**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Jep, kyllä alkoi mamma kiinnostamaan! :D

Tänne ei uutta, muutakun et oon taas vuorokauden vaan raivonnu ja puolisonkin suututin vaikka asuukin useampien satojen kilometrien päässä joten hemmetin hyvin menee..ja että tänään leikattiin 2 luomea, se ottaa kyllä vanhemmiten aina vaan kovemmalle mennä sinne leikkaukseen!
 
Moi maaliskuu! Mukava kuulla että olette jo alkaneet uusiin puuhiin :) Toivottavasti plussa tulee nopeasti, niin tarvitse kauan km jälkeen kuumeilevissa päivystää!

Vai Madam Mamma, pitäisköhän tuota postitella..? Siis ei mitään muuta kun oma, miehen syntymävuodet ja laskettu aika, ja vastaus tulee ilmaiseksi? Onpas heleppoo :)
 
Uusia oli tullut paljon, tervetuloa kaikille ja onnea :heart:

Keskenmenon kokeneille suuren suuret halitukset ja voimia :hug:

jen-mar, mulla vaihtelee mieliala kanssa ihan mahdoottomasti ja PALJON... Ja väsymys on ihan armotonta |O

Sydänäänistä oli juttua, meillä ei ole ekalla käynnillä koskaan kuunneltu niitä, sitten vasta lääkärikäynnillä kun ultrataan. Nyt onkin kiva, kun täällä nykyisessä paikassa lääkäri ultraa joka kerta, kun ennen oli vain yksi ultra. Tosin taitaa tulla vielä useampi ultra, kun km:n takia on pari ylimääräistä aikaa äitipolille, jos/kun kaikki menee hyvin. Ja ne ultrat tehdään eri paikoissa eri lailla.

Lissuli, me rakennetaan taloa ja joskus hamassa tulevaisuudessa olis heppatalli tarkotus tehdä. Harrastus on vaan jäänyt lasten jälkeen ihan nollille :(

Phalaenopsis, voimia kovasti :hug:

En muista oliko muuta mitä piti kommentoida, väsymys on ylivallalla...

hp rv 6+1
 
Neuvolassa käyty, ei kyllä viisammaksi tullut. Kaksi tuttua oli heti odotushuonessa ja kätilön sijainen oli anopin ystävä, että varmasti jo koko kylä tiedä raskaudestaan, huhhhhh! Ja itsellä on niin epätodellinen olo, jotenkin pelotta että voiko kaikki olla ok. Tietenkin on ylihuono olo koko ajan, mutta ainut oire tämä on. Ja eiks joku sanonut että tuulimunan kohdalla on kaikki tavllisetkin raskauden oireet... Hirveä tämä pelko, vaikka kolmas lapsi tulossa.
Mielialat vaihtelee, joooo, mutta en tiedä onko tämä vasta nykyinen ongelma, esikoinen kun uhmaile niin kovaa että tälläistä herostumista on jatkunut jo vuoden verran. Seuraava neuvola vasta marraskuun lopussa, jospa sitten kuuntelisivät sydänääniä, ultra kun on vasta 18-20 viikolla.
Terv awek 8+1
 
Nyt on tilanne! Eilen agilityn jälkeen alkoi alavatsa sattumaan ja se sattui vielä nukahtaessakin, voi verrata kuukautiskipuihin. Mulla on alavatsa kipuillut ihan koko ajan, mutta tänään aamulla alkoi lisäksi rusehtava valkovuoto. Tässäkö tämä sitten taas oli, samalla tavalla alkoi viimeksi keskenmeno... Lisäksi koko ajan vaivannut turvotus laski eilen :'( :'( :'( Aion levätä tän päivän, vaikka en voi tietää, että johtuuko tämä nyt siitä fyysisestä rasituksesta, jonka agility aiheutti. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen :'(

Lymypiilo ja pikkumyyrä rv 6+1
 
Ei Lymypiilo!! Nyt pysytte kyllä täällä :'( Vuoto on vain jotain ärsytystä. Lepää ja pötköttele koko päivä.

Raffel, jos neuvolan täti kerran sanoi, että kanniskelet niin kauan kuin tuntuu hyvältä ja selvästikään enää ei tunnu, lopetat kanniskelun. Hmm, voi kun tässä olis nyt Raffeleita ja dippiä...huonoja mielitekoja luo tuo sinun nimimerkkisi :)

Huhtityttö ja Kyytiläinen 6+6
 
Lymypiilo: Eihän sitä ikinä tiedä mistä se voi tulla. Minä syytin kauan itseäni siitä kun juoksutin hevostani riimuilla lumisella pellolla ja se innostui vähän liikaa, lähti laukalla poispäin ja samalla voimalla minä lensin lumihankeen vatsalleni. Samana iltana alkoi ruskea vuoto. Mutta nyt myöhemmin olen melkein jo varma, että km ei johtunut pelkästään siitä, että kyse oli myös semmoisista asioista mihin en itse olisi voinut vaikuttaa millään.

Olen huomannut että äkkinäiset liikkeet saattavat vihlasta vähän mahasta. Olen yrittänyt nyt välttää niitä. Samoin hevosia käsitellessä olen pistänyt itseni etusijalle, ratsastan jos tuntuu hyvältä ja jos vaikka taluttaessa hevonen riehaantuisi, en yrittäisi sitä estellä vaan antaisin sen juosta pois. Todennäköisesti sama homma koirien kanssa, yritän ottaa rauhassa. Koirat kyllä kai vähän vaistoavatkin tilanteita ja osaavat ollakin rauhassa lenkillä kun tosi on kyseesä.
Oletko soittanut aikaa terveysasemalle? Toivon kyllä niin paljon että saisit pitää sen pikkuisen, ettei sitä oteta sinulta pois. Mutta muista: älä syytä itseäsi.
 
HelloShitty
Lymypiilo:lle peukutukset! ei se välttämättä oo vaarallista! :hug:

täällä ollaan tänään niin huonovointisina että taidan viettää päivän vessassa. :x |O

HS ja nelonen rv 8+1
 
En taida vielä soitella mihinkään, olen vain kotona. Kipu on kyllä koventunut aamusta, nyt takaisin pötköttämään.... Yritä jaksaa huonon olon kanssa, HS! Ja kiitos kun tuette minua, nyt sitä todella tarvitaan :'( Hali HS, Lissuli ja Huhtityttö! Jäisin tänne todella mielelläni!
 
Lymypiilo en usko että agilitylla on ollut vaikutusta asiaan eli älä syytä itseäsi! :hug: Itsekin lajia koiran kanssa harrastan. :wave: Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä, täällä pidetään peukkuja!

Iidukka & pikkukakkonen rv 6+1

 
Voi Lymypiilo :hug: todella ikävää :'(

Kiva kuulla sinustakin Raffeli. Täälläkin pinos on niin paljon porukkaa, ettei viel olla oikein tutuiksi tultu, mutta sinut muistan kun plussattiin vissiin samana päivänä!

(.)
täällä siis muutamia sairaslomapäiviä vietellään. harmi vaan, että kuvotus alkoi näin voimakkaana jo aikasilla viikoilla. pakko jo kertoa pomollekin, vaikka mieluummin oisin venyttänyt kertomista myöhemmäksi.

jossu rv 6+6
 
Lymypiilo,soitappas neuvolaan! :hug:
Täällä on eka neuvola takana,lippulappuja tuli taas luettavaksi, pari pulloa otettiin verta,hemppa 130! Eli rautaa ei ainakaan vielä syödä :p
Alkuraskauden neuvolalääkärille en pääse,koska olin siellä yksityisellä,hipun näen seuraavan kerran 3 viikon päästä,kunhan se kutsu nyt ensin tulee nt-ultraan sieltä Koksista =)
Seuraava neuvola on heti joulukuun alussa :heart:

bad virgin & hippu 8+4
 
Lymypiilo :hug: :hug: !!..siis ei voi olla totta et näitä menetyksiä tulee meidän pinoon koko ajan. Tässä alkaa olla jo huolesta harmaana toisten puolesta ja omastakin, kun ei tiedä miten omassa masussa asiat on. Neuvola-aika on vasta 13.11.

josema 6+3
 
Lymypiilo:toivottavasti vuoto on harmitonta!

Mä ite 3km kokeneena oon vakuuttunut,et luonto on hoitanut niin,että se pikkuinen joka menee kesken,on ollut jotenkin viallinen.Ja näin on useampikin lääkäri sanonut minulle.Erittäin epätodennäköistä,että kukaan itse voisi km itselleen aiheuttaa.



Maaliskuu: onnea uuteen yritykseen.Mä raskauduin yhden km jälkeen heti jälkivuodon loputtua ja raskaus meni hyvin alusta loppuun =)

a-mam 8+3
 
heippa kaikille!!!
ja halit kaikille joille on tullut huonoja uutisia...
ite oon parhaillaan töissä(ja vieläpä netissä surrffailemassa,hups!)ja väsyttää vietävästi. jos laittasin nyt silmät kiinni niin nukahtaisin varmasti, vaikka oon nukkunu erittäin hyvät yöunet...krooh,krooh...
pitäisi keksiä jtn tekemistä 4v. tytölle joka joutuu kitumaan mun kanssa pe-la päivät,hjelppiä.....

:LOL: :LOL:
 
pinkkimieli,tervetuloa ja onnea ultraan. =)

Nyt pitää taas monta viikkoa odottaa ennenkuin näen taas hipun :snotty: Odottavan aika on pitkä =)
Pitääpäs nyt tutustua noihin papereihin,mitä sain.
Pissatestikin pitää ens viikon alussa viedä labraan.

bad virgin & hippu 8+4
 
eka ultra takana... rv 7+2(ivf-hoito) ja maha-asukin koko vastas 6+6. yksi matkalainen löytyi,hiukan jännitin asiaa,koska kaks oli laitettu kyytiin...ultratilanne oli tosi sekava,kun oli erikoisuva lääkäri tekemäs ultrausta ja oikea lääkäri vieres,puhuivat keskenään koko ajan,jouduin itse kysymään,et oliko siellä nyt yks vai kaks...
ei oikein pysty iloitsemaan tästä,kun ke illalla jäi wc paperiin ruskeaa tuhrua,samoin to aamuna,ja tänä aamuna.silloin vain tulee kun käy kakkosasialla,ja ei koskaan pyttyyn asti ,vaan ihan vaan paperiin.ei voi sanoa millään muotoa edes ruskehtavaksi vereksi ,vaan ennemmin vesimäistä jossa ruskeaa seassa,melkein mustaa...joudun nyt sit aloittamaan lugesteronit rv11 asti ,et pyrittäs ettei tule kesken...eivät sanoneet juuta eikä jaata tuosta tuhrusta...josko joku täällä hieman valais minuun uskoa...mies tais tänään vasta tajuta et meille saattas toinen tulla kun ultrakuvan näytin,0.8mm jyvänen oli kuvassa:)

Lymypiilo:miten sulla menee?

Tervetuloa uusille minunkin puolestani =)
 
Ryhis,kiva kuulla että siellä on nyt yksi kasvamassa :heart:
Sun vuotohan on vanhaa verta,joten en ollenkaan siitä huolestuisi,niitä vuotoja tuppaa olemaan suurimmalla osalla odottajista,eikä se todellakaan aina merkitse sitä pahinta =)
 

Yhteistyössä