*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

mä en pysy enää ollenkaan teiän mukana :ashamed: :ashamed: nyt on iskenyt ihan karmee väsymys enkä pysty koneen ääressä kovin paljoa istumaan ja sitten on tekstiä tullut niin paljon että ei vaan kerkiä lukemaan ja kommentoimaan...joten mä taidan suosiolla jäädä enemmän taustailemaan nyt, mutta hengessä mukana ollaan ja jos joskus jonkun elonmerkin itsestä tänne sitten saisin rustattua.

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: , pelottaa että tääkin tulee kohta..en haluaisi vielä kun kaikki kesken ja vasta eka viikko älomaa menossa. Kauhee sterssi kun ei jaksa tehdä mitään ja kaikki on niin sotkussa ja kesken...

Neuvolassa olin laihtunut 500 g/viikko!! Ja oli tosi huolissaan aluksi, mutta SF mitta menee onneksi keskikäyrällä ja kasvanut, joten ei ollut sitten enää niin huolissaan. Mä en tajua, ei vaan sitten ilmeisesti ruoka maita niin paljoa enää ja en ole oikein huomannut että syön vähemmän. Ja vauva on jo kiinnittynyt ja pää on tosi alhaalla, sanoi että saattaapi syntyä hieman etuajassa.

Väsyttää ja mieli on vähän maassa tän väsymyksen takia, sorry omanapainen kirjoitus :ashamed:

labebe 35+2
 
BV: todella suloinen pikkuihminen! (En tajua, että tommoset nyytit on ihan oikeita..)

Sisu: Isot tsempit synnytykseen!

äitiys ja onni: Onnittelut!

Kiitos kaikille onnittelijoille ja sheivauskommentoijille. Mäkin olin tänään neuvolalääkärissä. Oma paino pudonnu lähes kilon eikä sf-mittakaan ollut kasvanut. Lääkäri totes vaan, et kaiken pitäis olla silti kunnossa, kun parin viikon takaisessa kokoultrassa vauva oli kehittynyt ihan normaalisti. Sanoi myös, että kyllä se varmasti kolmikiloiseksi ennen syntymäänsä kasvaa. Nyt heitti painoarvioks 2600g. Kysyin et millä perusteella se sen arvion teki, niin vastas et ei tiedä, kunhan teki!!! Sit se laitto korttiin, et vauva on raivotarjonnassa, vaik se ei koskenut mun mahaan kuin doblerilla. Paikat oli kiinteät ja kiinni. Tuli kyl vähän epävarma olo koko käynnistä... Toisaalta lääkäri sano, et ei syytä huoleen niin kauan kuin vauva liikkuu hyvin eikä omassa olossa oo huonontumista. Sit lähtiessä viel kysyin, et millonkas se synnytystapa-arvio sitten on, niin se sano et tää oli se. Ja mä kysyin, et miten mä sit synnytän, ja vastaus oli, et suhteellisen helpostihan sen tuolta alakautta pitäis tulla.. Sanon vaan et oli niin epäsosiaalinen ja arveluttava täti!!! ÄH.

Kaikki kuiteski hyvin, joten hyvillä mielillä ollaan.
Aurinkoa!
peppi & pkm (36+0)
 
Tänään on muutaman kerran vihlonut oikeelta puolelta alavatsasta, oiskohan harjoitussupistuksia..Ne on ollut vähän niinkun sellasia viiltäviä..

Ja sit katselin että liiveihin on tullu tänään pari pienen pientä kellertävän väristä tippaa, toi maidontulo alkaa varmaan aluks tollasena...Vai kuuluuks sen olla sen väristä??

Masuha&Piskuinen 35+0 :heart:
 


Huomenna pitäis alkaa rv36.. Ei kamalasti näytä kasvaneelta!!! :eek: Laittasivat mut nyt jonnekkii kontrolliultraan et sais vauvasta painoarviooooo!!!

BV joo mun silmää kans miellyttää uusretrot (vaaleenpunaiset, lilat :heart: ) vauvan vaatteet

kleo ja tillikkä 34+6
 
HelloShitty
onkohan se Sisu lähteny jo? ja maranooka? :heart:
juu..menkää vaan ihmeessä kaikki muutkin samalla. :kieh: :D

täällä tuli nukuttua muutaman tunnin päikkärit. väsyttää vielä ja menisin takasin ellei tulis parin tunnin päästä Beck. ihanaa..sitä oon oottanu. :heart:

närästys taas pahempi ku ikinä. vauva varmaan on tajunnu suunnan väärin ja puskee ylöspäin. :whistle: :headwall: olo on muutenkin kamala. ihan sama mitä syö niin menee maha sekasin. hyvä juu ettei oo ummetusta ja silleen mutta kohta alkaa jo mennä hermot. ei ihan näin usein tarvis toimia.

eipä muuta...v*tuttaa tää olo..
 
HelloShitty
tsemppiä myös labebe:lle väsymykseen! :hug: nou hätä vaikkei jaksa jokaista viestiä lukea. mutta kerro nyt sillon tällöin kuulumisia. on kiva kuulla missä mennään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onkohan se Sisu lähteny jo? ja maranooka? :heart:
juu..menkää vaan ihmeessä kaikki muutkin samalla. :kieh: :D

täällä tuli nukuttua muutaman tunnin päikkärit. väsyttää vielä ja menisin takasin ellei tulis parin tunnin päästä Beck. ihanaa..sitä oon oottanu. :heart:

närästys taas pahempi ku ikinä. vauva varmaan on tajunnu suunnan väärin ja puskee ylöspäin. :whistle: :headwall: olo on muutenkin kamala. ihan sama mitä syö niin menee maha sekasin. hyvä juu ettei oo ummetusta ja silleen mutta kohta alkaa jo mennä hermot. ei ihan näin usein tarvis toimia.

eipä muuta...v*tuttaa tää olo..
:LOL: sama täällä ollu jo vajaan viikon, maha sekaisin iiihan sama mitä naamaan pistää.. yhen päivän elin hedelmillä nii silti möyrii ja lentää :x
 
Minä olen vielä kotona. :wave: Supparit taukosivat reilun parin tunnin jälkeen ja eivät olleet vielä ihan niin napakoita mitä voisi olla.. Toki täällä ollaan aika varuillaan ja aion kyllä lähteä heti jos alkaa selkeästi "napakat" ja säännölliset supparit. Yötä myöten olen nämä kaksi aikaisempaakin saanut synnytellä, eli jänskättää miten tässä vielä käy. :) Supistelee kyllä siis vieläkin, mutta välit ovat laantuneet jo n. 20minuuttiin... Kotona uskallan periaatteessa aika pitkäänkin olla,sillä aikaisemmatkaan synnytykset eivät ole mitään supernopeita olleet.
 
Tulipa täs mieleen et kauankohan sitä sit uskaltaa odotella kotona kun ne supistukset kunnolla alkaa kun esikoisen synnytyskin kesti vaan sen 4 tuntia? :whistle:

Sisulle ja maranookalle tsemppiä jos lähtö tulee! :hug:

noppispoppis & toukkis 35+1 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Tulipa täs mieleen et kauankohan sitä sit uskaltaa odotella kotona kun ne supistukset kunnolla alkaa kun esikoisen synnytyskin kesti vaan sen 4 tuntia? :whistle:

Sisulle ja maranookalle tsemppiä jos lähtö tulee! :hug:

noppispoppis & toukkis 35+1 :heart:
no menikö viimeks vedet ite vai jouduttiinko puhkaista kalvot?
mä oon ajatellu ettei oo kiirettä koska vedet ei oo menneet niin periaatteessa synnytys olisi ollu pidempi jos olisin vaan oottanu sitä kotona. :whistle:

eikö ohje ollu että sit sairaalaan kun säännöllisiä suppareita tullu 3-4 kpl 10 min. sisällä yli tunnin.
 
Taa
Tämän voi sitten ohittaa. Sisältää purkautumista esikoisesta.

Mun päätä alkoi särkeä. Tyttö on kiukunnut ja ollut muutenkin mahdoton koko päivän. Mikään ei ole sujunut tänään sillee jouhevasti. Kauppaan kun oltiin matkalla, päätti se keskellä väentungosta karata mun otteestani ja melkein juoksi autotielle (Tampereen hämeenkatu ei ole ihan hiljasin tie |O ) Enhän mä tällä mahalla ja iskiaskivuilla sen perään mitenkään pyrähtämällä pääse, joten aikamoisen karjasun päästin siinä sitten. Tuli muutama kiero katse ohikulkijoilta. Loppumatkan lapsi sitten kulkikin rattaissa istuen. Ilta onkin sitten ollut yhtä huutoa ja kiukkuamista. "En tee! Minä itte! En syö! Haluu syödä! En mene potalle! Ei pissalle! Pissahätä!" Aaaaaaaaaaarrrrrggghhhhh! Helpotuksen huokaus tuli, kun sänkyyn sen sain vihdoinkin. Mitähän elämästä tulee sitten, kun on vauvakin..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Tulipa täs mieleen et kauankohan sitä sit uskaltaa odotella kotona kun ne supistukset kunnolla alkaa kun esikoisen synnytyskin kesti vaan sen 4 tuntia? :whistle:

Sisulle ja maranookalle tsemppiä jos lähtö tulee! :hug:

noppispoppis & toukkis 35+1 :heart:
no menikö viimeks vedet ite vai jouduttiinko puhkaista kalvot?
mä oon ajatellu ettei oo kiirettä koska vedet ei oo menneet niin periaatteessa synnytys olisi ollu pidempi jos olisin vaan oottanu sitä kotona. :whistle:

eikö ohje ollu että sit sairaalaan kun säännöllisiä suppareita tullu 3-4 kpl 10 min. sisällä yli tunnin.
Vedet meni eka 36+0 ja sit 36+1 piti käynnistää kun ei supistukset alkaneet ollenkaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onkohan se Sisu lähteny jo? ja maranooka? :heart:
juu..menkää vaan ihmeessä kaikki muutkin samalla. :kieh: :D
Ihana "ei mitenkään suurella katkeruudella"-höystetty teksti :LOL: :LOL: :LOL:

Mulle tuli tänään kutsu Kättärille ens tiistaiksi tarkkailukäynnille näiden verenpaineiden ja turvotusten takia. Totesin vaan miehelle, ettei se nyt voi sitten olla kovin pahana mun tilanne vielä, koska oisivat varmaankin pyytäneet jo aiemmin tulemaan jos ois tarve vaatinut.

Olikos se Taa joka puhisi täällä lapsensa puolesta...no kuule voin lohduttaa, että tää meidän kuopus herra 2v4kk näytti mulle taas tänään miten helppoa on vaan heittäytyä makaroniksi pitkin pihaa ja olla suostumatta kävelemään. Eipä siinä mitään kantaisin ihan mieluusti vaikka kilometritolkulla...mutta mulla tuntuu että tuolta alakerrasta puskee tavarat ulos aina kun poitsua vähäänkään joudun kantamaan. Ihan kammo tunne, kun tulee fiilis et nyt se lapsen pää varmaan jo pullistelee puoliksi ulkona :ashamed:

Mutta muutoin mukavaa illanjatkoa kaikille tasapuolisesti...ja rattoisaa odotusta :kieh: :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onkohan se Sisu lähteny jo? ja maranooka? :heart:
juu..menkää vaan ihmeessä kaikki muutkin samalla. :kieh: :D
Ihana "ei mitenkään suurella katkeruudella"-höystetty teksti :LOL: :LOL: :LOL:
juu en oo katkera en. istun täällä ja paisun ja paisun ja muut saa vauvoja.
:kieh: :saint: onnea ja tsemppiä teille jotka ootte synnyttämään lähössä! :attn: :hug:

HS ja POKS, täysiaikainen Jools rv 37+0 :heart:
 
HelloShitty
niin että kaikki nyt lähti sitten. :LOL: :D

mä nukuin tosi huonosti mutta heräsin nyt onneks vasta puol kasilta. :p näin ihan tosi karmivaa painajaista..ukko vaihtoi tila-auton puntoon. :eek: |O olin ihan hiestä märkänä kun heräsin. huh! :|

kohta viemään lapsia tarhaan..masu sekasin ihan totally että jee...ihana aamu näyttää olevan, vaikka tuuleekin jonkun verran. eipä muuta! vauvauutisia odotellessa! :wave:

-HS ja J-
 
:attn: Ainaki mä oon täällä vielä! :wave:

Tais se Sisu ottaa kimpsut ja kampsut ja lähtä..? :whistle: Onnea vaan reisulle!

Ja mulla LA 2.6, piti olla ensimmäisten joukossa synnärillä! :snotty: :D
Maltan ehkä mieleni.. Ihana ku niitä vauvoja jo tulee! Just luin vanhoja pinoja, olipa mielenkiintosta tekstiä, varsinki itseltä! :D
Ja nyt täällä asti! Odotellaan vaan millon lähtö tulee..

Eilisissä juhlissa oli niiiin hyvää ruokaa! Kiva päästä valmiille.. Olihan tuo yli 10 ku oli kotona, mut kivat kemut, ei siinä mitään. Pelaajiaki paikalla.. :whistle:
Tuli vaan haikee olo, joko se uus kausi taas alkaa kohta..? Pääsee Turon kans halliin möykkään..

Täällä ei minkäänlaisia oloja, tai siis niitä jotka vois etes lähtöön viitata. Yö meni tosi hyvin,vaihteeksi, heräsin vaan kerran!! Johtu varmaan hyvin ravitusta vatsasta.. ;)
Viikonloppua odottelen kovasti, anteeksi vaan, mut lapset menee isälle! Kiva olla itsekseen, suunniteltu piknikkiä kaupungin puistoon, vähä laatuaikaa ystävien kans ennen Turon tuloa. Ja kelitki pitäs olla kohillaan.. Josko sais kesän ensimmäisen tötterön! :p

HS:n uni kuulostaa painajaiselta! :D

Tää suuntaa ostoksille marketeille, kaikki on loppu! |O Ei oo kiva..

Lisbet ja Turo 37+2
 
peppi80 aikamoista toimintaa ollut sulla :eek:

HS kyllä se sunkin vuorosi tulee,usko pois ;) :hug:

Taa :hug:
Voin sanoa ettei tää alku ainakaan ole helppoa ollut kun pikkuinen asuu tissillä ja esikkoakin pitäis huomioida,vaikeeta on..
Meinasin ensin,että pärjätään ilman tuttia,mutta pakko se on tänään käydä ostamassa :kieh:

Onkohan Sisulla jo nyytti sylissä :heart:

BV ja P 5vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Tämän voi sitten ohittaa. Sisältää purkautumista esikoisesta.

Mun päätä alkoi särkeä. Tyttö on kiukunnut ja ollut muutenkin mahdoton koko päivän. Mikään ei ole sujunut tänään sillee jouhevasti. Kauppaan kun oltiin matkalla, päätti se keskellä väentungosta karata mun otteestani ja melkein juoksi autotielle (Tampereen hämeenkatu ei ole ihan hiljasin tie |O ) Enhän mä tällä mahalla ja iskiaskivuilla sen perään mitenkään pyrähtämällä pääse, joten aikamoisen karjasun päästin siinä sitten. Tuli muutama kiero katse ohikulkijoilta. Loppumatkan lapsi sitten kulkikin rattaissa istuen. Ilta onkin sitten ollut yhtä huutoa ja kiukkuamista. "En tee! Minä itte! En syö! Haluu syödä! En mene potalle! Ei pissalle! Pissahätä!" Aaaaaaaaaaarrrrrggghhhhh! Helpotuksen huokaus tuli, kun sänkyyn sen sain vihdoinkin. Mitähän elämästä tulee sitten, kun on vauvakin..?
:hug: niin tuttua, niin tuttua. klisee mutta; kyllä se siitä, ihan oikeasti helpottaa mulla on myös poikien kanssa päiviä jolloin laskeja tunteja/minuutteja jolloin saan ne nukkumaan.
 
HelloShitty
Lisbet; täällä kans (melkein) vapaa viikonloppu kun on vaan kolmonen kotona. en sit tiiä kui rentoutuvaa mulla on. miehen kaveri ja sen avovaimolla oli la äitienpäivänä ja ihan varmasti toi päättää lähtee varpajaisiin jos niille syntyy vauva nyt. jee.. :kieh:

nyt viemään esikoisen eskariin. joka aamu joutuu lätee aikasemmin kun vauhti sen kun vaan hidastuu. :LOL:
 

Yhteistyössä