*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
LS; en tiiä mikä se kipu oli mutta ihan hirveetä oli. |O :( tsemppiä sinne kipuiluun! :hug:

pakko oli tulla hehkuttaa että taitaa tulla pukamia! :LOL: eikö ookkin ihanaa! :p :heart:
ei mulla muuta ollu. :D

HS ja J rv 35+2

ps. missä mammanpojat on? ja onko Sisu vielä kasassa? :whistle: :heart:
 
sisu taisi mainita olevansa "vappuvapaalla" palstasta...

mies kattoo jää kiekkoo ja vihdoin sain suhtiinsa kuosiin kämpän että voivat sitte aamulla sekottaa kun min' olen kirppiksellä..... :LOL: :kieh:

mulla on tainnu mennä päivät taas umpisolmuun... nythän vasta huomasin että huomenna on vasta sunnuntai eli huomenna 34+4 tulee täyteen...

mulla ei oikein noi aamu sokerit tuppaa pysyä tarpeeksi alhaalla siis tunnin aamupalan jälkeen.... pitänee vähentää aamupalan kokoa.... hmmmm.... tulee aikaisemmin nälkä päivällä....me dont like....

no toivottavasti tässä ei nyt enää montaa viikkoo edessä tuota pistelyä...
 
HelloShitty
mua vituttaa tällä hetkellä niin moni asia...noi pukamat...ja sit se että oon ainoo joka tässä kämpässä tekee jotain..ja nyt kun ei oo enää huippukondiksessa niin jälki on sen mukaan mutta silti kukaan muu ei voi tehä edes osan. aina sama "huomenna sitten..." :headwall: joo..jos joskus tapahtuis jotain "huomenna" mutta ei! :kieh: mä en jaksa enää jankkaa samasta asiasta..jos ei haluu siivota ei tarvii sotkea eli jotain kieltoja on sitten pakko laittaa pystyyn. :whistle:

eniten mua vituttaa tällä hetkellä tää flunssa ym. en pysty nukkuu.. :( ja kun väsyttää niin kaikki tuntuu niin vaikeelta. :snotty:
 
Hei HS ma tiedan tunteen! Mun ukko kylla tekee kaikenlaista muuta ku siivoo. Siis kovasti se on rempannu tata taloa ym... Mut ku miks kaikki pitaa laskea kadesta just siihen paikkaan ku tyot on ohi... mikaan ei loyda paikalleen ja kamppa nayttaa ku oltas just muutettu tanne. Tanaan just avauduin, et miten se kuvittelee et voin vauvaa tuoda tan nakoiseen taloon. Siis niin sotkusta ja polysta ton rempan takia. Ja ma kun yritan laittaa tavaroita paikalleen niin seuraavana paivana kamppa on taas samannakoinen. Ma otan kyll ukolta luottokortin ja meen hotelliin jos taa kamppa ei muuta ulkomuotoaan siihen mennessa ku vauva syntyy :kieh: :headwall: Turhauttavaa olla se joka kulkee perassa ja keraa ja siivoaa kaikki jaljet. Siis ihan samalla tavalla ma olen taalla rempannu ja aina laitan kamat takaisin paikoilleen... kyllapa alkoi taas hoyryttaa kun otit asian puheeksi :LOL:
 
Luultavasti pääsen lääkärikierroksen jälkeen kotiin,meinaan hyökätä heti sairaalakassin kimppuun ja pakata papricalle loputkin kotiutumisvaatteet valmiiksi.
Koska nyt taas suppailee ja voin olla hyvinkin nopeasti TAAS täällä :snotty:

BV ja P 36+0 :heart:
 
:wave: MOIKKA!
BV:lle ja S-antulle :hug: molemmille erikseen. Toivottavasti kummallakin menee kaikki hyvin!!
Mä en oikein osaa mihinkään nyt kommentoida... :snotty: Vappu tuli ja meni, porukat lähti just ajelee kotiin. Vituiksi meni koko viikonloppu, mies on ollu pihahommissa aamusta iltaan, ja me mutsin kans istuttu sisällä viihdyttämässä edelleen kuumeessa olevaa tyttöä... Ja sehän menee pitkin seiniä, kun tiistaina on viimeksi päässy pihalle :headwall: Ei nyt oikein ab-kuuri ala tehota, taitaa olla vielä huomisaamunakin lääkärireissu edessä.

Muuten kaikki ok (kai ).
Sisu JA mINNI 35+3
 
Hellou...
Mulla on ihan hirveä olo, joko tämä on hirveän ärhäkkä flunssa tai sitten joka kevät riivaava siitepölyallergia |O Olen ihan tukossa ja toinen puoli naamasta kipeä, yöllä piti tulla olohuoneeseen istumaan kun ei henki kulkenut. Joka puolelta jomottaa kroppaa...ja kun muutenkin on tämä loppuraskaus ollut niin vaivoja täynnä niin nyt sitten tämä...
BV:lle ja Santulle tsemppiä jos synnyttämään lähiaikoina pääsette! Joka päivä olen kyllä käynyt seuraamassa tilannetta mutta ei ole jaksanut kirjoitella :whistle:
Toivotaan että tämä tauti lähtee pois ennen synnytystä kun minulla tuo allergia on riivannut aina viikkotolkulla...

Peppita+PikkuKutonen 34+0 :heart:
 
HelloShitty
juup. eipä mitään uutta. pukama on ja pysyy. :kieh:
tänään pitäis mennä mun vanhemmille syömään. jee. |O :headwall:

mua vituttaa niin paljon kun toi ukko on niin saamaton etten viitti edes tehä mitään..katellaan oikeesti kui kauan siihen menee että se alkaa imuroimaan, siivoo keittiön ja hoitaa pyykit. :kieh: ainoo ongelma on se että mulla menee yleensä hermot jo yhen päivän jälkeen ja luovutan ja teen kaiken. :snotty:

tsemppiä kaikille viimeisille viikoille. monilla tuntuu olevan pinna kireellä! :hug:

HS ja J rv 35+3
 
Kertokaapas naiset :attn:
mitä ootte varannu vauvalle??
Mulla lyö ihan tyhjää, mitäs kaikkea vauva nyt sit tarviikaa. Ei uskos että oon kolmatta kertaa asialla, mutta tällä kertaa kun en tota ä-pakkausta ota, niin en osaa senkä vertaa ajatella, mitä tarttis.
Vaatteita löytyy, mitäs muuta....?

Mies ja siivous ei joillain kulje käsikädes. Meillä vähän kaksjakonen juttu. Itse siedän jonkinasteista epäjärjestystä, mutta yleensä minä oon kuitenki se, joka ensimmäisenä imuriin tarttuu. Miehelle taas keittiön siistinä pitäminen on paljon tärkeämpää ja saattaa vaikka keskiyöllä alkaa tiskejä laittamaan. Mua ei häiritse jos likaset astiat lojuu yön yli pöydillä, mutta se kyllä häiritsee, että kämppä on muuten yleinen kaaos ja tavaroilla on olevinaan oma paikkansa, mutta ainut kuka niitä jaksaa sinne omille paikoille viedä oon minä. Mies vaan siirtelee romukasoja paikasta toiseen tilanteen mukaan, mikä kyllä on raivostuttavaa! Mutta mulla tosiaan helpottaa toi, etten itsekään hirveen tarkka ole kodin järjestyksestä.

Tilasin eilen jostain nettikaupasta Bravado -imetysliivit. Semmoset, missä yksi koko menee oliks se kolme eri kuppikokoa. Onko kellään kokemusta? Kovasti löyty kehuja googlettamalla ja ajattelin nyt sitten kokeilla vaikka aika tyyriiks tuli kun kahdet tilasin saman tien.

HS: tervetuloa pukamakerhoon.. Mulla on ollu ne riesana vaihtelevasti koko raskausajan. Kauhun sekaisin tuntein odotan synnytystä ja ponnistamista, siitä se riemu sit vast repeeki.... (sairaalakassiin jos en muuta osaa pakata, niin kuivattuja luumuja kyllä löytyy! :LOL: )

vanttu rv 34+6
 
Vanttu, pikaisesti lueteltuna meillä on vauvalle sänky, yhdistelmävaunut + matkarattaat, auton kaukalo, sitteri, hoitopöytä, vaatetusta, vaippoja, sekä kertis, että kesto, kaikki röse, mitä tuli äp:stä (vesilämpömittari, hiusharja, sakset jne ), pari tuttia, esikoisen vanhat pullot + niihin uusia tutteja, harsoja, hoitopöydälle ja sänkyyn pissialustat + hoitopöydälle pehmuste, kosteuspyyhkeitä, talkkia, perusrasvaa, bepanthenia jne. Mitä puuttuu... Kehdon pinnasuojat!! Ne on edelleen anoppilasssa, vaikka ne piti olla valmiina jo pääsiäisenä.

Voi jummi jammi, nyt sit supistelee kiitettävästi :/ Hohhoiaa. Katsotaanpa, et mihin suuntaan tilanne tästä vielä kehittyy iltapäivän ja illan aikana.
 
Eipä ole tainnut vielä uusia vauvakuulumisia tänne palstalle asti ainakaan vielä kiiriä. :whistle:

Itse odottelen huomista ultraa.. Eilen sitten pitkästä aikaa uskaltauduin liikkumaan hiukan normaalimmin ja onneksi ei käynyt kovin supistelemaan. :) Löysin esikoiselle kirppikseltä "uuden" pyörän ja tietenkin sitten käytiin sitä kokeilemassa ja kävelin jopa muutamia kilometrejä!

Kädet ovat nyt turvonneet ihan selvästi ja nivelkivut nousseet jo kyynärpäihin saakka. Sormien nivelet on aamulla niin jäykät ja käsien lihakset voimattomat etten saa aamulla leipää leikattua. Juustoviipaleita vielä onnistun juuri ja juuri veistämään.. Käsien vetreydyttyä päivän kuluessa ne turtuvat kuitenkin tosi helposti (ruuan laittamisessa ja saksilla leikatessa tms.). Voi kun ne äitipolilla osaisivat jotain neuvoa antaa tähän vaivaan.. |O

Meidän perheessä siivous sujuu yhteistuumin. Mies osallistuu kyllä päivittäin siivoukseen ja yleensä on se, joka iltaisin kerää tavarat paikalleen.. Jossain vaiheessa (taisi olla esikoisen vauva-aikaa...) ollaan sovittu mitkä hommat kuuluvat kenellekin ja niin ollaan säästytty riidoilta siivousasioissa. Toki se vaatii sen, että molemmat hoitavat oman osuutensa ilman, että siitä tarvitsee toiselle montaa kertaa muistutella. Ja molemmat voivat aina joustaa ja tehdä myös toisen hommia! :D Luonnostaan meillä on sellainen jako valmiiksi, että minä en voi sietää likaa ja mies ei siedä epäjärjestystä..

-maranooka & prinsessa-
 
Kotona jälleen,piti heti pakata ekaksi synnärikassi valmiiksi kun ei tiedä taas miten ilta tästä etenee,papricalle on nätit vaatteet valmiina odottamassa.
Painoarvio tällä hetkellä 2850g,eli keskikäyrällä mennään :heart: Ja kaikki muutenkin hyvin,toivotaan vaan ettei verta enää tule :|

BV ja P 36+0 :heart:
 
no niin.. vatsatauti iski muhun eilen...ja edelleen vaan jatkuu :'(
aika masentavaa, eilen piti kukkia pihalle ostella, ja tänää noi muksut viiä tivoliin. no onneks mies vei muksut tivoliin, ja muutenkin on hoitanu pyykit ja pihahommiakin tehnyt. Mä itse olen vaan niin huono ottaan rennosti... mut nyt ei kertakaikkiaan kykene muuhun. Mitään en oo pystyny syömäänkään...eilen söin 2 omenaa, tänää desin puuroa.

kunpa tää olis huomenna jo ohi....

paskahousu + babyboy 33+3..tai jotain sinnepäin =)

ja juuh..pukamat..voihan prkl... ohan ne vaivannu kokoaan...mut nyt ku on vatsatauti, ei saatana mitä kaikkee joutuukin kestämään!!! *ruikutuksen mestari*
 
makasin sit yön Kaksissa käýrillä, supistukset alkoivat 3-4 minuutin välein yhden aikaan yöllä, en ollut siihen mennessäkään nukkunut vielä ollenkaan, joten voitte arvata että väsyttää (en jaksa, jos en saa loppuaikana ennen poitsun syntymää nukuttua yhtään) Siellä seurailtiin, mutta sit aamulla lopahtivat ja lääkäri päästi kotiin, kun halusin. Täällä ei enää yritetä hidastaa, jos synnytys käynnissä.
Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään oleellista, onneksi, pysyisi nyt vielä muutaman viikon mahassa, sais kerättyä voimia tulevaan.
Joten kotona ollaan ja mielenkiinnolla odotan mitä yö tuo suppareitten kannalta tullessaan, nyt muutama tullut tässä koneella istuessa, tosin ei pahoja ja olen tänään hommannut muutakin joten saa nähdä.
Eipä mulla muuta tällä kertaa, nyt pitkäkseen.
Kesämasu09 35+4 (36+1)
 
Täälläkin on supistellut tänään pitkin päivää,ei onneksi säännöllisesti,mut jo niin et ne jo tuntuu.

Meil mies käyttää pölynimuria ja pyykinpesukonetta enemmän kuin minä
:ashamed: Siis kyllä mäkin siivoan,mut mieluiten käyn koko kämpän harjan ja rikkakihvelin ja luutun kans läpi,imuroinnista en pidä.

Ainoat jutut mitä mies ei oo ikinä tehnyt on silitys ja vaatteiden laskostus.
Vaatteiden laskostuksesta en pidä itsekään,mut silityksestä on tullut yx lempipuuhista,kuuntelen mp3:lta hyvää musiikkia ja silittelen pyykit lasten nukhdettua.

Oon kyl hirmu tyytyväinen,miten hyvin ottaa osaa sekä lasten hoitoon,kodinhoitoon ja siihen,ttekee ne pyytämättä ja kyllähän tuo on muutenkin mieluisa kumppani.Ens perjantaina meille tulee 17 vuotta yhteiseloa :heart:

Jospa mä muistaisin edes tuolloin jotenkin sitä kun hääpäivä pääs unohtumaan.


a-mam ja Mimmi rv 35+6 :heart:
 
Hee! Kotiutumisvaatteista :LOL: :LOL: :LOL: joo tiiän TAAS!!! :LOL: Niin kannattaako mun oottaa synntystapa-arvioultraa vai pakkaanko nytte nuo uudet pestyt silitetyt jne vaatteet mitä olinkii kaavaillu vauvalle?!?!? siis että luotan siihen sukupuoliveikkaukseen? Mua kauhistuttaa jos se oiski poika ku kaikki vaatteet sukkia myöten on röyhelöisiä, vaaleenpunaisia tai niissä luke joku princess tai girl.. :LOL:

Ja sinne kassiin varmaan korviketta varulta purkki?? Vai antaako ne sairaalasta? Tuttipullo ja tutti ainakii oltava omat vai?! Ja kannaattaako sinne sairaalaan ottaa rintapumppua vai onko sielä??

Prrrr, tuntuu et pää sekoaa ja mietityttää et oonko sittenkään valmis vaikka vauvan jo viereen tuhisemaan haluisinkiin :D Taitaa kuulua asiaan?

kleo ja tilliäinen 33+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Prrrr, tuntuu et pää sekoaa ja mietityttää et oonko sittenkään valmis vaikka vauvan jo viereen tuhisemaan haluisinkiin :D Taitaa kuulua asiaan?
vau-kirjassa luki että jos et nyt oo valmis, et tuu olemaankaan. :LOL: :eek: :whistle:

ootko muuten tullu toisiin ajatuksiin koskien nimeä? :whistle:

HS ja J rv 35+3

ps. täälläkin supistellu tänään. jee! ei muuten mutta ois kivaa jos jotain tapahtuis siellä alakerrassa. esim. pehmenis tai jotain. rv 36+jotain on vika lekurikäynti niin katotaan sitten mikä on tilanne. :D
 
Nyt jurppii niin paljon taas ettei mitaan rajaa! Mulla on siis oleskelulupa asiat taalla vetamassa (kauhea paperisota ja kestaa kauan) ja nyt tuli kutsu sormenjalkien antamiseen (kohdellaan ku rikollista :LOL: ). Ei siina mitaan hyva juttu et tuli ja kumman nopeeta toimintaa, mutta tietenkin se kutsu on just samalle paivalle kun meilla olis synnytysvalmennus. Ja se valmennus on siis vaan yhen kerran ja kestaa koko paivan ja viela lauantaina. Mika hiton valtion virasto toimii lauantaina?!!!!! :headwall: :headwall: Ma sit suutuin asiasta ja ukko selittaa et tahan verrattuna synnytysvalmennus ei ole lainkaan tarkea juttu... No voitte kuvitella mika oli reaktio, mulle siis esikoinen edelleen tulossa ja ei oo mitaan hajua koko synnytyksesta. Joo riidellessahan meni sit koko eilinen paiva. Hitto etta ottaa paahan edelleen! Ja sit toi kommentti et miljoonat naiset ennen sua on synnyttany, et ei se voi olla niin vaikee juttu.... Mene PRKL ite synnyttaa se vauva. Joo siis pinna on kireella :ashamed:

Taalla ei tehda mitaan synnytystapa arviota. Kukaan ei ole ronkkinu alapaata kertaakaan. Eli ei oo mitaan tietoa onks paikat pehmenneet ym... Katilo kaski pakata sairaala kassin valmiiks, mut mulla kans ei oo mitaan hajuu sen sisallosta.

Onpa taas negatiivista tekstia, anteeksi :ashamed: On vaan jotenkin mieli maassa. Mutta kylla se tasta taas.

BV hyva et vauva viela paatti pysya kyydissa. Kypsytellaan naita nyytteja viela vahan aikaa :heart:

Jaksamisia kaikille vikoihin viikkoihin. Kylla taa tasta viela iloksi muuttuu =)
 
tyhmä kysymys: kun vauvan pää on kiinnittynyt tuonne lantioon, pystyykö se vielä ns. vaihtamaan asentoa? siis että jos pää on lantiossa ja jalat vaikka tuossa edessä (eli peppu selkärankaa päin), niin voiko se pyöriä päänsä ympäri niin että peppu löytyiskin edestä tai kyljestä? tajuutteks te mitä mä yritän kysyä :D

ku meiän beibi tuntuu välil oikein ottavan jostain kohtaa jaloilla vauhtia ja pyörähtävän ihan toiseen asentoon :eek:

eikä siis oo kiinnittynyt, mutta mietin, että voiko kiinnittymistä itse veikkailla tuosta.

Talvis ja iso Möykky-rakas 34+0 :heart:
 
ai niin ja vaatteiden pesusta. mä oon pessyt välillä pelkästään vauvanvaatteita koneessa, mut usein on ollut niinkin et on tarttunu yks vaate jostain kaupasta mukaan ja se on sit menny meiän vaatteiden kanssa et on saanu laitettua kaappiin pois kierimästä.

pesuaineina nestemäistä omo sensitiveä, serto color ultraa, ecover delicatea, omo black velvetiä... normaalia huuhteluainetta sillon tällön. usein rummutan pyykit jollon en laita niihin huuhteluainetta ollenkaan, kun tulevat muutenkin pehmeiksi rummussa. silittäny oon ryppyiset ja narulla koppuraisiks jääneet. tykkään silittää B)

en oo niin tarkkaan kattonu mikä pesuaine on ollu, koska mä ite olen suht herkkäihoinen atoopikko, ja käytän siis semmosia aineita mitkä mulle itelleni sopii. ja käytän pesuainetta erittäin vähän.

asteita on ollu 40-60, ihan riippumatta mitä lapuissa lukee. rummuttanukki oon vaikka ois kielletty. kyllä mun mielestä vauvanvaatteen tulee kestää 60 asteen pesua tahrojen kannalta, ja kumminki jossain vaiheessa se eksyis semmosen pyykin joukkoon. rummuttanukki oon millon milläkin. tykkään pyykinpesusta yms vaatehuollosta, mut en jaksa siitä mitään taidetta tehdä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Prrrr, tuntuu et pää sekoaa ja mietityttää et oonko sittenkään valmis vaikka vauvan jo viereen tuhisemaan haluisinkiin :D Taitaa kuulua asiaan?
vau-kirjassa luki että jos et nyt oo valmis, et tuu olemaankaan. :LOL: :eek: :whistle:

ootko muuten tullu toisiin ajatuksiin koskien nimeä? :whistle:

HS ja J rv 35+3

ps. täälläkin supistellu tänään. jee! ei muuten mutta ois kivaa jos jotain tapahtuis siellä alakerrassa. esim. pehmenis tai jotain. rv 36+jotain on vika lekurikäynti niin katotaan sitten mikä on tilanne. :D
Samana on nimi pysyny (Sara Emilia) Kuinnii?!? Melkeen piti laittaa ukon joku suvussa kietävä nimi mirjami tms :LOL: mutta luojan kiitos tuo emiliakin kierti niitten suvussa :D

kleo ja tilli 33+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Samana on nimi pysyny (Sara Emilia) Kuinnii?!? Melkeen piti laittaa ukon joku suvussa kietävä nimi mirjami tms :LOL: mutta luojan kiitos tuo emiliakin kierti niitten suvussa :D

kleo ja tilli 33+3
ei ku huomasin vaan että työnimi muuttunu niin ajattelin että no nyt se kääntäny kelkkansa. :LOL:

mä en oo vieläkään päättäny sen tokan nimen. kun on 1 erikoisempi ja 1 tavallisempi vaihtoehto ja molemmat ihan kivat mutta mutta.... |O vaikeeta.. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Ja sinne kassiin varmaan korviketta varulta purkki??

Mä en ole sairaalakassiin pakannu tuttipulloa enkä tuttelia. Täällä ainakin sairaalassa jos lisämaitoa vauvalle antaa niin saa sairaalasta pullon ja maidon.

Ihan tavis tuttikin ollaan sairaalasta saatu, on se kyllä ollu omakin sitten mukana jos käytäntö ois muuttunu.

Rintapumppua en ole sairaalaan mukaan ottanut, kaipa sitä saa sieltä lainaksi jos tarve vaatii. Ite olen pumppaillut vasta kotosalla kun maito on kunnolla noussut.

kleo ja tilliäinen 33+3
Näin siis PHKS:ssa tammikuussa 2005 ja heinäkuussa 2006, toivottavasti vastauksista oli jotain apua.
 
Hui kuinka jännissä tunnelmissa täällä muutamat elelee!

Tsemppiä vaan kaikille joita kovasti supistelee :hug: Varmaan pian saadaan kuulumiset uusimmasta syntyneestä kesäkuisesta, toivottavasti S-antulla menee kaikki hyvin :hug:
Ja BV:lle :hug: toivottavasti verta ei tosiaan enää tuu... Meillä esikoinen syntyi viikolla 38+6 ja painoi 2720g että hyvänkokoinenhan vauvelisi onneksi jo on jos päättää syntyä...

Kyllä tässä alkaa elelemään jo aika sekavissa tunnelmissa... tuntuu että aika vilahtaa käsistä ja tosiaan kohta on tositoimet edessä... kaikenlaista kummittelee päässä ja varsinkin öisin kun valvoskelee niin tuntuu että ajatukset lentää asiasta toiseen... Jännittää tietty ite synnytys, sitä vaan toivoo et kaikki menee hyvin ja lapsi syntyy terveenä... Sit kelaan sellastakin et miten pystyn olemaan esikoisesta erossa kun ikävä tulee jo kun toinen on vähän aikaa esim. mummilla hoidossa... Ja sit tekemättömät työt ja valmistelut ja puuttuvat tavarat... argh! Liikaa miettimistä...

Taas on käyny samoin ku esikoista oottaessa et makeanhimo tulee loppuraskaudessa... Ja paino nousee kohisten... no mutta läskiä se vaan onneksi on :LOL:

Tää nyt oli tämmöstä omaan napaan tuijotusta, mutta asiat aikalailla vaan tällä hetkellä pyörii oman navan ympärillä... Vaikka napaa ei kyllä enää näy muuta kuin peilistä...

Nalle-emo ja pikkunalle rv 35+5
 
Hei pitkästä aikaa!

En ole mitenkään säännöllisesti seuraillut tätä palstaa, mutta kun kerran mukana pinossa ollaan niin ilmottelen välillä omia oloja =)

Oon tämmönen hidas hämäläinen eli en ole juuri mitään vielä valmistellut vauvan tuloa ajatellen.. Vaunut odottaa liikkeessä maksettuna, kaukalo ja sitteri tulee kaverilta. Sänky, vaatteita ja muita tarvikkeita on vielä tallessa edellisiltä muksuilta. Kuopus täyttää lasketun ajan korvilla 2v. ja sattuu olemaan tyttö niin kuin tämäkin mupselo tuolla masussa. Kätevästi vastasyntyneen kesävaatteita ja puolivuotiaan toppavaatteita tyttölapsen väreissä olemassa jo :D Tosi paljon tuli annettua vaatteita ja tarvikkeita kiertoon kakkosen jälkeen, kun lapsiluvun piti olla täynnä... Tämä pikkukolmonen pääsi hieman yllättämään...

Äitiyslomalla pitäisi sitten raivata hyllytilaa vauvalle, pestä vaatteita ja ostella rättiä, tuttia jne. Äippäloman alkuun on vielä reilu viikko.. On muuten Kelakin hidas täällä. Mitään päätöksiä ei ole vielä tullut, vaikka jätin melkein kuukausi sitten hakemukset liitteineen... Pakkausta en ottanut tälläkään kertaa, mutta kiinnostaisi tietää millä tuloilla sitä elellään lomilla.

Nimiehdokkaita on pari ollut, mutta mies on tyrmännyt ne. Kummiehdokkaita ollaan pyöritelty, mutta ei vielä tiedetä ketä pyydettäisiin.

Vointi on ollut alusta asti vaihteleva. Nyt on ollut suht tasainen jakso. Ei ole supistellut kipeästi eikä ollut ihmeemmin pahoinvointia. Mieliala pysynyt suht korkealla vaikka kovasti on viimeisen kuukauden aikana mun henkistä hyvinvointia koeteltu... Kumartelua, kyykistelyä ja jatkuvaa jaloilla oloa en kestä. Tulee koko lantionseutu kipeäksi ja epämukavaa kovettumissupistelua myös. Kotona pienten kanssa on välillä tosi hankalaa, kun pukemiset, pesut, ulkoilut jne. tekee kipeää. Työkseni kaitsen isompia muksuja nuorisokodissa, ja hyvin olen jaksanut, kun pääsee istumaan aina kun siltä tuntuu.

Meidän kotona asuu sellainen isi, jolta luonnistuu kodinhoito ihan itsestään. Ruuanlaitto rajottuu valmiin mikrottamiseen, mutta siivoukset, pyykkäykset sun muut hoitaa ripeästi ennen kun välttämättä edes huomaan, että koti olisi erityisemmin siivouksen tarpeessa. On se vaan tärkeetä, että kun molemmat on töissä, niin pystytään kumpikin huolehtimaan myös kodin- ja lastenhoidosta vuorollamme. Silloin kun molemmat on kotona (aika harvoin, koska yleensä olen viikonloput töissä) jaamme työt niin, että minä hoidan lapset ja teen ruuan ja mies siivoo jäljet. Ja tekee ne miesten työt ja pihahommat.

Aika ristiriitaisissa tunteissa on tämä loppuraskaus mennyt. Toisaalta sitä haluaisi jo raskausvaivoista eroon ja saada ihanan pikkuneidon syliin, toisaalta kaikki on vielä kesken ja haluaisi ihan rauhassa tehdä valmisteluja ja keskittyä enempi muksuihin kun työt loppuu. Kieltämättä elo kolmen alle neljävuotiaan kanssa jännittää meitä aikalailla...

Oho, teksti vaan venyy ja venyy. Kohta kukaan ei jaksa enää lukea!
Oikein hyviä vointeja teille kaikille! Muutama viikko vielä niin alkaa tässäkin pinossa tulla vauvauutisia joka päivä!

-Ettie ja neitokainen rv 32+6-
 

Yhteistyössä