuja!

Juu.. meillä viime yö oli taas huonompi.. Meni jo 19.30 nukkuun kun jätti taas yhdet päikkärit nukkumatta. No arvasinkin jo etukäteen sen tietävän harmeja eli nukku tosi levottomasti ym.. ja joutu syöttäänki eka kerran jo 23.30 sit taas 3.30 ja kokonaan neiti heräskin jo 5 tietämillä |O Ekoja päikkyjä nukku 7 jälkeen reilu 30 minsaa ja nyt sit on vetäny 9.30- lähtien unia eli nyt jo lähes 2,5h.. No, hyvä sinänsä että edes nyt nukkuu, mut kun ei itse saa nukuttua enää niin väsy on vaan päällä :( no, pitää taas toivoa parempaa ens yötä.. ainakin neidille tulee tälle päivälle ne kolmet päikyt (joskin nuo ekat oli pikemminki yöunien jatkoa). Milloinhan meillä päästäis noista yösyötöistäkään eroon, pahempaan suuntaan vaan menee.. :/

No, sori taas.. nyt tuli varsinainen valitusvirsi täältä :ashamed: nyt vaan jurppii!

Jos alkais piristykseksi selata netistä talopakettien malleja ym.. haaveillaan okt-rakentamisesta ens vuonna.. tai pikemminki rakennuttamisesta, itse ei aiota siinä hirveesti olla mukana ku taustalla.. ei oo niin suurta ammattitaitoa et vois paljoa hommista itse tehdä.. eikä haluta uhrata meidän parisuhdettakaan rakennusprojektille :)
 
kleolle iso :hug:

puuroista joku kyseli. meillä konsta syö aamuin illoin puoli desiä sitä "hellää ensi puuroa" piltin vai minkä valmistamaa jossa riisiä ja päärynää.... ja opuoli purkkia hed.sosetta kans. ihan kaurahiutaleita ajattelin kokeilla jossain 5kk+ iässä... eli marraskuun puolessa välissä.

ruoka ajat meillä nyt hiukan vakiintuneet ja seuraavalla rytmillä mennään. aamulla klo9 1/2 dl riisi/päärynäpuuroa, 1/2 purkkia hed.sose ja 100ml tutteli.
klo 13 200 ml maissi velliä
klo 17 1purkki kasvis sose. (maissi,pottu, porkkana) ja 150 ml tutteli
klo 20.15-21.00 1/2dl riisipäärynä puuroa ja 1/2 purkkia hed.sose ja 200ml velliä. (nyt ajatellu ton ilta vellin muuttaa maidoksi kun on jo tota tuhtii siinä pohjalla.
yöllä syö kerran noin klo 3.

toisaalta ihan ok toi että syö vähempi koska mun olkapäät on jo finaalissa. ja meillä 4kk neuvola vasta 21pvä eli silloin jo 10pvä yli ja paino alkaa tasan varmasti 10 jollei jo 11
eli ihan äijän köriläs täällä. menossa toki jo 74 cm vaatteet ja mies juuri tänään totes että meinaatko ton bodyn venyttää päälle (oli lindexin 74 cm :D ) meillä taitaa siis jälleen olla ison sorttinen mies....

meillä ollaan syysloman kunniaksi nuhassa. kaksi pienintä on räkäroikkujia. yöt onneksi vielä menee suht hyvin ja ei konstakaan häiriintynyt vaikka päätä kohoteltiin tyynyllä kesken unien....

muuten on ollut varsinpätkinäisiä öitä kun kädet ja jalat on oitis pystyssä kun hiukankin havahtuu... eli meillä liikkumaan oppimminen siis kääntyminen on häirinnyt öitä. konsta tosin melkein jo istuu... eilen könötti vahingossa ainakin 15 s ennen kuin alkoi nojailla mun jalkaan uudestaan.

tinni ja jätti konsta
 
ostakaapa seuraava opus: Elisabeth Pantley "Pehmeä matka höyhensaarille"

kumoaa mm. sen että jos vauvan tankkaa illalla täyteen kiinteitä, niin nukkuisi paremmin sekä sen että jos vetkuttaa nukkumaan menoa sillä verukkeella että nukkuisi aamulla pitempään...plus sisältää paljon paljon muutakin mielenkiintoista faktaa vauvan unesta. Suosittelen tuota opusta kaikille niillekin joiden vauvan nukkuu hyvin, sillä sisältää tosiaan hyvää ja tärkeää tietoa. Lisäksi voin suositella myös William & Martha Sears "Kiintymysvanhemmuuden kirja". Varsinkin jälkimmäinen opus aiheutti sen että uskaltaa todella luottaa omiin vaistoihin vauvan hoidossa ja luottamaan itseensä. Rentoutti ainakin minua ensikertalaisena. Lisäksi sisältää todella mielenkiintoista tietoa vauvojen kehityksestä yms yms

Itse vastustan kaikkea "vauvakoulutusta" - siis että neuvoja pukkaa kaikkialta miten pitäisi tehdä ja hoitaa omaa vauvaa. Muita oppaita ei ole tarvinukkaan selata eikä edes ketään kuunnella näiden jälkeen =)
 
Miten ja missä teillä vauvat nukahtaa? Meillä kun prinsessa Alisa(tuntee herneenkin patjan läpi),suostuu nukahtaan vain ja ainoostaan syliin(päivällä tietty vaunuihin),ei puhettakaan,et sänkyyn nukahtas..höps,höps...ja vielä yksin...never...nyt tänään neiti sitten nukahti mun syliin,vein sänkyyn,ni huuto pääsi...21/2h meillä oli sänkyyn-syliin rumbaa...ukon kans saatiin kaamee tappelu aikaan,se kun ilmoitti et hänkin vois nukuttaa tytön,mut hän ei suostu kantaan ja hyssytteleen...jep jep...mä olen kuulemma opettanu...karjuin sille et oisit opettanu ite sen sitten sänkyyn nukahtaan,mut eipä ole herraa näkynyt nukuttamassa...juupa juu,hyvin kehittävä keskustelu oli :LOL: vedin jo anopinkin siihen,kun sekin paasaa kaikesta,et syytä itseäs,itse olet opettanut...siihen älähdin viimeksi jo,et miks aina kaikki on äidin syytä,miks isässä(eli sen pojassa)ei ole koskaan mitään vikaa...Vittu,et vituttaa tällä hetkellä kaikki...ja minusta kun kehkeytyy sit marttyyri sit kun ärsyynnyn tarpeeksi...ukko sanoi,et laita vaunuun,hän hyssyttää...joo,ei tarvi,ei ole ennenkään näkynyt ni ei tarvi auttaa nytkään..Koko päivän olen ollut kuin perseelle ammuttu karhu,kun erehdyin tekeen kunnon siivouksen(pölyt,lattiat,imurit),ni sain itteni ni raivoon siinnä ja kun ei ole ollut koko päivänä yhtään omaa rauhaa hetkeäkään...koko ajan jotain,ja marttyyri oli vauhdissa...saan yksinkin tehtyä...(miten niin alkamassa naisten vaivat :LOL: )

Näillä mietteillä tämä akka lähtee unten maille ja toivoo nousevansa aamulla oikealla jalalla ylös... :wave:
 
Huomenta.

Ryhis: Joo semmosta se on täälläki välillä kun vauva vaan karjuu illalla eikä suostu millään nukkumispuuhiin. :hug:

Eilen ukko laitto tytön vaan sänkyyn, oli vieressä tovin ja sinne nukahti tyttö ja olinkin vähä ihmeissäni, et joko se nukahti ilman iltahuutoja?! Harvinaista herkkua.
Nooh, tänä aamuna onkin sitten karjuttu senkin eestä...Tyttö heräs ennen kuutta ja samantien alko huuto ja ei auttanut maito eikä syli. Annoin sitten supon ja hytkytin vaunuja niin, että nukahti uudelleen. En tiiä onko hampaita sitten tulossa vai johtuuko tällä viikolla annetusta rokotteesta nuo itkut. Ootteko kuinka herkästi antaneet suppoa tai muuta vastaavaa lääkettä? Itse annoin nyt toista kertaa, kun neuvolassa suositteli hommaamaan supot just tuon rokotteen sivuvaikutusten takia.

Mapitus ja tyttöntyllerö 3,5 kk
 
Mapitus : hih,juu,aamulla meinas naurattaa tuo mun eilinen tunteenpurkaus :D mut taidan kuitenkin vetästä pienet mykkikset ukolle :LOL: mä olen antanut nestemäistä panadolia 3ml nyt kahtena kertana kun on annettu se pneumakokki mikälie rokote.Alisa saa siitä karmeet iltahuudot ja panadolista on löytynyt apu...mä olen kerran elämässäni laittanu siskontytölle supon,ja sen jälkeen en ole suppoihin koskenu...se suli mun sormille :LOL:

Meillä kans neiti päätti herätä klo 05.08...hain maidon,neiti ei nukahtanutkaan uudelleen,kalkatus kävi ja mä sitten klo 6.15 alisalle juttelin et noustaan me ,että sisko saa nukkua vielä hetken(herätyskello ois soinu klo 06.45,pitäs lailla kieltää klo 8 meno kouluun :kieh: ),ni kappas,alisa nukahti sillä samalla silmäyksellä...kiva,kiva...mä olin virkkuna kuin peipponen ja yks sippas,vaik juttelin sille...oli aika julmaa neiti sitten herättää seiskalta ylös.et lähtään viemään tyttö kouluun kaheksaksi...

Nyt sitten nukuttaa aivan törkeenä,mut en osaa nukkua ja tekis mieli alkaan kutomaan...

Mäkin muuten aloitin sitten puuron Alisalle.Muksun banaanipuurolla kun luki että mieto ensi puuro...ei ole masua vääntänyt...

Nyt värkkäileen,päivän jatkoja kaikille...
 
Lohduttavaa kuulla muidenkin vauvojen "nukkumisitkuista", vaikka ei se kivaa tietenkään ole :( Meillä oli viimeyökin yhtä helvettiä; luulin jo, että itkut olis vähentyneet kun sain tytön nukahtamaan sänkyynsä yheksältä, mutta eipä tietenkään. Puoliltaöin alkoi taas kitinä, huuto ja ähellys ja sitä kesti aamuun asti. En edes jaksanut laskea kuinka monta kertaa yritin tunkea tuttia suuhun. Ja sit mua ärsyttää, kun "jouduin"ottamaan likan taas viereen, kun en jaksanut nousta koko ajan hyssyttelemään. Siis, eihän siinä muuten mitään ole, mutta toivoisin, että tyttö oppisi nukkumaan yön omassa sängyssään ja sitten aamulla olisi kiva nukkua parisen tuntia vierekkäin. Vierekkäin nukkumisessa on sekin "ongelma", että Iida potkii ja pyörii kauheesti... Mies on jo ajat sitten luovuttanut sängyn meille tai saattaa se yrittää vähän aikaa nukkua samassa sängyssä, mutta ekan ininän jälkeen menee olkkariin.

Ryhis: mä niin tiedän ton marttyyrifiiliksen :LOL: Just eilen sain riidan aikaseksi siitä, että mies teki "akkojen hommia" elikkä ruuan laiton ohella katsoi lasta, että mä sain levätä. No siellä olkkarissa maatessani kuuntelin aikani sitä lapselle valittamista kuinka iskä on nyt niin väsynyt ja ruokaakin pitää laittaa ja plaa plaaa; sitten mulla palo kiinni. V***u jos sanotaan, että lepää nyt niin silti joutuu kuuntelee paskanjauhantaa ukolta!!!Siinä sitten tuli sanottua pahasti puolin ja toisin ja mökötystä jatkuu mun puolelta edelleen. Tää on niin tätä.

Mapitus: mä annoin tytölle myös nestemäistä panadolia 3 ml kahtena iltana, kun tuntui nuhaiselta. Lääkäri epäili, että nuhaisuus saattaa johtua viime viikolla annetusta rotarokotteesta. Ja se sano myös, että yöitkuihin voi vaikuttaa uusien taitojen oppiminen ja siltä se vähän vaikuttaa, kun uni on niin levotonta ja tytö yrittää kääntyillä unissaankin.

Ja sitten siitä raskaudesta elikkäs kävin neuvolan lääkärillä, joka ultrasi sellasella vanhanaikaisella laitteella. Näytöllä näkyi pieni mytty ja sydämen syke :heart: MUTTA sikiön koko ei vastannut viikkoa 9, mikä se olisi menkoista laskettuna. Mäkin tosin epäilin alusta alkaen, etten olisi vielä niin pitkällä, kun se raskaustestikin näytti plussaa myöhään. No, mua nyt vähän hämää kun lekuri ei saanut otettua mittoja siitä mytystä vaan sain uuden ajan kahen viikon päähän. Tosin se sanoi, että laite on niin vanhanaikanen, että sen takia on vaikea saada mittoja niin pienestä...Mutta kyllä vuosi sitten saatiin mitat Iidastakin, vaikka viikot oli vasta 8+3. Nyt oli toinen lääkäri kylläkin. No joo, yritän olla stressailematta tästä asiasta ja keskittyä tähän hetkeen :) helpotus oli kuitenkin se, että syke näkyi ja vaan YKSI syke :LOL:

Iituska ja Iida 4 kk
 
Iituskalle onnitteluja nyt sitten "oikeasti", kun raskaus on jo ultrassakin todettu alkaneeksi! :hug: :flower:

Voi itku! Nukkuuko kaikilla vauvat omassa sängyssä? Meillä oli taas ilta ihan hirveetä karjumista ja kiljumista, ja sain Venlan rauhoitettua vasta kainaloon meidän sänkyyn. Arvatkaapa vaan, oliko sit suuri kiusaus jättää se siihen nukkumaan... :ashamed: Mietin vaan, että miten sitä jos sen nyt opettaa viereen nukkumaan, niin a ) miten käy meidän seksielämän (oma sänky paras sänky ;) ), ja b ) saako Venlaa koskaan sit omaan sänkyyn nukkmaan...? Tämmöstä nukkumisasiaa pohtii hän. LÄhtee kaffen keittoon, että pysyy hereillä :wave:
 
4kk neuvolassa käyty ja mitat olivat: 7338g ja 65,3cm. Kääntynyt on mahalleen jo kuukauden päivät ja kovasti yrittää eteenpäin. Eilen neuvolassa terkka houkutteli lelun avulla pyörimään navan ympäri ja niin sitä vaan mentiin, arvtkaa olinko äimänä vieressä :eek: Oisko sitten tästä johtuen viime yö ollut niin katkonainen, hirveä peuhaus sängyssään koko yön, mies otti väliin nukkumaan 6 aikaan että sais ees vähän nukuttua ennen töihin lähtöä.
Nukkumisesta meillä nukutaan omassa sängyssä pääosin, aamulla otetaan viereen köllimään ja silloin kun mies lähtee töihin ja me jäädään vielä nukkumaan. Ukkeli nukahtaa omaan sänkyyn 5 - 10min silittelyn jälkeen illalla ja herää sen yhden kerran syömään 4 maissa, paitsi nyt on ollut noita levottomia öitä uusien taitojen myötä. Päivällä nukutaan 3-3 1/2 päikkärit vaunuissa ulkona, joka päivä tasan 11 maissa simmahtaa. Sit nukkuu vielä parit lyhyemmät päikkärit sitterissä illan aikana ja 20-21 yöunille, aamu alkaa 8-9. Lakin tuossa yhtenä päivänä että nukkuu noin 17h päivässä, onkohan tuo liikaa? Joskus tosin vähemmänkin mutta sitten ollaan kärttykurttuja.

Topoca ja Max 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vifslan:
Heippa! Saako tällainen "myöhäisherännäinen" mammakin liittyä seuraan palstailemaan? 3.6. syntyi pieni Onni-poika, esikoinen siis, joka on iso jätkä jo: 4kk neukkulassa 68cm ja n. 8kg. :) Aiemmin en ole oikein saanut aikaiseksi kirjautua Kaksplussaan kirjoittelemaan, sillä odotusaikana paahdoin täysillä opintoja eteenpäin ja synnytyksen jälkeen oli 3 kuukautta kärsimystä pojan koliikin takia ja suunnilleen saman ajan tuskailin myös imetyksen kanssa. Siitä myöhemmin lisää tai sitten ei, lyhyesti todettakoon vain että pikkuvauva-aika oli rankkaa. Nyt poika on hymyilevä, soseita reippaasti syövä, kohtuuhyvin nukkuva ja muutenkin ainakin alkukuukausiin verrattuna todella helppo tapaus. Ja äitiys on vihdoinkin ihanaa. :)
Saa toki liittyä joukkoon. Kirjoitellaan nykyään kuulumisia jo uudessa pinossa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1544218,100

 

Yhteistyössä