**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Että vie te ootte niin ahkeria kirjottelijoita vai onko meitä täälä vaan niin paljon :LOL: Mut kiva et tekstiä tulee vaikkei ihan kaikkeen aina muista ja kerkee kommentoida. Mä tuun lukeen myöhemmin tarkemmin mut nyt haluun isot :hug: pinosta pois tippuneille,niitähän on jo paljon,tooosi kurjaa! Toivotaan ettei enää kukaan tipu!!

Ja sitten lingon1 kyseli niistä sea band pahoinvointirannekkeista
mulla on ollut nyt kahtena päivänä ne,aamusin kun mulla vaan pahoinvointia on niin laitan illalla ja päivällä otan pois.
Eka aamu meni niin että yhen kerran oksensin siis ihan vähän pakko oli yökätä. Sekin varmaan vaan jo ihan tottumuksesta:) Kun on joka aamu jo joutunu oksentamaan ja jotenkin aina hetkeksi siitä tulee hyvä olo.

Tämä aamu meni sitten niin että kun heräsin oli huono-olo mut oksennus ei tullut kun vähän söin niin olo pikkasen parani eikä tarvinnu oksentaa ja nyt olo on tosi hyvä eli oletan että ne auttavat.Tuskin niitten teho kuitenkaan niin huppipu oo että vie kaikki pahoinvointi oireet pois:) Mulle on pääasia ettei tarvi oksentaa.Ja se huono-olokin menee pois kun saa vähän jotain syötyä.

Mä yritän palata myöhemmin lukeen teidän juttuja nyt pitää alata tekeen synttärilahjaa yhdelle lapsukaiselle.

Hapsiainen ja Pikku hapsis kai 5+ jotain :)
 
J84
Soitin Mäntän päivystykseen, kun täällä meidän tuppukylässä sitä ei ole v.loppuisin ja käskivät tarkkailla tilannetta, että jos oikein paljon alan vuotamaan tai kivut ovat kovat niin sitten mennä paikan päälle. Heillä ei ollut mahdollisuutta tehdä sisäultraa. Voi luoja..joudun siis odottamaan maanataihin tämän paskan epätietoisuuden kanssa. En oikein jaksa uskoa...
:'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Soitin Mäntän päivystykseen, kun täällä meidän tuppukylässä sitä ei ole v.loppuisin ja käskivät tarkkailla tilannetta, että jos oikein paljon alan vuotamaan tai kivut ovat kovat niin sitten mennä paikan päälle. Heillä ei ollut mahdollisuutta tehdä sisäultraa. Voi luoja..joudun siis odottamaan maanataihin tämän paskan epätietoisuuden kanssa. En oikein jaksa uskoa...
:'(
Mitä ne sitten vois tehdä,jos kivut ja vuoto yltyy?
 
J84
bad virgin En oikein tiedä, kait ne jotain kipulääkettä antais. En oo kokenu tällaista epätietoisuutta ennen. Googlettelen parhaillaan alkurakauden vuodoista ja keskenmenon oireista. Pää on aivan sekaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
bad virgin En oikein tiedä, kait ne jotain kipulääkettä antais. En oo kokenu tällaista epätietoisuutta ennen. Googlettelen parhaillaan alkurakauden vuodoista ja keskenmenon oireista. Pää on aivan sekaisin.
Mites se Tays sitten,etkö sä sinne voi mennä?
 
mulle voisi vaihtaa LA:ksi 15.6. kun se neuvolan mukaan on oikea päivä, katotaan sitten ultran jälkeen vaihtuuko.

jellona suosittelisin ottamaan yhteyttä TAYS:iin tai menemään sinne, siellä on kuitenkin ultralaitteet, ei sun tarvi epätietoisuudessa olla, toivon kovasti että vuoto olisi ihan harmitonta :hug:
 
voi jellona84 olen niin pahoillani puolestasi! tiedän miltä tuntuu, kun viime raskaus keni kesken kylläkin viikoilla 6+0.. mutta juuri niin että verta vain alko tulemaan.. ei mitenkään kauheasti mutta kuitenikin, ja nyt pelkään että menee kanssa kesken, pelottaa tosi lujaa, sitten en enää uskaltaisi yrittää :/ voimia uuteen kiertoon sinulle! :hug: nyt omaa napaa kanssa, olo aivan hyvä, nälkä ja väsy koko ajan, mutta ei paljoamuuta, nuorimmalle 1v3kk on tullu nyt äiti vaihe, roikkuu koko ajan jalassa kiinni ja huutaa, ja toinen lapseni ei saisi yhtään koskea minuun, kun pienempi huutaa sitten kurkkusuorana....hermoja raastavaa :/ mä jo mietin että mitä olen tehny tuon taaperon kanssa väärin kun niin kova äiti vaihe nyt on, vaiko tuleeko aina olemaan, kokemuksia?
 
J84
Mietittiin miehen kanssa, että mitä tehdään. Tultiin siihen tulokseen, että jos tämä on mennäkseen kesken niin sitä ei voi välttää ja niin sitten vain käy. Mutta mikäli on kyseessä ns. väärä hälyytys niin sen saamme ensi viikolla selville. Ajatukset reissaavat ristiin rastiin vain siksi, etten toivo liikoja ja tipu liian korkealta tämän suhteen. Toivon kyllä paljon, ettei peliä olisi vielä menetetty. Vuoto on kyllä nyt niukentunut ja se on edelleen liman ja veren sekoitusta, mutta kaikki voi muuttua pahemmaksi silmän räpäyksessä.
 
haleja Jellona84

Tietääkö joku suurinpiirtein mitä ultra maksaa yksityisellä? Alan tuntea pakottavaa tarvetta päästä tarkistamaan alapään tilannetta.. Maanantaina on kyllä neuvola, mutta eihän ne aina siellä kuuntele välttämättä sydänääniä..? Enkä tiedä kuuluisko niitä edes näin aikaisin..?

t.Lingon ja 7+1
 
Jellonalle halit, itsekkin tiedän keskenmenon kokeneena nuo tunteet :hug: Neljättä odottaessa mulla tuli muuten aivan järkyttävästi verta, menin heti päivystykseen ja varoittelivat että melko varmasti kesken meni. Mutta kun katsoivat ultralla niin vauvelilla olikin kaikki ihan hyvin mutta se veri tuli jostain sieltä sivusta, en nyt muista tarkkaan mitä se selitti. Useamman päivän sitä verenvuotoa vielä jatkui mutta sitten rauhottui. Toivotaan että sinullakin olis jotain tuontapaista.

Peppita+PikkuKutonen 5+6
 
Jen-mar:työnantaja saa sanoa mistä syystä vaan koeaikana,eikä hän ole millään tavoin velvollinen kertomaan edes syytä.Itse kertoisin vasta koeajan loputtua.

Jellona84:Haleja,kunpa ma selviäisi enemmän.

A-Mam 7+4

 
Alkuperäinen kirjoittaja jen-mar:
tietääkö kukaan varmaksi,että kun kirjoittaa työsopparin ja siinä on yleensä ns.koeaika joka on 2-4kk,niin onko laillista se,että työnantaja sanoisi työntekijän irti koeaikana vain sillä perusteella että on raskaana???
Ei ole laillista. Esim. http://www.sak.fi/suomi/tyossa.jsp?location1=2&sl2=9&sl3=6&lang=fi&id=29923 kertoo nain:

"Työsuhdetta ei voi purkaa koeaikana työntekijän raskauden takia.

"Koeajalla työskennelleen huoltamokahvilan työntekijän työsuhde purettiin, kun hän oli esittänyt sairaslomatodistuksen raskauspahoinvoinnin takia. Työnantajan mukaan työntekijä ei soveltunut muista syistä tehtäväänsä.

"Hovioikeuden mukaan työnantajalla ei ollut oikeutta purkaa työsuhdetta. Työnantaja ei näyttänyt työsuhteen päättyneen muusta syystä kuin raskauden takia.

"Jos työnantaja irtisanoo raskaana olevan työntekijän, työnantajan on näytettävä, että irtisanominen ei johdu raskaudesta. Tätä lainkohtaa sovelletaan myös työsuhteen koeajalla tapahtuneeseen purkamiseen."
 
J84
Voi että kuinka paljon teidän kirjoitukset rauhoittaa mieltä. Tässä taas itkua pidätellen :'( Täytyy nyt vain lepäillä loppu päivät ja yrittää olla ressaamatta jos se vaikka auttais...niin jos pystyy.
 
Maaria-76:tuo olikin hyvä linkki.En tiennyt tuota ja löytyipä työsopimuslaistakin pykälä että koeaikanakin saa irtisanoa vain asiallisista syistä....

Jellona:Voin kuvitella miten inhottavaa on olla epätietoisuudessa.Kun mul oli keskeytynyt km sanoin jo rv 6 neuvolas ettei kaikki oo hyvin ja rv 10+jtk ultrassa todettiin ettei ollutkaan.Ei ollut kivaa ottaa.

Toivottavasti sul on vaan "valemenkat",useinhan alkuraskaudes voi tulla vuotoa ja kaikki on kuitenkin hyvin.

Mä tiesin 5 raskaudessa jo kiinnittymisvuodosta olevani raskaana,hedelmöitys oli ollut juuri tuolloin kun ultralla la varmistettiin.

A-Mam rv 7+4,voi raasua...ei vieläkään lempinimeä :ashamed:
 
Jellonalle isot tsempitykset täältä.
Toivotaan, et olis ne valemenkat tai jotain harmitonta. :hug:

Mulla alkaa vissiin nyt se pahoinvointi ja väsymys. Töissä vaan yököttää ja aamuisin ja iltaisin väsyttää. Ruoka ei maita tai maittaa vain hetken ja sitten alkaa etoo. Töissä on ihan täysi työ pitää motivaatiota yllä ja yrittää olla työkavereille esimerkkinä. :|

Bree ja toukka 5+5

Miks odottavan aika on näin pitkä? Miks nää viikot ei mene nopeemmin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Jellona:Voin kuvitella miten inhottavaa on olla epätietoisuudessa.Kun mul oli keskeytynyt km sanoin jo rv 6 neuvolas ettei kaikki oo hyvin ja rv 10+jtk ultrassa todettiin ettei ollutkaan.Ei ollut kivaa ottaa.
Niinpä, kyllä se naisen/äidin vaisto on yleensä oikeassa. Mulla oli kans se olo että kaikki ei ole kunnossa, mutta kaikki vaan hyssytteli että kyllä kaikki on ok jne... kunnes sitten tuli se km.
Pitää vaan uskaltaa luottaa siihen miltä tuntuu, itsehän sitä parhaiten kehonsa tuntee kuitenkin.
Jellonalle kaikki sympatiat. Tiedän mitkä fiilikset ovat. Koeta nyt levätä. Kuuntele jotain rauhoittavaa musiikkia ja anna itkun tulla jos on tullakseen. Toivottavasti vuoto ei lisäänny ja saisit viikolla kuulla hyviä uutisia :hug:

L&Mustikka 7+5
 
Jellona, mä vuodin verta tuosta tytöstä n. vkot 6-9, tuli ihan kirkasta verta välillä rättiinkin asti, pääsin ultraan niin ne oli jotain hyytymiä. Sitten ykskaks se ei enää vuotanutkaan. Mulla tuli kans tänään paperiin ihan pikkasen vaaleenpunertavaa valkkaria. Toki kaikkeen kannattaa aina varautua mut aika yleisiä nuo alkuraskauden vuodot on ilman et tarkoittaa keskenmenoa. Toivotaan parasta :hug:



Erittäin pahoinvoiva Mirri & Papu (tällä hetkellä papu kunnes tulee joku muu työnimi :D ) 5+1 (kait).

Ps. Tytöstä oli huono ja etova mut tästä nämä pahoinvointikohtaukset on karseita :x
 
Pakko tulla tilittämään.. :LOL:

Oltiin äsken hiekkiksellä seuranamme systerin 5v. ja rapiat .. Pyysin neitokaista keksimään tälle mahavauvalle nimen.. Ruusunpuna on kuulemma just passeli :kieh:
Siinä leikkien tiimellyksessä sitten otettiin yhteen oikein huolella ja episodi päättyi siihen että kannan tätä isoa ihmistä kainalossani hiekkalaatikolle, keräämään väkisin sinne raivopäissään viskomansa lelut.. Muuta ei neito enää keksinyt kun tajus että nyt kohtasi vahvempansa niin alkaa huutaa tuolta mun tiukasta otteestani että paska..paska on sen Ruusunpunan toinen nimi!! Paska Ruusunpuna.. Meines voimat loppua sen siliän tien, kun alkoi väkisin naurattamaan :LOL: :LOL: Nyt on sitten meidänkin tulevalla nimi tai oikeastaan kaksi..

-Anu ja Ruusunpuna 7+1 jos oikein muistan.. - (Jätän nyt kuitenkin vielä sen p-nimen harkintaan... )
 
Niin ja mä voisin sen verran vielä avautua kun meillä tuo esikoinen on ylihuomenna 1v10kk ja 3kk iästä sairastanut toista munuaista. Siihen tehtiin leikkaus ja nyt sitä hoidetaan kun se alkoi tihkumaan pissaa siihen munuaisen ympärille tuollaisella katetrin tapaisella, kyljestä tulee letku ja se ylimääräinen neste menee pussiin. Hyvällä tuurilla sen saa alkuviikosta pois ja tyttö alkaa toipumaan mut voi käydä niinkin et tulee taas muutakin operaatiota. Tyttö on nukutettu pari kertaa nyt puolentoista kuukauden sisään jne. Mulla ja miehelläkin tietenkin surku ja huoli tytöstä vaikkei pitäisi hengenhätää olla (ihminen kun pärjää yhdelläkin munuaisella ja kumpikin nyt toimii tuota toisen munuaisen tihkuttelua lukuunottamatta) mut sitä ajattelen miten tää mun stressi vaikuttaa tähän raskauteen.. Et tuleeko kesken ja jos ei niin vaikuttaako se tulevaan pieneen jotenkin muuten. Meillä kyllä on mahtavat tukijoukot, esim. molemmat mummot jotka auttaa et saadaa levähtää ja henkistä kannustusta.. Mut huolettaa silti. Eiköhän se tästä kun yrittäisi muistaa et kaikki menee niinkuin on tarkoitettu ja suree vasta sitten jos on suremista. :/
 
J84
Tulin taas poikkeen. Kaikki seisoo paikallaan. Vuoto ei ole lisääntynyt eikä särkyä ole ilmaantunut, mutta silti pelkään, alitajunta kolkuttaa kokoajan ja sit poraan silmäni päästä. Anoppi on ollut aivan ihana, hän on yrittänyt myös stempata mua ja käski levätä. Loppuis nyt vaan toi vuoto et saisin rauhan ees hetkeks. Kiitos kaikille rohkaisevista sanoista...niitä tarvitsen todella :| Oma usko on pettänyt jo hieman.
 

Yhteistyössä