**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

HelloShitty
postilaatikolla käyty! :wave:
tulokset tuli..kaikki ok, ei tarvii jatkotutkimuksiin joten 1 huoli vähemmän. :xmas: :D :heart:

enköhän kohta "keksi" jotain muuta. en vaan usko tähän yhtään kun koko odotus ollu alusta asti iso ylläri. plusaa-testejäkin tein 3 ennen ku uskoin. :snotty:

alavatsa kipee..en tiesä miks. tuntuu ian kuin paikat hajois. voisiko olla jonkin sortin kasvukipuja? :eek:

HS ja nelonen rv 13+0
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
HS eiköhän se kohtu kasva siellä rytinällä,että babylla on lisää liikkumatilaa, kohta alkaa monotukset meillä :p :heart:
sitä ootankin! :heart:
kolottaa vaan niin kovasti. yhtä pahasti nyt kuin sillon M:n loppuodotuksessa. ei tää liukas kelikään tee hyvää. oon jännittäny kaikki lihakset niin että oon ihan jäykkä. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
HS eiköhän se kohtu kasva siellä rytinällä,että babylla on lisää liikkumatilaa, kohta alkaa monotukset meillä :p :heart:
sitä ootankin! :heart:
kolottaa vaan niin kovasti. yhtä pahasti nyt kuin sillon M:n loppuodotuksessa. ei tää liukas kelikään tee hyvää. oon jännittäny kaikki lihakset niin että oon ihan jäykkä. |O
Käyppä katsomassa jos kaupasta löytyisi tälläiset,on hyvät
http://www.scandinavianoutdoorstore.com/jalkineet-ja-sukat/liukuesteet/ice-runner-liukuesteet/


bad virgin ja hippu 13+4
 
massu näkyy, mutta sisäänvetämällä yritän sitä kyllä hieman piilotella... joku jo sanoikin kans et aamulla menee vaatteet hyvin päälle ja iltapäivällä kiristää... iltapv ja iltasin on ihan mahdotonta pitää housuja kiinni! onneks käytän paljon hameita, ei muuten tulis mitään tästä piilottelusta! :p

tällä viikolla on ollut todella pahaolo lähes jokailta! aivan hirvittävää! ja minä kun kuvittelin jo viimeviikon paremman olon jälkeen, että pahin oli jo ohi! oksentaa ei ole onneks tarvinnut, mut eilen illalla hampaita pestessä vatsa kramppas oksun malliin ja tunsin et jotain sieltä lähti nousemaan. ei onneks noussu ylös asti. ja voin vaan kuvitella millaista on niillä jotka todellakin oksentelee päivästä toiseen. :x

terveisiä täältä mukamas niiiiin lämpimästä Etelä-Euroopasta. ollaan yöt lähes pakkasen puolella ja voitte vaan kuvitella millasta voi olla kun kotona ei ole lämmitystä ja parin sähköpatterin varassa yritetään sinnitellä... kerään harrastuksia aina talveks ettei tartte niin paljoa kotona palella, mut nyt on jo pitäny jättää jotain pois kun en vaan yksinkertaisesti jaksa niin paljoa. väsyttää |O

:xmas: caisachu rv 10
 
Heipä hei kaikille!

johan se aurinko paistaa risukasaankin ja niin se vaan se pahoinvointi on alkanut helpottamaan, vaikka epätoivoiselta jossain vaiheessa tuntuikin. Vielä pahoinvoinnin kourissa kärvisteleville kovasti tsemppiä, kyllä se loppuu aikanaan!

Veriseula+np-ultra tuloskin tuli eilen ja sen puitteissa kaikki näyttäisi olevan ok. Rakenneultra on sitten tammikuun 19. ja neuvolalääkäri 8.12. Niitä odotellessa.

Nyt kun pahoinvointi selkeästi vähentynyt ja liikkeet ei vielä tunnut, tulee ajoittain hölmö olotila, että ollaankohan siellä massussa vielä hengissä. Se on sitten niin ihanan helpottavaa, kun liikkeet alkaa tuntumaan ja tietää, että kaikki on siellä ok. Ilmeisesti täällä jo jotkut ovat liikkeitä tunteneet?

Massu on pullahtanut esiin ja on niin selkeä raskausmasu, ettei sillä voi enää huijata ketään. Töissä paljastin asian viime viikon lopulla, kun maaginen raja tuli täyteen ja np-ultra oli ok. Nyt on helpompi hengittää, kun ei tartte keksiä selityksiä.

Toivottavasti kenellekään ei tule enää huonoja uutisia tässä pinossa!
 
olin ekassa ultrassa viime viikon torstaina ja kaikki oli siellä hyvin..eli siis la muuttu ja on nyt 04.06.09..täällä on hieman ollu pahaa oloa mutta onneksi ei ole mitään tullut ylös asti..ja lauantaina oliski sit esikoisen 1-v synttärijuhlat..
 
Täällähän on ollut varsin vilkkaat ultrapäivät, kiva! Onnea kaikille ja minulle kanssa :) Käytiin siis eilen ultrassa ja siellä se pikkuinen viuhtoi menemään. Jättimäinen kivi tippui sydämeltä ja ensi viikolla aion painua ostamaan äitiysvaatteita. Kaikki asialliset housut puristaa niin paljon, että on siirryttävä sopivampaan kaavoitukseen.

Onko teillä tietoa milloin sikiöiden pituuserot alkavat kehittyä? Tuossa yhdessä neuvolan kirjassa on tälle viikolle mitat 52 mm asti ja Kyytiläisen mitta oli 53 mm. Lääkäri myös siirsi pari päivää viikkoja eteen päin vaikka tiedän, että ovulaatio oli muutaman päivän myöhemmin kuin kuukautiset antaisivat ymmärtää. Oletinkin, että ollaan kehityksestä hiukan jäljessä. Mutta ei! Onko meille siis odotettavissa koripalloilja?! Ollaan kyllä molemmat pitkiä...

Huhtityttö ja Kyytiläinen 11+5 (12+1) oletus 11+2
 
Moro! Olipas uutiseia, jos jonki näkösiä.. kaikille :hug:

Siitä onki aikaa, ku viimeks oon tänne kirjotellu, mistä lie johtuu.. Täällä ollaan saikulla, menin sitte yksinäni siirtämään lasten jatkettavaa sänkyä. OSYP vietetty melkeen 7 tuntia ma-ti välisenä yönä.. On sitä fiksu.. Onneksi vauvalla kaikki hyvin, itsellä repes joku lihas, joka sit vuotaa vatsaan, kipeä ku %!#¤&!

Tänään olis iltapäivästä se kaupungin ensimmäinen ja viimenen ultra. On se jännä! :D

On sitte tietsikkaki särki, pitää kirjastossa käyä! Mut eipä tuu koneella asuttua.. :saint:

Jatkoja vaan kaikille, ollaan kuulolla! =)

Lisbet ja Alien 13+2
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
HS eiköhän se kohtu kasva siellä rytinällä,että babylla on lisää liikkumatilaa, kohta alkaa monotukset meillä :p :heart:
sitä ootankin! :heart:
kolottaa vaan niin kovasti. yhtä pahasti nyt kuin sillon M:n loppuodotuksessa. ei tää liukas kelikään tee hyvää. oon jännittäny kaikki lihakset niin että oon ihan jäykkä. |O
Käyppä katsomassa jos kaupasta löytyisi tälläiset,on hyvät
http://www.scandinavianoutdoorstore.com/jalkineet-ja-sukat/liukuesteet/ice-runner-liukuesteet/
Mies osti intersposrtista toissa talvena hyvät liukuesteet, ne on kumia, jonka ympärille on laitettu jousi. Ja ne vedetään kengän yli. EI ole piikkejä eikä nastoja. Oon tykänny ite kovasti. Nekin on kyllä sisällä ihan pirun liukkaat jos erehtyy astumaan johonkin laatalle tms.

 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :flower:

Pieni keskustelu eiliseltä miehen kanssa:
Kattelen mahaani ja sanon: Siis hitto mä oon läski!!
Teme: Niin oot..
*hiljasuus* ja molemmat on sillee o_O
Teme: Hups, olin vähän ajatuksissani..
Mä: Älä ihmettele jos en pariin kuukauteen puhu sulle.. :D

No joo semmosta, miehille ei vissiin kannata puhua kun ne on keskittyny johonkin muuhun :whistle: Tai tietty sit jos haluaa kuulla kaunistelemattoman totuuden :LOL:

Noh, haki se mulle sit illalla herkkuja kaupasta :heart: Tais vaan siinäkin olla vähän oma lehmä ojassa ku on itekkin sellanen hekkuperce että.. :LOL:

Joo ja siis ei #%¤?!#%, mulla kimpos tänään housuista nappi!! |O Kai se on uskottava, että pitäs siirtyä niihin mammahousuihin.. :ashamed:

Semmosta täällä tällä kertaa, kuitti.

MiNiMaM ja masuasukki 12+5
 
moikka!

listan päivittäjä: mulle voisi nyt muuttaa tuon la:n 12.6, synnärinä edelleen koks ja ikää meikäläisellä 25. kiitos kaunis =)

(.) piru mua sieppaa tää huono olo :kieh: viimeyön nukuin tosi kehnosti kun piti käydä oksentaas ja sen jälkeen näinkin 3kpl painajaisunia... no, eipä sen jälkeen tehny mieli nukahtaa :/

Housuasiassa kans menee hermot! Kuinkahan kauan oon katellu h&m:n äitiysfarkkuja joissa aina kaikki koot loppu!!! siis siel saattaa olla kokoa 34 tai 44 jäljellä, muttei vahingossakaan 38... Ois kuitenkin kiva ostaa mieleiset farkut kun ei niitä monia viitti hommata :headwall: :headwall: :headwall:

Jossu & Napero 11+6 (huomenna menee maaginen raja rikki!)
 
Ilmis
Ensimmäinen vauvauni nähty! :attn:

Loppuraskaus oli kyseessä ja synnytyskin tapahtui, kesti 3min (eli toiveuni selkeesti!) :D Päästiin sairaalaan ja lääkäri sanoi, että nyt se tulee ja kerran ponnistin ja johan kaveri olikin tissillä! :LOL: Jäi vaan mieleen se kolme minuuttia jonka sitten lääkäri kirjoitti kertomukseen! Kaveri oli 53cm pitkä ja painoi 5kg ( tämä ei ollut toivetta!) :eek: Ja lapsi oli poika, vaikka varma olenkin, että tyty kyseessä. Päästiin kotiin ja jätin vauvan isänsä hoivaan ja lähdin itse Alkoon ostamaan halpaa punaviiniä... :LOL: Sit heräsin. Kaiken kaikkiaan ihan ihme uni, synnytyksestä jäi hyvä mieli, mutta lapsi oli erittäin isopäinen :LOL: Kaikkea sitä...

Toivottavasti ei ollut enneuni!

Ilmatar ja Armas 13+0 :heart:
 
Moikka!

Ultra takana ja kyllä on ihan uskomaton olo, kun kaikki oli hyvin. :heart: Siellä pieni huitoi niin kovin, ettei lääkäri meinannu saada ees mittoja. Iso kivi kyllä vierähti harteilta ja jos sitä nyt osais ottaa jo vähän rennommin. Viikotkin vastas täysin neuvolan antamia, vaikka ite olin aika varma, et olis ollu muutama päivä vähemmän.

Sori, kun tuli vähän omanapanen viesti, mut oon nyt niin täpinöissä, et ei ajatus oikein toimi :)

Uusille vielä tervetuloa :wave:

Ja nyt, kun on ollu paljon ultria, niin kaikille hyvät uutiset saaneille oniittelut ja vielä tällekin päivälle on tulossa ultrakuulumisia, niin tuun varmasti kurkkiin.

O ja Möti 12+1
 
Ilmatar sulla oli kyllä hauska uni, ihan noin helpolla tuskin pääsee :LOL:

Mä voisin kuvitella ainakin vielä tässä vaiheessa päivää selviäväni iltaan asti ilman päikkäreitä, tai pakkokin kai on kun en kerran esikon kanssa mennyt samaan aikaan nukkumaan ja kohta se varmaan jo herää. Huomenna on lääkärineuvola, tosin eipä kai siellä kummempia tehdä kun kerran just viime viikolla oli neuvolan rutiinitarkastukset.

Cailin 11+4
 
Ilmatar Nopeaa toimintaa.. :D

omppunen Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Kauheen moni tuttu ja sukulainen on nähny unta, että meille syntyy ne kaksoset vaikka siel ulrassa varmistu ettei oo ku yks.. Kummallista :D

Minäkin kokeilen saisinko ultrakuvan laitettua..

[/url]
 
Tänään oli toka neuvolakäynti ja sydänäänet kuului tosi hyvin, vaikkei kätilö-opiskelija siinä heti onnistunutkaan. Syke oli jotakuinkin 160 luokkaa.

Np-ultran ja verikokeen tuloksetkin tuli jo aiemmin tällä viikolla ja niiden mukaan kaikki on ok.

Omasta olosta muutoin: ei ole edelleenkään mitään normaaliolotilasta poikkeavaa. Edes mahasta ei näe jotta ois raskaana. Reidet on kylllä taas jälleen kerran turvonneet heti alusta asti...vois luulla et vauva kasvaa mun jaloissa kun ne noin turpoaa.
Neuvolassa oli todettiin jotta kiloja on tullut reilun kuukauden aikana lisää 2,3kg, ja siitä sisuuntuneena kävelin kaupan kautta kotiin ja ostin hieman dippiä, sipsejä ja limua. Jottei pääse nääs reidet kaventuu :kieh:
Verenpaine oli tällä erää hieman koholla normaalista eli lukemat oli 104/63.

Nyt pitäis ruveta hieman pakkailemaan, kun meillä on viikonloppuna reissuun lähtö...päästään nautiskelemaan Thaimaan lämmöstä ja hyvästä ruuasta sekä tietty ihanista ihmisistä. Sitten just jouluksi kotiin B)

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa mahan kasvatusta :heart:

BV: päivitätkö listaan synnytyssairaalaksi KOS ja ikää mulla on 33v

Jeps1 ja pulla rv 13 ja jotain
 
HelloShitty
mahtuu..mahtuu!
tervetuloa ja onnea odotukseen indiska! :flower: =)

väsyttää, oksettaa, janottaa ihan hirveesti..ihan koko ajan. :eek: :p

HS ja nelonen rv 13+1 :heart:

ps. missä viipyy elokuiset? :eek:
 
Heippa!

Täälläkin on eka ultra takana.

Ja helpotus on suuri vauvalla näyttäis kaikki olevan hyvin. Pituutta hällä oli 48.8 mm ja turvotusta 0.4. Suurin huolenaiheeni oli se spina bifida ja sen osalta näyttais kaikki olevan kunnossa. La muuttui päivällä, mutta eipä sitä tarvitse muuttaa.

Paljastui syykin mun näkyvään vatsaan, mulla on reippaasti eteenpäin kallistunut kohtu.
Vielä odotellaaa veritestin tuloksia.






Bree ja Kerttu 11+4
 

Yhteistyössä