*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Teretulemast sunshine! Ja äitys ja onni, ONNEAONNEA :flower:

Sisulle ja maranookalle tsemppiä, jänniä aikoja teillä, edelleen!


Ei täälläkään mitään suursiivouksia, sellasta perussiivousta ja paikkojen kunnossapitoa. Vai mitä sillä tarkoitetaan, sillä suursiivouksella :D? Oon mä kaikenmaailman (ihme) kampetta vieny varastoon, sillain oon saanu kaappeihin noita lattialla lojuneita romppeita. ja joo, ne isännän kamppeet tuolta pikkuhuoneen lattialta lähti eilen varastoon. Hieman se katteli pitkään töistä tullessaan :LOL: Kävi vielä tsekkaamassa, etten ollu vaan laittanu mitään roskiin. Eilen saatiin illalla vihdoin ja viimein koottua lipastoa ja mä lajittelin vauvan vaatteet ja tänään sit alotin niitten pesemisen.

En muutenkaan oo koskaan ollu mikään talousihme, joten ne leipomiset ja ruuanlaitot pakastimeen jää...saahan sitä evästä ja niitä leipomuksia kaupastakin sit jos/kun tarttee. Siskorakas auttaa varmaan sit. Meillä kun ei muutenkaan oikeen koskaan käy vieraita (asutaan sen verran"kaukana" ) niin en todellakaan halua mitään kansainvaellusta tänne tuon pienenkään takia sitten.

Himpsu ja myös sukkapuikkoileva Kyytiläinen :) 35+1
 
nyt on ensimmäiset raskausarvet tullu mahaan!! :$ luulin ettei niitä tuliskaan..

ja vaavi potkii poikittain, yrittää visiin tulla kyljestä läpi :p

siivoilin muutaman tunnin ja nyt sit panadolia selkäsärkyyn.. eikö sitä ikinä opi? :ashamed:
meillä on vauvan pinnasänky viel mun vanhempien luona, kun miehen mielestä sitä ei kannata tuoda ennen ku on vauvaakaan. aattelee varmaan et noi 2 kissaa majottuu sinne asumaan. ja meillä kun on niin kiva asunto, ettei vaunutkaan mahdu sisälle eikä oo mitään piharakennusta.. pitää vielä miettiä jotain ratkasua..

mihan & pallo 35+2

minkäs ikäsenä vauvan voi muuten laittaa sitteriin? (tyhmänä kysyy)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja mihan:
nyt on ensimmäiset raskausarvet tullu mahaan!! :$ luulin ettei niitä tuliskaan..

ja vaavi potkii poikittain, yrittää visiin tulla kyljestä läpi :p

siivoilin muutaman tunnin ja nyt sit panadolia selkäsärkyyn.. eikö sitä ikinä opi? :ashamed:
meillä on vauvan pinnasänky viel mun vanhempien luona, kun miehen mielestä sitä ei kannata tuoda ennen ku on vauvaakaan. aattelee varmaan et noi 2 kissaa majottuu sinne asumaan. ja meillä kun on niin kiva asunto, ettei vaunutkaan mahdu sisälle eikä oo mitään piharakennusta.. pitää vielä miettiä jotain ratkasua..

mihan & pallo 35+2

minkäs ikäsenä vauvan voi muuten laittaa sitteriin?
(tyhmänä kysyy)
mulla on kyllä ollu melkein alusta asti. meiän sitteri menee ainakin kokonaan makuasentoon.
 
Synnytystapa-arvioista sen verran, et ei täällä oo mitään sen kummosempia arvioita koskaan tehty, et ois päässy ultraan tms. Ihan samanlaiselta meiningiltä kuulostaa, mistä Peppi kirjotteli. Nytkin meen TYKSiin vain ja ainoostaan sen takia, että Nunnu on väärinpäin.

Taa kuulostaa NIIN tutulta |O ainut vaan, että mun esikoinen ei tottelis sit huutoakaan, vaan mennä painelis vaan kovempaa. Kakkonen taas on meillä itku-potku-raivarien mestari - kovapäisiä molemmat, kumpikin omalla tavallaan. Äitiinsä on tainneet tulla... :whistle:

Lisbet mulla ainakin on noita hermokipuja. Johtuupi siitä, että vauva painaa hermoja.

Sisun tilanne kuulostaa aikast hyvältä :)

Mä sain viime yönä miehen kotiin vihdoin ja nyt on onneks ohi tuo Helsingin työ pikku-hiljaa. Että loppuu se tolkuton reissaaminen.
 
Mä oon tota vesien menoa miettiny, et mites jos kävis niin... Kun mulla on molemmilla kerroilla puhkastu kalvot ja se on aiheuttanu ihan tolkuttomat supparit ja loppumetrit menny sit aivan järettömän nopeesti. Niin - et jos ne vedet menis itellään, niin mahtaskohan käydä samoin????
Kellään kokemusta vesien menosta sekä kalvojen puhkaisusta?
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Mä oon tota vesien menoa miettiny, et mites jos kävis niin... Kun mulla on molemmilla kerroilla puhkastu kalvot ja se on aiheuttanu ihan tolkuttomat supparit ja loppumetrit menny sit aivan järettömän nopeesti. Niin - et jos ne vedet menis itellään, niin mahtaskohan käydä samoin????
Kellään kokemusta vesien menosta sekä kalvojen puhkaisusta?
mä en usko että ihan niin nopeesti menis mutta nopeesti silti. mulla kestäny vaan muutama minuutti kalvojen puhkaistusta niin baby on ollu maailmassa. veikkaan että siinä vaiheessa olen jo ollu niin paljon auki. se kipu on kyllä järkky kun kalvot puhkaistaan ja samantien vauva laskeutuu alas. |O ammeessa en tuntenu yhtä pahasti sitä vaihetta mikä oli mulle iiiiiso helpotus. harmittaa kyllä tosi paljon jos nyt en pääse ammeeseen. |O :headwall:

muoks. ja mulla siis vaan kokemusta kalvojen puhkaisusta! :attn:
 
Heips
Tänään kävin äippäpolilla, jonotin sinne yli 2 tuntia, huh huh!
Nyt joudun ravaamaan siellä sekä verikokeissa ainakin kerran viikossa raskaushepatoosin takia. Ottivat ensin vauvan sydänkäyrää ja sitten vielä ultrasivat. Onneski poitsu on pysynyt nyt raivotarjonnassa. Tällä hetkellä (eli rv 35+6) painoarvio oli 3,3kg ja syntymäpainoksi arvioivat yli 4kg. Jos raskaushepatoosi pahenee niin sitten käynnistetään raskausviikolla 38. Että näin täällä....

Halinalle ja pikkukakkonen rv 35+6
 
Enhän mä sitä kuvaa mistään löytänyt :whistle:
Mutta fisher pricen tuotantoa se on,kaikennäköisiä hilavitkuttimia löytyy ja sitten taaperoksi kasvettuaan Paprica saa siitä itselleen tuolin :D
Pitääpä tänään hakea se varastosta ja kasata :whistle:

Huomenna tulee sitten neukkutäti kylään ja siivotakin pitäisi :|
 
tämän päivän neuvolakuulumiset täältä:

RV 35+3
paino 500g/vko (konaisnousu 10kg )
turvotus -
pissa puhdas
sf 32 (keskikäyrällä )
PT (edelleen prkl)
syke 145

ma uusi aika, jos ei ole siihen mennessä kääntynyt lähete polille ja jos sinne vaikka sais ajan mahd. pian.
mullahan on tuo perusairaus taka-alalla joten ei ollu th ihan varma miten mun tilanteessa edetään, saako edes yrittää perätilasynnytystä. ja en edes osaa päättää mitä haluan vieläkään.
päänsärky on myös ollut ihan järkyttävää meinasi jo laittaa polille käväseen mutta kun sanoin että ne ottaa vaan osastolle makoileen enkä mä sinne halua ja kun pyhästi lupasin itse lähtee näytille jos olo huononee niin sain jäähä kotio. tää on edellisiltä kerroilta tuttua joten tiedän jo miten ne mua siellä sairaalassa hoitaa jos nyt meen tän säryn kanssa sinne.

nyt ei muuta, myöhemmin jos kerkee koneelle vielä.

ai niin, sunshine tervetuloa :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Enhän mä sitä kuvaa mistään löytänyt :whistle:
Mutta fisher pricen tuotantoa se on,kaikennäköisiä hilavitkuttimia löytyy ja sitten taaperoksi kasvettuaan Paprica saa siitä itselleen tuolin :D
Pitääpä tänään hakea se varastosta ja kasata :whistle:

Huomenna tulee sitten neukkutäti kylään ja siivotakin pitäisi :|
Meillä on tuollainen samanlainen vempele, oisko sitterin nimi ollu joku fisher Price 1-2-3 sitteri.



 
Tilasin eilen pikkutytöille ja "Mimmillekin" kimperin pipot :heart: Musta ne on niin suloisen mallisia.Samal tilasin yhden keston lisää s-koossa.
Lisää tilaan kunhan nähdään vauvan malli.Onko siro kuten 3v tyttö vaiko tuhdimpi,kutten 1v9kk ikäinen.

Oma olo loistava,mitä nyt välillä suppailee mut ei mitään kolotuksia ja nukun yöt edelleen heräämättä kertaakaan kesken unien,tosin saatan herätä jo 5:ltä kokonaan ylös.


Illalla aion vielä lähteä pumppiin,vaik tänään olikin oikeastaan eka päivä,kun raksalla touhutessa supisti muutaman kerran rasituksesta.

Pienennän painot niin pienex nyt loppuajax,et tuntuu mukavalle tehdä.

Eilen oli neuvola ja olin lihonut kilon viime viikosta,mut kokonaispaino on noussut vain 3,6kg joten ei huoleta.Esikoisen synttäreillä söin enemmän herkkuja kun koko raskausaikana.

Mitäpä vielä:vauva on laskeutunut ja oli siis yhä rt:ssa,muttei vielä täysin kiinnittynyt.

Toivon,et pysyttelis vielä ainakin viikon masussa,et ehdittäs touhuta mökillä.Tänään aloittelin valttausta,yläosa on valtattu vain vaalemmalla valtilla kertaalleen ja sinne vedetään vielä 2-3 kerrosta tummaa valttia päälle.

Ei kyllä ollut enää kovinkaan ketterä olo rakennustelineillä pomppiessa,mut luonnistui kyllä vielä.Tääl on ollut nyt niin kivat kelit,et on ollut ihana olla päivät pääosin ulkosalla =)

Mulla on kokemusta vain kalvojen puhkaisusta,kertaakaan kun ei oo puhjenneet itsestään,enkä usko et niin käy nytkään.

A-Mam ja Mimmi rv 37+3 :heart:
 
hei vaan, taas pikainen pyörähdys täällä.. :)

tänään sitte saatiin tyllerö kotiin :) ihanaa!! :heart: :heart: :heart:
kotiinlähtö mitat oli 2260 g ja 45,5.. täällä nyt isitten tuota pientä ihmettä ihmetellään näin ihan kotioloissa.. nyt toivon mukaan ei meidän perheen tarvii sairaalassa viettää aikaa vähään aikaan.. hieman vaan harmittaa kun en vaunulenkille pääse vielä.. 2,5 kg ois raja ja sillonkin säävaraus ja alkuun vaan n. ½ tuntia kerrallaan... mutta tästä tämä nyt sitten lähtee :)
 
ei mulla oo ollu mitään sukkapuikkosupistuksia, byääh. mä en ala kohta mitään :ashamed:

Eikä mullakaan ole kokemusta kuin kalvojen puhkaisusta, ja sekin siis on aina tapahtunut salissa :D

Pohdiskelin eilen ääneen miehelle, että mitenköhän, jaksanko ees vielä kerran synnyttää, selviänkö siitä vielä tämän viidennen kerran :saint: Mies alkoi nauraa ja tokaisi et hyvä kun tässä vaiheessa sitä pohdin :xmas:
Ihan oikeesti, mulle iski sellainen pieni paniikkikohtaus ku tajusin taas jälleen kerran et piru vie se synnyttäminen sattuu!! :ashamed: ja käynnistyksestä johtuen se kipu on jotain ihan kamalaa. Mut hyvä puoli on siinä, että saan heti ne puudutteet kun vaan haluan!!! onneksi kätilötkin ovat olleet tietoisia, että se käynnistys voi olla paljon kivuliaampi kuin luonnollinen syntymä....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Enhän mä sitä kuvaa mistään löytänyt :whistle:
Mutta fisher pricen tuotantoa se on,kaikennäköisiä hilavitkuttimia löytyy ja sitten taaperoksi kasvettuaan Paprica saa siitä itselleen tuolin :D
Pitääpä tänään hakea se varastosta ja kasata :whistle:

Huomenna tulee sitten neukkutäti kylään ja siivotakin pitäisi :|
Meillä on tuollainen samanlainen vempele, oisko sitterin nimi ollu joku fisher Price 1-2-3 sitteri.
Voipi olla,maksoi melko paljon,mutta ostettiin se sillä lahjakortilla niin ei tarvinnut omia rahoja siihen tuhlata :D
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-maija:
hei vaan, taas pikainen pyörähdys täällä.. :)

tänään sitte saatiin tyllerö kotiin :) ihanaa!! :heart: :heart: :heart:
kotiinlähtö mitat oli 2260 g ja 45,5.. täällä nyt isitten tuota pientä ihmettä ihmetellään näin ihan kotioloissa.. nyt toivon mukaan ei meidän perheen tarvii sairaalassa viettää aikaa vähään aikaan.. hieman vaan harmittaa kun en vaunulenkille pääse vielä.. 2,5 kg ois raja ja sillonkin säävaraus ja alkuun vaan n. ½ tuntia kerrallaan... mutta tästä tämä nyt sitten lähtee :)
ihanaa vauva-arkea sinne! :heart:
 
http://www.liikala.com/sitteri1.jpg

meillä tuollaainen fisher price ja tuohon saa laittaa ihan vastasyntyneenkin. uutena ostettiin ja normi hinta olis ollu 59 mutta kanta-asiakasja henk.kunta alella jäi keväällä hintaa 33e
 
HelloShitty
hitsi kun piti mennä lukee noita vanhoja äitiyskortteja. kattelin noita rv 36 lääkäritarkastuksia ja kakkosen kaa oli paikat kiinni eikä pehmentyneet ja silti tyttö syntyi rv 38+3. kolmosesta oli ruksi kiinteen ja pehmeen väliltä ja 1/2 auki. ja nyt siis 1cm auki ja pehmee. nyt tässä elättelen toiveita. |O :xmas: esikoisen korttia en jostain kumman syystä löytäny! :eek:

meillä ihan perus-sitteri ilman heiluttimia ja kirkkaita värejä. sininen missä on beigee ja ruutuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
http://www.liikala.com/sitteri1.jpg

meillä tuollaainen fisher price ja tuohon saa laittaa ihan vastasyntyneenkin. uutena ostettiin ja normi hinta olis ollu 59 mutta kanta-asiakasja henk.kunta alella jäi keväällä hintaa 33e
Juu, samantyylinen se meidän vekotin on, ehkä vaan vanhempi malli (ostettiin vuonna 2006). Maksoi silloin 79? mut on ollu joka sentin arvoinen, oli ainoa mikä rauhoitti poikaa sylin lisäksi ja on vieläkin tälle vauvalle kuin uusi käytettäväksi.

 
Niistä sukkapuikkosuppareista se lääkäri sano, että jos niitä alkaa tuntumaan säännöllisesti, tiheesti, ja ne ei ole enää mitään pieniä vihlasuja, niin niidenkin takia kannattaa ottaa yhteys synnärille, koska nekin voi siis avata kohdunsuuta. Ja mulla on tuntunu niitä ja PALJON nyt viime aikoina, ja kohdunsuu siis 4 cm auki. Että ottakaa vaan hyvät rouvat nekin tosissaan!!!
Ninniliina, mulla kans kokemus vaan kalvojen puhkasusta, mutta ne, joilla on kokemusta molemmista, sekä puhkasusta, että vesien menosta itsekseen, niin ne on kyllä vakuuttanu, että vesien mentyä supparit ei ole niin kipeitä, eikä ne ala yhtä ärhäkästi, kun puhkomisen jälkeen.

( . ) Välillä supistaa tosi ilkeesti ja saattaa tulla vaikka 4 inhottavan kipeetä supparia peräkkäin, mut ne sit loppuu itsekseen :kieh: Pitää varmaan alkaa ahdistelemaan miestä, ja yrittää saada se kokeilemaan, että olisko sillä seksillä mitään merkitystä tässä vaiheessa asioiden etenemiseen :p Voisin kyllä jo luopua tästä mahasta.
 
:flower: Pakko kehua tätä meidän pinoa, siis lähinnä tuota ensimmäistä sivua, kun se on niin kattava kaiken suhteen. Löytyy nettikaupat ym linkit ja lista mitä sairaalapussiin pitää ottaa mukaan, ym mukavaa :) :flower: Kiitos siitä :flower:

(.)Olen vähän keräillyt kasaan sairaalaan tarvittavia juttuja. Vauvan osalta taitaa olla kaikki muu paitsi tutti ja ehkä mä pullonkin otan varulta mukaan :) Eli keittohommiin siis.
Omat jutut on kyl vähän viel hakusessa varsinkin vaatteiden osalta. Pesuvehkeet ostin tänään kaupasta. Olis ihana pakata ne johonkin ihanaan uuteen kassiin, mut ei mulla ole mitään semmosta... varmaan ihan tavan reppu saa kelvata.

Mitä vielä pitää ostaa:
Pinnasängyn reunapehmuste ja verho
Imetysliivit
Frida pikkuniistäjä
sit niitä lakanoita missä on se muovi, ettei mene pisut patjasta läpi....

Muiden juttuja en osaa kommentoida, joten :x


Lissu ja jätkänpätkä 37+2
 

Yhteistyössä