*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HS älä hätäile, en mä ainakaan oo sua jättämässä :D karsea uni :D
peppi no ohhoh :eek: mut toisaalta, luota itseesi, kyllä se vauva sieltä tulee, ja sairaalassa on osaavat kätilöt ihan varmasti. kyllä tuollaisesta silti voi vähän närkästyä (vähän enemmännkin ) aika ihme lääkäri.
BV en tiedä oletko kokeillut mutta koeta ottaa esikoinen aina vierreen lukemaan kun imetät, näin esikoinen pääsee osalliseksi vauvan hetkiä myös, ja kaikki mahdollinen liikenevä aika on myös uhrauttava sille esikoiselle. muistan miten rankkaa oli kun kakkonen syntyi mut se helpottaa jonkin ajan päästä kun se syöminen rauhottuu ja maidon tilaus loppuu.
 
:wave: Täällä vielä yhdessä paketissa. Illalla ja yöllä suppaili jonkun verran, mutta ei niin paljon, että olis pitäny lähteä synnärille. Puolilta öin tuli pari NIIIIIIN kipeetä supistusta, että jo laskin väliä, mutta nepä sitten loppu lyhyeen. Ja elkää nyt intoilko tästä vielä, voihan olla, että tää menee vaikka yliaikaseksikin, jos ei supistele. En kyllä jaksa uskoa sitä, mutta katsotaan nyt. Minni liikku koko yön aikalailla, ja mä en sit ole nukkunu yhtään, eli taidan lähtee torkuille nyt, kun tyttökin on päikässä päivän.
Sairaalakassi on pakattuna ihan valmiiksi, ja mieskin eilen opiskeli neuvolan laput läpi, että mistä ovesta mennään sisälle jne (oys on ärsyttävän iso paikka ).
Palaillaan...
Sisu ja Minni 37+0 :heart:
POKSPOKS!!
 
huomenta!

eilen tuli käytyä neuvolassa, kaikki oli ok.
paino 780g/vko
rr 110/64
pissa puhdas
turvotus -
sf 32,5
1 rt
syke 140-155

nyt oli vaavi vihdoin kääntäny ittensä rt:n. kovin on silti vielä korkeella kätilön mukaan. vauva on edelleen tosi aktiivinen, mut ei enää potki niin paljoa, enemmän möyryää vaan.. taitaa olla tila vähissä.

tulipas nukuttua yö taas hyvin :kieh: puol 2 nukahdin ja 3.lta vessaan (en ymmärrä) ja ylös nousin puol 7. ja sitte oon kiukkunen illalla, ku on niin väsy.. mies reppana joutuu kestämään!

huomasin äsken, että oon jo äitiyslomalla!! miten se niin yllättäen tuli?! :eek:
pakkasin sairaalakassin varmuuden varoiks jo valmiiksi. ihan sen takia, kun täällä on jo niin paljon synnyttäneitä.. alko jo jännittämään! :D vaikka ei mulla ole kyllä mitään tuntemuksia ollu, ei edes niitä harj.suppareita.

mihan & pallo 35+2

ainii.. mulla se synnytystapa-arvio on 25. pvä eli viikoilla 36+5
 
Inhottaa itsellä olla "iloinen" siitä, ku lapset on pois... :ashamed: Tulee sellanen huono äiti -fiilis. Vaikka ne nuin isoja onki, ettei silleen tarvi enää tekemistä keksiä tai perässä juosta.

Muutenki täällä silleen paskat fiilikset, ku tää "treffikaveri" mikä tässä on 3 kk pyöriny, halus "eron" vaikka ei virallisesti mitenkään yksissä oltu.. Tästä 3kk nukku muualla ku mun vieressä vissiin 5 yötä, on vähä haikee olo.. Eipä tää tilanne mihin hää tuli oo/ollu muutenkaan mitenkään helppo, mut kerkeshän tuossa ajassa jo vähä ihastua. Nyt pitää vaan sit keskittyä tuohon Turon tulemiseen! :D
Harvaa vaan jätetään raskauden aikana, mut on nyt sit 2 tän raskauden aikana jätetty! :LOL:
Osaan kyllä nauraa itselleni, et ei tuo hymiö oo vitsi.. Mä oon jo iso tyttö ja selviän kyllä! :D

Kyllä meki täältä joskus synnyttään lähetään, ei sinne oo kukaan vissiin sisään jääny.. Mun tuurilla kuiten sit käynnistellään ku viikkoja on 42+6.. :whistle: Et jos Jussiksi ois jo kotona!

Mainitsiko joku täällä jo sellasista "hermojutuista", et menee jalat alta ku vauva liikkuu?! Mulla on nyt aamusta ku oon täällä touhunnu tullu kumpaanki jalkaan sellanen, muutamaan otteeseen.. Siis tuolta ylhäältä jotenki puristaa ( reiden yläosasta) ja polvi notkahtaa.. Se on tullu vaan sillon ku vauva on kunnolla möyriny.. Ei tunnu takapuolessa tai selässä ollenkaan, eli ei oo iskiasvaivaa.. En toki oo kaatunu, tai ei se kipeetä käy mut sellanen kätevä olo tulee.. :D ( vitsi, ku oon hyvä selittään!)

Mut nyt lähtee bussi kaupungiin, sommoro! :wave:
 
HelloShitty
tsemppiä sinne Sisu ja peukutuksia että alkaa supparoida kunnolla. :hug:

täällä kyllä jomottaa kivasti kun kävelee mutta ei tarpeeks että jaksais innostua. pitäis varmaan lähteä kunnon hikilenkille. yeah right! mä en usko että tosta noin vaan voi saada jollain poppakonsteilla synnytys alkuun. ei auta muu ku oottaa vaan.

kauheeta vaan kun mulla on nälkä kasvanu ihan kamalasti! eilen mättäsin vaan koko illan. niin ja nukuin. hyvät elämäntavat kunniaan! B)

mä toivon kans että paino lähtee hyvin tippumaan synnytyksen jälkeen. nyt tullu melkein 20kg tähän asti. voi elämä!!!!! ja toivottavasti imetys onnistuu kans. ei ikinä tiiä vaikka maitoa tulis kivasti mutta kun vauvakin pitäis saada innostumaan tissistä. :whistle:

mua kyllä kans huolestuttaa ihan vähäsen miten toi kolmonen suhtautuu tähän muutokseen. sen verran saanu olla huomion keskipisteessä että en usko että kovin helposti jakaa sen paikan. vielä kun lisää siihen itsepäisyys ja temperamentti niin bueno! :kieh: onneks toi on niin isin tyttö etten usko että tulee roikkuu 24/7 mun lahkeissa. harmi vana kun ukollahan ei oo sitä lomaa.

ai niin ja eilen mua alkoi jo oottaa sitä laitosaikaa ja ruokaa...apua...mitä voi olla enemmän luksusta kun astua valmiiseen pöytään? ja piste iin päälle; vaan 1 lapsi vahdittavana. :D kummasti toi polisynnytys ei houkuttelee enää kovin paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
HS ja Lisbet kyllä teillekin voi tulla lähtö ihan koska vaan :saint:
niin...viiden viikon päästä. :kieh: B)
Eikun ihan oikeasti :D
Silloin kun multa meni pe vedet,olin juuri hetkeä aiemmin kirjoittanut toukokuisiin,ettei mulla ollut mitään tuntemuksia vaikka olin siivoillut päivän jne.
Ja sitten kun nousin penkiltä,niin johan alkoi lorina :whistle: Ja supistelut alkoivat vasta sitten synnärillä.

umayya pitääpä kaivaa noi kirjat kaapista :D Ja onneksi tää vaihe on vain väliaikaista

Sisu kyllä mä luulen että sulle viikon sisään lähtö tulee ;)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
HS ja Lisbet kyllä teillekin voi tulla lähtö ihan koska vaan :saint:
niin...viiden viikon päästä. :kieh: B)
Eikun ihan oikeasti :D
Silloin kun multa meni pe vedet,olin juuri hetkeä aiemmin kirjoittanut toukokuisiin,ettei mulla ollut mitään tuntemuksia vaikka olin siivoillut päivän jne.
Ja sitten kun nousin penkiltä,niin johan alkoi lorina :whistle: Ja supistelut alkoivat vasta sitten synnärillä.
mä en vaan jaksa uskoa että tääkään synnytys alkais vesien menolla. harmi. ois kiva kokea sitäkin. olo on varmasti tää :eek: :eek: :eek: !
 
Kotona ollaan. :) Supistelut rauhoittuivat ja yöllä heräsin viiteen kipeään suppariin, mutta ei sen kummempaa. Kohdunsuulla kyllä välillä tuikkii tai vihlaisee, mistä nyt en osaa päätellä mitään.. Jos tänää supistelee kipeästi ja säännöllisesti ajattelin että soittelen pitääkö käydä tarkistuttamassa tilannetta.

Ei tämän vauvan kyllä ihan vielä pitäisi maailmaan ehkä tulla. Eilen lueskelin netistä juttuja 34viikolla syntyneistä vauvoista ja kuitenkin aika monella oli ollut jotakin pientä vaivaa keskosuudesta johtuen. Monella ei muita ongelmia kuin se syöminen.. Varminta olisi kyllä vielä siis kasvaa masussa vielä muutama viikko. Ensi viikolla aion kyllä järjestää esikoisen synttäritkin ja ajattelin vauvan syntyvän vasta sen jälkeen.. ;)

Sisulla on paljon paremmat viikot kyllä synnyttää pieni! Kyllä se pieni varmasti aika pian tulee teille.. Ja HS kyllä minä ainakin luulen, että kunnon "hikilenkillä" voi saada jotakin tapahtumaan vauvan syntymisen edistämiseksi.. Tai sitten minulla on ollut aikaisemmissa synnytyksissä jokin ihmeellinen tieto siitä, että vauvat ovat syntymässä. ;) Toisen synnytyksen alkamisen edellä kävin reippailla kävelylenkeillä synnytystä ennen ja jatkoin matkaa hammasta purren kun supistus alkoi. Voihan kyseessä ehkä olla joku ihmeellinen vaistokin, mutta pistän enemmän noiden kävelylenkkien piikkiin kyllä.. :)

Huomenna olisi miehellä tenttireissu Tampereelle ja tässä nyt sitten arvotaan sitä, pitäisikö se jättää väliin vai ei.. Alunperin ajattelin lähteä matkaseuraksi ja käyttää tytöt delfinaariossa, mutta se nyt ainakin jää varmasti väliin. :D

-maranooka & prinsessa 34+1- :wave:
 
valvoin sitte taas 3 asti supistusten takia mut eipä ne siitä sit kunnolla kipeiksi yltyneet, ja kun heräsin aamulla niin heti taas jatkuu toi menkkakipu mitä oli eilenki koko päivän et saa nähdä supisteleeko kohta taas :/

noppispoppis & toukkis 35+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onkohan se Sisu lähteny jo? ja maranooka? :heart:
juu..menkää vaan ihmeessä kaikki muutkin samalla. :kieh: :D
Ihana "ei mitenkään suurella katkeruudella"-höystetty teksti :LOL: :LOL: :LOL:
juu en oo katkera en. istun täällä ja paisun ja paisun ja muut saa vauvoja.
:kieh: :saint: onnea ja tsemppiä teille jotka ootte synnyttämään lähössä! :attn: :hug:

HS ja POKS, täysiaikainen Jools rv 37+0 :heart:

Mä voisin myös liittyä tähän katkeruus kerhoon
:wave: Eniten mua ottaa päähän sukulaisten kommentit. Miehen sisko on sellainen että esikoinen on ainoastaan syntyny laskettuna päivänä, kaikki muut viikkoja aikasemmin!!! Byäääh. ja mä tykkään hautoa :kieh:
Ei sillä, mulla nyt on toi käynnistysaika tiedossa, mut vissiin pitäis tehdä jotain tosi extremeä et keho ees jotenki ilmoittais et on tietoinen synnytyksen lähestymisestä :whistle:
Eilen kyl oli tosi huono olla, rasittava olo. mut ei silti sellanen et ois voinu alkaa pohdiskelee et olisko nää jo suppareita jne |O

torstai on siivousta täynnä :headwall: jos ottais urheilun kannalta ja siivois hiki päässä???

ls ja 36+3
 
Onnea Äitiys ja Onni :flower: ! Meinaa ite alkaa malttamattomaksi tulokkaan suhteen kun tuo poksuminen on monella jo käynnissä ... Joo, 6 viikkoa vielä + ylimenevät päivät... |O ... Nyt lisäks hiukan murhetta, kun meidän vanha höntti eli 14v lähes-bordercollie taitaa olla lähdössä paremmille paimennusmaille :( ... Jos ei tän päivän aikana olo sillä parane, niin joudutaan heittää hyvästit illalla... :'( Tulee kamala ikävä tota koiraa!!!
 
Ensimmäistä kertaa kirjoittelen täällä kaksplussan sivuilla =)
Esikoista odotellaan ja tänään alkoi sitten virallisesti äippäloma :) Laskettuaika on juhannusaattona, eli 19.6.

Mietin tuossa, kun parina päivänä on tuntunut yksi todella lyhytkestoinen vihlaisu kohdunsuulla. Mitä se on?
Meinaa jo vähän rueta jännittämään, kun ei olis enää pitkä aika. Mutta saisi kyllä vielä pysyä tuolla masussa jonkun aikaa :) Kuun lopussa olisi vasta synnytystapa-arviointi. Tuntuu, että viime ultrasta on huisin pitkä aika, ja ei malttais odottaa, että näkisi pienokaisen =)

terveiset täältä tuulisesta savosta
sunshine 34+6
 
Taa
Moi!

Tervetuloa sunshine25 tänne kesäkuisten joukkoon!

Tsemppiä kaikille, jotka meinaa ne vauvansa lähipäivinä häätää yksiöistä.

Neuvolakuulumisia
tältä päivältä: verenpaineet ja pissa ok, sykkeet 160 (tais olla jumppatuokio meneillään), PT!!!!!!! Prkl sentään! On sitten luultavimmin mennyt kääntymään perätarjontaan. Ois terkka laittanut mut ultraan ellei ens viikolla ois sitä synnytystapa-arvioo. PT jos pysyy niin mä en halua riskeerata mitään yrittämällä alatiesynnytystä. Harmittaa vaan ihan pirusti, jos sectioon mennään. Olin jotenkin asennoitunu siihen, että saa yrittää alakautta. Mua ottaa nyt niin lujaa päähän! Vielä 5 päivää pitäis odottaa sitä tays-käyntiä, että saa varmuuden vauvan tarjonnasta ja vähän tietoa jatkosta. Yritetäänkö kääntää, pakottaako ne yrittämään alatiesynnytystä vai antavatko sectioajan? Eikös suunnitellut sectiot kuitenkin tehdä ennen laskettua aikaa? Varsinkin, kun esikoinen syntyi 39+3.

Taa ja sykerö 37+1
 
isot tsemppihalit maranookalle ja sisulle

hs tarvitsee myös ketutuksen poisto :hug:

tänään on ollu meillä siivous päivä. siis mulla on pakko olla yksi päivä viikossa siivous päivä, ihan vain siitä syystä että muuten meillä ei siivottaisi ollenkaan :LOL: välillä tulee mieleen että olenko tosiaan 30v kun pitää oikein päivä päättää milloin siivotaan. toisaalta myös tuolle esikolle "rytmittävä" päivä kun aamulla siivotaan ja sitten on kerho ja isin kotiintuloäiväkin osuu tälle torstaille. tosin nyt ollu tän viikon saikulla.

ensiviikolla on sit vikat kerhot yms. ja alkaa meilläkin kesäloma... tai siis esikolla. eihän mulla tää miksikään muutu...

huomenna tiedossa "juoksupäivä" aamulla tyksiin sokeri/koko/käynnistys kontrolliin ja toivoisin että jo käynnistys ajan varaisivat.... ei tää täältä itellään osaa ulos tulla ja tuntuu että on nyt jo ihan riittävän suuri bebe. sitten 3h tyks reisssun jälkeen on kakkosen 2v neuvola ja siitä pari tuntii ni pääsen tästä kuontalosta eroon eli leikkaus aika parturiin. meinasi aika mennä myöhäseen kun olisin viellä värinkin halunnu ja vasta loppukuuksi niin pitkiä akoja joten nyt täytyy toivoo että pperjantaina tulis selvyyttä tuohonkin ni ei tarttis ihan tarhapöllö olla sitte ristiäisissä...

juups eipä tässä muuta.... ai niin noita "sukkapuikkofiiliksiä" tuolla alhaalla on kyllä aika aajoin ja illalla kun sohvalla köllää pitemmin ei meinaa ylös päästä kun juimii ala selkä....
onneksi kävin hakee sen canestenin viime viikonloppuna ni nyt ei kyyl enää kutia ja vuotokin jälleen normalisoitunut.

tinni ja ryyni (poks kävi jo eilen eli olisko?) 36+1
 
Olenko mä ainoa joka ei aio tehdä ruokaa pakkaseen, ei tehdä suursiivousta eikä mitään muutakaan ihmeellistä ennen vauvan syntymää?? vauvan tavaratkin saan kai just ja just laitettua :snotty:

Mulla on joku hitonmoinen "ei hotsita" kausi menossa. ei vaan huvita mikään. Voisin olla, maata sohvalla ja odottaa vaikka sitä käynnistyspäivää. Vois vaan syödä karkkia ja kattoa telkkaria. Kun ei huvita vielä tuota ruokaakaan syödä. herkut kyllä maistuis, edelleen.

Tän päivän siivoilutkin on ollu sellasta pakkopullaa ettei tosikaan. Ja silti on pakko siivota, pestä pyykkiä ja tiskiä ettei kaikki räjähdä käsiin :/ Lapsista saadaan lyhyt hengähdystauko viikonloppuna, ovat la-su mummilassa. olen kyl ollu niin ärsyyntyny ja kakaramainen äiti minäki viime aikoina :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Olenko mä ainoa joka ei aio tehdä ruokaa pakkaseen, ei tehdä suursiivousta eikä mitään muutakaan ihmeellistä ennen vauvan syntymää?? vauvan tavaratkin saan kai just ja just laitettua :snotty:

Mulla on joku hitonmoinen "ei hotsita" kausi menossa. ei vaan huvita mikään. Voisin olla, maata sohvalla ja odottaa vaikka sitä käynnistyspäivää. Vois vaan syödä karkkia ja kattoa telkkaria. Kun ei huvita vielä tuota ruokaakaan syödä. herkut kyllä maistuis, edelleen.

Tän päivän siivoilutkin on ollu sellasta pakkopullaa ettei tosikaan. Ja silti on pakko siivota, pestä pyykkiä ja tiskiä ettei kaikki räjähdä käsiin :/ Lapsista saadaan lyhyt hengähdystauko viikonloppuna, ovat la-su mummilassa. olen kyl ollu niin ärsyyntyny ja kakaramainen äiti minäki viime aikoina :ashamed:

Ei täälläkään kyllä mitään suursiivousta ole tiedossa. Ikkunat kyllä varmasti kesäkuun alussa koitan pestä koneella vauvan tai mahan kera, jotta niistä näkee paremmin läpi. Asutaan ihan tien vieressä ja parkkipaikat ovat hiekkaa, joten pöllyää ihan kiitettävästi ikkunoihin.. Ihan peruskunnossa koitetaan koti muuten pitää. :)

Minäkin olen koko aamun suunnitellut vähän järjesteleväni lasten huonetta kun esikoisella on ihan hurjana allergiat nyt päällä.. Pölyjä (ja siitepölyä sen päälle) on varmasti turhan paljon kertynyt tuonne tyttöjen valtakuntaan kun itse pääosin siivoavat huoneensa. Viime yönä niiskutti sängyssään niin paljon, että piti ottaa meidän makkariin nukkumaan ja niiskutus kyllä vähenikin aika paljon. Kun vain jaksaisi siistiä vähän...

Äsken taas puolen tunnin ajan suppaili kun piirtelin ja askartelin esikoisen synttärikutsuja.. Ja kohdunsuulla tuntui aika kipeitä vihlaisuja. Telkkarin ääreen siirryttyäni loppuivat kyllä enimmäkseen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunshine25:
Mitä ne vihlasut kohdunsuulla meinaa?

t. tietämätön :)
MOI! Ja tervetuloa kesäkuisiin minunkin puolesta! :wave: :flower:

Ne vihlasut kohdunsuulla on ns. sukkapuikkosupistuksia (plussan nimitys niille ), ja ne on käyny mulle vasta tässä raskaudessa tutuiksi. Kysyin lääkäriltä niistä, ja se sano, ett ihan ne on oikeita supistuksia, ja että joillakin jo pelkästään ne voi avata paikkoja, mutta sitten synnytyssupparit on kyllä ihan reilusti kovempia, ja siinä sit koko kohtu supistelee, ja tiukkaan.

LS, ei mitään ruokia eikä siivouksia enää!! :wave: Ruokaa saa kaupasta, ja jos jota kuta (esim. anoppia ) häiritsee sotkut, niin saa tulla siivoomaan meille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja sunshine25:
Mitä ne vihlasut kohdunsuulla meinaa?

t. tietämätön :)
MOI! Ja tervetuloa kesäkuisiin minunkin puolesta! :wave: :flower:

Ne vihlasut kohdunsuulla on ns. sukkapuikkosupistuksia (plussan nimitys niille ), ja ne on käyny mulle vasta tässä raskaudessa tutuiksi. Kysyin lääkäriltä niistä, ja se sano, ett ihan ne on oikeita supistuksia, ja että joillakin jo pelkästään ne voi avata paikkoja, mutta sitten synnytyssupparit on kyllä ihan reilusti kovempia, ja siinä sit koko kohtu supistelee, ja tiukkaan.
Ai nekin on supistuksia. :eek: Pitääkin sitten nekin kai ottaa näiden "semikipeiden" supistusten kanssa jo hiukan tosissaan..

Ja tervetuloa sunshine25 myös osallistumaan loppumetreille kanssamme! :)
 
Onko ne sukkapuikkopistokset ihan todella kans supistuksia!?? Mulla nimittäin niitä on pari päivää ollu ja paljon,kun olen enemmän ollu liikkeellä.... Muutenkin supistelee kovasti. Vielä pitäis tytön pysyä kuitenkin masussa Lähes 5 vkoa.

Huolestunut Serafine ja pistelevä Ella 34+2
 

Yhteistyössä