**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Moi!! Ja pahoitteluni menetyksen kokeneille :hug:
Olikohan uusia, tervetuloa joukkoon! :flower:

En todellakaan jaksa selata kaikkia sivuja läpi, mitkä on jääny välistä :ashamed:
Minusta tuli TÄTI torstai-iltana!! =) Siskolle syntyi liki 10viikkoa etuajassa vähän yli kilon painava tyttövauveli, joka kylläkin voi olosuhteisiin nähden erittäin hyvin. Täti ei ole vielä saanu edes kuvia vauvasta, niitä siis malttamattomana odotellaan... Meidän neiti on ihan innoissaan uudesta serkusta, mutta ei millään käsitä, miten pieni vauva on, ja että vauva joutuu olemaan sairaalassa vielä pitkään.

Mun porukat oli meillä käymässä, ja paljastettiin sit raskaus heille. Sibulauseessa mainittiin, kumpikaan ei ensin hoksannu :D Sit äiti hyppäsi sohvalta, ja kysy, et miten te nyt ootte sen saanu aikaiseksi, kun aiemmin raskautuminen on ollu niin hankalaa :LOL: Me vaan sit todettiin, et ollaan oltu ihan yhtä puulla päähän lyötyjä itsekin... :saint:
Musta tuntu torstaina ja perjantaina, et mulla on oireet hävinny lähes kokonaan, siis pahoinvointi, ja väsymys. Huolihan siitä nousi, et miks ei tunnu mitään. Kunnes eilen sit yökin ruokapöydässä, ja tuli tuttu pahoivoinnin aalto illalla. Ja vaikka eilen nukuin 2 päiväunet (!! ), niin yöllä nukuin 11h heräämättä :xmas: Että kai nää on taas sit menossa mukana nää oireet. Muuten kai kaikki on ihan hyvin, mies lähtee taas aamulla töihin sinne 200km päähän, ja me yritetään selvitä työviikosta kunnialla tytön kans. Semmosta tällä kertaa.
Sisu ja salamatkustaja 8+2 :heart:
 
Hei kaikille!

Varovaisesti ilmoittaudun mukaan kesäkuisiin. Olen lueskellut pinoa, mutta en ole aiemmin uskaltanut kirjoitella. Ollaan vielä niin alussa tämän raskauden suhteen. Lisäksi alan ammattilaisena olen vähän liiankin hyvin selvillä siitä, mitä kaikkea voi vielä mennä vikaan. Tosin yritän ajatella positiivisesti. :)

Taustatietoja sitten. Olen vielä hetken 26-vuotias ja esikoista siis odotellaan. LA kuukautisista olisi 29.6.09. Toinen yk toi siis meille plussan, jonka testasin viime maanantaina. Huomenna ajattelin varata varhaisultran. En kestä jännitystä ekaan kaupungin tarjoamaan ultraan asti, malttamaton luonne kun olen. :whistle:

Onnellista odotusta toivottelen kaikille kesämassuille!

Barbapörrö ja Pätkis 4+6
 
jadal
tervehdys kaikille!

Lymypiilolle suurensuuri :hug: on liian vaikea käsittää miksi joku joutuu kokemaan toistamiseen menetyksen |O

Ahkerasti olen kyllä käynyt täällä lukemassa, mutta jotenkin väsyttää niin, ettei jaksa alkaa kirjoittelemaan. Nytkin yritän olla menemättä nukkumaan, kun nousin ylös vasta 11 aikaan, mutta silti väsyttää ihan tajuttomasti!
Mielialanvaihteluita on kyllä tullut jonkinmoisia, ja niistä kärsii mies. Välillä olen aivan kuin vasta rakastunut, ja mies tuntuu niiiiiin ihanalta ja rakkaalta, kun taas seuraavassa hetkessä tekisi mieli heittää koko ukko pihalle. Itsekään en pysy kunnolla ajatusteni perässä, saatika sitten mies parka. On sillä akassa kestämistä :D
Paha olo vaan jatkuu ja jatkuu. Eilen käytiin miehen siskon synttäreillä, ja kakun syönti teki todella tiukkaa. joka lusikallisen välissä sai nieleskellä, ettei koko satsi nouse ylös :/
Myös turvotus on tullut uutena oireena, just sanoin miehelle, että pakko lähteä ostamaan uudet housut, kun kaikki paremmat housut kiristää niin, että tulee maha kipeäksi. Mutta ei kai vielä sentään äitiys housuja...?

Nyt täytyy lähteä yrittämään keittiön siivousta...

jadal rv7+2

Ai niin, kaikille uusille tervetuloa :)
 
No nyt mä olen "virallisesti" mukana täällä :D Tein siis eilen uuden testin, eikä ollu enää mikään haamu vaan ihan selvä viiva pärähti ruutuun.

Väsyttää |O Lapset heräs kesäajan mukaan, vaik yritettiin jo aiemmin vähän myöhästää aikataulua :headwall: ja lisäks ne heräs vielä normaaliakin aiemmin, joten hohhoijakkaa...
 
Mahtuuko mukaan?
Oon jonki verran kirjotellu tuolla km:n jälkee plussanneissa ja tulisin mielelläni tännekin mukaan! :)
Eli yks km on takana ja esikoinen ois tulossa. Ikää 26 ja synnytyssairaala sks. La on menkkojen mukaan 2.6 joten sen voi laittaa, tulee ehkä vielä muuttumaan.
Mulla oli alussa vähän veristä vuotoa ja kysyin varhaisultan mahdollisuutta neuvolasta. Pääsinki ultraan viikolla 5+5 ja siellä näky (oletettavasti) sydänäänet. Nyt sitten kävin myös perjantaina ultassa ja siellä näky vahvat sydänäänet. :) Raskaus ei oo ultran mukaa ihan niin pitkällä, mutta mennää niitten menkkojen mukaan.
Ihanaa odotusta kaikille!!! :flower: Ja myös minä toivon, ettei kukaan enää putoa pois täältä!! =)
Sophia ja Muru 8+5 (8+2)
 
Siis mitä ihmettä! Mä kirjoitin hetki sitten viestin tänne ja se näky mulla tossa ihan normaalisti, mutta nyt se onkin yht´äkkiä kadonnut taivaan tuuliin. Kummallista.

Täällä vietetään sadepäivää ja mies on saanut kokea tänään eka kerran oikein kunnolla näitä raskauden mukanaan tuomia mielialanvaihteluita. Se ei tunnu ihan ymmärtävän, että tämä nyt on tätä ja kaikesta ei kannata heti ottaa nokkiinsa. :kieh:

Muista oireista voisi mainita rintojen arkuuden ja turvotuksen, mikä alkoi jo viikkoa ennen plussaa. Lisäksi on ajoittain närästystäkin ollut. Ja maha on turvoksissa aika lailla aamusta iltaan. Mutta hyvähän se vaan on, että on jotain oireita. Tuntuu sillä tavalla sitten olo jotenkin enemmän raskaana olevalta. =)

Kansalaisvelvollisuuskin tuli täytettyä ja käytiin äänestämässä kamalassa vesisateessa. Mutta oli toisaalta ihan kiva kumpparit jalassa läiskytellä tuolla ulkona. Suorastaan meinasi alkaa lapsettamaan. :LOL:

Mukavaa sadepäivän jatkoa kaikille kesämasuille! Toivottavasti visti nyt löytää perille!

Barbapörrö ja Pätkis (4+6 edelleen)
 
Heippä vaan! :)
Kävin siis eilen ostamassa ekat äitiyshousut, hennesiltä sellaiset mustat missä oli ihan matala vyötärö ja oli tosi mukavat jalassa! Sit vaan tarttisit uudet kengät ku ne housut ei ole niin siistit ku mun saappaat ku lenkkareista lähti pohja keskellä helsinkiä, tunsin vaan et nyt on jalalla aika ilmava olo! :D

Äiti kysy tänään et et kai sä oota vauvaa ku sun maha on noin iso ja pömppö..ihan häkellyin sitten enkä vastannu mitään vaan vaihdoin vaan aihetta..jotenkin en sitten osannu myöntää asiaa ku ultra on viel edessä..sit hetken päästä menin edelleen pää ihan sekaisin ovelle huutamaan kissaa sisälle ja huusin sitte pihalle ihan täysillä että HALOO! enkä kissan nimeä..se sitten sai mut nauramaan niin että tuli ihan kyyneleet silmiin mitä ei yleensä tapahdu. :) Eli voinen siis todeta että massua jo löytyy.

Ei kai sitte muuta tänne, pitäis tehä vähä töitä ja alkaa pakata ku huomenna suuntaan tuonne lappiin päin lomalle. :)

*muoks t.cranyo ja tuutikki 8+5
 
Hei kaikille! Tulin vain ilmoittamaan, että aikaisin eilen aamulla tiputteluvuotoni muuttui niin voimakkaaksi vuodoksi, että ei ollut pienintäkään epäilystä mistä on kyse... :'( Olihan se kyllä odotettavissa, koska tiputteluvuotoa on jatkunut jo pitkään, eikä ultrassa löydetty sykettä, joten ei tullut kovin suurena järkytyksenä. Nyt on tarkoitus yrittää hoitaa ensin minun terveysongelmani kuntoon, jonka jälkeen pääsemme toivottavasti yrittämään uudelleen.

Paljon onnea muille odotukseen, toivottavasti teillä menee kaikki hyvin!
 
Voi että, ihan liikaa menetyksiä on taas tullut :hug: Jaksamista ja onnea uuteen yritykseen.
Kyllä tämä alkuraskaus on eri rankkaa kuin ensimmäistä odottaessa, siis kun ei saa levätä vaikka kuinka väsyttäs yms. Haikeana muistelin eka raskauttani kun asuin vielä silloin vähän aikaa kotona, niin ihan sai keskittyä itseensä. Löhötä ja vaikka töllöttää tv:tä koko päivän :D
No, sellaista se on....Kyllä se siitä kunhan tämä pitemmälle menee...Koko ajan nälkä, sit ei mitään halutakkaan, etoo, iskee kauhea makean tai suolaisen himo yms. muuta mukavaa B)
Äsken kävin kaupassa ja en meinannut ulos päästä kun en tiennyt mitä ostaa kun joka paikkaa halutti :snotty:
Vielä puolitoista viikkoa ja pääsen lopultakin neuvolaan, sit seuraavalla viikolla onkin lääkärineuvola.
Ai niin,tervetuloa kaikille uusille :flower:

Peppita+PikkuKutonen 7+0
 
HelloShitty
tää on niin väärin. :'( paljon :hug: ja voimia kaikille joiden matka loppui liian aikaisin. itken täällä. olisitte niin saaneet jatkaa. tulkaa takas kertomaan kuulumisia. :hug: :hug: :hug: :heart:

tervetuloa myös uusille!!!! :flower: =)

onko oikeesti näin että heinäkuisia löytyy jo??? :eek: :D

HS (jonka pahoinvointi pahenee ja pahenee) ja nelonen rv 8+3 :heart:
 
voivoi... nyt sitten täälläkin on alettu jännäämään kuinka tässä käy. Aamulla ihan pienesti nipisteli vatsaa ja äsken tuli hiukan kirkasta verta.. Yksi km (ennen kuopustani) on takana, joten siksi nyt pelottaa. Nyt viikkoja olisi 6+1 (samat viikot kuin edellisessä km:ssa). Huomenna pitäisi aloittaa uudessa työpaikassa ja nyt sitten arvon uskallanko ylipäätään mennä töihin jos yhtään sattuu vatsaan. Jos lepo voisi vaikka auttaa pelastamaan tilanteen? Toisaalta tässä vaiheessa ei kai ole mitään tehtävissä jos km on tullakseen.. :( Onneksi on ymmärtäväinen mies joka osaa lohduttaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tulppa:
phalaenopsisille voimia vaikka tämä taisi kumminkin olla sinulle se helpoin vaihtoehto. Toivon mukaan ylimääräiset kohdusta saadaan pois ja pääsette taas yrittämään :hug:
Komppaan täysin.. Olen pahoillani :hug:

maranooka: Nyt lepäilet sitten vaan jos asiat noin on. Vaikka siinäkin olet oikeassa että ei ole paljoa tehtävissä jos se sieltä tulee, mutta onhan se selvää et kannattaa lepäillä. Saikkuahan saa kuitenkin helpostikin, että siinä mielessä... :hug:

HS: Kyl vaan niin on että heinäkuisia jo on :D mieti miten pitkällä me jo ollaan!

(.) Käytiin tänään taas katsastelemassa sitä tulevaa kotia. EI MALTA ODOTTAA ETTÄ PÄÄSEE MUUTTAMAAN! Oon tässä pyöriny tikkurilan sivuilla ja huomenna varmaan vois käydä jossain maali/remonttikaupassa vähän tutkailemassa tarjontaa. Jänskää.
Tavoitetut naapurit ovat olleet ihan hyvillä fiiliksillä tallin rakentamisen suhteen, että en usko että naapureista projekti jäisi kiinni. Siis niin mahtavat maisemat ja koiran ulkoilutus polut. Järvi ihan lähellä jossa venepaikka ja uimaranta. OIIH, en malta odottaa...

Selvis sitten seki että äiti on innoissaan hehkutellut meidän tulevasta vauvasta jo mun sisaruksille :headwall: Se kai pahoitti mielensä kun sanoin että olisin tahtonut ihan itse kertoa, että kuvittelin sen olevan itsestään selvää että se ei sitä mene ensimmäisenä kaikille levittelemään kun on se km takana.... No toisaalta se on tainnut olla meidän perheen tapa ainakin mun asioiden suhteen aina että en itse kerkeä mitään kenellekkään sanomaan, joten eipä se toisaalta haittaa. Mut nyt pitää kyl lähteä soittelee sit sisarukset läpi ettei ne siellä puhku punasta kun en niille mitään kerro! :D

L&M 8+6 :heart:

PS. Mä oon päättänyt että mustikasta en luovu!! Se ei saa mennä kesken eikä mitään muutakaan.
 
Phalaenopsis: Jaksamista sinne ja paljon tsemppiä uuteen yritykseen sitten aikanaan kunhan saatte terveysasiat kuntoon. :hug:

Lymypiilolle myös paljon jaksamista. :hug:

Alexandrialle myöskin :hug:

kekkeri: Tosiaan oikeassa olet, että mitä vaan voi tapahtua ja se kuuluu tähän raskausaikaan ja elämään yleensäkin. Vaikka onkin pienen ihmisen välillä vaikea hyväksyä, ettei kaikkea pysty itse hallitsemaan vaan jotkut asiat on korkeamman kädessä ja meistä riippumattomia..

Täällä ollut tänään ensimmäistä kertaa hieman etova olo, mutta edelleen on vaikea uskoa raskautta todeksi. Päivä kerrallaan siis elellään..

Näkyykö teillä muilla jo raskausmaha? Erityisesti uudelleensynnyttäjillä? Mulla on ollut ihan järjetön turvotus melkein plussaamisesta asti ja viime kerralla ei ollut mitään tällaista vaan viikkoja oli tosi paljon ennen kuin näkyi mihinkään...Mutta nyt tää pömppis tuntuu aivan hervottoman kokoiselta varsinkin iltaisin! :LOL: Anoppi oli täällä tänään käymässä, ja luulen että arvasi raskauden koska katseli mun mahaa pariin kertaan.. :whistle: Tai sit luulee että oon lihonu.. ;) Mutta tosiaan jos tää tähän malliin jatkuu niin tätä raskautta ei enää kauaa salailla. :LOL:

edelleen epäuskoinen Iidukka ja pikkukakkonen rv 6+3
 
Phalaenoppis ja Alexandria: Voi ei,kunpa oisitte saaneet jatkaa odotusta seurassamme :'(

Kyl tuntuu,et näitä km uutisia on ollut ihan hirvittävästi....Toivottavasti ei enää yhtäkään huonoa uutista tule.Kuluisi kaikilla äkkiä odotusviikot rv 12 tietämille,niin oltais jo selvitty pahimman km riskin yli.

Mul on vieläkin vaikea uskoa,et oon raskaana,vaikka kävin siellä ultrassakin.Kertakaikkiaan,kun aiemmin etumus on ollut niin arka,ettei voi koskea....Nyt ei mitään. Aiemmin nukuin 12t yössä plus päikyt....Nyt nukun 6-8 tuntia ja oon virkeä...

oireena vain ällötys ja hajuaistin paraneminen...Juu ja herkkyys.Toissapäivänä itkeä pillitin ihan tyhmästä asiasta miehelle...Ja yx päivä itkin kun katoin elokuvaa.

Ja mä oon kerännyt nyt jo 3kg painoa.....Vauvaa ei voi syyttää,kun hänen paino on n. 5g :D

A-mam 8+5
 
Hei taas kaikille!! Mahdottoman kurjaa lueskella menetyksistä, joita täälläkin jo monella on ollut. Voimia eteenpäin, en osaa muuta sanoa.

(.) Meikäläisellä on sitten kaikki raskausoireet hävinneet kuin tuhka tuuleen :eek: Silloin kun jo vähän uumoilin mahdollista plussaa niin oli kiukkuisia finnejä ja alavatsaa pisti juilimaan. Plussan aikaan tuli kauppareissulla (oltiin miehen kanssa ostamassa uutta soffaa) niin aivan tajuton kuuma-aalto tukehdustunne että pyörrytti ja oli ihan karmeen huono olo. Ja nyt kun viikkoja jotain 5+4 niin ei mitään oireita ainakaan viikkoon. On niinkuin ei mitään olis... tulee vaan tässä mieleen, että jos ei ookkaan mitään. Sitä niin tuijottaa kai niitä oireita liikaa :ashamed: No mutta vaali-illan jatkoja kaikille :wave:

T: SR
 
Phalaenopsis ja Alexandria: Oen todella pahoillani teidän puolestanne. :'(

Kiitos kaikille kauniista ajatuksista ja haleista, mulle tulee niistä paljon parempi mieli :)

T: Lymypiilo, joka aikoo stalkata teitä kesäkuuhun asti. Jokaisella palstalla pitää olla oma häirikkö ;)
 

Yhteistyössä